Αρχική / Αξιολογήσεις / Saucony Kinvara 10

Μοιραστείτε αυτό το Άρθρο

Αξιολογήσεις / Επιλεγμένα

Saucony Kinvara 10

Saucony Kinvara 10

Κατηγορία: Performance trainer – Ουδέτερο πάτημα – Βάρος: 221γρ. – 4mm drop (23/19mm)

“Simplicity is the ultimate sophistication”, λένε. Αυτό ακριβώς είχε στο μυαλό της η Saucony, όταν σχεδίαζε το πρώτο Kinvara 10 χρόνια πριν. Υιοθετώντας αρκετά στοιχεία από τη νέα τάση του μινιμαλισμού, χωρίς όμως να φτάσει στο άκρο του, λάνσαρε ένα μοντέλο που όρισε από μόνο του μία νέα κατηγορία. Όπως έχουμε ξαναγράψει, ήταν ένα πανάλαφρο παπούτσι με χαμηλό drop, επαρκή απορρόφηση αλλά και αμεσότητα συγχρόνως, πολύ εύκαμπτο και με το επάνω μέρος του απελευθερωμένο από τα πολλά πλαστικά στοιχεία που είχαν τα περισσότερα μοντέλα της εποχής. Μπορούσε να σε πάει και γρήγορα και μακρυά. Γενικότερα, το Kinvara δεν είχε τίποτα περιττό επάνω του και ευνοούσε ένα πιο φυσικό και αποδοτικό πάτημα.

Η εξέλιξη του μοντέλου όλα αυτά τα χρόνια δεν ήταν εύκολη υπόθεση. Δεν αρκούσε μόνο να το βελτιώσεις, έπρεπε συγχρόνως να διατηρείς και κάποιες σταθερές, οι οποίες έδιναν στο Kinvara τον συγκεκριμένο χαρακτήρα του. Για παράδειγμα, θεωρώ ότι στην 5η, 6η και 7η έκδοση, το παπούτσι είχε παρεκκλίνει από τον δρόμο του, ενώ με την Kinvara 9 έκανε πλήρη επαναφορά. Ίσως το καλύτερο Kinvara μέχρι τώρα. Ας δούμε τι μας φέρνει η Saucony στην επέτειο του μοντέλου.

Επάνω μέρος και εφαρμογή

Σχεδιαστικά, το Kinvara 10 “τιμάει” την πρώτη έκδοση, τόσο με τα κυματιστά overlays όσο και τον άσπρο – κόκκινο χρωματισμό, με τον οποίο λαναρίστηκε το παπούτσι το 2010. Σε προδιαθέτει για το τι να περιμένεις και στα υπόλοιπα.

Kinvara 1 και Kinvara 10

Το επάνω μέρος έχει μία ιδιαίτερη οπτικά ύφανση αλλά στην ουσία πρόκειται για engineered mesh. Είναι απίστευτα μαλακό και απαλό σε αίσθηση και με μικρή ελαστικότητα. Το toe box είναι εντελώς ελεύθερο από δομικά στοιχεία, με τις λεπτές λωρίδες του Flex Film να έχουν περισσότερο διακοσμητικό ρόλο παρά πρακτικό. Αντίστοιχα, ο προφυλακτήρας μοιάζει σαν προέκταση του υφάσματος, αφού είναι πολύ λεπτός και εύκαμπτος.

Το ύφασμα είναι πολύ μαλακό και ο προφυλακτήρας υποτυπώδης.

Το ίδιο λιτή είναι και η σχεδίαση στο υπόλοιπο τμήμα του παπουτσιού, με μόνο το ελαφρύ logo της εταιρείας να δίνει μια σχετική δομή στο upper. Το Κ10 είναι αρκετά απογυμνωμένο σε σχέση με το Κ9, το οποίο είχε κάποιες ενισχύσεις από τη μέση και πίσω, ασχέτως που δεν επηρέαζαν την αίσθησή του. Για την κατηγορία του μοντέλου, θεωρώ πολύ σωστή επιλογή τα εντελώς ανελαστικά και flat κορδόνια, όπως και τις στενές τρύπες απ’ όπου περνούν. Όπως τα δένεις, έτσι παραμένουν.

Ελάχιστα δομικά στοιχεία στο επάνω μέρος, θυμίζοντας τις πρώτες εκδόσεις.

