Αρχική / Αξιολογήσεις / New Balance Fresh Foam 1080v9

Μοιραστείτε αυτό το Άρθρο

Αξιολογήσεις / Επιλεγμένα

New Balance Fresh Foam 1080v9

New Balance Fresh Foam 1080v9
Κατηγορία: Trainer – Ουδέτερο πάτημα – Βάρος: 294γρ. – 8mm drop (30/22mm)

 

Μετά από τρεις εκδόσεις όπου οι αλλαγές δεν ήταν σημαντικές, το 1080 περνάει στην επόμενή του φάση. Μαζί του φέρνει και μία διαφορετική “εκτέλεση” του Fresh Foam, η οποία δείχνει πως ήταν αυτό που χρειαζόταν το premium cushioned μοντέλο της New Balance. Πιθανώς, με μια γρήγορη ματιά, τα V8 και V9 να μοιάζουν οπτικά μεταξύ τους, οι διαφορές του όμως είναι αρκετές και ουσιαστικές.

To 1080v8 που δοκιμάσαμε πέρυσι, ήταν ένα απροβλημάτιστο παπούτσι, με πολύ καλό σχεδιασμό στο επάνω μέρος και μία ρύθμιση του αφρού που ισορροπούσε μεταξύ απορρόφησης και σταθερότητας. Όπως επανειλημμένως επισημαίνουμε, η προστασία που παρέχει ένα παπούτσι για μεγάλα τρεξίματα, δεν προέρχεται μόνο από τις αντικραδασμικές του ιδιότητες αλλά και από τον τρόπο που στηρίζει το πόδι.
Αν παρ’ όλα αυτά, κάποιοι έβρισκαν το πάτημα του 1080 κάπως πιο σφιχτό σε σχέση με τα υπόλοιπα μοντέλα της κατηγορίας, σας έχουμε καλά νέα.

Επάνω μέρος και εφαρμογή

Το προηγούμενο μοντέλο είχε ένα αρκετά ενισχυμένο επάνω μέρος, από πλευράς overlays και αφρώδους υλικού. Αυτός ήταν και ο βασικός λόγος για το σχετικά μεγάλο βάρος του, παρότι στον δρόμο δεν ήταν και τόσο αισθητό. Στο V9, οι αλλαγές είναι πολλές, καθώς το upper αποδομείται αρκετά και και το παπούτσι καταλήγει να ζυγίζει 20 ολόκληρα γραμμάρια λιγότερο, παρότι το νούμερο δεν λέει όλη την αλήθεια.

Το διπλής στρώσης διχτυωτό φτάνει μέχρι τον αστράγαλο χωρίς καθόλου δομικά στοιχεία επάνω του. Το ύφασμα είναι πολύ λεπτό, μαλακό και ανοιχτό, ενώ ο μεγάλος εξωτερικός προφυλακτήρας από συνθετικό υλικό, δίνει την θέση του σε έναν ελαφρύτερο εσωτερικό. Το toe box είναι ελαφρώς στενότερο (πιο τετραγωνισμένο πριν, πιο μυτερό τώρα), εξακολουθεί όμως να είναι από τα πιο άνετα που μπορεί να βρει κανείς σε δρομικό παπούτσι.

Πολύ μαλακό το διπλής στρώσης ύφασμα, με τον προφυλσκτήρα να είναι πλέον εσωτερικός. Η γραμμή του toe box είναι λιγότερο τετραγωνισμένη, παραμένει όμως ιδιαίτερα ευρύχωρη.

Δομικά στοιχεία δεν υπάρχουν σχεδόν πουθενά, με εξαίρεση το μεγάλο, πλαστικό logo και μια “γωνία” ενίσχυσης εκεί που τελειώνει το engineered mesh. Αρκετά διαφορετικό από το V8, όπου στο μεσαίο τμήμα υπήρχε ένα αρκετά δομημένο πάνελ.

Το μεγάλο logo και το πιο παχύ τελείωμα του mesh, αναλαμβάνουν το κράτημα της καμάρας.

Οι αλλαγές συνεχίζονται και στο πίσω τμήμα, όπως και την γλώσσα. Το V8 είχε παντού πολύ πλούσιο αφρώδες, ακόμη και στο εξωτερικό του μέρος. Πλέον, η γλώσσα, η οποία ενώνεται με τα πλαινά, είναι αρκετά πιο λεπτή, χωρίς όμως αυτό να επιφέρει καμμία διαφορά στην άνεση. Τα κορδόνια είναι ελαστικά και εντελώς φλατ αλλά κυρίως, το υλικό γύρω από τις τρύπες τους είναι λεπτύτερο και εντελώς εύκαμπτο σε σχέση με πριν. Καμμία πίεση δεν θα νοιώσετε, όσο σφιχτό κι αν είναι το δέσιμο.

