Εκλογές ΣΕΓΑΣ

Επισκόπηση 8 δημοσιεύσεων - 1 έως 8 (από 8 συνολικά)
  • Συντάκτης
    Δημοσιεύσεις
  • #119712
    Echetlos
    Συντονιστής
    #119717
    Kimonas
    Συμμετέχων

    Καλησπέρα

    Ήδη οι 2 αντιμαχόμενες πλευρές είναι ” στα μαχαίρια “.
    H απερχόμενη ομοσπονδία και η ” νἐα ” κίνηση ….
    Ενδιαφέρον έχουν τα άρθρα που δημοσιεύονται στο http://www.sportsfeed.gr
    Ενδεικτικό το σχετικό άρθρο http://sportsfeed.gr/to-politika-kai-ithika-orthon/

    #119718
    Echetlos
    Συντονιστής

    @kimonas Ο @notasol έχει εντρυφήσει πολύ στο θέμα, Κίμωνα.

    #119721
    Kimonas
    Συμμετέχων

    Καλησπέρα Νίκο @echetlos
    Με ενδιαφέρον θα άκουγα την άποψή του @notasol

    #119729
    Kimonas
    Συμμετέχων
    #119743
    notaSOL
    Συμμετέχων

    Ίσως δεν γίνουν αυτές οι εκλογές (μέσα στο 2020).
    Ή πάλι ο στόχος, να είναι να γίνουν έτσι ώστε να πυροδοτήσουν έναν νέο κύκλο αντιπαράθεσης.

    Από τον Μάιο που άρχισε να λειτουργεί η πλατφόρμα προεγγραφής των ερασιτεχνικών αθλητικών σωματείων για τη δημιουργία του Μητρώου, άρχισε και ο πόλεμος των Ομοσπονδιών και η προσπάθεια απαξίωσης της καταγραφής. (Με κύριους εκφραστές την ΕΠΟ, ΕΟΚ, ΚΟΕ και φυσικά και τον ΣΕΓΑΣ).

    Αν περιοριστούμε μόνο στο θέμα των εκλογών (και αφήσουμε την οικονομική ενίσχυση ή τη χρήση των δημοτικών εγκαταστάσεων εκτός) : ΜΟΝΟ τα εγγεγραμμένα σωματεία (και ελεγμένα!) έχουν δικαίωμα να πάρουν μέρος στις εκλογές.

    Τόσα χρόνια, ακούγαμε (και βλέπαμε στις λίστες του ΣΕΓΑΣ) για 368 σωματεία.
    368 ενεργά και νόμιμα.
    Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε χτες ο Αυγενάκης (και παρά το σεμινάριο που οργάνωσε ο ΣΕΓΑΣ κάποια στιγμή για την εγγραφή, όταν ανέκρουσε πρύμναν με στόχο την οικονομική ενίσχυση) εμφανίστηκαν μόνο 182 σωματεία που έκαναν αίτηση!
    …τα υπόλοιπα που είναι;
    τα δε εγκριθέντα μόλις 5!!!!

    Πιο αναλυτικά:
    Σύνολο αιτήσεων : 182
    Ολοκληρωμένες : 166
    Πληρούνται τα αγωνιστικά κριτήρια : 45/152
    Πληρούνται τα οικονομικά κριτήρια : 14/130
    Κοινός έλεγχος αγωνιστικών και οικονομικών κριτηρίων : 120
    Εγκρίνονται : 5

    Εκλογές με 5 ή 14 σωματεία , δεν γίνονται.
    Αλλά ο ΣΕΓΑΣ, δεν προκήρυξε τις εκλογές μόνο βάσει του νέου νόμου, αλλά και βάσει όσων ίσχυαν εώς τώρα : «Με τον Ν. 2725/1999 (άρθρο 24) όπως ισχύει, τον Ν. 4726/2020 (άρθρο 22) και το Καταστατικό του ΣΕΓΑΣ (άρθρο 7 και επομ.) καλεί τα Σωματεία – μέλη του σε Γενική Συνέλευση που θα διεξαχθεί την 11η Δεκεμβρίου 2020 ημέρα Παρασκευή και ώρα έναρξης 10:00 π.μ..», αναφέρει στην προκήρυξη.

