Μοιραστείτε αυτό το Άρθρο

Αξιολογήσεις / Επιλεγμένα

BROOKS Ghost 10

BROOKS Ghost 10

Κατηγορία: Trainer – Ουδέτερο πάτημα – Βάρος: 294γρ. – 12mm drop (30/18mm)

To Ghost είναι ένα ουδέτερο μοντέλο, το οποίο στην γκάμα της Brooks βρίσκεται ακριβώς κάτω από το premium Glycerin. Από το Ghost 9 φάνηκε ότι η εταιρεία έκλεισε την ψαλίδα μεταξύ των δύο προτάσεων, κάνοντάς το αρκετά πιο πλούσιο σε υλικά και cushioning.
Η δε εφαρμογή και το πάτημά του παρέμεναν οικεία στους πιστούς του μοντέλου, κάτι πολύ σημαντικό όταν μιλάμε για μια τόσο επιτυχημένη σειρά, ενώ ήταν εμφανής και ο εκσυγχρονισμός στην σχεδίασή του.

Όπως έχουμε ξαναπεί, αρκετές φορές οι εταιρείες, στην προσπάθεια εξέλιξης ενός παπουτσιού, καταλήγουν να αλλάζουν τον χαρακτήρα του. Αυτό δεν είναι απαραίτητα κακό όταν έχουμε να κάνουμε με πιο «πειραματικά» μοντέλα, όταν όμως πρόκειται για «σημαίες» θέλει περισσότερη προσοχή. Η Brooks δείχνει να το γνωρίζει αυτό.

Επάνω μέρος

Το νέο Ghost κρατάει την ίδια φιλοσοφία στην σχεδίαση του upper, παρόλο που οι αλλαγές δεν είναι λίγες.
Το V9 είχε ένα πολύ αραιής ύφανσης engineered mesh στο χώρο των δαχτύλων, χωρίς καθόλου δομικά στοιχεία. Η συνταγή αυτή παραμένει, μόνο που η ύφανση είναι ακόμη πιο αραιή, σε σημείο που νομίζεις πως το πόδι συγκρατείται μόνο από την εσωτερική φόδρα.
Χαρακτηριστικός στο προηγούμενο μοντέλο ήταν ο προφυλακτήρας δαχτύλων. Φτιαγμένος από παχύ και άκαμπτο συνθετικό, επεκτείνετο και πάνω από τα δάχτυλα. Με αυτό τον τρόπο κρατιόταν «σηκωμένο» το ύφασμα στο toe box, δίνοντας του μεγάλο ύψος και ευρυχωρία. Στο V10, παραμένει εξωτερικός και από άκαμπτο υλικό αλλά οι διαστάσεις του έχουν μειωθεί αρκετά. Ως αποτέλεσμα, το διχτυωτό μπορεί να απλώσει πιο ελεύθερα και σαν τελική αίσθηση, παραμένει ίσως το πιο άνετο toe box που έχω δοκιμάσει.

Πολύ αραιή ύφανση στο διχτυωτό, στο μεγαλύτερο μέρος του toe box. Σημαντικά μικρότερος σε μέγεθος ο προφυλακτήρας και εντελώς διαφορετικό το υλικό στο σημείο όπου περνούν τα κορδόνια.

Μεγάλες είναι κι οι αλλαγές όσον αφορά τα overlays από την μέση και πίσω. Στο Ghost 9 χρησιμοποιούντο μαλακά αλλά χοντρά υλικά για να συγκρατείται το πόδι, ακόμη και στο logo της Brooks. Ναι μεν έκαναν καλά την δουλειά τους αλλά προσωπική μου άποψη είναι πως δεν χρειαζόντουσαν σε τέτοιο βαθμό. Πλέον, γίνεται χρήση πολύ λεπτών και εύκαμπτων λωρίδων (3D Fit Print), περίπου σαν του Glycerin, με το μόνο σκληρό στοιχείο να βρίσκεται στην περιοχή γύρω από τον αστράγαλο.

Η νέα σχεδίαση των δομικών στοιχείων σε midfoot και φτέρνα.

