Αρχική / Αξιολογήσεις / New Balance Fresh Foam X 1080v14

Μοιραστείτε αυτό το Άρθρο

Αξιολογήσεις / Επιλεγμένα

New Balance Fresh Foam X 1080v14

New Balance Fresh Foam X 1080v14

Κατηγορία: Trainer
Υψη σόλας: 38
/32mm
Βάρος: 298 γρ.

 

Με το 1080v13 έκανα πολλά χιλιόμετρα. Το κράτησα στο rotation για καιρό, αποτελώντας ένα από τα βασικά προπονητικά μου. Ο νέος Fresh Foam X ήταν αυτό ακριβώς που ζητούσα για τα easy και recovery τρεξίματά μου. Μαλακός, προστατευτικός αλλά και με μία ελαστικότητα που έλειπε μέχρι τότε.

Όλα αυτά βέβαια είναι και υποκειμενικά, έχοντας να κάνουν και με την μηχανική του καθενός. Πατάω λίγο πιο μπροστά, ενώ ανέκαθεν μου ταίριαζε γάντι το 6άρι drop στα μοντέλα της ΝΒ. Παρ’ όλα αυτά, αρκετοί πιο “καθαροί” heel strikers έβρισκαν το παπούτσι μαλακότερο απ’ όσο θα ήθελαν. Πέραν αυτού, το καλούπι του είχε στενέψει. Παραδοσιακά το 1080 είχε πολύ φαρδιά γραμμή αλλά πλέον έδειχνε να πηγαίνει στην αντίθετη κατεύθυνση.

Εν πάση περιπτώσει, το v13 ήταν μία μετάβαση της σειράς και σίγουρα είχε και έναν αναγνωριστικό χαρακτήρα. Γι’ αυτό η εταιρεία έλαβε υπ’ όψιν το feedback του κοινού και έκανε τις απαραίτητες μικροδιορθώσεις. Το καλό είναι πως το DNA παραμένει.

Επάνω μέρος και εφαρμογή

Ως triple jacquard mesh περιγράφει το upper η εταιρεία. Δύο μαλακές στρώσεις υφάσματος ενωμένες, αμφότερες διάτρητες, και με αρκετή ελαστικότητα. Δεν έχει αλλάξει ιδιαίτερα από πριν, όντας λίγο πιο πυκνό και συμπαγές περιμετρικά. Ο προφυλακτήρας είναι ευρύς και δίνει πλάτος στην περιοχή, όχι όμως και ύψος.

Τρεις διαφορετικές ζώνες ύφανσης για διαπνοή και σταθερότητα.

Το midfoot είναι αρκετά ενισχυμένο. Στην εξωτερική πλευρά δεσπόζει το μεγάλο logo, στην εσωτερική ένα μικρότερο μαζί με κάποια overlays.

Παραδοσιακά overlays σε κάθε πλευρά.

Η γλώσσα έχει πλούσιο αφρώδες και ωραίο ύφασμα, ενώ συγκρατείται από δύο πολύ ελαστικές ταινίες που δένουν κι άλλο την περιοχή.

Πίσω έχουμε ένα σκληρό κολάρο, επενδεδυμένο με πολύ και μαλακό υλικό. Είναι περισσότερο από πριν, ενώ παραμένει το ωραίο παχύ μαξιλαράκι στο τελείωμα.

Κατ’ αρχάς να πω ότι στο λίγο λεπτύτερο πόδι μου, το upper του v13 είχε ταιριάξει απόλυτα, εν αντιθέσει με αυτό των προηγουμένων εκδόσεων που μου ήταν αρκετά χαλαρό μπροστά. Αντικειμενικά πάντως, η εφαρμογή του θεωρείτο σχετικά στενή. Γι’ αυτό και κάποιοι πήγαιναν στην 2E έκδοση ή ανέβαιναν μισό νούμερο.

Πλέον τα πράγματα είναι κανονικά, λίγο πολύ στον μέσο όρο της κατηγορίας. Το μεγάλο πέταλο του προφυλακτήρα δίνει επαρκές πλάτος στο toe box, αν και παραμένει σχετικά ρηχό. Η σημαντική διαφορά όμως είναι στα μετατάρσια, όπου δεν έχεις πια την σφιχτή αίσθηση του v13. Βοηθάει και η ελαστικότητα του υφάσματος σε αυτό.

Περισσότερος αέρας στην αρχή του toe box.

Ο προφυλακτήρας έχει μεγάλη περίμετρο και δίνει στρογγυλεμένο σχήμα στην περιοχή.

