Κατηγορία: Trainer – Ουδέτερο πάτημα – Βάρος: 280gr. – 8mm drop (30/22mm)
Μέχρι και την πέμπτη έκδοσή της, η ναυαρχίδα της ΝΒ ήταν ένα πολύ μαλακό παπούτσι. Με την έλευση του Fresh Foam, ο χαρακτήρας του μοντέλου διαφοροποιήθηκε αρκετά, έχοντας πλέον πιο σφιχτό πάτημα. Στο v8 η σόλα μαλάκωσε ελαφρώς και στο v9 ακόμη περισσότερο. Σε κάθε περίπτωση πάντως, η αίσθηση που απεκόμιζες από τον Fresh Foam δεν ήταν η χαρακτηριστική της κατηγορίας, αυτής δηλαδή με τη μεγάλη συμπίεση του αφρού κατά την προσγείωση. Η προστασία βέβαια, παρέμενε μεγάλη. Από την άλλη, είχες ένα πολύ σταθερό παπούτσι, το οποίο ήταν ικανό να στηρίξει το πόδι όταν η κούραση άρχιζε να συσσωρεύεται και οι αρθρώσεις να χαλαρώνουν. Κι όπως έχουμε τονίσει επανειλημμένως, αυτό είναι εξίσου σημαντικό με τον παράγοντα απορροφητικότητα.
Κοιτώντας τις τέσσερις τελευταίες εκδόσεις του 1080, θα λέγαμε ότι η εταιρεία ανανέωνε την σειρά κάνοντας απλά κάποια μικρά lifting (εξαίρεση ίσως το v9). Οι περισσότεροι πιθανώς να μη μπορούσαν καν να διακρίνουν για ποιο μοντέλο πρόκειται. Παρ’ όλα αυτά, όσο συντηρητικοί έμοιαζαν να είναι οι σχεδιαστές έως τώρα, τόσο τολμηροί αποδεικνύονται με το v10. Ένα εντελώς διαφορετικό παπούτσι, με ξεχωριστή εμφάνιση και κυρίως, νέα “ψυχή”.
Επάνω μέρος και εφαρμογή
Το upper δείχνει να σχεδιάστηκε σε λευκό χαρτί. Είναι εντυπωσιακό και ξεχωρίζει με την πρώτη ματιά.
Το πιο παραδοσιακό διχτυωτό έχει αντικατσταθεί από πλεχτό ύφασμα (HypoKnit) και φτάνει μέχρι την αρχή της φτέρνας. Πάνω από τα δάχτυλα είναι ιδιαίτερα ελαστικό, γύρω γύρω όμως έχει αρκετά πιο structured ύφανση για σταθερότητα.

Πολύ stretchy το πλεχτό στο κέντρο του αλλά λιγότερο η πιο σκούρα ύφανση στα πλαινά.
Ενώ μπροστά δεν υπάρχουν καθόλου overlays, το μεσαίο τμήμα είναι αρκετά ενισχυμένο, αν και διακριτικά. Πέρα από το μεγάλο logo της ΝΒ, έχουμε ένα “πλέγμα” από νήματα (Trace Fiber Stitching), το οποίο είναι αρκετά πιο άκαμπτο απ’ όσο στο Propel ή το Rebel. Παρότι δίνει αρκετή δομή στο σημείο, δεν προσθέτει καθόλου όγκο.

Αν και δεν του φαίνεται, το midfoot είναι αρκετά ενισχυμένο.
Η γλώσσα είναι αρκετά παχιά. Στο κέντρο των πλαινών της, ενώνεται με την σόλα με μία φαρδιά ελαστική λωρίδα για να συγκρατείται στην θέση της. Τα κορδόνια είναι ελαστικά και επίπεδα, οπότε καμμία πίεση δεν φτάνει στην ράχη του ποδιού.

