Μοιραστείτε αυτό το Άρθρο

Αξιολογήσεις / Επιλεγμένα

Nike Zoom Fly

Nike Zoom Fly

Κατηγορία: Performance trainer – Ουδέτερο πάτημα – Βάρος: 238γρ. – 10mm drop (33/23mm)

To Breaking2 project της Nike πέρασε στην ιστορία, αφήνοντάς μας αρκετά νέα δεδομένα αλλά και κάποια αναπάντητα ερωτήματα, έστω και προσωρινά. Από όποια πλευρά κι αν το δει κανείς πάντως, σίγουρα αποτέλεσε ένα βήμα προς τα εμπρός για το άθλημα και τις προοπτικές του.
Από την άλλη, οι πιο «καχύποπτοι» θα μπορούσαν να πουν ότι το όλο concept ήταν απλά ο «δούρειος ίππος», ώστε η εταιρεία να λανσάρει με τον πιο ηχηρό τρόπο τα νέα μοντέλα που συνόδευαν το project. Προφανώς η αλήθεια βρίσκεται κάπου στην μέση. Μένει να δούμε αν οι σχεδιαστές της Nike έκαναν την δουλειά τους εξίσου καλά με τον Eliud Kipchoge και την επιστημονική ομάδα.

Τρία μοντέλα ήταν αυτά που «συνδέθηκαν» με το Breaking2. To Zoom Vaporfly Elite, το οποίο φορούσαν οι 3 δρομείς αλλά ποτέ δεν θα βγει στην παραγωγή, το Zoom Vaporfly 4%, ένα αγωνιστικό μοντέλο που αναμένεται να κυκλοφορήσει μέσα στον Ιούλιο και το Zoom Fly, το πιο «συμβατικό» από τα τρία, τόσο σε χαρακτηριστικά όσο και τιμή.

 

Επάνω μέρος

To upper θυμίζει αρκετά αυτό των Elite 9 και Streak 6. Ένα ενιαίο κομμάτι μαλακού υφάσματος (engineered mesh) από εμπρός μέχρι πίσω, χωρίς καθόλου δομικά στοιχεία και ραφές, παρά μόνο το μεγάλο logo που είναι από συνθετικό υλικό. Εσωτερικά υπάρχει μια πολύ απαλή φόδρα, ανεξάρτητη από το διχτυωτό και στο midfoot το γνωστό Flywire.
Η γλώσσα δεν έχει την παραμικρή επένδυση αφρώδους, ενώ γύρω από τον αστράγαλο υπάρχει αρκετό padding και στην φτέρνα ένα μικρό αλλά σκληρό κολάρο.

Μαλακό και εύκαμπτο διχτυωτό και το γνωστό Flywire για να κρατάει το πόδι.

Η γραμμή του Zoom Fly είναι σφιχτή αλλά χωρίς να είναι στενή. To πολύ μαλακό κι εύκαμπτο ύφασμα αγκαλιάζει χωρίς κενά το μέσο του ποδιού και ασχέτως του πόσο θα σφίξεις τα κορδόνια, δεν υπάρχει κάποιο overlay που θα μπορούσε να δημιουργήσει σημεία πίεσης. Είναι μάλιστα η μόνη φορά που το Flywire (του οποίου δεν είμαι οπαδός) δεν με ενόχλησε καθόλου, ακόμη και με πολύ σφιχτό δέσιμο. Η γλώσσα, αν και ουσιαστικά πρόκειται για μια φλοίδα ανοιχτού υφάσματος, παραδόξως φιλτράρει εντελώς την όποια πίεση από τα κορδόνια,  ενώ το ασσύμετρο σχήμα της, που μάλλον μοιάζει περιττό, είναι τελικά βολικό.

Η γλώσσα είναι υπερβολικά λεπτή, παρ’ όλα αυτά καμμία πίεση δεν υπάρχει από τα κορδόνια.

Ο χώρος μπροστά, χωρίς να είναι άπλετος, έχει έναν σχετικό αέρα. Τα υλικά, η στρογγυλεμένη σχεδίαση και ο υποτυπώδης προφυλακτήρας, δίνουν μια άνεση κίνησης στα δάχτυλα και θεωρώ ότι μόνο κάποιος με πολύ φαρδύ πέλμα θα αντιμετωπίσει πρόβλημα.

