Αρχική / Αξιολογήσεις / Asics Gel Cumulus 27

Μοιραστείτε αυτό το Άρθρο

Αξιολογήσεις / Επιλεγμένα

Asics Gel Cumulus 27

Asics Gel Cumulus 27

Κατηγορία: Trainer
Υψη σόλας:
38.5/30.5mm
Βάρος: 265γρ.

 

Τα τελευταία 3 – 4 χρόνια οι τεχνολογικές εξελίξεις στον χώρο των δρομικών μοντέλων είναι εντυπωσιακές, όπως και οι ιδέες που διαρκώς οι σχεδιαστές ρίχνουν στο τραπέζι. Το ίδιο βέβαια και η αύξηση των τιμών. Όλο αυτό δημιουργεί νέες κατηγορίες ή και αλλάζει τις ήδη υπάρχουσες. Παρ’ όλα αυτά, υπάρχει μία κατηγορία που λίγο πολύ παραμένει ως είχε και με το ίδιο target group. Είναι τα λεγόμενα daily trainers.

Ο όρος αυτός περιγράφει μοντέλα που είναι θεωρητικά πιο “απλά”, δεν φέρουν τις τελευταίες τεχνολογίες της εκάστοτε εταιρείας και απευθύνονται σε αρχαρίους δρομείς ή εκείνους που αναζητούν ένα workhorse για το μεγαλύτερο μέρος των τρεξιμάτων τους. Αξιόπιστο, οικονομικό και κυρίως, προβλέψιμο. Χωρίς ιδιαίτερα χαρακτηριστικά δηλαδή, τα οποία ναι μεν κάνουν την διαφορά αλλά δεν ταιριάζουν πάντα σε όλους.

Ακριβώς τέτοια περίπτωση είναι και το Cumulus, αποτελώντας μία από τις τρεις “σταθερές” της Asics όλα αυτά τα χρόνια, μαζί με το Nimbus και το Kayano. Μην κοιτάτε το τελευταίο διάστημα που έχουν προκύψει τα Novablast, Glideride ή το Superblast. Μέχρι προσφάτως, το Nimbus και το Cumulus ήταν αυτά που απάρτιζαν την γκάμα των ουδέτερων προπονητικών της εταιρείας. Γι’ αυτό και είναι συνομήλικα. Όπως έχουμε ξαναγράψει, ο Batman και ο Robin.

Επάνω μέρος και εφαρμογή

Engineered jacquard mesh, παρόμοιο με αυτό του Nimbus, το οποίο είναι σχετικά λεπτό και με διάτρητες ζώνες επάνω από τα δάχτυλα. Ο προφυλακτήρας, αν και εύκαμπτος, δίνει αρκετό ύψος στο toe box.

Εναλλαγές κλειστής και ανοιχτής πλέξης, μόνο όμως μπροστά.

Στο μεσαίο τμήμα η ύφανση του mesh γίνεται αρκετά πιο πυκνή και δεμένη, με το κράτημα να ενισχύεται και από το μεγάλο logo.

Το logo είναι από συνθετικό φιλμ και όχι απλά βαμμένο.

Η εταιρεία τον τελευταίο καιρό επιλέγει λεπτές γλώσσες στα προπονητικά της, εν εντιθέσει με όσα μας είχε συνηθίσει παλαιότερα (το άλλο άκρο). Έτσι κι εδώ εξοικονομεί γραμμάρια με αυτόν τον τρόπο, προσθέτοντας μόνο κάποια τμήματα ελαφρού αφρώδους στην semi-gusseted γλώσσα.

Η ενίσχυση είναι σε συγκεκριμένα σημεία αλλά επαρκής.

Η γλώσσα συγκρατείται από δύο ελαστικές ταινίες.

Στο πίσω μέρος ωστόσο, η επένδυση του σκληρού κολάρου είναι πλούσια (χωρίς όμως υπερβολές), όπως μας έχει μάθει η Asics όλα αυτά τα χρόνια.

Το νέο Cumulus έχει μία αρκετά universal εφαρμογή και θα ταιριάξει στα περισσότερα πέλματα χωρίς πρόβλημα. Μπροστά, ενώ δεν είναι αντικειμενικά φαρδύ, έχει αρκετό ύψος και δίνει μία αίσθηση ευρυχωρίας. Μετά από 1-2 τρεξίματα μάλιστα, το διχτυωτό ανοίγει λίγο παραπάνω.

Η γραμμή είναι μακρόστενη και τα κορδάνια ξεκινούν ψηλά.

Στον μέσο όρο τα πράγματα και στο midfoot, το οποίο έχει όσο αέρα χρειάζεται. Δεν είναι στενό, δεν είναι χαλαρό και ρυθμίζεται εύκολα από τα ελαστικά και επίπεδα κορδόνια. Η γλώσσα κάθεται σωστά στην ράχη του ποδιού και παρότι λεπτή, φιλτράρει την όποια πίεση.