Η γλώσσα έχει αρκετό αφρώδες και είναι και μακρυά.
Το πίσω μέρος είναι αυτό που σίγουρα τραβάει τα βλέμματα. Θυμίζει πολύ αυτό του Beacon v2, είναι όμως ακόμη πιο μίνιμαλ. Αποτελεί ξεχωριστό κομμάτι από το knit, όντας από λεπτό και πολύ εύκαμπτο συνθετικό υλικό. Αφρώδες δεν υπάρχει πουθενά, ούτε καν κάποιες λωρίδες εσωτερικά, όπως είχαμε στο Beacon ή το 1080 v9. Ουσιαστικά, πρόκειται για ένα “εκμαγείο” του οστού της φτέρνας, αφήνοντας και κάποιον αέρα για να το ρυθμίσεις.

Εντελώς μίνιμαλ η κατασκευή του κολάρου.
Με το που φορέσεις το 1080, η εφαρμογή – κάλτσα που δίνουν συνήθως τα πλεχτά υφάσματα είναι αισθητή και το περιβάλλον ιδιαίτερα άνετο. Μπορεί η γλώσσα να είναι ανεξάρτητη, επειδή όμως ξεκινάει από την τρίτη σειρά των κορδονιών, η αίσθηση που έχεις είναι αυτή μιας full bootie κατασκευής.

Η γλώσσα ξεκινάει ασυνήθιστα ψηλά.
Σε όλες τις εκδόσεις της σειράς (αλλά και στα περισσότερα New Balance), τo toe box ήταν ανέκαθεν πολύ ευρύχωρο. Με την χρήση πλεχτού υφάσματος πλέον, η εφαρμογή έρχεται αρκετά πιο κοντά στα μετατάρσια και τα δάχτυλα. Από την άλλη, η ελαστικότητα του knit αφήνει πολλά περιθώρια, ακόμη και σε φαρδύτερα πέλματα, δουλεύοντας μαζί με το πόδι. Οπότε όσοι ήταν καλομαθημένοι στην άνεση των προηγουμένων μοντέλων, δεν έχουν λόγο να ανησυχούν.
Στο μεσαίο τμήμα, τα πράγματα είναι λίγο διαφορετικά. Καθώς είναι σαφώς πιο structured από το υπόλοιπο επάνω μέρος και με μικρότερη ελαστικότητα, η αίσθηση είναι πιο σφιχτή. Όχι στενή, απλά πιο κολλητά στο πόδι. Μιας και όπως θα δούμε παρακάτω, ο χαρακτήρας του 1080 έχει σχετικά αλλάξει, η σταθερότητα που αποκτάει το midfoot ταιριάζει απόλυτα. Συν τοις άλλοις, κάνει το παπούτσι να φαίνεται και πιο μαζεμένο σε όγκο.
Όσο πολύπλοκη μοιάζει σε σχεδίαση η περιοχή της φτέρνας, τόσο απλή αποδεικνύεται στην εφαρμογή της. Μπαίνει μέσα στο κολάρο και απλά κουμπώνει. Δεν χρειάζεται καν παραπάνω σφίξιμο από τα κορδόνια, ενώ αν το κάνεις, έχοντας πιο στενή φτέρνα, η ευκαμψία του υλικού επιτρέπει να την αγκαλιάσει. Επίσης, ποτέ δεν θα αντιληφθείς την απουσία αφρώδους αλλά κι αν αυτό συμβεί, δεν πρόκειται να σου λείψει.

