New Balance 1400 V4 - goRUN

Αρχική / Αξιολογήσεις / New Balance 1400 V4

Μοιραστείτε αυτό το Άρθρο

Αξιολογήσεις / Επιλεγμένα

New Balance 1400 V4

New Balance 1400 V4

Κατηγορία: Racing flat – Ουδέτερο πάτημα – Βάρος: 205γρ. – 10mm drop (25/15mm)

Με την σειρά 1400 έχω μια ιδιαίτερη σχέση. Έχοντας κάνει εκατοντάδες χιλιόμετρα επί τρία χρόνια με όλες τις προηγούμενες εκδόσεις, μπορώ να πω ότι είναι το παπούτσι που απολαμβάνω να τρέχω περισσότερο από κάθε άλλο. Παρ’ όλο που οι προδιαγραφές του θεωρητικά το καθιστούν πιο «περιορισμένης χρήσης» (ιδίως σε συνδυασμό και με τα δικά μου σωματικά χαρακτηριστικά), μου άρεσε τόσο πολύ, ώστε έμαθα το σώμα μου να τρέχει μαζί του σχεδόν όλα τα είδη των προπονήσεών μου.
Πανάλαφρο, εφαρμογή σαν spikes, μαλακή φτέρνα για την κατηγορία του και πάτημα – «χειρουργικό νυστέρι». Χωρίς εξεζητημένες τεχνολογίες ή άσκοπους νεωτερισμούς, η σχεδίαση του είναι μάλλον απλή αλλά απόλυτα ισορροπημένη. Για κάποιους δρομείς είναι παπούτσι για τις γρήγορες προπονήσεις τους, για κάποιους άλλους, σχετικά πιο «ικανούς», μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως trainer ή και marathon shoe.
Ενώ τα προηγούμενα μοντέλα είχαν μικρές διαφοροποιήσεις μεταξύ τους, στην τέταρτη έκδοση η New Balance άλλαξε ελαφρώς τον χαρακτήρα του 1400, στοχεύοντας σε ένα μεγαλύτερο κοινό.

Επάνω μέρος

Το επάνω μέρος είναι αρκετά πιο structured από πριν. Το ύφασμα είναι λεπτό, ανοικτό και μαλακό, έχοντας ανάμεσα όμως πυκνές συνθετικές «ίνες», ώστε να υπάρχει μια σχετική ακαμψία στην εφαρμογή. Τα δομικά στοιχεία (overlays) είναι και αυτά από παχύτερο υλικό, αν και πολύ εύκαμπτα, ενώ ο προφυλακτήρας δαχτύλων και το κολάρο έχουν επίσης γίνει πιο σκληρά. Το αφρώδες στην γλώσσα και γύρω από τον αστράγαλο είναι απλά επαρκές, όπως επιβάλλει η κατηγορία του παπουτσιού. Όλα τα στοιχεία είναι θερμοκολλημένα ενώ ραφές υπάρχουν μόνο σε ελάχιστα νευραλγικά σημεία.

img_2848

Το ύφασμα, αν και ιδιαίτερα λεπτό, έχει μια σχετική ακαμψία για να συγκρατεί το πόδι.

Γενικότερα, η κατασκευή του upper στο V4 δείχνει αρκετά πιο ενισχυμένη από τα προηγούμενα μοντέλα, θυμίζοντας περισσότερο βαρύτερα προπονητικά μοντέλα. Είναι όμως και στην πράξη έτσι;
Καθόλου. Με το που σφίγγεις τα κορδόνια, το 1400 κουμπώνει απόλυτα στο πόδι και η εφαρμογή παραμένει η ίδια, όσα χιλιόμετρα κι αν κάνεις. Εφάπτεται σε κάθε σημείο του ποδιού, χωρίς κενά ή «μπόσικα», ακόμη και όταν στρίβεις γρήγορα. Κι αυτό οφείλεται στην χρήση των ενισχυμένων overlays, ακριβώς εκεί που είναι απαραίτητο. Σταθεροποιούν το παπούτσι στο πόδι, έχοντας όμως την απαραίτητη ευκαμψία ώστε να μην γίνονται αισθητά ή να ενοχλούν. Για να το κάνουμε πιο κατανοητό, υπάρχουν πλέον πολλά παπούτσια που το ύφασμά τους είναι ιδιαίτερα μαλακό και εύκαμπτο, με ελάχιστα δομικά στοιχεία ή και καθόλου. Τα φοράς και απλά εξαφανίζονται στο πόδι σου. Όταν όμως ο ρυθμός γίνει γρήγορος ή υπάρχουν στροφές, το upper αδυνατεί να συγκρατήσει το πέλμα και να κινηθεί μαζί του, κάνοντας έτσι το πάτημα ασταθές και άτσαλο. Το racer της ΝΒ από την άλλη, χρησιμοποιεί μια πιο old school οδό, καταφέρνοντας όμως να κρατάει το πόδι σε όλες τις συνθήκες. Κι αυτό είναι που μετράει.
Το 1400 έχει μια αρκετά σφιχτή αλλά όχι περιοριστική εφαρμογή. Ενώ στα περισσότερα αγωνιστικά μοντέλα επιλέγεται μια πολύ στενή γραμμή για να επιτευχθεί το «κλείδωμα» του ποδιού (με αποτέλεσμα να «αποκλείονται» δρομείς με φαρδύτερο πέλμα), εδώ έχουμε λίγο παραπάνω αέρα σαν καλούπι και η δουλειά γίνεται από τα επί μέρους overlays, όπως περιγράψαμε. Βέβαια, σε κάθε περίπτωση παραμένει ένα racing flat, οπότε να περιμένετε σαφώς πιο στενή εφαρμογή σε σχέση με τα πιο προπονητικά μοντέλα.

