Saucony Ride 9 - goRUN

Μοιραστείτε αυτό το Άρθρο

Αξιολογήσεις / Επιλεγμένα

Saucony Ride 9

Saucony Ride 9

Κατηγορία: Trainer – Ουδέτερο πάτημα – Βάρος: 260γρ. – 8mm drop (27/19mm)

Το Ride είναι από τα πιο δημοφιλή μοντέλα, όχι μόνο της Saucony αλλά και της αγοράς του running παπουτσιού γενικότερα. Με αυτό, αλλά και το Guide, η εταιρεία λάνσαρε τα 8mm drop στα παραδοσιακά της μοντέλα το 2012, στοχεύοντας σε ένα πιο “αποδοτικό” τρέξιμο.
Χωρίς σχεδιαστικές υπερβολές, το Ride προσέφερε απορροφητικότητα, χαμηλό βάρος, universal εφαρμογή και πάντα, σε λογική τιμή. Πολύ σημαντικό επίσης, είναι το γεγονός ότι κάθε επόμενη έκδοση δεν διαφοροποιείτο σε μεγάλο βαθμό από την προηγούμενη, με αποτέλεσμα να μην κρύβει δυσάρεστες εκπλήξεις για τον δρομέα, όπως έχουμε δει να συμβαίνει με άλλα παπούτσια της αγοράς.
Ας δούμε όμως τι καινούργιο έχουμε στην 9η έκδοση.

Επάνω μέρος

Στο Ride 8, η Saucony αφαίρεσε (επιτέλους!) τα χοντρά και άκαμπτα δομικά στοιχεία (overlays) που ήταν ραμμένα έπανω στο διχτυωτό, αντικαθιστώντας τα με το γνωστό FlexFilm, δηλαδή λεπτές και ιδιαίτερα εύκαμπτες λωρίδες υλικού, ενσωματωμένες στο ύφασμα. Στο 9, το upper “αποδομείται” ακόμη περισσότερο. Κατ’ αρχάς, ο προφυλακτήρας δακτύλων είναι από λεπτό συνθετικό και θερμοκολλημένος, εν αντιθέσει με τις προηγούμενες εκδόσεις που ήταν από χοντρό πλαστικό και με ραφές. Το ίδιο συμβαίνει και με το πλαίσιο επάνω στο οποίο έχουμε τις τρύπες των κορδονιών, όπως και στα στοιχεία στο μεσαίο τμήμα του παπουτσιού. Γενικότερα, το νέο μοντέλο έχει αποκτήσει ένα σύγχρονο επάνω μέρος, τόσο σε σχεδιασμό όσο και εμφάνιση, με τις ραφές να έχουν ελαχιστοποιηθεί και να παραμένουν όπου είναι απολύτως απαραίτητες. Η ύφανση είναι λεπτή και πυκνή (καμμία σχέση με το 7 και πίσω) και δείχνει να “δένει” σωστά με το FlexFilm.
Πλούσιο αφρώδες σε γλώσσα και κολάρο, ενώ τα κορδόνια είναι ιδιαίτερα ελαστικά, όπως σε όλα τα μοντέλα της εταιρείας.

img_2756

Παχύ και μαλακό αφρώδες σε γλώσσα και κολάρο

Προσωπικά, στις παλαιότερες εκδόσεις, έβρισκα την γραμμή του Ride κάπως “boxy”. Λίγο χαλαρό στην καμάρα και τα μετατάρσια, ενώ ακόμη κι αν έσφιγγες τα κορδόνια για μια πιο σφιχτή εφαρμογή, τελικά η ελαστικότητά τους άφηνε αρκετά “μπόσικα”. Δεν με ενοχλούσε αλλά σίγουρα δεν ήταν αυτό που θα ήθελα. Στο 9, τα πράγματα είναι αρκετά διαφορετικά. Το παπούτσι έχει εφαρμογή που θυμίζει πιο performance μοντέλο. Αγκαλιάζει το πέλμα καθ’ όλο το μήκος του και δίνει μια σιγουριά στην κίνηση, ακόμα και στις στροφές. Κανένας κίνδυνος ερεθισμού ή ενόχλησης από κάποιο πλαστικό στοιχείο, μιας και πλέον απουσιάζουν πλήρως και το FlexFilm ακολουθεί σα να μην υπάρχει. Η παχιά γλώσσα προστατεύει τους ταρσούς, ακόμη κι αν σφίξεις πολύ τα κορδόνια. Επίσης, όσοι έχουν φορέσει τις εκδόσεις πριν το 8, θα θυμούνται ότι η διαπνοή τους ήταν κακή, λόγω του πολύ χοντρού διχτυωτού. Κάτι τέτοιο δεν ισχύει πλέον. Αντιθέτως, έτρεξα με το παπούτσι σε μια περίοδο με ιδιαίτερα υψηλή υγρασία και παρ’ όλα αυτά ανέπνεε πολύ καλά.

