Αρχική / Αξιολογήσεις / Saucony Freedom ISO

Μοιραστείτε αυτό το Άρθρο

Αξιολογήσεις / Επιλεγμένα

Saucony Freedom ISO

Saucony Freedom ISO

Κατηγορία: Trainer – Ουδέτερο πάτημα – Βάρος: 255γρ. – 4mm drop (22/18mm)

Όπως οι περισσότεροι ίσως γνωρίζετε, το Freedom είναι το πρώτο μοντέλο της Saucony όπου η σόλα αποτελείται εξ ολοκλήρου από Everun. Το Everun είναι ένα υλικό (TPU – Thermoplastic PolyUrethane) το οποίο η εταιρεία μέχρι τώρα χρησιμοποιούσε σε συνδυασμό με τον παραδοσιακό EVA αφρό, είτε τοποθετώντας ένα πολύ λεπτό κομμάτι καθ’ όλο το μήκος, κάτω ακριβώς από τον εσωτερικό πάτο (όπως για παράδειγμα στο Ride 9), είτε μία “σφήνα” μέσα στην φτέρνα, είτε ένα συνδυασμό αυτών των δύο. Ακόμη κι έτσι, η διαφορά στην συμπεριφορά της σόλας ήταν αντιληπτή. Το TPU έχει αρκετά πλεονεκτήματα έναντι των άλλων υλικών: είναι αρκετά πιο ανθεκτικό, έχει σταθερή πυκνότητα ασχέτως της θερμοκρασίας και κυρίως, μεγαλύτερη επιστροφή ενέργειας. Απ’ την άλλη, είναι πιο βαρύ σε σχέση με τον EVA.

Προσφάτως είχαμε δοκιμάσει το Adidas Ultra Boost, ένα παπούτσι στο οποίο επίσης χρησιμοποιείται αποκλειστικά το TPU. Το αποτέλεσμα ήταν μάλλον απογοητευτικό, καθώς η σόλα είχε μία “πολτώδη” αίσθηση, όντας παράλληλα και αρκετά ασταθής.
Στην περίπτωση του Freedom, τα πράγματα είναι εντελώς διαφορετικά. Ας το δούμε…

Επάνω μέρος

Μπορεί η Saucony να χρησιμοποιεί κι εδώ την ονομασία Isofit για να περιγράψει την σχεδίαση στο επάνω μέρος, ελάχιστη σχέση όμως έχει αυτή με ό,τι έχουμε δει μέχρι τώρα σε άλλα μοντέλα της. Οι χοντρές συνθετικές λωρίδες, οι οποίες δημιουργούσαν έναν “πάνελ” γύρω από το μέσο του ποδιού, δεν υπάρχουν στο Freedom. Εδώ το Isofit αποτελεί μέρος του διχτυωτού και απλά χωρίζεται στο επάνω μέρος του σε τέσσερα ημι-ανεξάρτητα τμήματα. Είναι εντελώς εύκαμπτο, με τις άκρες του ελαφρώς ενισχυμένες, καθώς μέσα από αυτές περνούν και τα κορδόνια. Εν ολίγοις, πρόκειται για κάτι εντελώς διαφορετικό απ’ ό,τι συναντάμε στα Triumph, Hurricane, Zealot και Exodus.

Εδώ φαίνονται χαρακτηριστικά η νέα σχεδίαση του Isofit και η εσωτερική επένδυση με την γλώσσα.

Το υπόλοιπο παπούτσι αποτελείται από ένα μονοκόμματο διάτρητο ύφασμα δύο στρώσεων, με μόνα δομικά στοιχεία τα logos της εταιρείας σε κάθε πλευρά. Στο μέσο του παπουτσιού υπάρχει μία εσωτερική επένδυση, ενιαία με την γλώσσα, πάνω στην οποία “κάθεται” το Isofit. Η γλώσσα είναι κι αυτή από σκέτο ύφασμα, χωρίς αφρώδες, παρά μόνο στα σημεία που ασκείται πίεση από τα κορδόνια.
Ο προφυλακτήρας είναι υποτυπώδης, δίνει όμως το απαραίτητο structure στο σημείο γύρω από τα δάχτυλα.

Ο ιδιαίτερα έυκαμπτος προφυλακτήρας και το μαλακό διχτυωτό, κάνουν το toe box πολύ άνετο.

Γύρω από την φτέρνα δεν υπάρχει καθόλου κολάρο. Η κατασκευή είναι εντελώς ελεύθερη, έχοντας απλά λίγο περισσότερο αφρώδες. Η όποια στήριξη προέρχεται από μία πλαστική λωρίδα γύρω από τον αστράγαλο αλλά κι αυτή είναι λεπτή κι εύκαμπτη.

