Αρχική / Αξιολογήσεις / Asics Gel Nimbus 23

Μοιραστείτε αυτό το Άρθρο

Αξιολογήσεις / Επιλεγμένα

Asics Gel Nimbus 23

Asics Gel Nimbus 23

Κατηγορία: Trainer – Ουδέτερο πάτημα – Βάρος: 310γρ. – 10mm drop (31/21mm)

 

Εδώ και αρκετά χρόνια, θεωρούσα ότι η σειρά Nimbus έχει μείνει πίσω. Είτε αυτό είχε να κάνει με τις προτιμήσεις μου, είτε με το πώς προχωρούσε ο ανταγωνισμός, η ναυαρχίδα της Asics έμοιαζε εγκλωβισμένη στο παρελθόν της και την ατολμία της εταιρείας. Απ’ την άλλη, η σταθερή εμπορική επιτυχία του μοντέλου δικαιολογούσε, ή και δικαίωνε, όλο αυτό, καθώς το Nimbus έχει ένα τεράστιο και παραδοσιακό κοινό με συγκεκριμένες απαιτήσεις. Κι όπως έχουμε ξαναπεί, κάποιες “σημαίες” δεν τις πειράζεις. Ακόμη κι έτσι όμως, στις τελευταίες του εκδόσεις το Nimbus είχε χάσει το χαρακτηριστικό που για χρόνια το έκανε να ηγείται της κατηγορίας του: την μαλακή σόλα. Το τελευταίο που είχα τρέξει ήταν το v20 και παρόλο που δεν του έλειπε η προστασία, το softness σίγουρα δεν περίσσευε.

Το δρομικό κατάστημα Outrun προσφέρθηκε να μας παραχωρήσει ένα Asics για αξιολόγηση, αφήνοντάς με μάλιστα να επιλέξω εγώ ποιο. Έτσι, δοκίμασα στον διάδρομο που διαθέτει, όλα τα νέα μοντέλα της εταιρείας (πλην των stability). Έχουμε πει κι αλλού πως νέος αέρας φυσάει πλέον στα σχεδιαστήρια της Asics κι αυτό φάνηκε σχεδόν σε ό,τι φόρεσα. Σίγουρα η επαφή μου με το καθένα ήταν ολιγόλεπτη, είχα όμως μία εικόνα. Και τελικά επέλεξα το Nimbus 23. Ο λόγος δεν ήταν ότι μου άρεσε ή μου ταίριαζε περισσότερο από τα άλλα (διαφορετικά, θα επέλεγα μάλλον το Noosa Tri 13). Δεν είναι άλλωστε η κατηγορία του, αυτή που προσωπικά προτιμώ να τρέχω. Μου έδωσε όμως την αίσθηση ότι είναι κάτι διαφορετικό από αυτό που είχα στο μυαλό μου για την σειρά όλα αυτά τα χρόνια, κεντρίζοντάς μου το ενδιαφέρον. Κι επειδή τα reviews δεν τα κάνω για εμένα αλλά για τους άλλους, ας δούμε την εξέλιξη ενός από τα δημοφιλέστερα μοντέλα της αγοράς, στην 23η έκδοσή του.


Επάνω μέρος και εφαρμογή

Αυτό που σίγουρα δε μπορεί να αμφισβητήσει κανείς, είναι η ποιότητα των υλικών που χρησιμοποιεί η Asics στα προπονητικά της μοντέλα. Επίσης, μπορεί οπτικά να δείχνουν παραφορτωμένα, στην πραγματικότητα όμως, αυτό οφείλεται στις αποχρώσεις που επιλέγονται.

Το engineered mesh δεν έχει ελαστικότητα, η πλέξη του μοιάζει με knit και δείχνει εντελώς κλειστό. Αν το δεις από μέσα όμως, είναι αρκετά ανοιχτό αλλά και ενισχυμένο. Πολύ στιβαρή κατασκευή. Ο προφυλακτήρας στρογυλεύει το τελείωμα και δίνει ύψος στην περιοχή.