img_2755

Το πιο ελεύθερο επάνω μέρος και το FlexiFilm

Να σημειώσω ακόμη, ότι μου πήρε λίγες δοκιμές για να μπορέσω να κλειδώσω την φτέρνα, κάτι που τελικά κατάφερα χρησιμοποιώντας και τις έξτρα τρύπες. Γεγονός πάντως είναι ότι θα προτιμούσα τα κορδόνια να έχουν αρκετά λιγότερη ελαστικότητα, ώστε να διατηρείται η εφαρμογή που επιλέγεις σφίγγοντάς τα και να μην χαλαρώνει μετά από κάποια ώρα.
Τέλος, θα ήθελα να σταθώ στο εξής: το toe box δεν είναι ευρύχωρο. Αν δεν έχετε στενό πόδι, η αρχική αίσθηση που θα αποκομίσετε είναι πως κατά πάσα πιθανότητα θα υπάρξει πρόβλημα στα πολλά χιλιόμετρα. Προσέξτε όμως… τόσο το ύφασμα όσο και το FexFilm, μετά από 2-3 τρεξίματα “ανοίγουν” και μαλακώνουν αρκετά και πλέον ο χώρος μπροστά γίνεται πιο άνετος. Αυτό είναι κάτι που έχει αναφερθεί από όλους όσοι έχουν φορέσει το παπούτσι αλλά το διεπίστωσα κι εγώ, αρκετά νωρίς μάλιστα. Οπότε, η συμβουλή μου είναι να μην βγάλετε συμπέρασμα δοκιμάζοντάς το στο κατάστημα ή στην πρώτη προπόνηση, ούτε και να επιλέξετε μισό νούμερο μεγαλύτερο. Κάντε λίγη υπομονή.

Σόλα και πάτημα

Πλέον το Ride ενσωματώνει την τεχνολογία Everun. Το Everun είναι ένα υλικό TPU (Thermoplastic PolyUrethane, ευρεσιτεχνία της BASF), το οποίο διαφέρει από τους αφρούς EVA που χρησιμοποιούν οι περισσότερες εταιρείες. Θεωρητικά (αλλά και στην πράξη, όπως φαίνεται), έχει μεγαλύτερη διάρκεια ζωής και πολύ μικρότερες διακυμάνσεις στην πυκνότητά του όταν η θερμοκρασία αλλάζει. Αποτελείται από πολλά μικρά “σφαιρίδια”, ενωμένα μεταξύ τους, και το μεγάλο του πλεονέκτημα, όπως υποστηρίζει ο κατασκευαστής, είναι η “επιστροφή ενέργειας” που προσδίδει στο πάτημα κατά το τρέξιμο. Πρόκειται για την ίδια τεχνολογία που χρησιμοποιεί και η Adidas ως Boost, αν και οι δύο εταιρείες τοποθετούν διαφορετικά το υλικό στις σόλες τους.

saucony_guide_9_22

Το TPU υλικό από το οποίο αποτελείται το Everun

Εν προκειμένω, ακριβώς κάτω από τον εσωτερικό πάτο βρίσκεται μία στρώση Everun 3 χιλιοστών, καθ’ όλο το μήκος του παπουτσιού, κολλημένη επάνω στον υπόλοιπο αφρό που αποτελεί την σόλα. Όπως θα δούμε και παρακάτω, αυτή η λεπτή στρώση είναι αρκετή για να δώσει μια διαφορετική αίσθηση στο πάτημα. Η υπόλοιπη σόλα αποτελείται από “παραδοσιακό” αφρό (SSL τον ονομάζει η Saucony).
Η άλλη διαφοροποίηση από τα παλαιότερα μοντέλα είναι ο σχεδιασμός της εξώσολας. Πλέον έχουμε την Tri-Flex σχεδίαση στο εμπρόσθιο μέρος, η οποία αποτελείται από μαλακό λάστιχο σε διάταξη “V”, σαν ψαροκόκαλο, στοχεύοντας σε μεγαλύτερη ευκαμψία. Είναι μια σχεδίαση που πλέον η Saucony υιοθετεί σε όλα της τα μοντέλα.
Στον δρόμο τώρα, το Ride 9 δίνει αμέσως μια πολύ μαλακή αίσθηση, τόσο στην φτέρνα όσο και μπροστά. Νοιώθεις ξεκάθαρα ότι υπάρχει πολύ cushioning από κάτω. Αν παρατηρήσεις όμως πιο προσεχτικά τα πράγματα, διακρίνεις ότι το μαλακό πάτημα προέρχεται κυρίως από το Everun. Έχεις δηλαδή δύο στρώσεις μαλακού αφρού (εσωτερικό πάτο + Everun), ουσιαστικά σε άμεση επαφή με το πέλμα σου  και μετά αναλαμβάνει την δουλειά ο EVA αφρός, ο οποίος επειδή είναι λιγότερο μαλακός, κάνει το cushioning λίγο πιο σφιχτό και responsive, διακόπτοντας την βύθιση του ποδιού μέσα στην σόλα.

