Μάλλον περιοστίτιδα

Επισκόπηση 8 δημοσιεύσεων - 1 έως 8 (από 8 συνολικά)
  • Συντάκτης
    Δημοσιεύσεις
  • #121721
    Ανώνυμος
    Ανενεργός

    Γεια σας παιδιά, είμαι σχετικά αρχάριος στο τρέξιμο και τον τελευταίο καιρό αύξησα λίγο απότομα τον όγκο προπόνησης γιατί προετοιμάζομαι για δόκιμος ΕΔ και κυνηγάω χρόνους. Πριν μια βδομάδα, έχοντας κάνει κάποια σπριντάκια την προηγούμενη μέρα (σε κακό έδαφος) την επομένη μου πονούσαν απίστευτα οι κνήμες και οι γύρω περιοχές των ποδιών μου. Αφού ξεκουράστηκα, ξαναβγήκα για τρέξιμο και διαπίστωσα ότι οι πόνοι δεν είχαν περάσει και με “έπιανε” κάνοντας ακόμα και Jumping jacks στην προθέρμανση. Παρόλο που δυσκολεύτηκα πολύ στην αρχή, συνέχισα και οι πόνοι ένιωσα να υποχωρούν σιγά σιγά, αλλά όταν σταματούσα ξαναερχόντουσαν. Παρά τον πόνο ακόμα συνεχίζω το τρέξιμο γιατί ο χρόνος πιέζει, παρουσιάζομαι σε ενάμισο μήνα και δεν έχω την πολυτέλεια να σταματήσω. Θα κλείσω ραντεβού σε ορθοπαιδικό για να έχω μια επίσημη διάγνωση, αλλά επειδή παρακολούθησα παλιότερα θέματα στη σελίδα με αθλητές που είχαν παρόμοιο πρόβλημα, θα ήθελα να μου προτείνει όποιος γνωρίζει πρακτικές λύσεις/διατάσεις που τον βοήθησαν να το ξεπεράσει κτλ. Πάγο ξεκίνησα να βάζω 3/4 φορές την μέρα. Ευχαριστώ

    #121722
    Echetlos
    Συντονιστής

    @xenidisg Έμπλεξες…
    Έμπλεξες, όχι επειδή έχεις αρχές περιοστίτιδας, αλλά επειδή δεν σκοπεύεις να ξεκουραστείς. Πέραν του ότι, κατά πάσα πιθανότητα, θα οξυνθεί και μπορεί να μην φτάσεις καν στον στόχο σου μετά από 1.5 μήνα, μπορεί να σε ταλαιπωρήσει για πάρα πολύ καιρό. Μιλάμε για μήνες, αν έρθει και “κάτσει”.
    Ο πάγος σίγουρα προσφέρει κάποια ανακούφιση, όπως και κάποιο ελαφρύ μασάζ.
    Επίσης, με τον όρο περιοστίτιδα δεν περιγράφουμε ουσιαστικά τον τραυματισμό αλλά το σύμπτωμα. Το αίτιο μπορεί να είναι σύνδρομο διαμερίσματος, κάποιο κάταγμα κόπωσης ή και άλλο.
    Λογικά κάποια απεικόνιση θα βοηθήσει.

    #121724
    Ανώνυμος
    Ανενεργός

    Ευχαριστώ πολύ καταρχάς για την γρήγορη απάντηση. Αν εν τέλει αποφασίσω να ξεκουραστώ, πόσο πρέπει να ξεκουραστώ; Μια βδομάδα, ένα μήνα, 3 μήνες; Σκέφτομαι να κάνω πιο χαλαρές προπονήσεις και να σταματάω για 2 μέρες κάνοντας άλλες προπονήσεις ενδιάμεσα και μετά ξανά τρέξιμο. Αν δεν είχα τον συγκεκριμένο στόχο θα σταματούσα το τρέξιμο χωρίς δεύτερη σκέψη. Αλλά εσείς στην θέση μου τι θα κάνατε σαν πιο έμπειρος λαμβάνοντας υπόψιν ότι σε 50 μέρες περίπου παρουσιάζομαι;

    #121725
    Echetlos
    Συντονιστής

    Δεν υπάρχει συγκεκριμένο χρονικό διάστημα για τα shin splints. Επισημαίνω και πάλι, το αίτιο δεν το γνωρίζεις επακριβώς ακόμη. Το να πεις απλά υπέρχρηση, δεν λέει κάτι. Τι προκάλεσε αυτή η υπέρχρηση και κατέληξε σε πόνο στην κνήμη (αυτόν τον πόνο ουσιαστικά αποκαλούμε περιοστίτιδα, είναι αρκετά αόριστος ως όρος);

