Μοιραστείτε αυτό το Άρθρο

Αξιολογήσεις / Επιλεγμένα

On Cloudeclipse

On Cloudeclipse

Κατηγορία: Trainer
Υψη σόλας: 37/31mm
Βάρος: 285γρ.

 

CloudTec και Speedboard είναι τα δύο χαρακτηριστικά που βασιζόταν η σχεδίαση όλων των μοντέλων της On. Οι γνωστές “τρύπες” στην σόλα και η πλαστική, επίπεδη πλάκα στο επάνω μέρος της. Αυτά μέχρι την εμφάνιση του Cloudsurfer τον περασμένο Μάρτιο, όταν οι Ελβετοί άλλαξαν στο παπούτσι την σχεδιαστική τους προσέγγιση.

To CloudTec Phase και η αφαίρεση της speedboard έδωσαν ένα πολύ διαφορετικό αποτέλεσμα. Παρότι τα ύψη δεν ήταν μεγάλα, είχαμε ένα αρκετά μαλακό πάτημα και ένα εύκαμπτο forefoot, δίνοντας τελικά ένα από τα καλύτερα και “εύκολα” daily trainers της σεζόν. Αν και αντικειμενικά δεν σημαίνει απαραίτητα κάτι, είναι από τα ελάχιστα μοντέλα που κρατάω ακόμη στο rotation μου, οκτώ μήνες μετά. Συνήθως, όταν τελειώνω με την δοκιμή κάποιου προπονητικού, μένει στην άκρη. Επίσης, θεωρώ το Cloudsurfer ιδανική επιλογή και για casual χρήση. Απίστευτα άνετο παπούτσι.

Διατηρώντας το δίπτυχο “CloudTec / Speedboard” στις υπόλοιπες προτάσεις της, η εταιρεία διευρύνει παράλληλα τα CloudTec Phase μοντέλα της με το Cloudeclipse. Ουσιαστικά πρόκειται για το max cushioning προπονητικό της ή αλλιώς, το μεγάλο αδελφάκι του Surfer.

Επάνω μέρος και εφαρμογή

Για την ποιότητα και το φινίρισμα των On τα έχουμε πει πολλές φορές. Υπεράνω κριτικής.
Σε αντίθεση με το πιο “πλούσιο” upper του Surfer, στο Eclipse τα υλικά είναι ελαφρύτερα και πιο “αεράτα”. Πολύ μαλακό, λεπτό και διαπνέον engineered mesh και από μέσα μία επίσης λεπτή επένδυση. Ο ευρύς προφυλακτήρας δίνει σχήμα στην περιοχή.

Δύο στρώσεις πανάλαφρου mesh.

Στα μετατάρσια έχουμε δύο διαγώνια overlays στα οποία είναι ραμμένες οι θηλειές της πρώτης σειράς των κορδονιών. Έχουν μεγάλη απόσταση μεταξύ τους, αφήνοντας αρκετόν αέρα στην έτσι κι αλλιώς άνετη εφαρμογή χαμηλά.

Η συγκεκριμένη επιλογή δεν επιτρέπει να ρυθμίσεις το σφίξιμο.

Στο μεσαίο τμήμα έχουμε μία bootie σχεδίαση, με την εσωτερική επένδυση να φτάνει μέχρι πίσω και να ενώνεται και με την γλώσσα. Τα κορδόνια περνούν μέσα από θηλειές, οι οποίες στηρίζονται σε ένα ενισχυμένο πάνελ.

Η παχιά λωρίδα κρατάει την τάση των κορδονιών, κάτι που δεν θα μπορούσε να κάνει από μόνο του το μαλακό ύφασμα.

Η γλώσσα είναι από πολύ απαλό ύφασμα αλλά λεπτή. Έχει όμως δύο κατακόρυφα μαξιλαράκια που εμποδίζουν τελικά την όποια πίεση από τα στενά κορδόνια.

