Κατηγορία: Performance Trainer – Πάτημα: Ουδέτερο – Βάρος: 255γρ. – Drop: 8.5mm (49.5/41mm)
To Prime X κυκλοφόρησε το φθινόπωρο του 2021 και ξάφνιασε τους πάντες. Ο λόγος ήταν ότι η σόλα του έφτανε τα 50mm, δηλαδή 10mm πάνω από το όριο που επιτρέπει η World Athletics για τους αγώνες δρόμου. Μικρή σημασία είχε αυτό βέβαια, αφενός γιατί θεωρητικά ήταν ένα προπονητικό μοντέλο, αφετέρου γιατί δεν υπάρχει περίπτωση ένας ερασιτέχνης να ελεχθεί, παρά μόνο αν ανέβει στο βάθρο.
Το λανσάρισμά του ήταν μάλλον αθόρυβο, με το marketing να επικεντρώνεται στο αγωνιστικό Adios Pro 2 που κυκλοφόρησε παράλληλα. Πολλοί αναρωτήθηκαν για το νόημα μίας τέτοιας σχεδίασης, καθώς ήδη τα 40mm θωρούντο υπεραρκετά. Στο review του original, είχαμε πει πως πιθανώς να αποτελεί και μία “ανίχνευση” της αγοράς, κοιτώντας προς μία νέα κατεύθυνση. Ένα “concept shoe”, θα λέγαμε. Super foam με carbon plate έχουν άλλωστε όλες οι εταιρείες πλέον, οπότε πρέπει να αναζητηθεί το επόμενο βήμα. Η συνέχεια δείχνει να δικαιώνει την υπόθεσή μας, αφού ακολούθησαν κι ακολουθούν πολλά μοντέλα με σόλες άνω των 40mm. NB SC Trainer, Asics Superblast και Nimbus 25, Saucony Kinvara Pro, Skechers MaxRoad 6, συν το NIke Tempo που προηγήθηκε όλων. Κι ενδεχομένως έπονται ακόμη περισσότερα. Είναι πλέον ξεκάθαρο πως οι δρομείς θέλουν cushioning και μαλακό πάτημα, τα οποία να συνοδεύονται και από επιστροφή ενέργειας. Και οι εταιρείες τους τα δίνουν απλόχερα.
Το Prime X ήταν ένα πολύ ιδιαίτερο μοντέλο. Τα 50mm, η πολύ μαλακή σόλα και η στενή φτέρνα, το έκαναν εξαιρετικά ασταθές για τους περισσοτέρους. Είναι πολλές οι αναφορές από δρομείς που γύρισαν τον αστράγαλό τους τρέχοντας, ενώ ακόμη περισσότεροι περιέγραφαν μία “ισορροπία του τρόμου”. Και φυσικά άφηναν το παπούτσι στην άκρη. Παρ’ όλα αυτά, εάν καποιος δεν είχε θέματα σταθερότητας και ταίριαζε και με την βιομηχανική του, το Prime X ήταν απλά όνειρο. Ευτυχώς ανήκω στην δεύτερη κατηγορία και εδώ και έναν χρόνο απολαμβάνω το μοναδικό πάτημα που έχει το Adidas. Απίστευτη προστασία και softness, μεγάλο bounce και τρομερά διασκεδαστικό.
Ωστόσο, το επάνω μέρος του δεν ήταν εξίσου καλό. Αν και δεν αντιμετώπισα ποτέ κάποιο ιδιαίτερο θέμα, ήταν προφανές πως η εταιρεία προσπάθησε να εξοικονομήσει βάρος από εκεί, αντισταθμίζοντας αυτό της σόλας. Γι’ αυτό και επέλεξε μία αμφιλεγόμενη σχεδίαση και εν τέλει, μάλλον προβληματική. Το κυριότερο όμως ήταν πως το upper δεν βοηθούσε ούτε στο ελάχιστο την αστάθεια της βάσης. Το αντίθετο μάλιστα.
Το περσινό φθινόπωρο, η Adidas παρουσίασε μία νέα έκδοση του Prime X, το Strung. Η σόλα παραμένει ολόιδια, με το επάνω μέρος όμως να αλλάζει σε πολύ μεγάλο βαθμό. Και μαζί του τελικά αλλάζει και όλο το παπούτσι.