Εντελώς διαφορετική είναι και η σχεδίαση στην περιοχή που βρίσκονται οι τρύπες των κορδονιών. Στην προηγούμενη έκδοση, η Brooks υπερέβαλε στην ποσότητα και το είδος του υλικού που χρησιμοποίησε σε αυτό το σημείο. Δεν ενοχλούσε στην εφαρμογή (ίσως μόνο στο κατώτατο μέρος, μπροστά από τις δύο πρώτες τρύπες) αυτό όμως οφείλετο στην πολύ παχιά γλώσσα που φίλτραρε τα πάντα. Στο V10 χρησιμοποιείται απλά ένα λεπτό και λίγο πιο άκαμπτο υλικό στο σημείο αυτό και η δουλειά γίνεται μια χαρά.

Κατά τ’ άλλα, η γλώσσα και το σκληρό κολάρο αποτελούνται από πολύ πλούσιο αφρώδες, χαρακτηριστικό της εταιρείας στα περισσότερα μοντέλα της. Όσον αφορά το νούμερο, διαλέγετε άφοβα το κανονικό σας.

Όπως πάντα, πλούσιο padding γύρω από τον αστράγαλο και στην γλώσσα.

Η αίσθηση φορώντας το νέο Ghost παραμένει η ίδια με το προηγούμενο. «Πολυτελές» περιβάλλον, με τα υλικά να είναι τόσο απαλά και προσεγμένα που θα μπορούσε να φορεθεί ακόμη και χωρίς κάλτσες.
Το παπούτσι κρατάει καλά το πόδι, η φτέρνα κλειδώνει εύκολα, ενώ μπροστά ο χώρος είναι άφθονος για τα δάχτυλα, όπως ήδη είπαμε. Οι αλλαγές που έχουν γίνει, δίνουν μία ελαφρώς λιγότερο ογκώδη αίσθηση στον δρόμο, όπως και ένα χαμηλότερο βάρος, έστω και οριακά.
Σε κάθε περίπτωση, το Ghost 10 εγγυάται εντελώς απροβλημάτιστα χιλιόμετρα, όσα κι αν είναι αυτά. Θεωρώ σχεδόν αδύνατο να βρεθεί πόδι που δεν θα βολευτεί μέσα στο νέο Brooks, όπως και στο προηγούμενο βέβαια, χωρίς μάλιστα η εφαρμογή να είναι «μπόλικη».

Σόλα και πάτημα

Ενώ τα υλικά της σόλας παραμένουν ίδια (Biomogo DNA EVA αφρός), κάποιες μικρές αλλαγές, όχι ιδιαίτερα εμφανείς, διαφοροποιούν σε έναν βαθμό το πάτημα του V10 από του V9.
Κατ’ αρχάς, από την φτέρνα και μέχρι την μέση της εξωτερικής πλευράς της σόλας, υπάρχει ένα ξεχωριστό κομμάτι αφρού στο κάτω μέρος, ελαφρώς πιο μαλακό. Μία «ζώνη πρόσκρουσης» (crash pad). Στο προηγούμενο μοντέλο, υπήρχε μόνο στην εσωτερική πλευρά.
Επίσης, στο εμπρόσθιο μέρος έχουμε ενιαίας πυκνότητας αφρό. Αυτό, σε συνδυασμό με τις φαρδύτερες και βαθύτερες αυλακώσεις της εξώσολας, δίνουν μεγαλύτερη ευκαμψία στην σόλα, η οποία συμπιέζεται και πιο εύκολα.
Στο σημείο του midfoot και εκεί ακριβώς που η σόλα συναντά το ύφασμα, υπάρχει ένα χείλος (μαύρο χρώμα) που λειτουργεί σαν τοίχωμα για ακόμη καλύτερη στήριξη του πέλματος.

Το ξεχωριστό crash pad στην περιοχή της φτέρνας από ελαφρώς πιο μαλακό αφρό. Στο πάνω μέρος της σόλας, με μαύρο χρώμα, διακρίνεται το «χείλος» που αγκαλιάζει το πόδι.

