Μοιραστείτε αυτό το Άρθρο

Αξιολογήσεις / Επιλεγμένα

Nike Vaporfly 3

Nike Vaporfly 3

Κατηγορία: Racer – Ουδέτερο πάτημα – Βάρος: 184γρ. – 8mm drop (40/32mm)

 

Στις παρουσιάσεις των προηγούμενων εκδόσεων, πάντα έκανα μία εισαγωγή για το τι εστί Vaporfly.  Έξι χρόνια μετά την κυκλοφορία του original, νομίζω πως πλέον κάτι τέτοιο είναι περιττό. Λίγο πολύ, όλοι γνωρίζουν την αξία και την ιστορία του. Είτε έχοντας φορέσει κάποιο, είτε έχοντας διαβάσει ή ακούσει για τον μύθο που έχτισε όλα αυτά τα χρόνια. Έναν μύθο συνυφασμένο με το ποσοστό αύξησης της δρομικής οικονομίας (4% αρχικά, 4+% στο Next), το οποίο “μετρήθηκε στα εργαστήρια και επιβεβαιώθηκε με μετάλλια και ρεκόρ”.

Έτσι αναγραφόταν στο εσωτερικό της σόλας μέχρι πρότινος. Και τώρα γράφει “The original super shoe”. Κι η αλήθεια είναι πως δεν ήταν μόνο το πρώτο αλλά για τρία χρόνια ήταν και το μοναδικό. Και τον επόμενο χρόνο (2020), όταν οι υπόλοιποι άρχιζαν να παρουσιάζουν τα δικά τους αντίστοιχα μοντέλα, εξακολουθούσε να μην έχει αντίπαλο. Κατά πολλούς μάλιστα, ούτε καν εσωτερικό (Alphafly). Σχεδόν το ίδιο ίσχυε και το 2021, αφού οι άλλες εταιρείες συνέχιζαν να ψάχνουν τα πατήματά τους. Γι’ αυτό κι η Nike από το 2019 μέχρι και σήμερα, διατηρούσε ίδια την σόλα του Vaporfly. Παρέμενε κορυφαία κι ας είχε τέσσερα χρόνια στην πλάτη της.

Φτάνοντας στο 2022, ήταν αναμενόμενο όλοι οι κατασκευαστές να έχουν βρει την δική τους συνταγή για αγωνιστικά με προηγμένο αφρό και πλάκα από ανθρακονήματα. Κάποια από αυτά δε, κοιτούσαν πλέον τον βασιλιά κατάματα. Οπότε είχε έρθει η ώρα για το Vaporfly να ανανεωθεί. Η 3η έκδοση του Next%, ή η 5η της σειράς, παρουσιάστηκε τον Μάρτιο του 2023.

Επάνω μέρος και εφαρμογή

Το upper του Next% 1 (Vaporweave) είχε μία πολύ κλειστή, racing εφαρμογή, ενώ του Next% 2 ήταν πιο άνετο. Στο v3 η Nike επαναφέρει το Flyknit, αν και όχι όπως ακριβώς το ξέρουμε.

Κάτι μεταξύ knit και mesh, αλλά πολύ λεπτό και χωρίς ελαστικότητα. Εν αντιθέσει με τα περισσότερα πλεκτά, το ύφασμα είναι εξαιρετικά διάτρητο στο μεγαλύτερο μέρος του, με την πλέξη να πυκνώνει όσο κατεβαίνει προς την σόλα. Παρότι δεν είναι ιδιαίτερα απαλό σαν υφή, η έλλειψη δομής το κάνει μαλακό και πολύ εύκαμπτο. Προφυλακτήρας δεν υπάρχει, το γύρισμα όμως της εξώσολας προς τα επάνω κρατάει το ύψος στα δάχτυλα.

Από τις πιο minimal σχεδιάσεις που έχουμε δει.

Η ύφανση κλείνει σταδιακά προς τα κάτω, ενισχύοντας τα σημεία που δέχονται πίεση.

Εδώ το Flyknit δεν έχει την στιβαρή κατασκευή που συναντούμε σε άλλα μοντέλα. Μοιάζει αρκετά “αραχνοΰφαντο”, σαν ο μόνος στόχος να είναι το χαμηλό βάρος και η διαπνοή. Μία πολύ κοντινή εικόνα όμως, δείχνει ότι μάλλον δεν τίθεται θέμα ανθεκτικότητας.

Το midfoot δομείται από μία πυκνότερη ύφανση και τίποτα περισσότερο. Απ’ την άλλη, το πλαίσιο που περιβάλλει τις τρύπες των κορδονιών είναι από σκληρό και άκαμπτο υλικό, παίρνοντας όλη την τάση από το σφίξιμο.

Η γλώσσα είναι σχεδόν ίδια με του Next 2. Ένας συνδυασμός Flyknit και συνθετικού περιμετρικά, με δύο τμήματα υποτυπώδους αφρώδους ψηλά. Τα κορδόνια παραμένουν τα γνωστά “οδοντωτά”, όντας πολύ λεπτά και ανελαστικά.

Εντελώς “αγωνιστική” η σχεδίαση της γλώσσας.

Η γραμμή του δεσίματος είναι ασύμμετρη, όπως και στα δύο προηγούμενα Next%. Ανοίγει προς τα έξω στο κάτω μέρος, μειώνοντας έτσι την πίεση στην ράχη του ποδιού. Είναι από τους βασικούς λόγους που η τόσο μίνιμαλ σχεδίαση στο μεσαίο τμήμα, επιτρέπει τελικά να το σφίξεις όσο θες χωρίς ενοχλήσεις.

Asymmetrical lacing.

Ούτε και στο πίσω μέρος έχουμε ουσιαστικές αλλαγές. Το κολάρο είναι λίγο πιο άκαμπτο από πριν, ενώ εσωτερικά διατηρείται το ίδιο πέταλο μαλακού αφρώδους που ξέρουμε. Ίσως είναι οριακά πιο παχύ.

Με τις δύο προηγούμενες εκδόσεις του Next%, δεν είχα ποτέ πρόβλημα εφαρμογής, παρόλο που δεν θα τις χαρακτήριζα αψεγάδιαστες. Βλέποντας όμως τις πρώτες εικόνες και τα video με το v3 φορεμένο, μου έκανε εντύπωση το πόσο ζάρωνε το ύφασμα μπροστά όταν το έσφιγγες. Έχοντας και σχετικά στενό πόδι, η αλήθεια είναι πως αρχικά ανησύχησα. Ακόμη περισσότερο μάλιστα, όταν το έπιασα στα χέρια μου και είδα πόσο αδόμητο είναι το Flyknit. Ευτυχώς όμως, στην πράξη τα πράγματα ήταν διαφορετικά απ’ ό,τι έδειχναν.