img_2758

Το Everun είναι τοποθετημένο κάτω από τον εσωτερικό πάτο

Σε πιο αργούς ρυθμούς, το παπούτσι δείχνει κάπως “ράθυμο”, κυρίως λόγω της πολύ μαλακής αίσθησης. Αν όμως πας λίγο πιο γρήγορα, και με προσγείωση ελαφρώς πιο μπροστά, το Ride αλλάζει αρκετά και γίνεται πιο άμεσο, ιδίως στο toe off. Σε αυτό σίγουρα συντελεί το bounce από το Everun αλλά και ο σχεδιασμός της εξώσολας μπροστά που κατανέμει ομαλότερα και πιο γλυκά την πίεση, κατά την μετάβαση από την προσγείωση στην απογείωση. Οι πολλές και βαθιές αυλακώσεις του Tri-Flex, λειτουργούν ως “ζώνες πρόσκρουσης”, απορροφώντας ομαλά τους κραδασμούς ενώ συγχρόνως δίνουν και μια ροή στο transition. Τουλάχιστον έτσι το αντιλήφθηκα εγώ όλες τις φορές που το έτρεξα.

img_2753

H Tri-Flex σχεδίαση της εξώσολας

Κατά τ’ άλλα, το παπούτσι είναι πολύ εύκαμπτο ενώ από θέμα βάρους, δε νομίζω ότι υπάρχει κάτι ελαφρύτερο στην κατηγορία του. Επίσης, το εμπρόσθιο μέρος της πλατφόρμας είναι ιδιαίτερα φαρδύ, δίνοντας κάποια μικρά χαρακτηριστικά stability. Σαν δρομέας που υπερπρηνίζει αρκετά, μου έγινε αμέσως αντιληπτό.
Για να είμαστε ξεκάθαροι, δεν πρόκειται για κάποιο “γρήγορο” μοντέλο που θα το επέλεγες και για μια tempo προπόνηση, για παράδειγμα. Αν και η εφαρμογή και το χαμηλό του βάρος προδιαθέτουν για κάτι τέτοιο, τα ύψη της σόλας σε αποκόβουν από τον δρόμο και λείπει η αμεσότητα παπουτσιών που προορίζονται για γρήγορες προπονήσεις. Δεν είναι κι ο σκόπος του τέτοιος, άλλωστε. Πρόκειται για ένα κλασικό trainer, με πολύ και μαλακό cushioning, όπου ο συνδυασμός Everun και EVA δίνουν ένα αποτέλεσμα που τελικά συγκεντρώνει περισσότερα χαρακτηριστικά από τα πιο πολλά μοντέλα της κατηγορίας του.

Σε σχέση με την προηγούμενη έκδοση, την οποία πάρα πολλοί δρομείς εμπιστεύονται, το Ride 9 είναι ελαφρώς πιο μαλακό σαν πρώτη αίσθηση, έχοντας ξεκάθαρα καλύτερο transition, πιο αβίαστο και γλυκό. Η εφαρμογή του είναι ελαφρώς πιο σφιχτή, δίνοντας μεγαλύτερη σιγουριά στο πάτημα. Η γνώμη μου είναι πως όσοι ήταν ικανοποιημένοι από το 8, θα ενθουσιαστούν με το 9.

14393856_10210317139429504_1012844368_o

 

Μοιραστείτε αυτό το Άρθρο

Ο Νίκος Πήλικας είναι ερασιτέχνης δρομέας. Επειδή όμως δεν είναι καλός στο τρέξιμο, ασχολείται και με τα παρελκόμενα αυτού (π.χ. παπούτσια). Απ' ό,τι λένε, είναι καλύτερος σε αυτά...