Επάνω μέρος και εφαρμογή
Σε ελεύθερη μετάφραση, Strung σημαίνει “φτιαγμένο από λεπτό σχοινί”. Ουσιαστικά έχουμε ένα “συνονθύλευμα” από χιλιάδες νήματα (σχοινιά, κορδόνια, σπάγγους ή όπως θέλετε πείτε τα) πλεγμένα μεταξύ τους. Το μοτίβο της πλέξη τους σχεδιάζεται στον υπολογιστή, λαμβάνοντας υπ’ όψιν την δυναμική κίνηση του ποδιού κατά το τρέξιμο και τις απαιτήσεις που προκύπτουν αναλόγως της περιοχής. Έτσι, η πυκνότητα, η κατεύθυνση, η ελαστικότητα και η διαστρωμάτωση των νημάτων, διαφέρουν από σημείο σε σημείο. Μπορεί να μοιάζουν “ατάκτως ερριμένα”, στην πραγματικότητα όμως δεν είναι καθόλου. Μετά την σχεδίαση του μοτίβου λοιπόν, οι πληροφορίες στέλνονται σε ένα ρομπότ που υφαίνει τα νήματα, δημιουργώντας την τελική, ενιαία σύνθεση. Στο τελευταίο στάδιο, τα νήματα θερμαίνονται και αποκτούν την απαραίτητη συνοχή. Εδώ μπορείτε να πάρετε μία ιδέα της διαδικασίας.
Το αποτέλεσμα αυτής της διαδικασίας είναι ένα “ύφασμα” που δίνει την αίσθηση κουκουλιού, θα λέγαμε. Δεν θυμίζει τίποτα απ’ όσα έχουμε δει. Πυκνό, χωρίς καμμία ελαστικότητα και με μία ακατέργαστη υφή εξωτερικά. Αλλού είναι εύκαμπτο, αλλού όχι τόσο.
Η πιο αραιή ύφανση της κατασκευής έχει επιλεχθεί για το toe box. Αποτελείται κυρίως από λευκά νήματα, τα οποία δείχνουν να είναι τα πιο μαλακά. Ο χώρος είναι κυριολεκτικά πελώριος, τόσο σε πλάτος όσο και ύψος. Το ίδιο ίσχυε και στο original, εδώ όμως είναι ακόμη περισσότερο.
Στο μεσαίο τμήμα η πλέξη γίνεται πυκνότερη, με την χρήση και γκρι νημάτων, εξωτερικά κι εσωτερικά, που είναι πιο ενισχυμένα. Η σχεδίαση του δεσίματος είναι πιο συμβατική από πριν, ενώ λείπει και το χοντρό και εντελώς άκαμπτο πλαστικό γύρω από τις τρύπες.
Επίσης, αυτός που είχε σχεδιάσει την γλώσσα της πρώτης έκδοσης μάλλον απολύθηκε. Ήταν ίσως ό,τι πιο δυσλειτουργικό έχω δει. Αντιθέτως, εδώ πάμε σε μία απλούστερη σχεδίαση. Μία φλοίδα υφάσματος χωρίς καθόλου αφρώδες, που ενώνεται με το πλαϊνό στην μία πλευρά. Απλά και όμορφα.
Κολάρο ουσιαστικά δεν υπάρχει. Aπλά επιλέγονται πιο άκαμπτα νήματα, η ύφανση πυκνώνει ακόμη περισσότερο και τελικά έχουμε ένα λίγο πιο στιβαρό περίβλημα γύρω από την φτέρνα. Όχι όμως κολάρο, με την κλασική έννοια.
Εσωτερικά υπάρχουν δύο λεπτές λωρίδες αφρώδους. Θα ελεγα ότι είναι λιγότερο για θέμα άνεσης και περισσότερο για να βοηθούν την εφαρμογή.
