Μοιραστείτε αυτό το Άρθρο

Αξιολογήσεις / Επιλεγμένα

Saucony Kinvara 8

Saucony Kinvara 8

Κατηγορία: Performance trainer – Ουδέτερο πάτημα – Βάρος: 224γρ. – 4mm drop (23/19mm)

To Kinvara κουβαλάει βαρύ όνομα. Δεν αναφερόμαστε στο πλήθος των εκδόσεων αφότου κυκλοφόρησε (υπάρχουν άλλωστε αρκετά μοντέλα με υπερδιπλάσια χρόνια στην πλάτη τους) αλλά σε όλα αυτά που προσέφερε με τρόπο ίσως μοναδικό.
Πρωτοεμφανίστηκε το 2010, παράλληλα με το ρεύμα του minimalism, από το οποίο επηρεάστηκε σε μεγάλο βαθμό. Υιοθέτησε πολλά από τα νέα στοιχεία που αυτό έφερε, χωρίς ποτέ όμως να χάσει το μέτρο. Ισορροπούσε ιδανικά μεταξύ της νέας αυτής τάσης και της πιο παραδοσιακής σχεδίασης, καταφέρνοντας τελικά να προσελκύσει δρομείς από ένα πολύ ευρύ φάσμα προτιμήσεων.
Το Kinvara ήταν πανάλαφρο, είχε χαμηλό drop αλλά όχι μηδενικό, παρείχε επαρκή απορρόφηση και αμεσότητα συγχρόνως, πολύ εύκαμπτο, με το επάνω μέρος του να είναι απελευθερωμένο από τα πολλά πλαστικά στοιχεία που είχαν τα περισσότερα παπούτσια μέχρι τότε. Μπορούσε να σε πάει και γρήγορα και μακρυά. Γενικότερα, το Kinvara δεν είχε τίποτα περιττό επάνω του και ευνοούσε ένα φυσικότερο και πιο αποδοτικό πάτημα.
Δημιούργησε σχεδόν αμέσως ένα μεγάλο και φανατικό κοινό, ενώ ήταν και το παπούτσι που συνήθως επέλεγαν όσοι ήθελαν να δοκιμάσουν κάτι διαφορετικό από τα κλασικά trainers.

Στην εξέλιξή του και από την 5η έκδοση και μετά, το Kinvara άλλαξε εν μέρει. Προσαρμοζόμενο και στη νέα κατεύθυνση της αγοράς, απέκτησε έναν πιο “προπονητικό” χαρακτήρα. Η σόλα έγινε πιο μαλακή και απορροφητική και στο upper χρησιμοποιήθηκαν πιο αφρώδη υλικά και περισσότερα δομικά στοιχεία. Απευθυνόταν πλέον σε ένα πολύ μεγαλύτερο κοινό.
Επτά χρόνια μετά, η Saucony σχεδιάζει το νέο Kinvara εμπνεόμενη και από το παρελθόν του.

Το πρώτο Kinvara


Επάνω μέρος

Η αλήθεια είναι πως στα 3 προηγούμενα μοντέλα υπήρχε ένας σχετικός “συνωστισμός” στο επάνω μέρος. Αρκετές λωρίδες Flexfilm στο εμπρόσθιο τμήμα, ενισχύσεις στο μέσο, συν το μάλλον αμφιλεγόμενο Prolock. Στο νεο μοντέλο έχουμε ένα πολύ πιο “καθαρό” κι ελεύθερο upper, χωρίς καθόλου ραφές. Το ύφασμα έχει ενιαία υφή και πυκνότητα και οι ενισχύσεις του Flexfilm βρίσκονται μόνο όπου είναι απαραίτητες. Το διχτυωτό είναι πάρα πολύ λεπτό και ανοιχτό, ενώ εσωτερικά υπάρχει μία απαλή φόδρα, ενωμένη κατά το ήμισυ με την γλώσσα για να την κρατάει στην θέση της. Ο προφυλακτήρας στα δάχτυλα είναι κι αυτός από Flexfilm και παρότι διακριτικός, κάνει καλά την δουλειά του.

Νέα σχεδίαση στο upper, με πιο αραιή χρήση του Flexfilm και ιδιαίτερα “ανοιχτό” ύφασμα.

Στο πίσω μέρος της κάθε πλευράς, υπάρχει ένα σχετικά πιο άκαμπτο κομμάτι συνθετικού υλικού, σαν συνέχεια του κολάρου, το οποίο είναι αυτό που δίνει δομή στο παπούτσι και στηρίζει πλευρικά το πόδι.

