Αρχική / Αξιολογήσεις / Saucony Endorphin SPEED

Μοιραστείτε αυτό το Άρθρο

Αξιολογήσεις / Επιλεγμένα

Saucony Endorphin SPEED

Saucony Endorphin SPEED

Κατηγορία: Performance/ Racer  –  Πάτημα: Ουδέτερο  –  Βάρος: 221γρ.  –  Drop: 8mm (35.5/27.5mm)

 

Η σειρά Endorphin μάς συστήθηκε αρχικά με το Pro, ένα carbon plated racer για μεγάλες αποστάσεις. Όπως διαπιστώσαμε, το παπούτσι είναι ικανό και για πολύ πιο γρήγορους ρυθμούς από αυτούς του μαραθωνίου ή του ημιμαραθωνίου, μοιάζοντας ως η εξέλιξη των κλασικών racing flats. Στιβαρό πάτημα, μεγάλη προστασία και η αποδοτικότερη σχεδίαση rocker που έχουμε δει ποτέ, να σε στέλνει προς τα εμπρός. Το μόνο του θέμα είναι ότι δεν του αρέσουν οι αργοί ρυθμοί, καθώς η μεγάλη του ακαμψία το κάνει κάπως δύστροπο. Δεν έχει και τόση σημασία αυτό βέβαια, μιας και το παπούτσι είναι φτιαγμένο για άλλα πράγματα.

Το ενδιάμεσο μοντέλο της σειράς, μεταξύ του αγωνιστικού Pro και του προπονητικού Shift, είναι το Speed. Στα χαρτιά, πρόκειται για την performance/up tempo πρόταση της Saucony, όντας πιο φιλικό από το Pro και γρηγορότερο από το Shift. Βάσει προδιαγραφών, μοιάζει σχεδόν ίδιο με το πρώτο, αφού η μόνη τους διαφορά είναι το υλικό της ενσωματωμένης πλάκας. Πόση διαφορά κάνει λοιπόν η nylon από την carbon plate;

Επάνω μέρος και εφαρμογή

Η επιλογή της εταιρείας να λανσάρει όλη την σειρά Endorphin στον ίδιο χρωματισμό, όσο όμορφος κι αν είναι, μπερδεύει λίγο τον αγοραστή. Ιδίως τα Pro και Speed, δείχνουν πανομοιότυπα και τελικά τα ξεχωρίζεις μόνο από κάποιες λεπτομέρειες. Παρ’ όλα αυτά, οι ουσιαστικές διαφορές δεν είναι λίγες.

Ενώ το επάνω μέρος του Speed παραμένει ελαφρύ, μαλακό και ιδιαίτερα διαπνέον, το engineered mesh είναι αισθητά πιο “δεμένο”. Κάποιες (σαν 3D) διαγώνιες ενισχύσεις, μαζί με τον μαλακό προφυλακτήρα, δίνουν ύψος στο toe box και μία επιπλέον δομή που λείπει από το Pro.

Αριστερά το Pro και δεξιά το Speed. Εμφανώς πιο structured το διχτυωτό του δευτέρου.

Αντίστοιχα, τα μεγάλα logo της Saucony στο μεσαίο τμήμα είναι από παχύτερο συνθετικό υλικό, παρόλο που παραμένουν εύκαμπτα και ακολουθούν το ύφασμα.
Η γλώσσα είναι εντελώς γυμνή, με μία εσωτερική επένδυση μόνο στο επάνω μέρος της. Στο τελείωμά της, δύο λωρίδες υφάσματος την ενώνουν με το footbed και την συγκρατούν στην θέση της. Απόλυτα επιτυχημένη λύση, αφού και η δουλειά γίνεται, και δεν έχεις περίσσεια υλικού, όπως με μια full bootie σχεδίαση.

Ακόμη πιο διαφορετικό, είναι το πίσω μέρος του Speed. Πλέον υπάρχει ένα σχετικά σκληρό κολάρο, εν αντιθέσει με το Pro που δεν έχει καν, ενώ έχει τοποθετηθεί και μία εξωτερική ενίσχυση σε σχήμα “Τ”. Το αφρώδες είναι αρκετά περισσότερο, τόσο σε ύψος, όσο και περιμετρικά. Μην φανταστείτε τίποτα υπερβολικό, απλά δίνει μία παραπάνω άνεση.