    Και ίσως, μιας και είναι σε τροχιά σύγκρουσης με τη ΓΓΑ, προχωρήσει στη διεξαγωγή των εκλογών με όσα σωματεία εμφανιστούν στη συνέλευση και κρίνει η τωρινή διοίκηση ότι ικανοποιούν τα κριτήρια της, ώστε να «νομιμοποιήσει» μια νέα διοίκηση (και όσους δεχτούν να συμμετέχουν σε αυτή) επιρρίπτοντας έτσι τις «ευθύνες» στη ΓΓΑ και στη κυβέρνηση εάν θεωρήσει άκυρη την εκλογική διαδικασία και παράνομο το αποτέλεσμα της. (Και φυσικά έχοντας τους τρόπους αυτό να το «επικοινωνήσει» και να βρει ευήκοα ώτα, εντός και εκτός του πολιτικού κόσμου.)
    Επόμενο βήμα , που έχει προαναγγελθεί, η προσφυγή στο Συμβούλιο της Επικρατείας.
    Η ΓΓΑ από την πλευρά της με τις παραπάνω ανακοινώσεις , έδωσε και παράταση ως το τέλος του έτους για τις εγγραφές στο Μητρώο και κάλεσε τις Ομοσπονδίες να διεξάγουν εκλογές στο νέο χρόνο.
    Ίσως αυτό πήγε να προλάβει ο ΣΕΓΑΣ με την δικιά του προκήρυξη στις 11 Δεκεμβρίου. ( Αν δεν κάνω λάθος μόνο άλλη μια ομοσπονδία έχει ορίσει εκλογές μέχρι τώρα.)
    Το ότι όμως, 1 μήνα πριν τις εκλογές που προκήρυξε η νυν διοίκηση , δεν έχουν ανακοινώσει , επικεφαλή του ψηφοδελτίου τους και υποψήφιο πρόεδρο, ίσως αποδυναμώνει ακόμα περισσότερο –όποιος κι αν είναι αυτός τελικά-την εικόνα του, τη θέληση του , τη διάθεση του και το χειρότερο : ίσως ενισχύει την εντύπωση ότι δεν θα είναι αυτόβουλος.
    Κάτι που ίσως μπορούμε να το υποθέσουμε και για την αντίπαλη κίνηση , μιας και αρχικά είχε ανακοινώσει για υποψήφια πρόεδρο την Χρίστινα Τσιλιγκίρη (πρόεδρο του ΣΕΦ , διευθύντρια ΣΕΦ), μετά στράφηκε στον Βασίλη Οικονόμου (βουλευτή ΝΔ, για να αναιρέσει (άραγε ποιός;) τελικά αυτές τις επιλογές και να καταλήξει στη Τασούλα Κελεσίδου, μόλις πριν λίγες ημέρες.

    Η συνέντευξη του Αυγενάκη με τις αποκαλύψεις για τα τραγελαφικά τα σχετικά με το Μητρώο:

    Η (πρόσφατη)συνέντευξη Σεβαστή , όπου ανάμεσα στα άλλα, αποκαλύπτει ότι ευελπιστεί να συμμετέχει στο Νέο Διοικητικό Συμβούλιο ως μέλος, κι αυτό να το κερδίσει με προσφυγή στο ΣΤΕ.

    #119747
    notaSOL
    Συμμετέχων

    Πραγματικά ίσως είναι παράξενο, εδώ, αυτό το θέμα.

    Τι σχέση άραγε ο απλός φίλαθλος , ο ερασιτέχνης αθλούμενος, με αυτόν τον κόσμο που αφορά η εξουσία των Ομοσπονδιών;
    Τι σχέση έχουν οι πολίτες, αν θέλετε, με το αντικείμενο των Ομοσπονδιών;
    Αυτό ακριβώς έχουμε καταφέρει σήμερα, να μην μας αφορούν αυτά τα πράγματα.
    Κι ακόμη χειρότερα: να μην μπορούμε να είμαστε καν θεατές. Παρότι , αποτελούμε, πάντα το ισχυρό επιχείρημα.
    Ποιά είναι άραγε η ανάγκη να έχουμε πρωταθλητισμό, αγωνιστικό αθλητισμό πρώτης γραμμής; Και ποιό είναι άραγε το χρέος της κάθε Ομοσπονδίας ; Αυτό ή μήπως κάτι άλλο;