Η γλώσσα είναι πολύ λιγότερο “φουσκωτή” αλλά απολύτως επαρκής.

Γύρω από τον αστράγαλο έχουμε το σημείο όπου το 1080 φέρει τις κυριότερες αλλαγές. Είναι χαμηλότερο, το κολάρο είναι πιο λεπτό και εύκαμπτο, ενώ δεν υπάρχει σχεδόν καθόλου αφρώδες, τουλάχιστον όπως παραδοσιακά συναντάμε σε άλλα παπούτσια. Αντιθέτως, μια στενή λωρίδα σφιχτού αφρώδους είναι τοποθετημένη στο επάνω μέρος του κολάρου και μόνο, σχεδίαση που τελευταία βλέπουμε όλο και πιο συχνά από τις εταιρείες. Για καλύτερη στήριξη, το κολάρο έχει το κυρτό σχήμα της φτέρνας ώστε να την αγκαλιάζει.

Μεγάλες αλλαγές στο σημείο γύρω σπό τον αστράγαλο. Μια λεπτή λωρίδα αφρώδους έχει αντικαταστήσει το παχύ “μαξιλάρι” του V8.

Το καλούπι του 1080 είναι αυτό που παραδοσιακά η New Balance ακολουθεί στα δρομικά της μοντέλα. Σταθερό κράτημα σε φτέρνα και μέση αλλά με επιπλέον αέρα στα δάχτυλα. Το toe box μπορεί να είναι ελαφρώς στενότερο από του V8, είναι όμως και πάλι ιδιαίτερα ευρύχωρο. Δεν υπάρχει η παραμικρή πίεση στα δάχτυλα ή τα μετατάρσια, ενώ συγχρόνως, ποτέ δεν θα νοιώσεις το πόδι σου να πλέει μέσα στο παπούτσι. Με λίγα λόγια, είναι εγγύηση για μεγάλες προπονήσεις ή αγώνες. Η γραμμή στο midfoot παραμένει άνετη, κρατώντας όμως πολύ σταθερά το πέλμα. Δεν θα το νοιώσεις σφιχτό, ούτε όμως και να περισσεύει.

Στο πίσω μέρος, τα πράγματα είναι διαφορετικά πλέον. Με το νέο κολάρο, το οποίο έχει και χαμηλότερο προφίλ, αρχικά έχεις την αίσθηση ότι η φτέρνα δεν είναι τόσο σταθερή κι αναρωτιέσαι αν θα κρατάει σωστά το πόδι. Παρ’ όλ αυτά, τρέχοντας διαπιστώνεις ότι κάθεται κανονικά στην θέση της, χωρίς να γλυστράει, ακόμη και σε στροφές. Δεν χρειάζεται πολύ σφιχτό δέσιμο, εκτός κι αν κάποιος έχει στενή φτέρνα, οπότε θα χρειαστεί να χρησιμοποιήσει και τις έξτρα τρύπες ή να κάνει “θηλειές”. Θέλει λίγο χρόνο για να συνηθίσεις το κολάρο, στην αρχή νομίζεις ότι λείπει, μετά από λίγο όμως καταλαβαίνεις ότι κάνει την δουλειά του όπως πρέπει.

Διαφορετικό το νέο, πιο μίνιμαλ κολάρο, δίνει μια πιο “ελεύθερη” εφαρμογή.

Το 1080 έχει ελαφρύνει αρκετά αλλά στον δρόμο μοιάζει να ζυγίζει ακόμη λιγότερο απ’ όσο στα χαρτιά. Η πολύ πιο ελεύθερη κατασκευή του επάνω μέρους, ενώ συγκρατεί όπως πριν το πόδι, κρύβει πολύ περισσότερο τον όγκο του παπουτσιού. Δεν εχει την σφιχτή, “γεμάτη” αίσθηση που συνήθως δίνει το πολύ αφρώδες, δουλεύει όμως πολύ σωστά, σταθερά και άνετα. Κι αυτό βοηθάει αν θελήσεις να ανοίξεις ρυθμό. Είναι δεδομένο ότι το upper θα φιλοξενήσει άνετα ακόμη και πολύ φαρδιά πέλματα, ενώ οι πιθανότητες για σημεία πίεσης και τριβών είναι μάλλον μηδαμινές.

Σχετικά με το νούμερο, νομίζω ότι οι περισσότεροι θα πάνε στο κανονικό τους. Αν όμως κάποιος προτιμάει να νοιώθει το παπούτσι γύρω απ’ το πόδι του, ίσως θα μπορούσε να κατέβει και μισό νούμερο. Οπότε, καλό είναι να το δοκιμάσετε.

