Βιταμινη D

Αυτό το θέμα περιέχει 35 απαντήσεις, έχει 14 φωνές, και ανανεώθηκε τελευταία από  Στέλιος 3 μέρες, 10 ώρες πριν.

Επισκόπηση 15 δημοσιεύσεων - 1 έως 15 (από 36 συνολικά)
  • Συντάκτης
    Δημοσιεύσεις
  • #62048

    Elda
    Δρομέας

    Aν δεν την εχετε τσεκαρει ποτε, καιρος να το κανετε. Δεν την ειχα ελεγξει ποτε μεχρι τωρα, δε μου ειχε πει ποτε κανενας γιατρος να το κανω και δε φανταζομουν οτι με τοση εκθεση στον ηλιο χειμωνα καλοκαιρι και διατροφη απ’ όλα θα ειχα ελλειψη. Παρολα αυτα στον ελεγχο που εκανα πριν λιγες μερες εχω οριακα ηπια ανεπαρκεια, 29.58 με Φ.Τ.: Σοβαρη ελλειψη <10, Ελλειψη 10-20, Ηπια ανεπαρκεια 20-30, Επαρκεια 30-100 και Τοξικοτητα >100. Οσοι γνωστοι μου (μη δρομεις) την εχουν κανει τον τελευταιο καιρο ειχαν επισης ελλειψη, με τιμες κατω απο 15. Ειναι απιστευτο οτι σε χωρα με τοση ηλιοφανεια υπαρχει τοσο μεγαλη ελλειψη βιταμινης D, το παρακατω αρθρο εξηγει το γιατι (συν τα αντιηλιακα με τους πολυ υψηλους δεικτες προστασιας που δεν επιτρεπουν την απορροφηση βιταμινης D μεσω του ηλιου) :

    Βιταμίνη D: Τι προκαλεί η έλλειψή της;

    Αρθρα σχετικα με την ελλειψη της και το τρεξιμο μπορειτε να βρειτε πολλα. Ενδεικτικα μερικα:

    75% of Runners are Vitamin D Deficient. Are You Getting Enough and How Can it Affect Your Training?

    Vitamin D: A Key To Endurance Sports Performance


    https://www.runnersworld.com/sweat-science/how-much-vitamin-d-boosts-your-immune-system

    Πηγές βιταμίνης D

    Εγω με την τιμη αυτη θα παρω μουρουνελαιο και θα προσπαθησω να βελτιωσω παραλληλα και τη διατροφη μου. Για τιμες κατω του 20 συστηνονται συμπληρωματα.

    Προσοχη: Υπερβολικη βιταμινη D μπορει να προκαλεσει τοξικοτητα γι αυτο δεν παιρνουμε ποτε συμπληρωματα χωρις εξεταση και οδηγιες απο γιατρο. H σωστη εξεταση για τη βιταμινη D ειναι 25-Υδροξυ βιταμινη D (γιατι υπαρχει κι αλλη που δεν ειναι αυτη που μας ενδιαφερει).

    #62050

    dimitrissss
    Δρομέας

    Γενικά έχει παρατηρηθεί ότι ο ελληνικός πληθυσμός έχει έλλειψη βιταμίνης D και προσπαθούν να το εξηγήσουν γιατί συμβαίνει εφόσον η συγκεκριμένη βιταμίνη παράγεται μόνο με έκθεση στον ήλιο.

    #62052

    stratus
    Δρομέας

    @elda Ευχαριστουμε για την πληροφορηση.Απο περιεργεια πως σου ηρθε να κανεις την εξεταση;Ειχες συμπτωματα ή ηταν μεσα στα γενικα πλαισια ενος check up

    #62054

    Echetlos
    Συντονιστής

    Ωραία ιδέα για άρθρο.
    Ευχαριστούμε, Μαρία!

    #62056

    Elda
    Δρομέας

    @stratus, Χρηστο, ειμαι διαχειριστρια ενος φορουμ μαμαδων εδω και μια 15ετια (οχι απ αυτα που δεν εμβολιαζουν τα παιδια τους η που οταν αρρωσταινουν τα ξεματιαζουν :P), οπου υπαρχουν πολλες κοπελες που ειναι αρκετα ψαγμενες με το θεμα της διατροφης και καποιες γνωριζουν περισσοτερα λογω επαγγελματος. Οταν λοιπον καποιες κοπελες εκαναν λογο για εποχιακη καταθλιψη, οτι δηλ μετα τον Οκτωβριο και μεχρι το Μαρτιο-Απριλιο τις πιανει μελαγχολια σε μικροτερο η μεγαλυτερο βαθμο, δεν εχουν ενεργεια, δε θελουν να βγαινουν εξω κλπ, καποιες αλλες τις παρακινησαν να κανουν αιματολογικες οπου να ελεγξουν εκτος απο τα κλασικα για αναιμια (οπου σημειωτεον οπως αποδειχτηκε καμια δεν ειχε αναιμια), φουλ θυρεοειδη (TSH, T3, T4, FT3, FT4 και αντισωματα), Β12, φυλλικο οξυ και βιταμινη D. Ολες ειχαν ελλειψη D, σχετικα χαμηλη Β12 ενω αλλες και θυρεοειδιτιδα. Σημειωτεον καποιες εκαναν μαζι με τους αντρες τους οπου ειχαν και εκεινοι ελλειψη.

