Αρχική / Επιλεγμένα / 10 τρόποι να φροντίσεις την Ψυχική σου Υγεία

Μοιραστείτε αυτό το Άρθρο

Επιλεγμένα / Ψυχολογία

10 τρόποι να φροντίσεις την Ψυχική σου Υγεία

10 τρόποι να φροντίσεις την Ψυχική σου Υγεία

Σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας ( Π.Ο.Υ.)  1 στους 4 ανθρώπους στον κόσμο θα παρουσιάσει μια ψυχολογική δυσκολία κάθε χρόνο.. Εξάλλου δεν χρειάζεται να μας το πεί ο Π.Ο.Υ . Οι περισσότεροι από μας κάποια στιγμή στη ζωή μας έχουμε νοιώσει πως η ψυχική μας κατάσταση είναι επιβαρυμένη είτε οφειλόμενη σε ψυχοπιεστικά εξωτερικά γεγονότα (απώλειες, επαγγελματικές δυσκολίες κτλ) είτε σε ενδοπροσωπικές συγκρούσεις που επιβαρύνουν την καθημερινής μας λειτουργικότητα.

Όπως και να χει, ένα ένα σίγουρο. Πως πρέπει στην φαρέτρα μας να έχουμε αρκέτα εργαλεία ώστε να μπορέσουμε να αντιμετωπίσουμε και να ανταπεξέλθουμε με επιτυχία στις συχνές αυτές προκλήσεις . Μην ξεχνάμε πως κάθε επιτυχής αντιμετώπισης μιας κρίσης σε ψυχολογικό επίπεδο αποτελεί μια καλή βάση για επόμενη καλύτερη προσαρμόγη.

Παρακάτω θα σας αναφέρω  10 τρόπους που θεωρούνται ικανοί να αντιμετωπίσουν ή έστω μετριάσουν μια ψυχοπιεστική δυσκολία. Αποτελούν κοινώς αποδεκτές και εμπειρικά μετρημένες πρακτικές αντιμετώπισης καθημερινών δυσκολιων στην ψυχική μας ζωή. Εφάρμοσε μία ή και όλες!

  1. Μίλα με φίλους. Η αν δεν έχει καιρός να βρείς. Οι έρευνες εχουν δείξει πως άτομα με κοινωνικό περίγυρο είναι πιο χαρούμενοι κ περισσότερο ανθεκτικοί στην θλιψη και το άγχος.
  2. Υιοθέτησε μια ισορροπημένη διατροφή. Δεν είμαι διατροφολόγος και δεν προτείνω δίαιτα. Όμως δεν χρειάζεται να έισαι ειδικός για να ξέρεις πως αλκοόλ, κάπνισμα και λιπαρά δεν βοηθούν στην ψυχική σου ευρωστία. Περισσότερο σε καθιστούν δέσμιό τους..

3. Κάνε κάποιες φορές κάτι που σε ευχαριστεί. Καλύτερα μάλλον κάνε κάτι που ευχαριστεί και τον συνάνθρωπό σου. Το μοίρασμα και το κοινωνικό δόσιμο σε κάνει να νοιώθεις καλύτερα και σε βγάζει από τα προβλήματά σου για λίγο.

  1. Βρές χρόνο για τον εαυτό σου. Θες μισή ώρα, θες μία, όσο θες. Αρκεί να αφιερώνεις αυτό το χρόνο για σένα και μόνο.
  2. Αν νοιώθεις μόνος αναζήτησε την παρέα. Μην κλείνεσαι, μην απομονώνεσαι ντροπιασμένος και μόνος. Η θλίψη αγαπάει την μοναξία και διαιωνίζει τον φαύλο κύκλο της. Αναζήτησε χαμένες φιλιές και συγγενείς. Τηλεφωνήματα που ποτέ δεν έκανες ή σκόπευες να..
  3. Γράψε μια λίστα με πράγματα που θές να ξεκινήσεις να κάνεις. Κόλλα την στο ψυγείο και άρχισε να τικάρεις σιγά σιγά . Ξεκίνα ξέρεις απο εκείνα τα μαθήματα Κινέζικων που παντα θα ξεκίναγες.
  4. Δοκίμασε κάποιες ασκήσεις χαλάρωσης ή έστω κάποιοες βαθειές ανάσες που θα σε αποσυνδέσουν.
  5. Προκάλεσε και πήγαινε κόντρα στις αρνητικές σκέψεις. Κατάγραψέ τες κάθε φορά που σου έρχονται και έλεγξε την εγκυρότητα τους σύμφωνα με τα δεδομένα που έχεις. Οχι αυτά που φοβάσαι πως θα έρθουν..
  6. Μην σταματάς να βελτιώνεσαι. Όσο χρονών και αν είσαι, όσο και αν έχεις ταλαιπωρηθεί, μην παραιτείσαι από το μεγάλωμα του εαυτού σου. Κάθε μέρα να τον ταίζεις καιρνούγια ερεθίσματα.
  7. Ναι ναι αυτό που ξέρεις. Αθλήσου. Η άθληση έιναι το φυσικό ναρκωτικό μας καθώς εκλύει τις πασίγνωστες ενδορφίνες, τις ορμόνες της χαράς. Επίσης η άθληση κοινωνικοποιεί, σε βάζει σε πρόγραμμα, σε βοηθαει να θέτεις στόχους και να τους πετυχαίνεις με την χαρά που επιφέρει αυτό.

 

 

 

Μοιραστείτε αυτό το Άρθρο

Ο Γιάννης Βλοντάκης είναι Ψυχολόγος-Ψυχοθεραπευτής και Ερασιτέχνης δρομέας.

Αγαπάει το τρέξιμο, χωρίς να βρίσκει ανταπόκριση από εκείνο…

2 Σχόλια

  1. Ωραίο και περιεκτικό άρθρο!

  2. Καλημέρα Ρίγκο! Ευχαριστώ!

Αφήστε μια απάντηση