Αρχική / Διατροφή / Τι είναι η μαλτοδεξτρίνη, με απλά λόγια.

Μοιραστείτε αυτό το Άρθρο

Διατροφή

Τι είναι η μαλτοδεξτρίνη, με απλά λόγια.

11

Οι περισσότεροι από εμάς, όταν κοιτάμε τα συστατικά στην πίσω πλευρά της συσκευασίας ενός ενεργειακόυ gel, δε νομίζω ότι καταλαβαίνουμε και πολλά πράγματα. Ιδίως η αναγραφή «μαλτοδεξτρίνη», μοιάζει κάτι εντελώς άγνωστο παρ’ όλο που είναι το σημαντικότερο από αυτά τα συστατικά, καθώς αυτή θα μας δώσει την ενέργεια που χρειαζόμαστε για να συνεχίσουμε να τρέχουμε.

Τι είναι η μαλτοδεξτρίνη;

Πρόκειται για έναν υδατάνθρακα, χωρίς γεύση ή ελαφρώς γλυκειά, ο οποίος προέρχεται από την υδρόλυση του αμύλου. Στις ΗΠΑ φτιάχνεται συνήθως από καλαμπόκι. Αποτελείται από πολυμερή γλυκόζης, η οποία είναι ένας τύπος σακχάρου που διασπάται, απορροφάται και μεταβολίζεται εύκολα από το σώμα και πρακτικά είναι και το «καύσιμο» που χρησιμοποιεί ο εγκέφαλος.

Γιατί χρησιμοποιείται η μαλτοδεξτρίνη στα ενεργειακά gels;

Το σώμα χρειάζεται υδατάνθρακες για να λειτουργήσει, χωρίς αυτούς δεν κινείσαι. Στους περισσότερους ανθρώπους, γίνεται κυρίως καύση υδατανθράκων (γλυκόλυση) για την παραγωγή της απαιτουμένης ενέργειας, μέχρι αυτοί να εξαντληθούν οπότε και περνάμε στην φάση της λιπόλυσης, της καύσης λίπους δηλαδή. Αυτό δημιουργεί μια υστέρηση στην παροχή ενέργειας και μπορεί να οδηγήσει στην πτώση της απόδοσης ή ακόμη, στην διακοπή της άσκησης. Το πρόβλημα είναι πως η διαδικασία της λιπόλυσης είναι αρκετά αργή και δεν παρέχει ενέργεια όσο άμεσα θα θέλαμε.
Επειδή η μαλτοδεξτρίνη είναι μία αλυσίδα εύκολα απορροφήσιμων μορίων γλυκόζης, αυτό έχει ως αποτέλεσμα την πιο αργή απελευθέρωση της ενέργειας σε σχέση με το αν τρώγατε π.χ. μια κουταλιά ζάχαρης.

Τι μας προσφέρει όταν τρέχουμε;

Η μαλτοδεξτρίνη μάς παρέχει ενέργεια με σταθερή ροή έτσι ώστε το σώμα να μπορέσει παράλληλα να μεταβολίζει και λίπος ως καύσιμο. Πρακτικά, αυτό βοηθάει στην αποφυγή του «τοίχου» κατά τον αγώνα ή σε μια μεγάλη προπόνηση.

Μοιραστείτε αυτό το Άρθρο

Ο Νίκος Πήλικας είναι ερασιτέχνης δρομέας. Επειδή όμως δεν είναι καλός στο τρέξιμο, ασχολείται και με τα παρελκόμενα αυτού (π.χ. παπούτσια). Απ' ό,τι λένε, είναι καλύτερος σε αυτά...

4 Σχόλια

  1. Λιτο και κατανοητο, thanks Νικ!

  2. Στο άρθρο σου Νίκο αναφέρεις «Η μαλτοδεξτρίνη μάς παρέχει ενέργεια με σταθερή ροή….».
    Η απορία που μου γεννιέται είναι στην περίπτωση όπου δεν θες σταθερή ροή, αλλά για τα τελευταία 15-20 λεπτά ενός αγώνα, που σε ενδιαφέρει να κάνεις ένα boost όπως λέμε δίνοντας ότι έχεις και δεν έχεις, εκεί ενδείκνυται κατανάλωση κάποιας άλλης μορφής υδατάνθρακα΄? Η μήπως δεν έχει να κάνει με υδατάνθρακα!

  3. Όπως το είπε ο Τάζι!
    Ωστόσο πρέπει να δούμε ποιους υδατάνθρακες πρέπει να προτιμούμε κατά σειρά προτεραιότητας, πέρα απ´ τη μαλτοδεξτρίνη εννοώ

  4. θα ηθελα να ρωτησω αν μπορουμε να καταναλωσουμε μαλτοδεξτρινη διαλυμενη σε νερο ,και αν ναι σε ποια αναλογια .Ευχαριστω

Αφήστε μια απάντηση