Το πέλμα κάθεται ανάμεσα σε δύο ενισχυμένα πλαινά στοιχεία για την απαραίτητη σταθερότητα, ιδίως σε πιο γρήγορους ρυθμούς.

To Prolock έχει αφαιρεθεί από την γλώσσα, όμως ο πλαστικός “ιμάντας” σε κάθε πλευρά του midfoot παραμένει. Δεν ξέρω πόσο απαραίτητο είναι αυτό το στοιχείο στο να συγκρατείται η καμάρα, εν τούτοις, δεν γίνεται αντιληπτό ούτε κι ενοχλεί. Θα μπορούσε να είναι πιο λεπτό πάντως, νομίζω.

Ανάμεσα στο διχτυωτό και την επένδυση, βρίσκονται δύο εσωτερικές λωρίδες ώστε να συγκρατούν καλύτερα το midfoot.

Η γλώσσα και η περιοχή γύρω από τον στράγαλο έχει αρκετό αφρώδες, το δε κολάρο είναι μέτριας σκληρότητας κι επιτρέπει την κίνηση του πέλματος. Η ενίσχυση με Felxfilm κατά μήκος της σειράς των τρυπών για τα κορδόνια, είναι διακριτική, εύκαμπτη και δεν ασκεί καμμία πίεση στους ταρσούς, όσο σφιχτό κι αν είναι το δέσιμο.

Αρκετό padding σε γλώσσα και γύρω από τον αστράγαλο. Το Everun βρίσκεται στο επάνω μέρος της σόλας.

Όσοι είχαν δοκιμάσει τις εκδόσεις 1-4, φορώντας το Kinvara 8 θα νοιώσουν πως το περιβάλλον μοιάζει αρκετά. Η εφαρμογή είναι σφιχτή αλλά άνετη, κρατάει το πόδι όπως πρέπει και από την μέση και μπροστά η αίσθηση είναι αρκετά minimal. Είναι ίσως ελάχιστα πιο στενή η γραμμή του από το Κ7, παρ’ όλα αυτά το διχτυωτό είναι τόσο μαλακό και εύκαμπτο, ώστε πολύ δύσκολα κάποιος θα νοιώσει ότι το πόδι του περιορίζεται. “Τσακίζει” εύκολα σε οποιοδήποτε σημείο ενώ η αραιή του ύφανση δείχνει ότι θα έχει και άριστη διαπνοή. Η παχιά γλώσσα δεν επιτρέπει καμμία πίεση από τα κορδόνια, αν και η γνώμη μου είναι πως ελαφρώς λιγότερη χρήση αφρώδους γενικότερα, θα ταίριαζε περισσότερο στον χαρακτήρα του Kinvara. Όπως στο Freedom, για παράδειγμα.
Σε κάθε περίπτωση, το Kinvara 8 καταφέρνει να συγκρατεί πολύ καλά το πόδι, ακόμη και σε γρήγορους ρυθμούς, ενώ προσφέρει και την απαιτούμενη άνεση που οι περισσότεροι προτιμούν σε πιο αργά τρεξίματα. Τα υλικά είναι ιδιαίτερα μαλακά, ακόμη και στα ενισχυμένα σημεία του παπουτσιού, και θεωρώ ότι πολύ δύσκολα θα υπάρξουν θέματα τριβών ή ερεθισμών, ακόμη και σε μεγάλες προπονήσεις.
Κατά την άποψή μου, το νέο μοντέλο έχει πολύ καλύτερο επάνω μέρος σε σχέση με τις τρεις προηγούμενες εκδόσεις, επαναφέροντας τα χαρακτηριστικά που το έκαναν τόσο δημοφιλές.

Η minimal κατασκευή του upper θυμίζει τις πρώτες εκδόσεις του Kinvara.


Σόλα και πάτημα

Η κύρια διαφορά του Kinvara 8 από το προηγούμενο μοντέλο, είναι στον τρόπο που χρησιμοποιείται το Everun. Στο Κ7 υπήρχε μόνο ένα μικρό κομμάτι του συγκεκριμένου υλικού, ενσωματωμένο στον αφρό και κάτω από την φτέρνα. Αντ’ αυτού, στο Κ8 έχει τοποθετηθεί μία στρώση Everun, 3mm πάχους, στην κορυφή της σόλας και καθ’ όλο το μήκος της.
Επίσης, o EVA αφρός, από τον οποίο αποτελείται η υπόλοιπη σόλα, έχει πιο μαλακή ρύθμιση.
Από κάτω η σχεδίαση παραμένει ίδια, έχοντας κάλυψη με λάστιχο σε κάποια συγκεκριμένα σημεία, με την υπόλοιπη επιφάνεια να είναι από σκέτο, εκτεθειμένο αφρό.