Φορώντας το Freedom, το πρώτο πράγμα που σου κάνει εντύπωση είναι το εξής: παρ’ όλο που συγκρατεί και αγκαλιάζει άψογα το πόδι, η σχεδόν minimal κατασκευή του το κάνει να “εξαφανίζεται”. Όλα τα υλικά είναι πολύ εύκαμπτα και με απαλή αίσθηση, “τσακίζουν” αβίαστα και ακολουθούν οποιαδήποτε κίνηση του ποδιού, ενώ το Isofit κάνει διακριτικά την δουλειά του, χωρίς να πιέζει το δέρμα σε κανένα σημείο. Πολύ θα θέλαμε να δούμε αυτή του την εκδοχή και στα υπόλοιπα μοντέλα της εταιρείας.
Ο χώρος στα δάχτυλα είναι επαρκής. Ακόμη και κάποιος με φαρδύ πέλμα δεν θα έχει μάλλον πρόβλημα, μιας και ο προφυλακτήρας είναι σχεδόν ανύπαρκτος.
Τι γίνεται όμως με το πίσω μέρος, όπου ουσιαστικά δεν υπάρχει καμμία στήριξη, ελλείψει κολάρου; Προσωπικά, το βρίσκω ένα από τα καλύτερα χαρακτηριστικά του Freedom. Παίρνει το σχήμα της φτέρνας και την κρατάει “κλειδωμένη”, χωρίς την παραμικρή υποψία τριβής ή ενόχλησης. Στην αρχή, είναι πιθανό να ξενίσει όποιον είναι συνηθισμένος σε σκληρά κολάρα με παχιά επένδυση αφρώδους, καθώς και αυτούς που πρηνίζουν παραπάνω, θεωρώ όμως πως μετά από λίγο οι περισσότεροι θα εκτιμήσουν την ελευθερία της κίνησης που δίνει στην όλη κατασκευή.

Γύρω από την φτέρνα δεν υπάρχει καθόλου κολάρο, παρά μόνο αφρώδες.

Γενικότερα, το upper του Freedom κινείται ακολουθώντας τo πόδι χωρίς να το περιορίζει, δίνοντας μια αρκετά φυσική αίσθηση σε κάθε βήμα. Αν θέλαμε να το συγκρίνουμε με κάποιο άλλο παπούτσι, θα λέγαμε ότι θυμίζει το Zante V1.
Να σημειώσουμε πως το Freedom είναι ελαφρώς κοντύτερο στο μήκος, οπότε θα πρέπει να ανέβετε μισό νούμερο από το κανονικό σας, κατά πάσα πιθανότητα.

Σόλα και πάτημα

Κι ερχόμαστε στο πιο ενδιαφέρον σημείο του μοντέλου, την σόλα (χωρίς να θέλουμε να αδικήσουμε το εξαιρετικό επάνω μέρος).
Έχουμε λοιπόν ένα ενιαίο κομμάτι από Everun, ύψους 19/15mm. Ακριβώς πάνω από αυτό και κάτω από τον εσωτερικό πάτο, υπάρχει μία επιπλέον στρώση Everun, 3 χιλιοστών (topsole). Η εξώσολα είναι από σκληρό, σχεδόν διαφανές λάστιχο, με σχεδίαση “ψαροκόκκαλο” (Tri-Flex), όπως σε όλα τα μοντέλα της εταιρείας πλέον.

Η πρώτη στρώση Everun, πάχους 3mm.

Όπως είπαμε και στην αρχή, το Freedom έχει εντελώς διαφορετική συμπεριφορά από τα μοντέλα της Adidas που επίσης χρησιμοποιούν αποκλειστικά TPU στην σόλα τους. Αυτό συμβαίνει για τρεις λόγους. Πρώτον, το Everun είναι κατά 10% πιο σφιχτό από το Boost. Δεύτερον, η σόλα είναι αρκετά πιο λεπτή, ιδίως από την μέση και πίσω, άρα και το υλικό λιγότερο. Τρίτον, το λάστιχο από κάτω είναι αρκετά πιο σκληρό.

Σχεδόν όλη η εξώσολα καλύπτεται από σκληρό λάστιχο (Crystal rubber). Με αυτό τον τρόπο συγκρατείται το Everun και δίνει και μεγάλη ανθεκτικότητα.

Καλά τα νούμερα και οι προδιαγραφές αλλά η ουσία βρίσκεται στην εφαρμογή τους.
Το πάτημα του Freedom είναι αρκετά ξεχωριστό και κάπως δύσκολο να το περιγράψεις. Κατ’ αρχάς, υπάρχει πολύ cushioning από κάτω αλλά χωρίς ποτέ να “τερματίζει”, όπως έχουμε δει σε άλλα μοντέλα. Προσγειώνεσαι, συμπιέζεις τον πάτο και την πρώτη στρώση Everun αλλά πολύ γρήγορα η συμπίεση του υλικού σταθεροποιείται. Κι αμέσως εμφανίζεται το πιο σημαντικό χαρακτηριστικό του Everun, η επιστροφή ενέργειας. Όχι μόνο δεν βυθίζεται το πόδι μέσα στο μαλακό TPU, αντιθέτως καταλαβαίνεις το μεγάλο bounce του υλικού, σχεδόν σα να σου σπρώχνει το πέλμα προς τα πάνω, για να το πούμε όσο πιο απλοικά γίνεται. Με λίγα λόγια, έχουμε ένα ιδιαίτερα “αποδοτικό” πάτημα και απορροφητικό συγχρόνως. Δεν είναι μαλακό, όπως π.χ. το Triumph, αισθάνεσαι όμως ότι θα σε πάει ξεκούραστα και χωρίς “σπατάλες”.
Αν παρατηρήσετε, θα δείτε ότι η Saucony δεν χρησιμοποιεί κάποια πλαστική “γέφυρα” από κάτω, ώστε να αποφευχθεί η υπερβολική παραμόρφωση του TPU, όπως κάνει η Adidas (Torsion system). Η σχεδόν πλήρως καλυμμένη εξώσολα από σκληρό λάστιχο, δίνει σταθερότητα και συγκρατεί το κατά τ’ άλλα, πολύ μαλακό υλικό.
Συν τοις άλλοις, το Freedom είναι και πολύ εύκαμπτο. Η σόλα λυγίζει σε οποιοδήποτε σημείο τής ζητήσει το πέλμα, κάτι που σε συνδυασμό με το επίσης εύκαμπτο upper αλλά και το χαμηλό drop, κάνει το πάτημα πιο φυσικό και αβίαστο. Μαζί με την full contact εξώσολα, δίνουν ένα γλυκό και αθόρυβο transition, ακριβώς με τον τρόπο που θα ορίσει ο δρομέας.
Βέβαια, κάποιος που είναι συνηθισμένος σε πιο structured μοντέλα, ίσως χρειαστεί ένα μικρό διάστημα προσαρμογής, καθώς η ευκαμψία του παπουτσιού κάνει το πόδι να συμμετέχει περισσότερο και πιο ενεργά.