Φορώντας το, η γλώσσα εξακολουθεί να υστερεί σχεδιαστικά. Εξαιρουμένου του τελειώματος της, είναι πολύ στενή και θέλει να την στρώσεις επάνω στην ράχη του ποδιού. Πρέπει να την κεντράρεις ακριβώς, ώστε τα πλαϊνά της να κάθονται σωστά κάτω από την σειρά των κορδονιών. Διαφορετικά, το σκληρό υλικό που τα περιβάλλει προκαλεί τοπική πίεση. Είναι αδικαιολόγητα άκαμπτο κι έρχεται και σε αντίθεση με την υπόλοιπη, πανάλαφρη κατασκευή του upper. Επίσης, η γλώσσα φτάνει πολύ ψηλά και αν φοράς πολύ κοντή κάλτσα (no show), δεν αποκλείεται η ενίσχυση στο τελείωμά της να σε ενοχλήσει.

Αφού κάνεις όλη την προεργασία, η εφαρμογή τελικά ρυθμίζεται απόλυτα από τα κορδόνια και παρά το ότι είναι πολύ λεπτά και η γλώσσα γυμνή, μπορείς να τα σφίξεις όσο θες. Το πλαστικό γύρω τους δεν ακολουθεί το σχήμα του ποδιού, αφήνοντας κενό σε κάποια σημεία, ωστόσο δεν επηρεάζει καθόλου την άνεση και το κράτημα.

Στο πίσω μέρος η εφαρμογή είναι αντίστοιχα καλή. Όχι τέλεια αλλά κοντά. Το κολάρο είναι όσο σκληρό χρειάζεται, η (σαν) σουέντ επένδυση δεν γλυστράει, ενώ το εσωτερικό αφρώδες δίνει ωραία αίσθηση μαζί με σιγουριά. Σε κανέναν ρυθμό δεν αντιμετώπισα πρόβλημα σταθερότητας στην φτέρνα, ακόμη και χωρίς την χρήση των έξτρα τρυπών, όπως συνηθίζω. Θα έλεγα ότι το κράτημα είναι ένα κλικ βελτιωμένο σε σχέση με πριν.

Ο χώρος μπροστά είναι όντως πολύς. Θα έλεγε κανείς ότι υπάρχει περίσσεια υφάσματος, κυρίως σε ύψος, ενώ κι η απουσία προφυλακτήρα αποδομεί εντελώς το αρκετά στρογγυλεμένο toe box. Παρ’ όλα αυτά, από τη μέση και πίσω το επάνω μέρος κλειδώνει πολύ καλά και η ευρυχωρία στα δάχτυλα δεν γίνεται καν αντιληπτή τρέχοντας. Σε κάποιες περιπτώσεις δε (πολύωρο τρέξιμο ή φαρδύ πέλμα), είναι και καλοδεχούμενη.

Το toe box έχει πολύ άέρα, τόσο σε πλάτος όσο και ύψος.

Καμμία σχέση με την πιο “μυτερή” γραμμή των προηγουμένων Next%.

Για θέμα διαπνοής δεν τίθεται καν θέμα, αφού το συγκεκριμένο Flyknit είναι απλά κορυφαίο. Δεν είναι μόνο ότι το πόδι δεν ιδρώνει αλλά και σε περίπτωση βροχής, κρατάει λιγότερο νερό πάνω του και στεγνώνει και πιο γρήγορα.

Καταλήγοντας, θεωρώ το επάνω μέρος του VF3 αρκετά καλό. Πανάλαφρο, αεράτο, ρυθμίσιμο και με σωστό κράτημα. Δεν καταλαβαίνεις καν ότι υπάρχει. Και φιλικό και για πόδια με μεγαλύτερο όγκο. Δεν εμπνέει και τόσο αρχικά, μοιάζοντας κάπως χαλαρό, γρήγορα όμως καταλαβαίνεις πως μπορεί να υποστηρίξει την κατηγορία του μοντέλου. Υστερεί σαφώς σε αγωνιστική αίσθηση έναντι του Next% 1, είναι όμως και συνολικά διαφορετικός ο χαρακτήρας του Vaporfly πλέον, όπως θα δούμε.

Οι μόνες συνθήκες που μπορούν να το στρεσάρουν, είναι οι πολύ κλειστές στροφές. Όπως και τα προηγούμενα, άλλωστε. Αυτό όμως οφείλεται περισσότερο στην στενή σόλα, παρά σε αδυναμία του επάνω μέρους.

Σχετικά με το νούμερο, το παπούτσι είναι οριακά κοντό. Παρότι όμως το φοράω και με χοντρή κάλτσα για να γεμίσω τον χώρο μπροστά, ποτέ δεν ένοιωσα να με ενοχλεί στο μήκος. Παίζει ρόλο και το ότι δεν υπάρχει προφυλακτήρας. Οπότε πάτε στο κανονικό σας νούμερο.

Σόλα και πάτημα

Η σόλα του Next% έμεινε ανέγγιχτη για τέσσερα ολόκληρα χρόνια. Είτε γιατί στην αρχή δεν είχε αντίπαλο, είτε γιατί ακόμη και τώρα αυτή η “παλιά” συνταγή αρκεί για να διατηρεί το VF στον θρόνο του (έστω και με συγκυβέρνηση, για κάποιους). Να σημειώσουμε βέβαια ότι οι εταιρείες δεν περιμένουν να δουν τι κάνει ο ανταγωνισμός, για να δουλέψουν την επομένη έκδοση ενός μοντέλου. Για να καταλάβετε, συνήθως η σχεδίασή του ξεκινάει περίπου έξι μήνες πριν την κυκλοφορία του προηγουμένου. Δηλαδή σχεδόν 1.5 χρόνο πριν αυτό διατεθεί στο κοινό. Σε κάθε περίπτωση, η ώρα της αναβάθμισης του Vaporfly είχε φτάσει.

Οι αλλαγές δεν είναι μεγάλες, ούτε και διαφοροποιούν σημαντικά τον χαρακτήρα του μοντέλου. Δεν υπάρχει και μεγάλο περιθώριο άλλωστε, αφού οι κανονισμοί της World Athletics περιορίζουν τις επιλογές. Ωστόσο, είναι ξεκάθαρο ότι έχουμε ένα νέο Vaporfly.

ZoomX και carbon plate λοιπόν, τα δύο συστατικά που εδώ και χρόνια αποτελούν το σημείο αναφοράς για την κατηγορία που μάθαμε να χαρακτηρίζουμε ως “super shoes”. Μία σύνθεση από Pebax ο πρώτος, με κύρια γνωρίσματα την μεγάλη επιστροφή ενέργειας και το πολύ χαμηλό βάρος.

