Αρχική / Αξιολογήσεις / New Balance Fresh Foam X 880 v12

Μοιραστείτε αυτό το Άρθρο

Αξιολογήσεις / Επιλεγμένα

New Balance Fresh Foam X 880 v12

New Balance Fresh Foam X 880 v12

Κατηγορία: Trainer  –  Πάτημα: Ουδέτερο  –  Βάρος: 298γρ.  –  Drop: 10mm (32/22mm)

 

Ένας ιδιοκτήτης τεσσάρων καταστημάτων της γνωστής αμερικανικής αλυσίδας Fleetfeet (running specialty stores), δημοσίευσε μία λίστα με τα 20 best sellers των μαγαζιών του για το 2021. Η λίστα αυτή δεν περιείχε κανένα από τα γνωστά super shoes ή κάποιο άλλο με προηγμένο αφρό και χαρακτηριστικά. Αντιθέτως, στις πρώτες θέσεις έβρισκες κλασικές προτάσεις, όλες με EVA υλικό και βάρη που πλησίαζαν τα 300 γραμμάρια. Brooks Ghost, New Balance 880, Brooks Adrenaline GTS, Saucony Ride, New Balance 860, Hoka Clifton, Mizuno Rider και πάει λέγοντας. Μία μάλλον “βαρετή” λίστα, θα μπορούσε να πει κάποιος.

Κάποιος άλλος όμως θα μπορούσε να πει πως το “απλό” πουλάει, διότι δουλεύει για τους περισσοτέρους. Η πλειονότητα των δρομέων θέλει ένα παπούτσι που εφαρμόζει καλά, προστατεύει, αντέχει και δεν κοστίζει μια περιουσία. Σίγουρα η παραπάνω λίστα έχει κάποιους αστερίσκους, οι οποίοι δεν είναι της παρούσης, η γενικότερη εικόνα είναι ξεκάθαρη όμως: τα παραδοσιακά daily trainers, μπορεί να μην κερδίζουν τις εντυπώσεις αλλά κερδίζουν τον πελάτη.

Παρότι έχω τρέξει με πάρα πολλά μοντέλα της ΝΒ, αυτή είναι η πρώτη μου επαφή με την σειρά 880. Μάλλον έχει να κάνει με το ότι η εταιρεία ανέκαθεν διέθετε και πιο ψαγμένες επιλογές, οπότε κατευθυνόμουν προς τα εκεί.


Επάνω μέρος και εφαρμογή

Δύο ενωμένες στρώσεις πυκνού ζακάρ υφάσματος, πολύ απαλού και με κάποια ελαστικότητα. Ο εσωτερικός προφυλακτήρας είναι αρκετός και δίνει επιπλέον μέγεθος στο ήδη φαρδύ toe box.

Το μεσαίο τμήμα ενισχύεται από το περίγραμμα του logo της ΝΒ, το οποίο όμως δεν κάνει και πολλά πράγματα. Η γλώσσα είναι εντελώς ανεξάρτητη και παρόλο που δεν είναι παχιά, έχει μία πλούσια αίσθηση.

Η γλώσσα προσφέρει άνεση, χωρίς όμως να δυσκολεύει το σφίξιμο.

Το κολάρο είναι αρκετά σταθερό και “χτισμένο”, όπως θα περίμενε κανείς. Το αφρώδες εσωτερικά είναι άφθονο και καλύπτει μεγάλο εύρος.

Το upper του 880 είναι απλό σε γενικές γραμμές, με ποιοτικά και ανθεκτικά υλικά όμως. Το κύριο χαρακτηριστικό του είναι η ευρυχωρία, τόσο λόγω του καλουπιού του, όσο και της αδόμητης σχεδίασης.

Ο χώρος μπροστά είναι πολύς κι έχοντας σχετικά στενό πέλμα, αρχικά φοβήθηκα ότι θα κολυμπάει μέσα στο παπούτσι. Το μεσαίο τμήμα έχει κι αυτό αέρα αλλά η εφαρμογή σηκώνει αρκετό σφίξιμο και τελικά έρχεται στα μέτρα σου. Βοηθούν τα σωστά κορδόνια και το πάνελ τους. Η δε φτέρνα είναι πολύ σταθερή.

Το κολάρο έχει δύο εξωτερικές ενισχύσεις.

