Garmin training plans

Αυτό το θέμα περιέχει 4 απαντήσεις, έχει 4 φωνές, και ανανεώθηκε τελευταία από  Γιώργος Κ 3 μήνες, 2 εβδομάδες πριν.

Επισκόπηση 5 δημοσιεύσεων - 1 έως 5 (από 5 συνολικά)
  • Συντάκτης
    Δημοσιεύσεις
  • #109332

    Konstantinos
    Συμμετέχων

    Έχω ξεκινήσει να ακολουθώ ένα απο τα προτεινόμενα για ημιμαραθώνιο.
    Ενδιαφέρουσα προσέγγιση, εναλλακτικές προπονήσεις, ανοίγματα, tempo, long… αλλά τελικά πόσο αποτελεσματικά είναι?
    Έχει κάποιος/α εμπειρία από κάποιο αντίστοιχο της garmin?
    Ευχαριστώ !!!

    #109334

    aRiSTiDiS
    Συμμετέχων

    Κωνσταντίνε, αυτά είναι computerized, και δεν ειναι προσωποποιημένα, ούτε ώς προς τον δρομέα, ούτε ως προς τον αγώνα (άλλο να προετοιμαστείς για έναν flat Ημιμαραθώνιο, άλλο για π.χ. για της Αθήνας).
    Συνήθως ανάλογα με το χρονικό στόχο που βάζεις για τον αγώνα, θα σου δώσει ένα πλάνο, το οποίο άν το τηρήσεις κατά γράμμα λογικά θα πετύχεις το στόχο που εβαλες.

    Η ερώτηση αποτελεσματικότητας είναι σχετική και έχει να κάνει με τί τα συγκρίνεις?
    Από το να μήν έχεις καθόλου πλάνο και να κάνεις προπονήσεις στην τύχη, προφανώς είναι πολύ πιο αποτελεσματικά.
    Από το να έχεις ένα προσωποποιημένο πλάνο, το οποιό να διορθώνεις και καθώς εξελίσσεται, προφανώς ειναι λιγότερο αποτελεσματικά. Αλλά για αυτό θα πρέπει είτε να έχεις προπονητή (ή έμπειρο δρομέα) να σε καθοδηγεί ή να είσαι έμπειρος δρομέας ο ίδιος.

    #109336

    Konstantinos
    Συμμετέχων

    Ευχαριστώ για τον χρόνο σου !
    Τα ξέρω και τα καταλαβαίνω απόλυτα. Ακούω το σώμα μου και προσαρμόζομαι ανάλογα, όσο μπορώ. Καταννοώ πλήρως την αξία της καθοδήγησς από πιο εμπειρους ή επαγγελματίες, αλλά περισσότερο ήθελα να ξέρω αν τελικά λειτουργούν more or less αυτά τα πλάνα. Γενικά και εγω εκτιμώ ότι η garmin δεν θα ανέβαζε «σούπες» αλλά μου έκανε εντύπωση ότι έχει ποικιλία προπονήσεων, που οι περιορισμένες (βεβαια) γνώσεις μου δείχνουν σωστές.

    #109338

    Sotiris Diamantopoulos
    Συμμετέχων

    Γεια σου Κώστα @kostas_konstantinou. Οτιδήποτε περιλαμβάνει πολλά χιλιόμετρα, και κάποια από αυτά σε γρήγορο pace, δουλεύει. Όπως είπε και ο μεγάλος Michael Joyner

    Run a lot of miles
    Some faster than your race pace
    Rest once in a while.

    Κατά τον Trent Stellingwerf, εργοφυσιολόγο που έχει μελετήσει ένα σωρό elite αθλητές, υπάρχει η εξής σειρά παραγόντων που επηρεάζουν την απόδοση, με βάση τη βαρύτητά τους (ξεκινώντας από το πιο σημαντικό και βασικό)

    Χιλιόμετρα
    Polarisation
    Είδος polarisation
    Προπονητικές φάσεις

    Ανάλογα με το επίπεδο στο οποίο βρίσκεσαι, μπορείς να δεις τι έχει σημασία να κοιτάξεις. Αν είσαι πρωτάρης και τρέχεις 15χλμ την εβδομάδα, δεν έχει νόημα να συζητάς για προπονητικές φάσεις. Μπορείς απλώς να βάλεις ως στόχο το να τρέχεις περισσότερα χιλιόμετρα και θα δεις βελτίωση. Αν ήδη τρέχεις αρκετά χιλιόμετρα την εβδομάδα, μπορείς να τρέχεις κάποια γρήγορα. Αν το κάνεις ήδη αυτό, μπορείς να μπεις σε μια φάση να δουλεύεις με συγκεκριμένα paces. Επόμενο βήμα είναι να αλλάζεις αυτά τα συγκεκριμένα paces ανάλογα με το σε ποια φάση του έτους είσαι. Έχει κι άλλα βήματα πιο κάτω, αλλά αν είσαι για εκεί, μάλλον θα τα ξέρεις ήδη 🙂

    Για να καταλήξω, ένα πρόγραμμα (που έχει μια λογική) είναι πιθανότατα καλύτερο από ένα μη-πρόγραμμα. Άρα αν σε βολεύει να το παρακολουθήσεις, κάνε το. Αν ξέρεις και τη λογική, μπορείς να ξέρεις τι μπορείς να αλλάξεις χωρίς μεγάλες συνέπειες.

    #109342

    Γιώργος Κ
    Συμμετέχων

    @kostas_konstantinou
    για να συμπληρώσω τους προηγούμενους θα σου πω μόνο ότι το πρόγραμμα του ρολογιού στηρίζεται στους παλμούς (τουλάχιστον στο δικό μου Polar έτσι έκανε) και αυτό σημαίνει ότι για να σου βγάλει πρόγραμμα πρέπει να του δώσεις προσωπικές πληροφορίες (ύψος, βάρος κτλ) αλλά και max heart rate και με βάση τους max παλμούς σου θα σου βγάλει τις ζώνες προπόνησης. Άρα η προϋπόθεση να δουλέψει σωστά το πρόγραμμα είναι να του βάλεις δεδομένα που από πριν έχεις μετρήσει σωστά. Εγώ δεν το είχα κάνει, με αποτέλεσμα το long run στην ευθεία να μου βγαίνει τόσο αργά που σχεδόν περπατούσα για να μην μου βαράει το ρολόι ότι πάω πιο γρήγορα απ’ ότι θα έπρεπε.

Επισκόπηση 5 δημοσιεύσεων - 1 έως 5 (από 5 συνολικά)

Πρέπει να είστε συνδεδεμένοι για να απαντήσετε σ' αυτό το θέμα.