Μοιραστείτε αυτό το Άρθρο

Αξιολογήσεις / Επιλεγμένα

Nike Zoom Fly

Nike Zoom Fly

Κατηγορία: Performance trainer – Ουδέτερο πάτημα – Βάρος: 238γρ. – 10mm drop (33/23mm)

To Breaking2 project της Nike πέρασε στην ιστορία, αφήνοντάς μας αρκετά νέα δεδομένα αλλά και κάποια αναπάντητα ερωτήματα, έστω και προσωρινά. Από όποια πλευρά κι αν το δει κανείς πάντως, σίγουρα αποτέλεσε ένα βήμα προς τα εμπρός για το άθλημα και τις προοπτικές του.
Από την άλλη, οι πιο «καχύποπτοι» θα μπορούσαν να πουν ότι το όλο concept ήταν απλά ο «δούρειος ίππος», ώστε η εταιρεία να λανσάρει με τον πιο ηχηρό τρόπο τα νέα μοντέλα που συνόδευαν το project. Προφανώς η αλήθεια βρίσκεται κάπου στην μέση. Μένει να δούμε αν οι σχεδιαστές της Nike έκαναν την δουλειά τους εξίσου καλά με τον Eliud Kipchoge και την επιστημονική ομάδα.

Τρία μοντέλα ήταν αυτά που «συνδέθηκαν» με το Breaking2. To Zoom Vaporfly Elite, το οποίο φορούσαν οι 3 δρομείς αλλά ποτέ δεν θα βγει στην παραγωγή, το Zoom Vaporfly 4%, ένα αγωνιστικό μοντέλο που αναμένεται να κυκλοφορήσει μέσα στον Ιούλιο και το Zoom Fly, το πιο «συμβατικό» από τα τρία, τόσο σε χαρακτηριστικά όσο και τιμή.

 

Επάνω μέρος

To upper θυμίζει αρκετά αυτό των Elite 9 και Streak 6. Ένα ενιαίο κομμάτι μαλακού υφάσματος (engineered mesh) από εμπρός μέχρι πίσω, χωρίς καθόλου δομικά στοιχεία και ραφές, παρά μόνο το μεγάλο logo που είναι από συνθετικό υλικό. Εσωτερικά υπάρχει μια πολύ απαλή φόδρα, ανεξάρτητη από το διχτυωτό και στο midfoot το γνωστό Flywire.
Η γλώσσα δεν έχει την παραμικρή επένδυση αφρώδους, ενώ γύρω από τον αστράγαλο υπάρχει αρκετό padding και στην φτέρνα ένα μικρό αλλά σκληρό κολάρο.

Μαλακό και εύκαμπτο διχτυωτό και το γνωστό Flywire για να κρατάει το πόδι.

Η γραμμή του Zoom Fly είναι σφιχτή αλλά χωρίς να είναι στενή. To πολύ μαλακό κι εύκαμπτο ύφασμα αγκαλιάζει χωρίς κενά το μέσο του ποδιού και ασχέτως του πόσο θα σφίξεις τα κορδόνια, δεν υπάρχει κάποιο overlay που θα μπορούσε να δημιουργήσει σημεία πίεσης. Είναι μάλιστα η μόνη φορά που το Flywire (του οποίου δεν είμαι οπαδός) δεν με ενόχλησε καθόλου, ακόμη και με πολύ σφιχτό δέσιμο. Η γλώσσα, αν και ουσιαστικά πρόκειται για μια φλοίδα ανοιχτού υφάσματος, παραδόξως φιλτράρει εντελώς την όποια πίεση από τα κορδόνια,  ενώ το ασσύμετρο σχήμα της, που μάλλον μοιάζει περιττό, είναι τελικά βολικό.

Η γλώσσα είναι υπερβολικά λεπτή, παρ’ όλα αυτά καμμία πίεση δεν υπάρχει από τα κορδόνια.

Ο χώρος μπροστά, χωρίς να είναι άπλετος, έχει έναν σχετικό αέρα. Τα υλικά, η στρογγυλεμένη σχεδίαση και ο υποτυπώδης προφυλακτήρας, δίνουν μια άνεση κίνησης στα δάχτυλα και θεωρώ ότι μόνο κάποιος με πολύ φαρδύ πέλμα θα αντιμετωπίσει πρόβλημα.

Το στρογγυλεμένο toe box, ο σχεδόν ανύπαρκτος προφυλακτήρας κι η απουσία δομικών στοιχείων, δίνουν αρκετό αέρα στο πέλμα, παρότι η εγαρμογή δεν είναι φαρδιά.

Κάπως διαφορετικά είναι τα πράγματα στο πίσω μέρος. Αν και υπάρχει πολύ αφρώδες, αυτό είναι αρκετά σκληρό σαν αίσθηση και δεν θυμίζει το «μαξιλαράκι» που συναντούμε σε άλλα μοντέλα. Σε συνδυασμό με το ύψος του κολάρου, είναι πιθανό να δημιουργήσει ερεθισμό στο σημείο του αχιλλείου, κάτι που προσωπικά μου συνέβη ακόμη και σε μικρές προπονήσεις. Ίσως να έφταιγε και το ότι φοράω χαμηλές κάλτσες και το κολάρο τριβόταν στο τελείωμά τους αλλά γενικότερα το πίσω μέρος του upper είναι κάπως «ανακόλουθο» με την υπόλοιπη ελεύθερη κατασκευή. Παρόλο που κρατάει άψογα την φτέρνα, σίγουρα θα προτιμούσα μια πιο light σχεδίαση.

Γενικότερα, η εφαρμογή του Zoom Fly είναι αυτή που ταιριάζει σε ένα performance μοντέλο. Ακολουθεί τις κινήσεις του ποδιού, ακόμη και σε γρήγορους ρυθμούς και στροφές, ενώ παράλληλα είναι άνετη και απροβλημάτιστη για τα πιο αργά τρεξίματα.

Τέλος, να σημειώσω το εξής: λόγω της σχετικά στενής πλατφόρμας στο σημείο της φτέρνας, η πρώτη αίσθηση περπατώντας, είναι πως το παπούτσι είναι στενό και το πόδι «ξεχειλίζει» από την σόλα. Με το που αρχίσεις όμως να τρέχεις, αυτή η αίσθηση εξαφανίζεται αμέσως. Το ίδιο πράγμα συμβαίνει και με το Elite και ακόμη περισσότερο με το Streak. Οπότε μην το φοβηθείτε όταν το δοκιμάσετε.
Όσον αφορά το νούμερο, παίρνετε το κανονικό σας.

Σόλα και πάτημα

Η τεχνολογία της Nike για την σόλα του Vaporfly Elite, υιοθετήθηκε και στα δύο μοντέλα παραγωγής. Περισσότερο στο Vaporfly 4% και εν μέρει στο Zoom Fly. H φιλοσοφία όμως της σχεδίασης παραμένει η ίδια: μία αρκετά παχιά σόλα και μέσα σε αυτήν, μία άκαμπτη πλάκα.

Η ανατομία της σόλας, με τα στρώματα αφρού και την ενσωματωμένη πλάκα. Αν και η σειρά δεν είναι η σωστή στην εικόνα.

Έτσι λοιπόν, έχουμε 33/23mm μαλακού Lunarlon αφρού, εσωτερικά του οποίου και καθ’ όλο το μήκος του, έχει ενσωματωθεί μία πολύ άκαμπτη πλάκα από nylon, ενισχυμένη και με άνθρακα. Τι ακριβώς προσφέρει αυτή η τεχνολογική λύση, θα το δούμε παρακάτω.
Από εκεί και πέρα, το εμπρόσθιο κι οπίσθιο τμήμα της σόλας είναι ιδιαίτερα ανασηκωμένα (rocker design), ενώ πίσω στο τελείωμά της καταλήγει σε μια «μύτη», όπως και στο μοντέλο που φορούσαν οι τρεις elite δρομείς. Βέβαια, ενώ εκεί εξυπηρετούσε καθαρά λόγους αεροδυναμικής, στο Zoom Fly είναι περισσότερο για να θυμίζει τις «γονιδιακές καταβολές» του παρά για να προσφέρει ουσιαστικό πλεονέκτημα. Εκτός εάν τρέχετε μαραθώνιο σε ρυθμό <3’/Km…
Από κάτω, η εξώσολα είναι καλυμμένη στο μεγαλύτερο μέρος της από μαλακό λάστιχο, για την απαραίτητη πρόσφυση και ανθεκτικότητα.

Εδώ φαίνεται πόσο ανασηκωμένο είναι το τμήμα από τα μετατάρσια και μπροστά, κάτι που αποτελεί μέρος της γεωμετρίας του Zoom Fly.

 

Υπάρχουν και κάποιες άλλες περιπτώσεις racing μοντέλων, άλλων εταιρειών, όπου επίσης χρησιμοποιήθηκε μία εσωτερική πλάκα, αν και όχι σε όλο το μήκος της σόλας.
Η συγκεκριμένη περίπτωση είναι διαφορετική όμως και θα εξηγήσουμε το γιατί.
Κατ’ αρχάς να πούμε ότι η χρήση της πλάκας γίνεται για λόγους ακαμψίας και κατ’ επέκταση, εξοικονόμησης ενέργειας κατά το transition. Όσο λιγότερο βουλιάζει το πόδι μέσα στον αφρό, τόσο λιγότερη ενέργεια δαπανάται. Όσο μικρότερη είναι η «παραμόρφωση» ποδιού και σόλας, τόσο αμεσότερα περνάμε στην φάση της απογείωσης. Μια «βάση» με ελαστικές ιδιότητες λοιπόν, επιστρέφει μεγαλύτερο ποσοστό της ενέργειας που καταναλώνεται κατά την κίνηση. Αναλογιστείτε την ακαμψία των spikes, όπου μοναδικό ζητούμενο είναι η ταχύτητα.
Επειδή όμως εδώ μιλάμε για ένα μοντέλο (πολύ) μεγάλων αποστάσεων, θα πρέπει να ληφθούν υπ’ όψιν και παράμετροι όπως η άνεση κι η προστασία. Κι εκεί έρχεται και μπαίνει στην εξίσωση η μεγάλη ποσότητα αφρού, πάνω και κάτω από την πλάκα.
Ας δούμε όμως πώς λειτουργεί στην πράξη.

