Αρχική / Θέματα / Δρομικά θέματα / Διατροφή / Τζελάκια. Μεγάλη Ιστορία.

Τζελάκια. Μεγάλη Ιστορία.

Αυτό το θέμα περιέχει 56 απαντήσεις, έχει 21 φωνές, και ανανεώθηκε τελευταία από  Echetlos 1 εβδομάδα, 2 μέρες πριν.

Επισκόπηση 15 δημοσιεύσεων - 1 έως 15 (από 57 συνολικά)
  • Συντάκτης
    Δημοσιεύσεις
  • #9878

    giannislari7
    Δρομέας

    Καλησπέρα σ’ όλους . Καθώς πλησιάζει ο καιρός για τον «Αυθεντικό» έχουνε ξεκινήσει ήδη οι συζητήσεις για τα GeLάκια και τους ηλεκτρολύτες που χρησιμοποιεί ο καθένας τόσο στις προπονήσεις όσους και στους αγώνες. Ας κάνω την αρχή λοιπόν. 3 και κάτι χρόνια στό χώρο του τρεξίματος έχοντας 3 Μαραθωνίους στην πλάτη τα GeLάκια που έχω χρησιμοποιήσει τόσο σε αγώνες όσο και προπονήσεις είναι κυρίως τα High5 τόσο τα απλά όσο και τα Isogel. Τα συγκεκριμένα ξεκίνησα κυρίως λόγω της ελκυστικής τους τιμής αλλά και στο ότι τα δεχότανε απροβλημάτιστα το στομάχι μου. Το θέμα μου είναι ότι δεν νοιώθω και κάτι ιδιαίτερο όταν τα καταναλώνω. Γι αυτό και ψάχνομαι και θέλω τις απόψεις σας πάνω στο θέμα. Ένα άλλο που έχω χρησιμοποιήσει είναι τα SIS και αυτά με τα ίδια αποτελέσματα όπως νομίζω (2πλάσια τιμή σχεδόν από High5) . Πρόσφατα έχω ακούσει καλά λόγια τόσο για τα HammerGeL όσο και για τα GU Roctane . Βέβαια η τιμή τους είναι λίγο αρνητικός παράγοντας ειδικά του 2ου. Στα πρώτα μου τρεξιματικά βήματα είχα δοκιμάσει το Gu το κλασσικό όπου μου φάνηκε αρκετά παχύρευστο και για αυτό δεν το έχω ξαναδοκιμάσει. Τώρα στο μαραθώνιο παίρνω συνήθως 4 GeLάκια κάθε 8km περίπου και 3 saltstick κάπου ενδιάμεσα. Πάντως δεν έχω νοιώσει κάποιο boostάρισμα με όλα αυτά το αντίθετο μάλλον , ίσως κάτι κάνω λάθος ίσως θέλω αλλαγή GeL. Περιμένω να ακούσω τι προτιμάτε εσείς αλλά και τι χρησιμοποιείτε στους αγώνες σας .
    80 μερούλες ακόμη !

    #9881

    Echetlos
    Συντονιστής

    @argyroulisgiannis Γιάννη, σκοπός των gels δεν είναι να σου δώσουν κάποιο boost αλλά να αναπληρώσουν ένα μέρος του γλυκογόνου που έχεις καταναλώσει. Η αφομοίωσή τους από τον οργανισμό γίνεται σταδιακά, γι’ αυτό και τα παίρνεις νωρίς μιας και η λήψη τους όταν το γλυκογόνο θα είχε εξαντληθεί, θα ήταν δώρον άδωρο.
    Όσον αφορά τις μάρκες, οι διαφορές σε ποσότητα υδατάνθρακα είναι μικρές, περισσότερο παίζει ρόλο να βρεις ποιο «επίπεδο» υδαρότητος σε βολεύει πιο πολύ.

    #9887

    xipolitakos
    Δρομέας

    Έχω καταλήξει στο Zipvit ZV7 ENERGY GEL που έχει διάφορες γεύσεις. Ούτε παχύρρευστο ούτε νερουλό. Τζελ των 60ml με 50 γραμμάρια υδατάνθρακες.

