Κατηγορία: Performance Trainer – Πάτημα: Ουδέτερο – Βάρος: 258γρ. – Drop: 6mm
To 2018 η Reebok έκανε την (επαν)είσοδό της στην δρομική αγορά, αφήνοντας πολλές υποσχέσεις. Επέλεξε το κορυφαίο υλικό της αγοράς (Pebax) για τον Floatride αφρό της (μόνο η Nike είχε αντίστοιχη σύνθεση τότε), τοποθετώντας τον στην σειρά Run (Run, Run Fast και Run Fast Pro). Παράλληλα, κυκλοφόρησε και κάποια άλλα, πιο καθημερινά μοντέλα, φτιάχνοντας μία γκάμα σχεδόν πλήρη.
Εν τούτοις, αντί αυτή να εμπλουτιστεί και να εξελιχθεί στην πορεία, όπως θα περίμενε κανείς, συνέβη ακριβώς το αντίθετο. Τα περισσότερα μοντέλα καταργήθηκαν, μαζί και ο Floatride, μένοντας τελικά με μοναδικές, καθαρά δρομικές προτάσεις τα Floatride Energy και Floatride Symmetros. Τα δύο αυτά προπονητικά μοντέλα φέρουν τον Floatride Energy, έναν αφρό από πολυουρεθάνη (ΤΡΕ), μαζί με μία πολιτική τιμών ιδιαίτερα ελκυστική. Πέραν αυτών, η προώθηση των running προϊόντων είναι σχεδόν ανύπαρκτη, με όλο το βάρος να πέφτει στο lifestyle και fitness κομμάτι της εταιρείας.
Όλα αυτά δείχνουν ότι κάτι δεν πήγε καλά. Δεν ξέρω τι ακριβώς, αλλά φαντάζομαι ότι θα έχει να κάνει με τις πωλήσεις του δρομικού τμήματος. Προσφάτως, η μητρική Adidas πούλησε την Reebok στην Authentic Brands Group, οπότε μένει να δούμε αν κάτι θα αλλάξει με τη νέα ιδιοκτησία.
Μέχρι τότε, το Energy βρίσκεται ήδη στην 4η εκδοσή του, το Symmetros διατηρείται απαράλλακτο, ενώ ξαφνικά τον Μάρτιο έκανε την εμφάνισή του το Energy X.
Επάνω μέρος και εφαρμογή
Το επάνω μέρος είναι αρκετά ιδιαίτερο, παρατηρώντας μεμονώμενα τις σχεδιαστικές επιλογές.
Το ύφασμα έχει αρκετά ανοιχτή ύφανση, είναι όμως χοντρό σαν υφή και κάπως ακατέργαστο, θυμίζοντας κάτι σαν…. λινάτσα. Ενώ δεν έχει ελαστικότητα, είναι μαλακό, αδόμητο και ακολουθεί τις κινήσεις του ποδιού. Εσωτερικά υπάρχει μία επένδυση, οπότε η αίσθηση που παίρνεις δεν προβληματίζει.
Δομικά στοιχεία δεν υπάρχουν πουθενά, ενώ εντύπωση κάνει η πολύ μικρή απόσταση μεταξύ των σειρών των κορδονιών, ιδίως στο κάτω μέρος. Η γλώσσα ενώνεται με την εσωτερική φόδρα, έχοντας λίγο αφρώδες στο κέντρο της.
Ανάλογη είναι η κατασκευή και πίσω, με ένα μετρίας σκληρότητας κολάρο και μία ελαφριά επένδυση από μέσα. Η περιοχή σηκώνεται αρκετά ψηλά, πρόκειται όμως απλά για ένα χείλος λεπτού υφάσματος, οπότε δεν υπάρχει λόγος ανησυχίας.
Πριν προχωρήσουμε στην εφαρμογή, πρέπει να σημειώσουμε το εξής: το Energy X διατίθεται μόνο σε ανδρικό full US size, δηλαδή 6 – 7 – 8 – 9 – 10 – 11 – 12. Παραπάνω δεν έχει! Άρα σε EU, δεδομένης της αναντιστοιχίας της Reebok, πάει σε 37.5 – 39 – 40.5 – 42 – 43 – 44.5 – 45.5. Θυμίζω ότι στο ευρωπαϊκό sizing, η Reebok ονομάζει τα νούμερα 1/2 κάτω. Για παράδειγμα, το 42 της είναι το 42.5 των άλλων εταιρειών. Σε US, UK, cm, η αντιστοιχία είναι κανονική.
