Αρχική / Αξιολογήσεις / ASICS Gel Nimbus 27

Μοιραστείτε αυτό το Άρθρο

Αξιολογήσεις / Επιλεγμένα

ASICS Gel Nimbus 27

ASICS Gel Nimbus 27

Κατηγορία: Trainer
Υψη σόλας:
43.5/35.5mm
Βάρος: 305γρ.

 

Η συνταγή του Nimbus 25 απεδείχθη ιδιαίτερα επιτυχημένη. Πλήρης ανανέωση της σειράς, με εντελώς νέα σχεδίαση και χαρακτηριστικά. Max cushioning αλλά και max άνεση από επάνω έως κάτω. Γι’ αυτό και το v26 πάτησε στα ίδια μονοπάτια, παρότι ο νέος, πιο οικολογικός αφρός που έφερε, ήταν οριακά πιο σφιχτός.

Τα τελευταία χρόνια, η Asics έκανε μία στροφή 180° και δικαίως διεκδικεί ξανά τον τίτλο του ηγέτη της βιομηχανίας. Πέραν της αλλαγής στην σχεδιαστική φιλοσοφία της, αυτό επετεύχθη και με μία πολύ πλούσια γκάμα που προσφέρει επιλογές στον οποιονδήποτε. Έχοντας μάλιστα εικόνα και του τι έρχεται λίγο αργότερα, σας το επιβεβαιώνω με σιγουριά. Το έχουμε ξαναπεί άλλωστε, η εταιρεία έχει πάρει φόρα και πλέον δεν επαναπαύεται στις πωλήσεις και μόνο.

Παρ’ όλα αυτά, τα τόσα πολλά μοντέλα, ιδίως στην κατηγορία των trainers, είναι πιθανό να μπερδέψουν τον καταναλωτή. Ούτε και οι ταμπέλες που λίγο πολύ ξέραμε, χαρακτηρίζουν τις σειρές όπως παλαιότερα. Μία τέτοια περίπτωση είναι και το νέο Nimbus.

Επάνω μέρος και εφαρμογή

Το πολύ άνετο και cosy πλεχτό των v25/26 αντικαθίσταται από ένα πιο παραδοσιακό jacquard mesh. Πολύ λεπτό αλλά και πυκνό, με κάποια ελαστικότητα και ωραία αίσθηση γύρω στο πόδι. Ο προφυλακτήρας “τεντώνει” το ύφασμα και δίνει αρκετό ύψος στο toebox.

Το jacquard mesh είναι ουσιαστικά δύο στρώσεις ενωμένες μεταξύ τους.

Η γλώσσα παραμένει γυμνή και αποτελείται από παχύ και πολύ ελαστικό knit. Τα κορδόνια είναι επίπεδα και stretchy, οπότε κάθονται σωστά επάνω της.

Η ανεπένδυτη γλώσσα εξοικονομεί βάρος και διευκολύνει την εφαρμογή.

Το μεγάλο logo δένει κάπως το midfoot και μαζεύει την ευρύχωρη εφαρμογή, σε συνδυασμό με την semi-gusseted γλώσσα.

Καμμία αλλαγή στο πίσω μέρος, με το κολάρο να παραμένει μεγάλο και άκαμπτο. Εσωτερικά έχουμε το ίδιο, τεράστιο πέταλο αφρώδους γύρω από τον αστράγαλο. Διατηρείται και η ωραία λεπτομέρεια με την μονοκόμματη θηλειά στο τελείωμα.

Ίσως το παχύτερο αφρώδες που μπορείς να βρεις σε κολάρο.

Το πλεκτό ύφασμα των προηγουμένων Nimbus είχε πολύ ωραία αίσθηση. Συνολικά όμως η εφαρμογή του ήταν λίγο πιο κλειστή και δεν άφηνε αέρα στο πόδι. Με το νέο mesh αυτό διορθώνεται, τόσο λόγω της ελαστικότητας, όσο και της λεπτής ύφανσής του.

Στα δάχτυλα έχει αρκετό χώρο και θα χωρέσει άνετα και φαρδύτερα του κανονικού πέλματα. Αν έχετε στενότερο, ίσως το βρείτε λίγο χαλαρό, κυρίως λόγω ύψους.

