Κατηγορία: Trainer – Ουδέτερο πάτημα – Βάρος: 269γρ. – 8mm drop (27/19mm)
Το Ride, μέχρι και την 8η έκδοσή του, αποτελούσε ένα πολύ καλό προπονητικό παπούτσι, με πάτημα και εφαρμογή που ικανοποιούσαν τους περισσότερους δρομείς.
Στο επόμενο μοντέλο της σειράς, η Saucony προχώρησε ακόμη παραπέρα, προσθέτοντάς του χαρακτηριστικά που το έκαναν πιο ευέλικτο όσον αφορά τις χρήσεις του. Το Ride 9, με την ενσωμάτωση πλέον και του Everun, έγινε πιο σβέλτο και “ζωντανό”, το επάνω μέρος πιο ελεύθερο, ενώ το βάρος του ήταν το χαμηλότερο της κατηγορίας. Προσέφερε ένα “πλήρες πακέτο” και τελικά έγινε ένα από τα best seller της αγοράς.
Κι ενώ συνήθως οι εταιρείες επιλέγουν να μην πειράξουν παρά ελάχιστα την επόμενη έκδοση ενός επιτυχημένου μοντέλου, η Saucony προχώρησε σε λίγες αλλά σημαντικές αλλαγές, οι οποίες χωρίς να επηρεάζουν τον χαρακτήρα του Ride, καταφέρνουν τελικά να το εξελίξουν.
Επάνω μέρος
To Ride 9 είχε μία σχετικά σφιχτή εφαρμογή. Κρατούσε πολύ καλά την καμάρα αλλά κάποιος με φαρδύτερο του κανονικού πόδι, ίσως να το έβρισκε λίγο στενό μπροστά στα δάχτυλα. Γεγονός είναι πως το ύφασμα μετά από 2-3 τρεξίματα “άνοιγε”, δίνοντας τελικά επαρκή χώρο.
Στο νέο μοντέλο, τέτοιο θέμα δεν υφίσταται καν. Το κλασικό πυκνό διχτυωτό έδωσε την θέση του σε ένα σύγχρονο και πολύ πιο ανοιχτό engineered mesh, με μια μαλακή εσωτερική φόδρα. Το νέο ύφασμα είναι πολύ πιο εύκαμπτο και διαπνέον, αφήνοντας αρκετά περισσότερο χώρο στα δάχτυλα να απλώσουν. Πέραν αυτού, το Flexi Film, δηλαδή οι λεπτές συνθετικές λωρίδες που υπήρχαν στο πλάι του toe box και μέχρι το μέσο, έχουν αφαιρεθεί εντελώς, δίνοντας ακόμη μεγαλύτερη ελευθερία στην περιοχή μπροστά. Ο δε προφυλακτήρας δαχτύλων είναι πιο μικρός και μαλακός.
Από εκεί και πέρα, η χρήση του Flexi Film έχει μετατοπιστεί στην περιοχή του midfoot, κυρίως εσωτερικά στην περιοχή της καμάρας. Υπάρχει αρκετό υλικό, είναι η αλήθεια, δεν γίνεται αντιληπτό όμως καθώς είναι ιδιαίτερα εύκαμπτο και σωστά τοποθετημένο. Το κολάρο είναι σκληρό και πιο ψηλό από το προηγούμενο μοντέλο, ενώ το πλούσιο αφρώδες και τα μαλακά υλικά στην γλώσσα και γύρω από τον αστράγαλο παραμένουν.
Η συνολική αίσθηση τρέχοντας με το Ride 10 παραμένει σχεδόν η ίδια.
Ένα αρκετά “πολυτελές” περιβάλλον, που θυμίζει μοντέλα της ακριβότερης κατηγορίας, χωρίς ραφές ή σημεία που θα μπορούσαν να προκαλέσουν τυχόν ερεθισμούς. Το νέο mesh και η τοποθέτηση των δομικών στοιχείων, διατηρούν την σίγουρη εφαρμογή σε φτέρνα και καμάρα αλλά δίνουν μεγαλύτερη άνεση μπροστά, τόσο σε αίσθηση όσο και σε χώρο. H Saucony προφανώς άκουσε τους πελάτες της και διόρθωσε το συγκεκριμένο σημείο. Είναι πολύ σημαντικό για μια εταιρεία να δίνει βάση στο feedback.
Επιπλέον, αν και αυτό ίσως έχει να κάνει με την δική μου στενή φτέρνα, στο προηγούμενο Ride έπρεπε να χρησιμοποιήσω τις έξτρα τρύπες για να κλειδώσει το παπούτσι. Εδώ κάτι τέτοιο δεν χρειάστηκε ποτέ και μάλλον οφείλεται στο ελαφρώς ψηλότερο κολάρο.