Η σχεδίαση της πλεκτής γλώσσα προσφέρει περισσότερη άνεση απ’ όσο δείχνει.

Την ίδια φιλοσοφία ακολουθεί και η κατασκευή στο πίσω μέρος, όπου έχουμε ένα εύκαμπτο κολάρο με μία εξωτερική ενίσχυση χαμηλά. Το δε αφρώδες γύρω από τον αστράγαλο είναι περιορισμένο.

Η επένδυση του κολάρου μοιάζει λίγο φτωχή για την κατηγορία τουν Eclipse.

Με δεδομένο το άφθονο αφρώδες που έχει το Surfer, θα περίμενε κανείς πως τα πράγματα θα ήταν ανάλογα και εδώ, αν όχι περισσότερο. Αντιθέτως, όλο το επάνω μέρος είναι ιδιαίτερα ελαφρύ στα υλικά του, προφανώς για να εξοικονομηθεί βάρος.

Αυτό όμως που το χαρακτηρίζει, είναι η ευρυχωρία του. Το παπούτσι πραγματικά εφαρμόζει σαν 2E (wide) έκδοση στο μέσο και μπροστά. Ιδίως το toe box μοιάζει σαν να είναι ένα νούμερο επάνω σε πλάτος. Εννοείται πως αν έχεις φαρδύ πόδι, το Eclipse είναι όνειρο. Φίλος που πάντα στριμώχνεται στα κανονικά νούμερα, μου λέει ότι πλέον δεν μπορεί να τρέξει με άλλο παπούτσι. Το θέμα είναι τι γίνεται με όποιον έχει κανονικό ή και λεπτότερο πέλμα (όπως εγώ).

Με το που το φορέσεις, θεωρείς ότι δύσκολα θα καταφέρεις να το φέρεις στα μέτρα σου. Ωστόσο, το μόνο που χρειάζεται είναι να τραβήξεις και να σφίξεις τα κορδόνια. Αρκετά. Τότε η εφαρμογή στο midfoot κλείνει εντελώς και μάλιστα, χωρίς να σε πιέζει καθόλου το σφιχτό δέσιμο. Το κολάρο είναι αρκετά σταθερό, με την ευκαμψία του και το λίγο αφρώδες να του επιτρέπουν να πάρει το σχήμα της φτέρνας. Κι επειδή η επένδυση είναι σε αντιστοιχία με την υπόλοιπη, πιο minimal κατασκευή, δεν σου φαίνεται τελικά λίγη.

Ο χώρος μπροστά παραμένει πολύς, τόσο σε πλάτος όσο και ύψος. Φαίνεται κιόλας από το πώς σουρώνει το ύφασμα μόλις το δέσεις. Κι είναι και στρογγυλεμένος. Καθώς όμως το πόδι συγκρατείται σωστά στο υπόλοιπο τμήμα, τελικά δεν αισθάνεσαι το πόδι σου να πλέει. Παίρνεις την άνεση, χωρίς όμως την χαλαρότητα. Στην περίπτωσή μου, σίγουρα θα προτιμούσα μία πιο κλειστή εφαρμογή. Παρ’ όλα αυτά, ποτέ δεν ένοιωσα ασάφεια ή έλλειψη κρατήματος, ακόμη κι όταν άνοιγα ρυθμό. Βοηθάει και η πολύ σταθερή πλατφόρμα στο να μένει το πόδι στην θέση του.

Το toe box είναι από τα φαρδύτερα που έχω συναντήσει.

Συνολικά, το νέο On προσπαθεί να χωρέσει τους πάντες και σε γενικές γραμμές τα καταφέρνει. Το φαρδύ καλούπι και τα ελαφριά υλικά δίνουν άπλετο χώρο στα μεγαλύτερα πέλματα, συγχρόνως όμως η εφαρμογή μπορεί να μαζευτεί εύκολα και να ταιριάξει και σε στενότερα. Εκτός αν πρόκειται για πολύ στενά. Δεν έχει πουθενά σημεία πίεσης, η διαπνοή είναι εξαιρετική, ενώ η ποιότητα των υλικών δίνει και ένα ωραίο περιβάλλον εσωτερικά, παρότι του λείπει το αφρώδες.