Στο μέσο το κράτημα παραμένει πολύ καλό και σταθερό. Το παχύ αφρώδες επιτρέπει όσο σφίξιμο θες από τα λεπτά κορδόνια, αν και κάτι τέτοιο δεν είναι απαραίτητο. Πλαϊνά και γλώσσα κλείνουν σωστά γύρω από το πέλμα, δένοντας έτσι την εφαρμογή καθ’ όλο το μήκος του παπουτσιού. Απ’ την άλλη, επειδή υπάρχει αρκετό υλικό στο midfoot, δεν αποκλείεται κάποιος με φαρδύτερο πέλμα να νοιώσει λίγο στριμωγμένος. Παίζοντας όμως με τα κορδόνια, νομίζω ότι θα το φέρει στα μέτρα του.

Η φτέρνα κλειδώνει πολύ εύκολα, ακόμη και με μέτριο σφίξιμο. Το μαλακό αφρώδες δεν επηρεάζει καθόλου το κράτημα, αντιθέτως δίνει και την πολυτέλεια που περιμένεις από ένα τέτοιο μοντέλο. Και όπως ξαναείπα, το αφράτο μαξιλάρι στον αχίλλειο είναι υπέροχο!

Στιβαρότητα και άνεση στο πίσω μέρος.

Η ΝΒ κάνει τις επεμβάσεις που χρειαζόντουσαν και προσφέρει τον επιπλέον χώρο που για κάποιους έλειπε από το προηγούμενο 1080. Εξακολουθεί να έχει πιο κλειστή γραμμή αλλά όχι και στενή πλέον. Στρίβει εύκολα, κρατάει το πέλμα επάνω στην βάση, έχοντας παράλληλα την άνεση, τα ποιοτικά υλικά και την premium αίσθηση που απαιτεί η κατηγορία. Όπως συμβαίνει συνήθως ωστόσο, η εφαρμογή εξαρτάται και από το κάθε πόδι. Στο δικό μου πάντως, είναι ακριβώς όπως θα την ήθελα.

Όσον αφορά την διαπνοή, πιθανώς να υστερεί λίγο τους ζεστούς μήνες. Πολύ αφρώδες και υλικό, με την εσωτερική στρώση να έχει κλειστή ύφανση στο μεσαίο τμήμα. Σαν νούμερο είναι απολύτως κανονικό.

Η πυκνή ύφανση εσωτερικά μειώνει την διαπνοή.

Σόλα και πάτημα

Οπτικά η σόλα του νέου 1080 δείχνει να παραμένει ίδια, στην πραγματικότητα όμως φέρει κάποιες αλλαγές. Δεν είναι μεγάλες, είναι όμως τελικά ουσιαστικές.

Ο αφρός παραμένει ο Fresh Foam X. Πρόκειται μεν για μία EVA σύνθεση, διαφορετική όμως σε συμπεριφορά από τις συνήθεις εφαρμογές του υλικού. Η γεωμετρία του διατηρεί τα κοίλα και κυρτά σχήματα στα τοιχώματα, τα οποία ανέκαθεν τον χαρακτήριζαν. Θεωρητικά οι κοιλότητες εξωτερικά ενισχύουν την συμπίεση, ενώ οι προεξοχές εσωτερικά, την σταθερότητα. Για όσους θυμούνται, ο Fresh Foam αρχικά έφερε εξάγωνα στα πλαϊνά του, τα οποία εξελίχθηκαν σε ακανόνιστα σχήματα.

Πιο κάθετη η σόλα στην εσωτερική πλευρά και με διαφορετική σχεδίαση.

Αυτό που εμφανώς έχει αλλάξει, είναι το πλάτος της βάσης στην μέση και μπροστά, έχοντας αυξηθεί κατά περίπου μισό εκατοστό. Υποθέτω ότι κάποιοι έβρισκαν το v13 να υστερεί σε σταθερότητα, δεδομένου του πολύ μαλακού FF X.

Ελάχιστο σκάψιμο στο μέσο, για καλύτερη στήριξη της καμάρας και μεγαλύτερη στρεπτική ακαμψία.

Η εξώσολα είναι το τμήμα που έχουμε τις μεγαλύτερες αλλαγές. Εντελώς διαφορετικό μοτίβο, με περισσότερο λάστιχο στην φτέρνα, ένα μεγάλο περιμετρικό πέταλο μπροστά και μία “νησίδα” ανάμεσά του. Η σχεδίαση αυτή προσθέτει ακαμψία στο forefoot και ελέγχει την συμπίεση του αφρού. Η πρόσφυση δεν με προβλημάτισε ποτέ, αν και δεν έτυχε να το τρέξω σε βρεγμένη επιφάνεια.

