Αρχική / Αξιολογήσεις / Saucony Triumph ISO 5

Μοιραστείτε αυτό το Άρθρο

Αξιολογήσεις / Επιλεγμένα

Saucony Triumph ISO 5

Saucony Triumph ISO 5

Κατηγορία: Trainer – Ουδέτερο πάτημα – Βάρος: 320γρ. – 8mm drop (30/22mm)

 

Μέχρι πρότινος, τα δρομικά παπούτσια είχαν μία μάλλον μονοδιάστατη προσέγγιση, όσον αφορά τα χαρακτηριστκά τους. Σε γενικές γραμμές, αν ήθελες cushioning, αναγκαστικά αυτό συνοδευόταν και από έξτρα βάρος, το οποίο συνεπάγετο κι ένα πιο “τεμπέλικο” πάτημα. Αν ζητούσες σβελτάδα και λιγότερα γραμμάρια, αναγκαστικά θα έκανες παραχωρήσεις στο πάχος και την απορροφητικότητα της σόλας.
Εδώ και λίγα χρόνια, με τις νέες τεχνολογίες στα υλικά, οι συσχετισμοί αυτοί έχουν αλλάξει.

Το Triumph ISO 4 ήταν το πρώτο μοντέλο της σειράς, του οποίου η σόλα αποτελείτο εξ ολοκλήρου από Everun. Αυτή η αλλαγή, μπορεί να έκανε το παπούτσι βαρύτερο σε σχέση με το παρελθόν, του έδωσε όμως πολύ πιο δυναμικά χαρακτηριστικά στο πάτημα αλλά και αρκετά μεγαλύτερη διάρκεια ζωής. Είναι πολλές οι περιπτώσεις δρομέων που έχουν φτάσει σχεδόν σε τετραψήφιο αριθμό χιλιομέτρων με το συγκεκριμένο μοντέλο, κάτι που είναι άλλωστε ένα από τα πλεονεκτήματα της θερμοπλαστικής πολυουρεθάνης σε σχέση με τον κλασικό EVA αφρό.

Στη 5η έκδοση της ναυαρχίδας της (ως ISO, μιας και ως σκέτο Triumph κανονικά είμαστε στην 16η), η Saucony έκανε αρκετές αλλαγές. Παρότι το V4 μου άρεσε αρκετά για την κατηγορία που ανήκει, βρίσκω το νέο μοντέλο σαφώς βελτιωμένο στα σημεία.

Επάνω μέρος και εφαρμογή

Κατ’ αρχάς έχουμε ένα νέο διχτυωτό (engineered jacquard mesh), το οποίο είναι διπλής ύφανσης αλλά χωρίς επένδυση, εξαιρετικά λεπτό, εύκαμπτο, ελαστικό και διαπνέον. Ναι, όλα αυτά μαζί. Είναι σίγουρα ένα από τα δύο – τρία ελαφρύτερα υφάσματα που έχω δει σε δρομικό παπούτσι. Συγχρόνως, λόγω της επεξεργασίας του, μοιάζει και αρκετά ανθεκτικό. Όχι πως του V4 δεν ήταν μαλακό κι άνετο, εδώ όμως το πράγμα πάει πολύ παραπέρα. Ο προφυλακτήρας είναι πολύ πιο light και δεν υπάρχουν καθόλου overlays μπροστά.

Το ζακάρ ύφασμα είναι πραγματικά άψογο. Ο προφυλακτήρας είναι τόσο structured όσο χρειάζεται για να δίνει ύψος στο toe box.

Στο μεσαίο τμήμα έχουμε το γνωστό πλέον ISOFIT. Οι τρύπες των κορδονιών βρίσκονται επάνω σε τέσσερις ανεξάρτητες μεταξύ τους λωρίδες, έτσι ώστε να υπάρχει η δυνατότητα διαφορετικής ρύθμισης του δεσίματος ανά σημείο. Σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο, το κενό μεταξύ των λωριδών είναι μικρότερο, ενώ στην τελευταία κατεβαίνει αρκετά πιο χαμηλά, θυμίζοντας αυτό του Ride ISO. Επίσης, τα κορδόνια περνούν μέσα από κανονικές τρύπες και όχι θηλειές, όπως πριν.
Πέραν του ISOFIT, το κράτημα ενισχύεται και από τα μεγάλα logo σε κάθε πλευρά, τα οποία κάνουν την δουλειά τους, περνώντας όμως απαρατήρητα.