Το Pro έχει ελάχιστο αφρώδες και μόνο στο σημείο του αχιλλείου. Στο Speed είναι αρκετά περισσότερο και καλύπτει όλη την περιοχή του αστραγάλου.

Βρίσκω το upper του Endorphin Pro πραγματικά πολύ καλό, του Speed όμως είναι ακόμη καλύτερο. Παραμένει πανάλαφρο σε αίσθηση και ρυθμίσιμο αλλά τα παραπάνω δομικά στοιχεία το κάνουν ξεκάθαρα πιο λειτουργικό.

Μπροστά, ο χώρος ισορροπεί ιδανικά μεταξύ άνεσης και κρατήματος και θα πρέπει να έχεις αρκετά φαρδύ πέλμα για να μην βολευτείς. Κρατάει το σχήμα του, έχει ύψος, ενώ και το ύφασμα είναι μαλακό και ακολουθεί την κίνηση. Ούτε μπόσικα θα νοιώσεις, ούτε όμως και καμμία πίεση.

Από το μέσο και πίσω, το πόδι κλειδώνει απόλυτα. Πλήρως ρυθμίσιμο από τα μη ελαστικά και φλατ κορδόνια, επιτρέπει όσο σφιχτό δέσιμο θες. Παρότι προσωπικά δεν έχω κανένα πρόβλημα με το minimal κολάρο του Pro, κάποιοι αναφέρουν ότι η φτέρνα τους παίζει ελαφρώς. Είναι και θέμα ποδιού, άλλωστε. Παρ’ όλα αυτά, στο Speed τέτοιο θέμα δεν υφίσταται, αφού η ενίσχυση και το αφρώδες συγκρατούν το σημείο όπως ακριβώς πρέπει. Και μάλιστα, χωρίς να χρειάζονται πειραματισμοί με το σφίξιμο. Το upper ακούει αμέσως σε ό,τι του κάνεις.

Δεν έχει κανένα πρόβλημα όσο γρήγορα κι αν πας, στρίβει παντού εύκολα και γενικότερα δεν ξανασχολείσαι μετά το πρώτο δέσιμο. Είτε το βάλεις σε μαραθώνιο, είτε σε μικρά κομμάτια σε στίβο. Από τις καλύτερες εφαρμογές που έχω φορέσει ποτέ.
Το νούμερό του δε, είναι εντελώς κανονικό.

Σόλα και πάτημα

Ο PWRRUN PB διατηρείται και στο Speed. Pebax αφρός λοιπόν, σε μορφή όμως θερμοκολλημένων διογκωμένων “κόκκων”, κατασκευή που προσδίδει μεγαλύτερη ανθεκτικότητα στο υλικό, κατά την εταιρεία. Ο ιδιότητές του είναι λίγο πολύ γνωστές: κορυφαία προστασία και επιστροφή ενέργειας, σταθερότητα στην συμπεριφορά και πολύ χαμηλό βάρος. Η σόλα είναι πανομοιότυπη με του Pro, τόσο στα ύψη όσο και την γεωμετρία της. Ξεχωρίζουν μόνο από την μαύρη φάσα στο μέσο αυτής του Pro.

Endorphin Speed και Pro.

Η μεγάλη διαφορά των δύο μοντέλων εντοπίζεται στο εσωτερικό του μοτέρ. Αντί της πλάκας από ίνες άνθρακα λοιπόν, το Speed φέρει μία πλάκα από nylon. Αυτό συνεπάγεται μεγαλύτερη ευκαμψία, ή αν προτιμάτε, μικρότερη ακαμψία. Και όπως θα δούμε παρακάτω, επηρεάζει σε μεγάλο βαθμό την συμπεριφορά του παπουτσιού.

Η εξώσολα παραμένει κι αυτή ίδια. Το εμπρόσθιο μέρος και το εξωτερικό σημείο κάτω από την φτέρνα καλύπτονται από carbon rubber, όπως κι ένα χείλος περιμετρικά του εκτεθειμένου αφρού. Έχοντας ξεπεράσει τα 100 χιλιόμετρα με το Pro, η φθορά από κάτω είναι σχεδόν ανύπαρκτη, παρόλο που η περισσότερη χρήση έχει γίνει στην σαγρέ επιφάνεια του στίβου.

