Lactic threshold (fenix3)

Τοποθέτηση ετικέτας: 

Επισκόπηση 4 δημοσιεύσεων - 1 έως 4 (από 4 συνολικά)
  • Συντάκτης
    Δημοσιεύσεις
  • #119826
    giannis19111
    Συμμετέχων

    Καλησπερα στην παρεα,συγχαρητηρια για το site πολυ καλες οι πληροφοριες για ολα τα θεματα ειδικα στο θεμα παπουτσι. Θα ηθελα την βοηθεια σας σχετικα με το θεμα του γαλακτικου,χρησιμοποιω το fenix3 της garmin.Eχοντας κανει αρκετες προπονησεις με αυτο το ρολοι,αποφασισα να ενεργοποιησω το lactic threshold,μου εδινε στοιχεια ειδικα σε γρηγορες προπονησεις μεχρι που εφθασε 172 παλμους με ρυθμο 4:35 (το τοπ μου),πριν λιγες μερες ομως μου εμφανισε την εξης ενδειξη 169 παλμους με ρυθμο 4:31 και μια μοναδα πανω το v02max απο 52 στα 53.Πως γινεται αυτο? υποτιθεται πρεπει να ανεβαινουν οι παλμοι και να πεφτει ο ρυθμος ετσι δεν ειναι? επισης χρησιμοποιω strap οχι παλους απο καρπο αν βοηθαει αυτο.

    Επισης,θα πρεπει παντα να το εχω ενεργοποιημενο στο να ανιχνευει?

    Σας ευχαριστω εκ τον προτερων!

    • Το θέμα τροποποιήθηκε 1 έτος, 9 μήνες πριν από τον/ην giannis19111.
    #119828
    sotosdiam
    Συμμετέχων

    Καλησπέρα Γιάννη, καλώς ήλθες στη δρομική μας παρέα. Σε σχέση με το lactate threshold calculation του Garmin καταρχάς παίζει πολύ σημαντικό ρόλο η σωστή ρύθμιση των maximum heart rate. Εφόσον αυτό είναι σωστά ρυθμισμένο, τότε έχω διαπιστώσει με βάση τα δικά μου τουλάχιστον νούμερα, ότι πέφτει μέσα σε ό,τι έχει να κάνει με τους παλμούς, αλλά όχι τόσο μέσα σε ό,τι έχει να κάνει με το pace. Πχ έχω βγάλει ημιμαραθώνιο στη 1.5 ώρα με ρυθμό 15 sec πιο γρήγορο από το lactate threshold pace, κάτι που αν ισχύει με κατατάσσει στην κατηγορία των ιατρικών θαυμάτων μάλλον. Τώρα, σε σχέση με τη μεταβολή στους παλμούς και στο pace που περιγράφεις, η βελτίωση στο pace είναι λογική εφόσον μέσω προπονήσεων περιμένεις πιο γρήγορο pace στο lactate threshold. Τη μεταβολή στους παλμούς τη διαπίστωσα κι εγώ και προσωπικά την αποδίδω στο deconditioning. Όσο λιγότερα χιλιόμετρα γράφεις, και σε χειρότερη κατάσταση, τόσο πιο εύκολα «στροφάρει» η καρδιά, ανεβαίνουν δηλαδή οι καρδιακοί παλμοί. Εντυπωσιακά εύκολα ανεβαίνουν στους 190+ οι παλμοί μου όταν είμαι σε κακή κατάσταση, και εντυπωσιακά δύσκολα τώρα που είμαι καλά. Δεδομένης λοιπόν αυτής της κατάστασης, και δεδομένου επίσης ότι η συσσώρευση παραπροϊόντων της κόπωσης και το πέρασμα στην αναερόβια παραγωγή ενέργειας δεν σχετίζονται τόσο με τους παλμούς, όσο μάλλον με το ρυθμό και τον τρόπο που αναπνέουμε, είναι πιθανόν όσο πιο αγύμναστος δρομικά είσαι, τόσο πιο ψηλά σε παλμούς να εμφανίζεται αυτή η μεταβολή στον τρόπο αναπνοής, ενώ όσο βελτιώνεται η κατάστασή σου, οπότε και οι παλμοί σου ανεβαίνουν πιο δύσκολα, αυτή η μεταβολή να έρχεται νωρίτερα σε παλμούς, αλλά σε πιο σβέλτο pace. Πρακτικά όμως, μπορείς να έχεις επιπλέον στοιχεία για το pace και heart rate στο lactate threshold είτε με μια εργομέτρηση, ή/και με κάποιο πρόσφατο αγώνα 10χλμ και ημί. Με βάση και το vo2max που σου υπολογίζει το garmin, περιμένεις το lactate threshold τόσο σε pace όσο και σε heart rate να πέφτει ανάμεσα σε αυτά των δύο αυτών αγώνων. Εγώ πχ έχω ημί στους 173 παλμούς, ενώ 10άρι στους 178. Αυτό συγκλίνει με το 174-175 που μου υπολογίζει το garmin ως lactate threshold. Έχε το πάντα ενεργοποιημένο, δεν σε ενοχλεί κάπως. Επίσης κάνε αν θέλεις το lactate threshold guided test που θα βρεις στο training menu του run activity στο ρολόι σου (https://www8.garmin.com/manuals/webhelp/fenix3/EN-US/GUID-1B0C9B93-01CD-4A0C-A30F-B815C0347159.html)

