Κατηγορία: Racer – Πάτημα: Ουδέτερο – Βάρος: 185γρ. – Drop: 6mm (33/27mm)
Στα Ιαπωνικά Takumi Sen σημαίνει “τεχνίτης της υψηλότερης βαθμίδας”.
Το μοντέλο αρχικά σχεδιάστηκε για την εγχώρια αγορά, όπου και λανσαρίστηκε αποκλειστικά. Για όσους δεν το γνωρίζουν, οι Ιάπωνες έχουν μία μακρά παράδοση και κουλτούρα στον μαραθώνιο, ο οποίος είναι ένα από τα δημοφιλέστερα αθλήματα στην χώρα. Πιθανολογώ ότι έχει να κάνει με την πειθαρχία και την αφοσίωση που απαιτούνται στο συγκεκριμένο σπορ, αρετές που τους χαρακτηρίζουν εν γένει και ως λαό. Σύμφωνα με μία έρευνα του 2013, τρέχει το 20% του πληθυσμού της χώρας, ποσοστό ιδιαίτερα εντυπωσιακό.
Οι Ιάπωνες δρομείς έδειχναν ανέκαθεν μία προτίμηση στα λεπτόσολα αγωνιστικά. Ίσως αυτό να σχετίζεται με τον σωματότυπο ή την μηχανική τους, γεγονός πάντως είναι πως υπήρχε μία “ανεξάρτητη” αγορά, με πολλές εταιρείες να σχεδιάζουν μοντέλα που διατίθεντο μόνο εκεί. Πανάλαφρα και με ιδιαίτερα χαμηλά ύψη, ίσα ίσα για να μεσολαβεί κάτι μεταξύ πέλματος και εδάφους. Βέβαια, η τάση αυτή δείχνει να αποτελεί παρελθόν, καθώς οι περισσότεροι Ιάπωνες έχουν περάσει πλέον στα σύγχρονα super shoes.
Έτσι λοιπόν, η Adidas λάνσαρε στην Ιαπωνία πριν 10 χρόνια το Takumi Sen, συνοδεύοντάς το και με το πιο προπονητικό Takumi Ren. Από την 3η του έκδοση (αποκτώντας και Boost μπροστά), το παπούτσι ξεκίνησε να διατίθεται παγκοσμίως. Μπορεί για τους Ιάπωνες να αποτελούσε marathon shoe, οι υπόλοιποι όμως επέμεναν στο Adios, με το Takumi να παίρνει την θέση του ως ένα 5Κ/10Κ μοντέλο. Έτσι παρέμεινε μέχρι και την έβδομη γενιά του.
Όλοι εξεπλάγησαν με τις πρώτες φωτογραφίες του επερχομένου Takumi Sen 8, αφού δεν θύμιζε σε τίποτα αυτό του παρελθόντος. Αρκεί να πούμε ότι μπροστά είναι ψηλότερο απ’ όσο τα παλιά πίσω. Καθώς όμως τα ύψη όλων των κατηγοριών έχουν ξεχειλώσει προς τα πάνω, το TS8 των 33/27mm η Adidas στα χαρτιά το κατατάσσει ως ένα 5Κ/10Κ μοντέλο.
Επάνω μέρος και εφαρμογή
Το επάνω μέρος ακολουθεί την συνταγή των Adios Pro 2 και Prime X, με κάποιες μικρές διαφοροποιήσεις.
Το μισό παπούτσι, από τις διαγώνιες ραφές του midfoot και μπροστά, έχει ένα παραδοσιακό mesh, σαν αυτό του Adios 6. Πάρα πολύ λεπτό, διάτρητο, ανελαστικό και με κορυφαία διαπνοή. Το υπόλοιπο μισό, αποτελείται από το “πλαστικό” υλικό που συναντάμε στα ΑΡ2 και Prime X. Ίδιος με αυτά διατηρείται και ο προφυλακτήρας, από ένα άκαμπτο εξωτερικό φιλμ, ο οποίος δίνει καθορισμένο σχήμα στην περιοχή.
Τα δομικά στοιχεία είναι κι εδώ πολλά, πλην όμως, εξωτερικά. Προσθέστε τις τρεις μεγάλες ρίγες, τις παχιές ραφές και το άκαμπτο πάνελ των κορδονιών κι έχετε ένα ιδιαίτερα δομημένο upper σε κάθε σημείο.
Το πίσω μέρος είναι σχεδόν ίδιο με του Prime X. Υποτυπώδες κολάρο και δύο διαγώνιες ενισχύσεις, ενώ εσωτερικά παραμένει η σουέντ επένδυση, μαζί με δύο τμήματα (σχεδόν) αφρώδους.
Για γλώσσα χρησιμοποείται μία διάτρητη φλοίδα σουέντ υφάσματος, η οποία είναι ραμμένη σε δύο σημεία με τα πλαϊνά. Ευτυχώς, γιατί αλλιώς δεν θα έστρωνε ποτέ. Τα κορδόνια είναι τα κλασικά Adizero, δηλαδή βαμαβακερά και λεπτά.
Η Adidas επιλέγει και εδώ ένα πολύ stuctured επάνω μέρος. Ένα πλήθος από overlays, με κάποια από αυτά να αλληλοκαλύπτονται κιόλας, δεν επιτρέπουν καμμία ελαστικότητα στην όλη κατασκευή.
Η εφαρμογή καθορίζεται κυρίως από το μεσαίο τμήμα. Αρχικά δίνει την εντύπωση πως είναι αρκετά στενό, καθώς το πόδι δυσκολεύεται να χωρέσει, λόγω της ραμμένης γλώσσας και του σκληρού πάνελ των κορδονιών. Οι πολλές και στενές τρύπες απαιτούν να πειραματιστείς με το σφίξιμο, αφού αν το παρακάνεις, είναι πιθανό να νοιώσεις σημεία πίεσης. Μόλις το βρεις όμως, το παπούτσι κλειδώνει απόλυτα την περιοχή και δεν αφήνει την παραμικρή περιττή κίνηση στο πέλμα. Παρ’ όλα αυτά, πιστεύω πως όσοι έχουν πιο ογκώδες κουντεπιέ θα αισθανθούν κάπως στριμωγμένοι, ακόμη και με χαλαρό δέσιμο.