    Για να αλλάξει το τοπίο στη διοίκηση των Ομοσπονδιών , πρέπει να αλλάξουν όλες οι διοικήσεις όλων των σωματείων , όλων των αθλημάτων.
    Ή ακόμη περισσότερο: πρέπει να αλλάξει η δική μας ιδέα, η δική μας εντύπωση, για αυτό που νομίζουμε ότι είναι ο πρόεδρος ένας σωματείου, να αλλάξει η δική μας παιδεία για αυτό που πρέπει να είναι ένα σωματείο.

    Για να υπάρξει αθλητισμός -αν αυτό το κρίνει απαραίτητο ο πολιτισμός μας- πρέπει να υπάρξει παιδεία. Και αθλητική παιδεία.
    Για να υπάρξει αθλητισμός πρέπει να υπάρξει σχολικός αθλητισμός.
    Για να υπάρξει σχολικός αθλητισμός, θα πρέπει να υπάρξει παιδεία.
    Όσο προσπερνούμε αυτή την αλήθεια είμαστε καταδικασμένοι στον φαύλο κύκλο που μετράμε πλέον με δεκαετίες. (Συντηρώντας, διαιωνίζοντας κι ακόμη και εκτρέφοντας, πρακτικές που γεννήθηκαν σε σκοτεινές στιγμές της ιστορίας μας, καθαρά με σκοπό τη απονάρκωση και τη συναίνεση της απάθειας).

    Γιατί άραγε, έτσι, ένας σοβαρός άνθρωπος να ασχοληθεί με τα διοικητικά του αθλητισμού;
    Γιατί άραγε, έτσι , ένας άνθρωπος με όραμα να ενδιαφερθεί ;
    Αφού προυπόθεση για να τα καταφέρεις να επιβιώσεις σε αυτούς τους χώρους , είναι να μην διαθέτεις τέτοια χαρακτηριστικά.

    Οι επερχόμενες εκλογές του ΣΕΓΑΣ , δεν είναι οι μοναδικές που απασχολούν τον κόσμο του αθλητισμού μας.
    Οι αρχαιρεσίες στις αθλητικές ομοσπονδίες διεξάγονται κάθε τέσσερα χρόνια, μετά την ολοκλήρωση των Ολυμπιακών Αγώνων. Όταν όμως η πανδημία ανέβαλε τη διοργάνωση, κάποιες Ομοσπονδίες το ερμήνευσαν αυτό ως παράταση της θητείας τους μέχρι τη τέλεση αυτών.
    Από την άλλη το υφυπουργείο Αθλητισμού έφερε νομοθετική ρύθμιση για τη διεξαγωγή τους φέτος.
    Στο συνοδευτικό έγγραφο του νόμου αναγράφεται : διεξάγονται οι εκλογές από 1/11/2020 εώς 15/2/2021.

    Το όριο ηλικίας (71), οι δυο συνεχόμενες θητείες στην ίδια εκτελεστική θέση και οι συνολικά τρεις (σε διάφορες εκτελεστικές θέσεις) αλλάζουν τα δεδομένα του ελληνικού αθλητισμού .
    Από τις 49 Ομοσπονδίες ίσως μόνο 2 μπορούν να διατηρήσουν την ίδια διοίκηση!

    Εκτός από το ΣΕΓΑΣ ( Σεβαστής,Παναγόπουλος) , οι ΚΟΕ (Διαθεσόπουλος), ΕΟΚ (Βασιλακόπουλος) , ΕΙΟ( Αντώνης Δημητρακόπουλος , Απόστολος Παπαθανασίου , Αριστείδης Αδαμόπουλος), ΕΟΙ (ιππασία) ( Ισίδωρος Κούβελος), ΕΦΟΑ (τένις) (Σπύρος Ζαννιάς), ΕΦΟΕπΑ (πινγκ πονγκ) (Μανώλης Κολυμπάδης), ΕΓΟ(γυμναστική) ( Σάκης Βασιλειάδης), ΕΟΑΒ (άρση βαρών) ( Πύρρος Δήμας), ΕΟΠ (ποδηλασία) ( Μιλτιάδης Κριμιζής ,Παναγιώτης Πριστούρης) ,ΟΧΕ (χάντμπολ) (Κώστας Γκαντής), ΕΚΟΦΝΣ (κωπηλασία)( Γιάννης Καρράς), είναι τα πιο τρανταχτά παραδείγματα που πρέπει να αποχωρήσουν λόγω αυτών των περιορισμών.

