Κατηγορία: Up-tempo Trainer
Υψη σόλας: 36/30mm
Βάρος: 225 γρ.
Το πρώτο Rebel ήταν ριζοσπαστικό σχεδιαστικά, εμπνευσμένο κατευθείαν από το αγωνιστικό μιλίου 5280. Κι ήταν κι αυτό που εισήγαγε τον FuelCell. Στην πορεία η σειρά άλλαξε σε μεγάλο βαθμό, ακολουθώντας τις εξελίξεις που με καταιγιστικό ρυθμό ερχόντουσαν στον χώρο.
Η 4η έκδοση ήταν ένα εξαιρετικό up – tempo προπονητικό, ικανό για πολλά πράγματα. Χωρίς φανφάρες, αποτελούσε ιδανική επιλογή για όποιον ήθελε κάτι πιο παραδοσιακό σαν πάτημα αλλά και σύγχρονο παράλληλα. Μου θύμιζε το αγαπημένο 890 v3, ένα μοντέλο “ελβετικό σουγιά” σε μία εποχή (2013) που ο όρος “versatility” ήταν σχεδόν άγνωστος.
Το παπούτσι άφηνε κάποια περιθώρια βελτίωσης στην επομένη έκδοση, τα οποία είχαν να κάνουν κυρίως με το επάνω μέρος. Παρ’ όλα αυτά, οι αλλαγές στην σόλα είναι ακόμη μεγαλύτερες.
Επάνω μέρος και εφαρμογή
FantomFit ονομάζει την σχεδίαση του upper η εταιρεία, όπως και πριν. Το ίδιο engineered mesh, πολύ λεπτό αλλά με δομή και ανελαστικό. Ο προφυλακτήρας, αν και ευρύς, είναι εύκαμπτος και δεν τον αντιλαμβάνεσαι.

Ανοιχτή πλέξη αλλά τα νήματα δεν επιτρέπουν ελαστικότητα στο ύφασμα.
Αντιθέτως, το μέσο είναι αρκετά ενισχυμένο. Κατ’ αρχάς το πλαστικό logo εκατέρωθεν. Αρκετά μικρότερο από του v4 αλλά πιο στιβαρό και παχύ. Τα υφασμάτινα underlays διατηρούνται κι εδώ, ενώ και το πλαίσιο των τρυπών είναι από σκληρό υλικό.

Old school overlay αλλά κάνει την δουλειά του χωρίς να ενοχλεί.

Μαλακά, λεπτά και με μικρή ελαστικότητα τα κορδόνια.
Η γλώσσα παραμένει ανεπένδυτη, εδώ όμως έχει διαφορετικό, πιο απαλό ύφασμα. Δύο ελαστικές ταινίες την ενώνουν με την βάση και την συγκρατούν στην θέση της.

Engineered mesh στα 2/3 της γλώσσας αλλά πιο πλούσιο υλικό ψηλά.
Στο πίσω μέρος έχουμε ένα αισθητά πιο άκαμπτο κολάρο και με μία εξωτερική ενίσχυση. Φτάνει αρκετά ψηλότερα και επενδύεται με περισσότερο αφρώδες από πριν.

Διαφορετική, αρκετά πιο structured σχεδίαση πίσω.
Σαν επιλογή υλικών και ταίριασμα μεταξύ τους, το επάνω μέρος του Rebel v4 ήταν πολύ καλό. Το πρόβλημά ήταν το καλούπι και η ευρυχωρία του, αν είχες πιο στενό πέλμα ή ακόμη και κανονικό. Δεν είχε κάποιο θέμα κρατήματος τελικά, ωστόσο μία πιο κλειστή εφαρμογή σίγουρα θα ταίριαζε περισσότερο στον χαρακτήρα του. Αυτό ακριβώς έκανε η ΝΒ στο νέο μοντέλο, βελτιώνοντας όμως και τα επί μέρους.
Μπροστά παραμένει άνετο και φιλικό ακόμη και σε πιο φαρδιά πέλματα, σαν κλασικό New Balance. Δεν νοιώθεις σε κανένα σημείο πίεση, χωρίς όμως την χαλαρότητα που επέτρεπε το toe box του v4 σε στροφές ή πατώντας πιο δυνατά.

