Αρχική / Προπόνηση / Προπόνηση δύναμης, μηχανικά πλεονεκτήματα και ενίσχυση της αθλητικής απόδοσης

Μοιραστείτε αυτό το Άρθρο

Επιλεγμένα / Προπόνηση

Προπόνηση δύναμης, μηχανικά πλεονεκτήματα και ενίσχυση της αθλητικής απόδοσης

Προπόνηση δύναμης, μηχανικά πλεονεκτήματα και ενίσχυση της αθλητικής απόδοσης

Την προηγούμενη Παρασκευή 24 Νοεμβρίου πραγματοποιήθηκε στα ΣΕΦΑΑ Αθηνών μία πολύ ενδιαφέρουσα παρουσίαση από τον προπονητή Πέτρο Κυπριανού. Η ίδια παρουσίαση είχε γίνει και διαδικτυακά την προηγούμενη μέρα στο πλαίσιο των διαδικτυακών σεμιναρίων του ΣΕΓΑΣ.

http://www.segas.gr/files/2017/Publications/kiprianou.pdf?lbisphpreq=1

Ο Πέτρος Κυπριανού έχει γεννηθεί στη Λεμεσσό της Κύπρου και σπούδασε στα ΣΕΦΑΑ Θεσσαλονίκης. Συνέχισε τις σπουδές του στις ΗΠΑ ολοκληρώνοντας μεταπτυχιακό και διδακτορικό.
Είναι επικεφαλής προπονητής της ομάδας στίβου του Πανεπιστημίου του Oregon. To 2017 εκλέχτηκε καλύτερος προπονητής γυναικείας ομάδας στίβου από την ένωση προπονητών κλασσικού αθλητισμού των ΗΠΑ (United States Track & Field Coaches Association).
Είναι προπονητής αρκετών αθλητών Ολυμπιακού Επιπέδου (Kendell Williams, Keturah Orji, Maicel Uibo, Levern Spencer, Karl Robert Saluri, Leontia Kallenou, Devon Williams, Chanice Porter,Madeleine Fagan).

Συνοψίζοντας την παρουσίασή του πάνω στην «ενδυνάμωση» με βάρη στο γυμναστήριο μπορούμε να κρατήσουμε τα εξής:

Ασκησιολόγιο– Χρησιμοποιεί πολυαρθρικές ασκήσεις με ελεύθερα βάρη, κυρίως ασκήσεις παραλλαγής ολυμπιακών άρσεων. Δεν χρησιμοποιεί μηχανήματα και αποφεύγει ασκήσεις όπως οι πιέσεις πάγκου, οι οποίες πιστεύει ότι μειώνει την ευλυγισία των αθλητών.

Αξίες προπόνσης– Δίνει έμφαση στην ταχυδύναμη/ αύξηση ισχύος.

Περιοδικότητα – Από την πρώτη μέρα προετοιμασίας χρησιμοποιεί αυτή την μορφή εκγύμνασης.

Αριθμός προπονήσεων στο γυμναστήριο ανά εβδομάδα  – Δύο (2)

Αριθμός ασκήσεων ανά προπόνηση –  4-5

Βασικό Concept προπόνησης – Χρησιμοποιεί την αντιθετική προπόνηση προσπαθώντας να μεγιστοποιήσει τα οφέλη της μεταδιεγερτικής ενεργοποίησης κάτι το οποίο κάνει και ως μέθοδο προθέρμανσης και πριν τους αγώνες.

Βασικοί Πυλώνες της Προπονητικής του Φιλοσοφίας

  • Η Σχέση προπονητή και αθλητή είναι μία επαγγελματική συνεργασία που κρίνεται από το αποτέλεσμα.
  • Ο προπονητής χρειάζεται να δοκιμάσει νέα πράγματα και να πειραματιστεί (παρότι δεν του αρέσει να χρησιμοποιεί την λέξη «πειραματισμός»)
  • Τα μέγιστα του κάθε αθλητή είναι διαφορετικά κάθε μέρα.
  • Την ενδυνάμωση στο γυμναστήριο οφείλει να την επιβλέπει ο ίδιος προπονητής που έχει τη συνολική ευθύνη εκγύμνασης ενός αθλητή.
  • Οι κατάλληλες εγκαταστάσεις και εξοπλισμός βοηθούν αλλά η έλλειψή τους δεν μπορεί να είναι ανασταλτικός παράγοντας της προπονητικής προετοιμασίας.
  • Δεν προσπαθεία να κάνει κάτι εξηζητημένο αλλά τα βασικά με τον σωστό τρόπο.
  • Το πιο σημαντικό είναι η εύρεση ενός ταλέντου.