    #9900

    manolee
    Δρομέας

    Σε μια πρόσφατη συζήτηση που είχα με άτομο του χώρου, μου είπε ότι πέρα από αυτό που λέει ο Νίκος περί υδαρότητας πιο σημαντικό είναι η ταχύτητα απελευθέρωσης του υδατάνθρακα στον οργανισμό μας που έχει το κάθε gel .Συγκεκριμένα για τα High5 και τα Zipvit μου είπε ότι είναι αυτά με την πιο απότομη απελευθέρωση και άρα αύξηση σακχάρου στο αίμα
    Μου είχε προτείνει τα Hammer , τα οποία όμως είναι παχύρευστα σαν τα GU και δεν έκατσαν καλα .Πέρυσι πήγα με τα isogel και φέτος δοκίμασα τα Squeezy ,που εχουν 2 γεύσεις με ενδιαφέρον για αργά μέσα στον αγώνα που δεν αντέχω άλλη γλυκιά γεύση, μπύρα και ντομάτα .Αρκετά παχύρευστα όμως κι αυτά, αν βρω θα δοκιμάσω την έκδοση σε drink gel που έχουν

    #9910

    xipolitakos
    Δρομέας

    Συγκεκριμένα για τα High5 και τα Zipvit μου είπε ότι είναι αυτά με την πιο απότομη απελευθέρωση και άρα αύξηση σακχάρου στο αίμα

    Μα αυτό δεν είναι το ζητούμενο σε έναν αγώνα; Γρήγορη ενέργεια;

    Εξάλλου ο υγιής οργανισμός εκκρίνει την ποσότητα ινσουλίνης που χρειάζεται, ώστε η γλυκόζη να μεταφερθεί στα κύτταρα ως καύσιμο και το ζάχαρο να επανέλθει στα φυσιολογικά επίπεδα.

    Εκτός αν είναι κανείς διαβητικός.

    #9915

    tazi
    Συντονιστής

    Απο το 2011 που τρεχω τα μονα βασικα τζελακια που εχω παρει σε αγωνα ειναι αυτά της overstim, τα εφερνε ενα φεγγαρι το runnerscorner, τωρα βεβαια εκλεισε. Πιο συγκεκριμενα ειχα δοκιμασει κατα γράμμα τομ marathon pack που εδινε η εταιρεια. Περιειχε 4 ειδων τζελακια, ρογφημα υδατανθρακωσης, ποτο πριν τον αγωνα και ενα κεκικ για πρωινο. Τζεελακι συμφωνα με το πρωτοκολλο επαιρνα ανα 5 χλμ, συνολο δηλαδη 8. Μετα απο καθε αγωνα ενιωθα υπερβολικα πληρεις απο ενεργεια. Τωρα πια, απο φετος δηλαδη, ακολουθησα και παλι το ιδιο πρωτοκολλο, με τη ληψη των τζελ να παραμενει η ιδια αλλα στη μιση τους ποσοτητα, το τζελ στο 40 μου επεσε αλλλα σιγουρα δε το χρειαζομουν. Αυτο που ακολουθω κατα γράμμα ειναι η υδατανθρακωση που προηγειται του αγωνα και εχει διαρκεια τρεις μερες.
    Τα τζελακια πια και ολα τα προιοντα που χρησιμοποιω τα παραγγελνω ηλεκτρονικα σε πιο μεγαλη και συμφερουσα συσκευασια.
    Φετος λεω να δοκιμασω και απο αλλη εταιρεια, με το πρωτοκολλο υδατανθρακωσης να παραμενει το ιδιο.

    #9916

    dimitrissss
    Δρομέας

    ZipVit παίρνω και εγώ. Κάτι πιο «ελαφρύ» highfive λίγο πριν την αρχή ή σε πιο μικρούς αγώνες. Αλλά σε μαραθώνιο ZipVit ανά 7,5 χιλιόμετρα και το τελευταίο στο 35. Παρότι είναι μεγάλα είναι ευκολοχώνευτα. Τα GU έχουν τη μισή ποσότητα αλλά μου έφερναν φούσκωμα.