Εγώ πήρα το κανονικό μου US11/ 45 (44.5 εδώ), το οποίο είναι αρκετά ευρύχωρο μπροστά. Με χοντρή κάλτσα όμως, είναι απολύτως εντάξει. Θεωρώ ότι κατά 99% θα ήμουν επίσης εντάξει και με μισό κάτω (αν υπήρχε), αλλά με λεπτή κάλτσα. Οπότε, αν και φαινομενικά η εταιρεία αποκλείει όσους δεν φορούν ολόκληρο US νούμερο, στην πράξη έχουν την δυνατότητα να κατέβουν 1/2 νούμερο με λεπτή κάλτσα και να έχουν σωστή εφαρμογή. Άρα, έτσι ή αλλιώς, το μοντέλο απευθύνεται σε όλους τελικά, πλην όσων φορούν πάνω από 46.5. Μπέρδεμα η όλη ιστορία αλλά αυτή είναι η κατάσταση.
Με το που φορέσεις το Energy X και ιδίως πριν το δέσεις, το παπούτσι θυμίζει κυριολεκτικά τσουβάλι. Κανένα σχήμα, καμμία γραμμή και αρκετά μπόλικο. Με το που το σφίξεις όμως, ως διά μαγείας όλα έρχονται στην θέση τους. Νοιώθεις μεν το ύφασμα σα να περισσεύει, τρέχοντας όμως η εφαρμογή δουλεύει απολύτως σωστά. Σε ξεγελάει η άνεση που έχει αλλά στην πρώτη στροφή που θα πάρεις, διαπιστώνεις ότι κρατάει μια χαρά παντού.
Το toe box είναι σίγουρα ευρύχωρο, η χοντρή κάλτσα γεμίζει όμως τον χώρο και το πόδι δεν κινείται ανεξέλεγκτα. Αν έχεις και φαρδύ πέλμα, σίγουρα θα το εκτιμήσεις.
To midfoot και η φτέρνα κρατούν πολύ καλύτερα απ’ όσο σε προδιαθέτει η σχεδίασή τους. Τα λεπτά, επίπεδα και “οδοντωτά” κορδόνια, μαζί με τις στενές τρύπες τους, επιτρέπουν όσο σφίξιμο θες και το διατηρούν. Το ίδιο ισχύει και για την φτέρνα με το βαθύ κολάρο, η οποία κλείδωσε από την πρώτη στιγμή.
Συνολικά, η εφαρμογή του Energy X είναι άνετη, όπως δείχνει, αλλά και αρκετά σταθερή, κι ας μην το δείχνει. Ποτέ δεν με προβλημάτισε το κράτημα και ήταν απολύτως επαρκές για τον χαρακτήρα του μοντέλου.
Επίσης, παρόλο που περίμενα το αντίθετο, η διαπνοή του είναι αρκετά καλή. Παρά το χοντρό ύφασμα, η πλέξη είναι πολύ αραιή και το πόδι δεν ζεσταίνεται.
Σόλα και πάτημα
Κατά την παγία τακτική της, η Reebok δεν δίνει τα ύψη της σόλας, πλην του drop. Εκτιμώ ότι στο πίσω μέρος το Energy X πλησιάζει τα 40mm, οπότε μπροστά πάμε κάπου στα 34mm. Μικρή σημασία έχει βέβαια, αφού αυτό που μετράει είναι η αίσθηση που αποκομίζεις. Στον δρόμο πάντως, το drop μοιάζει ψηλότερο.
Η σόλα αποτελείται από τον γνωστό Floatride Energy, μία σύνθεση πολυουρεθάνης που συναντάμε και στα Energy και Symmetros. Κάτω από αυτόν, στο εμπρόσθιο τμήμα, υπάρχει μία στρώση από Floatride+. Τι ακριβώς είναι αυτό το υλικό, δεν είναι γνωστό. Ανάμεσα στους δύο αφρούς ενσωματώνεται μία πλάκα από ανθρακονήματα, τόση όση και η επιφάνεια που καλύπτει ο Floatride+.
Η εξώσολα καλύπτεται στο μεγαλύτερο τμήμα της από λεπτό και μαλακό λάστιχο, με την ακάλυπτη επιφάνεια να είναι κοίλη και να μην έρχεται σε επαφή με το έδαφος. Η πρόσφυση είναι πολύ καλή, ενώ μετά από 60 χιλιόμετρα δεν υπάρχει εμφανής φθορά.