Η ευκαμψία του Freedom είναι χαρακτηριστική!

Το μοναδικό μειονέκτημα που θα μπορούσα ίσως να αναφέρω, είναι το βάρος του Everun. Στα 255 γραμμάρια, το παπούτσι θεωρείται σαφώς ελαφρύ. Επειδή όμως η κατασκευή στο επάνω μέρος είναι σχετικά minimal, έχεις την αίσθηση ότι όλο το βάρος επικεντρώνεται κάτω από το πέλμα σου, σα να υπάρχει μια ανισορροπία, μία περίεργη κατανομή του.

Το Freedom είναι ικανό για πολλές χρήσεις. Η απορροφητικότητά και το πολύ άνετο επάνω μέρος, θα σε υποστηρίξουν σε μεγάλες αργές προπονήσεις και φυσικά, ως παπούτσι μαραθωνίου. Η ιδιότητα του TPU να διατηρεί τα χαρακτηριστικά του, ακόμη και μετά από πολλά χιλιόμετρα, δίνει σαφές πλεονέκτημα.
Αν θελήσεις να πας σε πιο γρήγορους ρυθμούς, ένα tempo run για παράδειγμα, εκεί είναι που το bounce του Everun γίνεται ακόμη πιο αντιληπτό. Πρέπει κάποιος να το τρέξει για να καταλάβει πόσο γρήγορα σου επιστρέφει μέρος της ενέργειας που “μαζεύεται” κατά την συμπίεση της σόλας. Φανταστείτε την συμπεριφορά ένος Boston Boost αλλά με περισσότερη απορροφητικότητα και πιο ξεκούραστο.

Συμπέρασμα

Πρόκειται για ένα εξαιρετικό προπονητικό μοντέλο, τόσο στα επί μέρους χαρακτηριστικά του όσο και στο σύνολο. Θα μπορούσαμε να πούμε ότι ορίζει μια ξεχωριστή κατηγορία, συγκεντρώνοντας αρκετά στοιχεία από τις υπόλοιπες.
Έχει cushioning, αποδοτικό και αρκετά φυσικό πάτημα, συνδυασμένα με ένα καλοσχεδιασμένο επάνω μέρος. Ιδιαίτερα σημαντικό επίσης, είναι το γεγονός πως το full Everun και η σκληρή εξώσολα εξασφαλίζουν πολλές εκατοντάδες χιλιομέτρων.
Απευθύνεται σε ένα μεγάλο εύρος δρομέων κι οι περισσότεροι θα μπορούσαν να το χρησιμοποιήσουν σε πολλά είδη προπονήσεων. Συν τοις άλλοις, είναι και όμορφο.
Το Freedom δείχνει πως η Saucony σχεδιάζε προσεκτικά και για μεγάλο διάστημα το “βαρύ χαρτί” της, πριν το ρίξει στην αγορά. Κατά την άποψή μου, τα κατάφερε περίφημα.

 

Μοιραστείτε αυτό το Άρθρο

Ο Νίκος Πήλικας είναι ερασιτέχνης δρομέας. Επειδή όμως δεν είναι καλός στο τρέξιμο, ασχολείται και με τα παρελκόμενα αυτού (π.χ. παπούτσια). Απ' ό,τι λένε, είναι καλύτερος σε αυτά...

68 Σχόλια

  1. Εξαιρετικό review Νίκο για άλλη μια φορά. Έχω φάει το κόσμο, σε 47 το ψάχνω κ δεν το βρίσκω.

  2. Να ΄σαι καλά, Κωστή! 🙂
    Δεν το έχει εδώ η Saucony;

  3. Επικοινώνησα και δυστυχώς όχι. Θα το φέρουν σε 48 πιθανότατα. Γκαντεμιά !

  4. …Νίκο ευχαριστούμε πολύ για την εξαιρετική παρουσίαση κι αξιολόγηση … η φωτογραφία δε περι ευκαμψίας του παπουτσιού όντως εντυπωσιακή κι ελκυστική !Περιμένω κι εγώ στις αρχές Απριλίου να το παρω, σε χρώμα μαύρο … που αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει (μόνο σε λευκό και γαλάζιο το βρίσκεις).

  5. @kostaslouzis Κώστα, αν κανονικά φοράς 47, εδώ θες +0.5 κατά 99%.
    Πρόσεξε όμως: το US12.5 είναι 47 ενώ το US13 είναι 48 (και όχι 47.5).

  6. @echetlos Ναι αυτό μου είπαν τα παιδιά , ότι θα ναι το 48 (us 13) ελπίζω έστω σε μαύρο όταν έρθει αρχές Απριλίου να το βρώ.

  7. *σε 47 από ότι μου είπαν.

  8. @spy Ήμουν βέβαιος ότι εσένα ειδικά θα σου έκανε κλικ αυτή η φωτο! 😉

  9. Συγχαρητήρια Νικόλα για το εξαιρετικό σου άρθρο ! Μετά το Triumph izo2 , μάλλον το Freedom θα είναι το επόμενό μου παπούτσι. Μου άρεσαν πολύ τα χαρακτηριστικά του . Έχω έναν ενδοιασμό για τα 4mm αλλά νομίζω πως θα με βοηθήσει.