H rocker γεωμετρία (SpeedRoll) βρίσκεται κι εδώ, με το ανασηκωμένο forefoot να είναι χαρακτηριστικό και την σχήματος “S” πλάκα να φτάνει μέχρι ψηλά και μπροστά. Βέβαια, η συμπεριφορά του SpeedRoll είναι διαφορετική, καθώς επηρεάζεται σε μεγάλο βαθμό από την ακαμψία της πλάκας.

Ίδιο rocker, ίδιo σχήμα πλάκας αλλά διαφορετική συμπεριφορά.

Να θυμίσουμε ότι το Pro έχει ένα πολύ συμπαγές και δυναμικό πάτημα, το οποίο βασίζεται κυρίως στην ακαμψία, το σχήμα/θέση της carbon plate αλλά και το rocker. Ρολάρει με απίστευτο τρόπο, στέλνοντάς σε κυριολεκτικά προς τα εμπρός, όντας ικανό για πολύ γρήγορους ρυθμούς. Ο αφρός είναι σφιχτός, χωρίς μεγάλη συμπίεση και σε συνδυασμό με την άκαμπτη πλάκα, κάνουν το παπούτσι να “βραχυκυκλώνει” και να γίνεται κουραστικό, αν το πας αργά. Όπως ένα pure racer, δηλαδή. Δωσ’ του ταχύτητα όμως και θα εκτοξευτεί.

Όταν πρωτοφόρεσα το Speed σε ένα ελεύθερο τρέξιμο, συνεχώς κοίταζα για να βεβαιωθώ αν φοράω αυτό ή το Pro. Το πάτημά τους έμοιαζε σχεδόν ίδιο. Ελάχιστη συμπίεση και η nylon plate συμπεριφερόταν σαν carbon, κάνοντας το παπούτσι εξίσου άκαμπτο και δύσκολο στην διαχείρισή του. Μετά από ~30 χιλιόμετρα όμως, η σόλα έστρωσε και πλέον φορούσα ένα πολύ διαφορετικό παπούτσι. Προφανώς, όλο αυτό έχει να κάνει με το υλικό της πλάκας, αφού το πλαστικό δεν έχει την στιβαρότητα και την ανθεκτικότητα του ανθρακονήματος και με την χρήση μαλακώνει. Αρκετά κιόλας.

Ως αποτέλεσμα, το Speed είναι ένα πολύ πιο φιλικό και ραφιναρισμένο μοντέλο, με το εύρος χρήσης του να διευρύνεται σημαντικά.
Πρώτ’ απ’ όλα, είναι πολύ πιο μαλακό από το Pro. Σίγουρα δεν έχει το super soft πάτημα των χαμηλής πυκνότητας αφρών, δεν επιδιώκει όμως και κάτι τέτοιο άλλωστε. Μπορεί τα τεράστια ύψη της σόλας να ξεγελούν και να υπόσχονται άλλα πράγματα, μην ξεχνάμε όμως ότι πρόκειται για ένα καθαρά performance μοντέλο ή ακόμη και αγωνιστικό για πολλούς.

Η πιο εύκαμπτη πλάκα επιτρέπει στον PWRRUN PB να συμπιεστεί αρκετά και δεν τον φρενάρει, όπως στο Pro. Η βύθιση σαφώς και παραμένει ελεγχόμενη, απλά η πλάκα μοιάζει να δουλεύει μαζί με τον αφρό. Το καταλαβαίνεις πηγαίνοντας ακόμη κι αργά, πιο πολύ όμως όταν ανοίξεις και πατήσεις με περισσότερη δύναμη. Συν τοις άλλοις, η αίσθηση αυτή είναι ενιαία, από πίσω μέχρι τα δάχτυλα. Δεν αλλάζει αναλόγως του πού πατάς ή φορτίζεις την σόλα, όπως σε άλλα μοντέλα της κατηγορίας. Να τονίσω ότι όλο αυτό αφορά το softness και όχι το cushioning, αφού η απορρόφηση των κραδασμών είναι αναμφισβήτητη για το μέγεθος και το υλικό της σόλας.