Το επάνω μέρος δεν κρύβει γενικά εκπλήξεις κι αν μάλιστα έχεις και φαρδύ πόδι, θα το εκτιμήσεις ιδιαίτερα. Αν όχι, παίζεις άφοβα με τα κορδόνια και ασφαλίζεις το πίσω μέρος, παίρνοντας ένα αρκετά καλό κράτημα για την κατηγορία του μοντέλου. Είναι άλλωστε κι ο χαρακτήρας του τέτοιος, που ποτέ δεν θα το ζορίσεις ιδιαίτερα.

Αν και ακόμη είναι νωρίς για να έχουμε εικόνα, θεωρώ ότι το ύφασμα ίσως υστερεί σε διαπνοή τις ζεστές ημέρες, λόγω της κλειστής του ύφανσης.

Σα νούμερο είναι εντελώς κανονικό.


Σόλα και πάτημα

Η σόλα αποτελείται από δύο διαφορετικούς αφρούς. Το μεγαλύτερο μέρος της είναι από Fresh Foam X (λευκό χρώμα) αλλά στα μετατάρσια συνδυάζεται με μία παχιά στρώση από FuelCell (πορτοκαλί χρώμα), ο οποίος είναι ελάχιστα πιο πυκνός σε ρύθμιση. Σκοπός της σχεδίασης είναι να δίνει μία μαλακή προσγείωση αρχικά και να ακολουθείται από μία πιο σταθερή, αλλά και λίγο πιο ελαστική απογείωση.

 

Εντύπωση κάνει η μεγάλη ποσότητα λαστίχου από κάτω. Εκτός του ότι καλύπτει σχεδόν όλη την επιφάνεια, είναι και αρκετά παχύ, οπότε υπολογίστε κορυφαία ανθεκτικότητα από την εξώσολα. Παρά το πάχος, το μοτίβο της και οι βαθειές αυλακώσεις επιτρέπουν πολύ μεγαλύτερη ευκαμψία απ’ όση θα περίμενες κανείς, πράγμα απαραίτητο σε ένα daily trainer.

To 880 έχει πολύ και μαλακό cushioning, ιδίως κάτω από την φτέρνα. Δεν έχει σε καμμία περίπτωση την βαθειά συμπίεση του FuelCell, σου δίνει όμως την αίσθηση ότι ποτέ δεν θα μείνεις απροστάτευτος, όσα κι αν είναι τα χιλιόμετρα. Συγχρόνως, έχει και ένα ελαφρύ bounce. Ο αφρός υποχωρεί αρχικά, γρήγορα όμως σταθεροποιείται και δίνει ένα κεντραρισμένο transition. Θυμίζει το 1080 σαν πρώτη επαφή με το έδαφος, απλά του λείπει το βάθος και η διαδρομή μέσα στην σόλα.

Το ίδιο πάνω κάτω ισχύει και για το εμπρόσθιο τμήμα, με την διαφορά ότι η προσθήκη του ελαφρώς πυκνότερου FuelCell το κάνει λίγο πιο σφιχτό αλλά και πιο ελαστικό, αν θελήσεις να κινηθείς γρηγορότερα. Όπως και να ‘χει, η αίσθηση στα δύο άκρα της σόλας είναι αρκετά κοντινή και ενιαία, παρά την μεγάλη υψομετρική διαφορά τους.

Σημαντικό ρόλο στην ευκολία του μοντέλου παίζει και η ευκαμψία του. Παρά την μεγάλη κάλυψη της εξώσολας, οι πολλές αυλακώσεις τού επιτρέπουν να “τσακίσει” σε οποιοδήποτε σημείο του ζητήσεις και τελικά να κατευθύνεις εσύ το παπούτσι όπως θες.

Το 880 θα ήταν ακόμη μαλακότερο, αν δεν είχε τόσο πολύ λάστιχο από κάτω. Στο πίσω μέρος δε, όπου είναι και λίγο πιο σκληρό, νοιώθεις καθαρά ότι φρενάρει την συμπίεση του Fresh Foam X. Φυσικά, αυτό δεν δημαίνει μικρότερη απορροφητικότητα συνολικά, απλά έχει να κάνει με την αίσθηση. Κατά την γνώμη μου πάντως, αν το λάστιχο είχε το μισό πάχος, οι ιδιότητες των δύο αφρών θα αναδεικνύοντο πολύ περισσότερο, χωρίς να χάνει και σε ανθεκτικότητα μάλιστα. Συν το βάρος που θα εξοικονομείτο.