Στρογγυλεμένο toe box και καμμία πίεση στα δάχτυλα.

Τα ίδια ισχύουν και στο μεσαίο τμήμα. Απαιτεί περισσότερο σφίξιμο από πριν, κάτι όμως που τα λεπτά κορδόνια το επιτρέπουν. Επειδή όμως είναι πολύ ελαστικά, ίσως σας παιδέψουν λίγο μέχρι να βρείτε την σωστή τάση. Προσωπικά τα αντικατέστησα, κατά την συνήθη τακτική μου, βελτιώνοντας και το κράτημα. Επίσης, ίσως δείτε το ύφασμα να σουρώνει, πρακτικά όμως αυτό δεν ενοχλεί.

Η αδόμητη γλώσσα ενώνεται με την βάση και συγκρατείται στην θέση της.

Πίσω η φτέρνα κλειδώνει πολύ σωστά και βοηθάει και την υπόλοιπη εφαρμογή. Παρά το τόσο αφρώδες και την περίσσεια άνεσης, δεν μπερδεύει το σφίξιμο και δίνει την σιγουριά που θες.

Πέραν της ποσότητας, το μαξιλάρι είναι ντυμένο με πολύ απαλό ύφασμα, δίνοντας ακόμη περισσότερη πολυτέλεια.

Γενικότερα, το νέο Nimbus έρχεται με ένα πιο άνετο καλούπι, το οποίο ταιριάζει καλύτερα στον χαρακτήρα του. Θα βολέψει όσους έχουν και λίγο πιο φαρδύ ή ογκώδες πέλμα, ενώ αυτοί με στενότερο απλά θα χρειαστεί να μαζέψουν λίγο το δέσιμο. Επίσης, έχει και πολύ καλύτερη διαπνοή συγκριτικά με το knit.

Όσον αφορά το νούμερο, επιλέγετε το κανονικό σας.

Σόλα και πάτημα

Οι αλλαγές στην σόλα δεν είναι μεγάλες, με τον FlyteFoam Blast+ ECO να παραμένει κι εδώ. Θυμίζουμε ότι πρόκειται για μία σύνθεση από EVA και Olefin, χωρίς όμως κάποια supercritical επεξεργασία. Η διαφορά με πριν είναι ότι το Nimbus έχει ψηλώσει κατά 2mm. Το βάρος δεν αλλάζει, οπότε δεν αποκλείεται η ρύθμιση να είναι ελαφρώς πιο αραιή.

Τα 43.5mm ξεπερνούν κατά πολύ τον μέσο όρο της κατηγορίας των daily trainers.

Το PureGEL διατηρείται κι εδώ, τοποθετημένο κάτω από την φτέρνα και στο επάνω μέρος του αφρού. Μία λεπτή στρώση υλικού, με την όποια συνεισφορά του στο cushioning να μην γίνεται αντιληπτή. Μικρή ποσότητα, η οποία χάνεται ανάμεσα στις μαλακές επενδύσεις και τον παχύ αφρό.

Το λάστιχο (Hybrid AsicsGrip) από κάτω είναι αρκετό αλλά μπροστά έχει περισσότερα ακάλυπτη επιφάνεια από του v26. Αυτό του δίνει μία επιπλέον ευκαμψία, αντικειμενικά όμως το forefoot παραμένει αρκετά άκαμπτο. Η πρόσφυση είναι πάνω από τον μέσο όρο, ενώ κανένα πρόβλημα δεν είχα και σε βρεγμένες επιφάνειες. Μήπως η Asics να τοποθετούσε το ίδιο υλικό και στο Novablast;

Επαρκέστατη κάλυψη και απροβλημάτιστο grip. Η εκτεθειμένη επιφάνεια δείχνει αρκετά ανθεκτική.

Το Nimbus είναι ένα πολύ “σοβαρό” παπούτσι. Τα ύψη του εξασφαλίζουν μεγάλη προστασία και βαθύ cushioning, συγκριτικά με άλλα αντίστοιχα μοντέλα όμως, δεν θα το χαρακτήριζα ως πολύ μαλακό. Αισθάνεσαι μία αρχική συμπίεση, γρήγορα όμως ο αφρός “μαζεύεται” και σου δίνει μία ιδιαίτερα στιβαρή βάση. Σε σχέση πάντως με την προηγουμένη έκδοση, είναι σαφώς μαλακότερο. Είτε λόγω ρύθμισης, είτε λόγω υψών. Επίσης, μετά από κάποια χιλιόμετρα η σόλα στρώνει και γλυκαίνει λίγο παραπάνω.