Πέραν αυτού, η μεγαλύτερη συμπίεση κάνει το Speed πολύ πιο bouncy και ζωντανό. Το συμπαγές πάτημα του Pro, φιλτράριζε την επιστροφή ενέργειας από τον αφρό και δεν ήταν τόσο εμφανής. Αντιθέτως, εδώ είναι πολύ πιο αιθητό το pop, ακόμη κι όταν δεν πας γρήγορα.

Η nylon plate επιτρέπει και μία σχετική ευκαμψία, η οποία, σε συνδυασμό με το πιο μαλακό forefoot, κάνει τελικά το transition αρκετά πιο φυσικό και εύκολο. Ξεχάστε οποιαδήποτε σύγκριση με τα υπόλοιπα, εντελώς άκαμπτα carbon plated, ή και απλά χοντρόσολα μοντέλα. Το Speed καταλήγει να έχει ένα μεγάλο flex point, που ξεκινάει μάλιστα και σχετικά πίσω. Εννοείται πως δεν είναι το πιο εύκαμπτο παπούτσι που έχετε φορέσει, πολύ δύσκολα όμως θα καταλάβεις ότι κάτω από τα μετατάρσια έχεις 27.5mm αφρού και μία πλάκα.

Γι’ αυτούς τους λόγους, το Speed πάει ΚΑΙ αργά. Χωρίς ιδιαίτερη δυσκολία, μάλιστα. Τεράστια προστασία, semi-soft πάτημα, άνετο επάνω μέρος και ο Pebax που αποδεδειγμένα κρατάει τα πόδια σου φρέσκα. Και πολύ ελαφρύ, επίσης. Kαμμία σχέση με το Pro ή άλλα αντίστοιχα μοντέλα, όπου πρέπει αναγκαστικά να ρολάρεις επάνω στο rocker για να μετακινηθείς, πράγμα που απαιτεί ταχύτητα. Το έχω βάλει σε πολλά ελεύθερα ή long runs και ποτέ δεν σκέφτηκα ότι θα προτιμούσα να είχα φορέσει ένα trainer. Η μόνη μου έγνοια ήταν να μην το αφήσω να με παρασύρει σε πιο γρήγορο ρυθμό.

Διότι, ναι μεν το Saucony μπορεί να δουλέψει και ως προπονητικό, εκεί όμως που φαίνεται ο πραγματικός του χαρακτήρας, είναι όταν ανεβάσεις ταχύτητα. Το Speed είναι ένα up tempo μοντέλο, όλα συνηγορούν σε αυτό. Το χαμηλό βάρος, το rebound, η πλάκα που δρα ως μοχλός και σε προωθεί, όλα λειτουργούν σαν σύνολο και ανεβάζεις ρυθμό με μεγάλη ευκολία. Και επειδή σε πάει και ξεκούραστα, τον ρυθμό αυτόν τον διατηρείς πολύ άνετα και ανέξοδα. Ιδανικό cruiser.
Παρ’ όλα αυτά, το παπούτσι μπορεί να πάει και πολύ πιο γρήγορα. Το φόρεσα και σε μικρά κομμάτια σε στίβο και πραγματικά δεν δυσανασχέτησε πουθενά. Μπορεί η σόλα να είναι πολύ ψηλή, όπως και στο Pro όμως, κρύβει καλά το μέγεθός της. Ούτε αποκομμένος από το έδαφος νοιώθεις, όπως θα περίμενε κανείς, ούτε και παραμορφώνεται, ώστε να γίνεται ασαφές το πάτημα και να μη μπορείς να περάσεις την δύναμη κάτω. Άψογο σε όλες τις συνθήκες!

Βέβαια, σε πολύ ψηλούς ρυθμούς το Pro υπερτερεί ξεκάθαρα. Η ακαμψία της carbon plate κάνει εμφανώς πιο γρήγορο το transition και η στιβαρότητα της σόλας βοηθάει επίσης σε αυτό. H nylon plate δεν δίνει αυτή την τόσο έντονη προώθηση που με εντυπωσίασε στο Pro, νοιώθοντας πραγματικά σαν σε κουνιστή καρέκλα. Όπως είπαμε όμως και αλλού, η ακαμψία αυτή έχει και το τίμημά της.

