Κατηγορία: Trainer – Ουδέτερο πάτημα – Βάρος: 305γρ. – 10mm drop (26/16mm)
Επειδή ίσως κάποιοι μπερδευτούν, να πούμε ότι το Supernova είναι ο διάδοχος του δημοφιλούς Supernova Glide 8. H Adidas επέλεξε να μην το ονομάσει Glide 9, θέλοντας πιθανώς να τονίσει τον διαφορετικό χαρακτήρα του νέου μοντέλου σε σχέση με τα προηγούμενα.
Τα Glide 6, 7 και 8 υπήρξαν αρκετά επιτυχημένα, κάτι που επιβεβαιώνεται και από το γεγονός ότι η εταιρεία διατηρούσε απαράλλαχτα τα βασικά χαρακτηριστικά σε κάθε επόμενη έκδοση.
Το Glide ήταν ένα ιδιαίτερα ισορροπημένο προπονητικό παπούτσι, με σχεδόν universal γραμμή (αν και οριακά στενό για τα φαρδύτερα πέλματα), αρκετά προστατευτικό αλλά και responsive συγχρόνως. Η αναλογία Boost/EVA έμοιαζε σχεδόν ιδανική, ενώ η Continental εξώσολα (μαζί με το Boost) εξασφάλιζε πολύ μεγάλη ανθεκτικότητα. Γνωρίζω δρομείς που έχουν “γράψει” περισσότερα από 1200 χιλιόμετρα με κάποιο από τα τρία αυτά Glide. Μοναδικό μειονέκτημα ήταν το βάρος του, πάντα σε σχέση με άλλα αντίστοιχα μοντέλα, συνέπεια του βαρύτερου TPU υλικού.
Παρότι λοιπόν η Adidas έδειχνε να έχει βρει την σωστή συνταγή, με το νέο Supernova αποφάσισε να την αλλάξει. Ας δούμε το αποτέλεσμα.
Επάνω μέρος
Οι αλλαγές που φέρνει το νέο μοντέλο ξεκινούν από το upper.
Κατ’ αρχάς, έχουμε διαφορετική ύφανση και υφή στο διχτυωτό, το οποίο είναι πλέον πιο μαλακό κι ελεύθερο. Ο θερμοκολλημένος εξωτερικός προφυλακτήρας δαχτύλων έχει αντικατασταθεί από έναν εσωτερικό, μικρότερο σε διαστάσεις και πιο εύκαμπτο, ενώ δεν επεκτείνεται και στο πλάι του toe box, όπως στο G8. Όλο αυτό δίνει λίγο περισσότερο αέρα στα δάχτυλα, κυρίως σε ύψος.
Στο μεσαίο τμήμα του παπουτσιού, το πάνελ που δημιουργούν οι τρεις “ρίγες” της Adidas ώστε να συγκρατείται το πόδι, εξακολουθεί να υφίσταται αλλά η σχεδίασή του είναι διαφορετική. Πλέον, οι ρίγες δεν είναι κολλήμένες και ραμμένες καθ’ όλο το μήκος τους επάνω στο ύφασμα αλλά μόνο στα δύο τους άκρα, δηλαδή την σόλα και το ενισχυμένο τμήμα όπου βρίσκονται οι τρύπες των κορδονιών.
Στο σημείο γύρω από την φτέρνα, υπάρχει ένα εξωτερικό κολάρο σε σχήμα V, όπως και στα Ultra και Ultra ST, το οποίο είναι μέτριας σκληρότητας.
Περισσότερο αφρώδες γύρω από τον αστράγαλο και την γλώσσα, η οποία όμως δεν είναι πλέον ενωμένη με την εσωτερική επένδυση, όπως στις προηγούμενες εκδόσεις.
Η αίσθηση φορώντας το Supernova, είναι σαν το παπούτσι να αποτελείται από δύο διαφορετικά κομμάτια.
Το εμπρόσθιο μέρος, χωρίς να είναι από τα πιο ευρύχωρα που έχουμε φορέσει, προσαρμόζεται καλά γύρω από το πόδι, βοηθούμενο κι από την ευκαμψία του υφάσματος.
