Vlod

  • Ο/Η Vlod απάντησε στο θέμα Mαραθώνιος Ναυπλίου 2018 στη συζήτηση Αγώνες πριν από 5 έτη

    Καλήμερα! Σχετικά με την πτωτική τάση συμμετοχών (που με εντυπωσιάζει και δεν το γνώριζα), ‘ισως να οφείλεται στο γεγονός του out and back που εσένα προσωπικά σου αρέσει όπως λες. Συνήθως δεν αρέσει η διαδρομή πήγαινε έλα, δεν είναι ελκυστική στον περισσότερο κόσμο. Εμένα προσωπικά η εμπειρία του πήγαινε έλα στον συγκεκριμένο αγώνα με σταμάτησε σ…[Περισσότερα]

  • 2.53 είχα πιάσει μια φορά με το αυτοκίνητο.@kalogeridis είμαστε ήδη ενήμεροι για τις φρικιαστικές αυτές επιδόσεις που δεν έχουν καμία θέση στο σάιτ.

  • Vlod σχολίασε μια ενημέρωση πριν από 5 έτη

    Καλωσόρισες Ελένη! Χαίρομαι που η κοινότητα αποκτά ένα ακόμα βίγκαν μέλος.

  • @rigelian θα έρθει ο @george_stavridis στη Μεσσήνη…. όπως πάντα απροετοίμαστος αλλά με ψυχή…

  • Vlod σχολίασε μια ενημέρωση πριν από 5 έτη

    Kοίτα υπάρχουν πολλοί δρομικοί περιπατητές… όπως εγώ ας πούμε!..χαχα

  • Vlod σχολίασε μια ενημέρωση πριν από 5 έτη

    Ορειβατικά ας πούμε?

  • Ο/Η Vlod απάντησε στο θέμα Running & Vegeterianism! στη συζήτηση Διατροφή πριν από 5 έτη

    Σευχαριστώ για τα χρόνια πολλα και τις ευχές και αντεύχομαι τα πιο όμορφα. Στην Κρήτη έχω να πάω από παιδάκι, οπότε δεν ήμουν εγώ αν και πολλοί με μιμούνται στο νησί. Τελικά το μεγάλο ερώτημα και η διελκυνστίδα είναι τελικά αντικαθιστούμε το ζωικά παρ’αγωγα με φυτικά ή τα ζωικά αντικατέστησαν στην πορεία του χρόνου την παραφύσιν διατροφή του α…[Περισσότερα]

  • Ο/Η Vlod απάντησε στο θέμα Running & Vegeterianism! στη συζήτηση Διατροφή πριν από 5 έτη

    Καλώς τον Δημήτρη! Ευχαριστώ που κατεθεσες την εμπειρία σου.Ειναι πολύ σημαντικό κόντρα στις διατροφικές κρεοβιομηχανικές νόρμες.Αν ο λογος που έκοψες το κρέας είναι για την ευζυωία των ζωων τοτε και το γαλα κ τα παράγωγα ξερεις πως συντηρουν πιο πολυ αυτή την εκμετάλλευση.
    Είναι πολλοί πλεον οι αθλητες που είναι απόλυτα χοορτοφάγοι σε επα…[Περισσότερα]

  • Ο/η Vlod έγραψε μια ενημέρωση πριν από 5 έτη, 1 μήνα

    Καλημέρα και Καλή Χρονιά σε όλη την ομάδα!

  • Vlod σχολίασε μια ενημέρωση πριν από 5 έτη, 1 μήνα

    Σωτήρη την είδα την κούρσα και νομίζω πως η συγκεκριμένη αθλήτρια έχει το στυλ προσέγγισης “όλα ή τίποτα”. Ε’ιναι προετοιμασμένη νοητικά να ξεκινάει δυνατά, να βγαίνει πρώτη στην εκκίνηση και να κρατάει δυνατά μέχρι τέλους. Κάποιες φορές δεν της βγάινει κάποιες ναι. Εξάλλου σε αυτές τις αποστάσεις η ταχυδύναμη έχει τεράστιο ρόλο σε αντίθεση με τι…[Περισσότερα]

  • Vlod σχολίασε μια ενημέρωση πριν από 5 έτη, 1 μήνα

    Σωτήρη η έκθεση στην αβεβαιότητα είναι χαρακτηριστικό ενός ανθεκτικού αθλητή αλλα και γενικότερα ανθρώπου. Το LR που ανέφερα είναι το πιό σύνηθες και προπονητικό εργαλείο που έχει πολύ νοητική προσαρμογή, όπως επίσης και τα τέστ που αναφέρεις πως κάνεις. Ο νόμος της εξοικείωσης είναι γενικεύσιμος σε όλα, με δεδομένους τους όποιους περιο…[Περισσότερα]