Ζώνες κλειστής και ανοιχτής ύφανσης εναλλάσσονται.

 

Το μεγάλο θερμοκολλημένο logo δίνει δομή στο midfoot, μαζί με κάποια 3D-print στοιχεία.

Για πρώτη φορά σε Nimbus βλέπουμε την γλώσσα να μην είναι ανεξάρτητη, με μία φαρδιά λωρίδα υφάσματος να την ενώνει με την σόλα. Η γλώσσα είναι σίγουρα η πιο παχιά που έχω δει ποτέ, γεμισμένη με πολύ μαλακό αφρώδες. Επίσης, έχει και το σωστό μήκος για να χρησιμοποιήσεις όπως θες τις έξτρα τρύπες, πράγμα που τελευταία έχει πάψει να θεωρείται δεδομένο, περιέργως.

 

Παραδοσιακά, η σειρά έχει άφθονο και μαλακό padding.

Στο πίσω μέρος, το Nimbus 23 είναι κυριολεκτικά “βράχος”. Σκληρό κολάρο εσωτερικά αλλά και πλαστικές ενισχύσεις εξωτερικά, δεν επιτρέπουν στην φτέρνα καμμία περιττή κίνηση. Ποτέ όμως δεν θα το νοιώσεις σα νάρθηκα γύρω από το πόδι σου, αφού καλύπτεται από μία πελώρια ποσότητα αφρώδους.

Όπως και στην γλώσσα, έτσι και γύρω από τον αστράγαλο η κατασκευή είναι εντελώς μάξιμαλ.

Η premium cushioning κατηγορία που ανήκει το Nimbus, απαιτεί άνεση και πολυτέλεια. Και η Asics ποτέ δεν έκανε εκπτώσεις στον τομέα αυτόν.
Τα “μαξιλαράκια” και οι εσωτερικές επενδύσεις δημιουργούν ένα μοναδικό περιβάλλον γύρω από το πόδι, δίνοντας μία κυριολεκτικά μεταξένια αίσθηση με το που το φοράς. Είναι άλλωστε κι ένας από τους λόγους που το Nimbus πουλάει τόσο πολύ και σε αυτούς που ψάχνουν ένα παπούτσι για καθημερινή χρήση, πλην του τρεξίματος. Η Asics σε έχει πραγματικά στα πούπουλα.

Η ποιότητα των υλικών εσωτερικά είναι κορυφαία.

Συνήθως το πολύ αφρώδες δεν επιτρέπει να βρεις την εφαρμογή που θες. Ναι μεν το σφίγγεις αρχικά, μετά από λίγο όμως χαλαρώνει κι αφήνει μπόσικα. Για κάποιον λόγο, κάτι τέτοιο δεν συμβαίνει με το Nimbus 23. Όπως το ρυθμίσεις στο ξεκίνημα, έτσι παραμένει μέχρι τέλους. Βέβαια, θέλει λίγο να πειραματιστείς την πρώτη φορά, αφού τα παχιά υλικά ξεγελούν την αίσθηση. Κατ’ εμέ σηκώνει αρκετό σφίξιμο, ώστε να κλείσει γύρω από το πόδι, χωρίς όμως να έχεις ποτέ τον φόβο για σημεία πίεσης. Το αφρώδες και οι επενδύσεις δεν επιτρέπουν τίποτα από αυτά.

Το toe box είναι πολύ άνετο, τόσο σε πλάτος όσο και ύψος. Η απουσία εσωτερικής στρώσης αφήνει χώρο στα δάχτυλα και μόνο κάποιος με πραγματικά φαρδύ πέλμα θα χρειαστεί να πάει σε 2Ε.

Το midfoot συγκρατείται πολύ καλά, δίνοντας εσύ την εφαρμογή που θες με τα κορδόνια. Μπορεί να του λείπει η full bootie κατασκευή, με την εσωτερική φόδρα να φτάνει μέχρι πίσω, κατά την γνώμη μου όμως η συγκεκριμένη σχεδίαση είναι η ιδανική. Αφενός η γλώσσα παραμένει στην θέση της, αφετέρου δεν υπάρχει συνωστισμός υλικών στην περιοχή.