    #9923

    manolee
    Δρομέας

    Χρήστο , απότομη αύξηση σακχαρου στο αίμα σημαίνει και απότομη πτώση .Υποθέτω ότι κάθε οργανισμός το διαχειρίζεται διαφορετικά ,αλλά προσωπικά έχω παρατηρήσει πολλές φορές αίσθημα νωθρότητας λίγη ώρα μετά την κατανάλωση υδατανθράκων
    Το θέμα με το τζελάκι το είδα την προηγούμενη εβδομάδα , όταν σε ένα 20αρακι LR είπα να δοκιμάσω ένα καινούριο.Το πήρα , ήμουν μια χαρά , αλλά μετά απο 30-40 λεπτά άρχισε μια θολούρα που με κράτησε μέχρι λίγο πριν το τέλος
    Τώρα για τον αγώνα που οι περισσότεροι τα παίρνουμε κάθε 30 λεπτά περίπου φαντάζομαι ο καθένας έχει καταλάβει τι του δουλεύει. Νομίζω πάντως ότι γι αυτό καταναλώνονται τζελάκια στα τελευταία στάδια του αγώνα, γιατί μετά το 35 δεν ξέρω αν μπορεί να έχει άλλο σκοπό

    #9924

    Echetlos
    Συντονιστής

    Συμφωνώ με τον Μανώλη. Δεν θες απότομη αύξηση του σακχάρου γιατί απότομη θα είναι και η πτώση. Όσο πιο ομαλή η καμπύλη τόσο καλύτερα.
    @manolee Η θολούρα που λες, δεν μπορεί να οφείλεται σε ένδεια γλυκογόνου. Σε 20άρι, σε ρυθμό LR μάλιστα, δεν προλαβαίνεις να αδειάσεις, όσο αντιοικονομικός κι αν είσαι.

    #9927

    dimitrissss
    Δρομέας

    @tazi Νίκο αυτό το πακέτο εννοείς;

    https://www.overstims.com/MARATHON-PACK-energy

    Ελλάδα στέλνουν;

    #9928

    Skakinen
    Δρομέας

    Συμφωνώ με τον Μανώλη. Δεν θες απότομη αύξηση του σακχάρου γιατί απότομη θα είναι και η πτώση. Όσο πιο ομαλή η καμπύλη τόσο καλύτερα

    Απότομη αύξηση σακχάρου στο αίμα => αύξηση ινσουλίνης => μείωση (έως και διακοπή) κάυσης λίπους + αύξηση κάυσης υδατανθράκων

    Την ανεπιθύμητη απότομη αύξηση ινσουλίνης (insulin spike) προκαλούν οι τροφές Υψηλού Γλυκαιμικού Δείκτη (High GI).

    #9929

    Echetlos
    Συντονιστής

    @skakinen Μπερδεύτηκα… Με διόρθωσες ή με συμπλήρωσες; 😛

    #9930

    Skakinen
    Δρομέας

    Σε αποκρυπτογράφησα…

    #9932

    tazi
    Συντονιστής

    @dimitrissss Ναι αυτο ειναι το πακετο, υπολογισε παντως πως θα πινεις νερο καθε φορα,που θα παιρνεις το τζελακι.
    Με εμενα δουλεψε ρολοι, επισης θα σου προτεινα αν αποφασισεις να παρεις το πακετο να παρεις και μερικα παραπανω για δοκιμη σε καποιο λρ.

    #9935

    Nestoras Katsios
    Δρομέας

    @manolee εισαι σιγουρος πως η «θολούρα» δεν οφείλεται σε πτωση νατρίου? ρωταω γιατί μου θυμιζει τι ενιωσα στο μαραθωνιο του ironman στο 28οχμ ενω δενειχα παρει κανένα saltstick. παιδια ειναισοβαρο πραγμα και ειτε το αγνοούμε ειτε ακόμα χειροτερα το υποτιμουμε. ειναι πολυ υπουλο, σα να βυθιζεσαι σε μεθη ηταν, μονο που δεν τοσυνειδητοποιεις εκείνητην ωρα, κ μπορειμα οδηγησει σε κωμα ή και σε θανατο

Επισκόπηση 15 δημοσιεύσεων - 1 έως 15 (από 57 συνολικά)

Πρέπει να είστε συνδεδεμένοι για να απαντήσετε σ' αυτό το θέμα.