    #119829
    giannis19111
    Συμμετέχων

    @sotosdiam Σε ευχαριστώ παρά πολύ για όλες αυτές τις πληροφορίες πολύ χρήσιμες και τον χρόνο που αφιέρωσες. Έχω άλλη μια ερώτηση,τι να επιλέξω στο garmin;να παίρνει παλμούς με βάσει το γαλακτικο Η τους Μέγιστους ΚΠ; Γιατί έχοντας ενεργοποιημένο πάντα το γαλακτικό τους αλλάζει ανάλογα με την ένταση της προπόνησης.και πως ρυθμίζεις σωστά το max heart rate ? Εμένα πχ μου δείχνει 188 (είμαι 32 χρόνων), επισης οσες φορες εχω κανει το τεστ γραφει πως δεν ανιχνευθηκε. σε ευχαριστώ πολύ και πάλι!

    • Αυτή η απάντηση τροποποιήθηκε στις 1 έτος, 9 μήνες πριν από Echetlos.
    • Αυτή η απάντηση τροποποιήθηκε στις 1 έτος, 9 μήνες πριν από giannis19111.
    #119832
    sotosdiam
    Συμμετέχων

    Για τους μέγιστους παλμούς, ρίξε μια ματιά στο video αυτό https://youtu.be/lmB5cTOWCbs. Εν ολίγοις, ο κλασικός τύπος 220-age είναι καλός ως μέσος όρος, αλλά μπορεί να αποκλίνει πολύ από τους πραγματικούς μέγιστους παλμούς του καθενός. Πχ εγώ, στα 36 χρόνια μου φτάνω στους 195. Αν ρωτήσεις κι άλλους, θα δεις τιμές προς τα πάνω αλλά και προς τα κάτω σε σχέση με αυτό που δίνει ο τύπος. Άρα καλό είναι να το βρεις μόνος σου. Τώρα, στο video προτείνει 2-3 3λεπτα all-out efforts, έχοντας κάνει πριν ικανοποιητικό ζέσταμα. Περιμένεις στο 2ο ή 3ο 3λεπτο να δεις μέγιστους παλμούς. Αν έχεις ανηφόρα, μπορείς να δοκιμάσεις αυτές τις προσπάθειες εκεί. Προφανώς δεν είναι και η πιο εύκολη προπόνηση που θα κάνεις, αλλά δες και τη θετική πλευρά, θα ξέρεις τους μέγιστους παλμούς σου, και θα έχεις πλημμυρίσει και ενδορφίνες από την άσκηση :). Πιάνοντας το ίδιο ερώτημα λίγο ανάποδα, αν το lactate threshold σου είναι όντως κάπου στο 170, κι δεδομένου ότι το lactate threshold αντιστοιχεί περίπου στο 85-90% του max heart rate, τότε θα περίμενα να δω το max heart rate σου κάπου ανάμεσα στο 188-200.

    Για τη ρύθμιση των ζωνών, υπάρχουν διάφορες λογικές εδώ. Θα σου πω τη δική μου, που την έχω πάρει από το trainingpeaks. Καταρχάς τις βασίζω στο lactate threshold, αλλά σε μένα αυτό είναι σχετικά σταθερό, παίζει στο 174-175, οπότε και να αλλάξει ανάμεσα στις τιμές αυτές δεν με απασχολεί ιδιαίτερα. Η ρύθμισή μου έχει ως εξής:
    Ζ5 (maximum): >101% (για να ξέρω πότε είμαι αναερόβιος)
    Ζ4 (threshold): 96-101% (για ημί, και προπονήσεις κοντά στο γαλακτικό)
    Ζ3 (high aerobic): 90-96%
    Z2 (low aerobic): 80-90%
    Z1 (warm up): 68-80%

    To test καλό είναι να το κάνεις σε γήπεδο, ώστε να είσαι σε επίπεδη επιφάνεια. Αν έχεις τηρήσει τις οδηγίες που σου δίνει, θα έπρεπε κάπου στο προτελευταίο στάδιο να είσαι στο lactate threshold σου, και στο τελευταίο να είσαι πάνω από αυτό. Μπορεί όμως το τεστ να βγει off από τη λάθος ρύθμιση των μέγιστων παλμών, γιατί επιλέγει τις ζώνες με βάση αυτό. Οπότε μια λογική είναι πρώτα να βρεις τους μέγιστους παλμούς σου, και μετά με βάση αυτούς να κάνεις το τεστ.

Επισκόπηση 4 δημοσιεύσεων - 1 έως 4 (από 4 συνολικά)
  • Πρέπει να είστε συνδεδεμένοι για να απαντήσετε σ' αυτό το θέμα.