    Η γραμμή αυτών από ότι έχει διαφανεί μέχρι τώρα είναι ότι θα κατέβουν υποψήφιοι είτε για μέλη , είτε ακόμη και για πρόεδροι, και ότι θα προσφύγουν στο ΣΤΕ ώστε να δικαιωθούν και να κριθεί ο αποκλεισμός τους με αυτά τα 2 παραπάνω κριτήρια αντισυνταγματικός.
    Κλειδί η αναδρομικότητα στον νόμο που θεωρούν ότι είναι φωτογραφική και αν αυτή δεν ισχύσει τότε όλοι οι παραπάνω θα μπορούν να είναι ξανά υποψήφιοι εφόσον φυσικά το θέλουν!
    Που εδράζεται αυτή η αντισυνταγματικότητα;
    Στο άρθρο 5 παρ. 1, άρθρο 12, άρθρο 55 παρ. 1 και άρθρο 77 παρ.2 του Συντάγματος. Ειδικά το άρθρο 12 που αφορά το δικαίωμα του συνεταιρίζεσθαι ήταν αυτό που ανέφεραν όλες οι ομοσπονδίες στις ανακοινώσεις τους.
    Αναλυτικά τι αναφέρει αυτο:
    ‘Αρθρο 12: (Δικαίωμα του συνεταιρίζεσθαι)
    1. Oι Έλληνες έχουν το δικαίωμα να συνιστούν ενώσεις και μη κερδοσκοπικά σωματεία, τηρώντας τους νόμους, που ποτέ όμως δεν μπορούν να εξαρτήσουν την άσκηση του δικαιώματος αυτού από προηγούμενη άδεια.
    2. Tο σωματείο δεν μπορεί να διαλυθεί για παράβαση του νόμου ή ουσιώδους διάταξης του καταστατικού του, παρά μόνο με δικαστική απόφαση.
    3. Oι διατάξεις της προηγούμενης παραγράφου εφαρμόζονται αναλόγως και σε ενώσεις προσώπων που δεν συνιστούν σωματείο.
    4. Oι γεωργικοί και αστικοί συνεταιρισμοί κάθε είδους αυτοδιοικούνται σύμφωνα με τους όρους του νόμου και του καταστατικού τους και προστατεύονται και εποπτεύονται από το Kράτος, που είναι υποχρεωμένο να μεριμνά για την ανάπτυξή τους.
    5. Eπιτρέπεται η σύσταση με νόμο αναγκαστικών συνεταιρισμών που αποβλέπουν στην εκπλήρωση σκοπών κοινής ωφέλειας ή δημόσιου ενδιαφέροντος ή κοινής εκμετάλλευσης γεωργικών εκτάσεων ή άλλης πλουτοπαραγωγικής πηγής, εφόσον πάντως εξασφαλίζεται η ίση μεταχείριση αυτών που συμμετέχουν.

    Χαρακτηριστικά είναι όσα αναφέρει ο Συνταγματολόγος Καθηγητής Νίκος Αλιβιζάτος στη γνωμοδότησή του για τον ΣΕΓΑΣ που ζήτησε τη συμβουλή του, σχετικά με την αναδρομικότητα των θητειών και τα όρια ηλικίας για την εκλογιμότητα των προέδρων των αθλητικών ομοσπονδιών τονίζοντας ότι είναι αντισυνταγματικές, παραβιάζουν το αυτοδιοίκητο των αθλητικών φορέων και τα ατομικά δικαιώματα των στελεχών του αθλητισμού.