Για να είμαι ειλικρινής, το Energy X με έχει μπερδέψει ως προς το τι είναι ή το τι θα ήθελε η Reebok να είναι. Όντας φαν του Energy, περίμενα ότι εδώ η ποσότητα του αφρού θα έδινε ένα αρκετά πιο μαλακό και ελαστικό πάτημα, με την πλάκα να προσφέρει την έξτρα σβελτάδα. Δεν είναι όμως έτσι τα πράγματα.
Κατ’ αρχάς, η σόλα δεν είναι ακριβώς μαλακή. Ούτε και σκληρή είναι, σίγουρα έχει μία “γλύκα”, αλλά σε κανένα σημείο δεν τη νοιώθεις να συμπιέζεται. Ακόμη και σε γρήγορους ρυθμούς, όπου θα την φορτίσεις περισσότερο, διατηρεί την στιβαρότητά της. Οπότε δεν παίρνεις και την αίσθηση της αποσυμπίεσης ή αυτό που συνηθίζουμε να αποκαλούμε “επιστροφή ενέργειας”. Απ’ την άλλη, έχει πολύ μεγάλη προστασία και ξεκούραστο πάτημα, πλην όμως είναι μάλλον φλατ σαν συμπεριφορά. Και λίγο βαρετή, ίσως. Ούτε και κατάλαβα τον Floatride+ να προσθέτει κάτι παραπάνω.
Η carbon plate είναι σχετικά εύκαμπτη, επιτρέποντας στο forefoot ένα ελαφρύ flex point. Αυτό της στερεί την δυνατότητα να δράσει ως μοχλός και να σου δώσει το γνωστό πέταγμα προς τα εμπρός, όπως συμβαίνει σε άλλα μοντέλα με πιο επιθετική γεωμετρία. Βέβαια, όλο αυτό κάνει πολύ πιο εύκολο το transition, όταν οι ρυθμοί είναι αργοί. Θα έλεγα ότι η πλάκα περνάει σχεδόν απαρατήρητη, εκτός της σταθερότητας που προσφέρει μπροστά.
Το Energy X δεν είναι σε καμμία περίπτωση ένα αντικειμενικά γρήγορο παπούτσι, όπως οι περισσότεροι περιμέναμε. Δεν έχει κάποιο χαρακτηριστικό που θα σου δώσει την έξτρα βοήθεια για να ανεβάσεις ρυθμό. Του λείπει το rebound, η πλάκα είναι ήπια και συν τοις άλλοις, είναι βαρύ και ογκώδες. Νοιώθεις “πολύ παπούτσι” γύρω και κάτω από το πόδι σου, κυρίως σε πλάτος, όταν πας να ανοίξεις. Κατά την γνώμη μου, ο ρυθμός ημιμαραθωνίου είναι το όριό του. Δεν είναι ακριβώς ότι δεν πάει παραπέρα, απλά υπάρχουν πάρα πολλά άλλα που το κάνουν καλύτερα.
Πιθανώς όλα αυτά που αποκομίζεις από το παπούτσι να ήταν διαφορετικά, αν δεν υπήρχαν τόσες άλλες επιλογές με ποιοτικότερα χαρακτηριστικά από το Reebok. Καλώς ή κακώς, οι περισσότεροι έχουμε καλομάθει πλέον και στην κατηγορία των distance racers ο πήχυς είναι ήδη πολύ ψηλά.
Δεν ξέρω γιατί η Reebok δεν επέλεξε μία πλάκα καθ’ όλο το μήκος της σόλας. Το ίδιο θα μπορούσα να αναρωτηθώ και για τον καλό της αφρό, τον Floatride (Pebax), φαίνεται όμως ότι τον έχει αφήσει στην άκρη από το 2020.
Απεναντίας, το παπούτσι ως γρήγορο προπονητικό είναι μια χαρά. Ή και παραπάνω από μια χαρά.
Μπορεί να του λείπει το softness (τηρουμένων των αναλογιών) αλλά τα ύψη της σόλας προσφέρουν άπλετο cushioning. Εμπνέει εμπιστοσύνη και σε κανένα σημείο δεν θα νοιώσεις τον αφρό να τερματίζει. Είτε σε καθημερινά, είτε σε μεγαλύτερα τρεξίματα, το πάτημα ήταν πολύ άνετο και σίγουρο, ενώ και το βάρος του είναι απολύτως αποδεκτό για τέτοια χρήση.