Η γνώριμη εικόνα του ZoomX, με τις χαρακτηριστικές ζάρες εξ αρχής.

Ανάμεσά του ενσωματώνεται μία πλάκα από ανθρακονήματα (Flyplate), η οποία έχει σχήμα κουταλιού. Ξεκινάει λίγο πάνω από το μέσο της σόλας στην φτέρνα, κουρμπάρει στη καμάρα και καταλήγει περίπου 0.5cm πάνω από την εξώσολα μπροστά.

Τα ύψη παραμένουν στα 40/32mm, αν και κάποιοι αναφέρουν πως τα v1/2 ήταν στα 38/30mm. Θυμίζουμε ότι η Nike δεν δίνει επίσημα νούμερα. Δεν αποκλείεται και να ισχύει αυτό, καθώς η αίσθηση μοιάζει να το επιβεβαιώνει, όπως και η σύγκριση οπτικά. Μικρή σημασία έχει πάντως.

Αριστερά το v2, δεξιά το v3.

Σίγουρα λάθος τρόπος για να συγκρίνεις τα ύψη της σόλας, δεν υπήρχε όμως περίπτωση να τις κόψουμε στη μέση.

Η βάση στην φτέρνα παραμένει το ίδιο στενή με πριν, ενώ στο μέσο είναι και ελάχιστα στενότερη. Αντιθέτως, το αποτύπωμά της μπροστά έχει φαρδύνει μερικά χιλιοστά προς την εσωτερική πλευρά, αμέσως μετά την καμάρα.

Το βαθύ σκάψιμο στην καμάρα παραμένει.

Κάποιες αλλαγές έχουμε και στην γεωμετρία της σόλας. Τα τοιχώματα στα μετατάρσια δεν ανοίγουν και ξανακλείνουν όπως πριν αλλά είναι σχεδόν κάθετα, ενώ το πίσω μέρος έχει ένα πιο τετραγωνισμένο σχήμα.

Αριστερά το v2, δεξιά το v3.

Το δε χαρακτηριστικό μυτερό τελείωμα της φτέρνας των προηγουμένων εκδόσεων, δεν υπάρχει πια. Στην θέση του έχουμε έναν φαρδύ πρόβολο που θυμίζει την σχεδίαση στο Alphafly 2. O αυξημένος όγκος αφρού που προεξέχει, κατανέμει σωστότερα τις δυνάμεις κατά την πρόσκρουση και βελτιώνει την σταθερότητα πίσω.

Στο μέσο της σόλας κι εξωτερικά, έχει αφαιρεθεί ένα τμήμα του αφρού. Με αυτή την εσοχή, αφενός εξοικονομούνται κάποια γραμμάρια, αφετέρου διευκολύνεται η συμπίεση στο σημείο όπου θεωρητικά “πρέπει” να προσγειώνεσαι. Διακρίνεται μάλιστα και η γραμμή που ακολουθεί η πλάκα. Απ’ την άλλη, η περιοχή είναι τέτοια ώστε δεν επηρεάζεται η σταθερότητα του παπουτσιού.

Οι πιο μεγάλες αλλαγές έχουν γίνει στην εξώσολα. Η επιφάνεια μπροστά εξακολουθεί να καλύπτεται όλη από λάστιχο, είναι όμως λεπτύτερο κατά ~2mm από πριν αλλά και λίγο σκληρότερο. Επίσης, έχει ένα διαφορετικό μοτίβο αποτελούμενο από λεπτά lugs, ενώ είναι και διάτρητη. Με δεδομένο ότι το λάστιχο ζυγίζει αρκετά περισσότερο από τον αφρό, η μείωση του κατεβάζει το βάρος της σόλας συνολικά. Η πρόσφυση παραμένει μέτρια, αν και νομίζω πως είναι λίγο καλύτερη τώρα. Όπως και να ‘χει, ποτέ δεν ήταν το δυνατό σημείο των Vaporfly. Επίσης, θεωρώ ότι οι λεπτές προεξοχές θα λειανθούν σχετικά πρόωρα.

Εντελώς διαφορετική εξώσολα.

Στο πίσω μέρος τα πράγματα δεν είναι και τόσο ευοίωνα. Οι δύο λωρίδες κατά μήκος της φτέρνας είναι από πολύ μαλακό λάστιχο, το κυριότερο όμως είναι πως δεν προεξέχουν από τον αφρό. Καθώς το τμήμα του του ZoomX ανάμεσά τους δεν είναι κοιλό όπως παλιά, είναι δεδομένο πως θα έρθει σε επαφή με το έδαφος και θα φθαρεί. Στην περίπτωσή μου και μετά από 60 χιλιόμετρα, δεν παρατηρείται καμμία φθορά. Είναι όμως το πάτημά μου τέτοιο που δεν φορτίζω το σημείο. Ωστόσο, υπάρχουν αναφορές που ο αφρός άρχισε να ξεφλουδίζει από τα πρώτα κιόλας τρεξίματα. Παρ’ όλα αυτά, το πρόβλημα δεν είναι λειτουργικό αλλά μόνο αισθητικό. Μία ενδιαφέρουσα λεπτομέρεια στο VF3, είναι η αναγραφή των γραμμαρίων κάθε συστατικού της σόλας (ZoomX, λάστιχο, πλάκα) στο εκάστοτε νούμερο. Κάνει εντύπωση ότι το λάστιχο ζυγίζει σχεδόν το 1/3 του αφρού, κάτι που δείχνει γιατί οι εταιρείες καλύπτουν όλο και λιγότερο την εξώσολα, στο κυνήγι της μείωσης του βάρους.

Τα γραμμάρια που αναγράφονται αντιστοιχούν σε Νο 45.

Το πλάτος της σόλας πίσω δεν έχει αλλάξει.

Αυτός είναι και ο λόγος που η εξώσολα του VF3 φέρει μία βαθειά κοιλότητα στο μέσο της. Είναι άλλωστε κάτι που πλέον βλέπουμε πολύ συχνά ως σχεδιαστική επιλογή από τις εταιρείες. Δεν τίθεται θέμα ενίσχυσης της συμπίεσης, όπως αλλού, μιας και το τμήμα που έχει αφαιρεθεί είναι μικρό.

Από τα πρώτα βήματα, το Vaporfly 3 σού υπενθυμίζει ότι σχεδόν τίποτα δεν συγκρίνεται με ένα ολόφρεσκο, παχύ κομμάτι από ZoomX. Απίστευτα ελαφρύς, ελαστικός και μαλακός. Μπορεί να μην είναι πλέον ο μαλακότερος της αγοράς, αφού για παράδειγμα ο FuelCell ή και ο Pwrrun PB στο Pro 3 είναι πιο squishy, πάντα όμως έχει αυτή τη μοναδική αίσθηση που συνεχίζει να αποτελεί μέτρο σύγκρισης για όλους τους super foams.