Το στρογγυλεμένο toe box, ο σχεδόν ανύπαρκτος προφυλακτήρας κι η απουσία δομικών στοιχείων, δίνουν αρκετό αέρα στο πέλμα, παρότι η εγαρμογή δεν είναι φαρδιά.

Κάπως διαφορετικά είναι τα πράγματα στο πίσω μέρος. Αν και υπάρχει πολύ αφρώδες, αυτό είναι αρκετά σκληρό σαν αίσθηση και δεν θυμίζει το «μαξιλαράκι» που συναντούμε σε άλλα μοντέλα. Σε συνδυασμό με το ύψος του κολάρου, είναι πιθανό να δημιουργήσει ερεθισμό στο σημείο του αχιλλείου, κάτι που προσωπικά μου συνέβη ακόμη και σε μικρές προπονήσεις. Ίσως να έφταιγε και το ότι φοράω χαμηλές κάλτσες και το κολάρο τριβόταν στο τελείωμά τους αλλά γενικότερα το πίσω μέρος του upper είναι κάπως «ανακόλουθο» με την υπόλοιπη ελεύθερη κατασκευή. Παρόλο που κρατάει άψογα την φτέρνα, σίγουρα θα προτιμούσα μια πιο light σχεδίαση.

Γενικότερα, η εφαρμογή του Zoom Fly είναι αυτή που ταιριάζει σε ένα performance μοντέλο. Ακολουθεί τις κινήσεις του ποδιού, ακόμη και σε γρήγορους ρυθμούς και στροφές, ενώ παράλληλα είναι άνετη και απροβλημάτιστη για τα πιο αργά τρεξίματα.

Τέλος, να σημειώσω το εξής: λόγω της σχετικά στενής πλατφόρμας στο σημείο της φτέρνας, η πρώτη αίσθηση περπατώντας, είναι πως το παπούτσι είναι στενό και το πόδι «ξεχειλίζει» από την σόλα. Με το που αρχίσεις όμως να τρέχεις, αυτή η αίσθηση εξαφανίζεται αμέσως. Το ίδιο πράγμα συμβαίνει και με το Elite και ακόμη περισσότερο με το Streak. Οπότε μην το φοβηθείτε όταν το δοκιμάσετε.
Όσον αφορά το νούμερο, παίρνετε το κανονικό σας.

Σόλα και πάτημα

Η τεχνολογία της Nike για την σόλα του Vaporfly Elite, υιοθετήθηκε και στα δύο μοντέλα παραγωγής. Περισσότερο στο Vaporfly 4% και εν μέρει στο Zoom Fly. H φιλοσοφία όμως της σχεδίασης παραμένει η ίδια: μία αρκετά παχιά σόλα και μέσα σε αυτήν, μία άκαμπτη πλάκα.

Η ανατομία της σόλας, με τα στρώματα αφρού και την ενσωματωμένη πλάκα. Αν και η σειρά δεν είναι η σωστή στην εικόνα.

Έτσι λοιπόν, έχουμε 33/23mm μαλακού Lunarlon αφρού, εσωτερικά του οποίου και καθ’ όλο το μήκος του, έχει ενσωματωθεί μία πολύ άκαμπτη πλάκα από nylon, ενισχυμένη και με άνθρακα. Τι ακριβώς προσφέρει αυτή η τεχνολογική λύση, θα το δούμε παρακάτω.
Από εκεί και πέρα, το εμπρόσθιο κι οπίσθιο τμήμα της σόλας είναι ιδιαίτερα ανασηκωμένα (rocker design), ενώ πίσω στο τελείωμά της καταλήγει σε μια «μύτη», όπως και στο μοντέλο που φορούσαν οι τρεις elite δρομείς. Βέβαια, ενώ εκεί εξυπηρετούσε καθαρά λόγους αεροδυναμικής, στο Zoom Fly είναι περισσότερο για να θυμίζει τις «γονιδιακές καταβολές» του παρά για να προσφέρει ουσιαστικό πλεονέκτημα. Εκτός εάν τρέχετε μαραθώνιο σε ρυθμό <3’/Km…
Από κάτω, η εξώσολα είναι καλυμμένη στο μεγαλύτερο μέρος της από μαλακό λάστιχο, για την απαραίτητη πρόσφυση και ανθεκτικότητα.