Πέραν αυτών, η μειωμένη ακαμψία της carbon plate το κάνει πολύ πιο φιλικό, καθώς ποτέ δεν γίνεται δύστροπο πηγαίνοντας πιο αργά, όπως άλλα, εντελώς άκαμπτα μοντέλα. Συν τοις άλλοις, η πλάκα “κρατάει” το μεγάλο rocker του παπουτσιού, δίνοντας μία ωραία και αποδοτική αίσθηση ρολαρίσματος, χωρίς όμως να κουράζει. Αντίστοιχα, η επίσης ανασηκωμένη φτέρνα κάνει την προσγείωση πιο ομαλή, μεταφέροντάς την και πιο μπροστά, έχοντας συνολικά ένα πολύ αβίαστο transition.
Σημαντικό χαρακτηριστικό του Energy X είναι και η σταθερότητά του. Η σόλα του είναι παντού πολύ φαρδιά, ακόμη και στο midfoot, στηρίζοντας σωστά την φτέρνα και την καμάρα, ενώ τα τοιχώματα ανοίγουν προς τα κάτω. Σε συνδυασμό με τον στιβαρό αφρό και την carbon plate, παίρνεις ένα εντελώς ουδέτερο πάτημα, ακόμη και στο τέλος μίας μεγάλης προπόνησης.
Στα χαρτιά το Energy Χ είναι ένα παπούτσι μαραθωνίου και η αλήθεια είναι πως δύο χρόνια πριν θα δικαιολογούσε τον τίτλο του. Με τα σημερινά δεδομένα όμως, προσωπικά θα το κατέτασσα ως ένα προπονητικό μεγάλων αποστάσεων, ιδίως αν περιλαμβάνουν και ρυθμό αγώνα. Η προστασία είναι τεράστια, με την πλάκα να δίνει και μία σπιρτάδα αν το ζητήσεις. Γι’ αυτό αποδίδει καλά και σε προοδευτικά τρεξίματα.
Βάσει όλων των παραπάνω, ο ανταγωνισμός του είναι προτάσεις όπως το FuelCell TC, τo Zoom Fly 3/4, το Carbon X ή το Deviate Nitro. Uptempo trainers, που η ενσωμάτωση της πλάκας τούς δίνει περισσότερες δυνατότητες σε σχέση με τα απλά max cushioned μοντέλα. Πιο πολυχρηστικά, πιο φιλικά, πιο καθημερινά.
Μιλώντας για Reebok, αναπόφευκτα θα αναφερθούμε και στην τιμή. Όλοι γνωρίζουν ότι τα μοντέλα της έχουν χαμηλή αρχική τιμή, η οποία πέφτει κι άλλο με την χρήση διαφόρων εκπτωτικών κωδικών. Το Energy X λοιπόν, ξεκινάει στα 160€ και μπορεί τελικά να αγοραστεί στα 120€ ή και ακόμη παρακάτω. Η αξία που παίρνεις σε αυτά τα χρήματα είναι αναμφισβήτητα ιδιαίτερα ελκυστική. Σε τελική ανάλυση μιλάμε για ένα max cushioned και carbon plated παπούτσι.
Συμπέρασμα
Το Energy X είναι ένα πολύ καλό και ικανό μοντέλο. Δεν πρόκειται να σε απογοητεύσει, αν ξέρεις τι παίρνεις και δεν περιμένεις ένα super shoe. Επ’ ουδενί δεν είναι τέτοιο. Δύο χρόνια πριν, ίσως να μας εντυπωσίαζε περισσότερο, η Reebok όμως άργησε πολύ και οι υπόλοιποι έχουν κάνει άλματα.
Παρ’ όλα αυτά, αν κάποιος δεν έχει δοκιμάσει τα σύγχρονα distance racers ή δεν θέλει να ξεφύγει σε τιμή, το Energy X θα του δώσει τελικά το κάτι παραπάνω σε χαρακτηριστικά και αίσθηση. Και παρότι δεν είναι αγωνιστικό, θα μπορούσε άνετα να αποτελέσει παπούτσι μαραθωνίου για τον μέσο ερασιτέχνη. Αντικειμενικά πάντως, τα μεγάλα τρεξίματα ή τα παρατεταμένα σε ρυθμό αγώνα, είναι αυτά που θα το αναδείξουν καλύτερα.
Η Reebok έκανε την προσπάθειά της, απλά δεν είναι αρκετή. Μακάρι να ετοιμάζει κάτι με Pebax και full length carbon plate.
big-blue
Εμένα, ως πρώην δρομέα, μου κάνει νομίζω
Nikos Pilikas
@big-blue Αρχάριος λογίζεσαι!