Όπως και στο V9, έτσι και στο νέο Ride το upper μπορεί και συνδυάζει την απαιτούμενη άνεση για ένα long run με την “ασφαλή” εφαρμογή που ζητάς αν ανεβάσεις ρυθμό. Χωρίς εξεζητημένες λύσεις, συνεχίζει να έχει μια universal εφαρμογή, βελτιωμένη εκεί ακριβώς που χρειαζόταν. Ως εκ τούτου, οι όποιες εκπλήξεις κρύβει στους παλιούς του χρήστες, είναι μόνο θετικές.
Τέλος, το Ride συνεχίζει να είναι true to size, οπότε επιλέγετε το κανονικό σας νούμερο.
Σόλα και πάτημα
Η βασική διαφορά της προηγουμένης έκδοσης από τις παλαιότερες, ήταν η τοποθέτηση μίας στρώσης TPU (Thermoplastic PolyUrethane) πάνω από τον EVA αφρό, το γνωστό Everun. Παράλληλα, είχε αλλάξει εντελώς και η σχεδίαση της εξώσολας, δίνοντας μεγαλύτερη ευκαμψία και πρόσφυση. Αυτά διατηρούνται και στο V10.
Αυτό που διαφοροποιεί το νέο μοντέλο, όσον αφορά την σόλα, είναι ότι πλέον χρησιμοποιείται μία νέα σύνθεση EVA αφρού, ο Power Foam. Κατά την Saucony, ο νέος αφρός διατηρεί κατά 50% περισσότερο τις ιδιότητές του κατά την διάρκεια ενός τρεξίματος, ενώ είναι και πιο ανθεκτικός. Η σόλα είναι ενιαίας πυκνότητας, εν αντιθέσει με το V9 όπου στο κάτω μέρος της φτέρνας είχε μια πιο σκληρή στρώση EVA.
Από κάτω παραμένει ο γνωστός TriFlex σχεδιασμός, όπως σε όλα τα μοντέλα της εταιρείας πλέον, σε σχήμα ψαροκόκκαλου και με βαθιές αυλακώσεις.
Αποτέλεσμα όλων των παραπάνω είναι μία εμφανώς πιο μαλακή αίσθηση, ασχέτως του πώς προσγειώνεσαι. Τα 3mm Everun λειτουργούν ως πρώτη ζώνη πρόσκρουσης και μετά “αναλαμβάνει” ο Power Foam, σταθεροποιώντας το πάτημα ώστε να γίνει η μετάβαση στο toe off. Το cushioning είναι υπεραρκετό και προσωπικά μου άρεσε το ότι είχε την ίδια αίσθηση από πίσω μέχρι μπροστά, λόγω της ενιαίας πυκνότητας του αφρού. Στο transition μοιάζει με ένα πιο απορροφητικό Kinvara 8, για να έχετε μια εικόνα.
Πέραν της αντικραδασμικότητας που προσφέρουν τα υλικά, η στρώση από TPU ακριβώς κάτω από το πέλμα, δίνει και ένα ελαφρύ rebound, ιδίως σε πιο γρήγορους ρυθμούς, κάνοντας το Ride αρκετά ζωντανό.
Μεγάλη παραμένει κι η ευκαμψία του, ίσως και περισσότερη από του V9, κάτι που προσωπικά προτιμώ στα προπονητικά παπούτσια. Παρά την σχετικά ψηλή σόλα του, το πόδι έχει μια ελευθερία στην κίνησή του.
Το νέο μοντέλο της Saucony μπορεί να κάνει αρκετά πράγματα.
To cushioning είναι πολύ και μάλιστα ξεκούραστο, αφού δεν υπάρχει αίσθηση βουλιάγματος μέσα στον αφρό. Cushy but not mushy. Μπορεί να βγάλει μεγάλα τρεξίματα εντελώς απροβλημάτιστα, με το χαμηλό του βάρος να είναι σύμμαχος στα τελευταία χιλιόμετρα, όταν και επέρχεται η κόπωση. Επίσης, για αυτούς που χρησιμοποιούν προπονητικά μοντέλα στον μαραθώνιο, σίγουρα είναι από τις ασφαλέστερες επιλογές.
Από την άλλη, αν του ζητήσεις λίγο πιο ζωηρούς ρυθμούς, δεν θα δυσανασχετήσει. Το Everun και η άνετα σφιχτή του εφαρμογή το κάνουν αρκετά σβέλτο και μπορεί εύκολα να χρησιμοποιηθεί και για κάποιες tempo προπονήσεις.