Καταλήγοντας, θα ήθελα να πω το εξής: μπορεί η nylon plate να είναι θεωρητικά “υποκατάστατο” της carbon, στην πράξη όμως αποδεικνύεται ότι συνδυάζεται καλύτερα με την υπόλοιπη σόλα και την αναδεικνύει και περισσότερο. Ιδίως αν μιλάμε για τον μέσο (και όχι μόνο, ίσως) δρομέα.

Συμπέρασμα

Για εμένα, το Endorphin Speed είναι ένα καταπληκτικό παπούτσι. Δεν είναι μόνο ότι αποδίδει, είναι και απίστευτα απολαυστικό. Fun to run, σε κάνει να θέλεις να βγείτε να τρέξετε. Και κάνει και πολλά πράγματα χωρίς να υστερεί πουθενά. Σίγουρα σχεδιάστηκε για tempo ρυθμούς και κάτω αλλά πολύ όμορφα θα σε πάει και για πολλά, πιο αργά χιλιόμετρα. Οπότε, μη με ρωτήσετε για τι τρεξίματα είναι κατάλληλο… για όλα.

Όλα του τα χαρακτηριστικά τα έχει στις σωστές δόσεις. Μεγάλη προστασία και μαλακό πάτημα, χωρίς όμως την υπερβολική συμπίεση που σε καθυστερεί ή και σε κουράζει. Μία πλάκα που σε προωθεί αλλά που δεν περιορίζει την χρηστικότητά του παπουτσιού. Κλειστή και σίγουρη εφαρμογή αλλά άνετη και για καθημερινή χρήση. Ειλικρινά δεν βρίσκω ψεγάδι.

Μοιραστείτε αυτό το Άρθρο

Ο Νίκος Πήλικας είναι ερασιτέχνης δρομέας. Επειδή όμως δεν είναι καλός στο τρέξιμο, ασχολείται και με τα παρελκόμενα αυτού (π.χ. παπούτσια). Απ' ό,τι λένε, είναι καλύτερος σε αυτά...

33 Σχόλια

  1. Congratulations για το review!Ολοι μιλάνε για το παπουτσι της χρονιάς!

  2. Συγχαρητήρια Νίκο ,το συγκεκριμένο παπούτσι το παρακολουθώ στενά, , θέλω και ελπίζω να γίνει το επόμενο αγαπημένο μετά τα turbo 1 και next. Μακάρι να βγάζει τα χιλιόμετρα του turbo 1 να έχει εξίσου μαλακό πάτημα ,στα tempo και long run να είναι το ίδιο αποδοτικό και να έχει λίγο την σπιρτάδα του next στα γρήγορα τρεξίματα .

  3. @poulios_antonis Ευχαριστώ, Αντώνη!
    Εντάξει, είναι και υποκειμενικό το πράγμα αλλά όντως ξεχωρίζει το παπούτσι.

    @giorgos-grig Όλα σε ένα τα θες, ε;

  4. Ναι φίλε ζητάω πολλά το ξέρω, περιγράφω το τέλειο παπούτσι για τα δικά μου γούστα , ας είμαστε ρεαλιστές όμως αν είναι λίγο πιο γρήγορο από το turbo1 και βγάζει άνετα χιλιόμετρα με καλύπτει …

  5. Εγώ δε σχολιάζω….. δεν είμαι αντικειμενικός κριτής!!!!! Χαχαχα…. Μετά τα EPIC, TURBO #1 & #2 επέστρεψα στη SAUCONY και προς το παρόν έχω ενθουσιαστεί….. Σ’ ευχαριστούμε πολύ @echetlos

  6. φοβερό παπούτσι!ευχαριστούμε Νίκο

  7. SOLD!!!

    Μία ερώτηση μόνο,
    Αναφέρεις ότι το nylon plate δεν δίνει τόσο έντονη προώθηση, δίνει όμως ? την αισθάνεσαι την πλάκα έστω και λίγο?
    Το ρωτάω γιατί κάποιοι που άνοιξαν το Tempo Next και έβγαλαν την nylon πλάκα , αυτή είχε την αντίσταση μιάς κόλλας Α4 και φυσικά κανείς δεν την έχει “αισθανθεί” όταν τρέχει.
    (ας δεχτούμε ότι δεν την έβαλαν μόνο για μάρκετινγκ λόγους αλλά για λόγους σταθερότητας του αφρού)

    Ευχαριστούμε Νίκο!!!