Με τόση τεχνολογία και καινοτομίες στην σχεδίαση του επάνω μέρους, θα περίμενε κανείς κάτι ξεχωριστό σαν εφαρμογή. Να αγκαλιάζει σαν γάντι το πόδι, να προσαρμόζεται η ελαστικότητά του αναλόγως της πίεσης ή κάτι τέλος πάντων που να δικαιολογεί όλη αυτή τη φασαρία και το marketing. Παρ’ όλα αυτά, δεν έχουμε μία τέτοια περίπτωση εδώ. Πέραν της ομολογουμένως εντυπωσιακής εμφάνισης, το αποτέλεσμα δεν προσφέρει κάτι περισσότερο από τις γνωστές σχεδιαστικές επιλογές που ακολουθούνται στα υπόλοιπα μοντέλα. Πιθανώς η Strung διαδικασία παραγωγής να είχε νόημα, αν επρόκειτο για κάποια custom περίπτωση. Να σκαναριζόταν το πόδι σου, ο υπολογιστής να κατέγραφε τα ατομικά σου χαρακτηριστικά και το ρομπότ να το έφερνε ακριβώς στα μέτρα σου.
Στο midfoot το πόδι συγκρατείται πολύ καλά. Γλώσσα και κορδόνια συνεργάζονται απροβλημάτιστα και η εφαρμογή ρυθμίζεται εύκολα. Σηκώνει αρκετό σφίξιμο, αφού αρχικά μοιάζει λίγο χαλαρό, αν δεν το φοβηθείς όμως, θα αγκαλιάσει ωραία την περιοχή. Αν αντικατασταθούν και τα πολύ λεπτά, βαμβακερά κορδόνια, τα πράγματα γίνονται ακόμη καλύτερα. Θυμίζω ότι στο πρώτο Prime X, αν τα έσφιγγες λίγο παραπάνω, είχες αρκετά σημεία πίεσης, χωρίς κιόλας να βελτιώνεται ιδιαίτερα το κράτημα. Γενικότερα, καμμία σχέση η εφαρμογή των δύο μοντέλων στο μεσαίο τμήμα.
Η φτέρνα δεν έχει επίσης πρόβλημα, παρά το πολύ ελαφρύ κολάρο. Ωστόσο, μία λίγο πιο δομημένη κατασκευή σίγουρα θα βοηθούσε. Ναι μεν κάθεται στην θέση της, στις στροφές όμως δεν εμπνέει 100% σιγουριά. Μην ξεχνάμε ότι έχει να διαχειριστεί και 5cm μαλακού αφρού από κάτω της (στο Νο 42.5, στα μεγαλύτερα νούμερα είναι ακόμη ψηλότερο). Και πάλι όμως, πολύ καλύτερη συμπεριφορά από πριν.
Ο χώρος στα δάχτυλα είναι πολύς, όπως είπαμε και παραπάνω. Τόσο πολύς που αναρωτιέσαι αν το πόδι σου θα μπορεί να πατήσει σωστά και να περάσει την δύναμη όπως πρέπει. Όπως και στο πρώτο Χ όμως, τελικά δεν έχεις πρόβλημα τρέχοντας. Πολύ περισσότερο εδώ, όπου το πέλμα συγκρατείται καλύτερα στο υπόλοιπο παπούτσι.
Το ευρύχωρο toe box είναι και ο λόγος που χρειάζεται λίγη προσοχή στο νούμερο. Εγώ επέλεξα το κανονικό μου και με χοντρές κάλτσες δεν έχω κανένα θέμα, ακόμη και σε πιο γρήγορους ρυθμούς. Πιστεύω όμως πως θα μπορούσα να κατέβω και μισό νούμερο με πιο λεπτές κάτσες και να είμαι και πάλι εντάξει.
Άρα λοιπόν, τι ιδιαίτερο έχει το επάνω μέρος του νέου Prime X, ώστε να αλλάζει η συμπεριφορά του παπουτσιού συνολικά;
Τίποτα ιδιαίτερο δεν έχει, απλά είναι κανονικό και μακράν καλύτερο του Celermesh. Αυτό και μόνο αρκεί. Έχει επαρκές κράτημα, μπορείς να παίξεις με την εφαρμογή και δεν δίνει σημεία πίεσης πουθενά. Το πρώτο μοντέλο ήταν χαρακτηριστικό παράδειγμα over-engineering. Κακές σχεδιαστικές επιλογές, πλήθος από εσωτερικά δομικά στοιχεία και ένα πολύ άκαμπτο υλικό, που δεν μπορούσε να κλείσει γύρω από το πόδι. Και κυρίως, η εφαρμογή του δεν βοηθούσε καθόλου την αστάθεια της σόλας. Το αντίθετο, μάλιστα. Όπως προείπα, δεν αντιμετώπισα κάποιο πρόβλημα στα τρεξίματά μου. Φορώντας όμως τώρα το νέο upper, η διαφορά είναι ξεκάθαρη.