Έχω την εντύπωση πως το Ride 9 ήταν ελαφρώς πιο άμεσο από το νέο μοντέλο, προφανώς λόγω του πιο σφιχτού αφρού αλλά η συνολική αίσθηση που αποκομίζεις γενικά δεν υστερεί.
Καταλήγοντας, να πούμε ότι η πλήρως καλυμμένη με λάστιχο εξώσολα (σκληρό πίσω, μαλακότερο μπροστά) εξασφαλίζει αρκετά χιλιόμετρα ζωής.
Συμπέρασμα
Τα τελευταία 2-3 χρόνια, η συγκεκριμένη κατηγορία των daily trainers έχει αλλάξει. Ενώ μέχρι πρότινος αποτελούσε απλά την οικονομική πρόταση σε σχέση με τα premium μοντέλα κάθε εταιρείας, πλέον έχει σαν στόχο να προσφέρει ένα προπονητικό παπούτσι που να είναι ικανό για παραπάνω από μία χρήσεις.
Ισορροπεί ιδανικά μεταξύ των cushioned και performance μοντέλων, συνδυάζοντας προστασία, σβελτάδα, χαμηλό βάρος και “σίγουρη” εφαρμογή. Προσωπικά θεωρώ πως το Ride 10 είναι ο καλύτερος εκπρόσωπος της κατηγορίας αυτής. Η αρχή έγινε πέρυσι με το Ride 9 και φέτος η Saucony προσέφερε μια ακόμα πιο ολοκληρωμένη πρόταση.
Roberto4Carlos
@echetlos , Νίκο, ευχαριστούμε για την παρουσίαση που είναι αναλυτική και πλήρης όπως πάντα.
Νομίζω ότι στην έκθεση του Μαραθωνίου πρέπει να έχεις ένα stand (ως goRUN). Να απολαύσουμε ζωντανά τις παρουσιάσεις σου, να αναλύσουμε δρομικά θέματα, να μιλήσουμε για προπονητικά προγράμματα και άλλα πολλά!
roukounas
Xαιρετε! Φαινεται ωραιο και ειναι ανετο γενικα το ride για προπονητικο παπουτσι. Εγω θελω να σε ρωτησω σχετικα με την τοποθετηση του ως νο1 στη κατηγορια του. Ποια αλλα βαζεις διπλα του? Ok, pegasus σιγουρα και lunarepic ισως(?). Τα freedom, zoom fly οχι?
YΓ. Συμφωνω για το stand στην εκθεση!
Nikos Pilikas
Χαχαχα… Μακάρι να έρθει κι η στιγμή που το goRUN θα έχει περίπτερο στην Expo! 🙂
@roukounas Σε αυτή την άτυπη κατηγορία βάζω μοντέλα όπως τo Pegasus, Epic λόγω βάρους, Rider, το παλιό Glide, Launch, το 890 που επανέρχεται, Bandit, GoRun Ride…
Το Freedom θα μπορούσε κι αυτό, το δε Zoom Fly είναι “ειδικό” παπούτσι, δεν θα το έβαζα σίγουρα στην λίστα.
To Ride 10 λοιπόν, νομίζω πως έχει την πιο σωστή “δόση” από τα χαρακτηριστικά της από πάνω και από κάτω κατηγορίας. Δεν λέω ότι είναι οπωσδήποτε η καλύτερη επιλογή, μου μοιάζει όμως η πιο ασφαλής για κάποιον που θέλει να φύγει από τα Nimbus, Triumph κτλ.
Κατά την γνώμη μου πάντα…
big-blue
”το 890 που επανέρχεται”;;;
Εδώ και καιρό σε κάθε παρουσίαση λέω από μέσα μου: το θέλω αυτό το παπούτσι…
diazz
ωραίο τα review μπράβο αξίζει να δωσεις κάτι παραπανω για να πάρεις το 10 σε σχέση με το 9?
Nikos Pilikas
@diazz Για πόση διαφορά μιλάμε;
Πόσο τα βρίσκεις;
diazz
sportsshoes 74,09
Nikos Pilikas
Και τα V10;
diazz
125 σχεδόν σε όλα τα καταστήματα
Nikos Pilikas
Με εντελώς αντικειμενικά κριτήρια, όχι δεν αξίζει η διαφορά.
40% φθηνότερο.
diazz
τα αγόρασα και εγώ την έκδοση reflex από RunnerStore.gr έτρεξα σήμερα 5 χιλιόμετρα ελαφρύ άνετο όλα μια χαρα εκείνο που δεν μου άρεσε είναι οι ποιότητα είναι πολύ ψεύτικο καμιά σχέση με mizuno θα δούμε πόσα χιλιόμετρα θα βγάλει