    http://www.segas.gr/files/2019/Entries/SEGAS_GNOMODOTISI.pdf

    Πώς όμως καταφέρνουν οι ισόβιοι πρόεδροι να επανεκλέγονται;
    Μπορούμε να το απαντήσουμε αυτό χωρίς να μιλήσουμε για αδιαφάνεια, αυθαιρεσία ή ατιμωρησία;
    Η ΓΓΑ χρηματοδοτεί, ετησίως από τον κρατικό προϋπολογισμό, τις ομοσπονδίες ώστε αυτές με την σειρά τους να ενισχύσουν το αθλητικό πρόγραμμα των σωματείων τους. Στη συνέχεια όμως οι ομοσπονδίες, με πλήρη αδιαφάνεια(;), αναλώνουν τις χρηματοδοτήσεις σε εικονικές δαπάνες και κάποιες φορές μεταφέρουν τα χρήματα και σε προσωπικούς λογαριασμούς, ενώ παράλληλα ενισχύουν κάποια σωματεία τα οποία διάκεινται ευμενώς προς αυτές. Το αποτέλεσμα είναι όλα τα υπόλοιπα σωματεία να δυσκολεύονται να ανταπεξέλθουν στις οικονομικές υποχρεώσεις του αθλητικού τους προγραμματισμού και το τελευταίο που θα σκεφτούν είναι να πληρώσουν, τις ετήσιες συνδρομές τους προς τις ομοσπονδίες, το εισιτήριο μετάβασης και πιθανώς τη διαμονή τους στην Αθήνα (ή αλλού) για να συμμετάσχουν στις εκλογικές διαδικασίες.
    Οι ισόβιες διοικήσεις, αλλοιώνουν τις λίστες των ψηφοφόρων – αντιπροσώπων των σωματείων, παρουσιάζοντας ακόμη και άτομα που δεν είναι καν μέλη των σωματείων που αντιπροσωπεύουν. Συγκεκριμένα, οι διοικήσεις των ομοσπονδιών επιλέγουν πρόθυμα ή ευάλωτα σωματεία, από τα ΔΣ των οποίων, αφού τους υποσχεθούν ανταλλάγματα, εξασφαλίζουν την γραπτή βεβαίωση, με την οποία ορίζεται κάποιος ως αντιπρόσωπος – ψηφοφόρος, χωρίς ωστόσο το εν λόγω άτομο να είναι μέλος του συγκεκριμένου σωματείου, με δικαίωμα εκλέγειν και εκλέγεσθαι, όπως εκ του νόμου οφείλουν.
    Πολλές φορές δε συμβαίνει, ακόμη και τα μισά από τα σωματεία που εμφανίζονται στις τελικές λίστες ενόψει των εκλογών, να είναι σωματεία χωρίς δραστηριότητα, ανενεργά , ανύπαρκτα. (Αυτά εμφανίζονται μόνο μια φορά στα τέσσερα χρόνια, προσφέρουν τις «υπηρεσίες τους» για να μετατραπούν σε «ενεργά» με κάποιο εικονικό αγώνα, συνήθως ένα «εσωτερικό» πρωτάθλημα με δέκα αθλητές, που κανείς δεν μπορεί να είναι σίγουρος εάν διεξήχθη ή όχι.)
    Και την ημέρα των εκλογών, βέβαια σε εκλογές αρκετών Ομοσπονδιών έχουμε παράνομες συνθέσεις εφορευτικών επιτροπών, άλλες φορές κάμερες στημένες πάνω από τις κάλπες εκλογικών αναμετρήσεων αθλητικών Ενώσεων, με παρά τον νόμο αντιπροσώπους-ψηφοφόρους, που πολλές φορές αντιπροσωπεύουν δύο και τρία σωματεία, και βέβαια πάνω από όλα την λογική της υπερενισχυμένης αναλογικής της εκλογικής αναμέτρησης , καθώς ο πρώτος συνδυασμός ανεξάρτητα του εκλογικού του ποσοστού, λαμβάνει το 70% των εδρών στο διοικητικό συμβούλιο!
    Ένα άλλο θέμα βέβαια είναι οι οικονομικοί απολογισμοί και η χρηματοδόση των προεκλογικών δαπανών αυτών των επαγγελματιών παραγόντων των «ερασιτεχνικών» ομοσπονδιών. ¨οπως και η αδιαφάνεια των μοριοδοτούμενων αθλητών στις εισαγωγικές εξετάσεις των Πανεπιστημίων, που πολλές φορές αποτελεί αντικείμενο οικονομικής συναλλαγής αφού ένα πέπλο μυστηρίου καλύπτει το πώς, πού, πότε, ποιος αθλητής και γιατί, ανακηρύχθηκε ευεργετημένος του μέτρου αυτού. Το πρόβλημα, στην προκείμενη περίπτωση, είναι ότι ο πίνακας των διακριθέντων αθλητών, που απο τον νόμο είναι υποχρεωμένη να τηρεί η Γενική Γραμματεία Αθλητισμού, δεν δημοσιοποιείται ποτέ.
    Και δυστυχώς και η διελεύκανση των μεθοδεύσεων αυτών βαρύνουν την ΓΓΑ που σημειώνουμε ότι δεν είναι λυση αλλά μέρος αυτού του κόσμου που περιγράφουμε και των παραπάνω μηχανισμών.