Στα πρώτα βήματα, το minimal κολάρο μοιάζει πολύ ελαφρύ για την κατηγορία του παπουτσιού, γρήγορα όμως διαπιστώνεις πως η φτέρνα συγκρατείται πολύ σωστά στην θέση της. Όπως και στα άλλα δύο, δεν νοιώθεις στιβαρότητα και σιγουριά γύρω από το σημείο, τελικά όμως ποτέ δεν σε προδίδει. Κι αυτό έχει να κάνει κυρίως με το midfoot, το οποίο δεν επιτρέπει στο πόδι να μετακινείται.
Ο χώρος μπροστά είναι λίγο ιδιαίτερος. Θα περίμενες μία κλειστή εφαρμογή, που θα ταίριαζε και με την κατηγορία του TS8, τελικά όμως είναι το αντίθετο. Το toe box έχει αρκετό αέρα σε πλάτος και ύψος, ενώ είναι και οριακά μακρύ. Η πρώτη σκέψη είναι πως ίσως έπρεπε να κατέβεις μισό νούμερο, τρέχοντας όμως βλέπεις ότι δεν χρειάζεται, όποιος κι αν είναι ο ρυθμός. Είναι μεν άνετο, όχι όμως εις βάρος του κρατήματος. Τα δε επιπλέον χιλιοστά μήκους δεν τα αντιλαμβάνεσαι, καθώς “κρύβονται” από την ακαμψία της σόλας που δεν επιτρέπει στην άρθωση να καμφθεί πολύ.
Συνολικά, το Takumi Sen 8 έχει μία εφαρμογή διαφορετική από των παραδοσιακών racing flats με το πολύ στενό καλούπι, συνδυαζοντας κράτημα και άνεση όπου χρειάζεται. Δεν με προβλημάτισε ποτέ πηγαίνοντας γρήγορα, ενώ το σταθερό midfoot μου επέτρεπε να χαλαρώσω το σφίξιμο στα πιο αργά. Ωστόσο, θεωρώ ότι ένα λίγο πιο δομημένο κολάρο θα το έκανε ακόμη καλύτερο.
Για το νούμερο τα είπαμε και παραπάνω. Δεν είναι λίγοι αυτοί που κατέβηκαν μισό και δεν έχουν θέμα, ωστόσο πιστεύω ότι πρέπει να παραμείνετε στο κανονικό σας. Πέραν του ότι δεν καταλαβαίνεις το έξτρα μήκος τρέχοντας, διακινδυνεύεις να πάρεις και ένα στενότερο midfoot.
Σόλα και πάτημα
Ένα ενιαίο κομμάτι Lightstrike Pro και μία σχεδίαση που αρχικά θυμίζει τα άλλα δύο Adizero. Στην καμάρα συναντάμε το λοξό κόψιμο στο κάτω μέρος του αφρού, αν κι εδώ είναι σαφώς πιο ρηχό. Αντιθέτως, στην εξωτερική πλευρά δεν υπάρχει το αντίστοιχο κενό, παρά ένα μικρό σκάψιμο που δεν γίνεται καν αντιληπτό τρέχοντας. Δεν έχω ιδέα τι εξυπηρετεί.
Ψηλά στην φτέρνα παραμένει η επίπεδη πλάκα για σταθερότητα. Υποθέτω ότι είναι από carbon, μιας κι η εταιρεία δεν το διευκρινίζει. Δείχνει πάντως μεγαλύτερη κι έχει και ένα κενό στην μέση.
Στα μετατάρσια έχουμε πέντε ανεξάρτητα ράβδους, οι οποίες όμως δεν είναι από ανθρακονήματα αλλά πλαστικές (glass fiber) και λεπτύτερες. Επίσης, λόγω του χαμηλότερου drop και του ύψους της σόλας, έχουν και πιο επίπεδο σχήμα.
Η εξώσολα είναι μία μίξη των AΡ2 και Prime X, καθώς τo παχύ Continental συνδυάζεται με το πολύ λεπτό και υφή σαν γυαλόχαρτου, λάστιχο. Καλύπτεται σχεδόν όλη η επιφάνεια που έρχεται σε επαφή με το έδαφος, ενώ η αυλάκωση στο μέσο της φτέρνας είναι πολύ πιο ρηχή. Δεν χρειάζεται να πούμε πολλά για την πρόσφυση του TS8, αφού δύσκολα θα βρεθεί επιφάνεια ή συνθήκες που θα το δυσκολέψουν.
H σόλα έχει αρκετά πιο σφιχτή και συμπαγή αίσθηση από του Adios Pro 2. Δεν είναι μόνο τα χαμηλότερα ύψη αλλά και η πιο “ήπια” γεωμετρία της, που δίνει μία πιο μονοκόμματη λειτουργία του αφρού. Οι γωνίες και τα κοψίματα είναι λιγότερα και πολύ πιο “ήσυχα”, ενώ λείπουν και οι ασυμμετρίες που σχηματίζουν οι δύο στρώσεις αφρού στο ΑΡ2 (ή οι τρεις στο Prime X). Θα έλεγα ότι θυμίζει ένα πιο χαμηλό Adios Pro 1, όπου οι ιδιότητες του Lightstrike Pro δεν “κολακεύονται” από την αρχιτεκτονική της κατασκευής. Παρ’ όλα αυτά, το μέγεθός της δεν δίνει την blocky αίσθηση που είχαμε εκεί.
Το παπούτσι έχει πολύ cushioning, χωρίς όμως την λαστιχένια συμπεριφορά που βλέπουμε αλλού. Δεν θα νοιώσεις σχεδόν ποτέ τον αφρό να συμπιέζεται ξεκάθαρα, παρά μόνο αν το πιέσεις πολύ, δίνοντας τελικά ένα semi firm πάτημα. Ακόμη κι αν πατήσεις τέρμα πίσω, επάνω στα 33mm, η πλάκα δεν επιτρέπει στο πόδι να βουλιάξει. Συγχρόνως όμως, ποτέ δεν θα νοιώσεις ότι του λείπει η απορροφητικότητα κι η προστασία, ακόμη και στο τέλος μίας δύσκολης προπόνησης. Φιλτράρει εύκολα την οποιαδήποτε επιφάνεια και είναι με τον τρόπο του ευγενικό με τους ιστούς των ποδιών, διατηρώντας τα σε αρκετά καλή κατάσταση. Να σημειώσω ότι ο Lightstrike Pro χρειάζεται 50 – 60 χιλιόμετρα για να στρώσει και να γλυκάνει.
