Αρχική / Επικαιρότητα / 34ος Αυθεντικός Μαραθώνιος και οικονομικά οφέλη

Μοιραστείτε αυτό το Άρθρο

Επικαιρότητα

34ος Αυθεντικός Μαραθώνιος και οικονομικά οφέλη

_mg_6069
Το δρομικό κίνημα αυξάνεται διαρκώς και οι συμμετοχές στον 34ο  Μαραθώνιο της Αθήνας, τον Αυθεντικό, σημειώνουν ρεκόρ, ξεπερνώντας τις 50.000 σε όλες τις αποστάσεις.
Ταυτόχρονα, αναμένονται 20.000 ξένοι επισκέπτες στην ελληνική πρωτεύουσα, ενώ 40.000 θα είναι οι φίλαθλοι και οι θεατές κατά τη διαδρομή και στις εξέδρες του Καλλιμάρμαρου.
Με βάση τους υπολογισμούς των διοργανωτών, αυτό μεταφράζεται σε 20 εκατ. ευρώ στην αγορά, σε πέντε ημέρες μόνο από τους επισκέπτες εκτός Αθηνών.
80 ταξιδιωτικά πρακτορεία
Ο ΣΕΓΑΣ, μέσω του Μαραθωνίου Αθήνας, έχει συνεργασία με περισσότερα από 80 ταξιδιωτικά πρακτορεία σε όλον τον κόσμο. Σύμφωνα με τα στοιχεία, συνήθως οι δρομείς συνοδεύονται από ακόμη ένα άτομο (1,2 άτομα ανά δρομέα) και μένουν στην Αθήνα / Αττική και Ελλάδα πέντε ημέρες κατά μέσο όρο.
Εκτιμάται εξάλλου ότι για τη διαμονή και τη διατροφή τους, τη συμμετοχή (εγγραφή) στους αγώνες και τις παράλληλες δραστηριότητες του Αυθεντικού Μαραθωνίου, για επισκέψεις και tours στη χώρα και για αγορά αναμνηστικών ξοδεύουν γύρω στα 1.000 έως 1.200 ευρώ ο καθένας. Επίσης, εκτός Αθηνών, έρχονται γύρω στα 3.000 άτομα, δρομείς και συνοδοί, τουλάχιστον για μία έως δύο ημέρες πριν από τον αγώνα.

«Η ανταπόκριση από το εξωτερικό όλο και μεγαλώνει και εφέτος θα έχουμε 7.500 δρομείς από 105 χώρες του κόσμου»
υπογραμμίζει ο συντονιστής του Μαραθωνίου που διοργανώνει ο ΣΕΓΑΣ στις 13 Νοεμβρίου κ. Μάκης Ασημακόπουλος.
Οι ταξιδιώτες
«Η προοπτική αύξησης του κόσμου αυτού είναι πολύ μεγαλύτερη» παραδέχεται. «Υπάρχουν δέκα εκατ. άνθρωποι που συμμετέχουν σε Μαραθωνίους. Ενα 20% αυτών θα ταξίδευε για τον Μαραθώνιο. Δεν μπορούμε να φανταστούμε ότι όλοι αυτοί δεν θα ήθελαν να συμμετέχουν στον Μαραθώνιο της Αθήνας, τον Αυθεντικό. Υπάρχει πολύ μεγάλο περιθώριο ανάπτυξης, με προϋποθέσεις την προβολή, τις υποδομές και άλλες παραμέτρους» υποστηρίζει. Κάθε χρόνο διοργανώνονται 1.000 Μαραθώνιοι σε όλο τον κόσμο και εκτιμάται ότι περισσότερα από δύο εκατ. δρομείς ταξιδεύουν σε διαφορετικές χώρες για να λάβουν μέρος σε κάποια διοργάνωση. Από αυτά τα δύο εκατ. στην Αθήνα έρχονται μόλις 7.500 δρομείς.
Οι συμμετοχές

Εξάλλου, εφέτος εκτιμάται ότι και οι συμμετοχές ξένων από ΗΠΑ, Κίνα και Κεντρική Ευρώπη θα μπορούσαν να είναι διπλάσιες. Οι μόνες χρονιές που η δρομική διοργάνωση σημείωσε κάμψη στις συμμετοχές των ξένων ήταν τα έτη 2011, 2012 και 2013 και οφειλόταν «στην εικόνα που είχε διαμορφωθεί για την Αθήνα στο εξωτερικό με τα επεισόδια στο κέντρο. Τότε έπεσαν κατακόρυφα» σχολιάζει. «Υπάρχει σταδιακή αύξηση των συμμετοχών». Ενώ πέρα από την προσέλευση ξένων δρομέων, ο ίδιος επισημαίνει «την πολύ μεγάλη ανταπόκριση των ελλήνων μαραθωνοδρόμων. Το 2005 μόλις 800 έλληνες μαραθωνοδρόμοι συμμετείχαν στη διαδρομή των 42 χλμ. Εφέτος οι συμμετοχές των Ελλήνων ανέρχονται σε 10.000» τονίζει ο κ. Ασημακόπουλος.