Ο χώρος εξακολουθεί να μην λείπει, πλέον όμως δεν περισσεύει.
Η διαφορά παρ’ όλα αυτά, έρχεται από το υπόλοιπο τμήμα του upper. Το midfoot έχει μαζευτεί σαν γραμμή και αγκαλιάζει πολύ καλύτερα την περιοχή. Τα πολλά δομικά στοιχεία δίνουν μία ακαμψία, κρατούν την αρχική τάση, ενώ δεν απαιτεί πια και σφιχτό δέσιμο. Το δε υλικό της γλώσσας, παρότι κι εδώ ελαφρύ, είναι αισθητά πιο άνετο και δείχνει πιο γεμάτο.

Το διχτυωτό ενισχύεται εσωτερικά με κλειστό ύφασμα.
Τα ίδια ισχύουν και πίσω, όπου τώρα έχουμε μία πιο “προπονητική” σχεδίαση σε σχέση με πριν. Στιβαρότερο και ψηλότερο κολάρο, με παχύτερο αφρώδες που κατεβαίνει και πιο χαμηλά. Μαζί με τη νέα σατινέ επένδυση, δίνουν ένα αρκετά πιο ωραίο περιβάλλον και σωστό κλείδωμα της φτέρνας. Να σημειώσω ότι το τελείωμα του κολάρου στο v4 μού δημιουργούσε έναν ελαφρύ ερεθισμό στο ύψος του αχιλλείου, κάτι που ποτέ δεν συνέβη με το νέο Rebel.
Παρόλο που πριν η εφαρμογή άφηνε κάποια κενά γύρω από το σχετικά στενό πέλμα μου, ρυθμίζοντας το δέσιμο κατάφερνα να την φέρνω εκεί που ήθελα. Εν τούτοις, η βελτίωση εδώ είναι εξ αρχής εμφανής. Σταθερότερο, πιο σίγουρο και πιο κοντά στο σχήμα του ποδιού. Αλλά και πιο κοντά στον χαρακτήρα του Rebel. Το καλό συγχρόνως, είναι ότι παραμένει φιλικό και στα φαρδύτερα πέλματα.
Η διαπνοή μπροστά είναι πολύ καλή, κρατάω όμως μία μικρή επιφύλαξη για το πιο δεμένο midfoot τις πολύ ζεστές ημέρες. Όσον αφορά το νούμερο, πάτε άφοβα στο κανονικό σας.
Σόλα και πάτημα
Ως FuelCell χαρακτηρίζεται μία οικογένεια αφρών, οι οποίοι χρησιμοποιούνται στις performance σειρές της New Balance. Δεν έχουν όλοι οι FuelCell την ίδια σύνθεση όμως. Από πέρυσι, αυτή του Rebel αποτελείται από ένα μίγμα Peba και EVA, σε ποσοστό 20/80% αντίστοιχα. Ίδια με εκείνη που συναντούμε στο FC Trainer v3. Στα δε FC Elite v4 και FC Pacer v2, ο FuelCell είναι εξ ολοκλήρου από Peba.
Οι ομοιότητες με το v4 σταματούν στον αφρό, καθώς τα υπόλοιπα στοχεία της σόλας έχουν διαφοροποιηθεί. Πρώτα απ’ όλα τα ύψη, όπου έχουμε μία αύξηση 6 χιλιοστών καθ’ όλο το μήκος της. Μεγάλη αλλαγή που προφανως επηρεάζει όλη την συμπεριφορά του παπουτσιού.

Εξίσου εντυπωσιακή με πριν η σχεδίαση της σόλας.
Από εκεί και πέρα, διαφορετική είναι και η γεωμετρία των πλαϊνών. Ναι μεν διατηρούνται οι γωνίες και οι προεξοχές, όχι όμως τόσο έντονες όσο πριν. Το χαρακτηριστικό άνοιγμα της σόλας μετά τα μετατάρσια το συναντούμε κι εδώ, όπως και το “χτισμένο” πίσω μέρος.