img_2925

Τα ενισχυμένα overlays δίνουν μια πολύ σταθερή εφαρμογή. Παρότι είναι από σχετικά παχύ υλικό, στην πράξη δεν γίνονται καν αντιληπτά.

Ασχέτως της ταχύτητας που κινείσαι, το 1400 είναι άνετο και σταθερό, ενώ ποτέ δεν υπήρξε υποψία τριβών ή σημείων πίεσης. Επίσης, η διαπνοή του υφάσματος είναι πολύ καλή. Γεγονός πάντως είναι πως ο επιπλέον όγκος του επάνω μέρους, δεν περνάει απαρατήρητος, πάντα σε σχέση με τις προηγούμενες εκδόσεις.
Τέλος, να σημειώσουμε πως κατά πάσα πιθανότητα θα χρειαστεί να ανέβετε μισό νούμερο, πράγμα αναμενόμενο για την κατηγορία αυτή.


Σόλα και πάτημα

Τα 1400 V2 και V3 χαρακτηρίζονταν από την κορυφαία αναλογία cushioning/βάρος, καθώς η απορροφητικότητα στο πίσω μέρος ήταν αντίστοιχη παπουτσιών αρκετά βαρύτερων από τα 178γρ. που ζύγιζαν και τα δύο μοντέλα. Στο εμπρόσθιο μέρος όμως, η σόλα ήταν αρκετά λεπτή. Ως καθαρόαιμο αγωνιστικό, όφειλε να προσφέρει όσο το δυνατόν μεγαλύτερη αμεσότητα κατά το toe off, στις μεγάλες αποστάσεις όμως, μετά από κάποια ώρα έμοιαζε «λίγη».
Στην 4η έκδοση, η ΝΒ προσέθεσε 2mm καθ’ όλο το μήκος της σόλας, η οποία εξακολουθεί να αποτελείται από τον RevLite αφρό. Η εξώσολα είναι full contact, ως επί το πλείστον καλυμμένη από μαλακό λάστιχο, ενώ στο μεσαίο μέρος υπάρχει μια πλαστική «πλάκα» για να δίνει την απαραίτητη ακαμψία στο παπούτσι. Αν εξαιρέσουμε την αύξηση του ύψους της σόλας, οι αλλαγές σε αυτήν είναι πολύ μικρές. Κι αυτό είναι καλό.

img_2922

Η διαφορά στο γενικότερο προφίλ των V4 και V2 είναι εμφανής.