Oversized σόλα. Η μαύρη γραμμή δείχνει το σημείο που βρίσκεται εσωτερικά η nylon πλάκα.

Το Zoom Fly έχει δύο «προσωπικότητες». Η μία είναι αυτή του μαλακού trainer και η άλλη εκείνη του performance μοντέλου. Κι η συμπεριφορά του είναι εντελώς διαφορετική σε κάθε μία από αυτές.
Αν πούμε ότι κινείσαι σε πιο αργούς ρυθμούς και με πιο χαλαρή εμβιομηχανική (θα το εξηγήσω περισσότερο), το παπούτσι έχει μία αρκετά απορροφητική αίσθηση και νοιώθεις απόλυτα προστατευμένος. Δεν είναι τόσο μαλακό όσο θα περίμενε κανείς από τα ύψη της σόλας, μην ξεχνάμε όμως και την ενσωματωμένη πλάκα που αντισταθμίζει το softness του Lunarlon.
Επίσης, το Zoom Fly δεν αρέσκεται ιδιαίτερα στο πολύ heel striking. Λόγω του μυτερού σχήματος της φτέρνας (στενή βάση) και των 33mm, η προσγείωση στο πίσω μέρος είναι αρκετά ασταθής και «άτσαλη». Καταλαβαίνεις ότι δεν συνεργάζεσαι με το παπούτσι. Ούτε και η μετάβαση στο toe-off μοιάζει ομαλή, καθώς στα μετατάρσια, όπου η σόλα είναι ανασηκωμένη και άκαμπτη από την πλάκα, νοιώθεις σα να πέφτεις απότομα στο κενό.
Πατώντας πιο μπροστά, ρολάρεις καλύτερα και εκμεταλλεύεσαι περισσότερο την rocker σχεδίαση και την πλάκα. Και πάλι όμως, οι πραγματικές δυνατότητες του μοντέλου παραμένουν κρυμμένες.
Εν ολίγοις, το Zoom Fly θα σε πάει μια χαρά και ξεκούραστα στα easy τρεξίματα αλλά δύσκολα θα καταλάβεις προς τι όλος αυτός ο ντόρος γύρω από την τεχνολογία της Nike.

Πλήρης κάλυψη από λάστιχο σε όλο το εμπρόσθιο μέρος και γύρω από την φτέρνα, η οποία είναι αρκετά ανασηκωμένη και με μυτερό σχήμα.

Όπως είπαμε και παραπάνω, η χρήση της ενσωματωμένης πλάκας αποσκοπεί στην επιστροφή της ενέργειας, στο bounce. Αλλά για να δουλέψει το όλο σύστημα, θέλει ταχύτητα. Και θέλει και το ανάλογο πάτημα και form. Tότε είναι που ο Clark Kent μπαίνει στον τηλεφωνικό θάλαμο και βγαίνει ο Superman!
Το Zoom Fly είναι φτιαγμένο για να πηγαίνει γρήγορα. Προσγειώνεσαι στο μεσαίο τμήμα του, η πλάκα «φορτίζεται» σαν ελατήριο και αμέσως σε προωθεί προς τα εμπρός, πολύ σταθερά μάλιστα παρά το ύψος της σόλας. Υπάρχει μία γλυκειά αρχική αίσθηση του μαλακού αφρού αλλά γρήγορα τερματίζει επάνω στην πλάκα και πριν το καταλάβεις, έχεις βρεθεί στα δάχτυλα. Το μεγάλο toe spring παραμένει σταθερό, καθώς το παπούτσι είναι εντελώς άκαμπτο στα μετατάρσια, και σχεδόν όλη η ενέργεια μετατρέπεται σε κίνηση, ρολάροντας επάνω στο εμπρόσθιο μέρος. Πραγματικά αισθάνεσαι σαν το transition να γίνεται από μόνο του. Η ελαστικές ιδιότητες που δίνει στην σόλα η ενσωματωμένη πλάκα, έχω την αίσθηση ότι υπερτερούν σε σχέση με άλλα, επίσης αποδοτικά υλικά, όπως το TPU ή το Zoom. Το responsiveness εδώ είναι απλά κορυφαίο, τουλάχιστον μέχρι να δούμε και το 4%.

Το παπούτσι είναι εντελώς άκαμπτο. Το transition γίνεται ρολάροντας επάνω στην rocker σόλα.

Επειδή όπως είπαμε, δεν πρόκειται για ένα racing flat, έχοντας μοναδικό σκοπό την ταχύτητα, το Zoom Fly θα έπρεπε να είναι και ξεκούραστο και να σε προστεύει στα πολλά χιλιόμετρα. Κι η μεγάλη ποσότητα αφρού φροντίζει γι’ αυτό. Όσο γρήγορα κι αν πηγαίνεις, ποτέ δεν αισθάνεσαι ότι «κοπανιέσαι», δε νοιώθεις τους κραδασμούς να περνάνε στο σώμα σου. Μπορεί οι «Hoka» διαστάσεις του να ξένισαν τους περισσότερους αρχικά, όμως τελικά αποδεικνύεται ότι δεν ήταν τυχαίο. Τα πάντα φιλτράρονται όπως πρέπει, χωρίς όμως να θυσιάζεται η αμεσότητα.

Προηγούμενως, αναφέρθηκα σε «κατάλληλο πάτημα και form» και εξηγούμαι: για να πάρεις το 100% των δυνατοτήτων του παπουτσιού, θέλει και λίγο πιο «δρομικό», πιο αποδοτικό διασκελισμό. Λίγο πιο σηκωμένο το γόνατο, λίγο πιο ψηλά το πόδι πίσω. Τα κοντά, μικρά βηματάκια που βλέπουμε συχνά σε δρομείς, δεν ταιριάζουν στον χαρακτήρα του Zoom Fly, δεν το αφήνουν να δουλέψει ολοκληρωμένα. Κι αυτό είναι κάτι που δείχνει ότι η αρχική σχεδίαση και γεωμετρία της Elite έκδοσης παραμένει κι εδώ, έστω και πιο συμβατικά.

Με το Zoom Fly έχω κάνει πολλές προπονήσεις μέχρι τώρα. Μου άρεσε στα ελεύθερα τρεξίματα, είχα όμως την αίσθηση ότι δεν ήμουν «συντονισμένος» με το παπούτσι.
Σε tempo ρυθμούς όμως, απλά δεν ήθελα να σταματήσω! Διεπίστωνα συνεχώς ότι με παρέσυρε και πήγαινα πιο γρήγορα από το επιθυμητό pace, μέχρι που τελικά με πρόδιδαν τα πνευμόνια μου.
Δύο φορές το έβαλα και σε κομμάτια σε στίβο, τη μία σε 200άρια μάλιστα. Ακόμη κι εκεί, το παπούτσι πήγαινε άψογα, με μόνη του αδυναμία το σχετικά άνετο toe box (για το είδος της προπόνησης πάντα). Άμεσο, σταθερό και ανέξοδο. Και δεν είναι μόνο το ότι πήγαινε όσο γρήγορα του ζητούσα αλλά στα τελευταία κομμάτια ένοιωθα και πιο ξεκούραστος, σε σχέση με πιο αγωνιστικά μοντέλα.

Συμπέρασμα

Νομίζω πως δεν χρειάζεται να επαναλάβω πόσο πολύ με ενθουσίασε το Zoom Fly. Ειλικρινά δεν βρίσκω κάτι που θα άλλαζα στην σόλα του, εν αντιθέσει με το επάνω μέρος, όπου θα προτιμούσα μια πιο minimal σχεδίαση γύρω από την φτέρνα.
Δεν ξέρω σε ποιους ακριβώς απευθύνεται το παπούτσι, ας το βρείτε μόνοι σας. Το βέβαιο είναι ότι έρχεται κατευθείαν από την Monza, έστω και ως ο μικρός αδελφός των άλλων δύο μοντέλων.
Μπορεί θεωρητικά να ανήκει στην κατηγορία των performance trainers, εγώ πάντως θα το χαρακτήριζα ως very cushioned racer.
Δεν τολμώ να σκεφτώ πώς θα είναι το Vaporfly 4%!

 

Μοιραστείτε αυτό το Άρθρο

Ο Νίκος Πήλικας είναι ερασιτέχνης δρομέας. Επειδή όμως δεν είναι καλός στο τρέξιμο, ασχολείται και με τα παρελκόμενα αυτού (π.χ. παπούτσια). Απ' ό,τι λένε, είναι καλύτερος σε αυτά...

96 Σχόλια

  1. όσο το βλέπω και όσο το παρατηρώ, τόσο πιο άσχημο μου φαίνεται!!!
    Πέρα από αυτό, από ότι κατάλαβα είναι ένα παπούτσι για προχωρημένους δρομείς όχι όσο αναφορά τις επιδόσεις και τα σχετικά, αλλά όσο αναφορά την τεχνική που έχουν στο τρέξιμο.