Swiss made.

Όσον αφορά το νούμερο, παίρνετε το συνηθισμένο σας. Παρά το ευρύχωρο toe box, το μήκος του είναι κανονικό. Αν το πόδι σας έχει μικρότερο όγκο, θεωρείστε δεδομένη την χρήση χοντρύτερης κάλτσας αλλά και των έξτρα τρυπών.

Σόλα και πάτημα

Η σόλα αποτελείται και εδώ από τον Helion (Olefin πολυμερές), ο οποίος στα τελευταία μοντέλα της εταιρείας έχει μαλακώσει σε σχέση με παλαιότερα. Το συνολικό της ύψος (μαζί με την εξώσολα και τον εσωτερικό πάτο) ξεπερνάει τα 40mm και είναι το μεγαλύτερο που συναντούμε στην γκάμα της On.

Η σόλα δείχνει (και είναι) τεράστια.

Το Eclipse φέρει την Double CloudTec Phase σχεδίαση, όπου τα clouds είναι μεγαλύτερα από αυτά το Surfer. Η “αρχιτεκτονική” τους παραμένει ίδια, έχοντας κωνικό σχήμα και διάταξη μεταξύ τους υπό γωνία. Σαν το ένα να διαδέχεται το άλλο, θα λέγαμε, δίνοντας μία κατεύθυνση προς τα εμπρός. Στο review του Surfer είχα πει ότι ενώ αρχικά ήμουν επιφυλακτικός για το αν η θεωρία λειτουργεί και στην πράξη, τελικά το όλο σύστημα έδειχνε να δουλεύει όπως ισχυρίζεται η εταιρεία. Θα δούμε κατά πόσο ισχύει και εδώ.

Όσον αφορά την Speedboard, η On πάει να μας μπερδέψει λίγο. Υπάρχει πλάκα αλλά και δεν υπάρχει. Δεν ενσωματώνεται μέσα στον αφρό, όπως στα υπόλοιπα μοντέλα, αλλά έχει τοποθετηθεί στην εξώσολα. Επί της ουσίας πρόκειται για μία πλαστική Torsion plate (κάτι αντίστοιχο με τον σχεδιασμό της Adidas ή της Asics, για παράδειγμα), η οποία αποσκοπεί στην ενίσχυση της στρεπτικής ακαμψίας της σόλας. Σταθεροποιεί την ψηλή πλατφόρμα και φροντίζει να σε περάσει άνεξοδα από την προσγείωση στην απογείωση. Επίσης, δεν επηρεάζει την συμπεριφορά του Helion, όπως συμβαίνει με τα μοντέλα που έχουν την κλασική Speedboard.

Η υπόλοιπη εξώσολα καλύπτεται από σχετικά σκληρό λάστιχο, το οποίο ενσωματώνεται εν μέρει μέσα στον αφρό. Όπως και στο Surfer, είναι κι εδώ full contact, αφήνοντας στην άκρη το μοτίβο με τα ξεχωριστά τμήματα που συναντούμε σε άλλα On. Η πρόσφυση είναι πολύ καλή, όπως και η αντοχή του ελαστικού μετά από 60+ χιλιόμετρα. Σχετικά με τον εκτεθειμένο αφρό στο midfoot, κρίνοντας από τo Surfer, δεν υπάρχει λόγος ανησυχίας.

Ανέκαθεν οι σόλες της On λειτουργούσαν περισσότερο ως “σύστημα”, με την συμπίεση του αφρού να συνδυάζεται με εκείνη του κενού ενδιάμεσα. Με το CloudTec Phase αυτό είναι ξεκάθαρα πιο διακριτό από πριν, όπως είδαμε στο Surfer αλλά όπως διαπιστώνουμε και εδώ. Ωστόσο, τα δύο μοντέλα έχουν διαφορετική συμπεριφορά.