Το πάτημα διατηρεί σχεδόν την ίδια αίσθηση, είναι όμως πλέον πιο ξεκούραστο. Τα 2 επιπλέον χιλιοστά κάνουν μεγάλη διαφορά.
Σε πιο αργούς ρυθμούς, νοιώθεις ξεκάθαρα πιο προστατευμένος. Σαφώς και πρόκειται για μια σκληρή πλατφόρμα αντικειμενικά, ιδίως μετά την φτέρνα, δεν έχεις όμως την αίσθηση ότι «κοπανιέσαι» στην άσφαλτο. Μπορεί να σε πάει για πολλά χιλιόμετρα, αρκεί να ξέρεις τι να περιμένεις.
Όταν οι ταχύτητες γίνουν γρήγορες, είτε πρόκειται για tempo είτε για διαλειμματική, εκεί το 1400 δείχνει τον πραγματικό του χαρακτήρα. Γρήγορο, άμεσο, χωρίς να νοιάζεται αν πας ευθεία ή σε στροφή. Σόλα και upper δένουν άψογα, δίνοντας μια σταθερή και αποδοτική αίσθηση. Ό,τι του ζητήσεις, το κάνει. Η ακαμψία είναι δεδομένη, όπως σε όλα τα racing flats, λυγίζει όμως όσο χρειάζεται στα μετατάρσια. Επίσης, όπως και στο παρελθόν, το 10άρι drop μοιάζει μικρότερο. Η επίπεδη εξώσολα, το ανασηκωμένο πίσω μέρος και το γλυκό transition, δίνουν την εντύπωση πως το παπούτσι είναι στα 7-8mm. Πατάς όπως εσύ θέλεις.
Το επιπλέον βάρος είναι ξεκάθαρα εμφανές (+30γρ. κατά την ΝΒ, +40γρ. κατά άλλους), μόνο όμως αν έχεις φορέσει τις προηγούμενες εκδόσεις και έχεις μέτρο σύγκρισης. Αλλιώς, είναι πανάλαφρο.
Σε σχέση με τα V2 και V3, μοιάζει ελαφρώς πιο αργό, κυρίως όμως στα πολύ γρήγορα κομμάτια μέσα σε στίβο. Η παχύτερη σόλα μπροστά, σίγουρα κόβει κάτι από το κορυφαίο responsiveness των προκατόχων του, γεγονός που αντισταθμίζεται όμως με το ότι χρεώνει λιγότερο τους μύες, ιδίως αν η απόσταση μεγαλώσει.

img_2926

Η αρκετά ανασηκωμένη φτέρνα (ιδίως για αγωνιστικό μοντέλο) βοηθάει στην ομαλότερη μετάβαση από την προσγείωση στην απογείωση. Επίσης, κάνει το drop να δείχνει χαμηλότερο.

Πού απευθύνεται λοιπόν το 1400V4;
Για τους περισσοτέρους είναι ένα καθαρά αγωνιστικό μοντέλο. Και σαν εφαρμογή και σαν cushioning. Μπορεί να χρησιμοποιηθεί τόσο για τις γρήγορες προπονήσεις όσο και τους αγώνες. Κατά την γνώμη μου, αν εξοικειωθείς μαζί του, είναι επαρκές και για μαραθώνιο.
Αν πρόκειται για δρομείς, είτε πιο «γρήγορους» είτε που αρέσκονται σε πιο performance μοντέλα, το 1400 μπορεί να χρησιμοποιηθεί για τα πάντα, ασχέτως ρυθμού ή απόστασης. Τα δύο επιπλέον mm τού έχουν δώσει έναν ελαφρώς πιο προπονητικό χαρακτήρα, κάνοντάς το λιγότερο «απόλυτο», πιο ραφιναρισμένο και φιλικότερο στις καθημερινές προπονήσεις. Βέβαια, κάποιοι πιο σκληροπυρηνικοί ίσως πουν ότι το παπούτσι «χάλασε» αλλά έτσι γίνεται πάντα όταν αλλάζεις ένα προιόν, κάποιους κερδίζεις, κάποιους χάνεις. Το σίγουρο πάντως είναι πως πλέον το 1400 απευθύνεται σε ευρύτερο κοινό.
Εξαιρετική δουλειά από την New Balance, για 4η συνεχόμενη φορά!

Μοιραστείτε αυτό το Άρθρο

Ο Νίκος Πήλικας είναι ερασιτέχνης δρομέας. Επειδή όμως δεν είναι καλός στο τρέξιμο, ασχολείται και με τα παρελκόμενα αυτού (π.χ. παπούτσια). Απ' ό,τι λένε, είναι καλύτερος σε αυτά...

25 Σχόλια

  1. Νικο ευχαριστουμε πολυ για αλλη μια εξαιρετικη, πληρη και λεπτομερη αξιολογηση σε μοντελο της NB!Επειδη, οπως ηδη γνωριζεις, χρησιμοποιω ως γρηγορα αγωνιστικα παπουτσια τα 1500 v2 …θα μπορουσες εν συντομια, εκτος απο το drop, να αναφερεις επιγραμματικα ουσιωδεις διαφορες μεταξυ των δυο μοντελων …Αραγε μπορουν να χρησιμοποιηθουν τα 1500 για μαραθωνιο … διοτι μ’αυτα σκεφτομαι να τρεξω την Κυριακη ???

  2. @echetlos Φωτιές μας άναψες πάλι!Να δω πότε θα αξιωθώ να πάρω ένα ΝΒ σειράς R.

  3. @spy Δεν έχεις πρόβλημα εσύ !Ανετα τα φοράς την Κυριακή!

