Μοιραστείτε αυτό το Άρθρο

Αξιολογήσεις / Επιλεγμένα

Saucony Ride 15

Saucony Ride 15

Κατηγορία: Trainer  –  Πάτημα: Ουδέτερο  –  Βάρος: 249γρ.  –  Drop: 8mm (35/27mm)

 

Η Saucony ήταν ανέκαθεν μία εταιρεία που δεν φοβόταν να δοκιμάσει νέα πράγματα. Πειραματίστηκε με την τάση του minimalism και ευρύτερα, καταλήγοντας σε μία πολύ ισορροπημένη προσέγγιση στα χαρακτηριστικά της. Για παράδειγμα, από το 2013 επέλεξε αποκλειστικά τα 8 και 4 χιλιοστά drop σε όλα τα μοντέλα της, όταν το standard ήταν 10 – 12mm, ενώ αρκετές φορές “ανέμειξε” τις κατηγορίες και την χρηστικότητά τους. Μην κρίνετε με τα σημερινά δεδομένα, μερικά χρόνια πριν οι προτάσεις των εταιρείων ήταν αρκετά πιο περιορισμένες και συγκεκριμένης χρήσης. Γενικότερα, πάντα της άρεσε να ανακατέβει την τράπουλα.

Απ’ την άλλη, φρόντιζε να διατηρεί πιο universal χαρακτήρα στα βασικά μοντέλα, κρατώντας ευχαριστημένο και το πιο παραδοσιακό της κοινό. Σε αυτά ανήκει και το Ride, ως το κλασικό daily trainer της γκάμας. Σταθμός ήταν η 5η του έκδοση (8mm drop, χαμηλό βάρος και σπιρτάδα) αλλά και η 9η, ένα πολυεργαλείο σε σχέση με τα υπόλοιπα καθημερινά προπονητικά. Αν και πρόσφατα έδειχνε να έχει χάσει λίγο τον δρόμο του, φέτος το Ride έρχεται με κάποιες σημαντικές αλλαγές και πολύ ανανεωμένο.


Επάνω μέρος και εφαρμογή

Το “keep things simple” είναι μία συνταγή που σπάνια αποτυγχάνει. Αυτό ακριβώς εφήρμοσε η Saucony εδώ, κάτι που είναι ορατό στα υλικά και τις καθαρές γραμμές του παπουτσιού.

Λεπτό και διαπνέον διχτυωτό παντού και από κάτω μία επίσης λεπτή και διάτρητη επένδυση. Πανάλαφρα και μαλακά υλικά, τα οποία αφήνουν πλήρη ελευθερία στο πόδι. Ο προφυλακτήρας είναι ίδιος με αυτόν των Endorphin Speed και Pro και ακριβώς όσος χρειάζεται.

Το κλασικό mesh αποτελεί πάντα σίγουρη επιλογή.

Στο μεσαίο τμήμα δεσπόζει το μεγάλο συνθετικό  logo εκατέρωθεν, το οποίο, αν και εύκαμπτο, “δένει” την περιοχή. Για επιπλέον κράτημα, έχει τοποθετηθεί ένας ιμάντας σε κάθε πλευρά, σχηματίζοντας μία θηλειά και αντικαθιστώντας την προτελευταία τρύπα. Στις άκρες του ενώνεται με την βάση και το κολάρο, ρυθμίζοντας και ενισχύοντας έτσι την εφαρμογή. Κάτι σαν παχύ και απλωμένο flywire, ας πούμε.

Χωρίς να είναι “φουσκωτή”, η γλώσσα έχει υλικό και σε συνδυασμό με τα πολύ λεπτά και φλατ κορδόνια, δεν επιτρέπει καμμία πίεση να περάσει στο πόδι. Επίσης, ενώνεται με την εσωτερική επένδυση μέχρι επάνω, έχοντας μία full bootie κατασκευή.

Η γλώσσα έχει μαλακά υλικά και φιλτράρει την οποιαδήποτε πίεση.

 

Το κολάρο είναι σκληρό αλλά δεν φτάνει ψηλά στο αχίλλειο. Το δε αφρώδες είναι πλούσιο, χωρίς όμως υπερβολές.