Τα πλαστικά rods αποδεικνύονται πολύ σωστή επιλογή. Επιτρέπουν μία σχετική ευκαμψία στο forefoot και είναι λιγότερο παρεμβατικά από τα carbon, με αποτέλεσμα ένα πιο φυσικό transition. Απ’ την άλλη, παρέχουν απόλυτα την ακαμψία που απαιτείται για να περάσεις την δύναμη στο έδαφος, χωρίς να ξοδεύεις άσκοπα ενέργεια από τις στρεβλώσεις της σόλας. Το εμπρόσθιο μέρος του takumi μπορεί να διαχειριστεί πραγματικά οποιαδήποτε ταχύτητα, χωρίς όμως να γίνεται δύστροπο στις πιο αργές. Έχει μία ισορροπία που λείπει από άλλα, κοντινά του μοντέλα, όπως για παράδειγμα το Rebel v2 ή το πρόσφατο Streakfly, όπου η μαλακή σόλα και η ευκαμψία στερούν από την δυναμική τους.
Το rocker του δεν είναι έντονο και ούτε το χαρακτηρίζει. Δεν αποσκοπεί άλλωστε σε κάτι τέτοιο η σχεδίασή του, γι’ αυτό και επιλέχθηκαν οι ράβδοι από πλαστικό. Ωστόσο, το μοντέλο έχει ένα πάρα πολύ ικανό toe off όταν το πιέσεις, θυμίζοντας κάτι από τα racers με το ανασηκωμένο forefoot και τις άκαμπτες και απότομες πλάκες. Αν μάλιστα το πατήσεις και με πιο σωστό, δρομικό form, η απογείωση είναι πραγματικά απόλαυση. Τίποτα απ’ όσα δίνεις δεν πάει χαμένο, ενώ παράλληλα παίρνεις και μία αθόρυβη βοήθεια από τα rods.
Το Takumi Sen 8 κάθεται ακριβώς στη μέση μεταξύ των παραδοσιακών racing flats και των νέων carbon plated super shoes. Έχεις την προστασία από το ύψος και το υλικό της σόλας, αλλά και την αποδοτικότητα από την ακαμψία των “εντοσθίων” της. Ταυτόχρονα όμως, δεν νοιώθεις αποκομμένος από το έδαφος και παίρνεις αρκετή πληροφορία. Είναι ξεκούραστο αλλά ποτέ δεν σε αφήνει να τεμπελιάσεις, θυμίζοντάς σου ότι πρέπει να δουλεύεις κι εσύ μαζί του.
Σε ρυθμούς 10Κ και κάτω, όσο κάτω κι αν θες, το παπούτσι πετάει. Πανάλαφρο, κεντραρισμένο πάτημα, responsiveness και διάθεση για ταχύτητα. Παρά το ύψος της, η σόλα παραμένει στιβαρή και στρίβεις πανεύκολα. Πιέζοντάς την δε, συμπιέζεται ευκολότερα, δίνοντας και ένα bounce που δεν έχει στα πιο αργά. Οπότε παίρνεις και μία βοήθεια από εκεί.
Παρά τα 33/27mm και την στενή φτέρνα, το Takumi είναι και αρκετά σταθερό. Ούτε και το σύνηθες λοξό κόψιμο της Adidas πίσω, αποσταθεροποιεί την προσγείωση, όπως στα ψηλότερα μοντέλα. Σε συνδυασμό με το φαρδύ forefoot και το εξαιρετικό λάστιχο, παίρνεις ένα εντελώς ουδέτερο πάτημα.
Το παπούτσι το φόρεσα και σε αργά τρεξίματα, συμπεριλαμβανομένου κι ενός 20αριού. Δεν με ενόχλησε πουθενά, με το cushioning να φτάνει και να περισσεύει καθ’ όλη την διάρκεια, ενώ σύμμαχος ήταν και το πολύ χαμηλό βάρος. Ναι μεν του λείπει η παραπάνω ευκαμψία που θες σε τέτοιους ρυθμούς ή το rocker που διευκολύνει τα πράγματα, και πάλι όμως δεν ήταν σε καμμία περίπτωση κουραστικό. Απλά, δεν σου επιτρέπει να ξεχαστείς για πολλή ώρα. Σίγουρα θα το χρησιμοποιήσω ξανά σε κάποιο μεγάλο τρέξιμο.
Ας πάμε όμως στον “αστερίσκο” της υπόθεσης.
Η εταιρεία προσδιορίζει το μοντέλο ως ένα αγωνιστικό για 5Κ/10Κ. Προσωπικά πάντως, πολύ άνετα θα το φορούσα ακόμη και σε μαραθώνιο. Μόλις τρία χρόνια πριν, όταν οι αθλητές και οι γρήγοροι ερασιτέχνες έτρεχαν τα 42Κ με Adios, Hyper Speed, Streak (εντάξει, η Nike είχε ήδη το Vaporfly), 1400 κτλ, αν τους έδινες το Takumi Sen 8, θα βούρκωναν από ευτυχία. Μπορεί τα 33/27mm του να υπολείπονται σε σχέση με τα πανύψηλα distance racers αλλά και πάλι μιλάμε για ένα παπούτσι αρκετά ψηλότερο από ένα Clifton! Και με προηγμένο αφρό. Και με rods. Και μόλις 185 γραμμάρια. Σύμφωνοι, υπάρχει και η από πάνω κατηγορία πλέον αλλά μην ξεχάσουμε κι ό,τι ξέραμε…
Αλλού είναι το θέμα όμως. Κι έχει να κάνει με το αν το Takumi είναι αποδοτικότερο στις μικρότερες αποστάσεις, σε σχέση με το Adios Pro 2 ή τα άλλα αντίστοιχα με carbon plate. Δίνει όντως κάποιο πλεονέκτημα, ώστε να δικαιολογείται μία νέα κατηγορία super shoes;
Κατά την γνώμη μου, τελικά όχι. Αναμφισβήτητα έχει πιο racing και απολαυστική αίσθηση, μικρότερο βάρος και στρίβει καλύτερα. Κι όσο πιο γρήγορος και γυμνασμένος είναι κάποιος, τόσο περισσότερο αναδεικνύονται αυτά. Αποδοτικότερο όμως δεν είναι, δεν θα σε βοηθήσει όπως τα άλλα την στιγμή που θα το χρειαστείς. Ακόμη και τα 5Κ/10Κ, μεγάλες αποστάσεις θεωρούνται και ένα σημαντικό μέρος τους τρέχεται με συσσωρευμένη κόπωση. Στην προσπάθεια λοιπόν να διατηρήσεις τον ρυθμό σου, ή και να ανοίξεις αν χρειαστεί, η άκαμπτη και πιο επιθετική carbon πλάκα αποδίδει σαφώς καλύτερα. Αυτή η αίσθηση του “μοχλού” που προσφέρει, αλλά και το πιο effortless ρολάρισμα, λείπει τελικά από το Takumi Sen 8 στα δύσκολα. Μέχρι να αρχίσεις να μπαίνεις στα κόκκινα, δεν το καταλαβαίνεις τόσο, μετά όμως είναι ξεκάθαρο. Κι αν έχεις τρέξει με κάποιο τέτοιο, θα αναζητήσεις αυτή τη βοήθεια από το παπούτσι.