  • Vlod σχολίασε μια ενημέρωση πριν από 5 έτη, 1 μήνα

    @roberto4carlos χαρακτηριστικό παράδειγμα σε αυτό που αναφέρεις είναι η προσέγγιση της γραμμής τερματισμού. Εκεί που όσο “τελειωμένος” και να φτάσεις, συνήθως τα τελευταία δεκάδες αλλά και εκατοντάδες μέτρα τα προσεγγίζεις με απίστευτη ανανέωση δυνάμεων. Και σκέφτεσαι τώρα που το έιχα αυτό;; Είναι ο εγκέφαλος που δίνει το σήμα πως…[Περισσότερα]

  • Vlod σχολίασε μια ενημέρωση πριν από 5 έτη, 1 μήνα

    Καλημέρα και ευχαριστώ για τα θετικά σχολιά σας! Σωτήρη όντως ο ογκέφαλος λειτουργεί σαν ρυθμιστής με σκοπό να κρατήσει την ομοιόσταση του οργανισμού και γενικότερα να μην προκληθεί κάποια βλάβη. ¨Ενα τόσο διαδεδομένο workout που όλοι χρησιμοποιούμε στην προετοιμασία μαραθωνίου είναι το long run..Περαν των βιολογικών προσαρμογών φυσικά, εκείνο π…[Περισσότερα]

  • To τρέξιμο βασίζεται στην  δύναμη και την αντοχή. Απαιτεί πολύ προπόνηση και αφοσίωση για να πετύχεις το καλύτερο δυνατό. Αλλά είναι όντως ένα ολοκληρωτικά σωματικό παιχνίδι;

    Σκέψου το ακόλουθο σενάριο: […]

    • Εξαιρετικός!

    • Ωραίο το άρθρο Γιάννη και καλώς σου πήρε λίγο παραπάνω :). Έχει πολύ ενδιαφέρον η λειτουργία του εγκεφάλου ως regulator της έντασης. Μέχρι και ειδικά workouts υπάρχουν για να εκπαιδεύουν κι αυτή την πλευρά.

    • Καλημέρα και ευχαριστώ για τα θετικά σχολιά σας! Σωτήρη όντως ο ογκέφαλος λειτουργεί σαν ρυθμιστής με σκοπό να κρατήσει την ομοιόσταση του οργανισμού και γενικότερα να μην προκληθεί κάποια βλάβη. ¨Ενα τόσο διαδεδομένο workout που όλοι χρησιμοποιούμε στην προετοιμασία μαραθωνίου είναι το long run..Περαν των βιολογικών προσαρμογών φυσικά, εκείνο που πετυχαίνουμε στο LR είναι να πείσουμε τον εγκέφαλό μας ότι μπορούμε να το φέρουμε εις πέρας! Ίσως αργότερα αργότερα κάποιο ακόμα σχετικό άρθρο με αυτά που λέμε.

    • @ioannis_vlontakis, Όλα αυτά που περιγράφεις Γιάννη τα έχω βιώσει και έχω καταλάβει στο πετσί μου τι σημαίνει ο “πολεμος” του πνεύματος με το σώμα. Αυτό που μου έκανε τρομερή εντύπωση στις περιπτώσεις όπου το μυαλό έδινε σήμα “παράδοσης” ήταν ότι ενώ πίστευα πως και το σώμα μου δεν είχε πλέον άλλες αντοχές, βλέποντας εκ των υστέρων τα δρομικά δεδομένα της προπόνησης, με έκπληξη παρατηρούσα ότι κάτι τέτοιο δεν ίσχυε. Οι μετρήσεις μου έδειχναν ένα σώμα να λειτουργεί ικανοποιητικότατα και αποδοτικά.