Η εξώσολα του Κ8 δεν έχει αλλάξει. Με πορτοκαλί χρώμα είναι τα ενισχυμένα κομμάτια με λάστιχο, πιο σκληρό στην φτέρνα και πιο μαλακό στο forefoot.

Οι πρώτες εκδόσεις του Kinvara, μπορεί να είχαν επαρκή απορρόφηση αλλά το πάτημά τους ήταν σχετικά σφιχτό. Από την 5η έκδοση και μετά, η σόλα μαλάκωσε αρκετά, χάνοντας μέρος της “σπιρτάδας” της. Από την άλλη, έγινε πιο “φιλική” στις μεγαλύτερες αποστάσεις αλλά και στον δρομέα που δεν είχε το πλέον αποδοτικό ή ελαφρύ πάτημα.
Το νέο μοντέλο, αν και ελαφρώς πιο μαλακό, έχει διαφορετική συμπεριφορά στον δρόμο.
Σε πιο αργούς ρυθμούς, νοιώθεις ξεκάθαρα ότι το cushioning είναι παραπάνω από επαρκές, τόσο πίσω όσο και μπροστά, ασχέτως του πώς πατάς. Αυτό κυρίως οφείλεται στην στρώση από Everun, με την οποία μάλιστα το πόδι έρχεται σε άμεση επαφή κατά την προσγείωση, μιας και αυτή βρίσκεται κάτω ακριβώς από τον λεπτό εσωτερικό πάτο. Μπορεί να είναι μόλις 3mm, αλλάζει όμως αρκετά την συνολική αίσθηση του πατήματος σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο. Πέραν του ότι το Κ7 είχε μόνο ένα μικρό κομμάτι TPU στο πίσω μέρος, αυτό ήταν τοποθετημένο ανάμεσα στον αφρό, οπότε η “δράση” του δεν γινόταν τόσο αισθητή.
Επιπλέον, εκτός του ότι ο αφρός είναι λίγος πιο μαλακός στο νέο Kinvara, συνολικά η σόλα είναι και 1mm παχύτερη.

Εκεί όμως που φαίνεται περισσότερο η διαφορά στη νέα κατασκευή της σόλας, είναι όταν ανεβάσεις ταχύτητα. Ναι μεν το πάτημα έχει πιο αφρώδη αίσθηση σε σχέση με τα πρώτα Kinvara, το bounce όμως λόγω του Everun, κάνει το παπούτσι πιο “ζωντανό” και την απογείωση πιο άμεση. Στα Κ5 και Κ7, ένοιωθα ότι το πόδι μου ελαφρώς βούλιαζε μέσα στον αφρό (με δεδομένο πάντα ότι μιλάμε για ένα performance μοντέλο). Αντιθέτως, το Κ8 έχει πιο γρήγορο transition και η αίσθηση της επιστροφής ενέργειας είναι ομοιόμορφη από την φτέρνα μέχρι μπροστά. Παρ’ όλα αυτά, θεωρώ ότι αν υπήρχε περισσότερο σκληρό λάστιχο από κάτω, το παπούτσι θα ήταν πιο σταθερό και γρήγορο.
Φυσικά, σε όλα τα παραπάνω, σύμμαχος είναι το πολύ χαμηλό βάρος, κάτι που το Kinvara διατηρεί απαράλλαχτο όλα αυτά τα χρόνια.

Από εκεί και πέρα, το νέο μοντέλο εξακολουθεί να είναι αρκετά εύκαμπτο, χαρακτηριστικό που σε μεγάλο βαθμό οφείλεται στην περιορισμένη χρήση λαστίχου στην εξώσολα αλλά και στις μεγάλες αυλακώσεις.

Συμπέρασμα

Κατά την γνώμη μου πάντα, το Kinvara 8 είναι συνολικά καλύτερο παπούτσι από το προηγούμενο μοντέλο.
Το επάνω μέρος θυμίζει τις πρώτες εκδόσεις της σειράς και τον minimal χαρακτήρα τους, ενώ η νέα σόλα έχει πιο “ποιοτική” συμπεριφορά με την εκτενέστερη χρήση του Everun. Έχει από τις καλύτερες αναλογίες “cushioning/βάρος” που μπορεί να βρει κάποιος και μπορεί να χρησιμοποιηθεί για τα περισσότερα είδη προπονήσεων, αναλόγως και των προτιμήσεων του καθενός, βέβαια. Προσωπικά θα συνιστούσα ακόμη και σε δρομείς που συνηθίζουν να τρέχουν με βαρύτερα και πιο προπονητικά μοντέλα, να το εμπιστευθούν άφοβα.
Σίγουρα έχει απομακρυνθεί κάπως από το αρχικό concept, έχουν όμως και οι τάσεις αλλάξει από τότε και το Kinvara τις ακολουθεί, όπως είναι φυσικό. Αν και οπαδός των πρώτων εκδόσεων, θεωρώ ότι το Κ8 είναι το πιο ισορροπημένο μοντέλο από όλα.

