Αρχική / Θέματα / Δρομικά θέματα / Διατροφή / Διατροφή, θέματα, συμπληρώματα, χάος !!!

Διατροφή, θέματα, συμπληρώματα, χάος !!!

Επισκόπηση 9 δημοσιεύσεων - 1 έως 9 (από 9 συνολικά)
  • Συντάκτης
    Δημοσιεύσεις
  • #97276
    Kostas Roussakis
    Συμμετέχων

    Καλησπερα, και σε αυτη την ενοτητα !
    Λοιπον ενα θεματακι με εκανε να αναρωτηθω αν κανω σωστα καποια πραγματα και ποσο επικυνδηνο ειναι να κανεις λαθη οταν εχεις ενα προγραμμα φορτωμενο .
    Λοιπον αρχισα το τρεξιμο συστηματικα το ’18 ενα χομπι που με τραβηξε και με βοηθησε να πετυχω στοχους και σωματικους και πνευματικους . Το θεμα ειναι ,οπως καθε δρομεας-εστω και χομπιστας, θελω να τρεξω εστω μια φορα εναν ημι και εναν μαραθωνιο και ο καλυτερος τροπος ειναι να αρχισεις να ετοιμαζεσαι. Εβαλα στοχο εναν ημιμαραθωνιο στο χωριο μου για να κλεισω με τον καλυτερο τροπο την φετινη χρονια . Αρα προτεοιμασια το καλοκαιρι !!!
    Εχουμε και λεμε Προετοιμασια + γυμναστηριο + πολυωρη κοπιαστικη χειρονακτικη δουλεια + (οικογενειακα βαρη) = αρκετος ογκος !!! ψαχνομαι λοιπον να βρω την σωστη διατροφη για τον ογκο αυτο . Απο διατροφολογο το μονο που μου ειπε ειναι παραπανω υδατανθρακα της μερες με προπονηση,εινα και κατα των συμπληρωματων ,αλλα και οι αλλες μερες δεν ειναι χαλαρες ! Απο συμπληρωμα εχω παρει μια γλουταμινη , την πινω συνηθως το βραδυ αλλα φτανει ; και ποση ; πινω περιπου 3γρ.
    Οποια βοηθεια δεκτη !!!

    #97278
    Dkoukou
    Συμμετέχων

    Μετα την ασκηση γενικα ψαχνεις για τροφες με αναλογια πρωτεϊνης προς υδατανθρακα 1:3-4. Προσωπικα γιαουρτι-βρωμη-σταφιδες-ξηρους καρπους-μελι σε ενα μπωλ εντος 30 λεπτων μετα τη προπονηση. Υπερ αρκετο για αποκατασταση. Επισης αν δεν τρως αυγα συστηματικα, καλο ειναι να τα ενταξεις στη διατροφη σου. Μπανανα καθημερινα. Προφανως οι παραπανω συμβουλες ειναι ενδεικτικες και μονο σε περιπτωση που δεν πασχεις απο καποια αλλεργια σε συστατικο και δεν συνυπαρχει καποιο χρονιο προβλημα υγειας.

    #97288
    Kostas Roussakis
    Συμμετέχων

    Ευχαριστω για την απαντηση. Συνηθως τρωω μια μπανανα αμεσως μετα ή ενα τοστ γαλοπουλα-τυρι με γαλα και μετα ενα γευμα εντος μια ωρας.
    Αυγα ετρωγα καθημερανικα αρκετα 10-12 τα 4-5 ολοκληρα. Βασικα τα μεταπροπονητικα νομιζω τα εχω καλυψει , τα κυρια γευματα δεν ξερω; Να αρχισω ας πουμε την μερα που εχω τρεξιμο να τρωω απο το πρωι υδατανθρακες στο φουλ και να ελατωνω το βραδυ ή ενα γευμα φτανει; ενα γενικο πλανο διατροφης .

    #97292
    Echetlos
    Συντονιστής

    Γενικότερα, πρέπει να βρεις και να εξετάσεις το ισοζύγιο, αλλιώς είναι πολύ γενικό.
    Φυσικά έχει να κάνει και με τον χιλιομετρικό σου όγκο αλλά και τα είδη των προπονήσεων. Αν και φαντάζομαι ότι οι προπονήσεις σου αποτελούνται από αργά και μεγαλύτερα τρεξίματα.
    Όπως σωστά σημειώνει ο @dkoukou, φρόντιζε να εκμεταλλεύεσαι το «ευκαιριακό παράθυρο», δηλαδή το πρώτο μισάωρο από το τέλος της δραστηριότητας, όταν η ινσουλίνη έχει ταχύτερη δράση και ευνοεί τον αναβολισμό.