Παρότι αρκετά χαμηλότερο το πρώτο, το πάτημά του είναι πιο μαλακό από αυτό του Eclipse. Το δεύτερο όμως έχει σαφώς περισσότερο και πιο βαθύ cushioning, εμπνέοντας μεγαλύτερη σιγουριά. Ιδίως μπροστά που το Surfer σχεδόν τερματίζει. Και είναι και πολύ πιο στιβαρό σαν συμπίεση και ακαμψία.

Η διαφορά στα ύψη μεταξύ Eclipse και Surfer είναι εμφανής. Όπως και στην γωνία μπροστά.

Ενώ το Surfer έχει διάφορα flex points κατά το transition και πρακτικά οδηγείς εσύ το παπούτσι, το Eclipse είναι εντελώς άκαμπτο και συμπαγές παντού. Μπροστά δε, μοιάζει λες και έχει carbon plate.

Η συμπεριφορά του μοντέλου βασίζεται στην μεγάλη ακαμψία στα μετατάρσια.

Αυτός ακριβώς είναι και ο τρόπος που έχει σχεδιαστεί να δουλεύει. Ένα μεγάλο, μακρύ και απότομο rocker, με την γωνία του να παραμένει σταθερή, ασχέτως φορτίου. Προσγειώνεσαι, η speedboard σταθεροποιεί το πόδι (χωρίς να την αντιλαμβάνεσαι όμως) και αμέσως μετά ευθύβολα σε ρίχνει μπροστά. Γκρεμός! Είναι από τα μοντέλα με την πιο χαρακτηριστική γεωμετρία rocker που έχω δοκιμάσει και την αίσθηση αυτή στην δίνει σε όποιον ρυθμό και να πηγαίνεις.

Μεγάλη γωνία και από νωρίς.

Η απορροφητικότητα της σόλας είναι πολύ μεγάλη, χωρίς όμως να νοιώθεις πως μένεις μέσα της. Αν εστιάσεις την προσοχή σου, θα αντιληφθείς ότι περνάς γρήγορα από το ένα cloud στο επόμενο, παίρνοντας αυτό το “domino effect” που στόχευαν οι Ελβετοί με την συγκεκριμένη σχεδίαση. Πάρα πολύ εύκολο, κεντραρισμένο και ανέξοδο transition, που σε πάει μόνο του στο επόμενο βήμα. Σαν να “ρέει” το παπούτσι. Ιδιαίτερα ξεκούραστο σε μεγάλα ή καθημερινά τρεξίματα, για τα οποία άλλωστε είναι φτιαγμένο.

Σε όλη αυτή την διαδικασία βοηθάει και η σταθερότητα της σόλας. Εν αντιθέσει με το Surfer που είναι στρεπτικά πολύ πιο εύκαμπτο, το Eclipse έχει αρκετά χαρακτηριστικά που κρατούν το πέλμα σε εντελώς ουδέτερη θέση, παρά το ύψος του. Ο πυκνότερος αφρός, τα ψηλά πλαϊνά με το κάτω μέρος του κολάρου, όπως φυσικά και η speedboard, αποτρέπουν σε μεγάλο βαθμό την όποια κλίση του ποδιού. Άνετα φοριέται και από εκείνους που θέλουν λίγη στήριξη.

Τα τοιχώματα της σόλας σηκώνονται ψηλά και περιβάλλουν το πέλμα.

Το ωραίο όμως είναι πως το Eclipse μπορεί να σε πάει και σε λίγο πιο γρήγορες προπονήσεις από εκείνες που έχει σχεδιαστεί. Μπορεί ο Helion να μην έχει το μεγάλο bounce που συναντούμε αλλού, το έντονο rocker όμως δίνει μία ζωντάνια στον διασκελισμό και κρατάει εύκολα τον πιο σβέλτο ρυθμό. Επιπλέον, στον δρόμο φαίνεται και πιο ελαφρύ από τα πραγματικά του γραμμάρια, τα οποία ούτως ή άλλως δεν είναι πολλά για τον όγκο του. Σε καμμία περίπτωση δεν είναι ο “δεινόσαυρος” που νομίζεις κοιτώντας το.