Πολύ καλό το κράτημα της φτέρνας από το άκαμπτο κολάρο, χωρίς να χρειάζεται και ιδιαίτερο σφίξιμο. Το παχύ αφρώδες δίνει την άνεση που θες στα αργά τρεξίματα, χωρίς να μπερδεύει την εφαρμογή.

Εκτός από ωραία λεπτομέρεια, η θηλειά πίσω είναι και πρακτική.

Ωραίο περιβάλλον εσωτερικά, όπως αρμόζει σε ένα trainer. Απαλή αίσθηση από την επένδυση γύρω από τον αστράγαλο αλλά και από την πίσω πλευρά της γλώσσας. Δεν αγκαλιάζει σαν “γάντι” το πόδι, ωστόσο το συγκρατεί επαρκώς.

Το μαλακό ύφασμα απλώνεται σε όλη την περιοχή γύρω από την φτέρνα.

Η διαπνοή ίσως έχει θέμα τους ζεστούς μήνες, καθώς πέραν της ράχης του toe box, η ύφανση είναι αρκετα κλειστή στο υπόλοιπο παπούτσι. Επίσης, το σαν νεοπρέν υλικό της γλώσσας δεν αναπνέει όπως ένα ύφασμα.

Όσον αφορά το νούμερο, το Cumulus είναι απόλυτα true to size και με καλούπι που θα φιλοξενήσει άνετα τα περισσότερα πέλματα.

Σόλα και πάτημα

To νέο Cumulus χρησιμοποιεί τον, όχι νέο, FlyteFoam Blast+, μία σύνθεση που αποτελείται από EVA και Olefin. Γνωστό και δοκιμασμένο πλέον υλικό, λογική επιλογή για την κατηγορία του μοντέλου. Νομίζω κιόλας πως τον προτιμώ από τον επόμενό του, τον FF Blast+ Eco. Διαφορετική γεωμετρία στα τοιχώματα της σόλας, όντας πιο πομπέ και γεμάτα.

Στο πίσω μέρος και ακριβώς κάτω από την εσωτερική επένδυση, έχουμε το γνωστό GEL. Καλύπτει μία μικρή επιφάνεια και είναι λεπτό, ίσα ίσα για να δίνει μία πρώτη αίσθηση άνεσης. Δεν αντιλαμβάνεσαι την παρουσία του παρ’ όλα αυτά.

Το τμήμα από GEL ενσωματώνεται στην σόλα και δουλεύει ενιαία.

Όπως και στο Cumulus 26, το μοντέλο χαρακτηρίζεται από την απουσία λαστιχένιας εξώσολας. Στην θέση της έχουμε μία στρώση από rubberized EVA, την οποία η Asics ονομάζει FluidRide. Η επιλογή αυτή αποσκοπεί στο χαμηλότερο βάρος αλλά και ένα πιο smooth πάτημα που δεν διακόπτει τις ιδιότητες του FF Blat+. Η πρόσφυση σε στεγνές επιφανειες είναι πολύ καλή, δεν έχω όμως εικόνα του πώς συμπεριφέρεται στο βρεγμένο. Πιθανώς εκεί να υστερεί. Ερωτηματικό αποτελεί η ανθεκτικότητα του υλικού, όπως είναι λογικό. Μετά από 35 χιλιόμετρα, δεν υπάρχει εμφανής φθορά αλλά σίγουρα δεν είναι ενδεικτικά. Ούτε και με το v26 έκανα τόση χρήση που να έχω σαφέστερη εικόνα.

Η κοιλότητα κάτω από την φτέρνα βοηθάει στην συμπίεση του αφρού.

Το νέο Cumulus δεν έχει ουσιαστικές διαφορές από πριν, με μοναδική αυτήν της σχεδίασης του rocker. Πλέον είναι πολύ πιο ήπιο και δίνει μία φυσικότερη αίσθηση και θέση στο πέλμα. Μπορεί η έντονη γωνία μπροστά να συναντάται όλο και συχνότερα στα δρομικά παπούτσια, δεν είναι όμως κάτι που ταιριάζει σε όλους. Βάζει πολλές φορές σε αφύσικη θέση τα δάχτυλα, επιφέροντας έξτρα τάση. Γενικότερα, η ιστορία rocker σηκώνει αρκετή ανάλυση και έχει τους “αστερίσκους” της. Φυσικά δεν είναι του παρόντος κάτι τέτοιο, οπότε απλά κρατάμε το ότι είναι σημαντικό να υπάρχουν και εναλλακτικές επιλογές.

Παραδοσιακή γεωμετρία μπροστά.

Το Cumulus 27 είναι ελάχιστα πιο μαλακό από το προηγούμενο, παραμένοντας όμως ισορροπημένο. Το ύψος της φτέρνας δίνει μεγάλη προστασία, χωρίς όμως να νοιώθεις ότι βουλιάζεις και μένεις μέσα στον αφρό. Απορροφάει και δίνει σιγουριά, δεν μένεις όμως πολλή ώρα στο σημείο. Σε αυτό βοηθάει και το ανασηκωμένο πίσω μέρος που μεταφέρει λίγο πιο μπροστά την προσγείωση, κάτι που θα εξυπηρετήσει καλύτερα του heavy heel strikers.