Πιστεύω πως ένας αθλητής των συγκεκριμένων αποστάσεων θα αποδώσει εξίσου καλά στα 10Κ φορώντας το Takumi και ίσως να το προτιμήσει στα 5Κ. Ο ερασιτέχνης όμως, μέσος ή και ικανότερος, έχει σίγουρο πλεονέκτημα με μία πλάκα από ανθρακονήματα κάτω από τα μετατάρσιά του. Θα το επέλεγα μόνο σε 5άρι με πολλές κλειστές στροφές, χωρίς όμως κι αυτό να είναι βέβαιο.
Το άλλο θέμα είναι η τιμή του. Κοστίζει μόλις 20€ λιγότερο από το Adios Pro 2, οπότε αν κάποιος ψάχνει για ένα και μόνο αγωνιστικό, έχοντας ως κριτήριο και το κόστος, το TS8 δεν είναι ίσως και τόσο ελκυστική πρόταση συγκριτικά. Δεν ξέρω αν είναι ακριβό το Takumi ή φθηνό το AP2, γεγονός είναι πάντως πως τιμολογιακά συγκρούονται. Η Nike για παράδειγμα, προσφέρει το αντίστοιχό της 5Κ/10Κ racer (Streakfly) 100 ολόκληρα Ευρώ κάτω από το Vaporfly, διαφορά που κάνει τα πράγματα πιο ξεκάθαρα στο μυαλό του καταναλωτή.
Συμπέρασμα
Τις τελευταίες παραγράφους, θα έλεγα ότι περισσότερο μας τις “επιβάλει” η ίδια η Adidas με την κατηγοριοποίηση και τον διαχωρισμό του μοντέλου, παρά το ίδιο το παπούτσι. Ασχέτως αυτών λοιπόν κι αφήνοντας στην άκρη τις όποιες συγκρίσεις, πρόκειται για ένα εξαιρετικό racer/performance μοντέλο, ικανό για μετρίους έως και πολύ γρήγορους ρυθμούς. Όλους τους έχει εύκολα, όμορφα και αποδοτικά.
Σαν συμπεριφορά και αίσθηση, ορίζει όντως μία διαφορετική κατηγορία, όχι όμως αυτή που το περιορίζει ως το 5Κ/10Κ αδελφάκι του Adios Pro 2. Αντιθέτως, στέκεται ανάμεσα στα super shoes και τα πιο old school αγωνιστικά, προσφέροντας μέρος της ευκολίας των πρώτων αλλά και την αίσθηση των δευτέρων. Κι αν για διαφόρους λόγους, σε κάποιους δεν αρέσει η ιδέα να προπονούνται αποκλειστικά επάνω σε 40mm και άκαμπτες πλάκες (μεγάλη συζήτηση αυτή), το Takumi Sen 8 μοιάζει ιδανικό ως εναλλακτική επιλογή.
Προσωπικά, δεν θα το επιλέξω ακόμη και σε 5άρι, αν κυνηγάω το απόλυτο, ήδη όμως αποτελεί μία από τις πρώτες μου επιλογές για tempo, cruise intervals και μικρά κομμάτια. Και θα συνεχίσει να αποτελεί, νομίζω.
PanDex
Το χρησιμοποιούμε σαν αντιboston ή να κινηθούμε κάπου αλλού; Πάει πολύ ψηλά οικονομικά σε αυτή την κατηγορία και αναγκαστικά πας σε ψηλά carbon…περιμένουμε streakfly……
Nikos Pilikas
@panosdimi Σίγουρα σαν αντι-Boston ή ένα μοντέρνο Adios 6.
To μόνο που θα σου έλειπε είναι το ground feel μπροστά (ως παραδοσιακός), αντισταθμίζεται από πολλά άλλα όμως.
Πολλά μπορεί να κάνει το παπούτσι, Πάνο. Όντως είναι ακριβό και μπαίνει σε άλλα χωράφια.
Το Streakfly πολύ διαφορετικό.
geomaz
Εξαιρετικό άρθρο Νίκο για άλλη μία φορά, με καταπληκτικές φωτογραφίες (..μας κακομαθαίνετε κ. Πρέσβη..)
Εντυπωση κάνει και η παρατηρηση ότι ένα Clifton έχει χαμηλότερο υψος σολας ( σε ορισμένα παπουτσια δεν μας παει στο μυαλό..).
Αναμένουμε με ενδιαφέρον και την παρουσιαση των streakfly.
Ευχαριστούμε!
Nikos Pilikas
@geomaz Thanks, Γιώργο! 🙂
E είναι αυτό που έχουμε ξαναπεί για το σημείο που μετράται το ύψος της σόλας. Αλλά στα Hoka έτσι κι αλλιώς σε ξεγελάει το Active Frame.
Γενικότερα πάντως, είναι πλέον μπέρδεμα το τι πραγματικά υπολογίζουν στις μετρήσεις (πάτο, εξώσολα, footbed).
panosz
Πολύ καλό άρθρο για ακόμα μία φορά Νίκο!!!! Απολύτως κατατοπιστικό!!!!! Έμεινα στο ότι παλιά μπορεί να τρέχανε και μαραθώνιο με τά hyperspeed!!!!! Τα οποία και έχω για διαλειμματικές και μόνο!!!! Δεν νομίζω να τα έβαζα στο δρόμο με τίποτα!!!!
Nikos Pilikas
@panosz Ευχαριστώ, Πάνο!
