Αρχική / Αξιολογήσεις / Adidas Ultra Boost

Μοιραστείτε αυτό το Άρθρο

Αξιολογήσεις / Επιλεγμένα

Adidas Ultra Boost

Adidas Ultra Boost

Κατηγορία: Trainer – Ουδέτερο πάτημα – Βάρος: 305γρ. – 10mm drop (27/17mm)

To Ultra Boost ανακοινώθηκε από την Adidas με μια ιδιαίτερα ηχηρή δήλωση: «Το καλύτερο δρομικό παπούτσι που φτιάχτηκε ποτέ»! Είτε επρόκειτο για μια επιθετική κίνηση marketing είτε η εταιρεία πίστευε τόσο πολύ στο προιόν της, αυτό που τελικά μένει στον καταναλωτή, είναι οι μεγάλες προσδοκίες. Το κατά πόσο τις εκπληρώνει, θα το εξετάσουμε παρακάτω.

Επάνω μέρος

Εδώ έχουμε ένα ενιαίο κομμάτι «πλεχτού» υφάσματος, χωρίς ραφές, ενώσεις, γλώσσα ή δομικά στοιχεία, απολύτως τίποτα. Μια χοντρή πλεχτή κάλτσα, απλά ενωμένη με την σόλα. Primeknit το ονομάζει η Adidas. Η ελαστικότητα της ύφανσης αλλάζει αναλόγως του σημείου και μόνο γύρω από τον αστράγαλο ενισχύεται από μια αφρώδη φόδρα για περισσότερη άνεση.
Στο μεσαίο τμήμα, οι τρεις κλασικές ρίγες της εταιρείας σχηματίζουν έναν «κλωβό» (cage), ο οποίος εκτείνεται μέχρι πίσω στην φτέρνα και από τις δύο πλευρές. Όλο αυτό είναι από πολύ σκληρό πλαστικό και σκοπός του είναι να συγκρατεί το πόδι. Ουσιαστικά, αυτό είναι όλο το παπούτσι, το πλεχτό ύφασμα και ο κλωβός, δεν υπάρχουν άλλα στοιχεία.
Φορώντας αρχικά το Ultra, η αίσθηση που αποκομίζεις είναι ακριβώς αυτή που περιγράψαμε παραπάνω: κάλτσα. Είναι απίστευτα άνετο, μαλακό και το πέλμα κινείται χωρίς κανένα περιορισμό. Η κατασκευή μοιάζει πολύ με το Flyknit της Nike, είναι όμως πιο εύκαμπτη και «ελεύθερη». Θα μπορούσες να τα φοράς και μέσα στο σπίτι!

img_29881

Εδώ φαίνεται χαρακτηριστικά πόσο μαλακό και ελαστικό είναι το Primeknit.

Το θέμα όμως είναι ότι πρόκειται για ένα δρομικό παπούτσι, όχι κάποιο βόλτας. Τι γίνεται όταν το τρέξεις στον δρόμο, πώς συμπεριφέρεται;
Αν έπρεπε να απαντήσω πολύ σύντομα, θα έλεγα, «καθόλου καλά»…
Το Primeknit αδυνατεί να κρατήσει το πόδι στην θέση του, τόσο εγκάρσια όσο και κατά μήκος. Ιδίως στο εμπρόσθιο μέρος του.
Είναι τόσο μεγάλη η ελαστικότητά του, σε συνδυασμό με την πλήρη απουσία overlays, που κυριολεκτικά δεν ήξερα πού θα καταλήξει το πέλμα μου σε κάθε βήμα. Μπορεί σε πολύ αργούς ρυθμούς να μην είναι τόσο έντονο αυτό αλλά οπουδήποτε αλλού, το upper είναι πολύ ασταθές και «ατσούμπαλο». Για τις στροφές δε, ας μην το συζητήσουμε καν…
Απ’ την άλλη, αν προσπαθήσεις αυτό να το διορθώσεις σφίγγοντας περισσότερο τον κλωβό, τα πράγματα μάλλον χειροτερεύουν. Όλο αυτό το πλαστικό πλαίσιο είναι τόσο σκληρό και άκαμπτο, ώστε δεν μπορεί να αγκαλιάσει το μέσο του ποδιού και να προσαρμοστεί στην ανατομία του. Το αποτέλεσμα είναι να νοιώθεις αρκετή πίεση και μετά από κάποια ώρα, ενόχληση.
Αντιθέτως, στο πίσω μέρος η φτέρνα κάθεται άψογα μέσα στο παπούτσι. Όσον αφορά την διαπνοή του Primeknit, παρ’ όλο που το έτρεξα σε σχετικά δροσερές ημέρες, έχω την αίσθηση ότι δεν αναπνέει όσο άλλα ανοιχτά διχτυωτά υφάσματα.