 

Μοιραστείτε αυτό το Άρθρο

Ο Νίκος Πήλικας είναι ερασιτέχνης δρομέας. Επειδή όμως δεν είναι καλός στο τρέξιμο, ασχολείται και με τα παρελκόμενα αυτού (π.χ. παπούτσια). Απ' ό,τι λένε, είναι καλύτερος σε αυτά...

23 Σχόλια

  1. Πάντα εξαιρετικός Νίκο…

  2. Ευχαριστώ, φίλε Θανάση! 🙂

  3. Πολυ καλο το ριβιου σου Νικο, οπως παντα αλλωστε!
    Τελικα πηγα το περασμενο Σαββατο στο καταστημα και αγορασα το συγκεκριμενο. Δοκιμασα και το elite 9 μου αρεσε ιδιαιτερα,μου φανηκε να ταιριαζει στο ποδι μου σαν καλτσα,αλλα μου προτειναν να παρω το κινβαρα επειδη το ποδι μου παει λιγο προς τα μεσα και μπορει να ειχα θεμα σε 10+ χλμ με το elite.
    Το εχω δοκιμασει ηδη 2 φορες και σε αντιθεση με τα υπολοιπα παπουτσια δεν μου εχει προκαλεσει κανενα πονο στα πρωτα χιλιομετρα και μου φαινεται πολυ γρηγορο(περισσοτερο απο το ζαντε).

  4. @roukounas Μεγειά, Ηλία!
    Κοίτα, και το Elite και το Kinvara εντελώς ουδέτερα μοντέλα είναι.
    Ίσως επειδή εσωτερικά η σόλα του Saucony είναι εντελώς “κάθετη” ενώ εξωτερικά είναι κοίλα και συμπιέζεται πιο εύκολα, σου υπτιάζει λίγο το πόδι και ισορροπεί κάπως τον πρηνισμό σου. Δεν μπορώ να σκεφτώ κάτι άλλο.
    Σημασία έχει πως σου αρέσει. 😉

  5. Μάλιστα.
    Ευχαριστούμε καταρχήν.
    Τώρα, το freedom που χωροθετείται, ανάμεσα σε kinvara και ride; Ένας χαμός γίνεται με μοντέλα

  6. @big-blue Ξέχασες και το Zealot… 😛

  7. Εκείνο το έχω στο μυαλό μου σαν ενα πιο ελαφρύ triumph με χαμηλό ντροπ. Ε;:)

  8. @big-blue Σωστά.
    Freedom-Zealot δείχνουν να τρακάρουν αλλά είναι αρκετά διαφορετικά μοντέλα.

  9. Για το Μαραθώνιο της Αθήνας ποιο μοντέλο προτείνετε; Freedom ή Kinvara 8; (ύψος: 1.83, βάρος: 80 κιλά, επίδοση 2016: 3.10.54, στόχος για 2017: από 3.00.00 έως 3.05.00)

  10. @steven_tsok To Freedom έχει σίγουρα πιο πολύ και σταθερό cushioning αλλά νομίζω ότι στο επίπεδό σου το πιο “γρήγορο” κι ελαφρύ Kinvara θα ταίριαζε καλύτερα, πάντα κατά την γνώμη μου.
    Δε νομίζω πάντως πως θα έχεις πρόβλημα με οποιοδήποτε κι αν επιλέξεις, άλλωστε και το πρώτο δεν είναι και κανένας δεινόσαυρος, ίσα ίσα…
    Θέμα προτιμήσεων είναι από εκεί και πέρα.
    Καλή επιτυχία στον αγώνα σου! 🙂

  11. Για 3-4 χρόνια φορούσα μόνο Adidas Boost και Ultra Boost…. Από το Πάσχα και μετά δοκίμασα τα Freedom και ομολογώ ότι μου άρεσε η αίσθηση που είχε στο πόδι μου….. Φοβήθηκα λίγο στο θέμα της αντοχής λόγω των κιλών μου μήπως δεν αντέξουν αλλά μέχρι τώρα έχουν γράψει περίπου 1500χλμ και είμαι πολύ ικανοποιημένος….. Κλίνω λίγο περισσότερο προς τα kinvara8 πάντως…..