Το χαρακτηριστικό σχήμα “κανάτας” στο κολάρο προσομοιάζει αυτό της φτέρνας και δουλεύει άψογα.
Το τελείωμα του κολάρου φτάνει πολύ ψηλά, γυρνώντας και προς τα έξω, ώστε να αποφεύγονται πιθανοί ερεθισμοί στην περιοχή του αχιλλείου τένοντα. Στην πράξη, ούτε που καταλαβαίνεις την ύπαρξή του. Είναι τόσο εύκαμπτο και μαλακό, που είναι εκεί περισσότερο για σχεδιαστικούς λόγους παρά για λειτουργικούς.
Το νέο upper είναι εξαιρετικό. Τα πλεχτά υφάσματα μπορεί να προσφέρουν άνεση και ωραία αίσθηση αλλά συνήθως υστερούν σε κράτημα. Εδώ έχουμε μια διαφορετική περίπτωση όμως, καθώς τα δύο αυτά συνδυάζονται. Το παπούτσι έχει την γνωστή απροβλημάτιστη εφαρμογή του παρελθόντος αλλά συγχρόνως καταφέρνει και κλειδώνει το πόδι. Δεν εννοούμε βέβαια ότι θα το βάλετε στον στίβο αλλά ακόμη και σε πιο τσιμπημένους ρυθμούς ή στροφές, ακολουθεί πολύ εύκολα και εμπνέει σιγουριά. Όλα τα υλικά είναι απαλά σε αίσθηση και δημιουργούν ένα ευχάριστο περιβάλλον εσωτερικά, ενώ το λιτό πίσω μέρος βοηθάει στο να διατηρείται η αρχική εφαρμογή. Κάποια επιφύλαξη κρατάω όσον αφορά την διαπνοή του πλεχτού αλλά ο καιρός δεν είναι τέτοιος που θα μπορούσα να πω με σιγουριά. Τέλος, σχετικά με το νούμερο, επιλέγετε στο κανονικό σας.
Σόλα και πάτημα
FRESHer FOAMier!
Μπορεί η σόλα στο προηγούμενο μοντέλο να είχε μαλακώσει μέχρι ενός βαθμού σε σχέση με πριν, πλέον όμως αλλάζει αισθητά από κάθε άποψη. Ναι μεν τα ύψη της παραμένουν τα ίδια, ο αφρός όμως μοιάζει να έχει πειραχτεί αρκετά, τόσο σε γεωμετρία όσο και πυκνότητα. Γι’ αυτό κι η εταιρεία τον ονομάζει Fresh Foam X.
Στην εξωτερική πλευρά, τα γνωστά κοίλα εξάγωνα του FF έχουν μεγαλώσει και βαθύνει πολύ, ενώ μικρές τρύπες έχουν προστεθεί σχεδόν σε όλη την επιφάνεια. Αντίστοιχες “χαρακιές” υπήρχαν και στο v9, όχι όμως τόσο πυκνές. Στο εσωτερικό πλαινό, εκεί όπου πάντα στις FF σόλες τα εξάγωνα ήταν κυρτά για θέμα σταθερότητας, στο ν10 είναι επίσης κοίλα αλλά μικρότερου μεγέθους.

Πολλές οι αλλαγές στα τοιχώματα της σόλας και τελικά στο πάτημα του 1080.
Το νέο 1080 διαφοροποείται από πριν και στην εξώσολα. Ενώ πάντα είχαμε πλήρη κάλυψη από λάστιχο και μάλιστα σκληρό, τώρα έχουμε και επιφάνεια από εκτεθειμένο αφρό. Επιπλέον, το λάστιχο στα μετατάρσια (κόκκινο χρώμα) είναι πολύ μαλακό, ενώ αυτό στην φτέρνα και τα δάχτυλα (γκρι χρώμα), λίγο λιγότερο. Αντίστοιχα έχει αλλάξει και το μοτίβο των αυλακώσεων, όπως και τα κενά μεταξύ των pods από κάτω.