29 Σχόλια

  1. Ακόμη ένα εξαιρετικό review Νίκο!…

  2. @thanassispriskos Να ‘σαι καλά, Θανάση! 🙂

  3. Σε ευχαριστούμε και πάλι Νίκο @echetlos

    Το Everun στρώμα, παίζει ρόλο και στο cushioning (απορρόφηση κραδασμών) ή όχι?
    Άραγε, αν αυξανόταν το πάχος αυτού του στρώματος Everun και μειωνόταν αντίστοιχα το πάχος του υπολοίπου αφρού κατά πόσο θα άλλαζε η συμπεριφορά ενός τέτοιου παπουτσιού?

  4. @roberto4carlos Γεια σου, Μανώλη!
    Φυσικά και παίζει ρόλο το Everun και στο cushioning.
    Όπως γράφω και στο άρθρο, έχει να κάνει με τα χαρακτηριστικά που θέλεις να δώσεις στο κάθε μοντέλο.
    Για παράδειγμα, η Adidas στα Energy και Ultra χρησιμοποιεί μόνο TPU στην σόλα, το οποίο, ναι μεν είναι “βούτυρο” αλλά δίνει και μια αστάθεια στο παπούτσι. Απ’ την άλλη, στα μοντέλα που το συνδυάζει με παραδοσιακό αφρό EVA, κατ’ εμέ βγαίνει ένα πολύ πιο ισορροπημένο αποτέλεσμα.
    H Saucony ξεκίνησε φέτος την χρήση του TPU υλικού. Σίγουρα θα πειραματιστεί και θα λανσάρει μοντέλα με λιγότερο ή περισσότερο Everun. Ήδη αρχές του 2017 θα κυκλοφορήσει το Freedom, με σόλα εξ ολοκλήρου από Everun ενώ το Triumph 3 θα έχει διπλάσια ποσότητα υλικού στην φτέρνα από το 2.
    Μένει να δείξει τι προτιμάει και το κοινό…

  5. Καλό ακούγεται.
    Αν κ εχω αλλάξει mm το ride ειναι value for money

  6. πωπω όλα μ αρέσουν έτσι που τα παρουσιάζεις, κάνε και κανένα αρνητικό review ορέ σύντεκνε!

  7. @tzatzikis90 Σε όλα γράφω και τα αρνητικά τους, Τασούλη.
    Αλλά εντελώς “κακό” παπούτσι, δεν υπάρχει πια…

  8. Saucony Ride 9 for ever αντε και καλο ιστορικο Μαραθωνιο

  9. poy kalo einai go run ….

  10. Φαινεται πολυ καλο παπουτσι.Θα ηθελα να το δοκιμασω

  11. Το κερδισα στην κληρωση κ το δοκίμασα σήμερα.Είναι ότι καλύτερο έχω βάλει. Πραγματικα πολύ καλό.

  12. Συγχαρητήρια Αντώνη. Να μας γράψεις εντυπώσεις

  13. Το είδα σημερα, δεν το δοκίμασα γιατί είχα χοντρές κάλτσες. Ασε που είμαι φουλ από παπούτσι. Έχοντας 2 ride 7 το ειδα πολύ πιο performance. Αρκετά χαμηλό προφίλ γενικά, πολύ “racing” στυλ. Αρνητική εντυπωση μου έκανε το πάχος στο κολάρο. Τοσο πολύ; Επειδή είναι χαμηλότερο;
    Παντως πολύ θα θελα να το δοκιμάσω, με κέρδισε οπτικά

  14. @big-blue 1mm είναι η διαφορά στην σόλα με το 7 (αν δεν κάνω λάθος) και ίδια με το 8.
    Απλά έχει πιο streamlined σχεδίαση και σου φαίνεται χαμηλότερο το προφίλ.

  15. Δεν εννοώ το προφίλ της σόλας αλλά της γάστρας για να στο πω ναυτικά. Του upper (;) μάλλον λάθος το λεω, του παπουτσιού εκτός σόλας. Αν ηταν ιστιοπλοϊκό θα ηταν πολύ αγωνιστικό παντως:)

  16. Και με το 8 υπήρχε πολύ ραθυμια, ιδιως στα πολυ αργα χιλιόμετρα. Αφού κάποια στιγμη νόμιζα ότι το παπούτσι κραταγε το πόδι μου στο έδαφος και δεν το άφηνε να σηκωθεί.
    Ανεβάζοντας ρυθμούς, γινόταν όμως ολο και καλύτερο.

  17. @big-blue Α κατάλαβα, καπετάνιε… Όντως, δείχνει πιο σύγχρονο και “αεροδυναμικό” το upper.

  18. Παιδιά, έχει καμία σχέση το ride 9 με το jazz18 ? review για το τελευταίο να περιμένουμε ?

  19. @george67 Γιώργο, δεν το ξέρω καθόλου το Jazz.
    Ούτε και νομίζω να υπάρξει κάποια αξιολόγηση.
    Παλαιότερα πάντως, ήταν από τα κορυφαία value for money παπούτσια.

