Αρχική / Θέματα / Δρομικά θέματα / Υγεία & Τραυματισμοί / Πόνος στον αστράγαλο και τη γάμπα

Πόνος στον αστράγαλο και τη γάμπα

Αυτό το θέμα περιέχει 14 απαντήσεις, έχει 5 φωνές, και ανανεώθηκε τελευταία από  Sotiris Diamantopoulos 11 μήνες, 1 εβδομάδα πριν.

Επισκόπηση 15 δημοσιεύσεων - 1 έως 15 (από 15 συνολικά)
  • Συντάκτης
    Δημοσιεύσεις
  • #98492

    chrisbat
    Δρομέας

    Καλημέρα.
    Χθες στο long run, μετά το 19ο χλμ, μου βγήκε ένα τσίμπημα στο πάνω μέρος της γαμπας που δεν με άφηνε να πατάω καλά το πόδι μου. Σταμάτησα έκανα διατακτικές, περπάτησα λίγο αλλά τίποτα. Συνέχισα με το ζόρι και έκανα άλλα 7χλμ.
    Επίσης εδώ και 3-4εβδομαδες κάτω από τον αστράγαλο και εσωτερικά , νιώθω πόνο μετά από μεγάλες προπονήσεις και κουτσαίνω οταν σταματάω, το ίδιο ένιωσα και χθες. όταν κοιμηθώ το βράδυ και ξεκουραστεί είναι σαν να μην έχω κάτι.
    Εννοειται ότι έβαλα πάγο όπως παντα μετά απο προπονήσεις αλλά με ανησυχεί για την συνέχεια καθώς και τα δυο είναι στο δεξί μου πόδι που έχει ρήξη χιαστού και μηνισκου. το απογευμα που πήγα μια βόλτα εννιωθα το ιδιο τσιμπημα στη γάμπα που με ανάγκαζε να λυγίζω το πόδι και λέω το γνωστό αχ!! σήμερα είμαι σαν να μην έπεθα τίποτα χθές!!
    Τι να κανω; Πως να συνεχίσω;;; τι μπορεί να είναι; μηπως κούραση;;;
    ειδικος για αυτά ποιος ειναι ο ορθοπαιδικός, ο φυσιατρος, ο φυσιοθεραπευτης ή φυσικοθεραπευτής κτλ ποιός;

    Προπονούμαι για τον μαραθώνιο και σε δυο βδομάδες θέλω να πάω Γιάννενα.

    #98500

    Echetlos
    Συντονιστής

    @chrisbat Ο πόνος είναι εσωτερικά του αστραγάλου, Χρήστο;

    #98502

    stratus
    Δρομέας

    @chrisbat Συνονοματε αυτο τον πονο ειχα και εγω κατω απο τον αστραγαλο και τελικα ειχα αχιλλεια τενοντιτιδα.Δε λεω οτι εχεις και εσυ απλα για πιεσε τον αχιλλειο τενοντα με τα δυο δαχτυλα,σαν τσιμπιδακι,να δεις αν ποναει.

    #98504

    chrisbat
    Δρομέας

    Ο πόνος είναι κάτω από τον αστράγαλο σε διαγώνια κατεύθυνση προς τη φτέρνα και ναι είναι εσωτερικά.

    #98506

    chrisbat
    Δρομέας

    Stratus ο αχίλλειος δεν πονάει διαφορετικά από ότι στο άλλο πόδι.την ίδια αίσθηση μου βγάζει

    #98510

    Echetlos
    Συντονιστής

    @chrisbat Ο οπίσθιος κνημιαίος (posterior tibialis) ξεκινάει από ψηλά και ο τένοντάς του καταλήγει στην καμάρα, περνώντας εσωτερικά κάτω από τον αστράγαλο. Αν σφίξει πολύ, καθώς λες ότι ένοιωσες και τσιμπήματα στην γάμπα, μπορεί να δώσει πόνο και στο σημείο που περιγράφεις.
    Είναι σφιγμένες οι γάμπες σου από την προπόνηση;

    Από τις ειδικούτς που αναφέρεις, όλοι μπορούν να διαπιστώσουν την φύση του προβλήματος (θεωρητικά).

    Posterior-Tibial-Tendon-Areas-of-Pain

    #98514

    Sotiris Diamantopoulos
    Δρομέας

    Σε σχέση με τον Οπίσθιο Κνημιαίο που αναφέρει ο Νίκος @echetlos, ένα τεστάκι για τη διάγνωση τενοντοπάθειας εκεί είναι το σήκωμα της φτέρνας (calf raise) με το ένα πόδι. Αν νιώθεις έντονη ενόχληση (ή, στην χειρότερη περίπτωση, αδυναμία να κάνεις την άσκηση), είναι αρκετά πιθανό να έχεις θέμα εκεί. Ένα άλλο τεστ είναι αυτό που φαίνεται εδώ https://www.youtube.com/watch?v=UZe5n5VDObo . Προσπαθείς να στρέψεις τη φτέρνα σου προς τα μέσα (να κοιτάει δηλαδή προς το άλλο πόδι) είτε χωρίς αντίσταση, ή με αντίσταση (με το χέρι σου ή με κάποιο λάστιχο). Αν κανένα από τα δύο αυτά τεστ δεν σου προκαλεί ενόχληση, τότε είναι πιθανόν να μην έχει θέμα ο οπίσθιος κνημιαίος, αλλά κάποιος άλλος μυς/τένοντας. Εννοείται πως βολεύει να το δει αυτό κάποιος ειδικός, απλά μου έχει τύχει ορθοπεδικός να μου κάνει διάφορες διαγνώσεις και να του τις απορρίπτω μία μία με βάση διάφορα τεστάκια σαν αυτά. Εν τέλει άλλαξα ορθοπεδικό 🙂