Ακόμη πιο σταθερό είναι το κράτημα στην φτέρνα. Το εσωτερικό κολάρο και τα εξωτερικά πλαστικά κάνουν εντελώς άκαμπτη την περιοχή, ενώ τα μαλακά υλικά δίνουν την απαραίτητη άνεση.

Ποτέ δεν ήμουν οπαδός των τόσο “φουσκωτών” κατασκευών, καθώς πέραν του επιπλέον βάρους, τα τόσα υλικά αδυνατούν να ακολουθήσουν τις κινήσεις του ποδιού. Δεν θα πω ότι με το Asics άλλαξα προτιμήσεις, παρ’ όλα αυτά, ποτέ δεν ένοιωσα να κολυμπάω μέσα στο παπούτσι ή να χρειαστεί να σταματήσω για να το ξανασφίξω. Ακόμη και σε κατηφόρες, όπου ο ρυθμός άνοιγε και το upper πιεζόταν περισσότερο, η εφαρμογή παρέμενε σωστή.
Σε κάθε περίπτωση και ασχέτως προτιμήσεων, το upper του Nimbus 23 προσφέρει όλα όσα περιμένει κανείς από την κατηγορία, αλλά και την τιμή του: άνεση και πολυτέλεια, χωρίς μάλιστα να είναι εις βάρος της εφαρμογής.

Όσον αφορά την διαπνοή, αναπόφευκτα όλα τα μοντέλα της κατηγορίας συνήθως υστερούν. Είναι πολύ το αφρώδες και τα δομικά στοιχεία, οπότε οι ζεστές μέρες δεν τα ευνοούν. Σαν νούμερο, είναι εντελώς κανονικό.


Σόλα και πάτημα

Η σόλας του Nimbus 23 είναι μία σύνθεση υλικών, με τον βασικό αφρό να είναι ο Flytefoam Propel. Δεν είναι EVA αλλά ένα TPS ελαστομερές. Ακριβώς από πάνω του και από την φτέρνα έως την καμάρα, βρίσκεται μία στρώση Flytefoam (EVA). Πιέζοντάς τους δύο αφρούς με τα δάχτυλα, ο δεύτερος δείχνει πιο σφιχτός, για λόγους σταθερότητας. Όπως έχουμε ξαναπεί, Flytefoam ονομάζεται μία οικογένεια αφρών της εταιρείας (Blast, Turbo, Propel), οι οποίοι έχουν και τα αντίστοιχα χαρακτηριστικά κατά περίπτωση.

Flytefoam με το ανοιχτό γκρι χρώμα και από κάτω, Flytefoam Propel.

Και φυσικά έχουμε και το “σήμα κατατεθέν” της Asics, το GEL. Πρόκειται ουσιαστικά για μία μορφή σιλικόνης, η οποία αποτελεί αναπόσπαστο συστατικό σχεδόν όλων των μοντέλων της εταιρείας.

Θα υπέθετε κανείς ότι μεγάλο μέρος της απορρόφησης των κραδασμών γίνεται από το υλικό αυτό, αφού δεσπόζει στην φτέρνα του Nimbus (και όχι μόνο). Εν τούτοις, η πραγματικότητα είναι αρκετά διαφορετική. Τα καλά παιδιά στο solereview έχουν αποδομήσει την σόλα πολλών εκδόσεων του Nimbus, αποκαλύπτοντας ότι η ποσότητα του Gel είναι πολύ μικρή τελικά. Το περιμετρικό, εμφανές κομμάτι σιλικόνης εκτείνεται περίπου μόλις ένα εκατοστό στο εσωτερικό της σόλας. Ουσιαστικά, όσο βλέπετε τόσο είναι. Το δείχνει καθαρά άλλωστε και η εταιρεία στο site της. Αυτό σημαίνει ότι το “παράθυρο” από Gel είναι απλά διακοσμητικό; Όχι ακριβώς. Με δεδομένο ότι η πλειονότητα των δρομέων προσγειώνεται στο πίσω μέρος, αυτή η μικρή σφήνα από Gel δίνει μία ελαφρώς μεγαλύτερη συμπίεση στην εξωτερική πλευρά της φτέρνας, σε σχέση με την εσωτερική. Έτσι λοιπόν το πόδι κρατάει εξ αρχής μία πιο ουδέτερη θέση.