  10. Εξαιρετικη παρουσιαση Νικο, ειδικα για εμενα που δεν πολυπαρακολουθω τα παπουτσολογικα τεκταινομενα και ειμαι ενας κατ ςξοχην οπαδος των boston boost, η συγκριση τους με αυτα μου γεννησε εντονα την.επιθυμια να τα δοκιμασω

  11. Το θέλω τώρα!
    Λες τα 4mm? Λες η σύγκριση – σχέση με το Ζάντε; Πως και δεν το συγκρίνεις & με το Boracay που ειναι κ ίδια mm κ σχεδόν ίδιο βάρος (;) κ ίδια κατηγορία (λέω εγώ τώρα);
    Αυτή η φωτογραφια με την ευκαμψία του είναι προκλητική!
    Το βάρος του όντως δεν ταιριάζει, θα το έλεγα πολύ πιο light.
    Στα γρήγορα (πιο γρήγορα απ´ τα tempo) τι λέει; Πως και δεν το ανέφερες;:)
    Υπέροχη παρουσίαση!

  12. @petransfhp Ευχαριστώ, φίλε!
    Συνηθίζονται τα 4mm, δεν είναι τίποτα.
    Στην χειρότερη, δίνεις λίγο παραπάνω χρόνο προσαρμογής…

  13. @big-blue Η σύγκριση με το Zante αφορούσε το επάνω μέρος Ηλία, στο πόσο μαλακό και unstructured είναι.
    Το TPU είναι αρκετά βαρύ, ίσως γι’ αυτό προσπάθησαν να το αντισταθμίσουν ελαφραίνοντας τόσο πολύ το upper.
    Για τα πιο γρήγορα που λες, ο χαρακτήρας του δεν είναι για κομμάτια, τουλάχιστον σε ψηλές ταχύτητες. Δεν ακολουθεί όπως ένα performance και αν πρόκειται για ταρτάν, η συνολική αίσθηση μαλακώνει αρκετά.
    Όλα τ’ άλλα τα κάνει πολύ καλά όμως… 😉

  14. Το πιο ενδιαφέρον πιστεύω πως ειναι το πίσω μέρος το κολάρο ή η έλλειψη αυτού τέλος πάντων.
    Αν το πετύχουμε σε καμιά ευκαιρία θα το τιμήσουμε.

  15. Μα 170 ευρώ?? Και αστερόσκονη να έχει,πολλά λεφτά….

  16. €175 😛

    Όσο καλό και να είναι το επόμενο προπονητικό μου θα είναι είτε Pegasus είτε Glide Boost από στοκάδικο ή κάτι αντίστοιχο τέλος πάντων. Θα σκάσουν και τα αναδρομικά από το ΤΣΜΕΔΕ όπου να΄ναι.

  17. Τόσο καλή περιγραφή που σου έρχεται να το πάρεις αμέσως.
    Μια ερώτηση, για μένα που τα τελευταία χρόνια τρέχω σχεδόν αποκλειστικά με 0mm drop ( το παπούτσι μου είναι το Virrata 2 που δεν υπάρχει πια) θα ήταν καλή ιδέα να επενδύσω;

  18. @kostao 0 με 4mm δεν θα δεις ιδιαίτερη διαφορά, Κώστα. Λογικά δεν θα πρέπει να πατάς και φτέρνα, σωστά; Οπότε ίδια αίσθηση θα έχεις.

    Η τιμή του είναι σίγουρα ψηλή αλλά εκεί παίζουν λίγο πολύ και όλα τα premium μοντέλα.
    Triumph, Nimbus, Kayano, Glycerin κτλ.
    Συν το ότι η αναλογία €/χλμ στο τέλος αποδεικνύεται καλύτερη, δεδομένης της ανθεκτικότητας του full TPU.

  19. @echetlos Αυτό σκεφτόμουν, ότι με την αντοχή τους θα μπορούσα να τα κρατήσω πιο πολλά χιλιόμετρα. Το θέμα είναι ότι τώρα που δοκιμάζω 4ρια παπούτσια, όλα μου δίνουν μια μικρή αίσθηση “τακουνιού”. Ανυπομονώ για το Freedom.

  20. @kostao Τα Virrata έχουν σχεδόν σκέτο αφρό από κάτω, δεν αντέχουν.
    Τώρα αυτό για το drop, είναι και λίγο προσωπικό.

  21. Eυχαριστουμε για το review Νικο! Εννοειται πως ουτε εγω εμεινα ανεπηρεαστη. Ποσο μαλλον απο το γυναικειο που ειναι ενα χαρμα οφθαλμων στο ροζακι του!!!

  22. @Elda Βασικά είναι αυτό που έψαχνες παλαιότερα, εναλλακτικό του Kinvara για μεγαλύτερα και πιο ξεκούραστα τρεξίματα.

  23. Πολυ φοβομουν οτι θα το ελεγες αυτο και θα μ εβαζες στον πειρασμο! (πολλα τα λεφτα ρε γμτ!)

  24. Πολύ φοβόμουν ότι πολύ θα το φοβόσουν… 😛
    Απ’ όσο σ’ έχω καταλάβει πάντως, σε σένα θα διχιλιαρίσουν…
    (δεν έχει κάνει καμιά κουτσουκέλα πρόσφατα ο Γρηγόρης και να ψάχνει τρόπο να εξιλεωθεί;)

  25. Xαχαχαχα, μπα οχι τρομαρα του, κι αργει και η γιορτη μου ρε γμτ!!! Kαι σιγα μη διχιλιαρισουν, εν των μεταξυ θα εχει βγει κατι αλλο, θα μας γραψεις το review και θα μας δελεασεις παλι, οποτε φτου κι απ την αρχη! 😛

  26. Πριν λίγο το αγόρασα παιδιά όποιος φορά 47 το 48 του έρχεται κουτί ,έχει αρκετά στενή γραμμή.