Πολύ γεμάτο πάτημα στα μετατάρσια.

Το μέγεθος του είναι τέτοιο που θεωρητικά το Nimbus κοιτάζει την κατηγορία των super trainers. Ωστόσο, λείπει από τον FF Blast+ Eco η ελαστικότητα και το rebound, ώστε να έχει μία επιπλέον ταχύτητα ή τον fun factor που συναντούμε αλλού. Παρ’ όλα αυτά, ο πυκνός αφρός και το ευθύβολο πάτημα κάνουν το μοντέλο να κινείται ευκολότερα απ’ όσο περίμενα αρχικά. Κρύβει τον όγκο του, ενώ μοιάζει και ελαφρύτερο στον δρόμο. Βοηθάει και η γεωμετρία της φτέρνας που σε βγάζει λίγο πιο μπροστά κατά την προσγείωση.

Το ανασηκωμένο πίσω μέρος μετριάζει το heavy heel striking.

Πέραν της απορροφητικότητας, μεγάλη έμφαση έχει δοθεί στην σταθερότητα. Αναμφίβολα ένα από τα 2-3 πιο σταθερά ουδέτερα μοντέλα της αγοράς, μπορεί εύκολα να φορεθεί και από κάποιον που αναζητάει μία επιπλέον στήριξη. Ο πυκνότερος αφρός, η πολύ φαρδιά πλατφόρμα και η γεμάτη καμάρα, κρατούν το πέλμα κεντραρισμένο όπως κι αν προσγειωθείς. Το ίδιο ισχύει και μπροστά. Ως αποτέλεσμα, όσος κι αν είναι ο χρόνος επαφής με το έδαφος (που στους αργούς ρυθμούς είναι πολύς), το Nimbus υποστηρίζει πλήρως τις φάσεις του transition.

Η φτέρνα είναι μεν ογκώδης αλλά τελικά δεν “οδηγεί” το πάτημα όσο θα περίμενες.

Από τα φαρδύτερα midfoot σε ουδέτερο μοντέλο.

Προσωπικά δεν βρίσκω αρνητικό το ότι η σόλα δεν έχει μεγάλη συμπίεση. Ούτε όλοι προτιμούν να βουλιάζουν μέσα στον αφρό, ούτε και κάτι τέτοιο ταιριάζει στην μηχανική του καθενός. Το έχουμε πει πολλές φορές και θα το ξαναπούμε: το cushioning και η προστασία από τραυματισμούς, δεν είναι απαραίτητα συνάρτηση του softness. Παίζουν πολλοί παράγοντες ρόλο και φυσικά οι ιδιαιτερότητες του καθενός μας. Οπότε, μπορεί το Nimbus 27 να μην είναι ένα super soft μοντέλο, είναι όμως ένα max cushioned. Από εκεί και πέρα, είναι ξακάθαρα θέμα προτιμήσεων.

Αυτό που θα διόρθωνα χωρίς δεύτερη σκέψη στο επόμενο Nimbus, έχει να κάνει με την ευκαμψία στα μετατάρσια. Για προπονητικό παπούτσι είναι ιδιαίτερα άκαμπτο και δεν διευκολύνει την φάση της απογείωσης. Κάποιες εγκάρσιες αυλακώσεις θα “έσπαγαν” λίγο το forefoot και θα έπαιρναν φορτίο από την άρθρωση των δαχτύλων.

Ένα πολύ πρόωρο flex point και μετά σχεδόν τίποτα.

Κανονικά, κάτι τέτοιο δεν θα ήταν πρόβλημα, αν η σχεδίαση του rocker ήταν διαφορετική. Η γωνία να ξεκινούσε νωρίτερα και να ήταν και πιο απότομη. Στην περίπτωση αυτή, η ακαμψία θα ήταν καλοδεχούμενη. Αντιθέτως, εδώ το rocker καθυστερεί να μπει στην εξίσωση και είναι και ήπιο. Μόνος κάποιος που πατάει πολύ μπροστά θα το αξιοποιήσει.