  12. @steven_tsok Κι εγώ το Kinvara θα επέλεγα.

  13. Καλημέρα…. φόρεσα την Κυριακή στον Ημιμαραθώνιο του Ωρωπού το KINVARA-8 και είχα μούδιασμα στο αριστερό πόδι από το 12ο χλμ και μέχρι το τέλος….. Επίσης την επόμενη ημέρα είχ έντονο σφίξιμο στη μυοτενόντια σύναψη του γαστροκνήμιου με τον Αχίλλειο….. Πιστεύετε ότι οφείλεται στα παπούτσια; μήπως το 4άρι drop δεν ενδείκνυται για το Μαραθώνιο;

  14. @steven_tsok Τίποτα δεν οφείλεται στα παπούτσια και μόνο, 99% των θεμάτων που προκύπτουν είναι συνδυασμός παπουτσιού και ποδιού. Πόσο φταίει το καθένα, δεν μπορεί να ξέρεις ποτέ.
    Αλλιώς θα συνέβαινε σε όλους με κάποιο συγκεκριμένο μοντέλο. Για παράδειγμα, είχες μούδιασμα στο αριστερό και όχι στο δεξιό, πώς το εξηγείς;
    Όντως, το σημείο που περιγράφεις δείχνει να έχει σχέση με το drop. Αλλά και το Freedom, με το οποίο έχεις κάνει 1500χλμ, ίδιο drop έχει.
    Το έχεις φορέσει σε κανένα LR το Kinvara;

  15. Περισσότερο για ισχιακο θέμα μου φαίνεται πάρα για υποδηματικο.

  16. Ποιο θέμα έχει να κάνει με το ισχιακό;

  17. Το έχω φορέσει σε δύο γρήγορα 6αρια σε ταρταν κ σ ένα 10αρι αγώνα σε άσφαλτο. Πρώτη φορά το δοκίμαζα σε ημιμαραθωνιο… Μήπως η επιλογή του ride-10 να είναι πιο ασφαλής;

  18. Κοίτα, το σίγουρο είναι πως αφού δεν σου έκατσε καλά και σου κούρασε τις γάμπες, δεν το ρικάρεις στον μαραθώνιο. Κράτα το για μικρότερα και γρήγορα.
    Το Ride 10 είναι σαφώς πιο “ασφαλής” επιλογή.

  19. Καλημέρα σε όλους τους συντρέχτες! Προετοιμάζομαι για τον 1ο μου μαραθώνιο και έχω στη φαρέτρα-πόδια μου τα παρακάτω: Kinvara 8 με 480χλμ και Vomero 13 με 310χλμ. Με τι λέτε να τρέξω? Να μπω στη διαδικασία για 3ο ζευγάρι? Έχω 2 μήνες προετοιμασία ακόμα. Ο Echetlos τι γνώμη έχει?

  20. 2 μήνες προετοιμασίας σημαίνει περίπου 450 και άνω χλμ. Μάλλον πρέπει να σκεφτείς μια νέα αγορά γιατί ήδη τα παπούτσια σου είναι με αρκετά χλμ. και για 1ο μαραθωνιο θες πιο φρέσκο παπούτσι

  21. @chriskapsio Για τα Kinvara, δεν το συζητούμε. Πιθανώς ήδη να έχεις υπερβεί το προσδόκιμο ζωής τους.
    Τα Vomero σίγουρα έχουν ακόμη, αν και ο Lunarlon γενικότερα “κάθεται” σχετικά νωρίς.
    Οπότε μάλλον αυτό που λέει κι ο @tonykyr.

  22. Επομένως εφόσον μου λέτε να πάρω καινούργιο πατούμενο προς τα που να κινηθώ? Κοίταξα για gorun 7 αλλά δε βλέπω διαθεσιμότητα στο site της skechers…

  23. Θεωρώντας ότι έχεις ουδέτερο πάτημα κρίνοντας από τα παπούτσια που έχεις ήδη, οι επιλογές σου είναι πολλές. Μπορώ να σου πω από αυτά που έχω δοκιμάσει εγώ, ότι εξαιρετικές επιλογές είναι τα saucony ride 10, gorun 7, pegasus 35 (με αυτά θα πάω εγώ μαραθώνιο), new balance 1080 με τη σειρά που τα γράφω.

Αφήστε μια απάντηση