Η ιδιαίτερη “γλυπτική” της σόλας δεν είναι μόνο για αισθητικούς λόγους.
Η φτέρνα είναι πιο ανασηκωμένη από πριν, εξυπηρετώντας μία ομαλότερη προσγείωση, ενώ το rocker μπροστά ξεκινάει νωρίτερα και είναι πιο μακρύ. Οπτικά τουλάχιστον.

Η γωνία στα μεατάρσια έχει μεταφερθεί προς τα πίσω.
Το λάστιχο από κάτω έχει μία διαφορετική σχεδίαση και καλύπτει όλο το εμπρόσθιο τμήμα. Είναι μετρίας σκληρότητας και σχετικά λεπτό αλλά με ανάγλυφο μοτίβο. Στην αρχή το ένοιωθα να γλιστράει ελαφρώς, όταν όμως τρίφτηκε λίγο, η πρόσφυση πλέον ήταν πολύ καλή. Το ίδιο και στον στίβο. Νομίζω οριακά καλύτερη από του προηγουμένου. Μετά από 45 χιλιόμετρα δεν διακρίνεται κάποια φθορά, ακόμη και στο τμήμα με τον εκτεθειμένο αφρό. Ούτε όμως και με το v4 υπήρχε θέμα ανθεκτικότητας.

Τα κενά ανάμεσα στο λάστιχο δίνουν ευκαμψία και μειώνουν το βάρος.
Πιέζοντας τον αφρό με το χέρι ή περπατώντας, η σόλα δείχνει πολύ μαλακή. Τρέχοντας όμως, η βύθιση μέσα της γίνεται πιο ελεγχόμενη και ομοιόμορφη. Παραμένει και πάλι μαλακή όμως. Πίσω δίνει την ίδια περίπου αίσθηση με του v4 αλλά με μεγαλύτερη διαδρομή και βάθος. Στα μετατάρσια παρ’ όλα αυτά, η διαφορά είναι εμφανής. Πιο σίγουρο και γεμάτο πάτημα, ιδίως όσο περνάει η ώρα.
Η συμπεριφορά του FuelCell έχει την γνωστή σπιρτάδα και ζωντάνια που ξέραμε, κυρίως λόγω της συμμετοχής του Peba στο μείγμα. Δεν θα τον χαρακτήριζα ακριβώς bouncy αλλά περισσότερο springy και κατευθυνόμενο. Λείπει η βαθειά συμπίεση και η γρήγορη επαναφορά ενός π.χ. 100% Peba αφρού ή η βοήθεια που δίνει μία πλάκα. Έχει όμως το softness που ζητάς την δεδομένη στιγμή αλλά χωρίς να μένεις πολύ μέσα στην σόλα και να καθυστερείς. Όσο του δίνεις, σου δίνει κι αυτό, απλά δεν σου το πολλαπλασιάζει. Πρέπει να δουλέψεις κι εσύ μαζί του.

Η αυλάκωση στην φτέρνα βοηθάει ελαφρώς στην συμπίεση αλλά και την ουδετερότητα της προσγείωσης.
Το v4 ήταν πολύ άνετο ως προπονητικό, παρά τα συγκριτικά χαμηλά ύψη του. Η νέα έκδοση είναι αρκετά περισσότερο και μπορεί πανεύκολα να χρησιμοποιηθεί ακόμη και για νωθρά recovery τρεξίματα. Στα δε μεγαλύτερα, το μαλακό cushioning είναι επαρκέστατο και θα σε πάει όσο μακρυά θες.
Το παπούτσι έχει όλα τα χαρακτηριστικά που καθιστούν ικανό ένα daily trainer. Πέραν της προστασίας και του softness, η ευκαμψία μπροστά διευκολύνει οποιονδήποτε ρυθμό ή τρόπο πατήματος, με το πόδι να είναι αυτό που οδηγεί το παπούτσι. Βοηθάει και η στρογγυλεμένη φτέρνα που απαλύνει την προσγείωση. Μην ξεχνάμε φυσικά και το πολύ χαμηλό του βάρος, ιδίως για καθημερινή προπονητική χρήση.