  8. Να ‘στε καλά, παίδες! 🙂

    @pseiras H πλάκα στο Tempo είναι για να κρατούνται πάνω της οι αερόσακοι, τίποτε άλλο.
    Στο Speed, σαφώς και την αντιλαμβάνεσαι, απλά δουλεύει μαζί με το υπόλοιπο κι είναι πολύ πιο διακριτική. Συμμετέχει στο propulsion αλλά δεν είναι όπως στο Pro, όπου το νοιώθεις πως ρολάρεις επάνω της.

  9. Σε ευχαριστώ πολύ Νίκο.

  10. Thanks για το review Νίκο, εξαιρετικό όπως πάντα.
    Σε τι paces και πάνω θα θεωρούσες καλύτερο το pro σε σχέση με το speed; Marathon, half-marathon, 10k, 5k, 3k;

  11. @sotosdiam Καλή ερώτηση, Σωτήρη…
    Επειδή είναι λίγο σχετικό το pace, να σου απαντήσω αλλιώς: Από 600άρια και κάτω, προτιμώ το Pro. Όχι ότι δεν αποδίδει το ίδιο και σε πιο μεγάλα, απλά ο 50χρονος πλέον θέλει και λίγη περισσότερη τρυφερότητα στα πόδια του.
    Σε ένα αγώνα 3Κ λοιπόν, θα φορούσα το Pro χωρίς δεύτερη σκέψη, αν και με το άλλο ωραιότατα θα πήγαινα και πάλι. Σε 3χίλιαρα όμως, θα έβαζα το Speed.
    Κατά τ’ άλλα, η διαφορά είναι περισσότερο στην αίσθηση που εισπράττεις, παρά στα δευτερόλεπτα.
    Ο Ζερβάκης λέει ότι πιο αργά από το 3:30, του σφίγγει τις γάμπες.

  12. Thanks για την απάντηση Νίκο. Ενδιάφερον αυτό που λες. Δεδομένου λοιπόν ότι τα 3χίλιαρα τα κάνεις σε 10k pace και πάνω, θεωρείς ότι για κοινούς θνητούς και για χρήση σε αγώνες 10k, HM, M, καλύτερη επιλογή θα ήταν το Speed. Και αυτό συμβαδίζει και με αυτό που λέει ο Ζερβάκης, για τον οποίο το 3:30 είναι λίγο πιο αργό από το marathon pace του.

  13. Εξαιρετικος Νικο για ακομα φορα μας βαζεις σε μπελαδες. Το βλεπω ως διαδοχο του Τurbo 2
    Το θεμα μου ειναι η πολυ τσιμπημενη τιμη του χωρις να εχει carbon plate. Τοσο ακριβα ειναι και με τη nylon?
    Aν δεν πεσει σε λογικα επιπεδα στις εκπτωσεις του επομενου μηνα ή στη B.F, θα κοιταξω εναλλακτικες.

  14. @sotosdiam Κάπως έτσι, Σωτήρη…
    Ή για παράδειγμα, αν έκανα 1000άρια στη μέγιστη πρόσληψη, θα φορούσα το Pro.
    Αν όμως τα είχα με 1′ διάλειμμα, θα έβαζα τα Speed. Είναι εμφανώς πιο ξεκούραστο και forgiving.

    @roukounas Σχετικό είναι πλέον το ακριβό, Ηλία.
    180€ έχουν τα Turbo, με μισό Pebax και χωρίς πλάκα. 180€ έχουν και τα Nimbus, Kayano και άλλα παρεμφερή.
    250 τα Hyperion, 200+ θα είχαν τα TC και τα RC, αν εισάγονταν, με carbon μεν αλλά χωρίς Pebax.

  15. Ναι οκ αλλα ετυχε και τα αγορασα σε τιμη 99 ευρω το Γεναρη:p
    Πανω απο 130-140 ευρω για παπουτσι δεν δινω. Ευτυχως υπαρχουν αρκετα καλα παπουτσια πλεον

  16. Πολύ ωραία ανάλυση και όπως την περιμέναμε.