Σε σχέση με πριν, το πάτημα έχει διαφορές. Όχι μεγάλες αλλά σίγουρα αντιληπτές. Κατ’ αρχάς, η ποσότητα του αφρού μπροστά. Αν θεωρήσουμε ότι τα 32mm παραμένουν, τα 2mm που χαμήλωσε το λάστιχο τα παίρνει τώρα η κυρίως σόλα. Αυτό όμως που έχω εισπράξει σε κάθε τρέξιμο, είναι πως ο ZoomX δείχνει ακόμη περισσότερος από τα +2mm. Ίσως να οφείλεται και στις τρύπες της εξώσολας, αφού επιτρέπουν μία επιπλέον συμπίεση στον αφρό (έστω και ελάχιστη). Ίσως πάλι να ισχύει ότι η προηγουμένη σόλα όντως δεν ήταν στα 40/32mm αλλά λίγο χαμηλότερη. Όποιος κι αν είναι ο λόγος, το cushioning πλέον είναι αισθητά βαθύτερο και πιο συμπαγές.

Η εξώσολα του v3.

Η εξώσολα του v2.

Λέγοντας πιο συμπαγές, δεν εννοώ ότι έχει μειωθεί το softness αλλά σαν ο αφρός να αντιστέκεται στην υπερβολική συμπίεση. Τα v1 και v2 τερμάτιζαν μπροστά πιο εύκολα και μάλιστα, όταν πατούσες δυνατά ένοιωθες ότι “έβρισκες” την πλάκα. Αντιθέτως, εδώ το forefoot δεν παραμορφώνεται τόσο και η βύθιση είναι πιο ελεγχόμενη, χωρίς όμως να χάνει σε μαλακή αίσθηση. Το αντίθετο. Το καταλαβαίνεις κι από το ότι το πάτημα δεν αλλάζει καθώς περνάει η ώρα, διατηρώντας η σόλα σχεδόν την αρχική της συμπεριφορά. Δύσκολο να τα περιγράψεις όλα αυτά σωστά, ιδίως όταν μιλάμε για μία διαδικασία που διαρκεί μόλις κάποια χιλιοστά του δευτερολέπτου.

Το ίδιο ισχύει και για την φτέρνα, η οποία είναι επίσης πιο μαλακή από πριν. Σίγουρα έχει να κάνει με το μαλακότερο λάστιχο αλλά και την σταθερότητα της βάσης. Κρατώντας το πέλμα πιο κεντραρισμένο, η βύθιση είναι πιο κάθετη και το πόδι δουλεύει περισσότερο μέσα στον αφρό. Στα πρώτα Next%, η αστάθεια πίσω οδηγούσε το πέλμα σε έντονο πρηνισμό και το έβγαζε εκτός πλατφόρμας.

Παράλληλα, αυξάνοντας τον συνολικό όγκο του ZoomX, αυξάνεται και η επιστροφή ενέργειας (ή σωστότερα, μειώνεται κι άλλο η απώλειά της). Το VF 3 έχει λίγο παραπάνω bounce από πριν και συγχρόνως, πιο κατευθυνόμενο και κάθετο. Κι είναι και πιο άμεσο, αφού μένεις λιγότερο μέσα στην σόλα.

Γι’ αυτό και έχει αλλάξει λίγο ο τρόπος που δουλεύει το παπούτσι. Στα προηγούμενα μοντέλα το transition βασιζόταν περισσότερο στην λειτουργία της πλάκας ως μοχλός κατά την απογείωση. “Συναντούσες” την carbon plate και την φόρτιζες με την δύναμή σου. Πιο επιθετικά και responsive. Στο νέο Vaporfly το rocker είναι πιο ήπιο και ομαλό, χωρίς να αισθάνεσαι τόσο το χαρακτηριστικό κενό στα μετατάρσια, που σε έριχνε προς τα εμπρός. Θα το πας πιο ήσυχα, εκμεταλλευόμενος το αυξημένο rebound αλλά και την ευκολία από το επιπλέον cushioning. Θα έλεγα ότι θυμίζει λίγο από Alphafly στον τρόπο που αποδίδει: λίγο αυξημένη ελαστικότητα, λίγο μειωμένο ρολάρισμα και δυναμικότητα.

Αν και δεν διακρίνεται στην εικόνα, το rocker του v2 γίνεται πιο απότομο όσο πλησιάζει στα δάχτυλα.

Αυτός είναι κι ο λόγος που τελικά μοιάζει ελαφρώς πιο “αργό”. Στους γρήγορους ρυθμούς, τα δύο πρώτα μοντέλα έδιναν περισσότερη αίσθηση και πληροφορία στο toe off και μπορούσες να βάλεις περισσότερη ισχύ στο τελείωμα. Άνετα τα φορούσες ακόμη και σε μικρά, δυνατά κομμάτια σε στίβο. Πλέον ο χαρακτήρας του VF έχει γίνει πιο “cruising” και φιλικός στον μέσο δρομέα. Νοιώθεις πώς κάθεσαι ψηλότερα από το έδαφος, πιο προστατευμένος αλλά και πιο “αποστειρωμένος”. Ωστόσο, οι περισσότεροι από εμάς θα κινηθούμε σε ταχύτητες που η νέα σόλα θα αποδώσει καλύτερα, κατά την γνώμη μου. Και απαιτεί και λιγότερο “δρομικό” form από πριν.

Στα παραπάνω βοηθάει και το ότι το παπούτσι έχει γίνει λιγότερο ασταθές. Εξακολουθεί να μην αρέσκεται στο heavy heel striking ή τις αδύναμες ποδοκνημικές, όχι όμως όσο παλιά. Παραμένει πολύ στενό στη μέση και πίσω, αλλά η μεγάλη προεξοχή στην φτέρνα δένει την περιοχή και δίνει μία πιο ουδέτερη προσγείωση. Δεν νοιώθεις το πέλμα να βγαίνει εκτός σόλας, όπως συνέβαινε με τα προηγούμενα Next%. Το forefoot αντιθέτως, είναι αντικειμενικά σταθερό και εμπνέει σιγουριά. Μπορεί να περάσει κάτω όσο φορτίο κι αν του δώσεις, οδηγώντας σε ευθύβολα και άμεσα στην απογείωση. Ούτε και πριν υπήρχε πρόβλημα αλλά εδώ τα κάθετα τοιχώματα και τα επιπλέον χιλιοστά πλάτους κάνουν το πάτημα ακόμη πιο αποδοτικό.