Μεγάλη ευκαψία και από νωρίς, κάτι που μας αρέσει πολύ.
Ταυτόχρονα, όλα αυτά υποστηρίζονται από ένα πολύ φαρδύ μεσαίο τμήμα και με γεμάτη καμάρα, κρατώντας πάντα το πέλμα επάνω στην σόλα. Το ίδιο ισχύει και πίσω, με την “τετραγωνισμένη” σχεδίαση και το μεγάλο αποτύπωμα να εξισορροπούν τον μαλακό αφρό. Δεν θα πω ότι το Rebel είναι βράχος, η γεωμετρία του όμως δίνει την απαραίτητη στρεπτική ακαμψία για να έχεις ένα αρκετά ευθύβολο και ανέξοδο transition. Κόντρα στην θεωρία μάλιστα, κατά την οποία ένα πολύ φαρδύ midfoot καθυστερεί την μετάβαση, με το Rebel δεν ήταν τέτοια η αίσθηση που είχα.

Ιδιαίτερο σχήμα αλλά δεν επηρεάζει την συμπεριφορά του μοντέλου.
Όσον αφορά στο rocker, περνάει σχεδόν απαρατήρητο. Δείχνει να είναι εκεί αλλά στην πράξη καταργείται από την ευκαμψία στα μετατάρσια. Χωρίς μία πλάκα, έστω και πλαστική, και με την αραιή ρύθμιση του FuelCell, η γωνία μπροστά δεν μπορεί να διατηρηθεί και “ισιώνει”. Αυτό δεν το αναφέρουμε ως αρνητικό, αφού από την στιγμή που το forefoot έχει πολλά και εύκολα flex points, το rocker δεν είναι απαραίτητο.
Όλες αυτές οι αλλαγές ωστόσο, αναπόφευκτα επηρεάζουν την απόδοση του μοντέλου όσο ανεβάζεις ταχύτητα. Αν θεωρητικά πούμε ότι το v4 μπορούσε να υποστηρίξει ρυθμούς περίπου μέχρι το κατώφλι, χωρίς δυσκολία μάλιστα, εδώ το εύρος έχει μετατοπιστεί λίγο πιο πίσω. Κι αυτό έχει να κάνει με το softness και την ευκαμψία μπροστά. Η απογείωση έχει μία μικρή ασάφεια και νοιώθεις ότι σου τρώει κάποια ενέργεια αν πατήσεις δυνατά. Εξακολουθεί να είναι responsive και με μία σχετική ελαστικότητα, θέλει όμως πλέον λίγη περισσότερη δουλειά από το πόδι. Το v4 ήταν ξεκάθαρα πιο άμεσο και στιβαρό στο toe off, πράγμα λογικό όντας 6 χιλιοστά χαμηλότερο. Γι’ αυτό και το v5 δουλεύει καλύτερα στην άσφαλτο συγκριτικά με το μαλακό ταρτάν του στίβου. Απ’ την άλλη, θεωρώ ότι κάποιος με πιο ήσυχο και ρολαριστό πάτημα, θα αξιοποιήσει αποδοτικότερα τη νέα σχεδίαση και θα μετριάσει την παραπάνω συμπεριφορά.
Για εμένα το όριο του νέου Rebel βρίσκεται κάπου μεταξύ marathon και half marathon pace. Ακόμη πιο στοχευμένα, θα έλεγα ότι αντί των καθορισμένων σταθερών ρυθμών, το παπούτσι είναι ιδανικό για μικτά τρεξίματα με μέτριο effort. Σε προοδευτικά, εναλλασσόμενα ή long runs που περιέχουν και κομμάτια με ρυθμό, το Rebel είναι από τις καλύτερες επιλογές. Υποστηρίζει εύκολα όλες τις διακυμάνσεις, δεν θα σε κουράσει στα πιο αργά, δεν θα σε φρενάρει όταν ανεβάσεις, με τις αλλαγές να είναι πολύ στρωτές. Γενικότερα, πρόκειται για ένα πολύ smooth μοντέλο. Εννοείται πως αποτελεί και αγωνιστική πρόταση μαραθωνίου, αν κάποιος δεν προτιμάει παπούτσια με πλάκα.