Σόλα και πάτημα

Τo 1080v8 είχε ένα απορροφητικό και σταθερό πάτημα, με την χαρακτηριστική συμπαγή αίσθηση του Fresh Foam. Το υλικό της ΝΒ μπορεί να ρυθμιστεί αναλόγως του μεγέθους, του σχήματος και της διάταξης των εξαγώνων στα πλαινά της σόλας. Έχουμε δει διάφορες εκδοχές του μέχρι τώρα, γεγονός όμως είναι ότι ποτέ δεν θα χαρακτηριζόταν ως πολύ μαλακό. Το cushioning ήταν άφθονο, χωρίς όμως το γνωστό “βούλιαγμα” που συναντούμε σε άλλα μοντέλα. Πέραν της ρύθμισης του αφρού, σε αυτό συνέβαλε και το σκληρό λάστιχο που κάλυπτε όλη την εξώσολα αλλά και η ακαμψία στο εμπρόσθιο μέρος. Στην παρουσίασή του, είχα επισημάνει ότι οι αλλαγές που προσωπικά θα ήθελα, είχαν να κάνουν με το βάρος και την ευκαμψία στο forefoot. Το νέο μοντέλο δείχνει να μας επιβεβαιώνει, χωρίς να μένει όμως μόνο εκεί.

Κατ’ αρχάς, η νέα σόλα είναι κατά 3mm ψηλότερη, διαφορά σημαντική. Επιπλέον, στην εξωτερική πλευρά της, από την φτέρνα μέχρι και το μέσο της, έχουν χαραχτεί πολλά βαθειά ανοίγματα, κάτι που διευκολύνει την συμπίεση του αφρού. Σε αυτήν συνεισφέρει και το κοίλο σχήμα του εξωτερικού τοιχώματος, το οποίο είναι αρκετά “σκαμμένο”.

Τα “κοψίματα” στο εξωτερικό τοίχωμα βοηθούν στην συμπίεση του αφρού και τη μαλακότερη αίσθηση.

Αντιθέτως, το εσωτερικό πλαινό αποτελείται απο κυρτά εξάγωνα και έχει μία “πομπέ” σχεδίαση, δίνοντας έτσι έμφαση στην σταθερότητα της σόλας. Σε αυτό βοηθάει και το ότι τα τοιχώματα σηκώνονται λίγο πιο ψηλά (αν και όχι όσο στο V8) και περιβάλλουν το πέλμα ώστε να συγκρατείται καλύτερα. Ανέκαθεν το 1080 ήταν από τα πιο σταθερά neutral μοντέλα, κάτι που εξακολουθεί να ισχύει.

Κοίλα εξάγωνα και σκαμμένο πλαινό για απορρόφηση (δεξιά), κυρτά εξάγωνα και πομπέ πλαινό για σταθερότητα (αριστερά).

Η full contact εξώσολα, παρόλο που μοιάζει σχεδόν ίδια με του V8, έχει κι αυτή πειραχτεί. Το λάστιχο είναι πιο μαλακό και τα εξάγωνα που την αποτελούν είναι μικρότερα. Το πιο σημαντικό όμως είναι ότι πλέον έχει πέντε εγκάρσιες αυλακώσεις, βελτιώνοντας αρκετά την ευκαμψία του forefoot. Η πρώτη μάλιστα, ξεκινάει και αρκετά πίσω. Πέραν της ευκαμψίας, η νέα σχεδίαση συνεισφέρει και στην συνολικότερη αίσθηση του πατήματος, κάνοντάς το και πιο μαλακό. Κάτω από την φτέρνα υπάρχει ένα πέταλο από σκληρότερο λάστιχο, για μεγαλύτερη αντοχή.

Μπορεί από κάτω οι διαφορές να είναι μικρές οπτικά, παίζουν όμως ρόλο στο διαφορετικό πάτημα του νέου 1080.

Στον δρόμο, το νέο 1080 αλλάζει συμπεριφορά σε μεγάλο βαθμό. Σε αργούς ρυθμούς, παραμένει ένα heavy duty μοντέλο που θα σε πάει όσο μακρυά θελήσεις. Το cushioning είναι πολύ, η σταθερότητά του θυμίζει light stability μοντέλο, η διαφορά με πριν όμως είναι πως το πάτημα έχει γίνει πιο γλυκό, πιο smooth. Η αυξημένη συμπίεση του Fresh Foam και η βελτιωμένη ευκαμψία στα μετατάρσια, κάνουν τελικά το transition πολύ πιο ξεκούραστο και αβίαστο. Η σόλα εξακολουθεί να είναι πυκνή και στιβαρή, σε αντίθεση με άλλα μοντέλα της κατηγορίας, έχει όμως μια πιο “αφρώδη” αίσθηση και σίγουρα θα ικανοποιήσει και αυτούς που αρέσκονται στους μαλακούς αφρούς.