Ναι, αυτά ήταν τα marathon shoes μόλις πριν τα carbon plated.
Κι οι λίγο πιο αργοί ερασιτέχνες, αν δεν έτρεχαν με Adios και τα συναφή, θα φορούσαν Boston, Kinvara, Launch, Zante κτλ.
cranfield
Καλησπερα,
Τελικα τα speed 2 δεν ξερω δεν μου καθονται οπως ηλπιζα (ειμαι μαλλον η εξαιρεση) και επιπλεον νομιζω γλυστρανε εχω κανει 300 χλμ. Φυσικα και θα τα χρησιμοποιω αλλα κρυφοκοιταζω τα adidas για tempo, intervals, και βεβαια η αληθεια ειναι οτι μου αρεσουν τα adidas και φυσικα η σολα τους αθανατη… Α και τα βρηκα σε τιμη προκληση….
Nikos Pilikas
@cranfield Όντως γλυστρούν τα Speed, Γιάννη.
Πιο “ειδικό” παπούτσι το TS8 αλλά πολύ ικανό γι’ αυτό που το θες.
cranfield
@echetlos Καλησπερα Νικο σε ευχαριστω πολυ!
cranfield
Καλημερα,
Πρωτη δοκιμη σημερα με το νεο μου παιχνιδακι. Για τα δικα γουστα εξαιρετικο παπουτσι, εκανα intervals, εφαρμογη, κλειδωμα, αποκριση μοναδικη. Ομως εκει που δεν εχουν ανταγωνισμο ειναι το πως κολλανε στην ασφαλτο δεν υπαρχουν!!! Παρα πολυ χαρουμενος για την επιλογη και αποδεικνυει με τον καλυτερο τροπο οτι τα carbon plated δεν μονοδρομος υπαρχουν και αλλου ικανοτατες επιλογες!
Α και μην ξεχνιωμαστε τα πηρα 105€ προκληση..
Γιαννης
Nikos Pilikas
@cranfield Κι αυτό πλάκα έχει, Γιάννη. Απλά δεν είναι από ανθρακονήματα.
cranfield
Νικο ευχαριστω!
Πραγματικα δεν ειναι καθολου παρεμβατικη η πλακα τους δεν την καταλαβα καθολου καμμια σχεση με speed, κτλ. Σε κανουν να δουλευεις περισσοτερο δεν σε τεμπελιαζουν.
cranfield
Καλημερα,
Σημερα με φοβερη βροχη το παπουτσι ηταν αλλου δεν υπαρχει τετοια προσφυση πηγαινε αερα!!! Για εμενα κορυφαια επιλογη τουλαχιστον για τα γρηγορα και με βροχη κανεις παρτυ και γελας με τους αλλους που κανουν πατιναζ!
tazi
Μολις το πηρα, με 40% εκπτωση και την @vicky μα μου θυμιζει πως εχω καιρο να αγορασω παπουτσι ανοιξα παλι το πορτοφολι. Προς το παρον το μονο που εχω να πω οτι ειναι πως μου αρεσει πολυ
tazi
Δυσκολο, γρηγορο, παναλαφρο, αμεσο και για μυημενους. Ετσι θα το χαρακτηριζα. Εχω καιρο να παρω adidas, πολυ καιρο. Οταν ξεκινησα το τρεξιμο ημουν στο 41.1/3 αργοτερα πηγα στο 42, με το τακουμι γυρισα ανετα στο αρχικο μεγεθος που μου ειναι πολυ ανετο, ειδικα μπροστα. Θα το ηθελα λιγο πιο σφιχτο στη φτερνα, δεν κλειδωνει οπως θα ηθελα και νιωθω τον αστραγαλο να παιζει παρολο που χρησιμοποιησα και τις τελευταιες τρυπες. Στη μεση ειναι στενο, το ποδι μπαινει δυσκολα μεσα αλλα εφαρμοζει πολυ ωραια υστερα απο την ρυθμιση στα κορδονια που δυστυχως ειναι αοαραιτητη καθε φορα που το φοραω γιατι δυσκολα μπαινει το ποδι χωρις να χαλαρωσω τα κορδονια, μπροστα πολυ ανετο. Στο τρεξιμο θυμιζει παλιοτερα πιο παραδοσιακα μοντελα. Δε σε αφηνει να τεμπελιασεις και παρολο που σε ωθει να τρεξεις σωστα και γρηγορα θελει τον τροπο του. Δεν χαριζεται δηλαδη. Οχι οτι σε κουραζει αργα, καθε αλλο, απλα νιωθεις οτι οσο πιο σωστα πατας τοσο περισσοτερο βρισκεται στο στοιχειο του. Ο αφρος ειναι αρκετος, θα διαφωνησω με το feedback που αναφερει ο Νικος. Ενιωσα ααποκομενος απο το δρομο παρολο που ενιωθα καθε πατημα μου. Οχι πληροφορια δλδ απο κατω αλλα σαφη συνολικη αισθηση καθε βηματος στο ποδι, κατι που μου αρεσε πολυ. Ιδαιτερα ξεκουραστο, τελειωνεις την προπονηση και εισαι πολυ χαλαρος. Για εμενα θα ειναι ενα προπονητικο παπουτσι για ολους τους ρυθμους μια και το διαφορετικο του πατημα και το γεγονος οτι σε βαζει στη διαδικασια νε τρεχεις σωστα μου αρεσει πολυ. Σαν αγωνιστικο, που καλιστα μπορει να παιξει αυτο το ρολο, νομιζω πως υπαρχουν πιο ευκολα παπουτσια που διορθωνουν, χαριζουν και εν τελει προσφερουν αυτο το μηχανικο ντοπαρισμα που ολοι πια επιζητουμε στον αγωνα.
georun
kαλημερα σας!
μετα απο την παροτρυνση του νικου το πηρα το παπουτσι.
το αλλαξα με μισο νουμερο ποιο κατω .
πρωτο τεστ 20 κμ.
δευτερο τεστ 30 κμ σε γρηγορο τεμπο.
το παπουτσι ειναι παρα πολυ καλο .ειναι οχι τοσο στενο τελικα ,ακομα κ για το δικο μου ποδι που ειναι λιγο φαρδυ.
στον δρομο εχει απιστευτο κρατημα.θελει λιγο προσοχη στο δεσιμο να μην το σφιξεις πολυ .θελει το σωστο δεσιμο γιατι αλλιως ενοχλει στο κουτουπιε.