Συμπέρασμα
Η προηγούμενο έκδοση ήταν από τα μοντέλα που χρησιμοποίησα αρκετά. Κυρίως σε ελεύθερα τρεξίματα ή και λίγο πιο κάτω. Το παπούτσι μπορούσε άνετα να πιεστεί και περισσότερο αλλά η αλήθεια είναι ότι έτσι όπως έχουν διαμορφωθεί τα πράγματα, στις πιο απαιτητικές προπονήσεις οι περισσότεροι επιλέγουμε πιο “ειδικές” κατασκευές (χωρίς να είναι απαραίτητα σωστό αυτό).
Γι’ αυτόν ακριβώς τον λόγο λοιπόν, η ελαφριά μετατόπιση του εύρους χρήσης είναι κατ’ εμέ καλοδεχούμενη. Τονίζει ακόμη περισσότερο τον ενδιάμεσο χαρακτήρα της σειράς, κάνοντάς την πιο ικανή σαν, όπως λέμε, βασικό μοντέλο. Εκείνο δηλαδή που θα βγάλει τον μεγαλύτερο όγκο μιας προετοιμασίας. Ένα versatile daily trainer, με πολλή και μαλακή προστασία, πανάλαφρο, επαρκώς σταθερό και με αρκετή σβελτάδα μέσα του, όταν του το ζητήσεις. Επίσης, έχει κι ένα χαρακτηριστικό που πλέον δεν συναντάμε συχνά. Το να αφήνει το πόδι να δουλεύει βάσει της μηχανικής του.
Στην εποχή των 40+ χιλιοστών, των πλακών και της “υποβοήθησης”, είναι πολύ σημαντικό να έχουμε και επιλογές σαν το Rebel. Μοντέλα που ναι μεν αποδίδουν, επιτρέποντας συγχρόνως όμως μία φυσικότητα στο πάτημα αλλά και κάτι που τείνουμε να ξεχάσουμε τελευταία: την εκγύμναση των ποδιών. Με αυτά τρέχουμε, όχι με τις σόλες.
Ο συγκεκριμένος χρωματισμός είναι σε περιορισμένη κυκλοφορία για τις 9 Ιουνίου και αποκλειστικά στο επίσημο site, το κατάστημα της New Balance στη Γλυφάδα και το Outrun. Λίγο αργότερα θα ακολουθήσει η κανονική διάθεση του μοντέλου και επιπλέον χρωματισμοί.
George Provo
Νίκο ευχαριστούμε για την ανάλυση. Μεταξύ v5 και v4, ποιο θα πρότεινες?? για ρυθμούς 4’10-4’40?? αποτι καταλαβαίνω το 5 έχει και πιο πολύ προστασία, αφού είναι και για LR???
Odysseas
Νικο εξαιρετικο review! Σ’ευχαριστούμε.
Τελευταια τα παπουτσια που χρησιμοποιω ειναι τα Rebel 4, SL EVO και στα τελευταια του ενα Mach 5.
Ειδικά τα Rebel 4 και SL EVO μου αρεσει πολυ το πατημά τους και σκεφτομουνα αν θα εκαναν για long runs αλλα και Μαραθωνιο. Ισως το SL οχι διοτι ειναι λιγοτερο σταθερο.
Η ερωτηση μου είναι αν το Rebel 5 σε σχέση με τα Rebel 4 ή το Mach 6 έχει πιο σταθερο πάτημα. Επειδή και τα 3 τα βρίσκω παρομοια, για χρηση σε μεγαλα τρεξιματα θέλω να εστιάσω στο πιο έχει το σταθεροτερο πάτημα.
Ευχαριστώ!
Nikos Pilikas
@odiodiodi To R5 ειναι το πιο μαλακό απ’ όλα. Λιγότερο σταθερό από το ν4, όπως είναι λογικό, αλλά αρκετά πιο προστατευτικό. Αντίστοιχο και το Adidas, με μία πολύ μικρή αστάθεια ίσως στην καμάρα. Ίσως. Το Mach 6 για εμένα είναι το πιο σβέλτο από τα τέσσερα αλλά δεν ξέρω αν θα βολέψει η στενή γραμμή του για 42Κ.