Το αφρώδες στην γλώσσα και γύρω από τον αστράγαλο, ενώ δείχνει αρκετό, στην πραγματικότητα δεν είναι τόσο. Κάθεται αρκετά με το που μπαίνει το πόδι μέσα και σφίγγεις τα κορδόνια, φιλτράροντας μεν τα πάντα αλλά χωρίς να δυσκολεύει την εφαρμογή. Στις δύο πλευρές του κολάρου, έχουν τοποθετηθεί δύο μαξιλαράκια για να βοηθούν στην εφαρμογή και την άνεση.

Το αφρώδες είναι όσο και στο προηγούμενο μοντέλο. Προσφέρει άνεση, χωρίς όμως να δυσκολεύει την σφιχτή εφαρμογή.

Στα πέντε προηγούμενα μοντέλα, μεγάλη συζήτηση γινόταν σχετικά με το Pro-Lock. Προσωπικά, πάντα μου περνούσε απαρατήρητο και δεν έβρισκα ότι βοηθούσε και σε κάτι (εξαίρεση το Κ9). Παρ’ όλα αυτά, πολλοί ήταν εκείνοι που το έβρισκαν ενοχλητικό και ότι δημιουργούσε πίεση στο σημείο. Όπως και να ‘χει, Pro-Lock δεν υφίσταται πλέον.

To upper του Κ10 θυμίζει σε απλότητα τα τρία πρώτα μοντέλα της σειράς. Ουσιαστικά, όλη η εφαρμογή στηρίζεται σε ένα καλοσχεδιασμένο πατρόν και μερικά μικρά, συμπληρωματικά στοιχεία να βοηθούν. Το ύφασμα είναι από τα πιο μαλακά που έχω φορέσει, χωρίς όμως τον όγκο της κατασκευής που συναντούμε στα premium trainers. Κάθεται κολλητά πάνω στο πόδι σου κι εσύ το ρυθμίζεις από τα κορδόνια. Έτσι απλά.
Τσακίζει σε οποιοδήποτε σημείο τού ζητήσεις, πιθανά σημεία τριβής δεν υπάρχουν, ενώ το “τόσο-όσο” αφρώδες δίνει και ωραία αίσθηση εσωτερικά.

Το upper είναι εντελώς unstructured και δεν περιορίζει το πόδι σε κανένα σημείο.

Το εμπρόσθιο τμήμα, χωρίς να είναι φαρδύ, προσφέρει την απαραίτητη άνεση. Προφυλακτήρας ουσιαστικά δεν υπάρχει, ενώ ακόμη κι αν βρίσκουν τα δάχτυλα στο ύφασμα, αυτό είναι τόσο απαλό που δύσκολα θα δημιουργήσει πρόβλημα. Σε σχέση με το toe box του Κ9, είναι εξ αρχής πιο ευρύχωρο, καθώς εκείνο απαιτούσε κάποια τρεξίματα μέχρι να ανοίξει.
Στο midfoot η γλώσσα ενώνεται με την σόλα με μία λωρίδα ελαστικού υφάσματος. Το επιπλέον υλικό βοηθάει στο κράτημα της καμάρας, χωρίς όμως να στενεύει τον χώρο, όπως γινόταν με τις λωρίδες του Pro-Lock.
Στο πίσω μέρος, η φτέρνα κλειδώνει απόλυτα και θεωρώ ότι σε αυτό συμβάλλουν και τα δύο πλαινά μαξιλαράκια. Τελευταία, αυτή η σχεδίαση με τα ανεξάρτητα pads είναι αρκετά συχνή, με την διαφορά όμως πως σε άλλα μοντέλα το κολάρο δεν έχει αφρώδες, αφήνοντας τελικά πιο χαλαρή την περιοχή. Αντιθέτως, εδώ υπάρχει αφρώδες, με τα μαξιλαράκια να έρχονται και να “γεμίζουν” το όποιο κενό, θα λέγαμε.

Half-bootie σχεδίαση και κατάργηση του Pro-Lock.

Για μια ακόμη φορά, θα τονίσω την σημασία των σωστών κορδονιών, όσο κι αν φαίνεται αμελητέο ως χαρακτηριστικό. Αν τα κορδόνια έχουν μεγάλη ελαστικότητα, ιδίως αν κάθονται κι επάνω σε μια φουσκωμένη γλώσσα, η συνολική εφαρμογή επηρεάζεται. Αφενός σε ξεγελούν στο αρχικό σφίξιμο και αφετέρου, δεν το διατηρούν όταν τρέχεις. Στο Kinvara 10 τα κορδόνια δεν έχουν ελαστικότητα, είναι επίπεδα και περνούν μέσα από πολύ λεπτές “σχισμές”, αντί για στρογγυλές τρύπες. Αυτό σημαίνει ότι σε κάθε σημείο μπορούν να ρυθμιστούν σχεδόν ανεξάρτητα από το επόμενο αλλά και να κρατήσουν την συνολική τάση που αρχικά έδωσες, καθ’ όλη την διάρκεια του τρεξίματος. Το θεωρώ σημαντικό αυτό, κυρίως στα performance μοντέλα.

