Αρχική / Αξιολογήσεις / BROOKS Glycerin 16

Μοιραστείτε αυτό το Άρθρο

Αξιολογήσεις / Επιλεγμένα

BROOKS Glycerin 16

BROOKS Glycerin 16

Κατηγορία: Trainer – Ουδέτερο πάτημα – Βάρος: 306γρ. – 10mm drop (32/22mm)

 

Tο Glycerin οι Αμερικανοί το αποκαλούν Cadillac. Σίγουρα υπάρχουν πολύ καλύτερες λιμουζίνες στον χώρο του αυτοκινήτου, στην απέναντι πλευρά του Ατλαντικού όμως, ο χαρακτηρισμός αυτός υποδηλώνει το κορυφαίο επίπεδο άνεσης. Και το Glycerin είναι όντως τέτοιο.
Ποιότητα και υλικά, έχουν επιλεχθεί με κύριο γνώμονα την αίσθηση «πολυτέλειας» γύρω από το πόδι, τόσο στο επάνω μέρος όσο και την σόλα. Έχουμε πει πολλές φορές ότι η Brooks είναι προσεκτική στις αλλαγές που κάνει στα βασικά της μοντέλα, προσπαθώντας να μην επιφυλάσσει εκπλήξεις στο πιστό της κοινό. Το ίδιο συνεχίζει και με το Glycerin 16.

Επάνω μέρος

Πηγαίνοντας από μέσα προς τα έξω, έχουμε μια full bootie κατασκευή που ξεκινάει από την εσωτερική επένδυση μπροστά, ενώνεται με την γλώσσα και συνεχίζει μέχρι πίσω. Είναι ιδιαίτερα μαλακή και ελαστική, με εντελώς επίπεδες ραφές παντού.
Πάνω από αυτήν κάθεται το διχτυωτό, το οποίο είναι από jacquard mesh, μία τεχνική ύφανσης που συναντούμε όλο και πιο συχνά τελευταία. Έχει το πλεονέκτημα του να είναι συγχρόνως λεπτή, διαπνέουσα αλλά συγχρόνως και ανθεκτική. Ο προφυλακτήρας είναι εσωτερικός και semi-firm, με μία εξτρα ενίσχυση στη μύτη, ώστε να κρατάει το ύψος του toe box. Κλασικό Brooks.

Ζακάρ ύφανση διπλής στρώσης και από μέσα, με πορτοκαλί χρώμα διακρίνεται η επένδυση.

Μπροστά δεν χρησιμοποιούνται καθόλου δομικά στοιχεία πλέον, εν αντιθέσει με το midfoot που καλύπτεται από συνθετικό υλικό, το οποίο αν και ενισχυμένο, είναι εύκαμπτο. Την περισσότερη δουλειά όμως, δείχνει να την κάνει το παχύ πλαστικό logo.

3D Stretch Fit Print ονομάζει η Brooks το μεγάλο overlay γύρω από το μεσαίο τμήμα του ποδιού. Το logo ενισχύει ακόμη περισσότερο το κράτημα.

Γύρω από το σκληρό κολάρο υπάρχει πολύ αφρώδες, παρ’ όλα αυτά ο αχίλλειος κάθεται σταθερά μέσα στο υλικό. Αντίστοιχα κι η γλώσσα, αν και λιγότερο παχιά από παλιά, εξακολουθεί να είναι πλούσια.

Το υλικό στο πίσω μέρος, αν και πολύ παχύ, δίνει καλή εφαρμογή, ενώ κι η γλώσσα είναι λεπτύτερη απ’ όσο δείχνει.

Νομίζω πως το εσωτερικό του Glycerin και η αίσθηση που σου δίνει, είναι ό,τι πιο απαλό, μαλακό και «cosy» έχω συναντήσει σε δρομικό παπούτσι. Μπορεί προσωπικά να προτιμώ αρκετά πιο ελεύθερες και ελαφριές κατασκευές, γεγονός όμως είναι ότι το upper του Brooks προσφέρει στο maximum όσα επιβάλλει η κατηγορία των premium μοντέλων. Και ο βασικός λόγος γι’ αυτό έχει να κάνει με την εσωτερική επένδυση. Δημιουργεί ένα περιβάλλον γύρω από το πόδι, τόσο άνετο που πραγματικά δεν θες να το βγάλεις από πάνω σου. Όλα όμως τα υλικά στο επάνω μέρος είναι πολύ προσεγμένα και ποιοτικά, ακόμη και τα (υπερβολικά ελαστικά) κορδόνια έχουν μια «πολυτελή», χνουδωτή υφή.