Για το δικό μου, ελαφρώς στενό πόδι, το Ride 15 έχει μία από τις καλύτερες εφαρμογές που έχω δοκιμάσει ποτέ. Πραγματικά δεν βρίσκω το παραμικρό που θα άλλαζα ή θα βελτίωνα. Ελεύθερο ύφασμα που δουλεύει μαζί με το πόδι, δομικά στοιχεία που είναι εκεί αλλά και δεν είναι, άνεση από το αφρώδες, χωρίς όμως να επηρεάζει το κράτημα. Άνετο, ευχάριστο και σταθερό.

Ο χώρος μπροστά δεν είναι ιδιαίτερα φαρδύς, το πολύ μαλακό mesh όμως τον κάνει να φαίνεται ως τέτοιος. Θα βολέψει και πιο ογκώδη πέλματα χωρίς πρόβλημα.

Στο midfoot το κράτημα είναι ιδανικό. Ρυθμίζεται όπως εσύ θες από τα κορδόνια και σηκώνει κι αρκετό σφίξιμο. Αγκαλιάζει παντού το πόδι, δεν αφήνει κενά, ενώ η bootie σχεδίαση δεν προσθέτει όγκο στην περιοχή. Τραβώντας το σημείο όπου βρίσκονται οι ιμάντες, νοιώθεις στιγμιαία μία πίεση χαμηλά, αμέσως όμως χαλαρώνουν και δεν ξανασχολείσαι.

Οι δύο ιμάντες αποδεικνύονται αποτελεσματικοί.

 

Τα ίδια ισχύουν και για το πίσω μέρος. Η φτέρνα κλειδώνει πανεύκολα, το κολάρο δεν επιτρέπει καμμία άσκοπη κίνηση, ενώ το αφρώδες ψηλά δίνει την άνεση που θες. Όλα συνδυάζονται ακριβώς όπως πρέπει.

Παρότι έχουμε να κάνουμε με ένα καθημερινό προπονητικό, το upper του Ride θα μπορούσε άνετα να φορεθεί και στο Endorphin Speed ή το Kinvara. Μπορεί εύκολα να στηρίξει performance κατασκευές και να ανταπεξέλθει σε γρήγορους ρυθμούς και στροφές. Απλά σφίγγεις ένα τικ παραπάνω τα κορδόνια. Από τα λίγα παπούτσια που δεν έχει χρειαστεί να χρησιμοποιήσω και τις έξτρα τρύπες.

Όπως σε όλα τα Saucony, έτσι κι εδώ πάτε στο κανονικό σας νούμερο.


Σόλα και πάτημα

Οι δύο τελευταίες εκδόσεις του Ride (13 & 14) είχαν μία αντικειμενικά σφιχτή ρύθμιση της σόλας. Σε αργούς ρυθμούς, οι οποίοι αποτελούν και την κυρία χρήση του, το παπούτσι ήταν έως και σκληρό. Χρειαζόταν να ανοίξεις για να αρχίσει να γίνεται ελκυστικό, συνθήκη όμως που δεν συμβάδιζε με την κατηγορία του.

Το νέο Ride φέρει μία διαφορετική σόλα, τόσο από πλευράς σχεδίασης, όσο και ρύθμισης. Ο αφρός παραμένει ο “απλός” PWRRUN (EVA), με τα ύψη όμως να έχουν αυξηθεί κατά 3mm. Τα 35/27mm θα μπορούσαν να κατατάξουν το παπούτσι στην max cushioning κατηγορία, παρότι κάτι τέτοιο δεν ισχύει. Η σόλα μάλιστα δείχνει ακόμη πιο ογκώδης, στην πραγματικότητα όμως ξεγελούν τα ανασηκωμένα πλαινά σε κάθε πλευρά και μέχρι εμπρός.

Εντελώς νέα γεωμετρία και σχεδίαση για την σόλα του Ride.

Πέραν των αυξημένων υψών, ο PWRRUN έχει εμφανώς και ένα διαφορετικό, πιο αραιό tuning. Το καταλαβαίνεις αν τον πιέσεις με τα δάχτυλα, αλλά φαίνεται και από το πώς συμπιέζεται κατά το πάτημα. Επίσης, μοιάζει και αρκετά ελαφρύς, σε σχέση με την ποσότητά του.