  2. Κούκλα είναι το παπούτσι, ειδικά στην Ιταλία θα είναι πολύ όμορφο 😀

  3. Eμενα μου αρεσει παντως και σχεδιαστικα και το χρωμα του.
    Οσον αφορα αυτο λες για την τεχνικη στο τρεξιμο φανταζομαι το εχουν κ αλλα μοντελα. Που δεν μπορουν να παρουν το 100% απο αυτα οι ερασιτεχνες δρομεις ή δεν καταλαβαινουν ποσο καλα παπουτσια ειναι σε συγκεκριμενες συνθηκες.

    Ασχετο αλλα οταν ειχα δοκιμασει το Elite 9, moυ ειχανε πει απο το καταστημα οτι απο τη στιγμη που δεν ειμαι γρηγορος(<4:00/χλμ) δεν θα δω μεγαλες διαφορες στο τρεξιμο μου. Πιστευω ειχαν δικιο.

  4. Κι εγώ το βρίσκω άσχημο, έχει να κάνει με την μεγάλη σόλα προφανώς.

    Δεν θεωρώ ότι είναι για προχωρημένους δρομείς, τουλάχιστον από πλευράς επιδόσεων, απλά η όλη «μηχανική» του είναι σχεδιασμένη κυρίως για midfoot πάτημα ή έστω «γλείψιμο» της φτέρνας.
    Βασικά, αν δεν το τρέξει κάποιος, δεν μπορεί να καταλάβει ακριβώς τι προσπαθώ να περιγράψω.

    @roukounas Ηλία, δεν θα συμφωνήσω με τον πωλητή. Το Elite είναι ένα παπούτσι, το οποίο επειδή έχει το airbag μπροστά, ταιριάζει καλύτερα σε midfoot strikers. Αυτό όμως δεν έχει να κάνει με το πόσο γρήγορα πηγαίνεις.

    Τέλος πάντων, είναι και σχετικά όλα αυτά, μερικές φορές τα υπεραναλύουμε…

  5. Αναλυτικότατος as usual.
    Το φάουλ στη φτέρνα όμως είναι τεράστιο. Αν σε χτυπήσει στη φτέρνα δεν το συνεχίζεις καν. Ελπίζω με πιο ψηλές κάλτσες να λύνεται το πρόβλημα. Εκτιμώμενη τιμή;

  6. Κυκλοφορεί ήδη €153 στο Nike.com άρα φτηνότερα δε βρίσκεις. Το δε Zoom Vaporfly 4% έχει €255. Προτιμώ να βάψω το αυτοκίνητο γιατί έφυγε το χρώμα από τον ουρανό. Για παπούτσια ντου στα στοκάδικα από τα επόμενα σαββατοκύριακο για να δούμε τι παίζει.

  7. @big-blue Όντως είναι φάουλ. Θα το δοκιμάσω και με ψηλότερες, είναι κρίμα τέτοιες λεπτομέρειες να χαλάνε ένα τόσο καλό σύνολο.

  8. Ποιος θα μου το κανει δωρο..;, Νικο με οσα εγραψες θελω πολυ να το δοκιμασω, ενα παπουτσι που σε καλει να το τρεχεις πιο γρηγορα και σωστα’ δε το βρισκεις ευκολα. Βεβαια και τα 153 που διαβασα δεν ειναι διολου αμελητεα, ας περιμενουμε λοιπον να παει στα παραπερα ραφια.

  9. Δυστυχώς η Nike κάποια perforamce παπούτσια της τα ανανεώνει πολύ αργά ή καθόλου, γεγονός που κατά τη γνώμη μου δεν είναι λάθος αν δεν έχει κάτι καινούριο να προσθέσει σε νέα έκδοση. Αυτό όμως έχει σαν συνέπεια να μένει η τιμή του παπουτσιού υψηλή για χρόνια. Π.χ. το Flyknit Racer είναι ίδιο εδώ και χρόνια με τιμή κολλημένη στα €150.

  10. @tazi Η τιμή δεν είναι παράλογη, Νικ. Για παράδειγμα, τα premium μοντέλα όλων των εταιρειών είναι στα 160++.

    @dimitrissss Σωστό αυτό που λες, Δημήτρη.
    Βέβαια, το FR πουλάει πολύ περισσότερο ως lifestyle, οπότε ισχύουν άλλοι κανόνες.

  11. Επίσης να προσθέσουμε ότι τα καθαρόαιμα racing flats είναι «φτηνά» γιατί για να είναι ελαφριά έχουν λιγότερα υλικά με αποτέλεσμα μετά από 200-300 χιλιόμετρα να διαλύονται. By the way το Triumph ISO 1 χιλιάρισε and keep counting 😛

  12. Παίδες ενημερωτικά το είδα σήμερα στη Nike 107 ευρώ με την έκπτωση

  13. Τελικά η τιμή των 107€ που αναφέρθηκε παραπάνω για το Zoom Fly, δεν ισχύει.
    Ήταν λάθος του υπαλλήλου.

  14. Το θέμα είναι να ψωνίσεις πριν καταλάβουν το λάθος 😛

  15. ίσως το καλύτερο παπούτσι που έχω φορέσει… θεωρώ ότι ταιριάζει καλύτερα για γρήγορες προπονήσεις(πχ. κομμάτια,τέμπο, γρήγορα συνεχόμενα) καθώς νιώθω ότι με πετάει μπροστά κάτι που δεν το έχω νιώσει με άλλο παπούτσι…επίσης εκτός αυτού είναι πολύ απορροφητικό και μαλακό με αποτέλεσμα να το κάνει να διαφέρει από τα άλλα αγωνιστικά παπούτσια της κατηγορίας του καθώς εκτός από γρήγορο είναι και απορροφητικό …προσωπικά δεν έχω νιώσει να με χτυπάει-ενοχλεί κάπου το παπούτσι όμως αν όντως υπάρχει κόσμος που τον ενοχλεί στην φτέρνα καλό θα είναι να το τρέξει σε έναν διάδρομο πριν την αγορά του όπως διαθέτει το δρομικο κατάστημα outrun.

  16. Xtes ta dokimasa, entiposiako to pos rolaroun kai se sproxnoun pros ta mprosta!!, apo tin alli nomizo prepei na ta sinithiseis ligo giati mou edosan ligo tin aisthisi astatheias sto patima, aristera dexia, akribos logo tis kampilis pou iparxei sta mprostino meros toy pelamatos kai se sproxnei na patiseis pio oikonomika.
    Sto kentriko katastima tis nike sto londino mono enas tipakos exupiretouse olo to andriko tmima ton papoutsion, ginotane xamos kai o kakomoiris eixe pelagosei.
    paradipla dio diadromoi gia dokimes itan adeianoi, otan zitisa na trexo ta papoutsia xamogelase kai mou eipe pos den einai dinaton mia kai xreiazetai na to kano ipo epiblepsi kai se ayti ti phasi itan mono enas giakamia 20aria pelates..
    Eygenestatos pantos, kala i Nike ti kanei gia ayto,

  17. Ημουν ετοιμος να αγορασω τα Freedom ISO, μιας και ηταν το μονο παπουτσι που δεν με ενοχλουσε πολυ στην Πελματιαια απονευρωσιτιδα μου. Δεν τα ειχα σκεφτει καν τα Zoom Fly, μιας και ηξερα οτι ειναι παπουτσι για γρηγορους ρυθμους, απο τους οποιους απεχω πολυ. Τα δοκιμασα ομως απο περιεργεια… ενιωσα ανακουφιση στην φτερνα (απο τα sketchers που φορουσα). Τα δοκιμαζω στον διαδρομο, ΜΗΔΕΝ πονος! Απιστευτο πατημα, βελουδινο θα ελεγα, με τελεια απορροφηση ακριβως εκει που παταει το ποδι μου, καμια ενοχληση στον αχιλλειο (σχεδον ολοι οσοι εχουν γραψει κριτικη, εχουν θεμα εκει) 99€ ειχαν, τα πηρα χωρις δευτερη σκεψη. Πραγματικα, το πιο ανετο παπουτσι που εχω βαλει το ποδι μου μεσα!
    Εχω ομως ενα θεμα…σε κανει να τρεχεις πιο γρηγορα! Και οταν εισαι αργος, ερχεσαι και απο αποχη, το να βρισκεσαι να τρεχεις «χαλαρα» σε ρυθμους που εκανες τεμπο πριν τον τραυματισμο, χωρις να το καταλαβεις, γιατι ετσι το νιωθεις σωστο, εχει το αντιτιμο του στις γαμπες, και σε γενικη κουραση του ποδιου. Δεν ξερω αν φταιει η αποχη που ειχα, αλλα νιωθω τις γαμπες μου να «αδειαζουν» πολυ γρηγορα, την ωρα που το πελμα μου ειναι ευτυχισμενο!

  18. @dimitris_graikopoulos Καλορίζικα!
    Λογικό να είναι πιο φιλικό στην πελματιαία σου, το έντονο (και σχεδόν αμετάβλητο) rocker μπροστά, αποφορτίζει αρκετά την απονεύρωση κατά την ραχιαία κάμψη του πελματος στο toe-off.
    Απ’ την άλλη, δεν θα έπρεπε να σου χρεώνει τις γάμπες, καθώς ο σχεδιασμός αυτός μειώνει την έκταση του αχιλλείου κατά την φάση του πατήματος.
    Ίσως ασυναίσθητα να πατούσες πιο μπροστά ή να φταίει και το ότι πήγαινες πιο γρήγορα, ξαφνικά μετά από καιρό.