Φωτογραφία από solereview.com

Όσον αφορά το forefoot, εκεί το Gel είναι υποτυπώδες. Έχει το μέγεθος κέρματος και είναι τοποθετημένο μπροστά από την καμάρα. Καθώς βρίσκεται κάτω από την επένδυση και τον εσωτερικό πάτο, περνάει εντελώς απαρατήρητο τρέχοντας.

Φωτογραφία από solereview.com

Η εξώσολα καλύπτεται από παχύ και μαλακό λάστιχο σχεδόν σε όλη της την επιφάνεια. Η σειρά ποτέ δεν υπολείπετο στον τομέα αυτόν, οπότε η ανθεκτικότητα θεωρείται δεδομένη. Οι αυλακώσεις μπροστά είναι μεγάλες και βαθειές, με αποτέλεσμα το παπούτσι να είναι απροσδόκητα εύκαμπτο. Το σημαντικότερο όμως όλων, όπως θα δούμε και παρακάτω, είναι η νέα σχεδίαση του Trusstic system, δηλαδή της πλαστικής γέφυρας κάτω από το midfoot.

Να σημειώσουμε πως το Nimbus ήταν ανέκαθεν gender specific μοντέλο. Η γυναικεία έκδοση έχει επιπλέον αφρό στο πίσω μέρος και 13mm drop. Επίσης, είναι και πιο εύκαμπτη, λόγω διαφορετικών αυλακώσεων και Trusstic.

Όσοι με ξέρουν, γνωρίζουν ότι με την σειρά Nimbus ήμουν τσακωμένος για χρόνια. Αυτό δεν είχε να κάνει απαραίτητα με τις γενικότερες προτιμήσεις μου, καθώς προσπαθώ κάθε μοντέλο να το αξιολογώ βάσει της κατηγορίας και του κοινού του. Το πρόβλημά μου με το παπούτσι ήταν ότι δεν έβρισκα πώς να το πάω, μου φαινόταν δυσκίνητο και κόντρα στην βιομηχανική μου. Κι αυτό δεν είχε να κάνει με το βάρος ή τον όγκο του. Συγχρόνως, όλο αυτό το μεγαθήριο δεν είχε τελικά και το μαλακό πάτημα που θα περίμενες, ιδίως αν είχες τρέξει στις παλαιότερες εκδόσεις του. Οπότε ποιος ο λόγος;

Παρ’ όλα αυτά, το νέο Nimbus είναι ένα αρκετά διαφορετικό παπούτσι, από πολλές απόψεις.
Κατ’ αρχάς, είναι μαλακό. Σίγουρα ποτέ δεν του έλειπε το cushioning, πλέον όμως έχει μία αρκετά βαθειά συμπίεση του αφρού και μάλιστα, στις σωστές δόσεις. Παίρνεις την αίσθηση της σιγουριάς, δεν βυθίζεσαι όμως ανεξέλεγκτα και χωρίς κατεύθυνση μέσα στον αφρό. Το softness είναι ακριβώς τόσο, ώστε το παπούτσι να προστατεύει αλλά συγχρόνως, να σηκώνεται και εύκολα. Δεν θα μπορούσε να είναι κι αλλιώς βέβαια, αφού ο FF Propel δεν έχει την επιστροφή ενέργειας που απαιτείται για να δουλέψει μία υπερβολικά μαλακή σόλα. Δεν είναι FF Blast ή FF Blast Turbo, με το μεγάλο bounce και την γρήγορη αποσυμπίεση.

To δε Gel δεν θα γίνει ποτέ αντιληπτό, αφού σχεδόν όλο το cushioning παρέχεται από τους δύο αφρούς. Και μετά την αρχική κλίση που (μάλλον) δίνει προς τα έξω, ο όποιος ρόλος του τελειώνει.