Σε αυτά προσθέστε και τον νέο εσωτερικό πάτο, ο οποίος, πέρα από πολύ παχύς, είναι από PWRRUN+ (TPU/EVA). Σε αυτόν οφείλεται και η πρώτη αίσθηση που παίρνεις κατά την προσγείωση. Θυμίζουμε ότι και παλαιότερα σε κάποια μοντέλα, η Saucony τοποθετούσε μία στρώση 3mm από TPU, ακριβώς επάνω από την κυρίως σόλα, για περισσότερο cushioning. Εδώ η αίσθηση ενισχύεται ακόμη περισσότερο, αφού είναι ακριβώς κάτω από το πέλμα.

Σημαντικές είναι και οι αλλαγές στην εξώσολα. Το λάστιχο έχει περιοριστεί αρκετά, είναι λεπτύτερο και ενσωματώνεται στην σόλα, αντί να κάθεται από κάτω της. Μπορεί να λείπουν οι εγκάρσιες αυλακώσεις του Ride 14, η νέα σχεδίαση όμως δίνει αρκετή ευκαμψία. Παράλληλα, έχει προστεθεί ένα βαθύ διαμήκες κανάλι, από το κέντρο της φτέρνας μέχρι την εξωτερική πλευρα του forefoot. Έτσι, ενισχύεται το cushioning πίσω, ενώ δίνει και μία σταθερότητα μπροστά, κατευθύνοντας το πάτημα. Συν τοις άλλοις, μαζί με κάποιες μικρότερες αυλακώσεις, αποτελούν και έναν από τους λόγους της μεγάλης μείωσης του βάρους.

Διαφορετική εξώσολα από πριν, με νέα χαρακτηριστικά και συμπεριφορά.

Η πρόσφυση είναι καλή, αν και δεν έτυχε μέχρι τώρα να το δοκιμάσω σε πιο δύσκολες συνθήκες. Όσον αφορά την ανθεκτικότητα, δεν περιμένω να βρίσκεται στα ίδια επίπεδα με πριν, καθώς πλέον υπάρχει πολύς εκτεθειμένος αφρός, ενώ και το λάστιχο είναι πιο λεπτό.

Η μεγάλη αυλάκωση κατά μήκος της σόλας.

Το Ride 15 έχει πολύ φαρδιά βάση, ιδίως στο εμπρόσθιο μέρος. Για να έχετε μία εικόνα, το πλάτος της στα μετατάρσια είναι σχεδόν ίδιο με αυτό του Nike Invincible, ένα παπούτσι – βατραχοπέδιλο όσον αφορά τις διαστάσεις. Παρ’ όλα αυτά, δεν έχεις την αίσθηση μίας πελώριας σόλας, όπως στο Nike, αφού στο Ride τα πλαϊνά της είναι κανονικά επάνω και ανοίγουν πολύ καθώς κατεβαίνουν. Παίρνεις έτσι ένα μεγάλο αποτύπωμα, χωρίς όμως τον παραπανίσιο όγκο.

Δεξιά το Nike Invincible.

Το γενικότερο feedback από τα reviews που ίσως έχετε διαβάσει ή δει, είναι πως το Ride 15 δεν είναι ένα αντικειμενικά μαλακό παπούτσι. Ή ότι μοιάζει μαλακό γιατί τα δύο προηγούμενα ήταν σκληρά.

Προσωπικά θα το χαρακτήριζα ξεκάθαρα μαλακό. Σίγουρα όχι τόσο όσο θα περίμενε κανείς από τα μεγάλα ύψη της σόλας, ούτε και συγκρινόμενο με τα προηγμένα υλικά που συναντούμε τα δύο τελευταία χρόνια στις σόλες. Έχει όμως εκείνο το παλαιάς σχολής softness του EVA, απλά χωρίς τα πολλά στολίδια των νέων αφρών. Δίνει μία λαστιχένια (όχι απαραίτητα και bouncy), πιο αραιή αίσθηση, μαζί με μία αρχική συμπίεση, ώστε να νοιώθεις σίγουρος για την απορροφητικότητά του, η οποία όμως γρήγορα εξισορροπείται για να κινηθείς προς εμπρός. Cushy but not mushy, λένε και το Ride είναι μία τέτοια περίπτωση. Το τονίζω όμως και πάλι: είναι και soft, απλά όχι super soft.