img_29891

Ο κλωβός που κρατάει το πόδι είναι από σκληρό και άκαμπτο πλαστικό.


Σόλα και πάτημα

Το Ultra είναι το πρώτο δρομικό μοντέλο με χρήση αποκλειστικά Boost αφρού στην σόλα του. Τα υπόλοιπα παπούτσια της εταιρείας συνδυάζουν και παραδοσιακό EVA αφρό με το Boost. Επειδή το υλικό αυτό (TPU) είναι από μόνο του πολύ μαλακό, υπάρχει ένα πλαστικό κομμάτι (torsion system) στο κάτω μέρος και στο εσωτερικό πλαινό της φτέρνας, ώστε να σταθεροποιεί τον αφρό και να αποτρέπει την υπερβολική συμπίεσή του.
Η εξώσολά του είναι από μαλακό Continental λάστιχο. Εδώ να σημειώσουμε πως όταν αρχικά κυκλοφόρησε το Ultra, τα κομμάτια που αποτελούσαν την εξώσολα ήταν κωνικού σχήματος. Επειδή όμως η φθορά τους ήταν υπερβολικά γρήγορη (<100χλμ), η Adidas άλλαξε το σχήμα τους σε επίπεδο.

img_29911

Το πλαστικό κομμάτι που συγκρατεί τον μαλακό αφρό. Το Continental λάστιχο είναι επίσης μαλακό και με πολύ καλή πρόσφυση.

Τρέχοντας, το Ultra έχει ιδιαίτερα μαλακή αίσθηση. Και μπροστά αλλά κυρίως στην φτέρνα. Για την ακρίβεια, όσο «φορτώνεις» τον αφρό, αυτός συμπιέζεται σχεδόν μέχρι τέλους. Αυτό γίνεται αντιληπτό, όχι μόνο στις χαμηλότερες ταχύτητες όπου η επαφή με το έδαφος διαρκεί περισσότερο αλλά και στις πιο γρήγορες, όταν και το «φορτίο» μεγαλώνει. Νοιώθεις ότι βουλιάζεις εντελώς κι αυτή η αίσθηση σταματάει μόνο όταν σηκώσεις το πόδι σου από το έδαφος.
Προσωπικά, είναι κάτι που θεωρώ μεγάλο μειονέκτημα σε ένα παπούτσι τρεξίματος. Όχι το επίπεδο απορρόφησης αυτό καθ’ αυτό αλλά η «πολτώδης» αίσθηση , η οποία σε κάνει να «παλεύεις» για να κινηθείς. Είναι σα να προσπαθείς να τρέξεις επάνω σε ένα στρώμα. Μπορεί αρχικά η άνεση αυτή να εντυπωσιάζει, όσο περνάει η ώρα όμως, διαπιστώνεις ότι σε κουράζει.
Συγχρόνως, αυτή η συμπεριφορά του αφρού κάνει το Ultra και πολύ ασταθές. Το πόδι μετατοπίζεται ξεκάθαρα, τόσο κάτα την προσγείωση όσο και την απογείωση. Η αίσθηση αυτή παραμένει, αν και σε μικρότερο βαθμό, ακόμη και αν προσγειωθείς στο μέσο του πέλματος αντί της φτέρνας.
Η κατάσταση βελτιώνεται κάπως αν πας πιο γρήγορα ή αν έχεις ελαφρύ πάτημα αλλά και πάλι δεν νοιώθεις ότι πατάς σε μία πλατφόρμα η οποία θα σε ωθήσει προς τα εμπρός άμεσα και ανέξοδα. Σε όλο αυτό συνεπικουρούν, τόσο το εύκαμπτο επάνω μέρος που αναφερθήκαμε νωρίτερα, όσο και η ευλιγισία της σόλας, η οποία ενισχύει την αστάθεια.
Η σόλα είναι ιδιαίτερα ανασηκωμένη στα δύο άκρα της (rocker) και θεωρητικά, κάτι τέτοιο βοηθάει στο transition. Η μεγάλη ευκαμψία της όμως, την κάνει σχεδόν εντελώς επίπεδη όταν πιεστεί από το βάρος του δρομέα, οπότε το όποιο σχεδιαστικό πλεονέκτημα μάλλον εξαφανίζεται.