Όπως και στην προηγούμενη έκδοση, από κάτω υπάρχει πλήρης κάλυψη από λάστιχο (σκληρότερο στην φτέρνα, πιο μαλακό μπροστά), οπότε η ανθεκτικότητα είναι δεδομένη.

Όλη η εξώσολα καλύπτεται από λάστιχο. Οι αυλακώσεις μπροστά είναι βαθύτερες, συμβάλλοντας στην ευκαμψία του forefoot.

Για να είμαι ειλικρινής, δεν θυμάμαι ακριβώς πόσο cushioning είχε το Ghost 9 ώστε να κάνω την σύγκριση. Θυμάμαι όμως ότι είχε πολύ.
Παρ’ όλα αυτά, έχω την αίσθηση ότι το V10 είναι ελαφρώς πιο μαλακό, ιδίως στο πίσω μέρος. Κι είναι και λογικό, δεδομένων των νέων χαρακτηριστικών που περιγράψαμε παραπάνω.
Η συνολική εντύπωση που σου δίνει στον δρόμο, είναι αυτή της σιγουριάς. Πολύ απορροφητικό και συγχρόνως σταθερό. Όποια κι αν είναι η απόσταση που θα του ζητήσεις, θα σε πάει όσο πιο άνετα γίνεται.

Πάντα υποστήριζα την άποψη ότι ένα παπούτσι για πολλά χιλιόμετρα, δεν αρκεί να είναι απορροφητικό και πολύ μαλακό. Ιδίως αν μιλάμε για τον μέσο ερασιτέχνη δρομέα που δεν έχει το ιδανικό form. Θα πρέπει παράλληλα η πλατφόρμα να σου δίνει μια σταθερότητα στο πάτημα, κυρίως όταν αρχίζει να επέρχεται η κόπωση και οι αρθρώσεις (ποδοκνημική – γόνατο) δυσκολεύονται να ελέγξουν την κίνηση.
Το Ghost είναι τέτοιο. Από τα πιο σταθερά ουδέτερα μοντέλα, χωρίς όμως να υστερεί σε άνεση. Το cushioning είναι πάντα εκεί όταν το χρειάζεσαι, χωρίς όμως ποτέ να έχει την «πολτώδη» αίσθηση που συχνά συναντάμε σε αντίστοιχα μοντέλα. Νιώθεις πως πατάς στα σίγουρα, για να το πούμε απλά.
Πλεόν το παραπάνω πακέτο συνοδεύεται κι από ένα αρκετά «αποδεκτό» βάρος, στον μέσο όρο της κατηγορίας, κυρίως όμως σαν αίσθηση του όγκου που έχεις γύρω από το πόδι σου. Σημαντική βελτίωση σε σχέση με τα παλαιότερα μοντέλα.

Το Ghost 10 είναι ένα παπούτσι που θα επωμιστεί τον μεγαλύτερο όγκο των προπονήσεών σας. Όπως είναι αντιληπτό, τα χαρακτηριστικά του δεν ευνοούν τα πιο γρήγορα τρεξίματα, είτε λόγω βάρους, είτε λόγω της μαλακής σόλας μπροστά, είτε λόγω της ευρύχωρης εφαρμογής του. Υπάρχουν άλλωστε άλλα μοντέλα για αυτόν τον σκοπό.

Συμπέρασμα

Το Ghost 9 ήταν μία μεγάλη εξέλιξη σε σχέση με τις προηγούμενες εκδόσεις και με το V10 η σειρά πάει λίγο πιο πέρα. Απευθύνεται σε ένα ευρύ φάσμα δρομέων, ιδίως σαν κύριο παπούτσι σε προετοιμασία για μαραθώνιο.
Η αίσθηση σε πάτημα και εφαρμογή δεν αλλάζει ιδιαίτερα, είναι όμως ξεκάθαρα βελτιωμένο στα σημεία. Κατά την γνώμη μου, οι οπαδοί του μοντέλου (best seller της εταιρείας μετά το Adrenaline) δεν έχουν κανένα λόγο να ανησυχούν, αντιθέτως έχουν αρκετούς για να είναι ικανοποιημένοι. Αν η συνταγή πετύχει, προσέχεις να μην τη χαλάσεις.