    Όσο πιο δύσκαμπτο είναι το παπούτσι τόσο μικρότερο και το εύρος δρομέων για το οποίο είναι κατάλληλο. Όσο πιο γρήγοροι γίνονται οι ρυθμοί τόσο περισσότερο μοιάζουν και τα στυλ τρεξίματος (form) των αθλητών. Αναμενόμενο το Pro να απαιτεί γρηγορότερους ρυθμός και να ταιριάζει σε λιγότερους. Η μαγική λέξη για το Speed όπως αναφέρεις είναι το forgiving, και είναι forgiving τόσο σε ρυθμούς όσο και σε form.

  17. @lazarosfilippidis Έτσι ακριβώς Λάζαρε, σχεδόν δεν έχει “προυποθέσεις” για να το τρέξει κάποιος.
    Κι είναι και σχετικά σταθερό στην φτέρνα, παρότι δεν είναι φαρδύ, οπότε αν πατάς πολύ πίσω, δεν σε κουράζει.

  18. Καταπληκτικη η αναλυση σου Νικο για αλλη μια φορα ,καθως και οι φωτο!
    Σε παρακαλουμε μην αργεις και του alphafly, μια που ειδικα εκει τα υπαρχοντα reviews πασχουν απο σχετικες φωτο.
    Αντε να σε χαρω πλησιαζει και το black friday οσονουπω!

    Ευχαριστουμε!

  19. @echetlos άψογο review, το κλασικό ερώτημα: είναι μαλακότερο του Turbo? (έστω και μετά τα πρώτα χλμ)

    @geomaz να μας κάνει το Review ο Νίκος, αλλά μάλλον μόνο στη φωτογραφία θα το δούμε. Χλωμό το κόβω να το βρούμε σε προσφορά το Alphafly, έστω και Black Friday

  20. @aristidi Σίγουρα περισσότερο cushioning, Αριστείδη.
    Όσον αφορά το softness πίσω, το δίνει με διαφορετικό τρόπο. Πολύ ευγενικό στο πόδι, απλά δεν τερματίζει όπως το Turbo (ιδίως το 1).
    Λογικό άλλωστε, αφού η διαφορά στο ύψος είναι πολύ μεγάλη.
    Μπροστά, ιδίως στα γρήγορα, είναι αρκετά πιο μαλακό. Βασικά, το Turbo δεν το βρίσκω αντικειμενικά μαλακό στα μετατάρσια.

  21. Χωρίς να βάζουμε στη μέση τα 70 ευρώ παραπάνω!! Πιο είναι προτιμότερο το speed ή το next?? Για all around χρήση εννοώ τέμπο-διαλειμματικές !! Ποια η γμώμη σας!!

  22. aRiSTiDiS
    Λες ουτε στην nike(εχω και γεννεθλια τον Νοεμβρη, μπας και υπαρξει κουπονι τοτε),ουτε στον Ιταλο τιποτα;
    Απο την αλλη ενδεχεται να μην γινουν αγωνες (μαραθωνιος)ουτε την Ανοιξη του 2021 οποτε προσωπικα εχω χρονο να περιμενω εαν δεν παιξει κατι καλο σε προσφορα.

    Παντως να σαι καλα φιλε μου γιατι περσι χαρη σε σενα (που μας ενημερωσες εγκαιρος)πηρα απο την nike τα 4% και απο τον Ιταλο τα next%, σε παρα πολυ καλες τιμες

  23. Geomaz όταν δεν γίνονται αγώνες και έχεις στην ντουλάπα σου τα next περιμένεις ένα καλό deal τα speed ο Ιταλός τα έχει σταθερά 180 όταν πάνε κάτω από 120 το συζητάμε

  24. @giorgos-grig 160 ο Ιταλος. Οταν και αν πανε κατω απο 120 δε θα υπαρχουν νουμερα.

  25. Παιδια με βαση αυτα που εχω διαβασει για το συγκεκριμενο παπουτσι, καταλαβαινω οτι ειναι ενα εργαλειο σχεδον ισαξιο με τα next% (μαλιστα πλεονεκτει στο θεμα σταθεροτητα). Οποτε με βαση αυτο, θα ελεγα οτι μια τιμη στα 130-140 για τα συγκεκριμενα ειναι αρκετα καλη.