Μικρές αλλαγές στην σχεδίαση του ISOFIT βελτιώνουν την εφαρμογή στο σημείο. Η γλώσσα έπρεπε να είναι μακρύτερη.

Η γλώσσα ενώνεται με την σόλα και το υλικό στο πίσω μέρος με ένα κομμάτι υφάσματος. Ενώ στο ISO 4 έφτανε μέχρι την μέση, εδώ συνεχίζει έως επάνω. Είναι πολύ μαλακό και ελαστικό και φιλτράρει οποιαδήποτε πίεση θα μπορούσε να υπάρξει από τα overlays και τα τελειώματα του ISOFIT.

Η εσωτερική επένδυση ξεκινάει από τα μετατάρσια και ενώνεται με την γλώσσα.

To προηγούμενο μοντέλο είχε υπερβολικά πολύ αφρώδες στην γλώσσα και γύρω από τον αστράγαλο. Ναι μεν έδινε μια αίσθηση “πολυτέλειας” και άνεσης, τελικά όμως δυσκόλευε την ρύθμιση της εφαρμογής. Πλέον ο αφρός έχει μειωθεί αρκετά στα σημεία αυτά. Για να μην παρεξηγηθώ, το padding εξακολουθεί να είναι όσο πλούσιο επιβάλλει η κατηγορία του παπουτσιού, υπάρχει όμως μία ισορροπία και συνεργάζεται πολύ καλύτερα με το πόδι. Το δε κολάρο εξακολουθεί να είναι σκληρό, η επένδυση του όμως δεν σε αφήνει να το αντιληφθείς.

Πλούσια υλικά στο πίσω μέρος, χωρίς όμως το υπερβολικό αφρώδες του V4.

Αρκετές οι διαφορές στο επάνω μέρος και αυτό φαίνεται και στον δρόμο. Το νεό Triumph έχει αίσθηση “λιγότερου” παπουτσιού, νοιώθεις πως υπάρχει μικρότερος όγκος γύρω από το πόδι σου. Είπαμε πριν ότι το νέο mesh είναι πραγματικά πολύ καλό, ποτέ όμως δεν θα καταλάβεις πόσο. Κι αυτό διότι είναι τόσο λεπτό και stretchy που δεν θα αντιληφθείς καν ότι υπάρχει ύφασμα γύρω από τα δάχτυλά σου. Σε αυτό συντελεί και το αρκετά φαρδύ σχήμα του, όπως και το ύψος που του δίνει ο προφυλακτήρας. Εντάξει, ίσως αυτή η εντύπωσή μου να έχει να κάνει και με το ότι έχω λίγο πιο λεπτό πόδι από το κανονικό, πιστεύω όμως πως θα χωρέσουν εύκολα ακόμη και τα πιο φαρδιά πέλματα. Σε αυτό προσθέστε και την εξαιρετική διαπνοή του υλικού, κάτι που κάνει τα πράγματα ακόμη πιο ευχάριστα.

Πηγαίνοντας προς τα πίσω, η εφαρμογή εξακολουθεί να είναι άνετη αλλά όχι “μπόλικη”. Δεν ξέρω αν είναι κάποια από τις αλλαγές που ανέφερα ή ο συνδυασμός τους, το νέο upper όμως δένει καλύτερα στο πόδι. Σίγουρα σε αυτό βοηθάει η μείωση του αφρώδους, αφού πλέον το όποιο αρχικό σφίξιμο των κορδονιών διατηρείται και μετά. Στo review του V4, είχαμε πει πως ο πολύ αφρός στον αστράγαλο και την γλώσσα σε αφήνε με την εντύπωση πως το είχες σφίξει, μετά από λίγο όμως ξαναέπαιρνε το σχήμα του και το δέσιμο χαλάρωνε. Κάτι τέτοιο εδώ δεν ισχύει, βρίσκεις αμέσως την εφαρμογή που θες. Συν τοις άλλοις, έχω την αίσθηση πως το πιο “κλειστό” ISOFIT κρατάει πιο καλά το midfoot.
Μοναδικό μειονέκτημα, τα πολύ ελαστικά κορδόνια. Προσωπικά, τα άλλαξα μετά το πρώτο τρέξιμο και το κράτημα ήταν εμφανώς βελτιωμένο. Επίσης, το μήκος της γλώσσα συνεχίζει να είναι οριακό, κάτι που θα δυσκολέψει ελαφρώς όσους χρησιμοποιούν και τις έξτρα τρύπες.