To K10 έχει από τα καλύτερα επάνω μέρη που έχω δοκιμάσει, ισορροπώντας ιδανικά μεταξύ άνεσης και σταθερότητας. Είναι από τις περιπτώσεις όπου η συνολική αίσθηση είναι μεγαλύτερη από το άθροισμα των επιμέρους χαρακτηριστικών. Απροβλημάτιστο ως προπονητικό, απόλυτα ασφαλές σε γρήγορους ρυθμούς και στροφές. Έλλειψη χώρου θα αντιμετωπίσει μόνο όποιος έχει αρκετά φαρδύ πέλμα και παραμείνει και για αρκετή ώρα στον δρόμο.
Σχετικά με το νούμερο, πάτε στο κανονικό σας.

Τα δύο μαλακά pads εκατέρωθεν της φτέρνας και η topsole από Everun.


Σόλα και πάτημα

Στην παρουσίαση του Kinvara 9, είχαμε δει πως η σόλα είχε σφίξει σε σχέση με τις προηγούμενες εκδόσεις, επαναφέροντας τον αρχικό χαρακτήρα του μοντέλου. Η ίδια ρύθμιση παραμένει και εδώ. Ο EVA διατηρείται ως το κύριο υλικό της σόλας κι από πάνω του, η επιπλέον στρώση 3mm από Everun. Τα ύψη της σόλας επίσης παραμένουν τα ίδια. Πιθανώς πολλοί να αναρωτιούνται γιατί η Saucony δεν τοποθετεί σε μεγαλύτερη αναλογία τον “καλό” της αφρό στα Kinvara, αν όχι εξ ολοκλήρου. Η απάντηση έχει να κάνει με το βάρος. Μπορεί η πολυουρεθάνη να έχει εξαιρετικές ιδιότητες κατά τ’ άλλα, είναι όμως αρκετά βαριά. Και σε ένα μοντέλο της κατηγορίας αυτής, τα γραμμάρια μετράνε.

Κάποιες αλλαγές έχουν γίνει στην εξώσολα. Η πιο εμφανής είναι η αφαίρεση του λαστίχου κάτω από τα μετατάρσια, αφήνοντας ακόμη περισσότερο εκτεθειμένο αφρό. Στα πρώτα Kinvara, υπήρχε ξεκάθαρα θέμα ανθεκτικότητας, όλοι το γνωρίζουν. Παρ’ όλα αυτά, στα πρόσφατα μοντέλα βελτιώθηκε σε μεγάλο βαθμό το πρόβλημα αυτό. Αν και δεν αναφέρεται πουθενά στις προδιαγραφές από την εταιρεία, θεωρώ ότι πλέον οι αφροί που παίζουν και ρόλο εξώσολας, αποτελούνται από μία rubberized σύνθεση και αντέχουν αρκετά περισσότερο. Το βλέπουμε και σε άλλους κατασκευαστές.
Από εκεί και πέρα, το Tri-Flex μοτίβο παραμένει. Σε σχέση με το Κ9 έχει προστεθεί μία τρίτη κατά μήκος αυλάκωση και πλέον τα “γαλόνια” έχουν μικρότερη επιφάνεια.

Το λάστιχο στην εξώσολα είναι λιγότερο από ποτέ.

Το πάτημα του νέου Kinvara είναι σχεδόν ίδιο με του προηγουμένου. Και λέω σχεδόν, διότι η μείωση του λαστίχου από κάτω και το λίγο διαφορετικό Tri-Flex, το κάνουν ένα κλικ πιο μαλακό και εύκαμπτο. Ίσως πάλι να είναι κι η ιδέα μου, μιας και με το Κ9 έχω γράψει κάμποσα χιλιόμετρα και ο αφρός έχει σίγουρα σκληρύνει.
Διατηρεί την προστατευτική αλλά σφιχτή του αίσθηση, σήμα κατατεθέν του μοντέλου, όντας όμως πιο σταθερό, κυρίως στο πίσω μέρος. Αυτό ήταν και το βασικό χαρακτηριστικό που διαφοροποιούσε το Kinvara 9 από τα τέσσερα προηγούμενα και επανέφερε στην σειρά την αίσθηση που είχαν οι πρώτες εκδόσεις.