Όλες αυτές οι αλλαγές, μπορεί να κόβουν κάτι από την “απόλυτη ταχύτητα” του μοντέλου, μόνο όμως οι πραγματικά γρήγοροι δρομείς θα καταλάβουν την διαφορά και υπό συνθήκες. Για τους υπολοίπους, με το v3 η σειρά αποκτάει ένα λίγο πιο εύκολο transition αλλά και πιο ευχάριστο. Ανοίγεται σε μεγαλύτερο δρομικό κοινό, θα έλεγα. Συν τοις άλλοις, έχει πλέον και μία ταχύτητα κάτω, καθώς είναι λιγότερο κουραστικό σε πιο αργούς ρυθμούς. Δεν είναι επ’ ουδενί ένα easy day παπούτσι ή για αργά long runs, αφού η ακαμψία και η στενή φτέρνα του θα σε κουράσουν. Και εξακολουθεί να μην σου επιτρέπει να τεμπελιάσεις. Είναι όμως πιο “γλυκό” σαν πάτημα, ελαφρώς σταθερότερο και η πλάκα λιγότερο αισθητή. Γενικότερα, ο χαρακτήρας του δεν είναι τόσο “απόλυτος” όπως στα προηγούμενα.

Ο συγκεκριμενος, λευκός χρωματισμός είναι ο “prototype”, αυτός δηλαδή που είχαν και τα παπούτσια των δοκιμαστών κατά την εξέλιξη του μοντέλου. Ο αριθμός που αναγράφεται στην εσωτερική πλευρά της σόλας, αντιστοιχεί στο κωδικό νούμερο ενός από τους δοκιμαστές.

Παρόλο που δεν μπορεί να υπάρξει αντικειμενική σύγκριση, έχω την εντύπωση πως τα πόδια μου παρέμεναν και πιο φρέσκα. Τόσο κατά την διάρκεια του τρεξίματος, όσο και μετά. Η ιδιότητα αυτή, ούτως ή άλλως χαρακτηρίζει τον ZoomX, αποτελώντας ίσως το σημαντικότερο όφελός του. Πιθανώς λόγω του επιπλέον cushioning, εδώ τονίζεται ακόμη περισσότερο.

Συμπέρασμα

Η εξέλιξη του VF 4% σε VF Next%, μας είχε δώσει ένα πολύ διαφορετικό παπούτσι. Με την τρίτη έκδοση του δευτέρου, η Nike παίζει με τις λεπτομέρειες και ενισχύει τον χαρακτήρα του, χωρίς όμως να τον αλλάζει. Όλα όσα αγαπήσαμε στην σειρά, θα τα βρούμε και εδώ. Από εκεί και πέρα, είναι και θέμα προσωπικών προτιμήσεων.

Το upper έχει γίνει πιο άνετο σαν εφαρμογή, χωρίς όμως να καταλήγει μπόλικο. Πιο ελαφρύ, αδόμητο και διαπνέον. Θεωρώ ότι στον μαραθώνιο υπερέχει, ενώ χάνει σε κράτημα όσο ανεβαίνει ο ρυθμός.

Η σόλα έχει το ίδιο DNA με πριν, δίνοντας ένα τρομερά ικανό racer, ασχέτως απόστασης. Δεν χρειάζεται να αναφερθούμε στην αποδοτικότητά της, αφού οι περισσότεροι πλέον γνωρίζουν την μηχανική βοήθεια που προσφέρει. Παρ’ όλα αυτά, η γνώμη μου είναι πως έχει αποκτήσει μία φιλικότητα που ευνοεί λίγο παραπάνω τους μεγαλύτερους αγώνες. Πιο απορροφητική, πιο σταθερή και λιγότερο απαιτητική. Θα συγχωρήσει ευκολότερα την κόπωση, το κακό form και την πτώση του ρυθμού. Χάνει οριακά σε responsiveness, κερδίζει όμως σε επιστροφή ενέργειας και άνεση.

Το Vaporfly Next% 3 έχει πλέον ισχυρό ανταγωνισμό απέναντί του. Κάποια στιγμή αυτό αναπόφευκτα θα συνέβαινε. Κι είναι καλό για όλους εμάς, αφού ο κάθε δρομέας μπορεί να βρει τα super shoes που του ταιριάζουν καλύτερα. Αν αφήσουμε όμως στην άκρη την όποια ιδιαιτερότητα του καθενός, που μπορεί να καθορίσει τις ανάγκες και την επιλογή του, και το αξιολογήσουμε με απόλυτα κριτήρια, το Vaporfly παραμένει ίσως το πιο γρήγορο μοντέλο.

 

 

Μοιραστείτε αυτό το Άρθρο

Ο Νίκος Πήλικας είναι ερασιτέχνης δρομέας. Επειδή όμως δεν είναι καλός στο τρέξιμο, ασχολείται και με τα παρελκόμενα αυτού (π.χ. παπούτσια). Απ' ό,τι λένε, είναι καλύτερος σε αυτά...

37 Σχόλια

  1. Αναλυτικό ως συνήθως το review.
    Γυρίζει στο μυαλό μου για αγορά αλλά έχω τις επιφυλάξεις .
    Μέχρι στιγμής όλα τα vapor για εμενα ήταν “λίγα” για μαραθώνιο από θέμα αφρού. Επίσης μετα το 25 ένιωθα πως το παπουτσι “φλατάρει”.Ισως ήταν λόγω του ότι συνήθιζαν τα ποδια μου ίσως γιατί δεν ήταν αρκετός ο αφρος.
    Αντίθετα με το alphafly V1 δεν είχα τέτοιο θέμα αλλά εκείνο στην κάμαρα μετά από ώρα μου έβγαζε φουσκάλες απο τη στήριξη στα πλαϊνά και τελικά κατέληγα με ματωμένα ποδια.
    Η επιλογή μου λοιπόν είναι το adios pro 3 γιατί ο lightstrike pro είναι πιο σκληρός αφρος και έτσι νιωθω πως με κρατάει καλυτερα για την απόσταση.
    Τώρα βέβαια η διαφορά 40 γραμμαρίων είναι τεράστια, όποτε είναι αισθητή η διαφορά των 2mm στον αφρό; Νιώθεις πιο γεμάτο το παπούτσι σε σχέση με τα προηγουμενα;

  2. @hypnox Αυτό αναφέρω και στο κείμενο, Στέλιο.
    Όπως ακριβώς το λες, “πιο γεμάτο”. Ούτε σε ανοίγματα δεν το τερμάτιζα, που είμαι και 88 κιλά αυτή την περίοδο.
    Κι αν μου έλεγαν ότι είναι >2mm η διαφορά, θα το πίστευα.