img_29921

Σόλα, εξώσολα και upper είναι πάρα πολύ εύκαμπτα. Αυτό κάνει το Ultra Boost πολύ άνετο, εις βάρος όμως της σταθερότητας.

Δεν υπάρχει καμμία αμφιβολία ότι ο TPU υπερέχει των παραδοσιακών αφρών (bounce, διάρκεια ζωής, σταθερή πυκνότητα ασχέτως της θερμοκρασίας), όπως όμως σε όλα τα πράγματα, οι υπερβολικές δόσεις από κάτι πολύ καλό δεν επιφέρουν απαραίτητα κι ανάλογο αποτέλεσμα. Έτσι κι εδώ, η αποκλειστική χρήση Boost αποτυγχάνει να προσφέρει αυτό που πολλοί θα περίμεναν. Στα τρία χρόνια ιστορίας του υλικού, τα καλύτερα μοντέλα της Adidas είναι αυτά που το Boost συνδυάστηκε με EVA αφρό στην σωστή αναλογία.

Για να είμαι ειλικρινής, δυσκολεύομαι να απαντήσω στο πού απευθύνεται το Ultra Boost.
Ακόμη και για κάποιον που αρέσκεται στο πολύ μαλακό πάτημα, κατά την γνώμη μου υπάρχουν μοντέλα που πληρούν αυτή την προυπόθεση αλλά με πολύ πιο αποδοτικό και ισορροπημένο τρόπο. Γνωρίζω βέβαια αρκετούς δρομείς που είναι ευχαριστημένοι από το παπούτσι, οπότε προφανώς είναι και θέμα γούστου.

Μοιραστείτε αυτό το Άρθρο

Ο Νίκος Πήλικας είναι ερασιτέχνης δρομέας. Επειδή όμως δεν είναι καλός στο τρέξιμο, ασχολείται και με τα παρελκόμενα αυτού (π.χ. παπούτσια). Απ' ό,τι λένε, είναι καλύτερος σε αυτά...

13 Σχόλια

  1. Mε κάλυψες απολυτα @Echetlos ,ακριβώς αυτα εχω τραβηξει και εγω στο ταρταν και την ασφαλτο . Eξαιρετικο review.

  2. @kostaslouzis Πάλι καλά.. μην λένε ότι εγώ είμαι ο περίεργος! 😛

  3. @Echetlos δυστυχως ειναι αυτο που ανεφερες στο αρθρο ,ολοι »μασαμε» αρχικως απο την απιστευτη μαλακοτητα και ανεση στο περπατημα χωρις να σκεφτουμε τις συνθηκες του τρεξιματος. ‘Οπως και να εχει ελπίζω το επερχομενο supernova που λογικα ερχεται μες στο Δεκεμβρη να μας βολεψει οσους γουσταρουμε την boost τεχνολογια.
    Παρεπιμτοντως ,σε 15 μερες με την σημερινη εχω μαζεψει 72 χιλιομετρα και επικυρωνω αυτο που ελεγες για το ημισκληρο παπουτσι.