Το πώς πατάει το παπούτσι είναι λίγο πολύ γνωστό. Από τις πιο versatile επιλογές της αγοράς, μπορεί να κινηθεί σε ένα μεγάλο εύρος ρυθμού και χρήσης.
Σαν καθημερινό προπονητικό, η μεγάλη ευκαμψία της σόλας, το χαμηλό βάρος και η επαρκής απορρόφηση, δίνουν έναν αβίαστο και “εύκολο” διασκελισμό. Πιθανώς σε κάποιους να λείψει το βαθύ cushioning πιο παραδοσιακών trainers, αν όμως τα ελεύθερά σας τρεξίματα δεν είναι πολύ αργά, σίγουρα θα εκτιμήσετε το ανέξοδο ρολάρισμά του και τα πολλά flex points της σόλας. Βοηθάει και το επάνω μέρος που εξαφανίζεται γύρω από το πόδι.

Το Kinvara είναι από τα πιο εύκαμπτα μοντέλα της αγοράς.

Φυσικά, στο μυαλό των περισσοτέρων το Kinvara είναι φτιαγμένο για πιο γρήγορους ρυθμούς. Κάπως έτσι έφτιαξε την φήμη του και σε αυτόν τον χαρακτήρα επέστρεψε με το Κ9. Το ίδιο συνεχίζει και τώρα. Όπως είχαμε δει και πέρυσι, οι μικροαλλαγές στην σόλα δίνουν ένα λίγο πιο σφιχτό αλλά πολύ πιο σταθερό πάτημα, το οποίο ευνοεί το γρήγορο transition. Βούλιαγμα στον αφρό δεν υπάρχει σε κανένα σημείο και παρά την ευκαμψία της και την απουσία λαστίχου, η σόλα δεν “απλώνει” ποτέ. Είναι από τις λίγες περιπτώσεις μοντέλων, όπου το εύκαμπτο forefoot συνδυάζεται με γρήγορο toe off αλλά και αίσθηση του εδάφους.
Όπως και το προηγούμενο, έτσι και το νέο μοντέλο μπορεί άνετα να μπει στον στίβο. Σφίγγεις λίγο παραπάνω τα κορδόνια… κι έφυγες. Το ύφασμα κρατάει, η σόλα δεν έχει ασάφεια, ακόμη και στις στροφές, ενώ το πάχος της μπροστά σε προστατεύει και από το κοπάνημα.

Τα χαρακτηριστικά του Kinvara, μπορεί να ευνοούν το midfoot πάτημα κατά βάση, θεωρώ όμως ότι και όσοι προσγειώνονται πιο πίσω, δεν θα έχουν πρόβλημα. Η σφιχτή φτέρνα ισορροπεί αμέσως με το που πατάς, ενώ η σχετικά φαρδιά βάση στην καμάρα συμβάλλει στην σταθερότητα.
Όσον αφορά την στρώση από Everun, δίνει ένα έξτρα pop στο πάτημα όσο ανεβάζεις ρυθμό. Συνολικά βέβαια, η σόλα του Kinvara δεν έχει την επιστροφή ενέργειας που προσφέρουν τα νέα υλικά, π.χ. η πολυουρεθάνη (Triumph), όπως όμως είπαμε και πριν, περισσότερο TPU θα επέφερε και αρκετά μεγαλύτερο βάρος. Συν τοις άλλοις, μην ξεχνάμε και τις minimal καταβολές του Kinvara. Απλό και καλοσχεδιασμένο upper, επαρκής προστασία κάτω από το πέλμα κι από εκεί και πέρα, η δουλειά να γίνεται από τα πόδια μας. Άλλωστε, γι’ αυτήν την “pure” αίσθηση αγαπήθηκε τόσο.

Συμπέρασμα

Η στροφή στο παρελθόν είχε ήδη γίνει με το Kinvara 9. Δεν θα ισχυριστώ πως τα V5, V6 και V7 δεν ήταν καλά παπούτσια, ίσα ίσα έκαναν την σειρά και πιο προσιτή στο ευρύτερο κοινό. Είχε όμως χαθεί κάτι από το DNA του μοντέλου, τουλάχιστον κατ’ εμέ. Με το Κ10, η Saucony συνεχίζει στον ίδιο δρόμο και μάλιστα, με βελτιώσεις στο, ήδη πολύ καλό, επάνω μέρος.