  27. Πρώτο μου 10αρι με το Freedom σημερα και φυσικα διαπιστωσα οτι ο @echetlos επεσε μεσα στο review του με ακριβεια χιλιοστου . Ακριβως οπως τα περιεγραψες Νικο δεν εχω να προσθεσω τιποτα ! Ότι πρεπει για προπονηση καθως το σαββατο τρεχω τον δευτερο ever αγωνα μου στην Σπαρτη.

  28. @kostaslouzis Μεγειά και καλά χιλιόμετρα, Κώστα.
    Καλή επιτυχία στον αγώνα.

  29. @echetlos σε ευχαριστω , προτεινω ενα καναλι στο you tube με review παπουτσιων στα ελληνικα .Θα σωσεις κοσμο απο τραυματισμους και παραμυθια

  30. Χαχαχα… μπα, δεν γράφω καλά στο γυαλί! 😀

  31. @echetlos χαχαχα εσυ ξερεις καλυτερα. Οσοι φοραν 47 και ετοιμαζονται να το παρουν – το 48 ερχεται γαντι παιδια ,εχει πολυ στενη γραμμη.

  32. Πολύ θα ήθελα να δω ένα performance μοντέλο με full Everun.
    Απλά 3-4mm λεπτότερη σόλα και όλα τα άλλα χαρακτηριστικά ίδια.

  33. Θα σκοτωνε οντως.Εγω ελπιζω να δω το αντιθετο , το επομενο triumph στα stack height που ειναι τωρα αλλα φουλ everun. Πιθανοτατα και οι δυο επιλογες να ειναι ηδη στην διαδικασια παραγωγης – η saucony μου απεδειξε οτι ειναι πραγματικα εξυπνη γιατι κανοντας τις αναμενομενες συγκρισεις με το ultra boost μου καταλαβα πολλα!

  34. Mετα απο τοσο καιρο που τα ζαχαρωνα, εδεησα τελικα να τ αποκτησω,, επεσε η τιμη τους, μου ρθε και κωδικος 15% off οποτε στα 80 ευρω το αποφασισα. Τα παρελεβα σημερα, κατευθειαν απο το ταχυδρομειο στην ασφαλτο και κατενθουσιαστηκα, μου ταιριαξαν καλυτερα απο τα κινβαρα. Αν μου κατσουν καλα και στο 32αρι της Κυριακης, εκλεισαν για το Ναυπλιο. Αλλα το καλυτερο ειναι το χρωμα τους – παροτι αναγκαστικη επιλογη μια και τ αλλα χρωματα ειτε δεν υπηρχαν στο νουμερο μου ειτε δεν τα εστελναν Ελλαδα- απο κοντα ειναι τελεια. Φτιαξτε μου και μια μπλουζιτσα gorun και ειμαι ετοιμη για διαφημιση!

    https://www.flickr.com/photos/140798332@N04/24707718067/in/dateposted-friend/

  35. @elda Ήμουν σχεδόν βέβαιος ότι ήταν αυτό που έψαχνες, Μαρία, στο είχα πει νομίζω.
    Και μαθημένη και στα Kinvara, δεν πρόκειται να έχεις και θέμα με το unstructured του επάνω μέρους.
    Άντε, καλοτάξιδα! 🙂

  36. Καλοφορετα και καλοταξιδα @elda . Άντε και με μια επίδοση αντάξια των δυνατοτήτων σου στο Ναύπλιο!

  37. Σας ευχαριστω παιδια, ελπιζω να μην εχω θεμα με το νουμερο στα πολλα χλμ, γιατι παροτι διαβασα οτι εχει στενη γραμμη, δεν ηθελα να ρισκαρω να παω στο 41, γενικα παιζω μεταξυ 40 και 40.5, 41 δεν εχω αγορασει ποτε.
    @echetlos κι εσυ βεβαιος ησουν, κι εγω βεβαιη ημουν, η τσεπη μου μονο δεν ηταν βεβαιη στην αρχικη τους τιμη! Εμεις οι γυναικες βλεπεις δεν αρκουμαστε στ αθλητικα, θελουμε και τη γοβιτσα μας, και τη μποτιτσα μας και το πεδιλακι μας οποτε αυτοματως η μπανκα τιναζεται στον αερα κι αναγκαστικα πρεπει να γινουν περικοπες!

  38. @elda Ανέβηκες μισό νούμερο από το κανονικό σου;

  39. Στα τρεξιματικα αναφερομουν με τα 40 και 40.5. Τα κανονικα μου παλια ηταν 38, τωρα τα πιο πολλα ειναι 39. Τα τρεξιματικα μου τα πρωτα χρονια ηταν 40, τωρα τα πιο πολλα ειναι στο 40.5 πχ τα ride και τα kinvara παλια ηταν 40 τωρα 40.5. Το ιδιο πηρα και τα freedom, 40.5 μ αρεσει να τα αισθανομαι ενα με το ποδι, φοβομουν στο 41 μηπως το ποδι μου επλεε οπως στα ζαντε πχ στο 40.5 που τα ενιωθα μεγαλα μπροστα

  40. Καλησπέρα Μαρία.
    Συνήθως φοράω 38.5 και 39.. Δοκιμάζοντας το FREEDOM σε μια έκθεση σκεφτόμουν να πάω σε 40 γιατί μου φάνηκε μικρό το 39…Θα με ενδιέφερε να μου πεις πως σου φαίνεται το νούμερο που πήρες τελικά….

