Αρχική / Αξιολογήσεις / Asics Gel Cumulus 26

Μοιραστείτε αυτό το Άρθρο

Αξιολογήσεις / Επιλεγμένα

Asics Gel Cumulus 26

Asics Gel Cumulus 26

Κατηγορία: Trainer
Υψη σόλας: 38.5/30.5mm
Βάρος: 255γρ.

 

Το Nimbus είναι ο Batman. To Cumulus είναι ο Robin. Επί 26 χρόνια φέρουν μαζί εις πέρας την αποστολή τους, καθιστώντας την Asics μία από τις πρώτες επιλογές στην κατηγορία των προπονητικών μοντέλων. Σημαίες, όπως συνηθίζουμε να λέμε.

Κάποιες σεζόν η “ποιότητα” των χαρακτηριστικών τους διέφερε αρκετά, κάποιες άλλες λιγότερο. Το Nimbus ήταν το premium προϊόν της εταιρείας, με το Cumulus να έχει κάποια από τα χαρίσματά του αλλά να κρατάει την τιμή χαμηλότερη. Πέρυσι, στην 25η τους έκδοση, ήρθαν ίσως πιο κοντά από ποτέ, παρότι αισθητικά το Cumulus υστερούσε εμφανώς έναντι του ανανεωμένου Nimbus. Στην πραγματικότητα όμως, το Cumulus 25 ήταν καλύτερο παπούτσι απ’ όλα τα προηγούμενα Nimbus.

Το πρόβλημα με την σειρά όμως ήταν πως είχε ίδια τιμή με το Novablast, υπερτερώντας μόνο σε θέμα σταθερότητας. Του έλειπε ο χαρακτήρας που θα το διαφοροποιούσε μέσα στην γκάμα των trainers της Asics και θα δικαιολογούσε την ύπαρξή του. Γι’ αυτό και φέτος το Cumulus ακολουθεί μία διαφορετική οδό.

Επάνω μέρος και εφαρμογή

Το upper του νέου Cumulus έχει μία πιο παραδοσιακή σχεδίαση, κάτι που για εμένα είναι καλό. Ένα πολύ μαλακό engineered mesh, με “μεταξένια” υφή και κλειστή δομή. Ο προφυλακτήρας είναι πολύ ευρύς και δίνει πλάτος στο toe box.

Πολύ καλά και πλούσια υλικά.

Η γλώσσα ακολουθεί την σχεδίαση του Nimbus, όντας ελαστική και διάτρητη, με λίγο αφρώδες μόνο στο τελείωμά της. Ενώνεται στην βάση με δύο φαρδιές λωρίδες και συγκρατείται σωστά στην θέση της.

Όπως και στο Nimbus, η παχιά γλώσσα αποτελεί παρελθόν.

Κλασικό Asics στο πίσω μέρος, με επένδυση από μαλακό αφρώδες και ένα σκληρό κολάρο που φτάνει αρκετά ψηλά.

Η εφαρμογή του Cumulus 26 είναι ακριβώς αυτή ενός daily trainer, χωρίς σχεδιαστικές καινοτομίες. Θα το εκτιμήσουν περισσότερο όσοι έχουν φαρδύτερο πόδι, μιας και η γραμμή του είναι αρκετά ευρύχωρη παντού.

Μπροστά, το απαλό ύφασμα και ο προφυλακτήρας δίνουν αρκετό αέρα. Έχοντας λίγο πιο στενό πέλμα, ο χώρος ήταν περισσότερος απ’ όσο θα ήθελα.

Ευρύχωρο toe box, ίσως παραπάνω από όσο ταιριάζει στον χαρακτήρα του μοντέλου.

Το ίδιο ισχύει και για το midfoot αλλά σφίγγοντάς το παραπάνω, έρχεται στα μέτρα σου και αγκαλιάζει την περιοχή. Απλά σουρώνει στα δάχτυλα, χωρίς όμως αυτό να ενοχλεί. Η γλώσσα έχει πολύ ωραία αίσθηση και παρά την απουσία αφρώδους, δεν περνάει καμμία πίεση από τα μαλακά και ελαστικά κορδόνια.

Παρά την έλλειψη αφρώδους στην γλώσσα, η άνεση δεν λείπει.