Το Strung είναι πανάλαφρο, λεπτό, πολύ διαπνέον και σχεδόν εξαφανίζεται στο πόδι. Το κράτημα είναι αρκετά καλό, ιδίως για τους ρυθμούς που προορίζεται το μοντέλο. Κι αν κάποια στιγμή το νοιώσεις να πιέζεται, είναι περισσότερο λόγω της παραμόρφωσης της σόλας. Κάτι παραπάνω θα ήθελα γύρω από την φτέρνα, ενώ βρίσκω υπερβολικό το μέγεθος του toe box κι ας μην ενοχλεί τελικά.
Καταλήγοντας, δεν θα πω ότι με πείθει πως είναι το “μέλλον” της σχεδίασης και παραγωγής. Εντυπωσιακή ως σύλληψη και διαδικασία αλλά εδώ τουλάχιστον, ως αποτέλεσμα δεν νοιώθω ότι προσφέρει κάτι ξεχωριστό.
Σόλα και πάτημα
Καθώς η σόλα παραμένει ίδια με της αρχικής έκδοσης, δεν έχει νόημα να επαναλάβουμε την περιγραφή. Μπορείτε να την διαβάσετε στην παρουσίαση του original.
Αυτό που έχει αλλάξει από τότε βέβαια, είναι τα χιλιόμετρα που έχω κάνει μαζί του. Πολλές εκατοντάδες περισσότερα, αποτελώντας τη βασική μου επιλογή για long runs και μεσαίους ρυθμούς. Κι η αρχική μου γνώμη, όχι απλά παραμένει αλλά έχει γίνει ακόμη καλύτερη. Απύθμενο cushioning και softness, τρομερά ελαστικό πάτημα, διατηρώντας συγχρόνως τα πόδια σε άψογη κατάσταση. Είτε κατά την προσπάθεια, είτε μετά. Ακόμη και το βάρος του είναι απολύτως αποδεκτό για τέτοιον όγκο.
Όλα τα παραπάνω υποστηρίζονται πολύ σωστότερα από το νέο επάνω μέρος. Κάνει το Prime X συνολικά σταθερότερο (ή λιγότερο ασταθές, αν προτιμάτε), το πόδι παραμένει σαφώς πιο κεντραρισμένο και μπορεί να κουμαντάρει καλύτερα την μεγάλη βύθιση μέσα στον αφρό.
Δεν θα πω ότι πλέον το παπούτσι θα ταιριάξει σε όλους. Και πάλι θα υπάρξουν πολλοί που θα το βρουν ασταθές και κουραστικό, ιδίως αν πατούν πίσω και βαριά. Σίγουρα όμως θα είναι λιγότεροι από πριν. Δεν είναι η πρώτη φορά που ένα διαφορετικό upper αλλάζει συνολικά την συμπεριφορά ενός παπουτσιού. Το Strung είναι μία τέτοια περίπτωση.
Στο review της πρώτης έκδοσης, είχα γράψει ότι το μοντέλο είναι τόσο πολύ καλό, ώστε αξίζει να δοκιμάσει κανείς μήπως του ταιριάξει. Κι ας μην του ταιριάξει τελικά. Το θέμα είναι πως τώρα οι πιθανότητες έχουν αυξηθεί σημαντικά. Εύλογα κάποιος θα αναρωτηθεί γιατί να ρισκάρει τα χρήματά του (που είναι και πολλά εν προκειμένω) και να μην πάει σε κάτι σίγουρο. Διότι αν τελικά δεν έχει θέμα σταθερότητας, θα τρέχει με ένα από τα 2-3 απολαυστικότερα μοντέλα της αγοράς.
myway
@echetlos : Νίκο τα review σου είναι ότι ποιοτικότερο σε ολόκληρη ελληνική (και όχι μονο) δρομική κοινότητα, μακράν του δεύτερου, και το λέω ειλικρινά χωρίς καμία δόση κολακείας. Κάθε φορά που διαβάσω δική σου αξιολόγηση, έχω την εντύπωση ότι το έχω τρέξει το παπούτσι, και για να είμαι απόλυτα ειλικρινής, μαζί με τα review του Runreapeat, είναι τα πιο εύστοχα, σε βαθμό “ανησυχητικό” !!!