  41. Kαλησπερα Βικη. Σ ενα δεκαρι που τα φορεσα σημερα τα ενιωθα ετσι ακριβως οπως τα θελω, ενα με το ποδι, σα να μη φορουσα παπουτσι. Το θεμα ειναι να δουμε τι αισθηση θα εχω και μετα απο 30 χλμ. Αν και τα A6 που επισης εχουν στενη γραμμη και τα ειχα παρει σε 40, δεν ειχα θεμα ουτε και μετα απο 30χλμ που τα ειχα τρεξει πριν απο ενα χρονο.

  42. Ελπίζω να μην έκανες λάθος. Όσον αφορά το μήκος, βασικά.

  43. Ευχαριστώ Μαρία.
    Αν θυμηθείς γράψε λίγο και την αίσθηση μετά το τριαντάρι….

  44. … με τα freedom … ετρεξα τον Ευχιδα 107 χλμ … το μεγαλυτερο μερος των Αθανατων (120 χλμ απο τα 142 χλμ συνολικα) … καθως κι 60 χλμ στη Θεσ/νικη στο “Τρεξε χωρις τερματισμο” Προοριζονται ως το βασικο παπουτσι και για το 24ωρο στα τελη Ιανουαριου … αν κι εχουν ηδη 900 χλμ πανω τους !!! Τα αγορασα περσι τον Απριλιο 1,5 νουμερο μεγαλυτερο απ’ οτι φοραω τ’ αλλα αθλητικα παπουτσια (απο 41,5 σε 43)… για ειναι ανετα … και μ’ αυτα εχω κανει εκτος των μεγαλων αποστασεων … και πολλες ποιοτικες προπονησεις, διαλειμματικες και τεμπο ! Ελαφρια, ευελικτα, ευκαμπτα κι ανθεκτικα και πολυ κομψα θα τα χαρακτηριζα … συμπεριφερονται πολυ καλα και στη βρεγμενη ασφαλτο … ειναι παπουτσι παντος καιρου και τεραιν ! Ειναι βεβαιο οτι θα συνεχισω με τη μετ-εξελιξη τους … τα liberty …στο μελλον !

  45. @spy Σπυρο, τα liberty stability δεν ειναι? Εσυ κανεις 15αρια ξυπολητος, τι τα θες τα stability?

  46. Ελάχιστη στήριξη έχουν, Μαρία. Δεν την καταλαβαίνεις καν.

  47. @elda: … Μαρια … δεν ξερω τι λεει η θεωρια … αλλα προσωπικα ψαχνω να βρω παντα αυτο που μου ταιριαζει ! Μπορει να τρεχω ανυποδητος αρκετα χλμ … αλλα ολα τα τελευταια μεγαλα LR τα εχω κανει με maximal παπουτσια … κατι skechers ultra, με υπερυψωμενη σολα 30mm, στην οποια κυριολεκτικα πλεει το πελμα … τα οποια με βοηθησαν πολυ να ξεπερασω το προβλημα που αντιμετωπιζα με τον τροχαντηρα ! Νομιζα οτι τα liberty ειναι η βελτιωμενη εκδοση των freedom … αλλα απ’ ο,τι ειδα … εχεις δικιο αφου ειναι stability παπουτσια … ενω τα freedom ουδετερα !!! Εξακολουθουν να βγαινουν τα freedom ???

  48. Ψήθηκα και εγώ με την εξαίρετη παρουσίαση. Εχω μια ερώτηση: ανάμεσα στο freedom και το NIKE Elite 9 ποιο θα πρότεινες για μαραθώνιο? (φοράω kinvara, Virrata και pureflow).

  49. @albertosalazar Επειδή απ’ όσο θυμάμαι είσαι καθαρό forefoot, με το Elite νομίζω ότι θα ταιριάξετε καλύτερα, λόγω μπροστινού airbag.
    Ίσως σου πέσει λίγο “μπόλικο” το Saucony. Είναι πιο βαρύ, και σε γραμμάρια και σε αίσθηση από το Nike.
    Βέβαια, έχει το χαμηλό drop που προτιμάς και πιο ελεύθερο upper αλλά πιστεύω ότι το Elite είναι πιο κοντά σε αυτά που έχεις συνηθίσει και σ’ αρέσουν.

  50. @echetlos Ευχαριστώ πολύ!

  51. Δεν άντεξα έγινε εχθές παραγγελία τελικά από starfitness , αναμένουμε με αγωνία τα εργαλεία με τα οποία θα αγωνιστούμε Καλαμπάκα και Μέγα Αλέξανδρο ελπίζοντας να μας φτάσουν στην γραμμή του τερματισμού πιο γρήγορα από τις προηγούμενες χρονιές !

  52. @petransfhp Άντε, καλά PB!

  53. Τελικά κατέληξα στα Freedom. Πρώτη φορά φοράω ένα τόσο «διαφορετικό» παπούτσι. Περιμένω να δω πως θα συμπεριφερθεί στον μαραθώνιο και αν όλα πάνε καλά θα το παντρευτώ. Μεταξύ άλλων, με εντυπωσίασε το πόσο καλά συμπεριφέρεται ακόμη και στα ανοίγματα -που δεν θα το περίμενες από ένα τόσο μαλακό παπούτσι. (Τα Elite παραμένουν στα υπόψη).