Η αίσθηση που δημιουργεί η εσωτερική επένδυση είναι κορυφαία.

Η εφαρμογή είναι σχεδόν αυτή που συνηθίζει η εταιρεία στα περισσότερα βασικά της μοντέλα. Και λέω «σχεδόν» διότι η διπλή πλέον στρώση στο toe box (επένδυση + διχτυωτό), μειώνει ελαφρώς τον διαθέσιμο χώρο. Παραμένει και πάλι ευρύχωρο, απλά δεν είναι τόσο πολύ όσο πριν. Σε κάθε περίπτωση, πολύ δύσκολα κάποιος θα νοιώσει ότι δεν του επαρκεί ο χώρος, ακόμη κι αν έχει φαρδύ πέλμα. Και τα δύο υφάσματα είναι αρκετά ελαστικά και αφήνουν περιθώριο στο δάχτυλα να κινηθούν ελεύθερα.
Στο μεσαίο τμήμα, το πόδι συγκρατείται πολύ καλά και μπορείς να παίξεις άφοβα με το σφίξιμο των κορδονιών, καθώς η bootie κατασκευή κι η γλώσσα φιλτράρουν τα πάντα. Στο πίσω μέρος, παρά το παχύ αφρώδες, η φτέρνα είναι αρκετά σταθερή. Σίγουρα δεν κλειδώνει όπως σε άλλης κατηγορίας μοντέλα, δεν έχει όμως και την χαλαρότητα που συναντάμε σε παρόμοια «φουσκωτά» κολάρα. Σε τελική ανάλυση, το Glycerin είναι ένα παπούτσι που δεν θα κινηθείς σε γρήγορους ρυθμούς και η εφαρμογή του απαιτεί άλλα χαρακτηριστικά.

Full bootie construction

Η επένδυση κάτω από το λεπτό mesh είναι εντελώς κλειστή και σχετικά παχιά. Μπορεί να προσθέτει σε επίπεδο άνεσης, σίγουρα όμως αφαιρεί από την ικανότητα διαπνοής του επάνω μέρους. Κάτι κερδίζεις, κάτι χάνεις…
Σχετικά με το νούμερο, το Glycerin είναι εντελώς true to size, όπως και όλα τα Brooks.

Σόλα και πάτημα

Μετά από χρόνια, η Brooks αλλάζει την σύνθεση του Super DNA, του υλικού από το οποίο κατασκεύαζε τις σόλες της. Ο νέος DNA Loft εξακολουθεί να αποτελείται από EVA αφρό, στην σύνθεσή του όμως περιλαμβάνει λάστιχο και αέρα. Στην παρουσίαση του Ghost 11 είχαμε δει πως το νέο υλικό είχε τοποθετηθεί μόνο σε ένα κομμάτι της φτέρνας, με την υπόλοιπη να είναι από Super DNA. Στο Glycerin 16 όλη σόλα είναι φτιαγμένη από το νέο αφρό. Επιπλέον, έχει ψηλώσει κατά 1mm σε σχέση με την προηγούμενη έκδοση. Εμφανισιακά, ο DNA Loft ξεχωρίζει από πριν με τα χαρακτηριστικά πεντάγωνα που είναι χαραγμένα σε όλο το εύρος του, τα οποία είναι κοίλα στην εξωτερική πλευρά και κυρτά στην εσωτερική. Προφανώς, η σχεδίαση αυτή έχει να κάνει με χαρακτηριστικά απορρόφησης και σταθερότητας αντιστοίχως, παρ’ όλα αυτά είναι μικρά και ρηχά και δεν είμαι βέβαιος πόσο συνεισφέρουν συνολικά.

Η εξώσολα παραμένει ίδια με πριν και καλύπτεται από παχύ λάστιχο (μαλακό μπροστά, πιο σκληρό πίσω) σε όλη την επιφάνειά που έρχεται σε επαφή με το έδαφος. Ο αυλακώσεις μπροστά είναι πολλές και βαθειές, κάτι που βοηθάει στην ευκαμψία της ψηλής σόλας.