Το v13 ήταν αντικειμενικά πολύ μαλακό. Καθώς έχω ένα πιο γεμάτο πάτημα και φορτίζω λιγότερο το πίσω μέρος, το transition κατέληγε αρκετά ισορροπημένο και η βύθιση ποτέ ανεξέλεγκτη. Ωστόσο, για κάποιον που προσγειώνεται ξεκάθαρα ή πιο βαριά στην φτέρνα, η συμπίεση ίσως ήταν περισσότερη απ’ όσο θα ήθελε.

Η New Balance άκουσε τους δρομείς και σέταρε την σόλα ελαφρώς διαφορετικά. Ο αφρός έχει μία πιο πυκνή ρύθμιση, με την νέα εξώσολα να τον κοντρολάρει λίγο περισσότερο. Για να μην δημιουργούνται λάθος εντυπώσεις, ο Fresh Foam X παραμένει χαρακτηριστικά μαλακός, πολύ γλυκός και με ατελείωτη προστασία. Θα έλεγα μάλιστα ότι στον δρόμο μοιάζει ψηλότερος από 38/32mm. Συμπιέζεται πανεύκολα, όσο αργά και να πηγαίνεις, έχοντας ενιαίο cushioning σε όλο το μήκος του. Απλά όλο αυτό είναι λίγο πιο μετριασμένο σε σχέση με πριν. Αν όμως δεν έχεις τρέξει με το προηγούμενο, δεν θα το καταλάβεις. Στην συνολική αίσθηση βοηθάει και ο παχύς ανατομικός πάτος.

Στα μετατάρσια η σόλα έχει τεράστια απορροφητικότητα.

Από εκεί και πέρα, οι όποιες αλλαγές έχουν να κάνουν με τον τρόπο που κινείται το παπούτσι. Εν αντιθέσει με πριν, εδώ το rocker συμμετέχει στην μετάβαση και δεν “πνίγεται” από τον μαλακό αφρό. Αφενός έχει λίγο μεγαλύτερη γωνία, αφετέρου το σφιχτότερο και πιο άκαμπτο forefoot, όπως και το λάστιχο από κάτω, την κρατούν πιο σταθερή και το πέλμα δουλεύει επάνω της. Έμφαση έχει δοθεί και στην γωνία πίσω, με την λοξή φτέρνα να ευνοεί την προσγείωση λίγο πιο μπροστά. Κι όλο αυτό φαίνεται και στην πράξη, με το 1080 να έχει ένα ιδιαίτερα ομαλό και αβίαστο transition.

Μεγάλες γωνίες και στα δύο άκρα.

Το νέο μοντέλο είναι και πιο σταθερό, για όλους τους λόγους που περιγράψαμε. Πυκνότερο softness, πλάτος βάσης και εξώσολα, δίνουν ένα πιο κεντραρισμένο πάτημα εξ αρχής. Δεν είχα πρόβλημα πριν, φαντάζομαι όμως πως κάποιοι μπορεί να είχαν. Ούτε και τώρα πλησιάζει την στιβαρότητα της σειράς μέχρι την 12η έκδοση, η δουλειά όμως γίνεται επαρκώς.

Το μοντέλο είναι ιδανικό για οποιουδήποτε είδους αργό τρέξιμο. Σε εξυπηρετεί ασχέτως του πώς πατάς, μιας και έχει την ίδια συμπεριφορά και αίσθηση από πίσω μέχρι εμπρός. Προσωπικά το βρίσκω τρομερά ξεκούραστο, εύκολο και απολαυστικό. Εξίσου με το αγαπημένο v13, παρά τις μικροδιαφορές τους. Όσοι μάλιστα έχουν κοντύτερο διασκελισμό και μεγαλύτερο cadence, θα εκμεταλλευτούν καλύτερα και το rocker που περνούσε απαρατήρητο πριν. Εξάλλου, είναι πλέον απαραίτητο εδώ, αφού αλλιώς το άκαμπτο forefoot θα δυσχέραινε την απογείωση.

Η ευκαμψία είναι περιορισμένη, έχοντας ουσιαστικά μόνο ένα αρχικό flex point. Μετά αναλαμβάνει το rocker.