    • Πέρα από το long run που αναφέρεις Γιάννη, προσωπικά προσπαθώ να έχω κάποια συγκεκριμένα workouts που με “πείθουν” ότι μπορώ να βγάλω έναν αγώνα στο ρυθμό που θέλω. Πχ τα 3x1Mile και τα 3x2Miles σε race pace με μικρό rest για τα 5 και 10χλμ αντίστοιχα, είναι οι κλασικές μου προπονήσεις λίγο καιρό πριν εκάστοτε αγώνα. Πέρα από αυτό όμως, μιλάω και για καθαρά νοητικά παιχνίδια που μπορεί κάποιος να εντάξει στην προπόνησή του, όπως αυτά που αναφέρονται εδώ https://www.outsideonline.com/1930651/meet-steve-magness-mad-scientist-running . Πχ σε ένα 800άρι interval, μόλις κάνεις τον 1ο γύρο, μετά αναθαρρείς γνωρίζοντας ότι έχεις άλλον έναν. Ξέρεις επίσης ότι μπορείς στα τελευταία 200μ να πιέσεις παραπάνω. Τι γίνεται όμως αν δεν ξέρεις (και δεν καθορίζεις εσύ) την ακριβή απόσταση του interval; Μπορεί έτσι να χρειαστεί να κάνεις ένα σπριντ 300μ αντί για 200, εξασκώντας τον εαυτό σου σε απρόβλεπτες καταστάσεις. Ελλείψει προπονητή, προσπαθώ να βγάλω ένα σύστημα “αβεβαιότητας” με βάση πχ μια τυχαία τιμή που βλέπω στο ρολόι μου. Αν δουλέψει κάτι, και έχει και νόημα, θα ενημερώσω 🙂

    • @roberto4carlos χαρακτηριστικό παράδειγμα σε αυτό που αναφέρεις είναι η προσέγγιση της γραμμής τερματισμού. Εκεί που όσο “τελειωμένος” και να φτάσεις, συνήθως τα τελευταία δεκάδες αλλά και εκατοντάδες μέτρα τα προσεγγίζεις με απίστευτη ανανέωση δυνάμεων. Και σκέφτεσαι τώρα που το έιχα αυτό;; Είναι ο εγκέφαλος που δίνει το σήμα πως τελειώνουν τα βάσανα οπότε έχουμε τώρα την δυνατότητα να απελευθερώσουμε και άλλες δεξαμενές ενέργειας.

    • Σωτήρη η έκθεση στην αβεβαιότητα είναι χαρακτηριστικό ενός ανθεκτικού αθλητή αλλα και γενικότερα ανθρώπου. Το LR που ανέφερα είναι το πιό σύνηθες και προπονητικό εργαλείο που έχει πολύ νοητική προσαρμογή, όπως επίσης και τα τέστ που αναφέρεις πως κάνεις. Ο νόμος της εξοικείωσης είναι γενικεύσιμος σε όλα, με δεδομένους τους όποιους περιορισμόυς βιολογικά έχει ο καθένας. Συνηθίζοντας να τρεχω με αυτή την ταχύτητα ή αυτή την απόσταση και βελτιώνομαι προφανώς σωματικά αλλά μαθαίνει και το μυαλό πως μπορεί να σιγά σιγά να αποκτήσει αυτή την ικανότητα και να μην σβήνει απο νωρίς μηχανές.
      Πολύ ενδιαφέροντα και updated τα δεδόμενα του link που παρέθεσες. Επίσης βρήκα και πρακτική βάση σε αυτό που θεωρητικά πίστευα. Αναφέρει πως to minfulness meditation και καθε είδους διαλογισμός θέλει αρκετή εξάσκηση , δεν ταιρίαζει σε όλους και μπορεί να έχει και rebound effect ειδικά στην αρχή, προκαλώντας περισσότερο ένταση από την επιθυμητή χαλαρωση. Οπότε με φειδώ η προσέγγιση και όχι pop science.

    • Και πιθανό χαρακτηριστικό αντιπαράδειγμα, ή μάλλον παράδειγμα της αντίθετης κατάστασης, κατά την οποία οι μύες φωνάζουν ότι έχουν καεί, αλλά ο εγκέφαλος έχει εξασκηθεί ώστε να συνεχίζει, είναι, κατά την εκτίμησή μου πάντα, ο αγώνας της Shaunae Miller-Uibo στον τελικό των 400μ γυναικών στο Παγκόσμιο του Λονδίνου φέτος (https://www.youtube.com/watch?v=rccAJKnxNR4). Ούσα γνωστή για την all-out προσπάθεια που κάνει από την εκκίνηση με αποτέλεσμα την κόπωση στα τελευταία 100μ (μπορεί κάποιος να δει και τον τελικό των Ολυμπιακών του Ρίο), στον τελικό του Λονδίνου εικάζω ότι οι μύες της “τερμάτισαν” 30μ πριν η ίδια φτάσει στον τερματισμό. Ξαναλέω, βέβαια, ότι είναι εκτίμηση ενός (σχετικά) αδαούς στο αντικείμενο 🙂