Το κράτημα της φτέρνας είναι άνετο και σωστό. Παρ’ όλα αυτά δεν αποκλείεται το ύψος του κολάρου να ενοχλήσει όσους έχουν ευαισθησία στην περιοχή του αχιλλείου.

Γενικότερα έχουμε ένα απλό σχεδιαστικά επάνω μέρος, το οποίο θεωρώ ότι θα ταιριάξει σχεδόν με όλα τα πόδια. Εκτός αν κάποιος έχει πολύ στενό. Προσωπικά θα το προτιμούσα λίγο πιο μαζεμένο, αφού θα ταίριαζε καλύτερα με τον νέο χαρακτήρα της σόλας. Σαν νούμερο είναι κανονικό.

Σόλα και πάτημα

Το υλικό της σόλας είναι και φέτος ο γνωστός FlyteFoam Blast+, μία σύνθεση από EVA και Olefin. Έχει ψηλώσει κατά 1mm από το v25, ενώ έχει αλλάξει και η σχεδίαση των πλαϊνών πίσω, τα οποία είναι και λιγότερο ογκώδη από πριν.

                                     Η σόλα έχει διαφορετική γεωμετρία.

Ακριβώς κάτω από την φτέρνα βρίσκεται το PureGel, μία επίπεδη στρώση του γνωστού υλικού της Asics.  Σε σχέση με το Nimbus, εδώ είναι μικρότερο σε επιφάνεια.

Κάτω από τον FFB+ έχουμε ένα λεπτό στρώμα διαφορετικού αφρού. Πρόκειται για μία rubberized EVA σύνθεση, η οποία παίζει και τον ρόλο της εξώσολας. FluidRide την ονομάζει η Asics. Λάστιχο δεν υπάρχει πουθενά, παρά μόνο ο εκτεθειμένος αφρός. Είναι μία επιλογή που στοχεύει πρωτίστως στην μείωση του βάρους, όπως και σε ένα πιο απαλό πάτημα. Το μαλακό υλικό δίνει αισθητά καλύτερη πρόσφυση και μένει μόνο να διαπιστωθεί η ανθεκτικότητά του. Κρίνοντας πάντως από το Hoka Mach, το οποίο έχει επίσης την ίδια σχεδίαση στην εξώσολα, αφενός η φθορά δεν είναι μεγάλη, αφετέρου δεν επηρεάζει το πάτημα. Σε βρεγμένη επιφάνεια πάντως, το κλασικό λάστιχο συμπεριφέρεται καλύτερα.

Η σόλα του νέου Cumulus έχει μία διαφορετική γεωμετρία από πριν, παρότι αυτό δεν είναι τόσο εμφανές οπτικά. To forefoot είναι εμφανώς πιο άκαμπτο, καθώς δεν υπάρχουν αυλακώσεις, και δίνει ένα αρχικό flex point στα μετατάρσια. Συγχρόνως, η σχεδίασή του φέρει ένα πολύ μακρύ rocker, με την γωνία να ξεκινάει αρκετά νωρίς.

Η ακαμψία μπροστά βοηθάει την λειτουργία του rocker.

To v25 ήταν ένα πολύ απορροφητικό, μαλακό και σταθερό μοντέλο. Ο ορισμός του daily trainer ή αυτό που αποκαλούμε workhorse (ελληνιστί, γαιδούρι). Κι ενώ θα περιμέναμε τουλάχιστον ανάλογο πάτημα, αν όχι μαλακότερο λόγω των υψών και της νέας εξώσολας, το Cumulus 26 διαφοροποιείται.

Η σόλα εξακολουθεί να παρέχει προστασία, της λείπει όμως το βάθος και η συμπίεση. Σε καμμία περίπτωση δεν νοιώθεις την πρόσκρουση στο έδαφος, καθώς φροντίζουν γι’ αυτό τα ύψη της, δείχνει όμως σαν να έχει μικρότερη διαδρομή και μία πιο σφιχτή ρύθμιση του αφρού. Εν αντιθέσει κιόλας με αυτό που εισπράτεις συνήθως από μία σόλα κατά την προσγείωση, εδώ το softness είναι περισσότερο στο κάτω μέρος και στο τέλος της πρόσκρουσης. Είναι όμως πολύ πιο γλυκό και ήσυχο.