Παραδοσιακά, το Nimbus ήταν ένα μοντέλο φτιαγμένο για heel strikers, καθώς το μεγάλο drop αναγκαστικά επικεντρώνει το cushioning κάτω από την φτέρνα. Το ύψος της σόλας στα μετατάρσια δεν είναι μικρό αλλά με τα νέα δεδομένα της αγοράς, δεν είναι και μεγάλο. Οπότε, μπροστά το πάτημα σφίγγει ελαφρώς. Δεν ξέρουμε και τα ακριβή ύψη του παπουτσιού, αφού τα 25/15mm που δίνει η εταιρεία είναι σίγουρα πολύ λίγα. Προφανώς υπολογίζουν μόνο τον αφρό, αφήνοντας απ’ έξω την εξώσολα, το παχύ footbed και τον ακόμα πιο παχύ εσωτερικό πάτο.

Μιλώντας λοιπόν για heel striking και σχετικά με τον λόγο που τα παλαιότερα Nimbus δεν μου ταίριαζαν, κατ’ εμέ το πρόβλημα εντοπιζόταν στο Trusstic system. Το μεγάλο αυτό κομμάτι από σκληρό πλαστικό, βρισκόταν ακριβώς κάτω από το midfoot και ουσιαστικά χώριζε την σόλα σε δύο μέρη. Αν κάποιος πατούσε λίγο πιο μπροστά, αναγκαστικά έπεφτε επάνω στην γέφυρα. Και προσωπικά αυτό το έβρισκα ενοχλητικό, σα να “βραχυκύκλωνε” το πάτημά μου. Ως εκ τούτου, ήσουν υποχρεωμένος να προσγειωθείς καθαρά στο πίσω μέρος ή εντελώς forefoot (πράγμα σχεδόν αδύνατο). Ακόμη κι έτσι όμως, το transition έμοιαζε να διακόπτεται, σα να υπήρχε ένα σκαλοπάτι.

Nimbus 20

Αυτή είναι κι η βασικότερη αιτία που αναθεώρησα την άποψή μου για την σειρά. Πλέον, η πλαστική γέφυρα έχει πολύ μικρότερες διαστάσεις, είναι μόνο κάτω από την καμάρα και έρχεται “πρόσωπο” με την υπόλοιπη εξώσολα. Περνάει σχεδόν απαρατήρητη και τελικά το transition μπορεί να γίνει όπως θες εσύ κι όχι όπως θέλει το παπούτσι. Πολύ πιο φυσικά κι έχοντας πλέον λιγότερη ακαμψία για να ρολάρεις πιο άνετα.

Το νέο Trusstic επιδρά σημαντικά στο πάτημα.

Επίσης, παρόλο που κανείς θα περίμενε το αντίθετο, το νέο Nimbus είναι πολύ εύκαμπτο μπροστά. Οι βαθειές και πολλές αυλακώσεις, μαζί με το μαλακό λάστιχο, επιτρέπουν στο πόδι να καμφθεί σχεδόν σε οποιοδήποτε σημείο. Είναι κι ένας από τους κυρίους λόγους που το παπούτσι είναι πολύ εύκολο και ξεκούραστο στον δρόμο. Παλαιότερα, η σόλα ήταν αρκετά άκαμπτη και καθώς δεν υπάρχει καθόλου rocker στην σχεδίαση, η μετάβαση στην απογείωση έμοιαζε κάπως αφύσικη. Το έχουμε πει πολλές φορές, για να πας γρήγορα θες ακαμψία, για να πας αργά θες το αντίθετο (ή rocker).

Κι όμως…

Αυτό που αναμφισβήτητα προσέφερε πάντα απλόχερα το Nimbus, είναι η σταθερότητα. Έτσι κι εδώ, το πάτημα είναι πολύ στιβαρό και κεντραρισμένο. Ίσως ελάχιστα λιγότερο, λόγω της πιο μαλακής σόλας, και πάλι όμως είναι ένα μοντέλο που άνετα θα μπορούσε να φορεθεί κι απ’ όσους προτιμούν την light stability κατηγορία. Καθώς πρηνίζω αρκετά, μπορώ εύκολα να αντιληφθώ αν ένα παπούτσι στηρίζει το πόδι.