  3. Κατάλαβα…. Πάλι θα κρυβω παπουτσια απο τη γυναίκα μου…

  4. @Echetlos Ωραία παρουσίαση Νίκο, όπως πάντα !
    Να ρωτήσω την άποψη σου (συγκριτικά το VF2 με το VF3) για το ποιο είναι περισσότερο αποδοτικό για προπονήσεις, και ποιο είναι πιο γρήγορο σε ρυθμούς αγώνα;

  5. @myway Από την μέχρι τώρα εμπειρία μου, θα έλεγα πως σε οτιδήποτε με ρυθμό >5Κ pace προτιμάω το ν3. Κι όσο μεγαλώνει η απόσταση, τόσο πιο ξεκάθαρο είναι αυτό.

  6. @echetlos στον μαραθωνιο δηλαδη γερνεις ξεκαθαρα προς το v3;

  7. @dimitris765 Ιδίως στον μέτριο ρυθμό που τρέχεται ο μαραθώνιος, 100% ν3.
    Πάντα κατά την γνώμη μου…

  8. @echetlos ευχαριστω, με λιγα λογια ειναι πιο φιλικο στον μεσο εραστιτεχνη και οχι τοσο επιθετικο, ακαμπτο και δυσκολο να χειριστεις οπως το 2;

  9. @Echetlos Ευχαριστώ για μία ακόμα φορα Νίκο ! Δηλαδή για 5άρι με pace περίπου στο 4:00 υπερέχει το VF2 ; σε δεκάρι κάτω από 4:30 συνεχίζει να υπερέχει το VF2 ?

  10. Παίδες, μην φανταστείτε ότι οι διαφορές είναι τεράστιες ή απόλυτα ευδιάκριτες. Δεν μιλάμε για δύο μοντέλα όπως π.χ. τα E-Pro 1/2 σε σχέση με το 3 ή τα δύο πρώτα Adios Pro, όπου ήταν εντελώς άλλα παπούτσια μεταξύ τους.

    Πιο “γεμάτο” forefoot και λίγο σταθερότερο το VF3, αλλά και ελαφρώς πιο φιλικό. Πιο έντονη η παρουσία της πλάκας στο προηγούμενο, άρα και πιο αξιοποιήσιμη στα πολύ γρήγορα. Είναι και θέμα μηχανικής του καθενός, φυσικά. Εγώ για παραδειγμα που είμαι Alphaκιας, προτιμώ το VF3. Έχω δυνατό πάτημα και πιο μπροστινό και το δουλεύω καλύτερα.

  11. @echetlos περιπου ποσα χιλιομετρα κρατανε ολα αυτα τα μοντελα αν τα φορας μονο για αγωνες, γυρω στα 400;

  12. @dimitris765 Σχετικό είναι αυτό. Έχει να κάνει με την επιφάνεια, το βάρος σου, το δρομικό στυλ κ.α.
    Πολλοί έχουν ξεπεράσει τα 400 χλμ με τον ZoomX, χωρίς να δουν σημαντική διαφορά στην συμπεριφορά του.
    Ο Lightstrike Pro που είναι και πιο πυκνός, θεωρώ ότι θα έχει ακόμη μεγαλύτερη ζωή.
    Ας πουν και όσοι έχουν πολλά χλμ με κάποιο super shoe. Εγώ δεν έχω ιδία άποψη.

  13. Όπως τα λέει ο Νίκος είναι. Παίζουν πολλά ρόλο. Εγώ με τον zoomx έχω δει πως μετά τα 250 χλμ έχω θέμα.
    Φυσικά και μπορείς να τρέξεις και να κάνεις προπόνηση αλλά χάνει αρκετά σε απόδοση σε σχέση με το πως ήταν “φρέσκος”.
    Ο lightstrike Pro από την άλλη θέλει κάποια χιλιόμετρα για να ” Σπάσει ” Και γενικά αντέχει πιο πολύ. Το Prime X φίλου έχει 700 χλμ και είναι σαν καινουργιο, φαντάζομαι λόγω ποσοτητας αφρού.
    Εγώ έχω παρατηρήσει παντως στον zoomx πως όταν τρέχω έναν αγώνα με το παπουτσι και έπειτα το αποθηκεύω για πχ 1-2 μήνες ακόμα και αν έχει 70χλμ μόνο, ο αφρος φθείρεται πιο ευκολα. Ο μόνος τρόπος που θα μπορουσα να το περιγραψω ειναι σαν να έχεις κάτι ελαστικό ενυδατωμενο και ξαφνικά να φευγει απο πανω του όλο το νερό και η υγρασία.
    Πλέον τα ακριβά μου και αγωνιστικά τα φυλάω σε κενό αέρος.

  14. @stelios Φίλε μου λες : “Πλέον τα ακριβά μου και αγωνιστικά τα φυλάω σε κενό αέρος”, πώς το κάνεις αυτό ; και βλέπεις διαφορά ;

  15. @myway ,με ειδικές σακούλες. Το κάνουν στα sneakers κυρίως για να προστατέψουν τη δερμάτινη από τα σπασίματα.
    Δε ξερω αν έχει διαφορά , θεωρητικά από τη στιγμή που δεν έρχεται σε επαφή το παπούτσι με αέρα και διαφορά θερμοκρασίας, το βοηθάει. Εγώ όμως έχω την κακία συνήθεια να στοκάρω καλά παπουτσια όταν τα βρίσκω σε προσφορα οπότε ψάχνω τρόπο να τα προστατέψω αλλιώς απλά θα τα έβαζα στο κουτί τους.

  16. @stelios Μήπως έχεις κανένα λινκ από αυτές τις ειδικές σακούλες; σκέφτομαι να το δοκιμάσω.

  17. @myway δυστυχώς όχι, μου εδωσε καμια 10 άρια φίλος μου που συλλέγει sneakers. Έχει όμως σε γνωστή αλυσίδα παιχνιδιών (αυτή με τις απαίσιες διαφημίσεις πχ Γαϊτάνος, Άντζελα κτλ) παρόμοιες με μεγέθη που έχουν βαλβίδα. Βάζεις μέσα ότι θέλεις και έπειτα τραβάς τον αέρα από τη βαλβίδα με την ηλεκτρική σκουπα.