Εδώ φαίνεται πόσο ανασηκωμένο είναι το τμήμα από τα μετατάρσια και μπροστά, κάτι που αποτελεί μέρος της γεωμετρίας του Zoom Fly.

 

Υπάρχουν και κάποιες άλλες περιπτώσεις racing μοντέλων, άλλων εταιρειών, όπου επίσης χρησιμοποιήθηκε μία εσωτερική πλάκα, αν και όχι σε όλο το μήκος της σόλας.
Η συγκεκριμένη περίπτωση είναι διαφορετική όμως και θα εξηγήσουμε το γιατί.
Κατ’ αρχάς να πούμε ότι η χρήση της πλάκας γίνεται για λόγους ακαμψίας και κατ’ επέκταση, εξοικονόμησης ενέργειας κατά το transition. Όσο λιγότερο βουλιάζει το πόδι μέσα στον αφρό, τόσο λιγότερη ενέργεια δαπανάται. Όσο μικρότερη είναι η «παραμόρφωση» ποδιού και σόλας, τόσο αμεσότερα περνάμε στην φάση της απογείωσης. Μια «βάση» με ελαστικές ιδιότητες λοιπόν, επιστρέφει μεγαλύτερο ποσοστό της ενέργειας που καταναλώνεται κατά την κίνηση. Αναλογιστείτε την ακαμψία των spikes, όπου μοναδικό ζητούμενο είναι η ταχύτητα.
Επειδή όμως εδώ μιλάμε για ένα μοντέλο (πολύ) μεγάλων αποστάσεων, θα πρέπει να ληφθούν υπ’ όψιν και παράμετροι όπως η άνεση κι η προστασία. Κι εκεί έρχεται και μπαίνει στην εξίσωση η μεγάλη ποσότητα αφρού, πάνω και κάτω από την πλάκα.
Ας δούμε όμως πώς λειτουργεί στην πράξη.

Oversized σόλα. Η μαύρη γραμμή δείχνει το σημείο που βρίσκεται εσωτερικά η nylon πλάκα.

Το Zoom Fly έχει δύο «προσωπικότητες». Η μία είναι αυτή του μαλακού trainer και η άλλη εκείνη του performance μοντέλου. Κι η συμπεριφορά του είναι εντελώς διαφορετική σε κάθε μία από αυτές.
Αν πούμε ότι κινείσαι σε πιο αργούς ρυθμούς και με πιο χαλαρή εμβιομηχανική (θα το εξηγήσω περισσότερο), το παπούτσι έχει μία αρκετά απορροφητική αίσθηση και νοιώθεις απόλυτα προστατευμένος. Δεν είναι τόσο μαλακό όσο θα περίμενε κανείς από τα ύψη της σόλας, μην ξεχνάμε όμως και την ενσωματωμένη πλάκα που αντισταθμίζει το softness του Lunarlon.
Επίσης, το Zoom Fly δεν αρέσκεται ιδιαίτερα στο πολύ heel striking. Λόγω του μυτερού σχήματος της φτέρνας (στενή βάση) και των 33mm, η προσγείωση στο πίσω μέρος είναι αρκετά ασταθής και «άτσαλη». Καταλαβαίνεις ότι δεν συνεργάζεσαι με το παπούτσι. Ούτε και η μετάβαση στο toe-off μοιάζει ομαλή, καθώς στα μετατάρσια, όπου η σόλα είναι ανασηκωμένη και άκαμπτη από την πλάκα, νοιώθεις σα να πέφτεις απότομα στο κενό.
Πατώντας πιο μπροστά, ρολάρεις καλύτερα και εκμεταλλεύεσαι περισσότερο την rocker σχεδίαση και την πλάκα. Και πάλι όμως, οι πραγματικές δυνατότητες του μοντέλου παραμένουν κρυμμένες.
Εν ολίγοις, το Zoom Fly θα σε πάει μια χαρά και ξεκούραστα στα easy τρεξίματα αλλά δύσκολα θα καταλάβεις προς τι όλος αυτός ο ντόρος γύρω από την τεχνολογία της Nike.