Κατά πάσα πιθανότητα, σημαντικό ρόλο στην αίσθηση, κυρίως την αρχική, παίζει και ο νέος, παχύς εσωτερικός πάτος. Πριν από κάθε τρέξιμο έλεγα να τον αντικαταστήσω με έναν κοινό, ώστε να δω πώς συμπεριφέρεται ο PWRRUN από μόνος του, αλλά όλο το ξεχνούσα. Όπως και να ‘χει, ο πάτος αποτελεί μέρος του συνολικού “συστήματος” απορρόφησης, οπότε δεν έχει τελικά νόημα να τον διαχωρίσουμε. Επίσης, η σύνθεσή του είναι τέτοια που δεν χάνει τις ιδιότητές του καθώς περνάει η ώρα, ούτε και “κάθεται”. Οι συνηθισμένοι πάτοι είναι από αφρώδη υλικά, τα οποία υποχωρούν γρήγορα από την επαναλαμβανόμενη συμπίεση. Γι’ αυτό και μέχρι πρότινος οι εταιρείες δεν τους υπολόγιζαν στην μέτρηση των υψών.

Το Ride 15 έχει ένα ιδιαίτερα ισορροπημένο πάτημα, από κάθε άποψη. Ήσυχο, γλυκό, αθόρυβο, αν και ο καλύτερος όρος είναι αυτός που έχουν οι Αμερικανοί: smooth. Πάει πολύ όμορφα στα αργά, με το cushioning να είναι σχεδόν ίδιο σε όποιο σημείο κι αν πατήσεις. Έχει ένα ελαφρύ rocker μπροστά, το οποίο όμως δεν είναι τόσο αισθητό, λόγω της ευκαμψίας του. Ο συνδυασμός τους όμως δίνει ένα πολύ εύκολο transition. Αντιθέτως, καταλαβαίνεις την ανασηκωμένη φτέρνα, η οποία “αμβλύνει” την προσγείωση.

Το παπούτσι δεν δυσκολεύεται αν του ζητήσεις και λίγο πιο γρήγορο ρυθμό. Καθώς η συμπίεση δεν είναι ανεξέλεγκτη και η σόλα διατηρεί το σχήμα της, το Ride κρατάει ένα σχετικά ευθύβολο και στιβαρό πάτημα. Το φαρδύ forefoot επιτρέπει να περάσεις την δύναμη κάτω, ενώ και ο PWRRUN αποκτάει μια κάποια ελαστικότητα όταν φορτιστεί. Προσθέστε και το αρκετά χαμηλό βάρος του, μαζί με την σίγουρη εφαρμογή του upper, κι έχετε μία σβελτάδα που διευρύνει τον χαρακτήρα του μοντέλου. Δεν θα κάνετε tempo μαζί του, αλλά προοδευτικά ή εναλλασσόμενα τρεξίματα τα έχει άνετα. Σημαντικό επίσης το ότι κρύβει τα ύψη του στον δρόμο.

Η σόλα δεν τσακίζει σε συγκεκριμένα σημεία αλλά έχει ένα μεγάλο flex point που δουλεύει μαζί με το rocker.

Το πιο εντυπωσιακό χαρακτηριστικό το Ride 15, είναι ίσως η σταθερότητά του. Και μάλιστα, χωρίς αυτή να προκύπτει από “βοηθήματα” ή μία σφιχτή και άκαμπτη σόλα. Το “άπλωμα” των τοιχωμάτων προς τα κάτω δίνει μία τεράστια βάση και κεντράρει το πάτημα, όπως κι αν προσγειωθείς. Είτε πρηνίζεις είτε υπτιάζεις, το πόδι θα έρθει στην ουδέτερη θέση. Το midfoot είναι φαρδύ και η καμάρα μένει πάντα επάνω του, ενώ τα ανασηκωμένα πλαϊνά περιβάλλουν το πέλμα και το στηρίζουν. Γενικότερα, θεωρώ ότι το παπούτσι αποτελεί ασφαλή πρόταση και για κάποιον που συνηθίζει να επιλέγει από την light stability κατηγορία. Και όπως είπαμε και παραπάνω, όλα αυτά χωρίς η σόλα να είναι ογκώδης.