Διοργάνωση
Χρειάζονται υποδομές για την ανάπτυξη

Το συνολικό κόστος της διοργάνωσης ξεπερνά τα δύο εκατ. ευρώ, με τη συμμετοχή του κράτους σε ρευστό – αποκλειστικά και μόνο μέσω του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού (ΕΟΤ) και της Περιφέρειας Αττικής – να περιορίζεται στο 15% αυτού του προϋπολογισμού. Το υπόλοιπο 85% προέρχεται και καλύπτεται από τις εγγραφές των δρομέων και τους χορηγούς.
Για την ανάπτυξη της διοργάνωσης και για να υποδεχθούμε περισσότερους μαραθωνοδρόμους υπάρχουν προϋποθέσεις. Στην αφετηρία, στον Μαραθώνα «τα όριά μας φθάνουν στους 25.000 δρομείς» εκτιμά ο συντονιστής του Μαραθωνίου κ. Μάκης Ασημακόπουλος. «Ο Μαραθώνιος χρειάζεται υποδομές και διεύρυνση» τονίζει. Ο ίδιος αναφέρεται σε τρεις προϋποθέσεις: Η πρώτη έχει να κάνει με την εκκίνηση, στην οποία θα πρέπει να στηθούν σε τρεις ώρες 25.000 δρομείς. Πρέπει να αξιοποιηθεί ό,τι υπάρχει στην ευρύτερη περιοχή. Η δεύτερη έχει να κάνει με τη διαδρομή, καθώς «υπάρχουν πολύ στενά σημεία» κατά μήκος της και χρειάζονται διεύρυνση.
Επίσης, για την εξυπηρέτηση τόσων χιλιάδων δρομέων, με εκκινήσεις σταδιακά, στην Αθήνα χρειάζεται ενίσχυση του φωτισμού σε κάποια σημεία από την Αγία Παρασκευή και μετά. Ενώ απαραίτητες είναι και οι υποδομές γύρω από το Καλλιμάρμαρο για την εκτόνωση της κίνησης.
Επτά αγώνες, με 65 αγωνιστικά χιλιόμετρα
Εφέτος συνολικά θα πραγματοποιηθούν επτά αγώνες, με 65 αγωνιστικά χιλιόμετρα. Στην ιστορική αφετηρία του Μαραθώνα θα βρεθούν 18.000 μαραθωνοδρόμοι για τη διαδρομή των 42,195 χλμ. με αφετηρία τον Μαραθώνα και τερματισμό στο Καλλιμάρμαρο, ενώ 20.000 είναι εκείνοι που δηλώθηκαν να τρέξουν στα πέντε χλμ. και στα δέκα χλμ.

Επίσης, 6.000 θα τρέξουν στον απογευματινό αγώνα πέντε χλμ. και 6.500 παιδιά θα τρέξουν στο κέντρο της Αθήνας και στους δήμους της μαραθώνιας διαδρομής. Οι ατομικές εγγραφές για τους αγώνες των πέντε χλμ. και δέκα χλμ. ολοκληρώθηκαν μέσα στην πρώτη ημέρα ανακοίνωσής τους. Παράλληλα, τις ημέρες του 34ου Μαραθωνίου θα φιλοξενηθεί και το παγκόσμιο συνέδριο της Διεθνούς Ενωσης Μαραθωνίων και Αγώνων Δρόμου (AIMS).


Αλέξανδρος Βασιλικός
Τονωτική ένεση στις πληρότητες

Ο Μαραθώνιος της Αθήνας κρατά και τα επίπεδα πληρότητας των ξενοδοχείων της πρωτεύουσας. «Είναι η τελευταία κορύφωση της πληρότητας των ξενοδοχείων πριν από τη χαμηλή περίοδο της Αθήνας» σημειώνει ο πρόεδρος της Ενωσης Ξενοδόχων Αθηνών Αττικής και Αργοσαρωνικού (ΕΞΑΑΑ) κ. Αλέξανδρος Βασιλικός.
Ο ίδιος σημειώνει τις συνέργειες της Ενωσης με στόχο την ευρύτερη προώθηση της διοργάνωσης. Στο πλαίσιο αυτών η ΕΞΑΑΑ, με στρατηγικούς συνεργάτες τη Nelios και τη Marketing Greece, δημιούργησε σε εθελοντική βάση την πλατφόρμα www.athensauthentic.com, η οποία συγκεντρώνει τη συνεισφορά πολλών συμμετεχόντων με στόχο την προβολή του Μαραθωνίου της Αθήνας, του Αυθεντικού, επικουρικά προς τον ΣΕΓΑΣ. Ετσι, στην ηλεκτρονική πλατφόρμα περιλαμβάνονται 38 Marathon Hotels, τα οποία προσαρμόζουν τις υπηρεσίες διαμονής στις ανάγκες των μαραθωνοδρόμων, καθώς και ένα δίκτυο υποστηρικτών και προσφορών. Στην κατεύθυνση της προβολής δε καλούνται δημοσιογράφοι και bloggers, που είναι παράλληλα δρομείς, να συμμετέχουν στον Μαραθώνιο, καλύπτοντας ταυτόχρονα τη διοργάνωση.
Πηγή: Το Βήμα

Μοιραστείτε αυτό το Άρθρο

Η σύγχρονη δρομική κοινότητα

Αφήστε μια απάντηση