Συνεχίζοντας από την τελευταία παράγραφο της εισαγωγής, η Asics προσφέρει διάφορες προτάσεις στην κατηγορία των προπονητικών της και αναλόγως του τι ζητάει ο καθένας. Αν θες μαλακό πάτημα και μία πιο up-tempo χρήση, πας στο Novablast 5. Αν σου ταιριάζει να δουλεύεις με το rocker και ψάχνεις και έναν πιο ζωηρό αφρό, έχει το GlideRide Max. Αν ζητάς κι έναν performance, ή ακόμη και racing, χαρακτήρα, δες το πολυεργαλείο Superblast 2. Κι αν είσαι και της λίγο πιο παλιάς σχολής και θες το καθημερινό σου trainer “απλό”, τότε Cumulus.

Συμπέρασμα

Οπότε τι μένει για το Nimbus και σε ποιους απευθύνεται; Κατά κύριο λόγο σε αυτούς που ψάχνουν ένα πολύ άνετο, ασφαλές και με μεγάλη προστασία παπούτσι. Και ανθεκτικό. Βαρύτερους ή πιο “αρχαρίους” δρομείς, οι οποίοι δεν ενδιαφέρονται για ταχύτητα, τεχνολογίες και versatility. Μην ξεχνάμε ότι η μεγάλη δημοτικότητα του σπορ έχει φέρει και ανθρώπους που ο σωματότυπός τους απέχει από αυτόν που παραδοσιακά χαρακτηρίζουμε ως δρομικό. Μία πρόταση λοιπόν για αργά και μεγάλα τρεξίματα, αξιόπιστη και χωρίς “εάν και εφόσον”.

Η αλήθεια είναι πως η παραπάνω κατηγoριοποίηση του Nimbus, δεν συνάδει με την πληθωρικότητα που έκανε εξ αρχής γνωστή την σειρά. Κάποτε ήταν η ναυαρχίδα της Asics και όλοι το γνώριζαν αυτό. Το θέμα είναι πως πλέον δεν υπάρχουν ναυαρχίδες σε καμμία εταιρεία. Διαφορετικά μοντέλα μέσα στην ίδια γκάμα και ανάλογης χρήσης (εκ πρώτης παρόμοια), αλλά το καθένα με χαρακτηριστικά που το προσαρμόζουν στις ανάγκες του εκάστοτε δρομέα. Κι αυτό είναι σίγουρα καλό για το κοινό. Ως εκ τούτου, μπορεί το Nimbus να χάνει τον τίτλο του “βασιλιά”, που κατείχε παλαιότερα, εξειδικεύεται όμως και συμπληρώνει το ρόστερ της εταιρείας. Εκ των πραγμάτων, δεν μπορούσε να γίνει διαφορετικά.

 

Μοιραστείτε αυτό το Άρθρο

Ο Νίκος Πήλικας είναι ερασιτέχνης δρομέας. Επειδή όμως δεν είναι καλός στο τρέξιμο, ασχολείται και με τα παρελκόμενα αυτού (π.χ. παπούτσια). Απ' ό,τι λένε, είναι καλύτερος σε αυτά...

4 Σχόλια

  1. Νίκο ευχαριστούμε για άλλη μία φορά για την καταπληκτική παρουσίαση που μας προσφέρεις.
    Γνώμη μου είναι ότι στο συγκεκριμένο μοντέλο η ASICS έχει μείνει πίσω από τον ανταγωνισμό πχ glycerin max, puma MagMax, πόσο μάλλον απο το πολύ καλύτερο και πολύ φτηνότερο New balance fresh foam more v5.. ή το πολύ φθηνό και ξεκάθαρα με ανώτερη σόλα Nike vomero 18.. Η το επίσης σημαντικά πιο φτηνό αλλά πιο σύγχρονο mizuno Neo zen…Ακόμη και το Bondi πλέον διαθέτει super critical αφρό και είναι και φτηνότερο επίσης.
    Όταν ζητάς 200+ σήμερα σε αυτή την τιμή θα πρέπει να προσφέρεις και κάτι το ιδιαίτερο. Όχι τα ίδια και τα γιδια χωρίς κρεμμύδι.
    Εάν κάτι σώνει ακόμη το συγκεκριμένο μοντέλο νομίζω ότι είναι οι μεγάλες εκπτώσεις που λίγο μετά από την κυκλοφορία ακολουθούν.
    Σε αυτα τα που ζητάνε το υλικό της σόλας