Το πιο ωραίο όμως με το V9, είναι ότι κρυφοκοιτάζει πλέον και την από κάτω κατηγορία, αυτή των daily trainers. Το μειωμένο βάρος και η αίσθηση του όγκου του, το κάνουν ικανό για περισσότερες χρήσεις από αυτήν του αργού και μεγάλου τρεξίματος. Μπορεί η σόλα να μαλάκωσε, διατηρεί όμως την σπιρτάδα που της δίνει ο σχετικά σφιχτός Fresh Foam και κρύβει μάλιστα και τα μεγάλα ύψη της. Θα έλεγα ότι το πάτημα του V9 θυμίζει ένα “φουσκωμένο” Zante. Δεν θα σε κουράσει σε ελεύθερα τρεξίματα, ενώ θα ακολουθήσει και σε progressive runs ή fartlek, χωρίς ιδιαίτερους συμβιβασμούς. Μπορεί ο αφρός να μην έχει το rebound άλλων υλικών, είναι όμως αρκετά responsive, σηκώνεται εύκολα και σταθερά, χωρίς το περιττό βούλιαγμα που συναντάμε αλλού.

Η σόλα είναι αρκετά πιο εύκαμπτη μπροστά, έχοντας περισσότερα flex points και κάνει το 1080 εμφανώς πιο ξεκούραστο.

Κατά την γνώμη μου, το παπούτσι θα κέρδιζε ακόμη περισσότερο αν αφαιρείτο λάστιχο από την εξώσολα. Είτε να γινόταν πιο λεπτό είτε να έμενε κάποια επιφάνεια ακάλυπτη, πιθανώς στο μεσαίο τμήμα. Πέρα από την εξοικονόμηση βάρους, θα βελτίωνε κι άλλο την ευκαμψία και την ελαστικότητα της σόλας.

Συμπέρασμα

Το 1080v9 κατατάσσεται στην κατηγορία μοντέλων όπως π.χ. το Triumph ή το Glycerin, εύκολα όμως θα καθόταν και δίπλα στα Ride και Ghost. Ο χαρακτήρας του έχει διευρυνθεί πολύ σε σχέση με τις παλαιότερες εκδόσεις.

Μην σας ξεγελάει οπτικά, το V9 είναι ένα πολύ διαφορετικό 1080.
Το επάνω μέρος διατηρεί την άνεση και το κράτημα των προηγουμένων μοντέλων, είναι όμως αρκετά πιο ελεύθερο από δομικά στοιχεία και οι διαστάσεις του έχουν πολύ πιο μαζεμένη αίσθηση. Συν τη μείωση του βάρους, φυσικά. Μόλις βρείτε την σωστή ρύθμιση για το κολάρο, το παπούτσι εξαφανίζεται από το πόδι σας και δεν ξανασχολείστε.
Στη δε σόλα, η νέα “εκδοχή” του Fresh Foam αποδεικνύεται επιτυχημένη και σίγουρα αποτελεί εξέλιξη του υλικού. Έχει μαλακώσει, διατηρώντας όμως την στιβαρή και σταθερή του αίσθηση, ενώ αποδίδει καλά και σε ρυθμούς που δεν θα περίμενες. Θεωρώ ότι αν μειωθεί και το λάστιχο στην εξώσολα, το πάτημα του 1080 θα γίνει ακόμη καλύτερο.
Σε κάθε περίπτωση, η New Balance προσέθεσε στη ναυαρχίδα της επιπλέον χαρακτηριστικά, χωρίς παράλληλα να πειράξει εκείνα που έχουν διαμορφώσει το κοινό του μοντέλου.

 

Μοιραστείτε αυτό το Άρθρο

Ο Νίκος Πήλικας είναι ερασιτέχνης δρομέας. Επειδή όμως δεν είναι καλός στο τρέξιμο, ασχολείται και με τα παρελκόμενα αυτού (π.χ. παπούτσια). Απ' ό,τι λένε, είναι καλύτερος σε αυτά...

2 Σχόλια

  1. Ωραια παρουσιαση-δοκιμη Νικο σε ευχαριστουμε.
    Αντε με το καλο να δοκιμασεις και το fresh foam more, οταν με το καλο βγει να μας πεις εντυπωσεις,θα εχει ενα ενδιαφερον!

  2. @geomaz To More, ε;
    Ε βέβαια, ποιο θα σου κέντριζε εσένα το ενδιαφέρον… το Hanzo; 😛 😛

Αφήστε μια απάντηση