Απ’ την άλλη, η κάλυψη της εξώσολας είναι ένας από τους λόγους που το παπούτσι είναι εξαιρετικά σταθερό. Σε συνδυασμό με την πολύ φαρδιά βάση και το πομπέ εσωτερικό πλαϊνό στην φτέρνα, δίνουν ένα ιδιαίτερα συμπαγές και ουδέτερο πάτημα, κατάλληλο ακόμη και για δρομείς που πρηνίζουν ελαφρώς (όπως εγώ).

Ενώ ουσιαστικά είναι ένα προπονητικό μοντέλο, η σόλα του New Balance είναι ικανή να τσιμπήσεις και λίγο τον ρυθμό. Ο FuelCell ζωντανεύει αν τον πιέσεις και το μόνο που ίσως σε κρατήσει πίσω είναι το βάρος του. Στην περίπτωσή μου δεν βοηθούσε κι η άνετη εφαρμογή του αλλά κάποιος με κανονικό ή φαρδύτερο πέλμα, που δεν είναι συνηθισμένος και σε πολύ ελαφριά μοντέλα, θεωρώ ότι εύκολα θα ανεβάσει μία ταχύτητα επάνω.


Συμπέρασμα

Το 880 ν12 κάθεται απέναντι από μοντέλα όπως τα Pegasus, Ghost, Ride, Velocity, Cumulus κτλ, όντας προστατευτικότερο και πιο μαλακό από τα περισσότερα από αυτά. Παράλληλα έχει και την απαιτούμενη σταθερότητα, πράγμα σημαντικό για την χρήση του.

Μπορεί να μην κουβαλάει εντυπωσιακά χαρακτηριστικά, όπως μας συνηθίζουν τελευταία οι εταιρείες, προσφέρει όμως την αξιοπιστία και την ανθεκτικότητα που ζητάς από ένα “workhorse”. Το δένεις, το ξεχνάς και τελικά βγάζεις μαζί του τον μεγαλύτερο όγκο μίας προετοιμασίας.

 

Μοιραστείτε αυτό το Άρθρο

Ο Νίκος Πήλικας είναι ερασιτέχνης δρομέας. Επειδή όμως δεν είναι καλός στο τρέξιμο, ασχολείται και με τα παρελκόμενα αυτού (π.χ. παπούτσια). Απ' ό,τι λένε, είναι καλύτερος σε αυτά...

6 Σχόλια

  1. Η κατάλληλη κριτική στην κατάλληλη ώρα, Πάνω που σκεφτόμουν αυτά, τα 1080 ή τα Ghost…
    Κατά την γνώμη σου, τι διαφορά έχουν;

  2. @desptsouk Χαχαχα… καλό αυτό!

    Βασικά το 880 συγκρίνεται απ’ ευθείας με το Ghost. Αρκετά καλύτερη η σόλα του ΝΒ αλλά το Brooks έχει πιο κλειστή εφαρμογή, αγκαλιάζει καλύτερα το πέλμα. Είναι και θέμα ποδιού, από εκεί και πέρα.
    Το 1080 είναι σίγουρα πιο cushioned, μία κατηγορία επάνω.

  3. Το 1080 δηλαδή είναι για μεγαλύτερες αποστάσεις; Αν και τώρα που το σκέφτομαι, γιατί να μην κοιτάξω και τα propel v2 (είχα τα 1); θα ήθελα ένα πολυεργαλείο τύπου ghost, αλλά να κάνει και τίποτα πιο γρήγορα αν θέλω…

  4. @desptsouk To 1080 είναι το premium μοντέλο από αυτά με Fresh Foam. Πιο μαλακό αλλά και πιο ογκώδες.
    Το Propel ν2 είναι αισθητά πιο σκληρό από το ν1.

  5. ευχαριστώ για τις απαντήσεις! μάλλον θα πρέπει να πάω να τα δοκιμάσω επιτόπου

  6. Επειδή είμαι ό,τι νά’ναι βρήκα τα zante pursuit σε outlet και τα πήρα. Ξέρω, είναι παλιό μοντέλο, αλλά όταν τα φόρεσα σκέφτηκα ότι είναι φοβερά παπούτσια και η τιμή τους ήταν πολύ τίμια

Αφήστε μια απάντηση