Γενικότερα το Triumph 5 εφαρμόζει όπως ακριβώς πρέπει για την κατηγορία του. Πολύ άνετο μπροστά, σταθερό στη μέση και πίσω, με ποιοτικά υλικά και εσωτερικό. Οι μοναδικοί που ίσως δεν βολευτούν, θα είναι αυτοί με πραγματικά πολύ στενό πόδι.
Όσον αφορά το μέγεθος, πάτε άφοβα στο κανονικό σας.

Σόλα και πάτημα

Οι αλλαγές του νέου Triumph συνεχίζονται και κάτω από το πέλμα. Το προηγούμενο μοντέλο είχε μια σόλα εξ ολοκλήρου από Everun, μεγάλα επίπεδα απορροφητικότητας και πολύ σταθερό πάτημα. Παρ’ όλα αυτά, κάποιοι έβρισκαν το υλικό λίγο πιο σφιχτό, κυρίως σε σχέση με τις προηγούμενες εκδόσεις, όπου χρησιμοποιείτο κυρίως EVA αφρός. Προσωπικά, δεν ήμουν ένας από αυτούς αλλά η γνώμη των “παραδοσιακών” οπαδών της σειράς μετράει σίγουρα περισσότερο.

Full Everun και 2mm επιπλέον ύψους.

Η Saucony προσέθεσε 2mm επιπλέον Everun στην σόλα, διατηρώντας και την topsole των 3mm στο επάνω μέρος. Γεγονός πάντως είναι πως αυτή η πρόσθετη στρώση πολυουρεθάνης δεν γίνεται αντιληπτή και η σόλα μοιάζει σαν ένα ενιαίο κομμάτι.
Παρότι τα 2 χιλιοστά υλικού δεν είναι αμελητέα, κατά την γνώμη μου η ουσιαστική διαφορά στο πάτημα προκύπτει από τη νέα εξώσολα. Το μεγαλύτερο μέρος της καλύπτεται από crystal rubber, όπως αυτό του Freedom ISO. Είναι αρκετά πιο μαλακό, εύκαμπτο και λεπτό από το κλασικό λάστιχο, το οποίο έχει τοποθετηθεί μόνο γύρω από την φτέρνα και στο κέντρο του forefoot. Το Tri-Flex (μοτίβο – ψαροκόκκαλο) παραμένει, με την διαφορά όμως πως πλέον υπάρχουν μεγάλα ανοίγματα εκτεθειμένου Everun καθ’ όλο το μήκος της εξώσολας και κυρίως μπροστά. Θυμίζουμε ότι το προηγούμενο Triumph είχε αρκετά πιο παχύ λάστιχο από κάτω, με τις βαθειές αυλακώσεις να είναι μόνο κατά μήκος και όχι εγκάρσιες. Αυτό έδινε μεγάλη σταθερότητα στην σόλα, την έκανε όμως και πιο άκαμπτη.

Crystal rubber στην μεγαλύτερη επιφάνεια, ενώ με ελαφρώς πιο σκούρα απόχρωση διακρίνεται το carbon rubber στην φτέρνα και τα μεσαία “γαλόνια”.

Η συμπεριφορά του V5 είναι αισθητά διαφορετική από πριν. Κατ’ αρχάς είναι πιο μαλακό, παρόλο που εξακολουθεί να μην έχει σπογγώδη αίσθηση, όπως π.χ. το Boost. Ούτως ή άλλως, το Everun είχε ανέκαθεν πιο πυκνή και συμπαγή ρύθμιση από την πολυουρεθάνη της Adidas, γι’ αυτό και δεν χρειαζόταν έξτρα στηρίγματα για να συγκρατείται, όπως το Torsion System. Σε σχέση με το Triumph 4, υπάρχει λίγο παραπάνω αρχικό βούλιαγμα μέσα στον αφρό, το οποίο όμως και πάλι σταθεροποιείται γρήγορα. Είτε πατάς πίσω είτε πιο μπροστά, το cushioning είναι άφθονο και εμπνέει μεγάλη σιγουριά. Και το κυριότερο, η συμπεριφορά του παραμένει σταθερή καθ’ ολη την διάρκεια του τρεξίματος. Αυτό είναι άλλωστε και ένα από τα βασικά χαρακτηριστικά του TPU, δεν “κάθεται” όπως ο EVA.
Πέραν του παραπάνω softness, το V5 ρολάρει και αρκετά καλύτερα. Αυτό είναι ξεκάθαρα αποτέλεσμα της νέας εξώσολας, η οποία είναι πολύ πιο ευλύγιστη μπροστά, εγκαρσίως και κατά μήκος, κάνοντας το πάτημα σε αργούς ρυθμούς πιο ξεκούραστο. Σίγουρα χάνει ελαφρώς την σταθερότητα που παρείχε η προηγούμενη σχεδίαση, συνολικά όμως δείχνει να δουλεύει καλύτερα με το Everun.