Πλήρης κάλυψη από λάστιχο σε όλο το εμπρόσθιο μέρος και γύρω από την φτέρνα, η οποία είναι αρκετά ανασηκωμένη και με μυτερό σχήμα.

Όπως είπαμε και παραπάνω, η χρήση της ενσωματωμένης πλάκας αποσκοπεί στην επιστροφή της ενέργειας, στο bounce. Αλλά για να δουλέψει το όλο σύστημα, θέλει ταχύτητα. Και θέλει και το ανάλογο πάτημα και form. Tότε είναι που ο Clark Kent μπαίνει στον τηλεφωνικό θάλαμο και βγαίνει ο Superman!
Το Zoom Fly είναι φτιαγμένο για να πηγαίνει γρήγορα. Προσγειώνεσαι στο μεσαίο τμήμα του, η πλάκα «φορτίζεται» σαν ελατήριο και αμέσως σε προωθεί προς τα εμπρός, πολύ σταθερά μάλιστα παρά το ύψος της σόλας. Υπάρχει μία γλυκειά αρχική αίσθηση του μαλακού αφρού αλλά γρήγορα τερματίζει επάνω στην πλάκα και πριν το καταλάβεις, έχεις βρεθεί στα δάχτυλα. Το μεγάλο toe spring παραμένει σταθερό, καθώς το παπούτσι είναι εντελώς άκαμπτο στα μετατάρσια, και σχεδόν όλη η ενέργεια μετατρέπεται σε κίνηση, ρολάροντας επάνω στο εμπρόσθιο μέρος. Πραγματικά αισθάνεσαι σαν το transition να γίνεται από μόνο του. Η ελαστικές ιδιότητες που δίνει στην σόλα η ενσωματωμένη πλάκα, έχω την αίσθηση ότι υπερτερούν σε σχέση με άλλα, επίσης αποδοτικά υλικά, όπως το TPU ή το Zoom. Το responsiveness εδώ είναι απλά κορυφαίο, τουλάχιστον μέχρι να δούμε και το 4%.

Το παπούτσι είναι εντελώς άκαμπτο. Το transition γίνεται ρολάροντας επάνω στην rocker σόλα.

Επειδή όπως είπαμε, δεν πρόκειται για ένα racing flat, έχοντας μοναδικό σκοπό την ταχύτητα, το Zoom Fly θα έπρεπε να είναι και ξεκούραστο και να σε προστεύει στα πολλά χιλιόμετρα. Κι η μεγάλη ποσότητα αφρού φροντίζει γι’ αυτό. Όσο γρήγορα κι αν πηγαίνεις, ποτέ δεν αισθάνεσαι ότι «κοπανιέσαι», δε νοιώθεις τους κραδασμούς να περνάνε στο σώμα σου. Μπορεί οι «Hoka» διαστάσεις του να ξένισαν τους περισσότερους αρχικά, όμως τελικά αποδεικνύεται ότι δεν ήταν τυχαίο. Τα πάντα φιλτράρονται όπως πρέπει, χωρίς όμως να θυσιάζεται η αμεσότητα.

Προηγούμενως, αναφέρθηκα σε «κατάλληλο πάτημα και form» και εξηγούμαι: για να πάρεις το 100% των δυνατοτήτων του παπουτσιού, θέλει και λίγο πιο «δρομικό», πιο αποδοτικό διασκελισμό. Λίγο πιο σηκωμένο το γόνατο, λίγο πιο ψηλά το πόδι πίσω. Τα κοντά, μικρά βηματάκια που βλέπουμε συχνά σε δρομείς, δεν ταιριάζουν στον χαρακτήρα του Zoom Fly, δεν το αφήνουν να δουλέψει ολοκληρωμένα. Κι αυτό είναι κάτι που δείχνει ότι η αρχική σχεδίαση και γεωμετρία της Elite έκδοσης παραμένει κι εδώ, έστω και πιο συμβατικά.