Οι αλλαγές στην εξώσολα επηρεάζουν σημαντικά το πάτημα του 1080.
Η σόλα δείχνει τεράστια αλλά στην πραγματικότητα δεν είναι. Γύρω από την φτέρνα, τα πλαινά σηκώνονται αρκετά ψηλότερα από το επίπεδο της βάσης, ούτως ώστε να προσφέρουν μεγαλύτερη σταθερότητα. Όπως και σε άλλα μοντέλα με την ίδια σχεδίαση, το πόδι τελικά κάθεται μέσα στην σόλα και όχι επάνω της.
Τα δύο άκρα της είναι εμφανώς ανασηκωμένα (rocker σχεδίαση), κάτι όμως που δεν γίνεται αντιληπτό, λόγως της ευκαμψίας του παπουτσιού. Η νέα ρύθμιση του αφρού αλλά κυρίως η διαφορετική εξώσολα, κάνουν το 1080 ιδιαίτερα εύκαμπτο για την κατηγορία και τα 22mm του και μάλιστα χωρίς συγκεκριμένα flex points.
Όλες αυτές οι αλλαγές που περιγράψαμε παραπάνω, δίνουν έναν εντελώς διαφορετικό χαρακτήρα στο 1080.
Κατ’ αρχάς, πέραν της προστασίας που είναι δεδομένη, το πάτημα έχει μαλακώσει σε μεγάλο βαθμό. Η συμπίεση του είναι πολύ πιο αισθητή, χωρίς όμως να νοιώθεις ότι τερματίζει, και μάλιστα είναι ενιαία καθ’ όλο το μήκος της σόλας, ασχέτως πού πατάς. Μεγάλο ρόλο παίζει κι η νέα εξώσολα, το μαλακό λάστιχο της οποίας εναρμονίζεται πολύ καλύτερα με τον αφρό.
Πέραν του softness, o Fresh Foam X είναι και πολύ πιο ζωντανός, έχει την ελαστικότητα που έλειπε από τις προηγούμενες, πιο συμπαγείς ρυθμίσεις του FF. Θα λέγαμε ότι έχει έρθει αρκετά πιο κοντά στις νέας τεχνολογίας συνθέσεις απ’ ότι στους παλαιότερους EVA αφρούς. Είναι και λογικό άλλωστε, αφού για να υπάρξει αποσυμπίεση και rebound, θα πρέπει να έχει προηγηθεί μια κάποια συμπίεση. Πλέον υπάρχει. Μπορεί ο FuelCell να παραμένει ξεκάθαρα ο πιο “ενεργητικός” αφρός της ΝΒ, όμως ο FF δεν υστερεί τόσο πια.
Όλο αυτό βέβαια, κάνει το 1080 λιγότερο σταθερό από πριν, όπως θα περίμενε κανείς. Με τα standards της neutral κατηγορίας όμως, εξακολουθεί να παρέχει αρκετή στήριξη.

