Αρχική / Θέματα / Δρομικά θέματα / Διατροφή / Κατανάλωση Ενέργειας στο Μαραθώνιο

Κατανάλωση Ενέργειας στο Μαραθώνιο

Αυτό το θέμα περιέχει 5 απαντήσεις, έχει 4 φωνές, και ανανεώθηκε τελευταία από  big-blue 2 μήνες, 3 εβδομάδες πριν.

Επισκόπηση 6 δημοσιεύσεων - 1 έως 6 (από 6 συνολικά)
  • Συντάκτης
    Δημοσιεύσεις
  • #102334

    big-blue
    Δρομέας

    Αφορμή γι αυτό το θέμα ήταν η εργομέτρηση ενός φίλου που έγινε το Σάββατο και οι δυο που έχω κάνει εγώ το 2014 και το 2017 λίγο πριν τον ΑΜΑ.

    Ο πρώτος εργομέτρης το 2014 μου είχε υπολογίσει την κατανάλωση Υδατανθράκων σε 3,42gr/λεπτό.

    Ο δεύτερος δεν έκανε τον κόπο, αλλά έπειτα από τηλεφωνική επικοινωνία, μου πρότεινε τα εξής:
    H VO2max μου (το 2017) ήταν 53,1 ml/kg/min. Υπολογίζω το κατώφλι* στο 75% της VO2max.
    Άρα 53,1*75%=39,825. Το διαιρώ με το 3,5 (είναι κάποια σταθερά;;;) και βρίσκω τα ΜΕΤ. Άρα 39,825/3,5=11,38 Kcal/Kgr βάρους/ώρα.
    Άρα για 76kgr (περίπου τη μέρα του αγώνα) = 865 Kcal/ώρα.
    Με 4 kcal/gr υπολογίζεται σε 216grΗC/ώρα (για 76kgr), δηλαδή 3,6grHC/λεπτό! Άρα θέλω έναν κουβά τζελ, όπως ο φίλος μου ο Πήλικας. Μάλιστα παρατηρώ πως η κατανάλωσή μου αυξήθηκε αντί να μειωθεί, παρόλο που βελτιώθηκα δρομικά (4 ώρες τότε τον ΑΜΑ, 03:20 πέρσι).

    Βέβαια, στο ΜΡ μου, η αναλογία HC-Λιπών στην κατανάλωση θερμίδων είναι 80%-20% (από εργομέτρηση 2014). Οπότε αν υπολογίσω και με το 80% που αφορά τους HC η κατανάλωση πέφτει πιο κάτω, στα 2,9 grHC/λεπτό. Το δεχόμαστε αυτό ή έχω κάνει λάθος;

    Επίσης: έπειτα από τις 2 ώρες, η κατανάλωση H/C μειώνεται σημαντικά, ίσως και στα 2gr/min, λέει ο πρώτος εργομέτρης και γκουρού της εργοφυσιολογίας (δεν κάνω πλάκα). Έτσι κάτι γίνεται, και φαίνεται πως μπορώ να τερματίσω έναν Μαραθώνιο με πολύ λιγότερα τζελ απ’ όσα υπολόγιζα, και συγκεκριμένα μου αρκούν 3 τζελ (των 25γρHC) για χρόνο 03:15!!!
    Του χρόνου μάλλον λέω ν αλλάξω τακτική…

    Αυτά…

    * τώρα τι εννοούν κατώφλι αυτοί, τα έχουμε πει 1000 φορές. Θεωρώ πως εννοούν το MP. Παρεμπιπτόντως ο Daniels θεωρεί το Marathon Pace (MP) = 75-84% of VO2max.

    #102338

    Echetlos
    Συντονιστής

    Πολύ ωραίο θέμα Ηλία αλλά φεύγω για προπόνηση.

    #102442

    Alexandra
    Δρομέας

    Τι έγινε Νίκο; Ακόμη να επιστρέψεις από την προπόνηση;

    #102444

    Echetlos
    Συντονιστής

    Τα συζητήσαμε τηλεφωνικώς.

    #102456

    chrisbat
    Δρομέας

    Ωραιο θέμα @big-blue
    Εργομετρηση πότε είναι καλό να κάνεις;;; Όταν είσαι σε προγραμμα/προπόνηση για κάποιο στόχο, όταν είσαι σε αποθεραπεία ή όταν τρέχεις για να είσαι σε φόρμα;;;

    • Αυτή η απάντηση τροποποιήθηκε στις 2 μήνες, 4 εβδομάδες πριν από  chrisbat.
    #102530

    big-blue
    Δρομέας

    @chrisbat εξαρτάται για ποιο λόγο την κάνεις, τι ψάχνεις στη συγκεκριμένη φάση της προετοιμασίας σου. Αν πχ πας στην αρχή της προετοιμασίας, θα βρεις που είσαι ώστε να μπεις ακριβώς στο πρόγραμμά σου. Αν πας στο τέλος θα ψάχνεις κυρίως τη διαχείριση του αγώνα στόχου, δηλαδή μέγιστους παλμούς (αυτό το βρίσκεις κ μόνος σου σε μια προπόνηση), κατανάλωση υδατανθράκων ανά λεπτό (το σημαντικότερο για μένα), ρυθμός αγώνα και δε θυμάμαι τι άλλο, αλλά κυρίως αυτά.
    Εγώ έχω απογοητευτεί απ´ τις εργομετρησεις, θεωρώ πως η καλύτερη εργομέτρηση για έναν δρομέα είναι οι αγώνες κ οι προπονήσεις του, εφόσον ξέρει τι κάνει

Επισκόπηση 6 δημοσιεύσεων - 1 έως 6 (από 6 συνολικά)

Πρέπει να είστε συνδεδεμένοι για να απαντήσετε σ' αυτό το θέμα.