    Βεβαια προσωπικα σε αυτο το ευρος τιμης για μενα θα παιζει εαν βρω και το new balance tc, αλλα και τα adidas adios pro, ασε δε που την nike δεν την αποκλειω να κανει καμια τρελη τιμη στο next% για να μαζεψει το χρημα εκεινη την μερα και να γεμισει τους αγωνες με τα παπουτσια της.

  26. μπραβο elda σήμερα αλλάξαν τιμή, ειναι πολλά τα καλα παπούτσια αν δεν πετύχω αυτο σε καλη τιμή δεν θα σκάσω

  27. Αν ηταν ενα χρονο πριν που ημουν σε πολυ καλη κατασταση και με πολλους αγωνες μπροστα μου θα τα χτυπουσα ασυζητητι και στα 180 ακομα. Τωρα δε νομιζω πως αξιζει να διαθεσω τοσα χρηματα για να τα εχω στο ραφι 6 μηνες? 1 χρονο?

  28. Πέρσυ black friday η nike έκανε τρομερές προσφορές , είναι 5,6 παπούτσια από διαφορετικές εταιρίες που είναι αντικειμενικά καλά . Όποιος κάνει την καλύτερη προσφορά για μένα , 160 ευρώ αυτή την στιγμή για παπούτσια να τα έχω και αυτα στην ντουλάπα είναι πολλά, έχω διαβάσει ότι μετά τα τρία χρόνια τα παπούτσια δεν είναι το ίδιο αποδοτικά . Elda μάλλον και αυτή η χρονιά πάει χαμένη ας ελπίσουμε από του χρόνου να έχει τελειώσει όλο αυτό και τοτε χαλάλι τους να τα δώσουμε …

  29. Επειδή το τρέχω εδώ και μια εβδομάδα να πω ότι το παπούτσι είναι πάρα πολύ καλό κατά την γνώμη μου και βασικά ότι έχει γράψει ο Νίκος. Ότι διάβασα , αυτά διαπίστωσα.
    Είναι ότι έψαχνα σε ένα παπούτσι και το turbo ξεχάστηκε άμεσα.
    Όσο για το αν πηγαίνει και “αργά” που ήταν κάτι που προσωπικά με απασχολούσε και φαντάζομαι και άλλους , να πω ότι πάει αλλά είναι εκνευριστικό.
    Πρέπει συνέχεια να “κόβεις” ρυθμό γιατί σε παρασύρει.
    Έχεις την αίσθηση συνέχεια ότι είσαι σε ήπια κατηφόρα. (και λόγω SpeedRoll λογικά)
    Στα 160 που έχει τώρα , δεν έχει αντίπαλο και σε σχέση με το turbo προσωπικα , το βρίσκω ανώτερο σε όλα.

  30. Είναι πολλά τα 160 ,δεν αντιλέγω ότι το παπούτσι είναι καλό και για να είναι ειλικρινής είναι αυτό που θέλω να κάνουν μια σοβαρή προσφορά στο black friday έστω 120 -130 και να τα αγοράσω .το turbo 1 το είχαμε πάρει στα 85 ευρώ περισπου στην μισή τιμή , νομίζω πολύ καλύτερο deal από αυτό . Δεν είμαι επαγγελματίας για να θέλω να τρέχω με ότι καλύτερο κυκλοφορεί το ζητούμενο για μένα είναι να αγοράζω παπούτσια που να με προστατεύουν από τραυματισμούς και το turbo 1 το έκανε με το παραπάνω έχω γράψει 2 παπούτσια . Το 2 προσωπικά δεν μου άρεσε.

  31. Γεια σας. Εγώ που δεν έχω πάρει ποτέ Saucony, που κανονικά σε EU είμαι στο 45, αλλά στα Asics Nimbus 22 είμαι στο ΕU 46 (δηλαδή 29 cm), στο Saucony να πάω κανονικά σε EU 45 ή EU 46, όπως είμαι σε Asics;
    Στα size charts της Saucony πάντως είδα ότι τα 29 cm αντιστοιχούν σε EU 45. Απλά είπα να ρωτήσω κι εδώ, λόγω της εμπειρίας πολλών δοκιμών και διαδρομών 😉

  32. @fthanos Πάντα θα κοιτάς τα cm, Θάνο. Είναι το μόνο “σταθερό” σημείο.
    Σε 45 πας στο Speed.

  33. Σ’ ευχαριστώ @echetlos

Αφήστε μια απάντηση