Χάνεις λοιπόν κάτι σε άνεση σε σχέση με πριν αλλά ως αντιστάθμισμα, το μοντέλο αποκτάει ένα νέο χαρακτήρα. Ο πυκνότερος FFB+ έχει δώσει μία ζωντάνια στο παπούτσι που ανέκαθεν έλειπε από την σειρά. Αρκετά πιο γρήγορη μετάβαση προς την απογείωση, καλύτερη αίσθηση του εδάφους και ένα ωραίο και αποδοτικό ρολάρισμα. Ιδίως το τελευταίο χαρακτηρίζει το πάτημα του Cumulus 26, με το μακρύ rocker να σε βγάζει εύκολα μπροστά και χωρίς να καθυστερείς μέσα στον αφρό. Ο τρόπος που δουλεύει είναι πιο παραδοσιακός και λιγότερο αποστειρωμένος από ό,τι στα περισσότερα ψηλόσολα.

Αν και οπτικά μοιάζει επίπεδο, η απογείωση δουλεύει επάνω στο ανασηκωμένο forefoot.

Αυτό που δεν έχει αλλάξει από το v25 είναι η σταθερότητα. Παρόλο που η φτέρνα έχει μικρότερο όγκο, παραμένει φαρδιά χαμηλά και κρατάει ουδέτερη την προσγείωση. Γενικότερα όμως το παπούτσι έχει κεντραρισμένο πάτημα καθ’ όλο το transition.

Σε σχέση με το Novablast 4, το Cumulus δίνει πλέον κάποια διαφορετικά χαρακτηριστικά. Υπολείπεται σε cushioning και ελαστικότητα, οπότε αποτελεί επιλογή για κάποιον που θέλει πιο σφιχτό πάτημα και μία κάποια αίσθηση του εδάφους. Έχει την προστασία για καθημερινά ή και λίγο μεγαλύτερα τρεξίματα, μαζί όμως και με μία σπιρτάδα που σου επιτρέπει να ανοίξεις ρυθμό. Κι είναι και σχετικά ελαφρύ. Όχι ότι θα το επιλέξεις για ένα tempo αλλά για παράδειγμα μπορεί να σε πάει μια χαρά σε κάποια προοδευτικά ή εναλλασσόμενα που δεν κατεβαίνουν πολύ χαμηλά. Προσωπικά μού θυμίζει το Glideride 3, αλλά με λίγο πιο ήπια γωνία μπροστά και πιο “γλυκό” αφρό. Θεωρώ μάλιστα ότι κάποιοι αρχάριοι ή βαρύτεροι δρομείς θα βρουν στο Cumulus ένα μοντέλο ικανό και για up tempo χρήση, χωρίς συμβιβασμούς στην προστασία και την σταθερότητα.

Συμπέρασμα

Αν σου άρεσε το μαλακό ν25 που είχε vibes από Nimbus, πιθανώς το νέο Cumulus να σου φανεί ως βήμα προς τα πίσω. Αν πάλι έβρισκες το προηγούμενο κάπως ογκώδες, νωθρό και μονοδιάστατο, τότε αξίζει να ρίξεις μία ματιά στο καινούργιο. Κατ’ εμέ είναι πιο ενδιαφέρον παπούτσι.

Ασχέτως όμως των παραπάνω, με τις αλλαγές αυτές το Cumulus βρίσκει την θέση τoy ανάμεσα στα προπονητικά της Asics και δεν συγκρούεται με κάποιο από τα υπόλοιπα. Δεν είναι είναι ένα φθηνό Nimbus, ούτε μένει στη σκιά του ίδιας τιμής Novablast. Σε όποιον δε έχει λείψει το GlideRide που η εταιρεία κατήργησε, θα μπορούσε κάλλιστα να κοιτάξει εδώ.

 

Μοιραστείτε αυτό το Άρθρο

Ο Νίκος Πήλικας είναι ερασιτέχνης δρομέας. Επειδή όμως δεν είναι καλός στο τρέξιμο, ασχολείται και με τα παρελκόμενα αυτού (π.χ. παπούτσια). Απ' ό,τι λένε, είναι καλύτερος σε αυτά...

Αφήστε μια απάντηση