    Η απόφαση είναι δική σου, αν και τα δεδομένα μοιάζουν εναντίον σου για να αντέξεις 50 ολόκληρες ημέρες. Σίγουρα το νεαρό της ηλικίας σου είναι πλεονέκτημα, πρέπει όμως να εκτιμήσει την κατάσταση ένας ειδικός και να σε καθοδηγήσει.
    Κάνω βάρη πολλά χρόνια και κάθε τόσο παθαίνω τενοντίτιδες. Ξέρω περίπου να τις διαχειριστώ, δεν σταματάω τις προπονήσεις και απλά περιμένω να κάνουν τον κύκλο τους μετά από 6-7 μήνες. Πονάω αλλά μπορώ να προπονούμαι. Η περίπτωσή σου δεν είναι τέτοια όμως. Δεν αρκεί να σφίξεις τα δόντια και να συνεχίσεις. Αν περάσεις στην οξεία φάση, μπορεί να πονάς ακόμη και στο περπάτημα. Είναι από τους πιο ύπουλους και θολούς τραυματισμούς.
    Περαστικά και οπωσδήποτε σε έναν έμπειρο ειδικό.

    #121726
    sotosdiam
    Συμμετέχων

    Συμφωνώντας πλήρως με @echetlos, κάνε μια σωστή διάγνωση. Αυτή δεν πρέπει να βασίζεται μόνο στη μαγνητική που θα σου ζητηθεί να κάνεις λογικά, αλλά να στηρίζεται καταρχάς στα κλινικά συμπτώματα που εμφανίζεις, δηλαδή πότε πονάς (στην αρχή της άσκησης και μετά πονάει, ή όσο περνάει χρόνος όλο και περισσότερο), πού ακριβώς πονάς, σε ποιες κινήσεις και υπό ποιες κλίσεις του ποδιού, κλπ. Η μαγνητική θα έρθει και θα επιβεβαιώσει αυτή τη διάγνωση, και όχι το ανάποδο. Το λέω αυτό γιατί πολύ συχνά η μαγνητική βγάζει πράγματα που τελικά δεν σχετίζονται με τον τραυματισμό που σε ταλαιπωρεί.

    Έχοντας μια σωστή διάγνωση, μπορείς μετά να δεις θεραπείες, γιατί τραυμαστισμός από τραυματισμό έχει διαφορετικό τρόπο αντιμετώπισης και χρόνο θεραπείας. Αν είναι κάτι μυϊκό, πιθανόν με αποχή από οτιδήποτε έντονο σε καταπονήσεις και με στοχευμένη ενδυνάμωση, να είσαι εντός προθεσμιών. Αν είναι κάτι οστικό, τότε θέλει πολλή προσοχή γιατί αν γίνει κανονικός full τραυματισμός δεν κινδυνεύεις να χάσεις μόνο αυτή τη χρονιά αλλά ίσως να ρισκάρεις και την επόμενη. Οτιδήποτε όμως κι αν είναι, μια συντηρητική προσέγγιση με σωστή διατροφή και σωστή ξεκούραση και ύπνο θα σε βοηθήσουν. Καλύτερα δηλαδή να περιορίσεις δραστικά τρέξιμο και να κάνεις άλλες non-impactful ασκήσεις (ποδήλατο, steps) με σκοπό να κρατήσεις το αερόβιο σύστημα σε καλή κατάσταση, παρά να συνεχίσεις κανονικά τρεξιματικές προπονήσεις. Ο ίδιος σου ο πόνος θα είναι ένας καλός οδηγός, αν βλέπεις ότι δεν μειώνεται, χρειάζεται επιπλέον μείωση φορτίου. Ξανά όμως, επέμεινε στη σωστή διάγνωση.