    Η λύση σε όλα αυτά ίσως δεν απαιτεί μόνο πολιτική βούληση, νομοθετικές ρυθμίσεις, αλλά και τομή ή αλλαγή στη Δικαιοσύνη.
    Σε όλα αυτά, οι διοικήσεις των Ομοσπονδιών, θα αντιτάξουν τις επιτυχίες του ελληνικού αθλητισμού και φυσικά το “κάτι είδα”” , κάτι άκουσα”, που δεν αποτελεί ποτέ απόδειξη. Κι εκεί, ίσως τελειώνει κάθε συζήτηση.
    Ίσως, τελικά, και ναναι έτσι ακριβώς τα πράγματα.
    Η δικιά μας πραγματικότητα ίσως να είναι ένα διαφορετικό όνειρο από το δικό τους. Κι ίσως, ακόμα και σε αυτό το όνειρο, κάθε φορά, κάθε επόμενη φορά, που η επόμενη πολιτική αλλαγή θα ονειρευτεί στο όνειρο μας την δική της μεταρρύθμιση, ο ρόλος του θεατή και του παθητικού δέκτη να είναι ο μόνος που μας ταιριάζει κι ο μόνος δυνατός ρόλος που μπορούμε εμείς να ονειρευτούμε σε αυτή την πραγματικότητα μας.

    ( Ακολουθεί το κυρίως πιάτο: οι εκλογές της Ελληνικής Ολυμπιακής Επιτροπής. Έχουν αποφασισθεί να γίνουν μετά το τέλος των Ολυμπιακών Αγώνων του Τόκιο, στο διάστημα 15-30 Σεπτεμβρίου 2021.
    Στην περίπτωση που οι Ολυμπιακοί Αγώνες ματαιωθούν, τότε οι εκλογές στην ΕΟΕ θα γίνουν μετά από έναν μήνα, από την ημερομηνία που η Διεθνής Ολυμπιακή Επιτροπή θα ανακοινώσει την οριστική ματαίωση της διοργάνωσης.)

    Και μερικά σχετικά με όλα αυτά από τον κόσμο της ΕΟΚ:
    https://basketballguru.gr/articles/item/883-ekloges-eok
    https://www.superbasket.gr/greece/eok/7515-ta-pragmatika-apotelesmata-ton-eklogon-tis-eok.html

    #119845
    aRiSTiDiS
    Συμμετέχων

    Με αφορμή την ματαίωση του Πανελληνίου Πρωταθλήματος Μαραθωνίου, και τις δηλώσεις αθλητών που διάβασα (Γκελαούζος, Καραϊσκος, Πριβιλέτζιο), έχω την εξής απορία:
    Πρότεινε ο ΣΕΓΑΣ εναλλακτικές λύσεις, π.χ. διεξαγωγή με μόνο Top10 άνδρες και Top10 γυναίκες σε διαφορετική τοποθεσία π.χ. εκτός Αττικής που ειναι πορτοκαλί?

Επισκόπηση 8 δημοσιεύσεων - 1 έως 8 (από 8 συνολικά)
  • Πρέπει να είστε συνδεδεμένοι για να απαντήσετε σ' αυτό το θέμα.