  4. @spy Σπύρο, εσύ μπορείς να τρέξεις σχεδόν με τα πάντα.
    Άλλωστε, τα 1500 έχουν επαρκές cushioning. Σκληρό μεν αλλά υπάρχει ψωμί από κάτω.

    Οι διαφορές 1400 με 1500 είναι μικρές και περισσότερο θέμα γούστου.
    Πέρα από το drop και την μικρή στήριξη στην καμάρα του 1500 (η οποία δεν ενοχλεί καν, όπως έχεις διαπιστώσει), το 1400 έχει πιο σφιχτή εφαρμογή, ιδίως μπροστά, είναι λίγο πιο ελαφρύ και πιο απορροφητικό στην φτέρνα.
    Οι προηγούμενες εκδόσεις του 1400 ήταν πολύ πιο racing από το 1500, όχι πλέον όμως.
    Κάποιος που προσγειώνεται στην φτέρνα, όταν επέλθει η κούραση, το 1400 συγχωρεί περισσότερο.

  5. @mashine Καιρό τώρα στα λέω…

  6. Τα ακούω αλλά με κερδίζει η adidas λόγω τιμής.Αν και στο στοκ τα v1,2 είναι στα 65ευρώ νομίζω.

  7. Πιο φθηνά από τα stock adios.

  8. Με πρόλαβε ο Σπύρος. Δεν εχω καταλάβει τις διαφορές μεταξύ 1400 κ 1500. Νόμιζα πως το 1500 ηταν η εξέλιξη.
    Κε Νίκο έπειτα απ´ τα Ζάντε οδηγούμαστε σε αυτό ή περνάμε πρώτα απο τα Vazee?

    Απορία εχω γιατί η εταιρεία βάζει 10mm. Για να δώσει λιγο υλικό παραπάνω στη φτέρνα;
    Εντωμεταξύ το είδα σημερα στο γήπεδο σε προπόνηση. Η ΝΒ πλέον ειναι κορυφή κ σε πχιότητα και σε ομορφιά πιστευω

  9. @echetlos Nope!Γιατί στις προσφορές πήρα AB2 me 39.90!

  10. @big-blue Βασικά, το 1500 είναι το stability performance μοντέλο της NB.
    Οπότε από αυτό και μόνο, διαφοροποιείται. Παρ’ όλο που μπορεί να φορεθεί πολύ άνετα κι από κάποιον με ουδέτερο πάτημα, το medial post είναι ανεπαίσθητο.

    Τα 10mm επιλέχθηκαν διότι πρόκειται για παπούτσι αγωνιστικό. Όπως και στις περισσότερες εταιρείες, τα μοντέλα αυτά στις ΗΠΑ ποτέ δεν φάνηκε να επηρεάζονται από τις διάφορες τάσεις σχετικά με drop, minimalism κτλ. Απευθύνονται σε μεγάλο ποσοστό και σε αθλητές, οι οποίοι δεν πολυασχολούνται όπως εμείς με τέτοιες λεπτομέρειες. Γι’ αυτό, αν δεις τα racing flats των περισσοτέρων εταιρειών, έχουν αρκετά παραδοσιακή σχεδίαση και χωρίς ιδιαίτερους πειραματισμούς.

    Από εκεί και πέρα, η αλήθεια είναι πως όντως κάποια μοντέλα της ΝΒ φαίνεται να τρακάρουν μεταξύ τους.
    1400, 1500 και Vazee Pace δεν διαφέρουν πάρα πολύ σε συνολική αίσθηση και τελικά η επιλογή από τον καθένα γίνεται βάσει μεμονωμένων χαρακτηριστικών (drop, εφαρμογή, πρηνισμός, πρόσφυση, ανθεκτικότητα κτλ).
    Άλλωστε, είναι τέτοιο το μέγεθος της εταιρείας που μπορεί να παρέχει πολλές προτάσεις στο κοινό, χωρίς να κινδυνεύει εμπορικά, όπως θα γινόταν με μικρότερους κατασκευαστές.

  11. εξαιρετικη παρουσιαση απο τον μετρ!
    σαφως (κατα την γνωμη μου)πρεπει να παιζει ρολο το βαρος του αθλητη που θα το φορεσει και η εμπειρια του!θελω να πω πως δεν μπορει να το φορεσει καποιος απο τα nimbus πχ κατευθειαν με 80 + kg και να κοπανιεται στην ασφαλτο για long run.εξαιρετικο παπουτσι!

  12. @echetlos: Νικο ευχαριστω πολυ … με καλυψες πληρως !