    #121727
    Kalogeridis
    Συμμετέχων

    Θα συμφωνήσω εν μέρη με τους δύο εμπειροτερους από εμένα.
    Λαμβάνοντας υπόψη το γεγονός ότι είσαι αρχάριος δρομέας, το έδαφος στο οποίο έγινε η προπόνηση αφορμή των ενοχλήσεων, και το είδος της άσκησης που έκανες, χωρίς όμως να γνωρίζω τις κλίσεις, θα καταλήξω στα ακόλουθα:
    Εφόσον οι ενοχλήσεις είναι στα μαλακά μόρια στα εξωτερικά των καλαμιών , τοτε εφόσον λάβεις μέτρα τώρα που είναι νωρίς, είναι διαχειρισιμο. Φουλ ενυδάτωση , όπως προαναφέρθηκε, αρκετά όσπρια ως πηγή πρωτεΐνης και μεταλλικών στοιχείων όσον αφορά το κομμάτι διατροφής.ο κουρκουμάς στο φαγητό θα βοηθήσει. επίσης αλοιφές κρυοθερμιας αποκαταστατικα (μετά την άσκηση) . Στην παρούσα φάση που έχεις περάσει σε φάση παγιωσης των ενοχλήσεων ίσως να πρέπει να περάσεις σε voltaren forte. Με μπαλάκι τένις , με το βάρος του χεριού (ήπια) μασάζ κατά μήκος της ευθεία γόνατο -αστραγαλος. Απαγόρευση τρεξίματος μέχρι να μην έχεις υποψία ενόχλησης (σε λίγες μέρες ,μην αγχώνεσαι) και με την επιστροφή για αρκετές μέρες ήπιο τρέξιμο μακριά από ανηφόρες , εναλλαγές κλίσεων και ταχύτητες. Αν τρέχεις στο δρόμο , μην μπαίνεις στην άκρη που οι κλίσεις ειναι μεγαλύτερες. Προτίμησε μια safe διαδρομή επίπεδη και πήγαινε την αλερετουρ. Ίσως θα πρέπει να κοιτάξεις και την ανανέωση του παπουτσιού σου. Έχουν όριο ζωής που έχει να κάνει με πολυχρησια αλλά και πολυκαιρία. Δε θα εμπλεκεις τα δρομικα παπούτσια με αυτά που χρησιμοποιείς στο γυμναστήριο για βάρη( φαντάζομαι στο πλαίσιο της προετοιμασίας σου έχεις και βάρη στο μενού). Αν αποφασίσεις να ανανεώσεις τα παπούτσια , προτίμησε κάτι οικονομικότερο που να μπορέσεις να πάρεις 2 ζεύγη γιατί το ροτεισον είναι απαραίτητο και για τα παπούτσια αλλά και για τα πόδια! Δεν είμαι γκουρού, αλλά η περιοχή αυτή με έχει ενοχλήσει πολλάκις και με αυτές τις αρχές που προανέφερα , έχω χάσει τις ελάχιστες προπονήσεις για αυτόν τον λόγο. Όμως κάθε περίπτωση είναι διαφορετική, οπότε θα συμφωνήσω με τους φίλους που ανέφεραν την επίσκεψη σε γιατρό.
    Αν είναι κάτι σε αρχικό στάδιο και άμεσα ιατρικά διαχειρισιμο , ο @echetlos είναι ο γκουρού μας στο θέμα υποδήματος, οπότε case closed.καλη αποθεραπεία να έχεις !!!

    #121731
    stratus
    Συμμετέχων

    Διατασεις στις γαμπες και μασαζ με μπαλακι στο πελμα.

    #122859
    NoSurrender
    Συμμετέχων

    Περίπου 1.5 μήνα μετά μπορώ να πω ότι νιώθω αρκετά καλύτερα, έτσι ώστε να κάνω αυτό το ποστ. Παρότι θυμάμαι τον εαυτό μου απογοητευμένο καθώς έβλεπα άλλα άτομα να τρέχουν και εγώ να δυσκολεύομαι στο περπάτημα και ο στόχος μου να απομακρύνεται, δεν έχασα ποτέ την πίστη μου. Μετά τις συμβουλές σας έκοψα τελείως το τρέξιμο και πήγα σε γιατρό που μου πρότεινε τα εξής :
    -1 voltaren 50 για 20 μερες
    -1 oprazium (γαστροανθεκτικα) 40 mg για 20 μέρες
    -βιταμίνες κ μαγνήσιο
    -φυσικοθεραπείες
    -πάτους για την καμάρα στο παπούτσι