    Εμένα πάντως, ποτέ τα πόδια μου δεν ήταν τόσο φρέσκα μετά από δυνατές προπονήσεις.

  19. Το Σάββατο απόγευμα τα αγόρασα, την Κυριακή απόγευμα τα πρωτοφόρεσα σε προπονητικό LR 30.2km.
    O λόγος αγοράς ήταν αποκλειστικά αυτό το άρθρο, τόσο από το καλό feedbak και βαθμολογία του @echetlos , αλλά κυρίως γιατί το review αναδείκνυε χαρακτηριστικά που προσωπικά έψαχνα σε παπούτσι για αγώνες από Ημι και πάνω.

    Εντυπώσεις: Ειδικά την αρχή ένοιωθα μεγαλύτερη πίεση στην καμάρα του ποδιού (εσωτερικά), σε σχέση με τα υπόλοιπα παπούτσια. Δέν ήταν ενοχλητικό, ούτε μου άφησε κάποιο ερεθισμό ή πόνο. Ισα ίσα μου αποφόρτισε και την φτέρνα-αχίλλειο που είναι ταλαιπωρημένα. Επίσης ένοιωσα και τη μέση να δέχεται λίγο παραπάνω πίεση από τη συνηθισμένη, από αυτο το «πάτημα», χωρίς πάλι να ειναι ενοχλητικό ή να αφήσει κάτι. Ο μέσος ρυθμός ήταν 5:24min/km και πήγαιναν καλά. Ενδιάμεσα έκανα 2x2km tempo @4:30min/km και εκεί φάνηκε πως είναι στο στοιχείο τους. Ειδικά αν φέρεις το βάρος σου πιο μπροστά, σε σχέση με τη συνηθισμένη θέση, ρολάρεις γρήγορα και αβίαστα. Όταν τελείωσα δεν είχα πουθενά στο πόδι ερεθισμούς ή πόνους, που σε τέτοιες αποστάσεις, όλο και κάτι έβγαινε, ακόμα και απο «στρωμένα» παπούτσια.

    Ανυπομονώ να τα δοκιμάσω και σε κανονικό tempo τρέξιμο ή διαλειμματική, και σε ταχύτητες <4:00min/km για να δώ τι αίσθηση και σταθερότητα δίνουν και εκεί. Σίγουρα με αυτά θα κατέβω στο επόμενο αγωνιστικό 30ρι, και πιθανότατα και στον ΚΜΑ.

  20. @aristidi Μεγειά, Αριστείδη! 🙂
    Ακριβώς όπως τα περιγράφεις… Θέλει σβελτάδα και ένα σχετικό form για να δείξει τις δυνατότητές του.
    Θεωρώ ότι δεν υπάρχει άλλο μοντέλο που να είναι τόσο αποδοτικό και ξεκούραστο συγχρόνως, ιδανικό για τα 42Κ.
    Και με δυο τρία τρεξίματα ακόμη, θα δεις ότι θα σου γίνει πιο οικείο και αβίαστο το πάτημά του.
    Περιμένω περαιτέρω εντυπώσεις…

  21. Τα δοκίμασα σήμερα σε μαγαζί χωρίς διάδρομο. Στο άλλο πόδι φορούσα τα χιλιαρισμένα ride7. Πήγα σε μισό νούμερο μεγαλύτερο, δεν είχαν ακριβώς σ αυτό που φοράω συνήθως αλλά μαλλον είμαι για εκεί.
    Όταν το έπιασα στο χέρι διαπίστωσα πως πιο άκαμπτο παπούτσι δεν εχω «δει». Φορώντας το ήμουν κανά δυο πόντους ψηλότερος στο συγκεκριμένο πόδι:) καπως ασταθής κ καπως να ξεχειλίζει το ετσι κ αλλιώς φαρδύ πόδι εξω. Το πάτημά του στο λίγο που δοκίμασα να το τρέξω είναι όντως ελκυστικό, γρήγορο. Πρόκληση θα έλεγα αλλά τα κάπου 150€ ευτυχως με αποθάρρυναν

  22. @echetlos από πλευράς ανθεκτικότητας στο χρόνο κ στα χιλιόμετρα πως τα βλέπεις;

  23. @big-blue Στο περπάτημα είναι ασταθές λόγω του «μυτερού» πίσω μέρους. Κι όντως νοιώθεις ότι είναι στενό αλλά μόλις αρχίζεις να τρέχεις, αυτή αίσθηση εξαφανίζεται.
    Έχω κάνει γύρω στα 150 χλμ, στο λάστιχο δεν διακρίνεται καμμία φθορά και ο αφρός είναι απλά σαν ελάχιστα ξυσμένος σε ένα δυο σημεία.

  24. @aristidi Κοίτα, αυτές οι «ζάρες» στα πλαινά τοιχώματα είναι συνήθεις στον Lunarlon. Στο δε ZF, επειδή ο αφρός δεν μπορεί να συμπιεστεί πολύ, καθώς παρεμβάλλεται κι η άκαμπτη πλάκα, η πίεση από το βάρος μετατοπίζεται ακόμη περισσότερο στα πλαινά. Δεν είναι όμως κάτι που επηρεάζει τις ιδιότητες του υλικού. Έχεις δει κάποια αλλαγή στο cushioning, Αριστείδη;

    Όσον αφορά τη φθορά από κάτω, κοίταζα χθες τα ZF ενός φίλου με >250χλμ (όντας και ξεκάθαρος heel striker) κι όπως και σένα, είχε απλά ξυστεί η λευκή μπογιά, δεν είχε προχωρήσει παραμέσα. Κατά τα λεγόμενά του, η αίσθηση του αφρού παραμένει η ίδια, απλά έχει γίνει ελαφρώς πιο εύκαμπτη η πλάκα πλέον.

    @Echetlos Τα ZF στα 260km. Ποια η γνώμη σου?
    https://image.prntscr.com/image/lq6npAj5S7_zqpn49jgODg.png
    https://image.prntscr.com/image/WnlruXQ5Q1yeEW_LQH5bwQ.png

  25. Υπάρχει κάποιο κατάστημα στην Αθήνα που μπορούμε να τα δοκιμάσουμε σε διάδρομο;;
    Νομίζω από αυτά που διάβασα είναι το παπούτσι που έψαχνα. Άνετο,απορροφητικό αλλά και σβέλτο στα πολλά χλμ

  26. @panosgr Outrun και Runner store, Πάνο.

  27. Τα δοκιμασα παρότι είμαι φουλ απο παπούτσια, εκτός απο τα hoka έχω και ενα dynaflyte, παρόλα αυτά μετά το τέστ το δικό σού είπα να το πάρω παρότι εξω το zf το θάβουν ενω το vf το υμνούν. Δοκιμή λοιπόν το 44 οριακό το 44.5 μεγάλο, η αίσθηση στο πάτημα παράξενη ναι μεν μαλακή αλλα λίγο στριμωγμένη καί έτσι το άφησα για κάποια αλλη στιγμή πού θα βγεί of κάποιο απο αυτά που έχω.το ανθρακι που δοκιμασα πραγματικά παρα πολύ όμορφο.

  28. @vasilis_giannaris Δεν έχω δει κάπου να το «θάβουν» το ZF, Βασίλη. Βέβαια, είναι και θέμα γούστου.
    Απλά, όπως αναφέρω και στο κείμενο, είναι παπούτσι που αποδίδει καλύτερα υπό «προυποθέσεις».
    Έχει μία πλάκα μέσα, η οποία λειτουργεί σαν ελατήριο, χοντρικά. Αν ένα ελατήριο δεν το φορτίσεις, δεν δουλεύει. Γι’ αυτό και το ZF προτιμάει πιο γρήγορους ρυθμούς και πιο «δρομικό» form.
    Δοκίμασέ το σε διάδρομο την επόμενη φορά, θα το καταλάβεις καλύτερα.

  29. Ένας δρομέας που έχω εμπιστοσύνη στο τεσταρισμα παπουτσιών και που στα περισσότερα συμφωνείται πχ κινβαρα ζαντε Clifton κτλπ είναι o gingerruner αυτός το θάβει αλλά λέει και αυτό πού λες οτι δουλευει σε συγκεκριμένο στύλ δρομέα το οποίο δεν είναι αυτός, αλλά και γενικά λένε ότι πέφτει η απόδοση του αφρού τούς τοσο γρήγορα πού δεν αξίζουν τα 150 ευρώ ενω το vf παρότι και αυτό είναι για κάνα 200 χλμ αυτό που σου δίνει δεν υπάρχει δεν συγκρίνεται με άλλο παπούτσι… Αλλά 250 ευρώ παπούτσι εγώ δεν το αξιζω σαν δρομέας. Όταν αποσυρω το Clifton 3 θα πάρω το zf μόνο για τούς αγώνες και το Clifton 4 για προπονήσεις εμπιστευόμενος τήν δική σου κρίση που μέχρι στιγμής την ακολουθώ σε επιλογές παπουτσιών και δεν το έχω μετανιώσει.

  30. @vasilis_giannaris Σχετικά είναι όλα, Βασίλη. Θεωρητικά, κανείς δεν «αξίζει» το παπούτσι που φοράει ο Kipchoge, σωστά;
    Αν όμως σου αρέσει και σε βολεύει, γιατί όχι; Σε τελική ανάλυση, γι’ αυτό δεν το έβγαλε στην παραγωγή η Nike; 😉

    Σχετικά με το ZF και την φθορά του…
    Εμένα έχουν ~150Κ και η φθορά στην φτέρνα είναι ελάχιστη. Μπροστά δε ανύπαρκτη. Γενικά όμως δεν προσγειώνομαι στο πίσω μέρος.
    Έχω δει φίλου heel striker με >200Κ και έχει απλά ξυστεί η λευκή επίστρωση πάνω από τον αφρό. Κατά τα λεγόμενά του, η αίσθηση του αφρού δεν έχει αλλάξει.
    Επαναλαμβάνω όμως, πήγαινε σε μαγαζί με διάδρομο και δοκίμασέ το πρώτα. Επειδή μου αρεσει εμένα, δεν σημαίνει ότι θα αρέσει σε όλους.