    Η γλουταμίνη βοηθάει πολύ στον μεταβολισμό των πρωτεινών και ως εκ τούτου, στην αποθεραπεία μετά την προπόνηση. Ακόμη κι αν δεν θες να μπλέξεις με συμπληρώματα (προσωπικά είμαι υπέρ), θεωρώ ότι η λήψη της είναι μάλλον απαραίτητη αν πιστεύουμε ότι ο καταβολισμός ζυγώνει.

    #97294
    Kostas Roussakis
    Συμμετέχων

    Ευχαριστω για την απαντηση @Echetlos Πριν ακομα αρχισω το οτιδηποτε περισυ το καλοκαιρι ΜΟΝΟ απο την δουλεια γυριζα σπιτι πτωμα ! Με επερνε ο υπνος στον καναπε. Τωρα που το εκοψα,τον υπνο στον καναπε, και εβαλα το τρεξιμο και το γυμναστηριο στην ζωη μου ,φαντασου ποσο φορτο πανω εχω αυτο το καλοκαιρι , βεβαια καμια σχεση με ενεργεια και ορεξη αφου εχω χασει και 40 κιλα ! Σκεφτομαι για κυκλο υδατανθρακων να βαζω μακαρονια/ψωμια σε σνακ και μεσημεριανο και πατατες μεταπροπονητικα τις μερες με τρεξιμο και λιγους υδατανθρακες κυριως το πρωι μεχρι το μεσημερι τις μερες χωρις τρεξιμο . Απο προπονηση ναι εχω ενα longrun ,μεγιστο μεχρι στιγμης τα 16χλμ , διαλλειματικες 1χλμ Χ 5, και easy run ενδιαμεσα…
    Σχετικα με την γλουταμινη , τωρα που εκανα βραδυ προπονση την πινω ακριβως μετα ή πριν τον υπνο;

    #97296
    Dkoukou
    Συμμετέχων

    Τσεκαρε και σιδηρο/φερριτινη καλου-κακου…δεν ειναι ανηκουστο για δρομεις να παρουσιαζουν χαμηλες τιμες…

    #97298
    Kostas Roussakis
    Συμμετέχων

    Στο τσεκαρισμα ειμαι , εχω αιματοκριτη 38.8 και αιμοσφαιρινη 12.2 , φεριτινη οκ , το φυλλικο ειναι χαμηλο αλλα στα ορια μεσα . Ο γιατρος μου επιμενει να μην μου δωσει συμπληρωματα μιας και η φεριτινη ειναι οκ , και να δωσω σημασια στην διατροφη μου και ξανα εξετασεις σε κανα 2μηνο και μετα σε αιματολογο αν δεν εχει αλλαξει κατι για να δουμε απο τι προερχεται ,μαλλον κακης κατασκευης αιμοσφαιρια!
    ΥΓ: Ο καημος μου που του το πα και γελασε : Εκοψα το ψαροντουφεκο για τους ηλλιγγους ,αν ειναι να κοψω και το τρεξιμο για τον αιματοκριτη τι να την κανω την υγεια χωρις να μπορω να κανω αυτα που θελω ! Ευχαριστω για ολες τις απαντησεις.

    #97304
    amarakom
    Συμμετέχων

    μην σε τρελαίνει ο αιματοκρίτης, δεν πρόκειται να κόψεις το τρέξιμο εξ αιτίας του!. Εγώ λόγω στίγματος μεσογειακής αναιμίας έχω μια ζωή 34-38. Μια χαρά τρέχω έχοντας αποδεχθεί ότι δεν μπορώ να φτάσω στα ίδια επίπεδα αντοχής που θα μπορούσε ένα άτομο της ηλικίας μου με την ίδια προπόνηση. Παρόλα αυτά, η βελτίωση μου σε μόλις 2 χρόνια συστηματικού τρεξίματος είναι εντυπωσιακή για τα δεδομένα μου και την ηλικία μου. Επίσης έμαθα να μην υπερβάλω στη ζέστη και να ενυδατώνομαι συνέχεια. Δες με το γιατρό σου πάντως το φυλλικό οξύ γιατί όταν είναι χαμηλό επηρεάζει τον αιματοκρίτη. Ψάξε επίσης και την B12.

    #97336
    Kostas Roussakis
    Συμμετέχων

    Και γω δεν θελω να φτασω σε τρελα επιπεδα , θελω να μπορω να παιρνω μερος σε καποιους αγωνες ,και να ξεπερναω μονο το εαυτο μου καθε φορα . Ζεστη και ενυδατωση δεν προσεχω εγω καθολου! πρεπει να μου γινει συνηθεια ! ειναικαι τα δυο μεσα στα ορια παντως νουμερα ακριβως δεν θυμαμαι

Επισκόπηση 9 δημοσιεύσεων - 1 έως 9 (από 9 συνολικά)
  • Πρέπει να είστε συνδεδεμένοι για να απαντήσετε σ' αυτό το θέμα.