    #98516

    chrisbat
    Δρομέας

    @echetlos το σημείο του πόνου φαίνεται να ταιριάζει με την φωτο αλλά δεν τις νιωθω σφηγμένες τις γάμπες μου.
    @SotirisDiamantopoulos έκανα τα τεστ αλλα δεν νιώθω κατι και το σηκωμα φτερνας γίνετε ανετα αλλα και η στρεψη χωρίς πόνo

    #98524

    chrisbat
    Δρομέας

    Η λήψη μαγνησίου και βιταμινών θα βοηθήσει σε συνδιασμό με ενδυνάμωση;;;

    #98526

    Echetlos
    Συντονιστής

    Η επίσκεψη σε έναν ειδικό θα βοηθήσει, Χρήστο.

    #98528

    Sotiris Diamantopoulos
    Δρομέας

    Συμφωνώ κι εγώ με τον Νίκο. Φρόντισε να περιγράψεις όλες τις παρατηρήσεις σου σε σχέση με τις ενοχλήσεις που νιώθεις (και το πότε τις νιώθεις), στην ανάγκη κάτσε και γράψ’ τες ώστε να μην ξεχάσεις κάτι. Σημείωσε αν πονάς ή όχι το πρωί όταν ξυπνάς, πώς ξεκίνησαν οι ενοχλήσεις, αν κάποια κίνηση σε ενοχλεί περισσότερο. Αν δεν είναι κάτι σοβαρό, ένας φυσιοθεραπευτής θα μπορέσει να σε βοηθήσει ώστε να προλάβεις και τον αγώνα σου. Δεν το πολυπίστευα αυτό που σου γράφω, μέχρι που πριν 2 βδομάδες πήγα (σχεδόν κατά τύχη) σε έναν φυσιοθεραπευτή να δει την γάμπα μου που με ενοχλούσε έντονα μετά από μια προπόνηση, και ως δια μαγείας μου την έστρωσε.

    #98536

    Sotiris Diamantopoulos
    Δρομέας

    @chrisbat σε σχέση με αυτό που ρωτάς, η σωστή διατροφή βοηθάει γενικά αλλά είναι απίθανο να σου στρώσει το θέμα. Αντιφλεγμονώδη (είτε δια στόματος είτε τοπικά) θα είχε νόημα να πάρεις μόνο αν έχει γίνει σωστή διάγνωση, γιατί μπορούν να σου κάνουν και κακό. Ενδυνάμωση έχει νόημα, αλλά και πάλι θέλεις μια διάγνωση για να καταλάβεις ποιος μυς/τένοντας σε ενοχλεί κι αν αυτό προκύπτει από αδυναμία του ή αδυναμία άλλου μυ που φορτίζει παραπάνω από ό,τι πρέπει τους άλλους.

    #98538

    tol ga
    Δρομέας

    Μπορει να ειναι και νευρο παιδια…θα ανοιξω θεμα συντομα μιας και ταλαιπωρουμαι απιστευτα 18 μηνες τωρα…

    #98560

    chrisbat
    Δρομέας

    Πήγα σε φυσιοθεραπευτή…
    λόγω χιαστού-μηνίσκου και σε συνδιασμό των πολλών χλμ σε άσφαλτο με χτύπησε εκεί.
    όπως λέει και ο Σωτήρης…“αδυναμία άλλου μυ που φορτίζει παραπάνω από ό,τι πρέπει τους άλλους”
    Να συνεχίσω ότι κάνω με περισσότερη ενδυνάμωση δικέφαλου και σωστή αποκατάσταση ήταν η προτροπή του.

    #98572

    Sotiris Diamantopoulos
    Δρομέας

    Θετικό το ότι βγήκε άκρη. Αν δεις εδώ https://gorun.gr/forums/topic/%CE%B5%CE%BD%CE%B4%CF%85%CE%BD%CE%AC%CE%BC%CF%89%CF%83%CE%B7-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CE%BA%CE%BF%CF%81%CE%BC%CF%8C-%CF%87%CE%AD%CF%81%CE%B9%CE%B1-%CF%80%CF%8C%CE%B4%CE%B9%CE%B1/ , ανέβασα ένα instagram post που ξεκινάει λέγοντας πόσο σημαντικός είναι ο δικέφαλος του ποδιού στην προστασία του χιαστού και μηνίσκου. Έχει και σχετικές ασκήσεις.

Επισκόπηση 15 δημοσιεύσεων - 1 έως 15 (από 15 συνολικά)

Πρέπει να είστε συνδεδεμένοι για να απαντήσετε σ' αυτό το θέμα.