  13. @geo-filippisyahoo-gr Να ‘σαι καλά, Γιώργο! 🙂
    Προσωπικά δεν θεωρώ ότι είναι τόσο θέμα βάρους του δρομέα. Σίγουρα όμως θέλει μια περίοδο προσαρμογής, όπως όλες οι αλλαγές άλλωστε.
    Πάντως δεν πρόκειται για σόλα κούτσουρο. Κάπου μεταξύ Adios και Boston βρίσκεται, για να έχεις μια εικόνα.

  14. Όλα ή σχεδόν όλα είναι θέμα προσαρμογής. Φίλος μου θα τρέξει τον πρώτο του μαραθώνιο με 1400v2. Με αυτά έχει κάνει και όλες τις προπονήσεις. Ούτε γρήγορος είναι ούτε ελαφρύς. Απλά τα βρήκε φτηνά στο factory outlet και ξεκίνησε την προετοιμασία με αυτά και συνεχίζει. Πρόβλημα δεν έχει μέχρι τώρα.

  15. Νικόλα-απιστευτος-ξανά!Το-γλυκοκοιτάω-εδω-και-αρκετό-καιρό!Αν-κάνεις-καμια-κίνηση-πρώτο-να-με-έχεις-στη-λίστα!!Το-έχω-βάλει-σε-μια-προπόνηση-και-είναι-αλλού!

  16. Νικο εξαιρετικο το review, εγω οπως τα χουμε πει θα τρεξω μαραθωνιο με τα v3 η βελτιωση ειναι κατα την γνωμη μου τα 2mm σε σχεση με τα v3 , κανει το v4 πιο προστατευτικο και «ιδανικο» για πιο μεγαλες αποστασεις εκει που το v3 αρχιζει να κουραζει παντως εχει και το τιμημα αυτο στο βαρος και σε responsive .Σιγουρα παντως τα v4 θα ειναι η επομενη αγορα.

  17. @christos21a Όπως ακριβώς τα περιγράφεις, Χρήστο.
    Καλόν αγώνα να έχεις και κυρίως… γρήγορο!!!

  18. Σε ευχαριστω Νικο καλο αγωνα και σε εσενα και φυσικα σε οσους τρεξουν(το γρηγορο ειναι σχετικο χαχαχα).

  19. Πολύ ωραία κριτική παπουτσιού, άρτια και πλήρης!
    Ερώτηση: έχω τα Boston Boost 5, γράψατε οτι σαν αίσθηση είναι κάτι μεταξύ Adios & Boston. Κατάλαβα καλά οτι είναι λίγο πιο «σκληρά» από τα Boston?
    Γενικά, προτιμώ την γκαμα της Adidas: έχω τα Boston για γρήγορες προπονήσεις, τα Glide Boost 7 για σχετικά γρήγορα long runs & medium LR και τα Energy Boost 2 για μεγαλύτερες αποστάσεις. Θεωρείτε οτι το να έχω και τα ΝΒ1400 θα μου προσέφερε κάτι διαφορετικό (την προσωπική σας εκτίμηση);
    Ευχαριστώ…

  20. @e_pap Να ‘σαι καλά, φίλε μου! 🙂

    Νομίζω πως δεν θα σου προσέφερε κάτι ιδιαίτερα διαφορετικό.
    Εκτός αν μου πεις ότι τα Boston σου φαίνονται λίγο αργά στα πολύ δυνατά κομμάτια σε στίβο ή ότι θα ήθελες κάτι ελαφρύτερο.
    Αλλιώς, όχι. Εκτός βέβαια αν θες απλά να πειραματιστείς και με κάτι άλλο, οπότε αυτή είναι άλλη κουβέντα.
    Το Boston είναι εξαιρετικό μοντέλο, κατά την άποψή μου πάντα.

  21. Επίσης, το 1400 v4 πώς συγκρίνεται με το Brooks Launch3? Εν τάχει κάποιες διαφορές και γενικά προτίμηση;

  22. @e_pap Δεν συγκρίνεται!
    Το Launch θα σου φανεί προπονητικό σε σχέση με τα άλλα δύο.
    Εφαρμογή, cushioning, όγκος, όλα…

  23. Το 1400 v4 το βρήκα ιντερνετικα (Ελλάδα) στα…56 € (μεσω skroutz)
    Τόσο χάλια πηγε απο πωλήσεις;
    Η παραγγελία εγινε!

  24. @giorgostatsis Εντύπωση μου κάνει κι εμένα…
    Θα πάρει φωτιά ο στίβος, Ζωρζ!

  25. @echetlos@giorgostatsis
    εγω-65ευρώ-τα-πήρα.Πάει-το-10άρικο!!Skroutz-και-γω!

Αφήστε μια απάντηση