 

Μοιραστείτε αυτό το Άρθρο

Γιάννης Ψαρέλης, BSc, MSc x 2, MBA, PhDc. Πιστοποιημένος προπονητής αθλημάτων αντοχής (τρεξίματος, κολύμβησης, τριάθλου). Κινητό: 6937170260 & Email: info@triathlonworld.gr

4 Σχόλια

  1. @giannispsarelis, Συνοπτικό, απλό και πλήρες Γιάννη το κείμενο.
    Η απορία μου είναι στην φράση «Ο προπονητής χρειάζεται να δοκιμάσει νέα πράγματα και να πειραματιστεί». Τι σημαίνει για ένα προπονητή «πειραματίζομαι» και τι επιπτώσεις μπορεί να έχει αυτό στον αθλητή του? Για παράδειγμα, στις θετικές επιστήμες, η έννοια του πειράματος εν περιέχει και την πιθανότητα αποτυχίας. Τι σημαίνει όμως, εν προκειμένω, αποτυχία σε ένα αθλητικό πειραματισμό? Μπορεί να μιλάμε ακόμα και για κάποιο επικίνδυνο αποτέλεσμα(τραυματισμό) για τον ίδιο τον αθλητή;

  2. @roberto4carlos Στον υψηλό αθλητισμό υπάρχουν 3 βασικές στρατηγικές ή εάν το πούμε διαφορετικά όλες οι στρατηγικές μπορούν να ενταχθούν στις παρακάτω 3 κατηγορίες:
    Αύξηση όγκου
    Αύξηση έντασης
    Διαφοροποίηση προπόνησης

    Επειδή τα 2 πρώτα έχουν κορεστεί αναγκαστικά τα τελευταία χρόνια υπάρχει η τάση να δοκιμάζουν οι αθλητές νέα πράγματα.

    Σε ερασιτεχνικό επίπεδο τα πράγματα είναι πιο δύσκολο καθώς δεν έχουμε να κάνουμε με πολύ καλά γυμνασμένους αθλητές (με δεμένο σώμα μυοσκελετικά που να υποστηρίξουν τις νέες μεθόδους) και πιο σημαντικό από όλα δεν υπάρχουν πολλοί αθλητές που να έχουν τη γνώση και την αθλητική ωριμότητα για να δεχθούν ότι με τον προπονητή τους ακολουθούν τελείως διαφορετική προσέγγιση από ότι κάνουν οι υπόλοιποι προπονητές και από αυτό που ακούν δεξιά και αριστερά. Σε αυτή την περίπτωση ο προπονητής για να «αυτο-προστατευθεί» αναγκάζεται να ακολουθήσει τα προπονητικά μοντέλα που ακολουθούνται στην χώρα τη συγκεκριμένη στιγμή και τα οποία είναι συνήθως 20-30 χρόνια πίσω από την προπονητική καινοτομία..

  3. Poli to the point sxolio Gianni.
    apopsi mou einai oti afou epilexeis enan proponiti prepei na ton empisteitheis kai na akolouthiseis tis odigies tou.
    An de niotheis aneta me osa sou leei kai me ta apotelesmata sou, kai afou perasei kapoio diastima opou logika tha eprepe na deis beltiosi, tote apla allazeis antimetopisi i kai proponiti.
    Otan ola ginontai patsaboura, iparxoun polloi pou to kanoun auto, de gnorizeis ti akribos simbainei, ti se exei boithisei, ti oxi kai en telei niotheis xamenos mesa se auto pou kaneis.
    Oso perna o kairos, orimazeis, apoktas empeiria kai eisai se thesi na katalabeis ti sou tairiazei kai ti oxi, to feedback pros to proponiti sou einai pio safes kai analoga autos prosarmozei ti proponisi epano sou. Gi auto kai ta internetika programmata de prosferoun auto pou mia steni parakolouthisi apo kapoion eidiko exei na sou dosei.
    I proponitiki exelissetai, o kalos proponitis episis, etsi kai o athlitis tou

  4. Τα είπες όλα, Νικ…

Αφήστε μια απάντηση