κ βεβαια αν το πας γρηγορα ,σε παει.αν θες να κινηθεις σε χαλαρους ρυθμους,δεν θα σου κ
ανει το χατηρι.νομιζεις οτι κουβαλας κατι απο κατω απο την πατουσα σου!
οσο του δινεις ταχυτητα τοσο ανταποκρινεται.
σιγουρα ειναι παπουτσι για ταχυτητες.
αλλα σε ελαφριους δρομεις και ικανους δεν βλεπω τον λογο να μην κανει κ για μαραθωνιο!
aRiSTiDiS
@echetlos Νίκο, σε σχέση με το Endorphin PRO ή Speed που θα το κατέτασες? Θα μπορούσε να αντικαταστήσει το Speed στις προπονήσεις? (επιταχυνόμενα και συνεχόμενα μεταξύ MP – HMP)
Nikos Pilikas
@aristidi Ξέχνα το το Pro, Αριστείδη. Δεν δουλεύει προπονητικά.
Όσον αφορά το Speed, έχουν μία κοινή “περιοχή”, κάπου γύρω από το κατώφλι. Κάτω από εκεί, το Takumi είναι σαφώς πιο responsive, συμπαγές και ευθύβολο. Κοινώς, πιο γρήγορο. Το Speed γίνεται κάπως μελάτο όσο ανοίγεις. Το ξέρεις φαντάζομαι.
Απ’ την άλλη, σε μετρίους ή αργούς ρυθμούς το Saucony είναι αρκετά πιο φιλικό. Και ο αφρός μαλακότερος και η πλάκα γίνεται πιο εύκαμπτη με τα χλμ.
Εγώ πάντως δεν νοιώθω ότι κουραζομαι με το Takumi πηγαίνοντας αργά. Ακόμη και LR έχω κάνει κι ήταν μια χαρά. Σκέψου ότι λίγο καιρό πριν χρησιμοποιούσες τα Boston <10 για τέτοιες προπονήσεις.
aRiSTiDiS
Απόλυτα σαφής και κατανοητός Νίκο! Ευχαριστώ!
Το αγαπημένο μου για πάνω από το κατώφλι είναι το Speed1 με 1250km (υπάρχουν και τα speed2 και pro)
Απότι φαίνεται θα ξαναγυρίσω έστω και μερικώς στην Adidas αυτή τη φορά. Τώρα που φορτώνουμε χλμ χρειάζεται ένα ακομα παπούτσι στο καθημερινό rotation. Δεν θέλω να πάω πάλι σε invincible, αλλά σε κάτι πιο σβέλτο μιας και οι ρυθμοί θα ανεβαίνουν ακόμα και στο συνεχόμενο. Θα επανέλθω μετά την αγορά
Nikos Pilikas
@aristidi Αριστείδη, θα μπορούσες να δεις και το Streakfly. Μόνο ερωτηματικό, τα χλμ που βγάζει.
Και βέβαια το Novablast 3. Κάνει ό,τι και το ν1 (που αν θυμάμαι καλά, σε είχε βολέψει) αλλά πλέον πάει άνετα ακόμη και σε tempo runs. Τρομερό παπούτσι.
aRiSTiDiS
Το αγόρασα τελικά το TS8 στα 120 ευρώ από Ελλάδα (intersport). Στο παρελθόν είχα και τα TS3, το μόνο που έχουν κοινό είναι το όνομα.
Όπως ακριβώς τα λές Νίκο στο Review είναι! Και όπως λέει και ο Tazi είναι παπούτσι για “μύστες”, αφού θέλει καλή δρομική φόρμα. Δεν το πήρα για αγωνιστικό, εκεί προτιμώ τα carbon plated. Αλλά για συνεχόμενο ή επιταχυνόμενο τρέξιμο. Να συμπληρώσω ότι τα 6mm drop πέρασαν απαρατήρητα. Η πρόσφυση άψογη, ακόμα και στο βρεγμένο (καμία σχέση με eSpeed). Δέν ξέρω πόσο θα αντέξει η εξώσολα στην φτέρνα και στο εξωτερικό μέρος. Την βλέπω αρκετά λεπτή εκεί.
@echetlos καλά θυμάσαι τα NB1 (2 ζευγάρια) τα έλιωσα. Το 2ο ζευγάρι το βάζω ακόμα πού και πού. Όμως όταν τα φορούσα χωρίς rotation (80-100km/εβδομαδα όλα με NB1) με ενόχλησαν στο μετατάρσιο του μεγάλου δάχτυλου, μάλλον επειδή πρηνίζω. Δέν ξέρω άν τα NB2 και NB3 άλλαξαν την γεωμετρία σε εκείνο το σημείο (διαβάζοντας και μια αναφορά σου στο review του NB2).
skatsavos
Αγόρασα τα Takumi Sen σαν προπονητικά για να αντικαταστήσω τα Vaporfly(εντός στίβου) με κάτι πιο χαμηλό και με καλύτερη αίσθηση στο στίβο καθώς και πιο οικονομικό. Στην αρχή ομολογώ πως απογοητεύτηκα λίγο καθώς με χτύπησαν, τα ένιωθα αρκετά σκληρά, στην καμάρα δεν ένιωθα καλή στήριξη και με ενόλησε ο αχίλειος (ίσως από το ελαφρώς μειωμένο drop?). Ωστόσο η κατάσταξη άλαλξε πλήρως αφού τα παπούτσια από μετά περίπου 60 χιλ στρώσανε και ένιωθα την απορόφηση. Γενικά τα έχω αγαπήσει καθώς έχουν στενή εφαρμογή, είναι πανάλαφρα και έχουν αρκετό cushioning. Σε άσφαλτο ακόμα δεν τα έχω δοκιμάσει. Πάντως σίγουρα δεν έχουν την επιστροφή ενέργειας των vaporfly, επίσης ένιωσα την διαφορά από την απουσία rocket, αν και την έχω συνιθίσει. Μου έκανε μικρή φθορά στην σόλα σχετικά σύντομα (έφυγε από το ένα παπόυτσι η μία προστατευτική λωρίδα του αφρού). Τα φοράω πλέον στις χαλαρές και διαλειμματικές προπονήσεις και μυο είναι πολύ ευχάριστα.