  54. @albertosalazar Καλορίζικο!
    Ναι μεν μαλακό αλλά έχει πολύ rebound όταν πατάς πιο δυνατά.

  55. Λοιπόν έχοντας γράψει καμιά 100αρια χιλιόμετρα έχω μια άποψη για τα Freedom. Έχω τρέξει από όλα τα είδη , ελεύθερα τρεξίματα , τέμπο , διαλειμματική ,αγώνα .

    Ας επικεντρωθούμε στα ακραία τρεξίματα όπου εκεί φαίνεται η συμπεριφορά του παπουτσιού:
    Έτυχε και έκανα τα πρώτα χιλιόμετρα με αυτά τρέχοντας 15Χ400 στο 1:19 , μου έκανε εντύπωση ότι αν και μαλακά είχε άμεσο ριμπάουντ αρκετή επαναφορά ενέργειας , το παπούτσι ακολουθούσε κάθε κίνηση του ποδιού και όσο δυνατά πατούσα τόσο αυτό με πετούσε μπροστά ! Νομίζω πως τα Freedom αρέσκονται σε υψηλές ταχύτητες εκεί δείχνουν τον χαρακτήρα τους και ότι χαραμίζονται σε αργά τρεξίματα.

    Τα φόρεσα και σε 30αρι , μια χαρά , εκεί βοήθησε το χαμηλό τους βάρος να με κρατήσει ξεκούραστο χωρίς να χάσω σε απορρόφηση κραδασμών.

    Στον αγώνα της Καλαμπάκας αν και δεν έκανα PB (πέρασα 40:20 στο 10αρι , πού πας ρε Καραμήτρο … και κάηκα ) έμεινα απόλυτα ευχαριστημένος.

    Το μόνο αρνητικό τους για εμένα είναι η ασάφεια του επανω μέρους ! Δηλαδή δεν το νιώθω το παπούτσι όπως θα ήθελα και ειδικά στο μπροστινό μέρος του ποδιού. Η κατάσταση βελτιώθηκε αρκετά με το να δέσω τα κορδόνια μέχρι και την τελευταία τρύπα .

    Συμπερασματικά αυτό που έχω να πω είναι ότι πρόκειται για ένα γρήγορο ελαφρύ παπούτσι με μαλακό πάτημα και μεγάλη επιστροφή ενέργειας το οποίο αρέσκεται σε γρήγορους ρυθμούς !

  56. @petransfhp Βασικά, δεν ξέρω τι πρέπει να κρατήσω από το ποστ σου…
    Τις εντυπώσεις από το Freedom ή το 15Χ400 @1:19;

  57. @echetlos να σου πω κάτι ούτε εγώ περίμενα να πηγαίνω έτσι φέτος , ήθελα να το πάω στα άκρα προπονητικά να δω πόσο θα βελτιωθώ , νομίζω μέχρι εκεί είμαι χαχαχα .

    Α και την Πέμπτη που μας πέρασε 10 ημέρες πριν τον Μαραθώνιο Μέγα Αλέξανδρο έκανα ,
    3Χ2000 —} 7:17 , 7:19 , 7:29 .

    Έχω βελτιωθεί , ο πρώτος μου Μαραθώνιος στην Αθήνα ήταν 4:16
    και φέτος έχω στόχο να σπάσω το 3:13 που έκανα πέρισυ στην Ρώμη ,
    φορώντας τα Freedom χαχαχα.

  58. Πετάς ρε Πέτρο, τι να λέμε τώρα…
    Εύχομαι όλα να πάνε καλά την Κυριακή!

  59. @petransfhp με αυτά που διαβάζω,μάλλον το 3:03 θα σπάσεις..

  60. Σας ευχαριστώ πολύ ,
    @kostao αρκετά παρακινδυνευμένη θα ήταν μια τέτοια απόπειρα ,
    προσανατολίζομαι σε ένα πέρασμα περίπου στο 1:35 το πρώτο μισό για να μπορέσω να ανεβάσω ρυθμό εάν είμαι καλα στην συνέχεια .

    Επειδή λίγο καταχράστηκα το θέμα θα επανέλθω μετά τον αγώνα με τις εντυπώσεις μου από την συμπεριφορά των παπουτσιών στην απόσταση του Μαραθωνίου!

  61. Κάθομαι και σκέφτομαι για τον αγώνα τι έγινε , τι πήγε καλά , τι όχι …

    Εν ολίγοις:
    Είχα κάποιες ενοχλήσεις στον γλουτιαίο και δεν με άφησε να τρέξω όπως θα ήθελα. Παρόλα ταύτα ξεκίνησα όπως είχα σχεδιάσει , συντηρητικά το πρώτο 5αρι , όλοι με περνούσαν , αύξηση ταχύτητας στην συνέχεια και πέρασμα Ημιμαραθώνιο 1:34:50 ,
    προσπάθησα να κρατήσω αυτόν τον γρήγορο για εμένα Ρυθμό από 4’23” έως 4’28” ,
    το έκανα μέχρι το 34,
    εκεί όμως είχα εξαντληθεί και από το πόδι και φυσιολογικά από τον αγώνα ,
    και τα 35 36 37 38 με πήγαν 4’45”-4’50”
    κατάλαβα ότι δεν μπορούσα να σπάσω το 3’10”
    βελτίωσα όμως το ατομικό μου ρεκόρ κατά 2’44”
    και τελικά έγραψα 3:11:02
    είμαι ικανοποιημένος με την βελτίωση , έχω όμως μια πικρία επειδή δεν χάρηκα τον αγώνα ,
    αποκατάσταση τώρα και ψάχνουμε τον επόμενο αγώνα στόχο !