  18. @hypnox Κι έλεγα ότι μόνο εγώ είμαι περίεργος με τα παπούτσια μου…

  19. Όσον αφορά τα χλμ., με το Vaporfly 4% flyknit έχω κάνει τα περισσότερα(640)και πέραν της αισθητικής φθοράς στον αφρό, θεωρώ ότι μετά τα 400 χλμ., έχει “κάτσει” και δεν είναι το ίδιο “bouncy”. Τα Next % 1 και 2 έχουν 200 και 120 χλμ., αντίστοιχα χωρίς αισθητές φθορές μέχρι στιγμής, το δε Alphafly 1 μόλις 88 χλμ.(επίσης σαν καινούριο). Την χειρότερη εντύπωση μέχρι στιγμής έχω από το Asics Metaspeed Edge το οποίο έχει μόλις 30 χλμ., και ήδη μετά τα 10(!)έχει εμφανίσει φθορά στο πίσω μέρος της σόλας όπου ο αφρός είναι εκτεθειμένος. Το Prime X με 295 χλμ., δεν έχει καμία φθορά στη σόλα και τον αφρό αλλά: α)το πάνω μέρος που είναι σαν πλαστικό, ως γνωστόν, έχει “τριφτεί” μπροστά ιδίως στο μεγάλο νύχι και στα 2 παπούτσια με αποτέλεσμα να φοβάμαι να το τρέξω πάνω από 30 χλμ, γιατί θεωρώ ότι θα σκιστεί και 2)στη σόλα έχει μία εσωτερική κόκκινη “φλούδα” εντός που ήδη μετά τα 100 χλμ., ξέφτισε(φαίνεται εντός το αφρού αν κοιτάξει κανείς μέσω από τις σχισμές που έχει).

  20. Alphafly 2 η vaporfly 3 για πιο γρήγορο αγώνα 10k???
    Θα ήθελα πραγματικά την άποψη σας!!!

  21. @yannis22 Ξεκάθαρα το VF.

  22. Αρχικά να “δώσω” το ότι στον χθεσινό αγώνα της Νέας Σμύρνης ο Νίκος @echetlos φορούσε τα συγκεκριμένα! (χαριτολογώντας η έκφραση “να δώσω”) ! Από κει και πέρα , όσο αναφορά ότι κάποιοι μετά από 300-400 χιλιόμετρα βλέπουν αλλαγή στην συμπεριφορά της σόλας , σαν να “κάθεται” και να μη αποδίδει όπως στην αρχή, είναι ξεκάθαρο ότι έχει να κάνει με η σόλα, ή μπορεί και να είναι το ότι το πόδι και το σώμα μας έχει πλέον συνηθίσει την ιδιαίτερη λειτουργία του παπουτσιού και απλώς δεν του κάνει εντύπωση όπως στα πρώτα χιλιόμετρα.

  23. @roberto4carlos Καλημέρα Μανόλο!
    Μαλακώνει η πλάκα μετά από τόσα χλμ που λες (λογικό) και χάνεται το “πέταγμα” που αισθάνεσαι όταν είναι φρέσκο.

  24. Καλησπέρα, το vaprofly είναι το ίδιο στενό με το alphafly 2 στο εσωτερικό του ποδιού; έχω το alphafly 2 αλλά μου προκαλεί φουσκάλες εσωτερικά στο πόδι με αποτέλεσμα να γίνεται κακή η εμπειρία μαζί του. Πήρα το puma fast-r nitro elite το οποίο κούμπωσε απίστευτα στο πόδι μου αλλά η σόλα του δεν συγκρίνεται καν με του ναικ, είναι υπερβολικά σκληρή. Επί της ουσίας ψάχνω ένα παπούτσι που να πλησιάζει το alphafly 2 σε μαλακότητα και αναπήδηση. Αυτός βρίσκεται στο endrophin pro 3, στο new balance fuelcell rc elite v3 ή σε κάποιο άλλο; Θα εκτιμούσα τη βοήθεια σας καθώς ο κλασσικός πλησιάζει. Ευχαριστώ για τον χρόνο σας.

  25. Για εμένα το κοντινότερο σε αίσθηση στο alphafly ( έχω και τα 3 που ανέφερες) είναι το sc elite v3.
    Και εμένα με ενοχλεί η Καμάρα του alphafly , ενώ το new balance καμιά σχέση, είναι πολυ βολικο.
    Αλλά ας πει καλυτερα την γνώμη του ο γκουρού γιατί εμένα μου λεει οτι το νευρικό μου συστημα είναι βραχυκυκλωμενο.

  26. @kkostas7 Προφανώς αναφέρεσαι στην καμάρα το AF2, Κώστα.
    Όχι, δεν έχει το παραμικρό θέμα η σχεδίαση του VF3. Ούτε στο συγκεκριμένο σημείο, ούτε και πουθενά αλλού.
    Δεν ξέρω ρυθμούς, το πώς πατάς και όλα τα σχετικά αλλά το ΝΒ είναι το πιο φιλικό super shoe κατ’ εμέ. Πιο squishy από το AF2 και εξίσου σταθερό. Έχει λιγότερο rebound και δεν είναι τόσο effortless όσο το Nike. Συνολικά όμως είναι πολύ καλή και ασφαλής επιλογή.
    Το VF3 είναι πιο γρήγορο κι από τα δύο, πολύ ελαφρύτερο αλλά και πιο “ειδικό”.
    Πάρα πολύ καλό και το Endorphin Pro 3, πιο κοντά στο VF.
    Και βέβαια υπάρχει και το Prime X Strung 2, ό,τι πιο κοντινό στο AF2 αλλά με μεγάλο βάρος.

  27. Εγώ θεωρώ πως ότι πιο κοντινό σε AF είναι το rebellion pro και μετά το Metaspeed sky+.
    Το Mizuno βέβαια το θεωρώ δυσκολο παπουτσι. Το Metaspeed sky+ από την άλλη αν εισαι forefoot κυρίως μοιάζει αρκετά έως πολυ και είναι και ευκολο παπουτσι. Το μόνο πρόβλημα είναι πως για να το εκμεταλλευτείς πρεπει να υπάρχει μια σχετική ταχύτητα. Στα αργά που το έχω βάλει πχ δε μου έκανε αίσθηση (σε marathon pace) είναι τρομερά bouncy.

  28. Συμφωνώ, γι΄ αυτό όμως και δεν το ανέφερα.

    Το Mizuno βέβαια το θεωρώ δυσκολο παπουτσι.

  29. Δεν περιμενα οτι θα το πω αυτο,αλλα ειναι γεγονος
    Το vf3 μου καθεται καλυτερα στα μεγαλα απο το af2!!!20-30km
    Στα μικρα κοματια και στα 5κμ νομιζω καλυτερα το vf2!

  30. @leonistsiouris Στο δεύτερο συμφωνώ, Λεωνίδα.

  31. Τελικά η “φαγούρα” ήταν ανυπόφορη και μετά των βομβαρδισμών εκπτώσεων και κουπονιών βρήκα το χρώμα και νούμερο που ήθελα και προχώρησα στην αγορά! Φυσικά σκέφτηκα κάποια στιγμή να επιλέξω και πάλι το version2 αλλά ξέρετε πως πάνε αυτά! Το καινούργιο σε τσιγκλάει πάντα !!!
    Το vf2 που έχω φτάνει αισίως στα 500Κ και έχει χάσει σαφώς από τη σπιρτάδα και το wow f που είχε !