Στην φτέρνα, η εφαρμογή αρχικά μοιάζει κάπως στενή, κυρίως λόγω του σχήματος του κολάρου. Παρ’ όλα αυτά, όχι μόνο δεν ενοχλεί καθώς τρέχεις αλλά καταφέρνει τελικά να συγκρατεί σωστά το πόδι, έχοντας και ωραία αίσθηση από τα πλούσια υλικά.
Εκεί που η σχεδίαση του νέου μοντέλου δείχνει να έχει πρόβλημα, είναι στο μεσαίο τμήμα του upper.
Η περιοχή κατά μήκος των τρυπών των κορδονιών είναι ιδιαίτερα ενισχυμένη με χοντρό και άκαμπτο συνθετικό υλικό. Κάτω από αυτό μάλιστα, υπάρχει και μία στρώση λεπτού φιλμ, η οποία προσθέτει ακόμη περισσότερο όγκο και ακαμψία στο σημείο.
Όλη αυτή η υπερβολική ενίσχυση, έχει ως αποτέλεσμα να ασκείται αρκετή πίεση στο κουντεπιέ. Ακόμη κι αν επιλέξεις να δέσεις χαλαρά τα κορδόνια, σφίγγοντας αναγκαστικά μόνο τις τελευταίες τρύπες, η σκληρή βάση τους ενοχλεί. Επίσης, αν κάποιος έχει μεγάλο κουντεπιέ, είναι πιθανό να αισθανθεί πίεση ακόμη και στις πρώτες τρύπες χαμηλά, εκεί που το παπούτσι λυγίζει κατά την απογείωση.
Τα προηγούμενα Glide είχαν επίσης πληθώρα δομικών στοιχείων στο upper τους αλλά κανένα από αυτά δεν γινόταν αισθητό κατά την κίνηση. Αντιθέτως, στο Supernova, παρότι έχει “ελευθερωθεί” αρκετά εμπρός και πίσω, η Adidas επέλεξε μία πολύπλοκη σχεδίαση για να συγκρατεί το midfoot και κατά την γνώμη μου, δεν κρίνεται επιτυχημένη. Μπορεί πολλοί δρομείς να μην την βρουν ενοχλητική τελικά, σε κάθε περίπτωση όμως, μία απλούστερη λύση ήταν σίγουρα εφικτή.
Σόλα και πάτημα
Εδώ είναι το σημείο που o συνολικός χαρακτήρας του μοντέλου αλλάζει σε αρκετά μεγάλο βαθμό.
Όπως είπαμε και στην εισαγωγή, τα τρία προηγούμενα μοντέλα χρησιμοποιούσαν στην σόλα τους το υλικό Boost, συνδυασμένο με τον σκληρότερο EVA αφρό, ο οποίος ήταν τοποθετημένος στο επάνω μέρος και καθ’ όλο το μήκος της. Επιπλέον, υπήρχε και ένα “χείλος” από EVA γύρω από την σόλα, ώστε να περιορίζεται η συμπίεση του Boost.
Στο Supernova τα πράγματα είναι εντελώς διαφορετικά. Η σόλα αποτελείται αποκλειστκά από Boost και δεν υπάρχει πουθενά στρώση EVA αφρού. Το εξωτερικό σκληρότερο χείλος παραμένει αλλά μόνο από την μέση και μπροστά πλέον. Η φτέρνα λοιπόν έχει 26 ολόκληρα χιλιοστά σκέτου, μαλακού TPU (Thermoplastic PolyUrethane).
Όσον αφορά την εξώσολα, η γνωστή σχεδίαση με το Continental λάστιχο και την μεγάλη πλαστική γέφυρα στην μέση (Torsion System), έχει αντικατασταθεί από ένα ενιαίο κομμάτι, επίσης Continental λάστιχου αλλά με την σχεδίαση που χρησιμοποιεί η Adidas στα Ultra και Ultra ST (Stretchweb). Η δε γέφυρα που συγκρατούσε τον αφρό, έχει πλέον περιοριστεί σε ένα πολύ μικρό κομμάτι.