    • Σωτήρη την είδα την κούρσα και νομίζω πως η συγκεκριμένη αθλήτρια έχει το στυλ προσέγγισης “όλα ή τίποτα”. Ε’ιναι προετοιμασμένη νοητικά να ξεκινάει δυνατά, να βγαίνει πρώτη στην εκκίνηση και να κρατάει δυνατά μέχρι τέλους. Κάποιες φορές δεν της βγάινει κάποιες ναι. Εξάλλου σε αυτές τις αποστάσεις η ταχυδύναμη έχει τεράστιο ρόλο σε αντίθεση με τις μεγάλες αποστάσεις. Πάντως η προσέγγιση της ειναι shiftαρισμένη στην επίθεση από την αρχή ενώ αλλόι είναι stalkers…και δίνουν στο τέλος.. επίσης μην μπαίνω σε κομμάτια αμειγώς προπονητικοφυσιολογικά και με απολύσουν απο δω…Τέλος δεν νομίζω να είσαι αδαής του αντικειμένου καθώς σε διαβάζω πάντα ενήμερο με πολύ ψάξιμο και όρεξη να ρουφήξεις δρομική γνώση! Μαθαίνουν όλοι στο σάιτ από τις αναζητήσεις σου.

    • Όντως Γιάννη, αυτό φαίνεται να κάνει η Uibo και βασίζεται, εκτιμώ, αφενός μεν στην καθαρή ταχύτητά της για να δημιουργήσει μια διαφορά ασφαλείας από τις υπόλοιπες δρομείς, αφετέρου δε στην πεποίθηση ότι θα καταφέρει να έχει περισσότερες δυνάμεις στο τέλος από οποιαδήποτε προσπαθήσει να την ακολουθήσει από την αρχή. Κάπως έτσι καταφέρνει να κερδίσει την Felix στον τελικό του Ρίο, πέφτοντας στην ουσία πάνω στο νήμα. Αυτό όντως είναι θέμα προπονητικής και στρατηγικής και ένας από τους λόγους που μου αρέσουν τα 400μ περισσότερο από τα 200 και 100, στην τηλεόραση πάντα :). Πρέπει να σου πω, ωστόσο, ότι ένιωσα μεγάλη έκπληξη όταν είδα τον τρόπο με τον οποίο στην ουσία αρνήθηκε να σηκωθεί το πόδι της και θυμήθηκα ένα paper που είχα διαβάσει για τα διάφορα είδη αθλητικής κόπωσης. (dropbox link: https://www.dropbox.com/s/rca6lub5mm4l7bl/Power%20duration%20relationship%20Physiology%20fatigue%20and%20the%20limits%20of%20human%20performance.pdf?dl=0 , co-authored από τον Andrew Jones, “φυσιολόγο” της Paula Radcliffe.)
      Ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια, αυτή η όρεξη είναι μάλλον ευχή και κατάρα που έρχεται ως μέρος του πακέτου του ερευνητή 🙂

    • Τα 400m είναι ίσως η πιο δύσκολη κούρσα και σίγουρα η πιο εξαντλητική.
      Στιγμιότυπα σαν κι αυτό, δεν βλέπεις συχνά σε άλλες αποστάσεις μετά τον τερματισμό.

      snapshot

    • Μόνα στα 400 και στα 800!

  • Vlod σχολίασε μια ενημέρωση πριν από 5 έτη, 1 μήνα

    Μην ξεχάσεις να μεταφράσεις το άρθρο.

  • @echetlos Νίκο καλη χρονιά ρε συ..Άμα θες κανα ψωμάκι κτλ να περνάω να σου παίρνω μιας που δεν μπορείς να βγεις από το σπιτι.

  • Ο/Η Vlod απάντησε στο θέμα Βιταμινη D στη συζήτηση Διατροφή πριν από 5 έτη, 2 μήνες

    Το θέμα της εποχικής κατάθλιψης( ειδικότερα με έναρξη φθινόπωρο χειμώνα) έχει προσεγγιστεί και απο την εξελικτική σκοπιά με την θεωρία της Χειμερίας νάρκης (Hibernation). Σύμφωνα με αυτή όπως συγγενή θηλαστικά πρίν την χειμεριά νάρκη εμφανίζουν μιά αύρα άτυπης κατάθλιψης με υπερφαγία, υπερυπνία και περιορισμένη κινητικότητα (κοινώς βαριέ…[Περισσότερα]

  • Καλώς τον…πως απο δω..??
    Ευχαριστουμε!

  • Ο/Η Vlod απάντησε στο θέμα The TOC Merrython στη συζήτηση Αγώνες πριν από 5 έτη, 2 μήνες

    @koug με ρώταγες για τον αγώνα

  • Vlod σχολίασε μια ενημέρωση πριν από 5 έτη, 2 μήνες

    Καλημέρα Ρίγκο! Ευχαριστώ!

  • Φόρτωσε Περισσότερα