Nikos Pilikas
@skatsavos Πολύ πιο παραδοσιακό πάτημα το Τ8, αλλά και με την προστασία που χρειάζεσαι.
Σε αυτά τα ύψη ο Lightstrike Pro δεν έχει εμφανές bounce, ούτε σε σύγκριση με το Adios Pro, πόσω μάλλον με το VF, Σπύρο.
Γενικά όμως είναι από τις κορυφαίες επιλογές, αν δεν θες να τρέχεις συνεχώς με πλάκες και ψηλόσολα.
skatsavos
Αν και καταλαβαίνω πως είναι ψηλοσολο (33mm) νιωθω ότι έχει τεραστια διαφορά σε σχέση με το VF (σαν αίσθηση). το VF μου δείνει μια αίσθηση ότι πατάω σε κάποιο μαξιλάρι. Πάντως πλέον έχω αρκετή περιέργια να πλέον να δοκιμάσω και adios pro για να δω αν μπορεί να ανταπεξέλθει απέναντι στις ανάγκες μου (long run, race, marathon) σε σχέση με το VF.
giannis d
Όσο αφορά το adios θα πω ότι άν πηγαίνει κάποιος λίγο αργά η πατάει φτέρνα καλό είναι να το αποφύγει ,φοβερή αστάθεια σε σημείο που να γυρίσεις πόδι έτσι για πλάκα στην προσγείωση
Chris Rose
Δυστυχώς η στρώση κλασικού, λεπτού και ανθεκτικού engineered mesh στο συγεκριμένο είναι για εμφάνιση και άνεση, αλλά από ανθεκτικότητα…μηδέν. Σήμερα το πρωί μετά από προπόνηση και με μόλις 150 χλμ. σκίστηκε στο εμπρόσθιο δεξιό πόδι εκεί που βρίσκεται το μεγάλο δάκτυλο του ποδιού. Πέραν των ελάχιστων χιλιομέτρων, να προσθέσω ότι φορούσα σχετικά χοντρή κάλτσα adidas και τα νύχια μου ήταν κομμένα. Επίσης, δεν ξέρω αν παίζει ρόλο, αλλά είμαι και αδύνατος(1,78 και 62 κιλά). Το αγόρασα μεν με 50% έκπτωση αλλά παπούτσι των 200€ να σκίζεται τόσο εύκολα είναι απαράδεκτο και δεν μου έχει ξανασυμβεί ποτέ. Έχω σκίσει New Balance Rebel στα 300 χλμ., στο ίδιο ακριβώς σημείο, αλλά δεν φορούσα κάλτσα και μάλλον(έγινε πριν 1 χρόνο)έφταιγε και το νύχι. Επίσης adidas Pulse Boost HD(έχει υφή σαν χοντρή κάλτσα) αλλά στα 913 χλμ.
Nikos Pilikas
@christostriadafillidis 99% θα το δεχθεί πίσω η Adidas, Χρήστο.
Chris Rose
Nίκο δεν το πήρα από Adidas αλλά από Mister Running.
Nikos Pilikas
Και πάλι…. Όπως και να ‘χει, δεν χάνεις τίποτα να προσπαθήσεις.
Στην Adidas θα το επιστρέψουν κι αυτοί άλλωστε, δεν θα επωμιστούν την ζημιά οι ίδιοι.
Chris Rose
Δηλαδή λες να προσπαθήσω στην Αdidas?
Nikos Pilikas
Όοοοχι… στο misterrunning θα απευθυνθείς.
Απλά λέω πως έτσι κι αλλιώς στην Adidas θα το επιστρέψουν οι Ιταλιάνοι, δεν θα σε αποζημιώσουν αυτοί.
Αν το δεχθούν, ή σ’ το αντικαθιστούν ή αν δεν υπάρχει, σου δίνουν πιστωτικό.
skatsavos
Να σημειώσω επειδή πήρα και το 8 και το 9 να πω ότι και τα δύο έχουν σχετικά μικρή αντοχή, αλλά πρέπει να λάβεις υπόψιν ότι είναι πολύ ελαφριά και πολύ λεπτό το υλικό. τους Δυστηχώς στα 9 αν και ελαφρύτερα το υλικό είναι χειρότερο και είδα για πρώτη φορά σε παπούτσι σκίσιμο από τα 150 χιλιόμετρα. Τα 8 ωστόσο κράτησαν πολύ καλύτερα. Αν και με βολέυουν απίστευτα ψάχνω για κάτι άλλο πλέον καθώς με ενοχλήσει στους αχιλλειους τα συγκεκριμένα. Κυρίως όταν άρχισε να φθείρεται η σόλα τους (αλλά άρχισε να γίνεται σχετικά γρήγορα)
Chris Rose
skatsavos. Το περίμενα για το 9 καθότι δεν διαφέρει ουσιωδώς από το 8. 150 χλμ πάντως είναι ελάχιστα για να σκίζεται παπούτσι όσο και αν το αγόρασε κάποιος. Το κατάστημα υποσχέθηκε ότι το αντικαταστήσει και αναμένω…Υπόψιν ότι είμαι 1,78 και 62 κιλά. Επιπλέον έχω άλλα 40 ζευγάρια και σε rotation αυτή τη στιγμή γύρω στα 8-10. Τα 150(162 συνολικά με την τελευταία προπόνηση) έγιναν σε διάστημα 6 μηνών περίπου(τα πήρα 7.1.2023) και ενώ τα έχω βάλει σε ελάχιστες προπονήσεις και είχα να τα βάλω 1-2 μήνες διότι πρόσφατα αγόρασα άλλα 4 ζευγάρια που ήθελα να τα δοκιμάσω. Αναρωτιέμαι ένας με βάρος 75-80 κιλά που θα τα έτρεχε συνεχόμενα σε πόσα χλμ θα τα έσκιζε;
georun
παιδια καλησπερα!
μετα απο συμβουλη του guru μας (νικος),πηρα τα sen8.
απιστευτο παπουτσι!το βαζω παντου σε οποιαδηποτε προπονηση.
απολυτα ευχαριστημενος .εχω κανει1296 χλμ μεχρι τωρα κ συνεχιζω?
2 παρατηρησεις.
1.λεπτη καλτσα
2 λιγο στο μεγαλο δαχτυλο εχει σκιστει .ε….1296χλμ.
εννοειται οτι θα το ξανααγορασω.
ειδατε τα καλα του gorun ?
ευχαριστω!