Από εκεί και πέρα, η μετάβαση προς τα εμπρός είναι στρωτή και προβλέψιμη. Το φαρδύ midfoot κρατάει το πέλμα επάνω στην σόλα και δίνει κατεύθυνση. Θα περίμενα μεγαλύτερη ευκαμψία στα μετατάρσια, από την στιγμή κιόλας που δεν υπάρχει σκληρό λάστιχο από κάτω. Καθώς η γωνία είναι πιο επίπεδη, έχεις μία μονοκόμματη αίσθηση στο τελείωμα, αν και μετά από 2-3 τρεξίματα “σπάει” κάπως ο αφρός. Επίσης, είναι πολύ ήσυχο και ομαλό λόγω της EVA εξώσολας.

Βαθύτερες αυλακώσεις στο forefoot θα το έκαναν πιο εύκαμπτο.

Σαν βασικό daily trainer, φτιαγμένο για αργούς ρυθμούς και μεγαλύτερο χρόνο επαφής με το έδαφος, έμφαση έχει δοθεί στον τομέα της σταθερότητας. Είναι κάτι που η εταιρεία πλέον έχει υιοθετήσει στα προπονητικά της, βασιζόμενη κυρίως στις φαρδιές πλατφόρμες. Έτσι κι εδώ, η βάση έχει μεγάλο πλάτος καθ’ όλο το μήκος της, με γεμάτη καμάρα και μεγάλο αποτύπωμα χαμηλά. Αυτό συμπληρώνεται από τα ψηλά τοιχώματα στο πίσω μέρος, όπως και την ελεγχόμενη συμπίεση του αφρού. Πολύ ουδέτερο πάτημα, όπως κι αν προσγειωθείς.

Παρά τα σχεδόν 40mm του, στον δρόμο μοιάζει χαμηλότερο. Γι’ αυτό και το να ανέβεις μία ταχύτητα επάνω, δεν είναι απαγορευτικό. Το αντίθετο μάλιστα. Η δε φτέρνα γίνεται και λίγο ελαστικότερη, όταν την πιέσεις. Αν η σόλα ήταν κιόλας λίγο πιο στενή, θα είχε ακόμη περισσότερη σπιρτάδα. Προφανώς δεν είναι το παπούτσι που θα επιλέξεις στοχευμένα για tempo προπονήσεις, αν όμως χρειαστεί να αλλάξεις ρυθμό, δεν θα σε ταλαιπωρήσει καθόλου. Έχει και καλό βάρος για την κατηγορία του. Για αρχαρίους δρομείς δε, που φορούν ένα παπούτσι σε όλες τις προπονήσεις τους, εύκολα θα τους εξυπηρετήσει και στις πιο γρήγορες.

Συμπέρασμα

Όπως είπαμε και στην αρχή, η συγκεκριμένη κατηγορία έχει περισσότερη απήχηση απ’ όσο πολλοί νομίζουμε. Μοντέλα που θα σου ταιριάξουν εύκολα και ξέροντας κάθε φορά τι να περιμένεις. Αν δεν είσαι από αυτούς που κυνηγούν τις τελευταίες τεχνολογίες ή δεν αναζητάς το απόλυτο, θα κάνεις την δουλειά σου καλά και σωστά. “Plug and play” επιλογές για καθημερινά ή και μεγαλύτερα τρεξίματα.

Τέτοια περίπτωση είναι και το Cumulus 27. Αποτελείται από έναν καλό αφρό, προστατευτικό και με μεσαία πυκνότητα, σταθερό πάτημα και ένα επάνω μέρος που θα ταιριάξει στους περισσοτέρους. Δεν θα σε εντυπωσιάσει, ούτε όμως και θα σε προβληματίσει ποτέ. Βασικά δεν θα σε απασχολήσει καθόλου και θα κάνει αυτά που πρέπει στο παρασκήνιο. Και για πολλούς αυτό είναι το ζητούμενο.

 

Μοιραστείτε αυτό το Άρθρο

Ο Νίκος Πήλικας είναι ερασιτέχνης δρομέας. Επειδή όμως δεν είναι καλός στο τρέξιμο, ασχολείται και με τα παρελκόμενα αυτού (π.χ. παπούτσια). Απ' ό,τι λένε, είναι καλύτερος σε αυτά...

2 Σχόλια

  1. πολύ καλή παρουσίαση, και για τους λόγους που αναφέρεις σε όλη την παρουσίαση σου, η αρχική τιμή του θα έπρεπε να ήταν μαξ 120 ευρώ. Ενα παραδοσιακό trainer χωρίς ιδιαίτερες τεχνολογίες δεν θα έπρεπε να κοστίζει όσο ένα αντίστοιχο με προχωρημένες μεσόσολες, πλάκες κλπ

  2. @nokia6030 Συμφωνώ απολύτως. Αυτή όμως είναι η τιμη όλων της κατηγορίας, $140. Ride, Pegasus, Ghost κτλ.

Αφήστε μια απάντηση