Μια εικόνα που ποτέ δεν είχαμε δει από τους Fresh Foam έως τώρα.
Η νέα σόλα έχει αποκτήσει και δεύτερο χαρακτήρα.
Σε αργούς ρυθμούς πας πολύ εύκολα και ξεκούραστα, με το cushioning να είναι εκεί για να σε στηρίζει. Τόσο ώστε, ούτε να σου λείψει ποτέ ούτε να σε κουράσει με άσκοπο βούλιαγμα. Η δε αυξημένη ευκαμψία κάνει ακόμη πιο αβίαστο το transition.
Πέραν αυτού όμως, το 1080 έχει αποκτήσει και μια σπιρτάδα. Κάτι το pop που πλέον έχει η σόλα, κάτι το αρκετά μειωμένο βάρος του, μαζί και με την πιο σφιχτή εφαρμογή του, του επιτρέπουν να δουλεύει και σε άλλες προπονήσεις, εκτός των μεγάλων, αργών. Δεν πρόκειται να το επιλέξεις για κάποιο tempo run αλλά τρεξίματα που έχουν μέσα αλλαγή ρυθμού ή ως καθημερινό προπονητικό, θα σε πάει μια χαρά. Μπορεί να έχει μαλακώσει, διατηρεί όμως το σταθερό forefoot κατά την απογείωση, σχεδόν όπως πριν.
Συμπέρασμα
Το 1080 ν10 δεν αποτελεί απλά αναβάθμιση της σειράς. Θα μπορούσε κάποιος να πει ότι είναι ένα άλλο μοντέλο.
Η New Balance κατάφερε να πετύχει την σωστή δοσολογία σε κάθε συστατικό του μοντέλου. Άνετη εφαρμογή αλλά και σίγουρη. Πολύ γλυκό cushioning στα αργά αλλά χωρίς να βουλιάζεις υπερβολικά. Δυναμικό πάτημα αν τσιμπήσεις λίγο ρυθμό αλλά χωρίς να κουράζει ποτέ. Εύκαμπτο αλλά όχι unstructured.
Ειλικρινά δεν βρίσκω κάποιο ουσιαστικό ψεγάδι.
Poulios Antonis
My next shoe…ωραίο το review!!
Nikos Pilikas
@swimer Τίμιο δεν χαρακτηρίζεται, υπό την έννοια πως δεν πρόκειται για ένα φθηνό παπούτσι, όπως το Beacon. Είναι και νωρίς ακόμη για να πέσει η τιμή του. Είναι όμως πάρα πολύ καλό και θυμίζει αρκετά σε πάτημα ένα πιο “φουσκωμένο” Beacon, αν είσαι ευχαριστημένος από αυτό.
giannis d
το χτυπησα στα 95 euro απο την new balance ,λοιπον το παπουτσι ειναι περιπτωση …απιστευτο !!! Νικ ηταν καταλυτικη η συμβολη σου στην πρωτη δοκιμη της εταιρειας ,ευχαριστω φιλε
Nikos Pilikas
@giannis1970 Καλορίζικα, Γιάννη!
Είναι πολύ καλό και ξεκούραστο παπούτσι.
giannis d
Νικ αν εχω καταλαβει σωστα το 1080 εχει fresh foam ενω το prism διαφορετικο αφρο ,ποιο ειναι ποιο μαλακο ? θα μπορυσαμε να τα συγκρινουμε ?
Nikos Pilikas
@giannis1970 O FuelCell που έχει το Prism είναι αρκετά πιο μαλακός από τον FF ως αφρός γενικότερα. Βέβαια, στο Prism έχει λίγο πιο σφιχτή ρύθμιση.
Συγκριτικά, το cushioning του 1080 είναι περισσότερο και πιο βαθύ, με το Prism να είναι πιο μαλακό πίσω αλλά λιγότερο μπροστά. Το πρώτο είναι και πιο σταθερό/στιβαρό.
giannis d
σ ευχαριστω πολυ
dpap147
Καλησπέρα. Βρήκα αυτό το NB : New Balance Fresh Foam 1080v11 M1080S11.
Ξέρετε αν έχει βγεί V11;; Και αν ναι τι διαφορές περίπου έχει από το V10;;; Το S11 τι να σημαίνει;; Stability???
Nikos Pilikas
@dpap147 Βεβαίως κι έχει βγει το ν11. Ελάχιστες οι διαφορές του από το ν10.
Το “S” είναι απλά ο κωδικός χρώματος.
dpap147
Ευχαριστώ πολύ!
ThanasisBez
Έχει βγάλει σε προσφορά τα 1080v11 στο modivo.gr, το μαυρο στα 93 ευρώ. Έχει παραγγείλει κανείς από αυτο το σαιτ? Είναι στο σκρουτζ, από το epapoutsia.gr λεει. Δέχεται και paypal, εδρα βέβαια δηλώνει Zielona Góra
μου κάνει εντύπωση η πολύ χαμηλή τιμή
αν έχει κάποιος παραγγείλει ξανά και είναι οκ, να τα χτυπήσω
TAKISSS
Εγω πηρα την προηγουμενη εβδομαδα τα nike pegasus 37 στα 83 ευρώ. Ολα μια χαρά. Πληρωσα με paypal. Νομιζω εδρα βουλγαρία.
ThanasisBez
το epapoutsia ναι, Βουλγαρια! Ευχαριστώ πολύ φίλε
κι εμένα έφυγε παραγγελία!