Πέραν της προφανούς χρήσης του 1080, εμένα μου άρεσε και σε λίγο πιο ζωντανούς ρυθμούς. Παρά την μαλακή αίσθηση, βρίσκω το Fresh Foam X ενεργητικό και με κάποια επιστροφή. Όπως και το v13, δεν έμενε πίσω σε κάποια προοδευτικά τρεξίματα ή αν τύχαινε να παρασυρθώ μέσα σε ένα easy run. Ξέρω κάποιους που δεν θα συμφωνούσαν εδώ μαζί μου, οπότε αυτό έχει να κάνει και με την μηχανική μου προφανώς. Πατάω πιο δυνατά και μπροστά, εκμεταλλευόμενος περισσότερο έτσι την συμπίεσή του. Σε κάθε περίπτωση πάντως, ο αφρός δεν συμπεριφέρεται σαν ένας συνηθισμένος EVA. Απ’ την άλλη, το πλάτος της σόλας κόβει λίγο από την αμεσότητα του transition εν συγκρίσει με πριν.

Το μόνο αρνητικό είναι η μεγάλη αύξηση του βάρους του, με την φαρδύτερη πλατφόρμα και τον πυκνότερο αφρό να προσθέτουν 30 γραμμάρια. Αντικειμενικά αυτό δεν αποτελεί μειονέκτημα, αφού τόσο ζυγίζουν και τα υπόλοιπα μοντέλα της κατηγορίας αυτής. Παρ’ όλα αυτά, χάνεται το πλεονέκτημα που είχε το v13 με τα μόλις 260 γραμμάριά του.

Συμπέρασμα

Ο νέος Fresh Foam με εντυπωσιάζει και πάλι με την απόδοσή του, δείχνοντας ότι οι EVA έχουν ακόμη πράγματα να δώσουν. Μαλακό, βαθύ και ζωντανό cushioning, ικανό να σου περιποιηθεί τα πόδια σε οποιεσδήποτε συνθήκες. Λογικά κανείς δεν θα έχει πρόβλημα και με την εφαρμογή του επάνω μέρους, αφού διαθέτει πλέον τον αέρα που του έλειπε.

Αν με ρωτήσετε, ακόμη και ίδιο να είχε παραμείνει το παπούτσι, εγώ θα ήμουν ευχαριστημένος. Είχα ταιριάξει πολύ με το v13, ακόμη και στα σημεία που άλλοι έβρισκαν ότι χρειαζόταν βελτιώσεις. Η νέα έκδοση δεν χαλάει την σχέση μου με την σειρά, αφού κρατάει τον χαρακτήρα της αλλά παράλληλα διευρύνει το κοινό της με τις όποιες διορθώσεις. Μόνο λίγη δίαιτα θα ήθελα στο μέλλον.

 

Μοιραστείτε αυτό το Άρθρο

Ο Νίκος Πήλικας είναι ερασιτέχνης δρομέας. Επειδή όμως δεν είναι καλός στο τρέξιμο, ασχολείται και με τα παρελκόμενα αυτού (π.χ. παπούτσια). Απ' ό,τι λένε, είναι καλύτερος σε αυτά...

3 Σχόλια

  1. Καλησπερα και ευχαριστουμε για το review . Εχω το v13 το οποιο χρησιμοποιω αποκλειστικα για easy runs. Oντως παταω midfoot και πισω αλλα ακομα και σε συγκεντρωμενο τρεξιμο με δυνατο πατημα ενω αισθανομαι bounce απλως δεν βγαινει σε pace. Eχω φτιαξει ενα rotation με rebel v3 ,μαch 5 το v13 και το vaporfly next 2 ψαχνω για ενα long run παπουτσι που να μπορει ομως να ανταπεξλθει και σε προοδευτικο οποτε ισως το V14 να μου ταιριαζει . Μια ερωτηση για το μηκος .εχω σχετικα στενο και μακρυ ποδι για το μεγεθος μου (45) στο v13 εχω παει σε 45 το οποιο φοραω μονο με λεπτη καλτσα. Δοκιμασα μισο παραπανω αλλα ειχα θεμα με την εφαρμογη πισω ….

  2. @dimitris_christoforidis Τελικά μόνο σ’ εμένα πάει και πιο σβέλτα το 1080.
    Όχι Δημήτρη, μάλλον δεν είναι το ν14 αυτό που ψάχνεις. Δες κάτι σε Superblast ή Neo Vista.
    Στην ερώτησή σου περί μεγέθους, τo νέο 1080 είναι σαφώς πιο άνετο.

  3. @dimitris_christoforidis όπως λέει και ο Νίκος καλύτερα να πας σε Neo Vista παρά στο 14.
    Έχω το V13 και το Vista ,το δεύτερο για τα δικά μου δεδομένα είναι πολύ καλύτερο.ανεβαζει και πιο εύκολα ρυθμο.

Αφήστε μια απάντηση