Αρχική / Θέματα / Δρομικά θέματα / Προπόνηση / Μεγάλη κατανάλωση για μαραθωνιο

Μεγάλη κατανάλωση για μαραθωνιο

Επισκόπηση 9 δημοσιεύσεων - 1 έως 9 (από 9 συνολικά)
  • Συντάκτης
    Δημοσιεύσεις
  • #105738
    TAKISSS
    Συμμετέχων

    Σημερα πήρα τα αποτελεσματα της εργομετρησης και με βγάζει αντιοικονομικό στην καυση υδατανθρακων στο ρυθμό μαραθωνιου. 3,45γρ/λεπτο. Ελεγα να τρεξω τον πρωτο μου μαραθωνιο στην Ολυμπια, αλλα τα αποτελεσματα της εργομετρησης με προβληματισαν πολυ. Ο εργομετρης λεει να κανω περισσοτερα λονγ ραν για να με βοηθησουν στην επομενη προετοιμασια. Έκανα όμως και 2 32αρια και 4 28αρια και ολα τα άλλα γύρο στα 25-27. Ισως να μην το εχω για μαραθωνιο. Λέω να πλακωθω τις τελευταιες μερες στους υδατάνθρακες και να πάω στο μαραθώνιο, να πάρω και 5-6 τζελάκια και οτι γίνει. Καμια συμβουλή απο κανα σοφότερο?

    #105740
    Echetlos
    Συντονιστής

    Welcome to the club.
    Όταν λέμε πως κάποιος «το ‘χει» στον μαραθώνιο, ένας από τους παράγοντες, μεταξύ άλλων, είναι και η χαμηλή κατανάλωσή του.
    Και δεν έχει να κάνει με βάρος, λίπος, προπόνηση κτλ, είναι οργανικό. Ξέρω ανθρώπους με 7% και 8% λίπος, πολύ προπονημένους, οι οποίοι αγγίζουν τα 4γρ/λεπτό. Εγώ στην εργομέτρηση του 2012 είχα 3,8 γρ. κατανάλωση σε ΜΡ και ένα χρόνο μετά, απείρως πιο προπονημένος αλλά και πιο ελαφρύς, έπεσε μόλις στα 3,67γρ. Τίποτα, δηλαδή.

    Όσο και να πλακωθείς στους υδατάνθρακες πριν τον αγώνα, η ποσότητα που θα αποθηκευθεί ως γλυκογόνο είναι συγκεκριμένη. Max 430-450γρ, δεν πάει άλλο. Ούτε και τα gels μπορούν να διορθώσουν την κατάσταση, απλά την βοηθούν. Ακόμη κι οι μεγάλες προπονήσεις σου να είναι στοχευμένες στην λιπόλυση, απλά θα σε κάνουν λιγότερο αντιοικονομικό, οικονομικός δεν θα γίνεις ποτέ.
    Η μόνη λύση είναι αναγκαστικά να κινηθείς σε ρυθμό αργότερο του δεδομένου ΜΡ σου. Εννοείται πως η κατάσταση επιβαρύνεται ακόμη περισσότερο, αν η διαδρομή έχει και ανηφόρες.

    #105750
    TAKISSS
    Συμμετέχων

    Τους μαραθώνιους πώς τους πήγαινες με τι ρυθμο? πιο κάτω απο το MP που είχες προπονηθεί? Εμένα το εργομετρικό μου εβγαλε αναπνευστικό κατώφλι στο 4:30. Όσο δηλαδή δούλευα και τα τέμπο μου στην προετοιμασία. Και MP υπολόγιζα στο 4:55-4:50. Που έχω και περίπου το 85% τον μέγιστων παλμών μου. Αλλα κατανάλωση στο κατώφλι έχω 4,30γρ, στο MP έχω 3:45γρ μέχρι και το 5:30 και στο 6:00 έχω 2,80. Μάλλον να μην πάω καθόλου μαραθώνιο?