  31. Λοιπόννν…πρώτη προπόνηση σήμερα με τα fly σε μεικτή προπόνηση με δρόμο και κάποια γρήγορα κομμάτια στο στάδιο.
    Το παπούτσι πραγματικά είναι ο ορισμός της διχασμένης προσωπικότητας.
    Φορώντας το μέσα στο σπίτι νιώθεις ότι παπούτσι είναι το μαλακό που έχεις φορέσει ποτέ.
    Βγαίνοντας στο δρόμο και αρχίζοντας ζέσταμα νιώθεις ότι φοράς παπούτσι με πιο χαμηλό drop από αυτό που έχει,τουλάχιστον αυτή την αίσθηση άφησε σε εμένα είναι σαφώς πιο σκληρό από μέσα στο σπίτι αλλά ακόμα πολύ άνετο.
    Σε γενικές γραμμές στο ζέσταμα μου θύμισε το kinvara 7 που έχω αλλά με πολύ πιο ωραίο transition και πιο σωστό γιαμενα drop.
    Ενώ τώρα είχα σκοπό να κάνω ζέσταμα με ρυθμό 5.40 και πάνω έπιανα τον εαυτό μου να κινείτε με ρυθμο 5.15 και πιο κάτω,αυτό είναι ένα θέμα χαχαχα.
    Μέσα στο στάδιο στα γρήγορα κομμάτια το παπούτσι βγάζει τον άλλο χαρακτήρα του τον κακό…οσο ο ρυθμός ανεβαίνει σε ρυθμούς κάτω από 5.00 το παπούτσι αισθάνεται στο στοιχείο του .
    Στα 300αρια που είχα στο στάδιο με ρυθμό 3.40 περίπου βγήκαν για πλάκα και πολύ άνετα.
    Και ενώ ήταν να τα κάνω με 3.40 χωρίς να το καταλάβω και χωρίς παραπάνω προσπάθεια έβλεπα στο ρολόι 3.20 και πιο κάτω με το transition να είναι κορυφαίο..

    Είναι απίστευτος ο τρόπος ου καμουφλαρει τον πιο γρήγορο ρυθμό,μπορεί να σε καψει για πλάκα.
    Γενικά έμεινα πολύ ικανοποιημένος και νομίζω είναι αυτό που ήθελα .
    Ένα σχετικά άνετο και γρήγορο παπούτσι για αποστάσεις.

  32. @panosgr Ακριβώς όπως το είπες… «μπορεί να σε κάψει».
    Κι όταν τα φορέσεις και σε μεγαλύτερα κομμάτια, θα δεις πόσο πιο ξεκούραστα βγαίνουν τα πόδια λόγω cushioning.
    Καλορίζικα, Πάνο!

  33. 4η προπόνηση σήμερα με τα fly και τα πράγματα είναι όπως ακριβώς τα ήθελα.
    Πέρασε ένα αρκετά δύσκολο δρομικα 4ημερο με 2 προπονησεις σε σταδιο με κομμάτια και 2 long run ,εχθές 1 ώρα και σήμερα 1.30 ώρα.
    Αισίως κλείσαμε τα 45 χλμ μαζί και τα πόδια μου είναι παρα πολυ φρέσκα το μόνο αρνητικό είναι μια μεγάλη φουσκαλα στο μικρό δάχτυλο που με ταλαιπώρησε αρκετά σήμερα…

  34. Για κάντε μας κανά update σχετικά με αριθμό χλμ και σχετική φθορά!

  35. Σχεδόν στα 200 είμαι εγώ κι η φθορά είναι ελάχιστη στο πίσω μέρος.

  36. 500 χλμ με φθορα στη φτερνα.Απο οτι υπολογιζω γυρω στα 150 χλμ ακομα θα βγαλουν

  37. @stratus Η απορροφητικότητα έχει μειωθεί σημαντικά, Χρήστο;

  38. @echetlos Οχι ιδιατερα Νικο.Μου κανει εντυπωση η φθορα στο τακουνι ενω ειμαι mid foot striker

  39. 125 χλμ και έχει ελάχιστες φθορές στο τακούνι από την έξω μεριά.
    Να σημειωθεί ότι τα 110 χλμ είναι στο δρόμο

  40. @antsa Αντώνη, η αίσθηση που περιγράφεις σχετικά με την εφαρμογή του, εξαφανίζεται μετά τα πρώτα μέτρα, όπως είπε και ο Χρήστος.
    Αλλά… πιστεύω ότι στον ρυθμό που θα κινηθείς στον αγώνα σου, δεν θα σε βολέψει το ZF.
    Πέραν του ότι θέλει σχετικά γρήγορο ρυθμό για να δουλέψει σωστά, σε πιο αργές ταχύτητες πιθανώς να σε κουράσει κιόλας.
    Τόσο λόγω της ασταθούς φτέρνας του όσο και λόγω της μεγάλης του ακαμψίας. Το δεύτερο δεν είναι δεδομένο απαραίτητα αλλά συμβαίνει σε αρκετούς που τελικά δεν τους ταιριάζει η γεωμετρία του παπουτσιού.

    Οπότε, επειδή στον αγώνα δεν είμαστε για πειραματισμούς, θα σου πρότεινα να πας σε μια ασφαλή λύση και αφού σου άρεσε το ZF, παρ’ το αρχικά για τις πιο γρήγορες προπονήσεις σου.
    Όλα αυτά κατά την γνώμη μου πάντα…

    Καλησπέρα σε όλους, θα ήθελα τα φώτα σας – γνώμη σας όσον αφορά τα nike zoom fly. Δοκίμασα στο intersport το εν λόγω παπούτσι και ειλικρινά τέτοια αίσθηση παπουτσιού δεν είχα ξανανιώσει. Ενώ το νούμερο σε εφαρμογή στο πόδι ήταν τέλειο είχα την αίσθηση ότι το μισό μου πέλμα σαν να βρισκόταν «εκτός παπουτσιού». Ήταν η ιδέα μου ή υπάρχει όντως αυτή η περίεργη αίσθηση ; Ο λόγος της ερώτησης είναι ότι σύντομα θα χρειαστώ παπούτσι για μαραθώνιο στο τέλος Απριλίου (Αμβούργο). Αυτή τη στιγμή χρησιμοποιώ εναλλάξ ride 10 (το αγαπημένο μου) & ghost 10. Είμαι περί τα 90 κιλά και όχι ιδιαίτερα γρήγορος, στόχος για τον Απρίλιο 5:15:00. Παρακαλώ για τις απόψεις σας, ευχαριστώ

  41. Καλησπερα στην παρεα του gorun οσον αφορα το zoom fly εχω διαβασει πολλες φορες οτι θελει ταχυτητα για να δουλεψει σωστα ποια νομιζετε οτι ειναι η καταληλη ταχυτητα σε εναν ημι ας πουμε για να αποδωσει το συγκεκριμενο παπουτσι 5/χλ 4:30/χλ η πιο κατω ρωταω γιατι σκοπευω να τρεξω τον ημι του σδυα και ειμαι μεταξυ ZF και freedom ο ρυθμος που θα παω ειναι 5:15 με 5:20 μεσο ορο ευχσριστω.

  42. Έχω την εντύπωση οτι απευθύνεται σε άτομα που τρέχουν κάτω από 4’/χλμ. Και γενικα κάπου είχα δει οτι το παρουσίαζαν για παπούτσι για δρομείς που τρέχουν κάτω απο 3ώρες τους 42κ.

  43. Κατά την γνώμη μου, δεν θέλει ακριβώς ταχύτητα, περισσότερο σωστό διασκελισμό θέλει, πιο efficient, να το πω…
    Απλά το παραπάνω βγαίνει πιο αβίαστα όσο πιο σβέλτα πας, σωστά;
    Υπάρχουν δρομείς που πηγαίνουν στο 4:00 κι είναι σα να κάνουν βάδην κι άλλοι στο 5:00 κι είναι λες και καλπάζουν.
    Όπως γράφω και στο κείμενο, θέλει πάτημα πιο μπροστά, να σηκωθεί το γόνατο, να πάει ψηλά η φτέρνα….
    Τέλος πάντων, δεν μπορώ να το εξηγήσω με λόγια, αν το τρέξει κάποιος, θα καταλάβει τι θέλω να πω.
    Πάντως δεν είναι θέμα ταχύτητας και μόνο.

  44. Σε κατι λίγα χλμ φτάνω τα 500χλμ με τα zoom και η σολα παραμένει σε πάρα πολύ καλό επίπεδο και σε θέμα φθοράς αλλά και αίσθησης…
    Φωτο δεν μπορώ να ανεβάσω

  45. @panosgr
    «Μπορείτε να εισάγετε στη Δραστηριότητά σας τον σύνδεσμο (URL) της εικόνας που βρίσκεται σε μια από τις δωρεάν υπηρεσίες φιλοξενίας εικόνων, όπως τα Instagram, Flickr, Cloudup, Photobucket και η εικόνα θα ενσωματωθεί αυτόματα.»