Η νέα σχεδίαση της εξώσολας κάνει το Triumph αρκετά εύκαμπτο για τα 22mm της σόλας μπροστά.

Υπάρχουν δύο διαφορετικά Triumph 5. Ένα είναι αυτό που περιγράφεται στα χαρακτηριστικά του και ένα αυτό που θα αντιληφθείς τρέχοντας. Στα χαρτιά, έχουμε ένα από τα βαρύτερα μοντέλα της κατηγορίας του, σχεδόν σε τρομάζει μόλις διαβάσεις το νούμερο. Αυτό είναι άλλωστε και το μοναδικό μειονέκτημα του TPU. Ξεχάστε το όμως… Το παπούτσι έχει αίσθηση πολύ ελαφρύτερου μοντέλου. Κι αυτό οφείλεται στην βασική ιδιότητα της πολυουρεθάνης, την επιστροφή ενέργειας δηλαδή. Το παπούτσι σηκώνεται πολύ ευκολότερα απ’ όσο θα περίμενε κανείς, με το rebound να αυξάνεται όσο ανεβάζεις ρυθμό. Κι αν κάποιος αναρωτηθεί γιατί να ανεβάσεις ρυθμό με ένα τέτοιο παπούτσι, η απάντηση είναι… διότι μπορείς.
Σίγουρα δεν μιλάμε για up-tempo τρεξίματα, ενώ όμως οι περισσότεροι θα το προόριζαν κυρίως για long runs, το Triumph άνετα φοριέται και ως daily trainer. Κι αν τύχει και τσιμπήσεις παραπάνω τον ρυθμό, δεν θα δυσανασχετήσει. Έχει ένα ζωντανό και γλυκό πάτημα, χωρίς άσκοπη συμπίεση του αφρού και ο τρόπος που ρολάρει κρύβει σε μεγάλο βαθμό το βάρος του.

Κατά την άποψη μου και όπως προείπα, ο βασικός λόγος για την μεταμόρφωση του μοντέλου είναι η νέα εξώσολα. Θεωρώ ότι τα δύο επιπλέον χιλιοστά Everun δεν ήταν καν απαραίτητα, συν το ότι θα εξοικονομούνταν και κάποια γραμμάρια. Το crystal λάστιχο δίνει το έξτρα softness που πολλοί ήθελαν στο V4, ενώ η ευκαμψία του ταιριάζει περισσότερο με το υλικό της σόλας. Απ’ την άλλη βέβαια, παρότι είναι αρκετά σταθερό για neutral, υπολείπεται ελαφρώς από πριν στον τομέα αυτόν.
Έχουμε δει σε αρκετά μοντέλα τελευταία, τα πλαινά της σόλας να σηκώνονται πιο ψηλά, έτσι ώστε το πόδι να κάθεται “μέσα” σε αυτήν. Στο Triumph δεν έχουμε κάτι τέτοιο, ο εσωτερικός πάτος όμως έχει μια αντίστοιχη σχεδίαση (FormFit), δίνοντας παρόμοια αίσθηση.

Ο FormFit σχεδιασμός.


Συμπέρασμα

Το νέο Triumph ήταν μια πολύ ευχάριστη έκπληξη για εμένα. Όχι πως δεν περίμενα ότι θα ήταν καλό παπούτσι, απλά ανήκει εξ ορισμού σε εκείνα που δεν επιλέγω συχνά για τα τρεξίματά μου. Τελικά, πρόκειται για ένα μοντέλο φτιαγμένο από υλικά της premium cushioning κατηγορίας αλλά με το πάτημα της αμέσως επόμενης.

