Αρχική / Δραστηριότητα

Δραστηριότητα

  • Η μακροχρόνια ενασχόληση με τον μαραθώνιο ή την ποδηλασία μεγάλων αποστάσεων, επιβαρύνει ή όχι την καρδιά;

    Δύο σημαντικές νέες μελέτες σε αθλητές και στον έλεγχο των στεφανιαίων αρτηριών τους, υποδηλώνο […]

    • Η αλήθεια είναι ότι δεν βγάζει άκρη κανείς με όλες αυτές τις έρευνες που ανακοινώνονται τακτικά και που η μία διαψεύδει την άλλη……προσωπικά λόγω των ultra πάω 2 φορές τον χρόνο σε καρδιολόγο για πλήρη έλεγχο….μέχρι στιγμής όλα ΟΚ αλλά το σίγουρο είναι ένα, με αυτό που τελειώνει το παραπάνω άρθρο, αν δηλαδή κάποιος θέλει την υγεία του……”μισή ώρα τρέξιμο είναι αρκετό”

    • Κάπου είχα διαβάσει ότι 6 χλμ στο 6 min/km κάθε μέρα είναι το ιδανικό για την υγεία μας.
      Επίσης έχω σκεφτεί και πει πολλάκις ότι δεν τρέχουμε για την υγεία μας: Τρέχουμε επειδή μας αρέσει και επειδή είναι εξάρτηση. Η μόνη διαφορά από τις άλλες εξαρτήσεις είναι ότι τις ουσίες δεν τις εισάγουμε στο σώμα μας, αλλά τις παράγει ο οργανισμός μας!

    • Φίλε Rigelian επίτρεψε μου να σου πω ότι είσαι λάθος και μάλιστα πολύ. Είμαι σχεδόν πενήντα ετών και πρωτίστως τρέχω για την υγεία μου, προφανώς και μου αρέσει αυτό που κάνω αλλά όσο παιρνούν τα χρόνια αλλάζουν και οι προτεραιότητες. Επειδή σε έχω παρακολουθήσει και σε άλλα site, νομίζω ότι το νεαρό της ηλικίας σου και ο ενθουσιασμός σου σε κάνουν να παραβλέπεις ορισμένα πράγματα. Προσωπικά τρέχω για να διατηρήσω την υγεία μου και δεν εννοώ μόνο την καρδιά, την πίεση κοκ. αλλά και την ψυχολογική γήρανση που αναπόφευκτα έρχεται με το πέρασμα των χρόνων. Επίσης ως πατέρας δύο εφήβων τρέχω για να δώσω το καλό παράδειγμα στα παιδιά μου να αθλούνται και να ξεφύγουν από τα νύχια του καναπέ και του facebook. Τέτοια άρθρα είναι πολύ χρήσιμα και βοηθούν τον καθένα μας να αξιολογεί τον εαυτό του και κυρίως που πρέπει να μπαίνει ένα όριο (προφανώς διαφορετικό για τον καθένα μας). Τέλος έχω να πω ότι κάθε είδους εξάρτηση χωρίς γνώση και χωρίς προφύλαξη δεν μπορεί παρά να οδηγεί σε αρνητικά αποτελέσματα. Δεν έχω σκοπό να αντιπαρατεθούμε απλά να καταγράψω και την άποψη ενός κάπως μεγαλύτερου σε ηλικία αθλούμενου.

    • Σχεδόν συνομήλικοι είμαστε! (μήπως με μπερδεύεις με άλλον; 🙂 ) Επίσης προσωπικές, άρα υποκειμενικές, απόψεις παραθέτω! Μπορώ, βέβαια, να επιχειρηματολογήσω.

    • Κάποιος μπορεί να τρέχει αποκλειστικά με γνώμονα την υγεία του, ενώ κάποιος άλλος μπορεί να επιζητά να γίνεται πιο γρήγορος, ή τέλος πάντων να προσπαθεί να βρει τα όριά του, βάζοντας την υγεία του σε δεύτερο ρόλο (όχι ότι αδιαφορεί γι’ αυτή, αλλά δεν αποτελεί τη βασικότερη προτεραιότητά του). Είναι πολύ πιθανό μάλιστα ο ίδιος άνθρωπος να περνάει από τη μια φάση στην άλλη ανάλογα με την ηλικία του, την εμπειρία του, την εξωδρομική του ζωή κλπ. Για παράδειγμα, προσωπικά ξεκίνησα να τρέχω ως μέρος της προετοιμασίας μου για την ανάβαση στον Όλυμπο χωρίς να με πιάσουν τα πόδια μου, μετά το συνέχισα για την υγεία μου, και τώρα είμαι στη φάση που προσπαθώ να βελτιώνω τους χρόνους μου. Πολύ πιθανόν στο μέλλον να μην με νοιάζει η ταχύτητα και οι χρόνοι. Όσο για τη σχέση τρεξίματος και καρδιάς, ένα ωραίο άρθρο του αγαπημένου μου Alex Hutchinson μπορεί να βρεθεί εδώ https://www.runnersworld.com/heart/what-to-know-about-running-and-your-heart .

    • Εξαιρετικά ενδιαφέρον άρθρο!
      “The good news: Within an average follow-up period of 15 years from their initial visit, the runners were 19 percent less likely to have died than the nonrunners. The bad news: Those benefits accrued primarily to men and women running less than 20 miles per week. Those who ran more than this seemingly modest threshold were statistically no better off than the nonrunners.” τα 20 μίλια την εβδομάδα είναι 6χλμ τη μέρα, κάθε μέρα…

    • Πλέον έχουμε πολλούς γνωστούς που τρέχουν πολλά χρόνια. Συγκρίνετέ τους με συνομήλικούς τους και θα καταλάβετε. Και τα καρδιακά επεισόδια ακόμα κ σε αυτές τις ηλικίες είναι μετρημένα στα δάχτυλα καθε χρόνο. Πρόσφατα είδα έναν κύριο στη Λακωνία, στον ημί, τον ρώτησα κ μου είπε πως είναι 84 ή 86! Τον έκανα <70! Οι συνομήλικοί του είναι κ με τα δυο πόδια στον τάφο κ αυτός "τελευταία στιγμη έστριψε για το δεκάρι γιατί πονούσε κ δε θα έβγαζε άνετα τον ημί":)
      Καλές και οι έρευνες αλλά πολλές φορές δε βγάζουν ουσιαστικό συμπέρασμα, το οποίο μαλιστα είναι κ προφανές. Τρέχατε!