Αρχική / Επιλεγμένα / Tα συνήθη λάθη των δρομέων που τους θέτουν σε κίνδυνο στην άσφαλτο.

Μοιραστείτε αυτό το Άρθρο

Επιλεγμένα / Προπόνηση

Tα συνήθη λάθη των δρομέων που τους θέτουν σε κίνδυνο στην άσφαλτο.

Tα συνήθη λάθη των δρομέων που τους θέτουν σε κίνδυνο στην άσφαλτο.

Δύο δρομείς προσεγγίζουν αντίθετα ο ένας στον άλλον, κινούμενοι ο μεν κατά τη φορά των αυτοκινήτων, ο δε αντίθετα. Ποιoς έχει κάνει λάθος;

Καταρχήν να πούμε μπράβο και στους δύο που τρέχουν! Ο δρομέας που τρέχει κατά τη φορά των αυτοκινήτων, έχει 77% περισσότερες πιθανότητες να τον παρασύρει κάποιο διερχόμενο όχημα. Δεν το λέμε εμείς, το αναφέρει μελέτη από τη Φιλανδία, που διεξήχθη από το 2006 εώς το 2010. Η συγκεκριμένη έρευνα μελέτησε 258 ατυχήματα πεζών και κατέληξε σε αυτό που αναφέραμε πριν. Είναι 77% πιο ασφαλές να κινείσαι φάτσα στην κίνηση. Και φυσικά, ο λόγος είναι απλός -δεν μπορείς να αντιδράσεις σε κάτι που δεν βλέπεις να έρχεται, εκτός αν είσαι Τζεντάι και έχεις τη Δύναμη μαζί σου.

Οι πεζοί και οι δρομείς φυσικά ανήκουν σε αυτούς. Θα πρέπει να εξασκηθούν στο «αμυντικό τρέξιμο» κατά το «αμυντική οδήγηση». Που σημαίνει πως έχω οπτική επάφη με αυτόν που βρίσκεται πίσω από το τιμόνι και είμαι προετοιμασμένος. Μπορεί να κοιμάται, να είναι διασπασμένος στο κινητό του, να είναι υπερήλικας και διάφορα καθημερινά φαινόμενα που συναντάμε στο δρόμο.

Επίσης ο χρωματισμός των ενδυμάτων παίζει σημαντικό ρόλο στο να ξεχωρίζουμε από τον περιβάλλοντα χώρο και να τρέχουμε πιο ασφαλείς. Οπότε όσοι το έχετε παρακάνει με τα παρδαλά χρώματα, έχετε ένα καλό άλλοθι..

Σημειώνεται ο κίνδυνος που υπάρχει ακόμα και σε προσκρούσεις με πολύ χαμηλές ταχύτητες, που συμβαίνουν σε δρόμους στενούς και γειτονιές. Το κεφάλι μας πάντα είναι εκτεθειμένο και κινδυνεύει να πάθει ανεπανόρθωτη ζημιά με την παραμικρή σύγκρουση.

Φυσικά, η χρήση ακουστικών αποτελεί άλλο ένα τεράστιο σφάλμα των δρομέων. Όσο ευχάριστη και να είναι η παρέα της μουσικής, όσο και να μας παρασύρει σε ένα πιο γρήγορο, πιο μεγάλο τρέξιμο, ο κίνδυνος που μας θέτουν είναι τεράστιος. Δεν έχουμε ακουστική επαφή με τον περιβάλλοντα χώρο, ενώ παράλληλα η προσοχή μας αποσπάται από την κίνηση, ακόμα κι αν πηγαίνουμε κόντρα σε αυτή. Γι’ αυτό ακουστικά μόνο σε στίβο και σε ορεινά τρεξίματα, όπου κι εκεί πάντα πρέπει να έχουμε κατά νου πως λειτουργούμε με μια αίσθηση λιγότερη.

ΠΡΟΣΟΧΗ στις ανηφοριές, με την κορύφωσή τους, καθώς και την πολύ οξεία κλειστή στροφή. Μπορεί να πετύχεις κάποιον που τρέχει στο WRC.. Καλό είναι σε αυτές τις περιπτώσεις να κροσάρεις απέναντι και να τρέχεις αυτά τα λίγα μέτρα στη φορά της κίνησης, έχοντας οπτική επάφή και με το «τυφλό» σημείο, αλλά, φυσικά, και κλεφτές ματιές με το τι γίνεται πίσω σου.

Αυτά για σήμερα, καλοί μας δρομείς. Βάλτε τα παρδαλά σας ελεύθερα, αφήστε τα mp3 σπίτι και ξεχυθείτε κόντρα στο ρεύμα!

ΠΗΓΗ: The Washington Post

Μοιραστείτε αυτό το Άρθρο

Ο Γιάννης Βλοντάκης είναι Ψυχολόγος-Ψυχοθεραπευτής και Ερασιτέχνης δρομέας. Αγαπάει το τρέξιμο, χωρίς να βρίσκει ανταπόκριση από εκείνο...

5 Σχόλια

  1. Συμφωνώ με το άρθρο. Κόντρα στο ρεύμα ως πεζός ή δρομέας και κατά τη φορά της κίνησης ως ποδηλάτης.

  2. @chamav σαν τριαθλητής που είσαι, περιμένουμε άρθρο με τα σωστά και λάθη κατά την ποδηλασία στο δρόμο.

  3. Μια χαρά τα λέει το άρθρο, ειδικά στην πολύ κλειστή στροφή. Βεβαια πρέπει να παραδεχτό ότι στις μαρίνες Φλοίσβου και Αλίμου που τρέχω ακούω μουσική, όπως και στα LR μέχρι Βουλιασμένη και πίσω, από Π Φάληρο.

  4. Μια χαρά τα λέει το άρθρο, ειδικά στην πολύ κλειστή στροφή. Βεβαια πρέπει να παραδεχτό ότι στις μαρίνες Φλοίσβου και Αλίμου που τρέχω ακούω μουσική, όπως και στα LR μέχρι Βουλιαγμένη και πίσω, από Π Φάληρο.

  5. Μια χαρά τα λέει το άρθρο, ειδικά στην πολύ κλειστή στροφή. Βεβαια πρέπει να παραδεχτώ ότι στις μαρίνες Φλοίσβου και Αλίμου που τρέχω ακούω μουσική, όπως και στα LR μέχρι Βουλιαγμένη και πίσω, από Π Φάληρο.

Αφήστε μια απάντηση