  46. Τα ZF μου ενώ πλησιάζουν τα 200χλμ:

     photo 20180427_165018_zpsuxvcfff5.jpg

  47. το παπουτσι για αλλη μια φορα έδειξε τι αξίζει…σε αγωνα half ironman πριν 10 μερες το δρομικο κομμάτι και τελευταιο που ειναι ο ημι του αγωνα βγηκε με παρα παρα πολυ καλο ρυθμο και το σημαντικότερο με την λιγοτερο δυνατη χρεωση στα ποδια και τη μερα του αγωνα και αυτο φανηκε τις επομενες μερες που τα ποδια μου ηταν σε πολυ καλη κατασταση αν λάβουμε υπόψιν μας τον αγωνα και τη διάρκεια του

  48. @panosgr Almira man, Πάνο;

  49. @echetlos ναι almira .

  50. Έχω κάνει δύο τρεξίματα με το Zoom Fly, αλλά κανένα αρκετά μεγάλο για να εκφράσω εμπεριστατωμένη άποψη για την κόπωση ή μη των ποδιών. Δεν με ενόχλησε ως τώρα πάντως. Ως midfoot striker δεν είμαι σίγουρος ότι εκμεταλλεύομαι το responsiveness του μεσαίου ή πίσω κομματιού αλλά σίγουρα αντιλαμβάνομαι την ακαμψία του εμπρόσθιου τμήματος. Ενώ σε αργά paces (πχ στο recovery ανάμεσα στα διαστήματα) νιώθω ότι χοροπηδάω αντί να τρέχω, σε paces κοντά στο lactate threshold και ταχύτερα (<4.20'/χλμ για μένα) αισθάνομαι αυτό που γράφει ο Νίκος ότι το transition γίνεται από μόνο του. Από άποψη εμβιομηχανικής έχει πολύ ενδιαφέρον αυτό, καθώς είναι πιθανόν το άκαμπτο rocker-shaped μπροστινό κομμάτι να αντικαθιστά το μηχανισμό windglass effect που λαμβάνει χώρα όταν κάμπτεται το μεγάλο μας δάκτυλο πριν το toe-off. Αυτός ο μηχανισμός λειτουργεί ως ελατήριο και βοηθάει στην "εκτόξευση" του ποδιού. Κάποιες εταιρίες χρησιμοποιούν πλάκες tpu για να τον υποβοηθήσουν αλλά εδώ φαίνεται ότι η Nike τον αντικαθιστά με την (όποια) κάμψη της σόλας μπροστά, ενώ το ίδιο το δάκτυλο κάμπτεται ελάχιστα. Υποψιάζομαι ότι εξαιτίας της συμπεριφοράς αυτής, θα έχουν λιγότερο πρόβλημα όσοι υποφέρουν από πελματιαία απονευρωσίτιδα, αλλά το phd μου είναι στα δίκτυα υπολογιστών και όχι στο physical therapy, οπότε μην παίρνετε τις εικασίες μου τις μετρητοίς :). Θα προσπαθήσω όμως να γράψω μερικά slow motion video για να δω πώς ακριβώς γίνεται το transition.

    Νίκο, thanks ξανά για το εξαιρετικό review!

  51. @sotiris_diamantopoulos Καλορίζικο, Σωτήρη! Νομίζω ότι θα ταιριάξετε.

    Σίγουρα το rocker αντικαθιστά την φυσική μηχανική του ποδιού, όπως και σε όλα τα μοντέλα που το forefoot είναι άκαμπτο και δεν μπορεί να υπάρξει κάμψη της μεταταρσοφαλαγγικής άρθρωσης. Ιδίως οι heavy heel-strikers «βασίζονται» περισσότερο σε αυτή την κάμψη, αφού λειτουργεί εν είδει μοχλού. Οι midfoot-strikers λιγότερο, μιας και το πέλμα τοποθετείται σε διαφορετική θέση.

    Η διαφορά του ZF σε σχέση με άλλες rocker shaped σόλες, είναι στην πλάκα. Ενώ στα υπόλοιπα η γωνία του rocker μειώνεται υπό το βάρος του σώματος, στο Nike παραμένει σταθερή καθ’ όλη την φάση του transition. Παίζει ρόλο και το ότι είναι τοποθετημένη ψηλά και δεν αφήνει και πολλά περιθώρια στον αφρό. Αντιθέτως, στο VF 4% όπου στα μετατάρσια η πλάκα είναι πολύ χαμηλά, σχεδόν επάνω από την εξώσολα, το πόδι μπορεί να καμφθεί περισσότερο μέσα στον πολύ πιο μαλακό ZoomX. Μπορεί η πλάκα να είναι ακόμη πιο άκαμπτη εκεί, παρ’ όλα αυτά η κατασκευή του VF είναι πιο φιλική στον δρομέα που δεν έχει και την ιδανική εμβιομηχανική.

  52. @sotiris_diamantopoulos και @echetlos, κάπου σας «έχασα». Ανάλυση και ορολογία με έβγαλαν off!

  53. Κανονικά, όταν τρέχουμε, ακριβώς πριν το πόδι μας σηκωθεί από το έδαφος, υπάρχει η κάμψη του μεγάλου δακτύλου. Ο τένοντας εκεί τραβά την πελματιαία απονεύρωση, με αποτέλεσμα η καμάρα να ανασηκώνεται, ενώ αυτό ακριβώς το τέντωμα λειτουργεί ως ελατήριο. Μπορείς να δεις δύο σχετικές εικόνες (στη μία είναι η αυθεντιά μου).
    https://www.flickr.com/gp/58652662@N04/z0rc5R
    https://www.flickr.com/gp/58652662@N04/ANK9n2
    Αν για κάποιο λόγο δεν υπάρχει αυτή η ευλυγισία στη συγκεκριμένη άρθρωση, τότε ο δρομέας είτε ζορίζει περισσότερο τις γάμπες λόγω μεγαλύτερης κάμψης εκεί, ή απογειώνεται μέσω της εσωτερικής πλευράς του ποδιού (οπότε μπορεί να προκαλείται το γνωστό κότσι), ή απογειώνεται μέσω της κάμψης των υπόλοιπων δακτύλων (οπότε δημιουργούνται ζητήματα φόρτισης εκεί). Τα κλασικά παπούτσια που ξέρουμε έχουν μια σχετική ευλυγισία εκεί (μέσω χωρισμάτων στο λάστιχο της σόλας πχ), ώστε να επιτρέπουν την κάμψη αυτή της άρθρωσης. Στα πιο γρήγορα παπούτσια, δε, υπάρχει μια σχετική μείωση της ευκαμψίας (τα κάνουν κάπως πιο άκαμπτα, συνήθως μέσω πλαστικών κομματιών), ώστε να ενισχύεται αυτός ο μηχανισμός του ελατηρίου. Αυτό δυσκολεύει με τα παπούτσια που έχουν μεγάλη ενδιάμεση σόλα, γιατί δεν κάμπτεται εύκολα. Έτσι, οι εταιρίες χρησιμοποιούν μια καμπυλότητα προς τα πάνω της σόλας στα παπούτσια αυτά, ώστε να επιτρέπεται το «ρολάρισμα» του παπουτσιού. Δεν έχω δοκιμάσει άλλο παπούτσι με μεγάλη σόλα, κι έτσι δέχομαι αυτό που λέει ο Νίκος σχετικά με τη μείωση της γωνίας αυτής υπό πίεση στα περισσότερα παπούτσια, αλλά όντως στο Zoom Fly, αυτή η γωνία παραμένει πρακτικά σταθερή, ενώ το πόδι δεν βουλιάζει στον lunarlon αφρό. Έτσι, το δάκτυλο παραμένει σε σχετικά ευθεία θέση και το ρολάρισμα γίνεται αποκλειστικά μέσω της σόλας. Για κάποιο λόγο Νίκο @echetlos, ο mr «doctorsofrunning» (doctor of physical therapy) βρίσκει εξαιρετικό το forefoot του ZF, ενώ θάβει το forefoot το VF. Συγκεκριμένα, για το ZF λέει ότι τα δάκτυλα παραμένουν σε ευθεία θέση, ενώ στο VF είναι μόνιμα υπό κλίση (dorsiflexed) κάτι που προκαλεί πρόβλημα. Δεν έχω δοκιμάσει το VF, οπότε δεν έχω γνώμη. Όπως και να ‘χει πάντως, είναι πιθανόν με το σωστό «εμπροσθοβαρές» πάτημα, το παπούτσι να είναι όντως τόσο γρήγορο, όσο και ξεκούραστο. Ελπίζω να έγινα κάπως πιο κατανοητός @roberto4carlos 🙂

  54. @sotiris_diamantopoulos Καλημέρα, τις τελευταίες βδομάδες (στο peak προπόνησης για μαραθώνιο) εχω ενα κάψιμο στον τένοντα του μεγάλου δάχτυλου το οποίο με πιάνει κυρίως μετά την προπόνηση και με ενοχλεί τις επόμενες ώρες ή και μέρες ανάλογα με την ένταση/διάρκεια αυτής. Διαβάζοντας την ανάλυση που έκανες, με έβαλες σε σκέψεις μήπως με το ZF και με τον τρόπο που αυτό λειτουργεί, φορτίζοντας δηλαδή λιγότερο τους συγκεκριμένους τένοντες θα μου ταίριαζε ώστε να το εντάξω στο ροτέισον μελλοντικά. @echetlos παρακαλώ και για την δικιά σου γνώμη!

  55. @dimitrisvoutyras Ο καμπτήρας του μεγάλου δαχτύλου ξεκινάει από πολύ ψηλά, σχεδόν από τον περονιαίο, Δημήτρη.
    Είναι πολύ δύσκολο να εντοπίσεις σε όλη αυτή την διαδρομή το ποια μπορεί να είναι η αιτία κι ας εντοπίζεται ο πόνος στην κατάφυσή του. Έχει και πολλές νευρικές απολήξεις η περιοχή.
    Το σωστό είναι να σε δει ένας ειδικός.