    Εγω συμπτωματα τωρα δεν ειχα, αλλα επειδη για πολλα χρονια ειχα κι εγω αυτα τα συμπτωματα της εποχιακης καταθλιψης (seasonal affective disorder), ειπα μαζι με το τσεκ απ που κανω 2 φορες το χρονο κυριως λογω αναιμιας να κανω και τις υπολοιπες. Ολα ηταν τελεια, αιματοκριτης, φερριτινη, σιδηρος κλπ σουπερ για πρωτη φορα και χωρις συμπληρωματα, η Β12 στα υψη 889 και μονο η D ηταν χαμηλη. Με αυτη την τιμη και ολα τα αλλα τελεια λογικο να μην εχω συμπτωματα, γενικα η διαθεση μου ειναι καλυτερη απο ποτε, παρ οτι ειναι ηδη Δεκεμβριος. Το οτι δεν ειχα πλεον εποχιακη καταθλιψη τα τελευταια χρονια το απεδιδα στο τρεξιμο αλλα τωρα – λογω του οτι απ οταν αρχισα να τρεχω με βλεπει πολυ περισσοτερο ο ηλιος, ειδικα το χειμωνα κι επισης και η διατροφη μου εχει βελτιωθει – δεν αποκλειω να ειχα για χρονια αδιαγνωστη ελλειψη βιταμινης D ή/και Β12 που μου προκαλουσε την εποχιακη καταθλιψη για οσο διαστημα δε μ εβλεπε ο ηλιος. Θεματα θυρεοειδους ευτυχως δεν ειχα ποτε.

    @echetlos, Νικο, το σκεφτομουν κι εγω να σου το πω για αρθρο. Εχω και μια αλλη ιδεα για αρθρο, θα σου πω.

    #62058

    Echetlos
    Συντονιστής

    Να μη μου πεις…να μου το στείλεις γραμμένο! 😛

    @echetlos, Νικο, το σκεφτομουν κι εγω να σου το πω για αρθρο. Εχω και μια αλλη ιδεα για αρθρο, θα σου πω.

    #62060

    Elda
    Δρομέας

    😂😂😂😂 απαπα δεν κανω για αθρογραφος ουτε μπορω να γραψω επι παραγγελια,δε μου βγαινει. Θα σου στειλω λινκς κλπ και διαμορφωσε το εσυ.

    #62062

    Rigelian
    Δρομέας

    Εξαιρετικά ενδιαφέρον!
    Λέτε εγώ που παθαίνω κατάθλιψη το καλοκαίρι και φτιάχνομαι όταν αλλάζει η ώρα το φθινόπωρο να έχω υπερεπάρκεια; 😀

    #62076

    Vlod
    Συντονιστής

    Το θέμα της εποχικής κατάθλιψης( ειδικότερα με έναρξη φθινόπωρο χειμώνα) έχει προσεγγιστεί και απο την εξελικτική σκοπιά με την θεωρία της Χειμερίας νάρκης (Hibernation). Σύμφωνα με αυτή όπως συγγενή θηλαστικά πρίν την χειμεριά νάρκη εμφανίζουν μιά αύρα άτυπης κατάθλιψης με υπερφαγία, υπερυπνία και περιορισμένη κινητικότητα (κοινώς βαριέμαι να πάρω τα πόδια μου), με σκοπό την καλύτερη δυνατή αποθήκευση λίπους. Μέτα επέρχεται η καθαυτή χειμερία νάρκη με τέλεια ληθαργικότητα σε σημείο καταθλιπτικού stupor αν το παραλληλίζαμε. Mε λίγα λόγια υπάρχει η έρευνα που προσεγγίζει το θέμα αυτό με την έννοια του κατάλοιπου της χειμερίας νάρκης μέσα στην πορεία της εξέλιξής. Γενικότερα η αλλαγή του μεταβολισμού, του κιρκάδιου ρυθμού, η μείωση του ηλιακού φωτός ίσως και να συνδέονται με την απάντηση του σώματος στις καιρικές μεταβολές μέσω ενός «safe mode»που σε κάθε άνθρωπο χρωματίζεται διαφορετικά αναλογα και με το ταπεραμέντο του, τις συνθήκες ζωής κτλ. Σε κάποιους εκφράζεται και καταθλιπτικόμορφα