  20. Με Jazz ξεκίνησα, τα πρώτα 1000χλμ. Μετά brooks (2ζευγαρια) κ μετα ride (άλλα δυο).
    Το Jazz ειναι το εισαγωγικό της, όντως σε κάτι εκπτώσεις το βρίσκεις κάπου 50-55€. Όμως παιζει να βρεις κ το ride με 65;)

  21. Δοκιμάζοντας το παπούτσι στην έκθεση, έχω να πω πως σχέση με το 8 το νιώθεις να αγκαλιάζει καλύτερα το πόδι, ενω σε συζήτηση με τον πωλητή επιβεβαίωσε πως ενώ πολλοί δρομείς παραπονιόντουσαν ότι ένιωθαν αρκετά σκληρό το πάτημα της φτέρνας στο προηγούμενο μοντέλο(8) τώρα πλέον και με τη παρουσία του everun, άλλαξε η συμπεριφορά αυτή!

  22. Έχουμε εικόνα για την τιμή του 9 στην έκθεση;

  23. @harris_paganos Όλα τα μοντέλα της Saucony έχουν -20% στην έκθεση.
    Τα Ride είναι στα 140 αρχική, οπότε 112€.
    Κι έχει και πολλά ρούχα μισή τιμή.

  24. είναι σταθερό ?

  25. @diazz Στον μέσο όρο των ουδέτερων μοντέλων.
    Δεν είναι Mizuno ή Ghost (πολύ σταθερά) αλλά ούτε και είναι τόσο μαλακός ο αφρός για να σε κάνει να πρηνίσεις.

  26. Εχω το Ride9 εδω και 3 μήνες και ήμουν αρκετά δυσαρεστημένος με την αγορά του λόγω του ότι μπροστά στα δάχτυλα το ένιωθα σφιχτό ενώ όλο το υπόλοιπο παπούτσι έστρωνε γάντι. Την Κυριακή το μεσημέρι πηγαίνοντας για προπόνηση Long run (20χλμ) είπα να αφαιρέσω τους πάτους και να το δοκιμάσω….Το αποτέλεσμα ήταν απίστευτο, λες και φορούσα εντελώς διαφορετικό παπούτσι. Χωρίς τους πάτους ένιωσα καλύτερη επιστροφή ενέργειας κατά το τρέξιμο και όντας ελαφρύτερο με βοήθησε στην ανάπτυξη γρήγορου ρυθμού, εντάξει δεν είναι και Brooks Launch ούτε και Βοston αλλά γενικά για τα 70 ευρώ που έδωσα είναι αρκετά καλό παπούτσι.

  27. @valentinos_tselios Είναι όντως στενό αρχικά αλλά μετά από λίγο ανοίγει αρκετά. Τουλάχιστον έτσι συνέβη και σε μένα αλλά και σε άλλους που έχω μιλήσει.
    Σημασία έχει ότι βρήκες την λύση! 😉

  28. Έχοντας κάνεις περίπου 40χλμ με το παπούτσι, έχω να παρατηρήσω με την σειρά μου ότι.
    Σε σχέση με την έκδοση 8 που είχα φορέσει, το 9 μου φαίνεται αρκετά διαφορετικό στη σόλα, στο πάτημα, στην αίσθηση που σου δίνει στο δρόμο. Φαίνεται πιο σπιρτόζο και ζωηρό τόσο στα αργά κομμάτια, όσο και στα πιο γρήγορα, ενώ δίνει την εντύπωση ότι το πέλμα του ποδιού σου σχεδόν ακουμπάει στο έδαφος, έχοντας ελάχιστο υλικό να το χωρίζει ενδιάμεσα. (Για παράδειγμα η αίσθηση που μου δίνει το Brooks Launch 3 είναι ότι το πέλμα μου ακουμπάει πάνω σε μια πλατφόρμα άνετη και δραστική, η οποία πλατφόρμα φιλτράρει το κάθε τι
    κατά την επαφή της με το έδαφος.)

    Από θέμα εφαρμογής και αίσθησης, το Ride 9 είναι πολύ καλό, ενώ και εμφανισιακά μαγνητίζει τα βλέμματα.
    Αν και καθυστερημένα, είπα να γράψω και εγώ κάποιες εντυπώσεις .

  29. @roberto4carlos Όντως έχει πολλές διαφορές με τα προηγούμενα Ride, Μανώλη.
    Το Everun, αν και αποτελεί μόλις μία στρώση 3mm, κάνει διαφορά.

Αφήστε μια απάντηση