Με το Zoom Fly έχω κάνει πολλές προπονήσεις μέχρι τώρα. Μου άρεσε στα ελεύθερα τρεξίματα, είχα όμως την αίσθηση ότι δεν ήμουν «συντονισμένος» με το παπούτσι.
Σε tempo ρυθμούς όμως, απλά δεν ήθελα να σταματήσω! Διεπίστωνα συνεχώς ότι με παρέσυρε και πήγαινα πιο γρήγορα από το επιθυμητό pace, μέχρι που τελικά με πρόδιδαν τα πνευμόνια μου.
Δύο φορές το έβαλα και σε κομμάτια σε στίβο, τη μία σε 200άρια μάλιστα. Ακόμη κι εκεί, το παπούτσι πήγαινε άψογα, με μόνη του αδυναμία το σχετικά άνετο toe box (για το είδος της προπόνησης πάντα). Άμεσο, σταθερό και ανέξοδο. Και δεν είναι μόνο το ότι πήγαινε όσο γρήγορα του ζητούσα αλλά στα τελευταία κομμάτια ένοιωθα και πιο ξεκούραστος, σε σχέση με πιο αγωνιστικά μοντέλα.

Συμπέρασμα

Νομίζω πως δεν χρειάζεται να επαναλάβω πόσο πολύ με ενθουσίασε το Zoom Fly. Ειλικρινά δεν βρίσκω κάτι που θα άλλαζα στην σόλα του, εν αντιθέσει με το επάνω μέρος, όπου θα προτιμούσα μια πιο minimal σχεδίαση γύρω από την φτέρνα.
Δεν ξέρω σε ποιους ακριβώς απευθύνεται το παπούτσι, ας το βρείτε μόνοι σας. Το βέβαιο είναι ότι έρχεται κατευθείαν από την Monza, έστω και ως ο μικρός αδελφός των άλλων δύο μοντέλων.
Μπορεί θεωρητικά να ανήκει στην κατηγορία των performance trainers, εγώ πάντως θα το χαρακτήριζα ως very cushioned racer.
Δεν τολμώ να σκεφτώ πώς θα είναι το Vaporfly 4%!

 

 

 

 

 

 

 

 

Μοιραστείτε αυτό το Άρθρο

Ο Νίκος Πήλικας είναι ερασιτέχνης δρομέας. Επειδή όμως δεν είναι καλός στο τρέξιμο, ασχολείται και με τα παρελκόμενα αυτού (π.χ. παπούτσια). Απ' ό,τι λένε, είναι καλύτερος σε αυτά...

23 Σχόλια

  1. όσο το βλέπω και όσο το παρατηρώ, τόσο πιο άσχημο μου φαίνεται!!!
    Πέρα από αυτό, από ότι κατάλαβα είναι ένα παπούτσι για προχωρημένους δρομείς όχι όσο αναφορά τις επιδόσεις και τα σχετικά, αλλά όσο αναφορά την τεχνική που έχουν στο τρέξιμο.

  2. Κούκλα είναι το παπούτσι, ειδικά στην Ιταλία θα είναι πολύ όμορφο 😀

  3. Eμενα μου αρεσει παντως και σχεδιαστικα και το χρωμα του.
    Οσον αφορα αυτο λες για την τεχνικη στο τρεξιμο φανταζομαι το εχουν κ αλλα μοντελα. Που δεν μπορουν να παρουν το 100% απο αυτα οι ερασιτεχνες δρομεις ή δεν καταλαβαινουν ποσο καλα παπουτσια ειναι σε συγκεκριμενες συνθηκες.

    Ασχετο αλλα οταν ειχα δοκιμασει το Elite 9, moυ ειχανε πει απο το καταστημα οτι απο τη στιγμη που δεν ειμαι γρηγορος(<4:00/χλμ) δεν θα δω μεγαλες διαφορες στο τρεξιμο μου. Πιστευω ειχαν δικιο.

  4. Κι εγώ το βρίσκω άσχημο, έχει να κάνει με την μεγάλη σόλα προφανώς.

    Δεν θεωρώ ότι είναι για προχωρημένους δρομείς, τουλάχιστον από πλευράς επιδόσεων, απλά η όλη «μηχανική» του είναι σχεδιασμένη κυρίως για midfoot πάτημα ή έστω «γλείψιμο» της φτέρνας.
    Βασικά, αν δεν το τρέξει κάποιος, δεν μπορεί να καταλάβει ακριβώς τι προσπαθώ να περιγράψω.