  56. @sotiris_diamantopoulos Τα έχω διαβάσει τα σχετικά reviews, Σωτήρη.
    Φυσικά δεν μπορώ να αντικρούσω έναν επαγγελματία σε τέτοια ζητήματα, συν το ότι κρίνω εξ ιδίων και μόνο.
    Αυτό που μπορώ να πω είναι πως το VF, τουλάχιστον μέχρι να εμπλακεί η carbon plate στην κίνηση, δίνει την αίσθηση σχεδόν «κανονικού» παπουτσιού. Μεταξύ πλάκας και πέλματος, μεσολαβούν >25mm πολύ μαλακού αφρού, ο οποίος επιτρέπει στο πόδι να κινηθεί αρκετά πιο ελεύθερα απ’ ότι στο ZF.
    Δες εδώ πόσο χαμηλά βρίσκεται η πλάκα στο εμπρόσθιο τμήμα:
    https://gorun-gr.r.worldssl.net/wp-content/uploads/2017/10/19399704_1680075388686695_1690013664166787730_n.jpg

  57. @echetlos Νίκο, με παρακολουθεί φυσιοθεραπευτής και στην παρούσα φάση που είμαστε μια βδομάδα πριν τον αγώνα δεν μπορούν να γίνουν και πολλά, ούτε παπούτσι να αλλάξω απο αυτό που έχω δοκιμάσει στα λονγκ ούτε κάποια ενδυνάμωση θα είχε νόημα. Κάνω παγοθεραπεία και διατάσεις και λογικά ο πόνος κατα τη διάρκεια του αγώνα θα φτάσει σε σημεία ανεκτά ωστε να τερματίσω. Απο κει κι έπειτα, λεω οτι ισως το συγκεκριμένο μοντέλο με την ακαμψία που περιγράφετε να με βοηθούσε για την περίπτωση μου και γιαυτό ρωτάω. Θα το συζητήσω και με τον φυσιοθεραπευτή μου όπως και να ‘χει πάντως.

  58. Νίκο το είχα προσέξει αυτό με το ύψος των πλακών, έχει απόλυτο νόημα αυτό που λες. Γράφουν δύο άτομα στο doctorsofrunning, οπότε μπορεί στη μετάφραση κάπου να χάθηκαν.
    Δημήτρη @dimitrisvoutyras, γράφοντας αυτή τη στιγμή από το χώρο αναμονής του ορθοπεδικού, όπου ήρθα να τσεκάρω τη δική μου ενόχληση, θα συμφωνήσω με τον Νίκο και θα σου προτείνω να κάνεις το ίδιο. Ακόμη κι ένας μικρός πόνος εκεί θα μπορούσε να αλλάξει το πάτημα σου ασυναίσθητα και να προκαλέσει άλλα ζήτημα.

  59. Βρέθηκα στο Μιλανο και πήγα στην Nike και κοιτάζοντας τα βρήκα στα 75€ στο νούμερο μου τα δοκίμασα αλλά είχα ανάμεικτα συναισθήματα ειδικά το πίσω μέρος είναι πολύ σκληρό τα άφησα αλλά με τρώει καθώς νομίζω η τιμή τους είναι πρόκληση. Τώρα αν τα χρειάζομαι φυσικά ΟΧΙ αλλά θέλω την βοήθεια του κοινού!!!

    Ευχαριστω.
    Γιαννης

  60. @cranfield Γιάννη, αν απλά τα περπάτησες, δεν μπορείς να καταλάβει και πολλά πράγματα. Ή μάλλον θα τα καταλάβεις λάθος.
    Το ZF θέλει ρυθμό για να δουλέψει, αλλιώς είναι από αδιάφορο έως και προβληματικό για κάποιους, λόγω ακαμψίας.

    ΥΓ: τα χρειάζεσαι αλλά δεν το ξέρεις…

  61. Φυσικά και τα χρειαζομαι απλά ήθελα και μια δικαιολογια

    Ευχαριστω πολυ!!!

  62. πηρα το δευτερο ζευγαρι μου αφου το πρωτο έκλεισε τα 800++ χλμ .
    εχθες εκανα την πρωτη αναγνωριστική και μπορω να πω οτι το καινούργιο παπούτσι ειναι αλλο πραγμα

  63. @panosgr Καμιά φωτό από την σόλα;

  64. @panosgr Καλορίζικα, θυμάμαι που το σκεφτόσουν να τα αγοράσεις..

    @cranfield αν τα βρήκες με 75€ μην το συζητάς.. πάρτα πριν εξαντληθούν! Πάρε και για εμάς χαχαχα

    @Echetlos Και τα δικά μου έφτασαν τα 800Κ
    Έχουν φθαρεί αρκετά, σε ένα σημείο έχει φύγει η μαύρη ενίσχυση, αλλά η φθορά δεν έχει προχωρήσει προς τα μέσα.
    Φυσικά η πλάκα έχει μαλακώσει.
    Τα έβγαλαν τελικά τα χλμ τους πάντως και συνεχίζουν.
    Έχω άλλο ενα ζευγάρι ZF με 100Κ για γρήγορες προπονήσεις και ένα ZF SP με 30Κ για αγώνες.
    http://prntscr.com/k7rcaw

  65. Σιγά να τα άφηνα τα πήρα σε γκρι είχε και σε μαύρο. Τώρα θα πηγαίνω τρένο μην σας πετύχω πουθενα

  66. @echetlos με τις φωτο δεν το εχω βρει ακομα …αλλα σε γενικες γραμμες η σολα ειναι σε πολυ καλη κατασταση .
    εχουν φυγει οι αυλάκωσεις σε καποια σημεια στις μαυρες επιφανειες και ειναι σαν τριμμενη η λευκη σολα πισω στην φτέρνα.
    το μονο θεμα ειναι οτι στο αριστερο ποδι στο upper μπροστα, εχει αδυνατισει λιγο το υλικο και φαινεται η καλτσα

  67. @panosgr Αν δεν μπορείς να χρησιμοποιήσεις κάποιο από τα flickr, photobucket κτλ, στείλ΄ την μου στο n.pilikas@gmail.com να την ανεβάσω εγώ.

  68. Τα ZF του @panosgr μετά από 800+ χλμ:

     photo 20180719_143709_zpswlomzmoq.jpg

     photo 20180719_143705_zpsvp3qt848.jpg

  69. 820 χλμ και τα 70 περίπου από αυτά στο χώμα….

  70. Σαφως καλυτερη του αναμενομενου αντοχη. Και απ’οτι βλεπω ο @panosgr φθειρει τη σολα περιπου οπως και οι περισσοτεροι δρομεις.
    @echetlos Νικο μηπως γνωριζεις αν το μαυρο υλικο στη σολα των ZF/VF ειναι BRS1000 η καποιο αλλο rubber ;

  71. Όντως του Πάνου ειναι σε πολύ καλύτερη κατάσταση από τα δικά μου, με τα 800χλμ.
    @echetlos Νικο μπορείς να «εμφανίσεις» και την δικία μου εικόνα που την έχω παραπάνω σαν link? Δεν ήξερα πως να το κάνω.

    Σίγουρα πάντως το παπούτσι βγάζει αρκετά χλμ, για το οποίο αμφιβάλαμε έντονα στην αρχή

  72. @dkoukou Δε νομίζω, Δημήτρη.
    Κάποια άλλη σύνθεση πρέπει να είναι.

  73. Και του @aristidi, με επίσης 800Κ.

     photo 12eca59a-b875-4e7b-ae45-d92f869cc672_zpse5clmi8g.png

  74. Στα δικά μου με 100χλμ περίπου μπροστά και εξωτερικά εκεί που πατάω έχει ήδη αρχίσει να εξαφανίζεται το λάστιχο και να μένει η σόλα.
    Στο τέλος θα μείνω από λάστιχο… 😛

  75. Ρε Πάνο, είναι που είσαι βαρύς εσύ ρε φίλε!
    Πάντως νορμάλ φθορά έχουν

  76. @big-blue χαχαχα
    για τα χλμ τους έχουν όντως μια χαρά φθορά

  77. Πρώτη φορά και όταν τελείωσα είχα ένα μεγάλο χαμόγελο!!! Δεν ξέρω αν ήταν η θετική προδιάθεση για όσα είχα διαβάσει για το παπούτσι αλλά είναι όπως το περιγράφετε όλοι … δεν είμαι γρήγορος ούτε μικρός και ενθουσιωδης μα έκανα 4:00km τιμή που είχα ξεχάσει όρο πολλού!!! Είναι ιδιαίτερο παπούτσι που μ εξέπληξε θετικά για μια μάρκα Nike που δεν είναι από αυτές που συμπαθω. Όλα καλά λοιπόν και αν συνυπολόγισεω την τιμή τους 75€ είμαι πολύ χαρουμενος.

  78. Καλημέρα. Καταρχάς συγχαρητήρια για το κατατοπιστικότατο άρθρο. Έχω διαβάσει και έχω ακούσει πολλά για αυτό το παπούτσι (βλέπε youtube) και έχω μπερδευτεί. Είμαι ερασιτέχνης δρομέας, έχω κάνει στον ΑΜΑ 4:19:00 το 2017 (προσωπικό ρεκόρ). Φέτος θέλω να κατέβω τις 4 ώρες. Τώρα τρέχω Tempo Run σε ρυθμό 5:30 – 5:40/ χλμ. Είμαι 90 κιλά αυτή τη στιγμή με τάσεις προς τα κάτω. Αυτό το παπούτσι πιστεύεις θα είναι το κατάλληλο για εμένα για τον φετινό Μαραθώνιο Αθηνών?