Η φαρδιά βάση στο πίσω μέρος παρέχει σταθερή προσγείωση, βοηθούμενη και από το σκληρό κολάρο.

Φαινομενικά, το Nimbus κάθεται αρκετά κοντά με το Novablast στην γκάμα της Asics, καθώς μοιάζουν να εξυπηρετούν τον ίδιο σκοπό. Δεν είναι όμως έτσι, αφού ο χαρακτήρας τους είναι ξεκάθαρα διαφορετικός. Το Novablast είναι ακόμη πιο μαλακό αλλά και με μεγάλη ελαστικότητα. Ο Flytefoam Blast είναι ελαφρύτερος και πιο δυναμικός, επιτρέποντας στο παπούτσι να ανεβάσει εύκολα ρυθμό, αν χρειαστεί. Η επιστροφή ενέργειας είναι εμφανέστατη, τομέας που η σόλα του Nimbus σαφώς υστερεί. Από την άλλη, το Novablast πάσχει σε θέμα σταθερότητας (ακόμη και το ν2, παρότι λιγότερο) και δεν συγχωρεί μυοσκελετικές αδυναμίες, πρηνισμό ή κακό form. Το Nimbus είναι πολύ στιβαρό και “δημοκρατικό”, ενώ έχει κι ένα πολύ πιο premium επάνω μέρος, τόσο σε άνεση όσο και πολυτέλεια. Κι έχει και καλύτερη εφαρμογή. Παραδοσιακό trainer το ένα, μοντέρνο το άλλο. Έχουν και τα δύο το κοινό τους.


Συμπέρασμα

Νέα εποχή γενικότερα για την Asics, νέα εποχή και για το Nimbus. Χωρίς να αλλάξει χαρακτήρα, μπερδεύοντας το κοινό του, κατά την γνώμη μου διορθώθηκαν όλα τα σημεία που εδώ και καιρό είχαν αφήσει πίσω το μοντέλο σε σχέση με τον ανταγωνισμό. Η σόλα μαλάκωσε πολύ και πλέον ανταποκρίνεται σε αυτά που η κατηγορία ορίζει. Πολύ πιο φυσικό και εύκολο transition, μπορεί άνετα να χρησιμοποιηθεί και ως καθημερινό προπονητικό, πέρα από τα μεγάλα τρεξίματα. Κι ας μην είναι ελαφρύ. Προφανώς, οι πιο γρήγοροι ρυθμοί δεν είναι το φόρτε του αλλά κανείς δεν θα το επιλέξει για κάτι τέτοιο.

Δεν θα το κρύψω, εδώ και χρόνια είχα πάψει να περιμένω ενδιαφέροντα πράγματα από την Asics. Το τελευταίο διάστημα όμως, ό,τι έχω δοκιμάσει είναι από πολύ καλό έως εξαιρετικό. Παρ’ όλα αυτά, δεν φανταζόμουν ότι αυτή η διαπίστωση θα περιελάμβανε και το Nimbus. Τελικά ήταν μία πολύ ευχάριστη έκπληξη.

 

Το Asics Gel Nimbus 23 μάς δόθηκε για το review από το εξειδικευμένο δρομικό κατάστημα Outrun, στη Μαρίνα Φλοίσβου. Η αξιολόγηση είναι απολύτως αντικειμενική και ανηπηρέαστη. Ευχαριστούμε για την συνεργασία.

Μοιραστείτε αυτό το Άρθρο

Ο Νίκος Πήλικας είναι ερασιτέχνης δρομέας. Επειδή όμως δεν είναι καλός στο τρέξιμο, ασχολείται και με τα παρελκόμενα αυτού (π.χ. παπούτσια). Απ' ό,τι λένε, είναι καλύτερος σε αυτά...

Αφήστε μια απάντηση