    • Αυτή η απάντηση τροποποιήθηκε στις 11 μήνες, 2 εβδομάδες πριν από  Vlod.
    #62134

    georgeb
    Δρομέας

    Πραγματικά πολύ ωραίο θέμα και μάλλον άγνωστο στους περισσότερους. Τον άμεσο συσχετισμό βιταμινης D και άθλησης τον ανακάλυψα τον περασμένο Ιούλιο, με μάλλον άσχημο τρόπο.
    3 μήνες σχεδόν μετά τον τελευταίο μου μαραθώνιο και χωρίς να έχω διακόψει τις προπονήσεις βαση προγράμματος (αποκατάστασης και βασικό πρόγραμμα στη συνέχεια), ξαφνικά για διάστημα 2 εβδομάδων δεν μπορύσα να ολοκληρώσω καμία προπόνηση μου, αισθανόμενος μεγάλη κόπωση κατά τη διάρκεια της. Στην αρχή το απέδωσα στις υψηλές θερμοκρασίες με την επίσης υψηλή υγρασία που υπήρχε και φαντάστηκα ότι θα κάνει ο οργανισμός τις απαραίτητες προσαρμογές. Στη 2η εβδομάδα όμως, χτύπησε ένα μεγάλο καμπανάκι. Ξεκίναγα κουρασμένος ζέσταμα και στο 2ο χλμ έσερνα στη κυριολεξία τα πόδια μου. Την πρώτη φορά είπα ότι μάλλον δεν ήταν η μέρα μου. Την δεύτερη όμως φορά είπα ότι δεν είναι φυσιολογικό 2,5 μήνες πριν να έχεις τρέξει μαραθώνιο και να κουράζεσαι τόσο στα 2 χλμ.
    Δεν φοβήθηκα για καρδιακό πρόβλημα, καθώς καρδιοαναπνευστικά πήγαινα εντελώς «σβηστός». Έτσι πήγα στον καρδολόγο μου που είναι γενικά αρκετά ψαγμένος σε θέματα άθλησης και μετά τις πρώτες εξετάσεις που μου έκανε στο ιατρείο, απέκλεισε θέμα καρδιάς. Έτσι έμεναν οι εξετάσεις αίματος. Μου έγραψε ολο το σετ εξετάσεων, μαζί και αυτό της βιταμίνης D. Φίλος μου γιατρός παθολόγος, όταν το συζήτησα μαζι του πριν κάνω της εξετάσεις, μου είπε…καλά τι σου έγραψε τη βιταμίνη D? Τι σχέση έχει με την περίπτωσή σου (υπολογίζοντας ότι θα έχω κάποιο θέμα με αιματοκρίτη, Fe, φεριτίνη κλπ).
    Έλα όμως που το πρόβλημα ήταν τελικά η βιταμίνη D. Ήταν στο όριο του 10. Αμέσως άρχισα να παίρνω συμπλήρωμα που μου έγραψε ο γιατρός (4000 μονάδες ημερησίως) και μου είπε ότι ο δείκτης πρέπει να πάει τουλάχιστον πάνω από 50. Με μία εβδομάδα θεραπείας ένοιωθα πολύ καλύτερα και άρχισα πλέον να κάνω κανονικά τις προπονήσεις μου.

    Ψάχνοντας λίγο περισσότερο το θέμα, γενικά όλοι οι Μεσογειακοί λαοί έχουν θέμα με τη βιταμίνη D (νομίζω και οι έγχρωμοι). Αυτό μάλλον έχει να κάνει ότι γενικά οι νότιοι ευρωπαίοι είμαστε πιο μελαχρινοί,με αποτέλεσμα η περισσότερη μελανίνη που έχουμε, να εμποδίζει τη μεγαλύτερη απορρόφηση της βιταμίνης από τον ήλιο (προφανώς αυτό ισχύει ακόμα περισσότερο για τους έγχρωμους).

    #62138

    Elda
    Δρομέας

    @bougasgeorge Τυχερος ησουν που ειχες ψαγμενο καρδιολογο και σου συνεστησε τη ελεγχο βιταμινης D, σε γλιτωσε απο πληθος αλλων αχρηστων εξετασεων και αγχους για το τι σου συμβαινει και φυσικα χρονο αντιμετωπισης. Αυτα που σου ειπε ειναι αυτα ακριβως που ειχα διαβασει κι εγω, τη θελουμε πανω απο 50 και αν η τιμη της εξετασης ειναι κατω απο 20, τοτε συμπληρωμα 4000, κατα προτιμηση της solgar, θεωρουνται τα καλυτερα στην ελληνικη αγορα, δεν ξερω αν πηρες αυτα. Για ποσο διαστημα σου ειπε να τα παιρνεις? Σου προτεινε κι επανελεγχο μετα απο καποιο διαστημα ωστε να δεις αν ανεβηκε οσο πρεπει? Προσπαθησε επισης να ενταξεις στη διατροφη σου καθε εβδομαδα μια φορα σολωμο και μια σαρδελες που ειναι πλουσια σε Ω3 και βιταμινη D. Σολωμο ειναι καλυτερα να παιρνει κανεις κατεψυγμενα απο ΑΒ ή lidl αυτα που ειναι με πιστοποιηση Msc (πιστοποιημενα προιοντα βιωσιμης αλιειας).