Μεγάλες αλλαγές λοιπόν και μένει να δούμε πώς επηρεάζουν το πάτημα του Supernova.
Ας αρχίσω ανάποδα, πηγαίνοντας πρώτα στο συμπέρασμα.
Το Supernova ΔΕΝ είναι το Glide 9. Σε καμμία περίπτωση. Αν μέχρι τώρα το Glide βρισκόταν κάτω από το Energy στην σχετική κατηγοριοποίηση, η θέση του Supernova είναι πλέον μεταξύ Energy και Ultra Boost.
Το cushioning στην φτέρνα είναι πολύ και μαλακό, θυμίζοντας ξεκάθαρα το Ultra. Το Boost συμπιέζεται αρκετά, ιδίως αν κάποιος πατάει πολύ πίσω και βαριά και παρά την γρήγορη επαναφορά που έχει το υλικό αυτό καθαυτό, το πόδι βουλιάζει μέσα του. Η αίσθηση αλλάζει ελαφρώς στο μεσαίο κι εμπρόσθιο τμήμα, τόσο λόγω του EVA κομματιού στις άκρες όσο και λόγω του ότι λεπταίνει η σόλα, παρ’ όλα αυτά το transition παραμένει “ράθυμο”.
Σε αυτή την συμπεριφορά συντελεί κι η ευκαμψία της σόλας, αρκετά μεγαλύτερη από πριν, κάτι που οφείλεται στη νέα σχεδίαση της εξώσολας, με το μαλακότερο λάστιχο, τα μεγάλα ανοίγματα και το μικρότερο Torsion System.
Τα προηγούμενα Glide είχαν την απαιτούμενη απορροφητικότητα, μπορούσες όμως να κινηθείς και πιο γρήγορα αν ήθελες. Είχαν και έναν δεύτερο, πιο up-tempo χαρακτήρα, ας πούμε, και το μόνο που τα περιόριζε ήταν το βάρος τους. Αντιθέτως, το Supernova είναι φτιαγμένο για αργά και μεγάλα τρεξίματα, όπου θα σε πάει ξεκούραστα και σίγουρα. Μέχρι εκεί όμως. Μπορεί το Boost να επιστρέφει μεγάλο μέρος της ενέργειας κατά την προσγείωση, είναι όμως τόση η συμπίεσή του, που τελικά αυτό το bounce χάνεται.
Συν τοις άλλοις, ελλείψει EVA, έχει χαθεί κι η σταθερότητα που είχαν οι προηγούμενες εκδόσεις (πάντα για ουδέτερο μοντέλο), κάτι που βοηθούσε στην μετάβαση από την προσγείωση στην απογείωση.
Συμπέρασμα
Στην αγορά, το Glide στεκόταν απέναντι από παπούτσια όπως το Ride ή το Pegasus, έχοντας ανάλογο responsive cushioning. Το Supernova ανεβαίνει μία κατηγορία πάνω, προσφέροντας χαρακτηριστικά που βρίσκουμε στα premium cushioned μοντέλα, έχοντας βέβαια το πλεονέκτημα της χαμηλότερης τιμής σε σχέση με αυτά. Γεγονός είναι πάντως πως οι “πιστοί” των προηγουμένων εκδόσεων θα πρέπει να κοιτάξουν αλλού. Από την άλλη, είναι βέβαιο πως το νέο μοντέλο θα βρει καινούργιο κοινό, καθώς πολλοί δρομείς αρέσκονται στο μαλακό και άνετο πάτημα, όμως η Adidas δημιουργεί έναν “εσωτερικό ανταγωνισμό”, κυρίως απέναντι στο Energy.
Νέο όνομα λοιπόν, νέο παπούτσι και κατά πάσα πιθανότητα, νέο κοινό.
dimitrissss
Βλέπω συμφωνείς και με τους ανταγωνιστές σου 😛
Nikos Pilikas
@dimitrissss Εδώ η περίπτωση βγάζει μάτια..!