Συμπέρασμα

Για να είμαι ειλικρινής, αρχικά φανταζόμουν πως το Cloudeclipse θα ήταν απλά ένα ψηλότερο Cloudsurfer, με την On να πατάει στην συνταγή του δευτέρου. Και μάλλον δεν θα με πείραζε κάτι τέτοιο, αφού με το Surfer έχω ταιριάξει πολύ.

Ωστόσο αποδεικνύεται ότι έχουμε ένα πολύ διαφορετικό παπούτσι, με νέα χαρακτηριστικά και συμπεριφορά. Και τελικά τα δύο μοντέλα αλληλοσυμπληρώνονται παρά συγκρούονται. Το Surfer προσφέρει πιο μαλακό πάτημα και ευκαμψία, ενώ το Eclipse στιβαρότητα και βαθύ cushioning, που συνοδεύεται από το έντονο ρολάρισμα του rocker.

Η ελβετική εταιρεία δίνει την δική της πρόταση στην max cushioning κατηγορία και κατά την γνώμη μου, απολύτως επιτυχημένα. Άλλο ένα δείγμα ότι ξεφεύγει από τα καλούπια του παρελθόντος, διατηρώντας συγχρόνως και την φιλοσοφία της.

 

Ευχαριστούμε την Panellinios Agora Games, επίσημο συνεργάτη της On Running για την Ελλάδα, για την παραχώρηση του Cloudeclipse. Η αξιολόγηση είναι απολύτως αντικειμενική και ανηπηρέαστη

 

Μοιραστείτε αυτό το Άρθρο

Ο Νίκος Πήλικας είναι ερασιτέχνης δρομέας. Επειδή όμως δεν είναι καλός στο τρέξιμο, ασχολείται και με τα παρελκόμενα αυτού (π.χ. παπούτσια). Απ' ό,τι λένε, είναι καλύτερος σε αυτά...

2 Σχόλια

  1. Πάνω που ψάχνω προονητικό για μεγάλα τρεξίματα έσκασε το review.
    Συνήθως μετά από ένα δίμηνο αργών long τα χρησιμοποιώ τα daily αυτά τα παπούτσια, οπότε :
    Δεν έχω φορέσει το cloud runner και έχω μείνει στο monster το οποίο ήταν απλά ΟΚ, ουτε πολυ καλό ουτε κακό. Πως είναι σε σχέση με το monster αυτό; Είναι πιο γρήγορο;
    Το ένα είχε το speedboard το οποίο ναι μεν το έκανε πιο σκληρό αλλά βοηθούσε αρκετά σε σταθερότητα κτλ.
    Αν έχει μαλακώσει ο αφρός και λείπει και η πλάκα τότε θα είναι ένα παπούτσι που θα ταιριάξει σε αυτό που ψάχνω ( δε θεωρώ πως τα κενά στη σόλα δουλεύουν, τουλάχιστον στα δικά μου κιλά)

  2. @hypnox Το Monster είναι σαφώς πιο γρήγορο, Στέλιο. Για να πω την αλήθεια, εγώ το βρίσκω αρκετά γρήγορο κιόλας, αν το πιέσω. Εκεί αποδίδει η speedboard.
    To Eclipse είναι πιο σταθερό, πιο μαλακό και πιο straightforward. Κι εσύ που προσγειώνεσαι κατευθείαν επάνω στο rocker, θα το εκμεταλλευτείς ακόμη περισσότερο. Θυμίζει κάτι από Adios Pro 3 στον τρόπο που δουλεύει κι εν αντιθέσει με το Mοnster, μπροστά είναι πολύ πιο γεμάτο.

Αφήστε μια απάντηση