    @roukounas Ηλία, δεν θα συμφωνήσω με τον πωλητή. Το Elite είναι ένα παπούτσι, το οποίο επειδή έχει το airbag μπροστά, ταιριάζει καλύτερα σε midfoot strikers. Αυτό όμως δεν έχει να κάνει με το πόσο γρήγορα πηγαίνεις.

    Τέλος πάντων, είναι και σχετικά όλα αυτά, μερικές φορές τα υπεραναλύουμε…

  5. Αναλυτικότατος as usual.
    Το φάουλ στη φτέρνα όμως είναι τεράστιο. Αν σε χτυπήσει στη φτέρνα δεν το συνεχίζεις καν. Ελπίζω με πιο ψηλές κάλτσες να λύνεται το πρόβλημα. Εκτιμώμενη τιμή;

  6. Κυκλοφορεί ήδη €153 στο Nike.com άρα φτηνότερα δε βρίσκεις. Το δε Zoom Vaporfly 4% έχει €255. Προτιμώ να βάψω το αυτοκίνητο γιατί έφυγε το χρώμα από τον ουρανό. Για παπούτσια ντου στα στοκάδικα από τα επόμενα σαββατοκύριακο για να δούμε τι παίζει.

  7. @big-blue Όντως είναι φάουλ. Θα το δοκιμάσω και με ψηλότερες, είναι κρίμα τέτοιες λεπτομέρειες να χαλάνε ένα τόσο καλό σύνολο.

  8. Ποιος θα μου το κανει δωρο..;, Νικο με οσα εγραψες θελω πολυ να το δοκιμασω, ενα παπουτσι που σε καλει να το τρεχεις πιο γρηγορα και σωστα’ δε το βρισκεις ευκολα. Βεβαια και τα 153 που διαβασα δεν ειναι διολου αμελητεα, ας περιμενουμε λοιπον να παει στα παραπερα ραφια.

  9. Δυστυχώς η Nike κάποια perforamce παπούτσια της τα ανανεώνει πολύ αργά ή καθόλου, γεγονός που κατά τη γνώμη μου δεν είναι λάθος αν δεν έχει κάτι καινούριο να προσθέσει σε νέα έκδοση. Αυτό όμως έχει σαν συνέπεια να μένει η τιμή του παπουτσιού υψηλή για χρόνια. Π.χ. το Flyknit Racer είναι ίδιο εδώ και χρόνια με τιμή κολλημένη στα €150.

  10. @tazi Η τιμή δεν είναι παράλογη, Νικ. Για παράδειγμα, τα premium μοντέλα όλων των εταιρειών είναι στα 160++.

    @dimitrissss Σωστό αυτό που λες, Δημήτρη.
    Βέβαια, το FR πουλάει πολύ περισσότερο ως lifestyle, οπότε ισχύουν άλλοι κανόνες.

  11. Επίσης να προσθέσουμε ότι τα καθαρόαιμα racing flats είναι «φτηνά» γιατί για να είναι ελαφριά έχουν λιγότερα υλικά με αποτέλεσμα μετά από 200-300 χιλιόμετρα να διαλύονται. By the way το Triumph ISO 1 χιλιάρισε and keep counting 😛

  12. Παίδες ενημερωτικά το είδα σήμερα στη Nike 107 ευρώ με την έκπτωση

  13. Τελικά η τιμή των 107€ που αναφέρθηκε παραπάνω για το Zoom Fly, δεν ισχύει.
    Ήταν λάθος του υπαλλήλου.

  14. Το θέμα είναι να ψωνίσεις πριν καταλάβουν το λάθος 😛

  15. ίσως το καλύτερο παπούτσι που έχω φορέσει… θεωρώ ότι ταιριάζει καλύτερα για γρήγορες προπονήσεις(πχ. κομμάτια,τέμπο, γρήγορα συνεχόμενα) καθώς νιώθω ότι με πετάει μπροστά κάτι που δεν το έχω νιώσει με άλλο παπούτσι…επίσης εκτός αυτού είναι πολύ απορροφητικό και μαλακό με αποτέλεσμα να το κάνει να διαφέρει από τα άλλα αγωνιστικά παπούτσια της κατηγορίας του καθώς εκτός από γρήγορο είναι και απορροφητικό …προσωπικά δεν έχω νιώσει να με χτυπάει-ενοχλεί κάπου το παπούτσι όμως αν όντως υπάρχει κόσμος που τον ενοχλεί στην φτέρνα καλό θα είναι να το τρέξει σε έναν διάδρομο πριν την αγορά του όπως διαθέτει το δρομικο κατάστημα outrun.