    Από τα Freedom αυτό που έμεινε από τον Μαραθώνιο είναι ότι γλιστράνε πάρα πολύ στο βρεγμένο , πολύ όμως , στους σταθμούς ανεφοδιασμού που είχε κάτω νερά έκανα πατινάζ , το γεγονός αυτό με προβληματίζει για το τι θα γινόταν εάν έβρεχε ! Δεν τα έχω τρέξει υπό βροχή σε άσφαλτο και δεν γνωρίζω την συμπεριφορά τους .

  62. “Από τα Freedom αυτό που έμεινε από τον Μαραθώνιο είναι ότι γλιστράνε πάρα πολύ στο βρεγμένο , πολύ όμως , στους σταθμούς ανεφοδιασμού που είχε κάτω νερά έκανα πατινάζ , το γεγονός αυτό με προβληματίζει για το τι θα γινόταν εάν έβρεχε !”
    @petransfhp Συμφωνω απολυτα με τα παραπανω, κι εγω στους σταθμους προσπαθουσα να παιρνω νερο απο την αριστερη μερια οπου ηταν εφικτο ωστε να γλιτωνω μεγαλο μερος βρεγμενης ασφαλτου. Πρωτη φορα τοσο πατιναζ με παπουτσι, δεν ειχε τυχει να τα φορεσω με βροχη και δεν ηξερα οτι γλιστρανε τοσο πολυ, μου κανει εντυπωση που γραφει ο Σπυρος παραπανω οτι συμπερφερονται πολυ καλα και στη βρεγμενη ασφαλτο. Ηταν αδυνατο να κανεις κανονικο τρεξιμο οπου υπηρχαν νερα, απλα προσπαθουσες να κρατησεις την ισορροπια σου. Παντως πρεπει να επαιζε ρολο και η κακη ποιοτητα της ασφαλτου, στο Ναυπλιο που τα φορεσα πριν ενα μηνα δε θυμαμαι να γλιστρουσαν τοσο πολυ.

    Συγχαρητηρια για το ατομικο σου ρεκορ κι ας μη σου βγηκε ο χρονος που ηθελες, την επομενη φορα θα βγει!

  63. Θέμα ποιότητος της ασφάλτου είναι το κράτημα στο βρεγμένο.
    Έτρεχα τις προάλλες στο Νιάρχος και στο καινούργιο οδόστρωμα εντός των εγκαταστάσεων, αν και βρεγμένο, δεν καταλάβαινα καμμία διαφορά. Μόλις πάτησα “κανονικό” οδόστρωμα, βάρκα γιαλό πήγαινα.

  64. Για να επανέλθουμε λίγο, λοιπόν,
    τέλος Οκτωβρίου θα τρέξω στον Μαραθώνιο του Δουβλίνου , και θα ήθελα να φορέσω τα Freedom αλλά προβληματίζει η συμπεριφορά τους σε βρεγμένο οδόστρωμα! Δηλαδή τι θα γίνει εάν βρέχει; Βέβαια νομίζω πως η καλή ποιότητα των δρόμων εκεί θα βοηθήσει αρκετά στο να μην γλιστράνε.
    Δεύτερη επιλογή είναι να φορέσω τα Launch 3 που έχω χωρίς χιλιόμετρα,
    ή να προχωρήσω στην αγορά των Kinvara9 , να το τολμήσω;
    Τι λες και εσύ @echetlos ?

  65. Πάντως Launch 3 και βρεγμένο οδόστρωμα είναι πολύ καλοί φίλοι. Τα πάνε περίφημα μαζί

  66. @petransfhp Για να μην λέω ψέματα Πέτρο, εξαιρουμένου του Continental, εμένα όλα τα υπόλοιπα λάστιχα ίδια μου φαίνονται, λίγο πολύ.
    Πιστεύω όμως πως αν η άσφαλτος είναι καλή, όπως είπες κι εσύ, δεν θα υπάρχει θέμα.

  67. Ευτυχής κάτοχος από χθες κ σε μάλλον καλή τιμή, (86 ευρώ) θα κάνω όσα περισσότερα μπορώ για να τα έχω έτοιμα για κλασικό σε 10 μέρες, αν και δε φαίνεται παπούτσι που θέλει στρώσιμο, ειδικά το upper. Ανέβηκα κ μισό νούμερο γιατί τα zante v4(απογοήτευση σε σχέση με τα v2) μου αφήσαν κουσούρι 3-4 φουσκάλες. Όμορφοπαπούτσι πάντως.

  68. Λοιπον, ειπα για τον αγωνα, ειπα για την τροφοδοσια, θα ειναι κριμα να μην αναφερθω και σ αυτο το πολυεργαλειο, το παπουτσι ειναι απιστευτο, το ειχα αδικησει και το ειχα παροπλισει μετα την αγορα των Κ9. Το φορεσα μετα τον τραυματισμο μου ως αναγκαστικη επιλογη λογω της λεπτης τους γλωσσας και τελικα αποδειχτηκαν σουπερ. Και στο δεκαρι με ετρεξαν γρηγορα και στο μαραθωνιο με πηγαν για 3η φορα ανετα και ξεκουραστα και παρα τα 800 τους χλμ ειναι σαν καινουρια. Και το ειχε πει ο Νικος οτι θα διχιλιαρισουν (αν κι εγω ειχα συμπληρωσει πως με τα δελεαστικα review του ολο και κατι αλλο θα μας βαλει ν αγορασουμε και δε θα προλαβουν ) Κι επισης αυτη τη φορα δε τα ενιωσα να γλιστρανε στους σταθμους νερων.

Αφήστε μια απάντηση