    #62168

    georgeb
    Δρομέας

    @elda O γιατρός μου είπε τουλάχιστον για ένα τετράμηνο να παρω το συμπλήρωμα και να γίνει επανέλεγχος. Παίρνω συμπλήρωμα της Lamberts και όχι της Solgar. Είναι πολύ φίλος μου και μάλιστα τρέχουμε μαζί ο αντιπρόσωπος της Lamberts στη περιοχή μου. Οπότε όπως καταλαβαίνεις εμπιστεύομαι τον κολλητό μου. Απ’οτι πάντως καταλαβαίνω η λήψη συμπληρώματος (έστω και 1000 μονάδες ημερησίως ) είναι δια βίου. Δεν είμαι σίγουρος ότι η D μπορεί να ληφθεί από κάποια τροφή.
    Γενικά πάντως η τάση σε καινούργιες μορφές θεραπείας/πρόβλεψης είναι η λήψη διαφόρων συμπληρωματων. Δύο γνωστοί μου έχουν πάει σε δύο γνωστούς γιατρούς στην Αθήνα που ασχολούνται με τη μεταβολομική ιατρική και μου έχει κάνει εντύπωση ότι και οι δύο έχουν επιμήνει πολύ στη D και τους έχουν δώσει μεγάλες δόσεις της βιταμίνης ημερησίως.

    #62284

    Elda
    Δρομέας

    @bougasgeorge Eνημερωτικα, τα συμπληρωματα της lamberts περιεχουν καραγενανη (ενα συντηρητικο επικινδυνο για καρκινογενεση, γκουγκλαρε το), τροποποιημενο αμυλο καθως και αλλες χημικες ενωσεις. Η solgar αντιθετα δεν εχει τιποτε απο αυτα. Με σωστη διατροφη παντως μπορει καποιος να διατηρηθει στις τιμες που πρεπει (αφου εχει ανεβασει την τιμη μεσω συμπληρωματων βεβαια, το 10 μονο με διατροφη δεν ανεβαινει). Μονο με μια μεριδα σολωμου (250γρ) παιρνει κανεις τη διπλασια απο την ημερησια ποσοτητα που χρειαζεται. Στο αρχικο ποστ εχω λινκ με τις πηγες της βιταμινης D.

    #62312

    georgeb
    Δρομέας

    @elda Δεν το ήξερα για τη καραγενάνη, αλλά απ’ότι είδα οι απόψεις διίστανται. Ο φίλος μου αντίστοιχα μου έχει πει για τα συμπληρώματα της solgar ότι δεν αποροφούνται το ίδιο εύκολα από τον οργανισμό, ενώ έχουν και σαφώς μικρότερη ποσότητα δραστικής ουσίας. Τι να σου πω? Όπως είπα , εμπιστεύομαι τον φίλο μου.

    #62362

    manolee
    Δρομέας

    Λοιπόν , με βάλατε στην μπρίζα να κάνω την εξέταση , καθώς έχω χρόνια κόπωση που κατά περιόδους είναι έντονη (κυρίως την άνοιξη , Απρίλιο-Μάιο ) και μιας και τον ήλιο δεν τον μπορώ και τον αποφεύγω Χειμώνα Καλοκαίρι έβγαζε νόημα να έχω έλλειψη
    Μου έβγαλε 19,3 αλλά στο μικροβιολογικό που πήγα έχει στις τιμές αναφοράς σαν έλλειψη <10 , 10-30 ελαφρά έλλειψη και 30-100 επάρκεια
    Με μια ματιά που έριξα για τα συμπληρώματα είδα διάφορα για το πόσο πρέπει να πάρουμε και κάποιους που λένε ότι πρέπει να είναι με συνδυασμό βιταμίνης Κ2 , οπότε λίγο μπέρδεμα μου φαίνεται και ελπίζω να βρω γιατρό να με ξεμπερδέψει

Επισκόπηση 15 δημοσιεύσεων - 1 έως 15 (από 36 συνολικά)

Πρέπει να είστε συνδεδεμένοι για να απαντήσετε σ' αυτό το θέμα.