Χωρίς να είμαι 100% βέβαιος, νομίζω πως θα επέλεγα το νέο Rebel, Οδυσσέα.
Odysseas
Ευχαριστώ Νίκο. Το Mach 5 το ειχα παρει Wide και σε long runs μεχρι κ 32 που το εχω τρεξει δεν ειχα προβλημα, αν παρω το 6 και αυτο Wide θα το παρω.
Το R4 μου αρεσει περισσοτερο το πατημα του, απλα δεν μου κραταει καλα το ποδι, στην αρχη μου μαυρισε κ 2 νυχια, αλλα πλεον το σφιγγω πολυ γερα και ειναι καλυτερα.
Οπως και να χει το R5 θα το παρω καποια στιγμη και θα το δοκιμασω σε LR, αν δω οτι δεν μου δινει την σταθεροτητα που θελω θα κοιταξω το Mach 6.
Οπως καταλαβαινεις κοιταζω για παπουτσια που δεν χρειαζεται να τιναξεις την μπανκα και με λιγη υπομονη τα βρισκεις στα 100-120 ευρω
Nikos Pilikas
@odiodiodi Ξέχνα την εφαρμογή του προηγουμένου Rebel, πλέον είναι όσο πρέπει κλειστή και σίγουρη.
Blackdog
Ωραίο review όπως πάντα, ευχαριστούμε!
Το R4 ήταν από τα αγαπημένα μου προπονητικά, απλό – ελαφρύ και με μια σόλα που έδινε τόσο όσο χρειαζόταν. Μοναδικό αρνητικό ο χρόνος ζωής του. Μετά από 250-300χλμ το παπούτσι άρχιζε να χάνει. Τώρα είμαι ανάμεσα το R5 και το Mach6 (το hoka φαίνεται να έχει αξίολογη διάρκεια ζωής). Δεν ξέρω αν έχει νόημα να ρωτήσω για το R5 καθώς είναι πολύ καινούργιο για να έχει τρέξει κάποιος πολλά χλμ μαζί του.
Nikos Pilikas
@blackdog Το έχω ακούσει κι εγώ αυτό από κάποιους για το R4. ~120 χλμ έχω κάνει με το δικό μου, οπότε δεν έχω άποψη.
Θεωρητικά ο παραπάνω αφρός θα δίνει μεγαλύτερη ανθεκτικότητα στην σόλα.
Odysseas
εγω εχω κανει 600 με το R4 μεχρι τα 500 ηταν ζωντανο, μετα τα 500 το ενιωσα να χανει. Ισως εχει να κανει και με τα κιλά του καθενος. Αυτη την περιοδο ειμαι 69 κιλα
George Atsalakis
Ήρθα για το κείμενο και τις φωτογραφίες, αλλά τελικά έμεινα για το παπούτσι. Έχω κακό προηγούμενο με τα NB Zante Pursuit που είχα αγοράσει πριν 5 χρόνια, και από τότε δεν ήθελα πολλά πολλά με τη μάρκα. Ωστόσο ψάχνω για ένα καλό daily trainer και μετά το review ψήθηκα για μια δεύτερη ευκαιρία.
Nikos Pilikas
@georgeatsalakis Το Pursuit δεν ήταν αντιπροσωπευτικό δείγμα της εταιρείας, Γιώργο. Πιο “ειδικό” μοντελο. Stripped down και ολίγον lifestyle.
swimer
Νομίζω ο Nikos Pilikas τα είπε όλα, κατ’ εμέ, στην τελευταία παράγραφο, τροφή για σκέψη. ‘Ολοι γίναμε Kipchoge,Kiptum και Bekele και ψάχνουμε το δευτερόλεπτο. Καλή βέβαια η πρόοδος, το πνεύμα του αθλητισμού είναι αυτό, αλλά και η υπερβολή πολύ κοντά με ότι συνεπάγεται.