Είτε ως lightweight trainer είτε ως performance, το Kinvara 10 κάνει καλά την δουλειά του. Ελαφρύ, άνετο, προστατευτικό και γρήγορο, μπορεί να βγάλει σχεδόν όλων των ειδών τις προπονήσεις. Γνωρίζω πολλούς δρομείς που πήραν το παπούτσι μόνο για τα γρήγορα τρεξίματά τους και σύντομα κατέληξαν να το φορούν στα πάντα. Τέλος, αν δεν είστε εξοικειωμένοι με το χαμηλό drop, ας είστε λίγο προσεκτικοί στην αρχή, μέχρι να το συνηθισετε.

Μοιραστείτε αυτό το Άρθρο

Ο Νίκος Πήλικας είναι ερασιτέχνης δρομέας. Επειδή όμως δεν είναι καλός στο τρέξιμο, ασχολείται και με τα παρελκόμενα αυτού (π.χ. παπούτσια). Απ' ό,τι λένε, είναι καλύτερος σε αυτά...

12 Σχόλια

  1. Καταπληκτικό review, όπως πάντα!…

  2. 🙂

  3. Ξερουμε έχουμε ιδεα απο τιμη?

  4. Μολις το googlara μεση τιμη στα 100 με 105 . εχω μια δωρο επιταγη αξιας 60 ευρω απο saucony Νομιζω αξιζει να βαλω αλλα 40 να το παρω.
    . Ερωτηση χαζη αν μου επιτρεπετε .. ειναι αποκλειστικα για δρόμο η μπορεί να κανεις και ελαφρυ trial , Εννοω trial στυλ στιβου με το κοκκινο χαλικι στα παλια τερεν,,, η απλως χωματοδρομους .αν ξερει καποιος,

  5. @giorgos-pliakos Αν μιλάμε για σκέτο χώμα, δεν θα έχει πρόβλημα. Αν όμως υπάρχουν και πέτρες, δε νομίζω ότι ενδείκνυται. Δεν έχει σχεδόν καθόλου λάστιχο από κάτω.

  6. Νίκο σε ευχαριστούμε πολύ! Κάθε review είναι και ένας λόγος να κάτσω αναπαυτικά και να διαβάσω τα κείμενά σου!
    Στο τέλος των παρουσιάσεών σου, έχω την αίσθηση ότι νιώθω ήδη τα παπούτσια στο πόδι μου!!!
    Για το Kinvara δεν έχω να πω κάτι και η επαφή μου με τη Saucony αρκέστηκε σε 2 εκδόσεις Ride και 1 έκδοση Breakthrou! Αυτό όμως που με ενθουσιάζει με την εταιρεία είναι οι συνδυασμοί χρωμάτων που χρησιμοποιεί και πως παίζει μαζί τους! Εμφανισιακά την κατατάσσω πρώτη και με διαφορά και μόνο για λόγους εμφάνισης με βάζει στο τρυπάκι να αγοράσω κάποιο μοντέλο της!

  7. Να ‘σαι καλά, Μανώλη!

  8. “Μας κακαμαθαινεται κυριε πρεσβη”,οπως ελεγε και μια παλαια διαφημιση.Για αλλη μια φορα εξαιρετικο rewiew για ενα παπουτσι που το γουσταρα πολυ αλλα στο νημα επελεξα ZFF αφου τα δοκιμασα και τα δυο σε διαδρομο ελπιζω να μην εκανα παλι λαθος.

  9. @nikos19 Thanks, Νικ!
    Εντελώς διαφορετικά παπούτσια, παρόλο που η χρήση τους είναι ακριβώς η ίδια. Τα δύο άκρα αλλά εξίσου πολύ καλά μοντέλα.

  10. Πολύ ωραίο. Μπαίνει στα υπόψιν για τον ΑΜΑ 2019;)

  11. @echetlos ανάμεσα στο kinvara 10 και zff σε ποιο κλείνεις πιο πολυ ?
    για χρηση up tempo παντα .
    η μοναδικη μου εμπειρα απο kinvara ηταν με την εκδοση 7

  12. @panosgr Μακράν καλύτερο upper το Saucony.
    Η σόλα είναι θέμα γούστου. Πιστεύω ότι επειδή έχεις δυνατα πόδια κι είσαι και γρήγορος, το Κ10 θα σου ταιριάξει καλύτερα ίσως.
    Σημειωτέον, δεν έχει καμιά σχέση με το Κ7.

Αφήστε μια απάντηση