Αρχική / Θέματα / Δρομικά θέματα / Προπόνηση / Συμβουλες τρεξιματος-ρυθμου-παλμων

Συμβουλες τρεξιματος-ρυθμου-παλμων

Αυτό το θέμα περιέχει 4 απαντήσεις, έχει 4 φωνές, και ανανεώθηκε τελευταία από  Sotiris Diamantopoulos 3 μήνες, 3 εβδομάδες πριν.

Επισκόπηση 5 δημοσιεύσεων - 1 έως 5 (από 5 συνολικά)
  • Συντάκτης
    Δημοσιεύσεις
  • #101064

    Panagiwths
    Δρομέας

    Καλησπερα στην παρεα του gorun. Ειμαι σχετικα νεο μελος στο forum οπως και στο τρεξιμο…τρεχω εδω κ 9 μηνες μονος μου χωρις προπονητικα πλανα καποιου προπονητη η γυμναστη. Οι προπονησεις μου ειναι για αγωνες 10χλμ (οσο μπορει να στεκει αυτο, χωρις να εχω τρεξει σε καποιον αγωνα εως τωρα).

    Δεν εχω καταλαβει ακομα ποιο ειναι το 100% των δυνατοτητων μου. Τις τελευταιες μερες τις γρηγορες προπονησεις, τις κανω πιο γρηγορες, και τα long run, πιο long, προσπαθωντας να καταλαβω τα ορια μου. Ψαχνωντας βρηκα οτι το μεγιστο των καρδιακων παλμων ειναι η πραξη 220-ηλικια, απλα ενας γενικος κανονας που δεν ισχυει σε ολες τις περιπτωσεις.

    Πιο συγκεκριμενα την Πεμπτη εκανα την διαλλειματικη που εχω φτιαξει μονος μου να κανω, και εχει ως εξης:
    3χλμ στο ~5:30ρυθμο (ως ζεσταμα)
    1:30λεπτο διαλλειμα
    6*800μ στο ~3:56ρυθμο και ως cooldown αναμεσα στα 800αρια κανω 400μ χαλαρο τρεξιμο
    2χλμ ελευθερο στο τελος (~6:00ρυθμο μου βγαινει συνηθως) και οι μεσοι παλμοι μου ηταν 143 η μεσοι και 179 οι μεγιστοι..
    και προχθες Παρασκευη ετρεξα ενα tempo run 7χλμ στο ρυθμο 4:23 και οι παλμοι μου ηταν 158 μεση τιμη και 173 μεγιστη.

    Σημερα εκανα ενα long run 14χλμ στο 4:57ρυθμο με παλμους 151μεσοι/170 μεγιστοι.

    Επειτα απο καθε προπονηση ποτε δεν νιωθω εντελως εξαντλημενος συνεχιζω την μερα μου κανονικα η οποια περιλαμβανει πολυ περπατημα. Δεν καταναλωνω ισοτονικα η gel η οτι αλλο υπαρχει μονο νερο. Ολες οι προπονησεις γινονται μεσα σε αλσος που φυσικα εχει ανηφορες και κατηφορες. Συνολο καθε μηνα κανω ~100χλμ και η ηλικια μου ειναι 26. Αν μπορει καποιος να προτεινει κατι η να μου πει πως τα παω, τι πρεπει να αλλαξω και γενικα μια γνωμη θα το εκτιμουσα. Ευχαριστω..

    #101066

    Roberto4Carlos
    Δρομέας

    @thitsaa Παναγιώτη, αυτό που ισχύει γενικά είναι ότι ένα λάθος προπονητικό πλάνο ή θα επιφέρει προβλήματα και τραυματισμούς, ή δεν θα φέρει την βελτίωση στους χρόνους και στις αντοχές που θέλει ο δρομέας. Από την άλλη, αν μας ρωτήσεις να σου προτείνουμε κάποιο πρόγραμμα, πιθανό να μαζέψεις 50 διαφορετικές προτάσεις από εμάς.

    Άρα ένα προπονητικό πρόγραμμα δεν είναι απλή υπόθεση!

    Προσωπικά, ξεκίνησα να τρέχω χαλαρά 5-6 χλμ 3 φορές την εβδομάδα, μετά ακολούθησα κάποια online εργαλεία που βγάζουν προπονητικά προγράμματα και μετά ακολούθησα τη λύση προπονητή!

    #101070

    aRiSTiDiS
    Δρομέας

    Όπως τα λέει ο roberto4carlos είναι..

    Χωρίς να έχω να προτείνω κάτι, παρατηρώ μόνο ότι το Long Run σου έχει πολύ κοντά το μέσο HR (και ακόμα πιο κοντά το max HR) με το Tempo σου, άρα ή το Tempo το πάς αργά, ή το πιο πιθανό, το LR το πάς γρήγορα.

    Επίσης, τα gels και τα ισοτονικά κατά τη διάρκεια της άσκησης, θα σε απασχολήσουν σε προπονήσεις που πλησιάζουν ή ξεπερνούν το 2ωρο. Καλά κανεις και δέν τα παίρνεις

    #101072

    Panagiwths
    Δρομέας

    Ευχαριστω

    #101076

    Sotiris Diamantopoulos
    Δρομέας

    Θα συμφωνήσω και με τους δύο προλαλήσαντες. Μία άλλη προσέγγιση σε σχέση με έναν προπονητικό σχεδιασμό είναι να πάρεις κάποια βιβλία να διαβάσεις. Έτσι μπορείς να μάθεις και τη λογική πίσω από ένα προπονητικό πρόγραμμα. Είναι η μέθοδος που ακολούθησα και ακολουθώ εγώ. Το αρνητικό είναι ότι είναι πιο πιθανόν να κάνεις λάθη. Το θετικό είναι ότι από τα λάθη μαθαίνεις.

Επισκόπηση 5 δημοσιεύσεων - 1 έως 5 (από 5 συνολικά)

Πρέπει να είστε συνδεδεμένοι για να απαντήσετε σ' αυτό το θέμα.