Με συγχωρείς για το άσχετο του σχολίου μου, αλλά νομίζω ότι έχω την υποχρέωση να πω ένα ΜΕΓΑΛΟ ευχαριστώ για όσες λύσεις μου έχεις προσφέρει με τα άρθρα σου, και συνέβαλες με τον τρόπο σου, να απολαύσω ακόμα περισσότερο, το χόμπι μου.
Nikos Pilikas
@myway Σ’ ευχαριστώ πολύ, συντρέχτη! 🙂
Μακάρι τα κείμενα να βοηθούν, όσο είναι εφικτό. Εκτιμώ ειλικρινά την στήριξή σας στο gorun όλα αυτά τα χρόνια. Ελπίζω να συνεχιστεί αυτή η αλληλεπίδραση της κοινότητας.
myway
@echetlos : Νίκο δεν βλέπω το λόγο να μην συνεχιστεί αυτή η υγιής αλληλεπίδραση, αφού και το επίπεδο είναι υψηλό (εφάμιλλο των αντίστοιχων websites του εξωτερικού), αλλά εκτός αυτού και η όλη ανταλλαγή των απόψεων είναι πολύ “ευρωπαϊκή” για τα ελληνικά δεδομένα! – θέλω να πω εν ολίγοις ότι υπάρχει μια γενική ευγένεια που σε κάνει να θέλεις να είσαι μέρος αυτού του “μικρόκοσμου”.
Nikos Pilikas
@myway Το καλό με την κοινότητα αυτή, ήταν ότι η βάση της αποτελείτο από άτομα που γνωριζόμασταν ήδη από το φορουμ του runningnews. Κάποιοι αρκετά καλά, μάλιστα. Οπότε υπήρχε η δέουσα προσοχή από τον καθέναν στο πώς θα συμπεριφερθεί. Και το ακολουθούσαν και τα υπόλοιπα, νέα μέλη.
geomaz
Νίκο καταπληκτικη παρουσιαση-δοκιμη για άλλη μία φορά.
Εκπληκτικές και οι φωτο και το κείμενο με την πληροφορια. Σε ευχαριστούμε!!
Έχει ακουστεί ή υπολογίζεις ποτε πιθανον να κυκλοφορήσει η επόμενη έκδοση η οποία από τις φωτογραφίες φαίνεται να είναι αρκετά βελτιωμένη σε θέματα σταθερότητας, αλλά και σχεδίασης-αποδοσης εν γένει;
Nikos Pilikas
@geomaz Γεια σου ρε Γιώργη!
Δεν έχω ακούσει τίποτα για κυκλοφορία αλλά σε δύο σύντομες κουβέντες που αντάλλαξα στο messenger με τον Neuberger από το Believe in the Run, μου είπε ότι το παπούτσι είναι το κάτι άλλο!
Alkis
Νίκο απολαυστικός όπως πάντα. Ειδικά οι φωτογραφίες που δείχνουν το τρόπο που γίνεται η ύφανση δεν τις είχα ξαναδεί πουθενά!
…..(Το παπούτσι που θα τα αλλάξει όλα),σε ελεύθερη μετάφραση λένε τα παιδιά από την Βαλτιμόρη για το Primex 2. Νομίζω ότι το έχει κάνει ήδη εδώ και 1,5 χρόνο η Adidas!!
Nikos Pilikas
@alkis73 Για να δούμε… Και ίδιο να παραμείνει πάντως, εγώ δεν θα γκρινιάξω.