  16. Xtes ta dokimasa, entiposiako to pos rolaroun kai se sproxnoun pros ta mprosta!!, apo tin alli nomizo prepei na ta sinithiseis ligo giati mou edosan ligo tin aisthisi astatheias sto patima, aristera dexia, akribos logo tis kampilis pou iparxei sta mprostino meros toy pelamatos kai se sproxnei na patiseis pio oikonomika.
    Sto kentriko katastima tis nike sto londino mono enas tipakos exupiretouse olo to andriko tmima ton papoutsion, ginotane xamos kai o kakomoiris eixe pelagosei.
    paradipla dio diadromoi gia dokimes itan adeianoi, otan zitisa na trexo ta papoutsia xamogelase kai mou eipe pos den einai dinaton mia kai xreiazetai na to kano ipo epiblepsi kai se ayti ti phasi itan mono enas giakamia 20aria pelates..
    Eygenestatos pantos, kala i Nike ti kanei gia ayto,

  17. Ημουν ετοιμος να αγορασω τα Freedom ISO, μιας και ηταν το μονο παπουτσι που δεν με ενοχλουσε πολυ στην Πελματιαια απονευρωσιτιδα μου. Δεν τα ειχα σκεφτει καν τα Zoom Fly, μιας και ηξερα οτι ειναι παπουτσι για γρηγορους ρυθμους, απο τους οποιους απεχω πολυ. Τα δοκιμασα ομως απο περιεργεια… ενιωσα ανακουφιση στην φτερνα (απο τα sketchers που φορουσα). Τα δοκιμαζω στον διαδρομο, ΜΗΔΕΝ πονος! Απιστευτο πατημα, βελουδινο θα ελεγα, με τελεια απορροφηση ακριβως εκει που παταει το ποδι μου, καμια ενοχληση στον αχιλλειο (σχεδον ολοι οσοι εχουν γραψει κριτικη, εχουν θεμα εκει) 99€ ειχαν, τα πηρα χωρις δευτερη σκεψη. Πραγματικα, το πιο ανετο παπουτσι που εχω βαλει το ποδι μου μεσα!
    Εχω ομως ενα θεμα…σε κανει να τρεχεις πιο γρηγορα! Και οταν εισαι αργος, ερχεσαι και απο αποχη, το να βρισκεσαι να τρεχεις «χαλαρα» σε ρυθμους που εκανες τεμπο πριν τον τραυματισμο, χωρις να το καταλαβεις, γιατι ετσι το νιωθεις σωστο, εχει το αντιτιμο του στις γαμπες, και σε γενικη κουραση του ποδιου. Δεν ξερω αν φταιει η αποχη που ειχα, αλλα νιωθω τις γαμπες μου να «αδειαζουν» πολυ γρηγορα, την ωρα που το πελμα μου ειναι ευτυχισμενο!

  18. @dimitris_graikopoulos Καλορίζικα!
    Λογικό να είναι πιο φιλικό στην πελματιαία σου, το έντονο (και σχεδόν αμετάβλητο) rocker μπροστά, αποφορτίζει αρκετά την απονεύρωση κατά την ραχιαία κάμψη του πελματος στο toe-off.
    Απ’ την άλλη, δεν θα έπρεπε να σου χρεώνει τις γάμπες, καθώς ο σχεδιασμός αυτός μειώνει την έκταση του αχιλλείου κατά την φάση του πατήματος.
    Ίσως ασυναίσθητα να πατούσες πιο μπροστά ή να φταίει και το ότι πήγαινες πιο γρήγορα, ξαφνικά μετά από καιρό.

    Εμένα πάντως, ποτέ τα πόδια μου δεν ήταν τόσο φρέσκα μετά από δυνατές προπονήσεις.

  19. Το Σάββατο απόγευμα τα αγόρασα, την Κυριακή απόγευμα τα πρωτοφόρεσα σε προπονητικό LR 30.2km.
    O λόγος αγοράς ήταν αποκλειστικά αυτό το άρθρο, τόσο από το καλό feedbak και βαθμολογία του @echetlos , αλλά κυρίως γιατί το review αναδείκνυε χαρακτηριστικά που προσωπικά έψαχνα σε παπούτσι για αγώνες από Ημι και πάνω.