Πολύ λάστιχο από κάτω και μάλιστα, παχύ. Οι βαθειές αυλακώσεις είναι απαραίτητες.

Όπως συνηθίζεται τελευταία, στο επάνω μέρος της σόλας υπάρχει ένα ανασηκωμένο χείλος, μέσα στο οποίο κάθεται ο εσωτερικός πάτος για επιπλέον σταθερότητα του ποδιού.

Το Glycerin 16 είναι πραγματικά Cadillac. Η σόλα είναι αντίστοιχη του upper σε άνεση, τόσο στην φτέρνα όσο και μπροστά.
Δεν έχω φορέσει το G15, ούτε και μπορώ να ανακαλέσω στο μυαλό μου το G14, ώστε να συγκρίνω το νέο αφρό στον δρόμο. Το σίγουρο είναι πως το παπούτσι έχει πολύ και μαλακό cushioning. Επίσης, συγκρίνοντας το με το Ghost 11 που έχει το παλιό υλικό κατά βάση, έχω την αίσθηση πως ο Loft έχει λίγη περισσότερη ελαστικότητα. Το softness δεν είναι υπερβολικά πολύ, ώστε να κουράζει μετά από ώρα ή να προκαλεί αστάθεια. Κι αυτό είναι το δεύτερο χαρακτηριστικό του Glycerin, όπως άλλωστε και όλων των neutral μοντέλων της Brooks: η σταθερότητα. Σε κάθε ευκαιρία τονίζω πως όσο σημαντική είναι η απορροφητικότητα, άλλο τόσο είναι και η σταθερή πλατφόρμα σε ένα παπούτσι μεγάλων αποστάσεων. Μια σόλα όπου το πόδι βουλιάζει και απλώνει μέσα της, προκαλεί επιπλέον επιβάρυνση σε ιστούς και αρθρώσεις, στην προσπάθειά τους να ισορροπήσουν κατά το transition.
Το support αυτό οφείλεται σε αρκετά χαρακτηριστικά του Glycerin. Η βάση του είναι φαρδιά, το πολύ λάστιχο στην εξώσολα σταθεροποιεί τον αφρό και κυρίως, το εσωτερικό πλαινό της σόλας είναι «πομπέ» (κυρτό), σε σχέση με το κοίλο εξωτερικό.

Η εσωτερική πλευρά της φτέρνας ανοίγει προς τα έξω, από ψηλά μάλιστα, δίνοντας μεγάλη σταθερότητα στο παπούτσι.

Από πλευράς ευκαμψίας, οι πολλές αυλακώσεις κρύβουν το ύψος της σόλας και του λαστίχου, δίνοντας flex point σε διάφορα σημεία. Γενικότερα, το toe-off είναι αρκετά ξεκούραστο, αφού δεν εμποδίζεται η φυσική κίνηση του ποδιού. Όπως έχουμε πει κι αλλού, μπορεί οι άκαμπτες σόλες με την rocker σχεδίαση να δίνουν μια «προώθηση», δεν ταιριάζουν όμως στη μηχανική όλων και μπορεί να κουράσουν.

Οι μεγάλες αυλακώσεις κάνουν το Glycerin σχετικά εύκαμπτο για την κατηγορία του.

Το μοναδικό σημείο που το Glycerin δείχνει να υπολείπεται, είναι αν προσπαθήσεις να ανοίξεις ρυθμό. Η άνεση σε σόλα και επάνω μέρος, συνεπάγεται και επιπλέον βάρος, αναγκαστικά. Επίσης, το DNA Loft δεν έχει το rebound άλλων υλικών, ώστε κρύψει τα επιπλέον γραμμάρια και να επιτρέψει ένα πιο σβέλτο πάτημα. Για παράδειγμα, το Levitate είναι πιο βαρύ από το Glycerin, η μεγάλη επιστροφή ενέργειας από το DNA AMP όμως, το κάνει αρκετά πιο «δυναμικό» και με ελαφρύτερη αίσθηση στον δρόμο.
Μιας και μιλάμε για βάρος, θεωρώ πως θα μπορούσε να αφαιρεθεί κάποια ποσότητα λαστίχου από την εξώσολα, είτε σε πάχος είτε σε επιφάνεια κάλυψης. Όχι μόνο θα ελάφραινε το παπούτσι αλλά θα δούλευε καλύτερα και η όποια ελαστικότητα της σόλας.