  2. @geomaz Γιώργο, σύγκρινε καλύτερα τις επίσημες τιμές στς ΗΠΑ. Εκεί είναι ελάχιστα ακριβότερο μόνο από το Zen και το Vomero.
    Συμφωνώ απόλυτα περί αφρού, το λέω και μέσα άλλωστε. Αν και στο Novablast 4, ο ίδιος αφρός έχει διαφορετική συμπεριφορά. Άρα μάλλον στοχευμένα η Asics σφίγγει την σόλα του Ν27.
    Ωστόσο, όπως σου έχω πει και κατ’ ιδίαν, μην παρασύρεσαι από το ότι εσένα σου αρέσουν οι πολύ μαλακοί αφροί, ούτε και από το ότι γνωρίζεις πολλά για το αντικείμενο. Το Nimbus απευθύνεται σε ένα κοινό που μοντέλα όπως το Zen ή το More, θεωρητικά δεν θα το εξυπηρετούσαν. Για να σ’ το πω διαφορετικά, εγώ με τα 88 κιλά μου, μια χαρά μαλακό το βρήκα το Nimbus. Εσύ αντιθέτως, δεν θα το συμπίεζες όσο θα ήθελες. Για έναν πιο αργό δρομέα και βαρύτερο, με μεγάλο χρόνο επαφής με το έδαφος και μέτρια μηχανική, είναι αυτό που χρειάζεται.

  3. Νίκο η ένσταση μου δεν είναι στο ποσό σκληρός ή μαλακός είναι ο αφρός. Πχ το glycerin max δεν θεωρείται ότι διαθέτει ιδιαίτερα μαλακό αφρό στην σόλα.
    Αυτό που βρίσκω προσωπικά απαράδεκτο είναι να ζητάει μια εταιρεία σήμερα 200+ ευρω στην Ευρώπη και τα υλικά στην σόλα να είναι από την βασική σειρά ουσιαστικά.
    Σκέψου ότι η adidas από την μέχρι περσινή αγωνιστική της σειρά τώρα διαθέτει στο προπονητικό της full light strike pro στα 150..
    Θα μπορούσαν στην ASICS να έβαζαν και εκείνοι τον προηγούμενο αγωνιστικό τους αφρό σε ολόκληρη την σόλα, αυτόν δηλαδή που έχει το superblast v1. Και σφιχτός αφρός είναι και με καλύτερη επιστροφή ενέργειας, άντε να χρέωναν και 5-10 ευρώ παραπάνω στην τιμή,πιο έξυπνο + τίμιο θα ήταν.
    Άσε δε που θα πήγαινε και μπάλα στις πωλήσεις..

  4. Καταλαβαίνω απόλυτα την ερμηνεία του Νίκου, ότι ο πολύς κόσμος ξέρει,και έχει την τάση να εμπιστεύεται τα πιο(τουριστικά) παπούτσια η τέλος πάντων μοντέλα που έχουν κάνει ένα ηχηρό και διαχρονικό όνομα στην αγορά.
    Όπως πχ η Hoka με το Clifton,H Brooks με το gost και φυσικά η Asics με το παραδοσιακό πλέον Nimbus.
    Συμφωνώ όμως και με τον Γιώργο όσο αναφορά την μετριότητα των υλικών επειδή ακριβώς πατάνε στο όνομα που έχουν δημιουργήσει και στην περιορισμένη γνώση του μεγαλύτερου ποσοστού των δρομέων.
    Τέλος πάντων ειδικά την Asics που έρχεται σε όλο τον κόσμο από τις πρώτες εταιρείες σε πωλήσεις την θεωρώ υπερτιμημένη, τουλάχιστον προσωπικα ποτέ δεν βρήκα ένα μοντέλο που να μου αρέσει πραγματικά πολύ.

Αφήστε μια απάντηση