    Εντυπώσεις: Ειδικά την αρχή ένοιωθα μεγαλύτερη πίεση στην καμάρα του ποδιού (εσωτερικά), σε σχέση με τα υπόλοιπα παπούτσια. Δέν ήταν ενοχλητικό, ούτε μου άφησε κάποιο ερεθισμό ή πόνο. Ισα ίσα μου αποφόρτισε και την φτέρνα-αχίλλειο που είναι ταλαιπωρημένα. Επίσης ένοιωσα και τη μέση να δέχεται λίγο παραπάνω πίεση από τη συνηθισμένη, από αυτο το «πάτημα», χωρίς πάλι να ειναι ενοχλητικό ή να αφήσει κάτι. Ο μέσος ρυθμός ήταν 5:24min/km και πήγαιναν καλά. Ενδιάμεσα έκανα 2x2km tempo @4:30min/km και εκεί φάνηκε πως είναι στο στοιχείο τους. Ειδικά αν φέρεις το βάρος σου πιο μπροστά, σε σχέση με τη συνηθισμένη θέση, ρολάρεις γρήγορα και αβίαστα. Όταν τελείωσα δεν είχα πουθενά στο πόδι ερεθισμούς ή πόνους, που σε τέτοιες αποστάσεις, όλο και κάτι έβγαινε, ακόμα και απο «στρωμένα» παπούτσια.

    Ανυπομονώ να τα δοκιμάσω και σε κανονικό tempo τρέξιμο ή διαλειμματική, και σε ταχύτητες <4:00min/km για να δώ τι αίσθηση και σταθερότητα δίνουν και εκεί. Σίγουρα με αυτά θα κατέβω στο επόμενο αγωνιστικό 30ρι, και πιθανότατα και στον ΚΜΑ.

  20. @aristidi Μεγειά, Αριστείδη! 🙂
    Ακριβώς όπως τα περιγράφεις… Θέλει σβελτάδα και ένα σχετικό form για να δείξει τις δυνατότητές του.
    Θεωρώ ότι δεν υπάρχει άλλο μοντέλο που να είναι τόσο αποδοτικό και ξεκούραστο συγχρόνως, ιδανικό για τα 42Κ.
    Και με δυο τρία τρεξίματα ακόμη, θα δεις ότι θα σου γίνει πιο οικείο και αβίαστο το πάτημά του.
    Περιμένω περαιτέρω εντυπώσεις…

  21. Τα δοκίμασα σήμερα σε μαγαζί χωρίς διάδρομο. Στο άλλο πόδι φορούσα τα χιλιαρισμένα ride7. Πήγα σε μισό νούμερο μεγαλύτερο, δεν είχαν ακριβώς σ αυτό που φοράω συνήθως αλλά μαλλον είμαι για εκεί.
    Όταν το έπιασα στο χέρι διαπίστωσα πως πιο άκαμπτο παπούτσι δεν εχω «δει». Φορώντας το ήμουν κανά δυο πόντους ψηλότερος στο συγκεκριμένο πόδι:) καπως ασταθής κ καπως να ξεχειλίζει το ετσι κ αλλιώς φαρδύ πόδι εξω. Το πάτημά του στο λίγο που δοκίμασα να το τρέξω είναι όντως ελκυστικό, γρήγορο. Πρόκληση θα έλεγα αλλά τα κάπου 150€ ευτυχως με αποθάρρυναν

  22. @echetlos από πλευράς ανθεκτικότητας στο χρόνο κ στα χιλιόμετρα πως τα βλέπεις;

  23. @big-blue Στο περπάτημα είναι ασταθές λόγω του «μυτερού» πίσω μέρους. Κι όντως νοιώθεις ότι είναι στενό αλλά μόλις αρχίζεις να τρέχεις, αυτή αίσθηση εξαφανίζεται.
    Έχω κάνει γύρω στα 150 χλμ, στο λάστιχο δεν διακρίνεται καμμία φθορά και ο αφρός είναι απλά σαν ελάχιστα ξυσμένος σε ένα δυο σημεία.

Αφήστε μια απάντηση