  4. όσο ερωτευμενος και κολλημενος ειμαι τα τελευταια χρονια με το minimal boost του adios, τοσο με ξενερωσε το μοναδικο energy boost που ειχα παρει για πιο προστατευτικι παπουτσι ( αργο και αισθηση βουλιαγματος). Φανταζομαι πόσο περισσοτερο θα δινει τετοια αισθηση το ultra

  5. @nestoras_katsios Έχω τρέξει με τα Energy 1 και 2, Νέστορα.
    Μοιάζουν performance σε σχέση με το Ultra.

  6. Αμάν τι κηδεία ήταν αυτή!!!!
    Δεν βρέθηκε κανείς να πει μια καλή κουβέντα για το συγχωρημένο Ultra Boost !!!
    Ίσα ίσα που βλέπω πως στα 9 του μακαρίτη, άλλο παπούτσι μπήκε σπίτι!!

  7. Οι εταιρείες προσπαθούν να βάλουν όλες τις τοπ τεχνολογίες τους σε ένα μοντέλο για να φτιάξουν κάτι το έξτρα σπέσιαλ και τα αποτελέσματα είναι συνήθως απογοητευτικά. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα το ακριβότερο παπούτσι κάθε εταιρείας είναι ένα κακό παπούτσι. Βλέπε Asics Kinsei, Mizuno Wave Prophecy, Nike Air Max etc.

  8. Κάπως έτσι είναι τα πράγματα…
    Η ναυαρχίδα κάθε εταιρείας στοχεύει σε περισσότερα του ενός target groups. Το Ultra έχει ξεκάθαρα και fashion/streetwear χαρακτήρα. Π.χ. κι εγώ για casual χρήση και γυμναστήριο το πήρα, ασχέτως που σαν δρομέας το έτρεξα κιόλας.
    Και ίσως αυτό το κοινό έχει μεγαλύτερο εμπορικό ενδιαφέρον απ’ όσο οι δρομείς.
    Φαίνεται άλλωστε κι από το ότι κυκλοφορούν αρκετές limited εκδόσεις του Ultra στα $250+.

  9. Τώρα που το λες στο γυμναστήριο που πάω οι περισσότεροι που φορούν Asics, φορούν το Kinsei!! Σε στάδιο ή σε δρόμο δε θυμάμαι να έχω δει πάνω από 2-3.

  10. «Επειδή όμως η φθορά τους ήταν υπερβολικά γρήγορη (<100χλμ), η Adidas άλλαξε το σχήμα τους"
    Κύριε Νίκο μας λέτε πως οι εταιρίες δε βάζουν δέκα ανθρώπους να τα τρέξουν πριν τα βγάλουν στην αγορά; Θα πέσω απ´ τα σύννεφα:)
    Πολύ καλό review!
    (Ο φυσικοθεραπευτής μου -μη δρομέας- μου λέει παρόμοια πράγματα για το energy. Δεν τρέχει αλλά είναι όλη μέρα όρθιος)

  11. @big-blue Καλά, η Adidas δεν φημίζεται και το QC της!
    Η φωτο είναι από παπούτσι με 50Κ. Είναι η πρώτη έκδοση, με τα κωνοειδή pods από κάτω:

    https://www.flickr.com/photos/140798332@N04/30441042423/in/dateposted-friend/

  12. Απίστευτο!
    Δηλαδή το μαύρο είναι αφρός boost?

  13. Όχι, το λάστιχο από κάτω είναι το μαύρο.
    Το boost είναι το άσπρο, αυτό είναι αθάνατο.

Αφήστε μια απάντηση