Παραμένω Alphafly fanboy, αν όμως έτρεχα αύριο έναν μαραθώνιο, η δεύτερη επιλογή μου θα ήταν αυτό εδώ.
Alkis
Echetlos
Δυστυχώς εγώ ανήκω και σε αυτό(alphafly)στην κατηγορία αυτών που τους χτύπησε στην κάμαρα και αυτό δεν διορθώνεται ούτε συνηθίζεται…
Για το prime x όμως είμαι αισιόδοξος και θα κάνω update μόλις το παραλάβω και αρχίσω να το τρέχω.
Αν δεν πάνε καλά τα πράγματα θα παραμείνω το (funboy rc elite 2)της παρέας!!
Jeremyalfisti
Θησαυρός για άλλη μια φορά!
Alkis
Κατάφερα και βρήκα ένα τελευταίο ζευγάρι στο νούμερο μου στα 196 από την Adidas.
Πρώτος μου μαραθώνιος σήμερα μαζί του στις Βρυξέλλες.
Όπως τα περιγράφει ο Νίκος, το upper του κάνει την διαφορά, φανταστικό παπούτσι, πολύ καλύτερο από το OG…. καλύτερο από ότι έχω φορέσει γενικώς μέχρι τώρα!!
Nikos Pilikas
@alkis73 Συγχαρητήρια για τον αγώνα σου, Άλκη!
Για πες, πώς ήταν στα τελευταία χλμ του αγώνα που είχε μαζευτεί η κούραση; Είχε θέμα;
Alkis
Echetlos
Νίκο σε ευχαριστώ πολύ.
Δεν ξέρω αν είναι η βιομηχανική μου που ταιριάζει με αυτό το παπούτσι , αλλά τόσο στο Strung όσο και στο OG ,που έτρεξα επίσης μαραθώνιο τερμάτισα (ανεξαρτήτως χρόνου)με την μικρότερη δυνατή χρέωση στα πόδια από οποιαδήποτε άλλο παπούτσι που έχω χρησιμοποιήσει σε 42 χιλιόμετρα.
Απλά εδώ δεν είχα καθόλου άγχος πως θα πατήσω σε κάποια ανωμαλία του εδάφους σε σχέση με την αρχική έκδοση.
Είναι τέτοιο το κλείδωμα που κυριολεκτικά ξεχνάς τί έχεις κάτω από τα πόδια σου.
aRiSTiDiS
@echetlos σε αυτό εδώ πάμε? ή στο νέο Prime Χ2?
@alkis73 Άλκη σε έντονες κατηφόρες το έχεις τρέξει? σου βγάζει αστάθεια? Αν θυμάμαι καλά είχες αναφέρει ότι πατάς και πίσω γενικά
Nikos Pilikas
Δεν το έχω φορέσει το Strung 2, Αρίστο. Σίγουρα θα είναι αρκετά σταθερότερο αλλά είναι και πολύ βαρύτερο (+40gr).
Alkis
aRiSTiDiS
Καλησπέρα Αριστείδη!!
Το strung το πατάω άφοβα στις κατηφόρες σε σχέση με το OG.
Εκτός από το πολύ καλύτερο κλείδωμα του upper φοβερή δουλειά κάνει και η continental πράγμα που ίσχυε και για τα δύο μοντέλα.
Σκέψου ότι την πρώτη φορά που το έβαλα νόμιζα ότι πάτησα σε… κόλλα!!
Λίγο προσοχή σε λακούβες και γενικώς ανομοιομορφίες του εδάφους αλλά σε γενικές γραμμές μην το φοβάσαι, πάει τρένο!!!
Alkis
aRiSTiDiS
….. Βέβαια μην σε παρασύρω με τον δικό μου ενθουσιασμό, το παπούτσι παραμένει μια extreme κατασκευή πέντε πόντων και οπως επανειλημμένα έχει γράψει και ο Νίκος απαιτεί μια εξοικείωση….
Αλλά από όσο καταλάβει είσαι έμπειρος δρομέας οπότε δεν πιστεύω να μην του πάρεις τον αέρα!!!
aRiSTiDiS
Σας ευχαριστώ πολύ Νίκο και ‘Αλκη, ελπίζω να επανέλθω σύντομα με εντυπώσεις!!!