    #105754
    Echetlos
    Συντονιστής

    Στον Ζαχαρόγιαννη την έκανες την εργομέτρηση, Τάκη;

    #105764
    big-blue
    Συμμετέχων

    Τάκη 3,42γρ κατανάλωση υδατανθράκων είχα εγώ σε ΜΡ 5, το 2014.
    Φέτος έκανα τον κλασσικό 3:15 κ σε δυο τρία χρόνια θα τον κάνω τρίωρο με το καλό. Μην πολυ κολλάς με αυτά. Κάνε την προπόνησή σου, την υδατανθράκωσή σου, πάρε τα τζελάκια σου (8 παίρνω εγώ) κ βουρ!
    Επίσης πήγαινε στον αγώνα με το ΜΡ που έχεις εσύ προπονηθεί, εφόσον έχεις κάνει τέτοια τρεξίματα.
    Τέλος, το 85% της HRMAX είναι λίγο χαμηλό, μπορείς να πας ως και 90%.

    #105766
    Γιάννης Μπ.
    Συμμετέχων

    Κάνε την προπόνησή σου, την υδατανθράκωσή σου, πάρε τα τζελάκια σου (8 παίρνω εγώ) κ βουρ!

    Εγώ πάντως συμφωνώ με τον @big-blue , μπορεί να μην έχω την εμπειρία που έχουν πολλά παιδιά από εδω μέσα αλλά με προπόνηση μπορείς να κάνεις πολλά.
    εγώ 07/17 είχα 3,56 στα 04:37 και 10/18 είχα 3,19 στο ίδιο pace (όχι δεν ειναι αυτός ο MP μου.. 😀 )
    Με την προπόνηση όμως (ίσως και με τα τζελάκια) κατάφερα και είχα avg 04:07 στον ημί της Αθήνας….
    και πάλι μπορεί να μην είναι ακριβώς έτσι, γιατί άλλο 21 και άλλο 42, αλλά ……
    Οπότε εφόσον το έχεις αποφασίσει πήγαινε να δεις τι θα κάνεις.. !!!!

    #105770
    big-blue
    Συμμετέχων

    Γιάννη, με τόσο γρήγορο ημί, ίσως δε χρειαζόσουν καν τζελ. Μετά το δίωρο αρχίζει η «πείνα»:)

    #105780
    Echetlos
    Συντονιστής

    @johnb 15 μήνες μετά, δεν θα συγκρίνεις την κατανάλωση στον ίδιο ρυθμό με πριν. Προφανώς και θα ειναι αρκετά χαμηλότερη, αφού λόγω βελτίωσης προπονητικά, πλέον ο ρυθμός αυτός απαιτεί λιγότερη ενέργεια.
    Σύγκρινε την κατανάλωση π.χ. στο 80% της VO2max, ασχέτως της ταχύτητας που αντιστοιχεί.

    εγώ 07/17 είχα 3,56 στα 04:37 και 10/18 είχα 3,19 στο ίδιο pace.

    #105784
    TAKISSS
    Συμμετέχων

    Καλημέρα σας και ευχαριστώ για τις απαντήσεις σας.
    Αρα σαν να λέμε οτι καποιος που ειναι ενεργοβόρος, ποτε δεν θα μπορεσει να τρεξει μαραθώνιο με το μεγιστο των δυνατοτήτων του γι’ατο θα φοβάται πάντα τον «τοιχο». Big-blue αν παμε βάσει παλμών, στο 90% έχω το κατώφλι. Που πάω για μιά ώρα. Αρα ο μαραθώνιος δεν νομιζω να μου έβγαινε πάνω απο το 85-86% των μέγιστων παλμών.

Επισκόπηση 9 δημοσιεύσεων - 1 έως 9 (από 9 συνολικά)
  • Πρέπει να είστε συνδεδεμένοι για να απαντήσετε σ' αυτό το θέμα.