Το λάστιχο από κάτω είναι πολύ και παχύ. Θα μπορούσε να είναι λιγότερο.


Συμπέρασμα

Το Glycerin 16 είναι ένα από τα πιο άνετα μοντέλα της αγοράς, τόσο σε πάτημα όσο και περιβάλλον. Ένα απροβλημάτιστο cruiser που καταπίνει με ευκολία τα χιλιόμετρα. Είναι ευρύχωρο και πολυτελές αλλά παράλληλα κρατάει καλά το πόδι, ενώ θεωρώ σχεδόν απίθανο να προκαλέσει τις οποιεσδήποτε τριβές ή ερεθισμούς. Η σόλα παρέχει άφθονη προστασία και σταθερό πάτημα, με το λάστιχο από κάτω να εξασφαλίζει και μεγάλη διάρκεια ζωής.

Η χρήση του είναι κυρίως για long runs ή recovery, νομίζω όμως πως αρκετοί θα το βολευτούν και ως daily trainer. Το Glycerin έχει πολλούς πιστούς εδώ και 16 χρόνια και με το νέο μοντέλο σίγουρα θα τους διατηρήσει ή και αυξήσει.

 

Μοιραστείτε αυτό το Άρθρο

Ο Νίκος Πήλικας είναι ερασιτέχνης δρομέας. Επειδή όμως δεν είναι καλός στο τρέξιμο, ασχολείται και με τα παρελκόμενα αυτού (π.χ. παπούτσια). Απ' ό,τι λένε, είναι καλύτερος σε αυτά...

2 Σχόλια

  1. Πράγματι πολυ καλό παπούτσι. Ποιοτικά υλικά με περισσότερη άνεση από τα 15. Είχα ένα θέμα μόνο με το νούμερο. Κανονικά φοράω 44 και 9.5uk. Στο συγκεκριμένο παπούτσι (g15) το 44 είναι 9 uk και μου ήταν ελάχιστα μικρό με αποτέλεσμα σε ένα 24 ωρο να βγάλω φουσκάλες στο επάνω μέρος,στα δάχτυλα. Tα 16 τα έτρεξα πρόσφατα στα 100 χλμ στην Ψάθα χωρίς κανένα πρόβλημα αφού τα πήρα 44.5 9.5 uk.

  2. Έχουμε συντρέξει για 400 περίπου χιλιόμετρα με τη Γλυκερίνη τους τελευταίους μήνες και θα πρέπει να πω ότι έχουμε κάνει καλή παρέα σε προπονήσεις 10Κ -13Κ εκτός στίβου! Με 71 κιλά πάνω μου, καταλαβαίνω ότι το παπούτσι αυτό είναι too much για μένα, σχετικά βαρύ, με πάτημα του το βρίσκω ολίγον πιο σκληρό από το Launch 5 αλλά αν και με μια ζωηράδα και μια επιστροφή ενέργειας παραπάνω από αυτό που θυμάμαι στο G12 που πρωτοφόρεσα πριν μερικά χρόνια.
    Έχοντας ξεκινήσει τα προβλήματα με την πελματιαία πέρσι το Μάη, είπα να εφοδιαστώ με το G16 για να κάνω τα πιο μεγάλα τρεξίματα σε ένα περιβάλλον προστατευτικό και πολιτισμένο. Αυτός ήταν και ο λόγος που το αγόρασα. Τώρα σκέφτομαι ότι δεν μου είναι πια ότι πιο ευχάριστο να τρέχω με τη λιμουζίνα και προτιμώ τη θέση του να την έχει καθαρά πλέον το Launch των 700 χιλιομέτρων .
    Μεγάλα long Runs δεν τρέχω, οπότε δεν ξέρω τι αίσθηση αφήνουν μετά από πολλά πολλά χλμ.
    Γενικά το G16 είναι η full extra εξοπλισμού limo της Brooks, φιλτράρει κάθε δύσκολο έδαφος στο οποίο το πας αρκεί να μην το πας στο στίβο για γρήγορες προπονήσεις γιατί εκεί μην περιμένεις να σου κάνει αυτά που θες. Το sizing είναι κλασσικό !

Αφήστε μια απάντηση