Μην ξεγελαστεί κανείς και περιμένει εντυπωσιακή επιστροφή ενέργειας από τον PWRRUN ή το πέταγμα προς τα εμπρός που σου προσφέρει μία πλάκα. Το Saucony είναι απλό παπούτσι, με χαρακτηριστικά που δεν “φωνάζουν”. Γι’ αυτό όμως και είναι τόσο εύκολο, ταιριάζει σε όλους και δεν κοστίζει και μία περιουσία. Μην ξεχνάμε άλλωστε πως και τα μοντέλα που βρίσκει απέναντί του (Pegasus, Ghost, Cumulus, 880 κτλ), είναι από τα best sellers της κάθε εταιρείας.

Η μόνες δεύτερες σκέψεις που έχω για το Ride, έχουν να κάνουν με την συμπεριφορά του EVA σε χαμηλότερες θερμοκρασίες. Είναι γνωστή η μεταβολή της πυκνότητας του υλικού σε συνθήκες κρύου, όπου η σόλα χάνει την ελαστικότητά της και γίνεται πιο ξερή. Αυτό είναι και ένα από τα πλεονεκτήματα των νέων αφρών. Συν τοις άλλοις, ο EVA έχει και μικρότερη διάρκεια ζωής, όσον αφορά τις ιδιότητές του.


Συμπέρασμα

Δεν θα πω ψέματα, οι προσδοκίες μου για το Ride 15 δεν ήταν μεγάλες. Ίσως και γι’ αυτό μου άφησε τελικά τόσο καλές εντυπώσεις. Μεμονωμένα, κανένα χαρακτηριστικό του δεν είναι εντυπωσιακό, δεν κουβαλάει τεχνολογίες, ενώ ακόμη και η κατηγορία του (daily trainer) προδιαθέτει πλέον για έναν μάλλον “άχρωμο και διαδικαστικό” χαρακτήρα.

Παρ’ όλα αυτά, το μοντέλο σαν σύνολο είναι πολύ καλό. Προστατευτικό, άνετο, σταθερό και ελαφρύ, όλα αυτά που ζητάς από ένα παπούτσι που θα βγάλει τον κυρίως όγκο της προπόνησής σου. Και τα έχει και σε απόλυτα σωστή δοσολογία. Βάζοντας στην εξίσωση και το εξαιρετικό επάνω μέρος, κατ’ εμέ το Ride αποτελεί μία από τις 2 – 3 καλύτερες προτάσεις καθημερινού προπονητικού. Ξεχάστε τις παλαιότερες εκδόσεις της σειράς, εδώ έχουμε κάτι πολύ φρέσκο και σχεδιασμένο σε λευκό χαρτί.

Μοιραστείτε αυτό το Άρθρο

Ο Νίκος Πήλικας είναι ερασιτέχνης δρομέας. Επειδή όμως δεν είναι καλός στο τρέξιμο, ασχολείται και με τα παρελκόμενα αυτού (π.χ. παπούτσια). Απ' ό,τι λένε, είναι καλύτερος σε αυτά...

2 Σχόλια

  1. Με 2 παλαιότερες εκδόσεις του Ride προσπάθησα να βγάλω όγκο χιλιομέτρων, αλλά ποτέ δεν ταίριαξα μαζί τους και βγήκαν άρον άρον από την ζωή μου! Καμία χαρά, καμία αίσθηση ζωντάνιας, κανένας ενθουσιασμός μαζί τους. Και μιας και μιλάμε για Saucony , το μόνο παπούτσι που όσα χρόνια τρέχω με έχει κάνει να το ερωτευτώ (αν και δεν κάναμε πολλά χιλιόμετρα μαζί μιας και λόγω τραυματισμού δεν μπόρεσα να συνεχίσω μαζί τους) ήταν τα Saucony Breakthru 3! Φυσικά άλλο ο έρωτας, άλλο η αγάπη που παραμένει το Turbo!

  2. @roberto4carlos Άλλο παπούτσι αυτό, Μανώλη.

Αφήστε μια απάντηση