    Προτού ξεκινήσω τις συνεδρίες, βρήκα τυχαία ένα παιδί ο οποίος έκανε πρωταθλητισμό στο 400άρι και με πάτησε ένα δυνατό μασάζ στο πόδια ανακουφίζοντάς τα, καθώς γνωριζε πολλα για το θέμα. Μου πρότεινε επίσης να παίρνω 3 voltaren 50mg την μέρα και όχι 1 όπως πρότεινε ο γιατρός. Κάθε μέρα στο μπάνιο τρίβω με παγωμένο νερό τα πόδια μου για λίγα λεπτά και εναλλάσσω το νερό από παγωμένο-ζεστό-παγωμένο. Χρησιμοποιούσα κ την κρέμα Sportgel που την έβαζα 3-4 φορές στα σημεία που πονούσα. Έκανα ακόμα και σάουνες πάνω στην βιασύνη μου να προλάβω τον χρόνο μπας και βοηθήσει (μου το ειχε προτεινει κ ο γιατρός). Δυστυχώς τα κολυμβητήρια ήταν κλειστά και δεν μπορούσα να αντικαταστήσω το τρέξιμο με κολύμπι..

    Αφού πέρασε αρκετός καιρός μπήκα δειλά δειλά να τρέξω όπως με είπε και ο φυσικοθεραπευτής σε χαμηλό ρυθμό. Ενιωθα κάποιες ενοχλήσεις που ηταν φυσιολογικές αλλά υποχωρούσαν καθώς ζεσταινόμουν κ μέρα με τη μέρα ανέβαζα λίγο ένταση. Αφού τελείωσα τις συνεδρίες και νόμιζα ότι μπορώ να πετάξω, λίγες μέρες μετά αν θυμάμαι καλά πανω στο τρέξιμο άρχισα να έχω έναν τρελό πόνο που δεν με άφηνε να διανύσω ούτε 10 μέτρα και έπεσα κάτω κυριολεκτικά σφαδάζοντας κ πιστεύοντας ότι όλα ήταν μάταια και πήγαν στράφι. Το ίδιο βράδυ πάνω στα νεύρα μου πήρα τηλέφωνο το παιδί που μου είχε κάνει μασάζ να με αναλάβει προπονήσεις αντοχής για να δω και τον τρόπο που δουλεύει ώστε να μάθω κάποια βασικά που μάλλον αγνοούσα και μέχρι να τα ανακάλυπτα θα έμενα χωρίς πόδια. Με ανέλαβε και πάλι μπήκα στο τρέξιμο έχοντας τους πόνους αλλά ένιωθα κάπως καλύτερα και ένιωθα εμπιστοσύνη δίπλα του. Αυτήν την στιγμή που γράφω καταλαβαίνω πόσα πράγματα έκανα λάθος και θα την πάθαινα πόσες φορές μέχρι να μάθω και πόσα είναι ακόμα που δεν ξέρω. Να πω ότι μου βγήκε πόνος και στον προσαγωγό, ένας άλλος περίεργος πόνος κοντά στην πτέρνα (πτερναλγίαα?? δεν ξέρω) και δείχνω μάλλον να τα έχω ξεπεράσει. Σήμερα απλά είμαι πάρα πολύ χαρούμενος επειδή νιώθω πιο υγιής σε σχέση με άλλες μέρες. Οι πόνοι στα καλάμια δεν έχουν φύγει στο 100% αλλά δεν με εμποδίζουν σχεδον καθόλου, απλά δεν έχω κάνει ακόμα σπριντάκια ούτε ασκήσεις που περιέχουν άλματα-κρούσεις με το έδαφος διότι μπορεί να επανεμφανίσει τους πόνους. Μετά από έντονες προπονήσεις ίσως νιώσω στα καλάμια μου παλμούς που με ενοχλούν λες και έχουν την ένταση των σφυγμών μου αλλά μέχρι εκεί. Ναι δεν νιώθω 100% υγιής, φοβάμαι να κανω σπριντ, να αλλάζω απότομα κλίσεις και να τρέξω σε δρόμο ή ανηφόρες, αλλά μην το ματιάξω φαίνεται να το διαχειρίστικα τελικά καλά και σήμερα έτρεξα και για περίπου 7′ σε ρυθμό 4:07 χλμ/λεπτό που είναι ένα μίνι κατόρθωμα για μένα. Συνεχίζουμε δυναμικά και stay healthy!

Επισκόπηση 8 δημοσιεύσεων - 1 έως 8 (από 8 συνολικά)
  • Πρέπει να είστε συνδεδεμένοι για να απαντήσετε σ' αυτό το θέμα.