  32. Γράφω να πω τον πόνο μου. Εχω απογοητευτεί απο το VF3. Τα εχω βάλει σε προπόνηση τεμπο ρυθμό 4:10-4:20, σε MP ρυθμο 4:30, σε ER, σε Fartlek, Interval 400αρια, 1000αρια, αλλά ΔΕΝ. Πολύ χοντροπάπουτσο. Το εμπρός του μέρος φαρδύ δεν μου κάθεται καθόλου καλά. Δεν μπορώ να το εξηγησω. Δεν μου κάθεται με τίποτα καλά. Καμία σχέση με το VF1 που έχει και 550χλμ. Δεν βλέπω την σπιρτάδα. Δεν βλέπω την επιστροφή ενέργειας που βλέπω με το VF1. Ειμαι εγω ο περίεργος? Δεν ξέρω.

  33. @takisss Τα v1/2 είναι πιο απόλυτα μπροστά, περνούν καλύτερα την δύναμη στους γρήγορους ρυθμούς, όντας πιο responsive. Αλλά τερματίζουν και πιο εύκολα.
    Το ν3 είναι πολύ πιο γεμάτο παντού και κατ’ εμέ, εμφανώς πιο ελαστικό. Φιλικότερο, ευκολότερο κι έχει καλύτερα τους μετρίους ρυθμούς, όπως αυτοί του μαραθωνίου.
    Προφανώς και δεν είσαι περίεργος, απλά δεν σου ταίριαξε. Ούτε είσαι και ο μοναδικός.

  34. Εχθές έτρεξα σε έναν ημι και ο διπλανός μου είχε τα VF 3.
    Είναι ιδέα μου ή το παπούτσι ακούγεται τόσο πολύ. Αν δεν ήξερα θα έλεγα πως κάποιος τρέχει με τα alphafly.
    Στο Mega outlet Θεσσαλονίκη πριν από 3 ημέρες είχε στο cosmossport τα metaspeed sky + στα 125€.

  35. Χθες έκανα και εγώ ένα αγωνιστικό 10αρι στο “Μπλόκο Καλογρέζας”! Πρώτος αγώνας μου με τα νέα VF3! Όντως το παπούτσι ακούγεται αρκετά φτάνοντας σε επίπεδο ηχορύπανσης του AF. Όσο αναφορά τις εντυπώσεις σε σχέση με το VF2 που χρησιμοποιούσα είναι!

    -Το VF3 δεν είναι τόσο επιθετικό όσο το 2! Όπως τα έχει πει και ο Νίκος, το παπούτσι δεν “φωνάζει” όπως ο προκάτοχός του! Είναι πιο ήπιο στην συμπεριφορά του! Ενώ με το VF2 ανα πάσα ώρα και στιγμή καταλαβαίνεις ότι έχεις 2 άγρια άλογα στα πόδια σου άγρια και επιθετικά, με το VF3 από κάποια στιγμή και μετά αρχίζεις και αναρωτιέσαι αν έχεις να κάνεις με carbon super shoe ή τρέχεις με κάτι άλλο!

    – Το VF3 εχει πιο σταθερή βάση, δεν νιώθεις να ακροβατείς πάνω στην carbon

    – To VF3 είναι κάπως πιο μπόσικο στο επάνω μέρος και παρόλο που αυτό δεν δημιουργεί θέμα , εντούτοις προτίμησα να χρησιμοποιήσω και τις έξτρα τρύπες για τα κορδόνια ώστε να το φέρω στα μέτρα μου. Δεν το μετάνιωσα!

    – Η γλώσσα του 3 είναι σχεδιαστικό ατόπημα ! Θα μπορούσαν να την είχαν πιο μικρή και κάπως πιο βολική.

    Εν τέλη, το VF3 κάνει ότι κάνει χωρίς “φωνές” και φανφάρες! Το φοράς και το ξεχνάς! Αποδίδει τα μέγιστα αλλά με πολυτέλεια και άνεση! Μέχρι και πριν τον αγώνα, ήμουν ξεκάθαρα ορκισμένος φίλος του 2 , αλλά μετά τον αγώνα η άποψη μου πλέον δεν είναι ξεκάθαρη!

    ΥΓ1. Απίστευτη η κατάσταση των ποδιών μετά τον αγώνα, παρά τις επιβαρυμένες γάμπες του προηγούμενου διαστήματος! ZOOMX και τα μυαλά στα κάγκελα!

    Υ.Γ.2 Αυτό το αίσθημα που ένιωσα όταν πρωτοέβαλα το VF2 δεν νομίζω ότι θα το ξανανιώσω! Είχα μείνει με το στόμα ανοιχτό να χασκογελώ!

  36. @hypnox Όντως ακούγεται παραπάνω το νέο λάστιχο.

    @roberto4carlos Ωραία τα γράφεις Μανώλη! Συνολικά πάντως βρίσκω το ν3 αρκετά πιο αποδοτικό και ξεκούραστο από πριν για τον μέσο ερασιτέχνη. Αν όμως το υποστηρίζει η μηχανική και η ικανότητά σου, το προηγούμενο έχει πιο ικανό και responsive toe off. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε που κάποιοι elite εξακολουθούν να φορούν το ν2.

  37. Καλημέρα, αγόρασα το vaporfly3 έχοντας Και το 1 και το 2 στην κατοχή μου.Μετα το πρώτο τρέξιμο μπορώ να πω ότι μου άρεσε πολύ, είναι κάτι μεταξύ άλφα και vapor και θα έλεγα περισσότερα μοιάζει με ένα ελαφρύ άλφα γιατί τρέχεις περισσότερα με την αίσθηση της ώθησης του αφρού σαν τραμπολίνο ενώ στο 1 και 2 περισσότερο με τον μοχλό που δίνει η πλάκα και αφρός.Πιστευω ότι σε απόλυτους χρόνους το 1 και το δύο είναι γρηγορότερα και το 3 ποίο εύκολο και ποίο ευχαριστο καθώς νιώθεις ότι έχεις περισσότερο αφρό να σε προστατεύει . Σίγουρα αν ξαναέκανα μαραθώνιο θα έβαζα αυτά αλλά στο δέκαρι τον Νοέμβριο δεν ξέρω ποίο θα προτιμήσω γιατί είμαι σίγουρος ότι το 2 είναι γρηγορότερο.Τελος το 2 το βρήκα ποίο σταθερό όταν πατάς πίσω και ποίο σίγουρο από το 3 .

Αφήστε μια απάντηση