 

 

Μοιραστείτε αυτό το Άρθρο

Ο Νίκος Πήλικας είναι ερασιτέχνης δρομέας. Επειδή όμως δεν είναι καλός στο τρέξιμο, ασχολείται και με τα παρελκόμενα αυτού (π.χ. παπούτσια).
Απ’ ό,τι λένε, είναι καλύτερος σε αυτά…

9 Σχόλια

  1. Πάνω που σκεφτόμουνα τι δώρο να ζητήσω από τον Άγιο Βασίλη !

  2. Χαχαχα… 😀 😀

  3. @vasileios Τι λέει ο Ghost expert?

  4. Άρα μιλάμε (όπως έχεις εξάλλου πει Νίκο για ένα Glycerin lite (κατά αναλογία των lite εκδόσεων στις ναυαρχίδες των κινητών τηλεφώνων) . Προσωπικά βρίσκω ιδανική την εφαρμογή των Brooks στο πόδι (τουλάχιστον για τα μοντέλα που έχω χρησιμοποιήσει) και πάντα θα έχω ένα ζευγάρι να με συνοδεύουν στο τρέξιμο.
    @echetlos, επί της ευκαιρίας, ακόμα δεν μπορώ να καταλάβω τη διαφοροποίηση του ότι ένα παπούτσι μπορεί να έχει άφθονο cushioning και ταυτόχρονα να είναι σκληρό(δεν μιλάω για το μοντέλο που παρουσιάζεις, απλά πάντα έχω την απορία αυτή και δεν μπορώ να την ξεκαθαρίσω). Όταν ένα παπούτσι απορροφά απόλυτα ικανοποιητικά τους κραδασμούς, αυτό δεν σημαίνει ότι αφήνει μια μαλακή αίσθηση στο πόδι που δεν κοπανιέται σε κάθε βήμα; Συγνώμη που ρωτάω στο νήμα παρουσίασης του Ghost αλλά θέλω να το ξεκαθαρίσω πριν έρθει η παρουσίαση του αγαπημένου μου μοντέλου.

  5. Ρίξε μια ματιά εδώ, Μανώλη.

  6. Αναλυτικότατος ο Νίκος στην αξιολόγηση του νέου μοντέλου της Brooks, η αλήθεια είναι όπως πάντα περίμενα και εδώ την άποψή του όπως περιμένω και για τα νέα Clycerin 15…..κατά τα άλλα προσωπικά είμαι τόσο πολύ κολλημένος με την προηγούμενη έκδοση (Ghost 9) που μετά από τα 1.100+ χλμ. που έτρεξα με το πρώτο μου ζευγάρι, και όντας εντυπωσιασμένος, αγόρασα άλλα 2 για να τα έχω στο απόθεμα μια που ανέκαθεν »φοβόμουν» αυτές τις αλλαγές από μοντέλο σε μοντέλο……βέβαια λόγω των ultra καταστάσεων που έχω μπλέξει γρήγορα και αυτά θα »φάνε τα ψωμιά τους» οπότε θα έρθει σύντομα η ώρα που θα γνωρίσω και το Ghost 10.

  7. Η αλήθεια είναι πως μου είχε ξεφύγει το συγκεκριμένο άρθρο Νίκο.

  8. Καλησπέρα,

    Τελικά αφού διάβασα μερικά ενδιαφέροντα review και αφού τα βρήκα στην προκλητική τιμη των 50€ αγόρασα τα revel . Δηλαδή ένα σκληρότερο σε πάτημα ghost η καλύτερα λίγο μαλακότερο launch. Νομίζω είναι παρά πολύ τίμια επιλογή για την κατηγορία που αντιπροσωπεύουν χωρίς να έχουν όλα τα high tech καλούδια που τα πληρώνουμε πολλά και που συχνά είναι και άχρηστα . Θα ήθελα λίγο χαμηλότερο drop αλλά ως γνωστόν η brooks είναι σε αυτό το θέμα λιγάκι συντηρητική …

  9. @cranfield Καλορίζικα, Γιάννη.
    Το «πλεχτό» πάντως δείχνει πολύ άνετο.

Αφήστε μια απάντηση