Chris Rose
georun έχεις κάνει 1296 χλμ και τώρα σκίστηκε το παπούτσι? Και σε μένα-και στον Skatsavos αν δεις πιο πάνω- σκίστηκε στα 150?Πως γίνεται αυτό?
Υ.Γ. Δεν έχω καταφέρει να φτάσω παπούτσια πάνω από 913 χλμ., αν και τρέχω 3500 χλμ. το χρόνο κυρίως διότι αγοράζω συνέχεια και αφήνω κάποια στην άκρη για να τρέξω με τα καινούρια. Οπότε δεν ξέρω αν κάποιο από αυτά που έχω θα βγάλει λ.χ. 1000 χλμ.
aRiSTiDiS
TS8 σαν της φωτογραφίας του άρθρου (120e Intersport)
81 Activities Since 27 Aug 2022 1.095 km
(και ακόμα το φοράω)
TS8 Μαύρο/πράσινο (99e Ιταλός)
13 Activities Since 1 Apr 2023 170 km
Και τα 2 σε πολύ καλή κατάσταση για τα km τους (κάποια λίγα είναι και σε χώμα).
Το παπούτσι είναι ό,τι καλύτερο έχω φορέσει για προπονητικά τρεξίματα από αργό συνεχόμενο μέχρι διαλειμματικές.
@Chris Rose αν στο αντικαταστήσουν μιά χαρά! Και εγώ ακριβώς στο ύψος και τα κιλά σου είμαι, αλλά σίγουρα παίζει μεγάλο ρόλο το πάτημα του κάθε δρομέα. Προφανώς είναι ευαίσθητο σε εκείνο το σημείο το παπούτσι, αλλά π.χ. μπορέι η μηχανική του τρεξίματός σου να το φορτίζει εκεί, ενώ κάποιου άλλου όχι, άρα να μήν έχει φθορά.
Λάμπρος
Αγορά πριν 4 μέρες από φυσικό κατάστημα intersport στα €99,99 το κόκκινο χρώμα. Στο site τα άλλα δυο χρώματα που υπάρχουν είναι στα 119,99 και 139,99 αντίστοιχα !!! Τρομακτική διαφορά τα +20 έως +40 € μόνο και μόνο λόγω χρώματος. Τα πήρα 1/2 νούμερο μικρότερο τελικά. Πρώτες εντυπώσεις από γρήγορες προπονήσεις και ανοίγματα πολύ καλές, παρόλο που δεν αντιλαμβάνομαι κάποια βοήθεια από τις ράβδους. Το παπούτσι πιο πολύ μου μοιάζει με τα παλιότερα μίνιμαλ flat racer παρά με supershoe. Με προβληματίζει το επάνω πλαστικό δικτυωτό ύφασμα ως προς την αντοχή του, θα φανεί στην πορεία. Γενικά δεν καταστρέφω παπούτσια, οπότε είμαι περίεργος τι θα γίνει με τα Takumi.
Λάμπρος
Ξέχασα να το επισημάνω, αγόρασα τα Takumi 9 σε αυτή την τιμή.
aRiSTiDiS
Πάρα πολύ καλή η τιμή Λάμπρο, είδικά για TS9! Καλοφόρετα! Όντως υπάρχουν πολύ μεγάλες διαφορετικές τιμές στα χρώματα, ανάλογα με τα διαθέσιμα νούμερα, και αξίζει να το ψάχνεις. Τα bars δεν δίνουν σημαντική μηχανική ύποστήριξη ως προς την αναπήδηση, περισσότερο βοηθάνε στο ρολάρισμα, και για εμένα καλύτερα είναι έτσι (στις προπονήσεις προτιμώ να τρέχω εγώ και όχι το παπούτσι)
Nikos Pilikas
Τα πλαστικά rods είναι μία εξέλιξη του torsion system.
Επιτρέπουν όση ευκαμψία θες στα πιο αργά, δίνουν μία επιπλέον ακαμψία στα πιο γρήγορα. Στο Boston 12 το εύρος λειτουργίας τους είναι ακόμη πιο μεγάλο.
georun
Έχω φώτο από τα παπούτσια. Δεν θυμάμαι πως ανεβάζω!
aRiSTiDiS
@georun
Είδα τις φωτογραφίες σου! Όντως τα έχεις λιώσει, ακόμα και στο εσωτερικό του πάτου, βέβαια έχουν και 1300km!
Εντύπωση μου έκανε πάντως η φθορά σε σχέση με τα δικά μου, που ειναι πιο ήπια (βέβαια τα δικά μου έχουν “μόλις” 1125km)
Τη διαφορετική φθορά μπορώ να την καταλάβω από διαφορετική μηχανική τρεξίματος, σωματότυπο, κλπ.
Αυτό που δεν μπορώ να καταλάβω είναι γιατί σου ξεθώριασαν τα χρώματα? Τα άφηνες στον ήλιο ή τα έπλενες σε πλυντήριο ή στο χέρι?
Τα δικά μου είναι έτσι (χωρίς κανένα καθάρισμα, όπως γύρναγα από προπόνηση τα έβαζα στο ράφι):
https://ibb.co/2P88Zxc
https://ibb.co/2vMXjgW
https://ibb.co/VQfvRZz
ΥΓ. @Echetlos μπορούμε να φέρουμε τις φωτογραφίες του georun σε αυτή τη συζήτηση γιατί εμφανίζονται σαν ενημέρωση και θα χαθούνε?
georun
καλημερα aRiSTiDiS .
τα χρωματα ειναι οκ.μαλλον η φωτο δεν δειχνει καλα.αψογο παπουτσι ομως.θα το ξαναπαρω!πηρα τωρα τα adios pro 3.σειρα εχουν τα takumi!!!
nightmare
Καλημέρα.
Ξέρουμε αν το takumi sen 10 είναι true to size?
Ευχαριστώ.
nightmare
Να προσθεσω οτι το Boston 8 το εχω σε 42 και μου ειναι καλο, οχι ευρυχωρο αλλα δεν με ενοχλει, αγκαλιαζει το ποδι ωραια.
Ενω στο sl το εχω σε 42 2/3 και ειναι αρκετα ανετο, τοσο μπροστα (ας πουμε οτι οριακα χωραει ενα δαχτυλο αν πιεσω επιτηδες τελειως μπροστα το ποδι μου) αλλα και γενικα σε ολο το ποδι.