Βελτιωμένο σε μεγάλο βαθμό σε σχέση με το προηγούμενο και μάλιστα στα σημεία που θεωρούσα ότι έπρεπε (ποσότητα αφρώδους, ευκαμψία). Το ύφασμά του έχει κορυφαία αίσθηση, η εφαρμογή είναι τέτοια που δεν θα προβληματίσει ποτέ, ενώ είναι πλέον και πιο form fitting, εκτός από άνετη.
Η προστασία είναι στο maximum, με τη νέα εξώσολα όμως να αλλάζει την συμπεριφορά στον δρόμο, κάνοντάς την ξεκάθαρα πιο ζωντανή και ξεκούραστη. Και μάλιστα με τέτοιον τρόπο που το Triumph καταφέρνει να δείχνει ελαφρύτερο απ’ όσο πραγματικά είναι. Πέραν αυτού, όσοι ήθελαν μια λίγο πιο μαλακή αίσθηση από την σόλα, θεωρώ ότι πλέον θα είναι ικανοποιημένοι. Σε όλα αυτά προσθέστε και την μεγάλη διάρκεια ζωής του Everun και το πακέτο συμπληρώνεται.

Μοιραστείτε αυτό το Άρθρο

Ο Νίκος Πήλικας είναι ερασιτέχνης δρομέας. Επειδή όμως δεν είναι καλός στο τρέξιμο, ασχολείται και με τα παρελκόμενα αυτού (π.χ. παπούτσια). Απ' ό,τι λένε, είναι καλύτερος σε αυτά...

10 Σχόλια

  1. Ευχαριστούμε @echetlos Νίκο!
    Νομίζω παρατηρούμε τα όρια μεταξύ διαφόρων κατηγοριών παπουτσιων, να γίνονται όλο και πιο θολά, εννοοντας ότι το κάθε παπούτσι πλέον μπορεί να κάνει διάφορα πράγματα, και να τα κάνει και καλά!
    Ή μήπως ήταν πάντα έτσι?

  2. @roberto4carlos Ναι, βέβαια, ισχύει αυτό.
    Εδώ και 3-4 χρόνια όμως, παλαιότερα όχι τόσο.

  3. Ωραίο το review ρε συ Νίκο, ωραίο και το Triumph (αλήθεια το προφέρουμε τριούμφ όπως ή θεία μου τα σουτιέν, ή τράιαμφ όπως οι Άγγλοι; 🙂 ), αλλά το μάτι μου έπεσε σ’ αυτό το “συνεπάγετο” στην αρχή καθώς και το “χρησιμοποιείτο” κάπου στη μέση. Και σκέφτομαι τώρα εγώ ο καψερός, πρέπει να το βάλω κι αυτό στη λίστα με τις διαφορές βόρειας-νότιας Ελλάδας, μαζί με το σουβλάκι-καλαμάκι, τοστ-σαντουιτς, τυρί-κασέρι κλπ; Ή μήπως ήτο απλώς μια κρίση καθαρεύουσας; :p

  4. Τώρα που το ξαναβλέπω, αμερικάνικη εταιρία η saucony, οπότε τρίεμφ θα το λέγαμε το παπούτσι.

  5. @sotiris_diamantopoulos Χαχαχα… ρέντα είχες απόψε, Σωτήρη! 😀
    Καλά το έλεγε η θεία σου, γερμανική εταιρεία είναι.
    Όσον αφορά εμένα, διαρκώς είμαι σε κρίση καθαρευούσης! 😛

  6. Ευχαριστούμε πολύ Νίκο για την παρουσίαση. Προσωπικά είμαι πολύ ευχαριστημένος απο το 4 (εχω κάνει +-500 χλμ και το παπούτσι είναι σαν καινούργιο), οπότε οταν έρθει η ωρα για την αντικατάσταση του το 5 θα είναι υποψήφιο.

  7. Καλά το έλεγε η θεία σου, γερμανική εταιρεία είναι.

    Ίσως η πιο σημαντική, life-changing γνώση που έχω αποκομίσει από τούτον εδώ τον ιστότοπο!

  8. Χαχαχα… Ε ρε κέφια..!!

  9. Εγώ πάλι, γιατί διαβάζω ότι είναι αμερικάνικη εταιρία και ιδρυτής είναι ένας Ρώσος μετανάστης;

  10. Χαχαχα… κάτι δεν πάει καλά με αυτό το άρθρο!
    Για τα εσώρουχα Triumph λέμε, Γιώργο.

Αφήστε μια απάντηση