  79. @dimitrios_tsiouris Καλησπέρα, Δημήτρη.

    Όπως θα έχεις διαβάσει στο κείμενο αλλά και στα σχόλια, το ZF είναι λίγο ιδιαίτερο παπούτσι. Τουλάχιστον έτσι όπως εγώ το αντιλαμβάνομαι.
    Αν πατάς πολύ πίσω, είναι ασταθές κι η πλήρης ακαμψία του κουράζει. Η πλάκα, από πλεονέκτημα γίνεται μειονέκτημα.
    Αν πατάς στο μέσο, εκμεταλλεύεσαι το ανασηκωμένο forefoot και σε βοηθάει στο ρολάρισμα προς τα εμπρός.
    Επιπλέον, θέλει σβέλτους ρυθμούς για να δουλέψει όπως είναι σχεδιασμένο. Η πλάκα λειτουργεί σαν ελατήριο, οπότε θέλει φόρτιση, να το πούμε έτσι. Και παρόλο που υπάρχει απορροφητικότητα, δεν είναι μαλακό παπούτσι. Γενικά σε easy τρεξίματα δεν είναι ιδιαίτερα «φιλικό».
    Θα σου πρότεινα να πας σε κάποιο μαγαζί με διάδρομο και να το δοκιμάσεις σε διάφορες ταχύτητες.

  80. Λοιπό τελικά βρήκα το μοναδικό ελάττωμα που έχει αυτό το παπούτσι.
    Τα κορδόνια αν δεν τα δεσεις 2 φορές λύνονται πάντα…μα πάντα.
    Αν κάνεις το απλό δέσιμο όπως σε όλα τα παπούτσια μετά από 15 λεπτά θέλουν πάλι σφίξιμο

  81. @echetlos Το βρήκα σε πολύ καλή τιμή και είπα να το δοκιμάσω, αναμένοντας το PEGASUS TURBO. Το φόρεσα την Κυριακή στον Ημιμαραθώνιο της Χίου, σ΄ έναν αγώνα με πολλές δυσκολίες λόγω καιρού (αφόρητη ζέστη και υγρασία) και πολλές ιδιαιτερότητες (πολύ γρήγορο το πρώτο μισό του αγώνα και μεγάλη πτώση μετά). Το χρονόμετρο έγραψε 1.27.30 (ατομικό ρεκόρ 1.26.00)…. Επειδή ήμουν σε καλή κατάσταση τελευταία πίστευα ότι μπορούσε να βγει μια επίδοση κοντά στο P.R. ή γιατί όχι και ένα νέο ρεκόρ. Δε μπορώ να πω ότι μ’ ενθουσίασε ιδιαίτερα ως παπούτσι. Ίσως το δρομικό μου στυλ να μην ταιριάζει με το παπούτσι. Μετά το 14ο χλμ ένιωσα ένα μούδιασμα στα δάχτυλα και γενικά ένα αίσθημα βάρους και πίεσης όσο περνούσαν τα χλμ. Τέλος πάντως….. Κρατάμε το EPIC REACT για τις προπονήσεις μέχρι το Μαραθώνιο της Αθήνας, τρέχουμε στους αγώνες με το ZOOM FLY και αναμένουμε το PEGASUS TURBO για να δούμε που μπορούμε να το εντάξουμε (προπόνηση μόνο; μαραθώνιο;)

  82. @steven_tsok Πιθανώς να μην ταιριάζει στο στυλ σου.
    Μπορεί η βιομηχανική σου να θέλει οπωσδήποτε κάμψη της μεταταρσοφαλλαγγικής άρθρωσης και το εντελώς άκαμπτο forefoot του ZF δεν την επιτρέπει. Γι’ αυτό και το μούδιασμα που ένοιωσες.

  83. Καλησπέρα,

    Αν και το έχω σχετικά λίγο διάστημα και πραγματικά είμαι πολύ ευχαριστημένος είχα από την αρχή μερικές αντιρρήσεις με το πόσο μαλακό ήταν για τα δικά μου «γούστα». Έτσι άλλαξα πάτους και έβαλα κάποιους που είχα από Hoka που είναι σαν να μην υπάρχουν… σχεδόν σαν ένα φύλλο χαρτί. Σήμερα που έκανα 23 χλμ. το παπούτσι άλλαξε στο καλύτερο έγινε λίγο σκληρότερο στο πάτημα του και με ακόμα καλύτερη απόκριση και φυσικά περισσότερο χώρο μπροστά!!!! super!!!

  84. Υπάρχει διαφορά μετάξυ air zoom fly Και air zoom fly II;

  85. @blackdog Ναι, μεγάλη.
    Εντελώς διαφορετικό επάνω. Πλέον είναι πλεχτό, Flyknit.
    Η δε σόλα είναι από React κι η πλάκα από carbon, όπως του 4%.

  86. Επίσης αλλάζει λίγο και το drop αν είδα καλά. Οπότε σαν χρήση τι συνεπάγονται όλα αυτά σε σχέση με το μοντέλο του review; ευχαριστώ

  87. Δε νομίζω να έχει αλλάξει το drop, εκτός αν κάτι μου διαφεύγει.
    Ο React συνεπάγεται πιο ζωντανό και πιθανώς μαλακότερο πάτημα, η δε carbon πλάκα, μεγαλύτερες ελαστικές ιδιότητες.
    Υποθετικά όλα αυτά. Αν δεν τα δεις στην πράξη…

  88. Δεν τα είχα καθόλου υπόψην μου τα συγκεκριμένα παλούτσια . Παίζει πουθενά καμιά προσφορά; Σκέφτομαι να επενδύσω!

  89. @aristidi Αριστείδη, τα SP τα πήρες στο κανονικό σου νούμερο;

  90. @echetlos Τα SP πήρα στο ίδιο νούμερο με τα ZF από το USA eshop της NIKE όσο ήμουν εκεί. Είναι οριακά σε μέγεθος, ενώ τα ZF ήταν άνετα. Αν είχα παραπάνω χρονο θα τα άλλαζα με μεγαλύτερο. Μαλλον πρέπει να πάς μισό νούμερο πανω. Εγώ τα χρησιμοποιώ μέχρι 10Κ και με λεπτή κάλτσα, που ώς αυτή την απόσταση δεν πρήζεται ιδιαίτερα το πόδι για να ζορίζει το μέγεθος καί είμαι ΟΚ.

    Τι εστί ZF II? H έκδοση Flyknit? Που την περιμένουμε και στα VF? Δέν αλλάζει μονο το upper? Αλλαξαν και πλάκα και αφρο΄στα ZF?

    Ισως και στα Flyknit να πρέπει να πάμε μισό νούμερο πάνω

  91. Ευχαριστώ, Αριστείδη. Έτσι έχω ακούσει κι εγώ κι είπα να το επιβεβαιώσω.

    Το ZF2 λογικά είναι εντελώς άλλο παπούτσι, React και carbon plate.

  92. @echetlos ΟΚ αρα δεν ειναι η έκδοση flyknit που κυκλοφόρησε ήδη…
    Δες και αυτό (μόλις σήμερα το έφεραν)
    https://www.misterrunning.com/en/nike-flyknit-zoom-vaporfly-4-unisex-running-shoes-red-aj3857-600.html
    και κοίτα και τί νουμερα φέρανε…
    Ελπίζω να το φέρει το outrun, γιατι θέλω να το δοκιμάσω πριν το πάρω….

  93. Και το VF και το ZF, Flyknit θα είναι μόνο.
    Στο VF χρειαζόταν.

  94. Καλησπέρα σας,

    Το έχω το παπούτσι και τολμώ να πω ότι είναι από τα καλύτερα που έχω δοκιμάσει όμως πραγματικά με έχει προβληματίσει αν θα πρέπει να το χρησιμοποιήσω για τον μαραθώνιο καθώς θα πάω σχετικά αργά 5:40-45 γιατί θέλω να τον κάνω περισσότερο σαν προπόνηση. Το έχω χρησιμοποιήσει μέχρι 25 χλμ. και δεν είχα πρόβλημα με κούραση κτλ καθώς διάφορα Blogs – reviews επιμένουν ότι είναι αποδοτικό για σβέλτους ρυθμούς και φυσικά ικανούς δρομείς. Από την άλλη τα ride 7 που έχω μου κάνουν «νερά»‘ καθώς με χρεώνουν με πόνο στις γάμπες (drop?). Μήπως είναι υπερβολική η επιλογής τους και να πάω σε κάτι λιγότερο extreme i.e launch?

  95. @cranfield Αν το έχεις βάλει σε 25άρι το ZF και ήσουν οκ, δε βλέπω τον λόγο να σε κουράσει στα 42Κ. Θα το είχε κάνει ήδη.
    Το ότι πάει ΣΑΦΩΣ καλύτερα σε γρήγορους ρυθμούς, δεν σημαίνει a priori ότι δεν μπορεί να δουλέψει και πιο αργά. Cushioning έχει πολύ, άλλωστε.
    Το πιθανότερο με το R7 είναι να έχει να κάνει με το drop, δε μπορώ να σκεφτώ κάτι άλλο. Μπορεί να είναι 6mm στα χαρτιά αλλά αν προσγειώνεσαι στην φτέρνα, η οποία είναι αρκετά μαλακή, μειώνεται.

  96. @echetlos txs master!!!

Αφήστε μια απάντηση