Lefteris
Τα energy x τα έχει η Reebok στα 95€ με κουπόνι για όποιον ενδιαφέρεται.
Λίγο που τα έτρεξα μου φάνηκαν πιο ενδιαφέροντα από το Novablast 2.
Nikos Pilikas
@lefterisant To cushioning είναι αντίστοιχο, με το Novablast να είναι σαφώς πιο μαλακό και bouncy.
Ανοίγοντας ρυθμό, η πλάκα στο Reebok αρχίζει να δουλεύει και σίγουρα γίνεται πιο δυναμικό από το Asics.
Όπως και να ‘χει, στα 95€ δεν το πολυσυζητάς.
Lefteris
@echetlos Ακριβώς αυτό. Πιο δυναμικό ήθελα να πω κι εγώ. Είμαι και σχετικά βαρύς (1.86/90kg) και “βουλιάζει” το πόδι στο Novablast λίγο παραπάνω από ότι θα ήθελα.
thanasis1
το κουπονι πως το παιρνουμε?
Nikos Pilikas
@thanasis1 https://www.picodi.com/gr/reebok#cid=99056
Lagoutieris
Στα floatride energy 3 φοράω 46 (30.5cm), άνετο και έχω ένα δάχτυλο κενό μπροστά. Τα Χ βλέπω ότι σταματάνε στο 45.5 (28.8cm). Θεωρείς ότι θα είναι οκ; Έχω μπερδευτεί με αυτή την “ιδιαιτεροτητα” του μοντέλου
Nikos Pilikas
@lagoutieris Nαι, με λεπτή κάλτσα θα είσαι εντάξει.
Lefteris
@lagoutieris εγώ 30cm-30,5cm φοράω συνήθως στις υπόλοιπες μάρκες σε αυτά το 45,5 (28,8cm) έχει και αέρα μπροστά
Nikos Pilikas
@lefterisant Πώς σου φαίνεται μέχρι τώρα;
Lefteris
@echetlos Τα έχω τρέξει 3 15αρια στο 5:20-5:30.
Στα θετικά:
Ρολαρουν όμορφα και σταθερά σε όλη τη διάρκεια
Καλός αερισμός
Έχοντας φαρδύ πόδι εκτιμώ την άνεση που δίνουν
Αρκετό cushioning -ξεκούραστα πόδια
Στα αρνητικά:
Ήθελα καλύτερη εφαρμογή πχ ελαστικό ύφασμα αν και μετά από τα πρώτα βήματα το ξεχνάω
Λείπει rebound
Δεν με ενθουσιάζουν αλλά θεωρώ ότι θα βγάλουν απροβλημάτιστα και ευχάριστα πολλά χιλιόμετρα. Με κάποιες διορθώσεις μπορεί να γίνουν αρκετά ανταγωνιστικά. Τα έχεις περιγράψει εξαιρετικά.
ΥΓ: Μόλις παρέλαβα τα metaspeed sky+ για τον ΑΜΑ. Ελπίζω να με βολέψουν γιατί έχω ιδιότροπο πόδι
Nikos Pilikas
@lefterisant Ευχαριστούμε!
Lagoutieris
Ευχαριστώ για τις απαντήσεις, βοηθήσατε πολύ!
Vassilis38
Μετά από 5-6 long run περίπου στο 5’15” το παπούτσι αποδείχτηκε σταθερότατο,αφήνει ξεκούραστα τα πόδια,η πλάκα προκαλεί ήσυχη,ήπια μετάβαση,θέλει μόνο λίγο προσοχή να βρεις το σωστό σφίξιμο στα κορδόνια.
Ελπίζω να φτιάξουν κ μια μίξη energy X με το παρατημένο (;) run fast .
Γρήγοροι δρομείς λογικό να πάνε πάντως σε πιο aggressive μοντέλα.
Το σχόλιο πιο πολύ το έκανα σαν feedback για το review. Κατατοπιστικότατο,όσα έγραφες Νίκο τα συνάντησα κ βοηθάς να μην πηγαίνουμε τόσο στα τυφλά .
Nikos Pilikas
@vassilis38 Αυτό ακριβώς, Βασίλη. Εγώ γράφω ό,τι γράφω αλλά είναι απλά η γνώμη μου.
Με τα σχόλια και το feedback σας γίνεται πολύ πιο ολοκληρωμένο το review.
Ο Peba αφρός λογικά είναι παρελθόν για την Reebok.