Κατηγορία: Trainer
Υψη σόλας: 40/34mm
Βάρος: 262γρ.
Το 1080 είναι ένα κλασικό μοντέλο, 13 χρόνια μετράει η σειρά. Ο Fresh Foam (Χ) είναι επίσης κλασικός, μετρώντας 10 χρόνια από το λανσάρισμά του. Το 1080 v13 όμως, δεν είναι το κλασικό 1080. Ούτε και αυτός ο Fresh Foam X είναι ο κλασικός EVA. Έτσι απλά και συνοπτικά.
Οι τρεις προηγούμενες εκδόσεις δεν είχαν μεγάλες διαφορές στην σόλα, με την ΝΒ να στοχεύει σε μία ισορροπία μεταξύ cushioning, softness και σταθερότητας. “Σοβαρό” παπούτσι και πολύ αξιόπιστο workhorse, αφού για τις πιο απαιτητικές εφαρμογές υπάρχει ο FuelCell. Με αυτές τις δύο συνθέσεις και τις εκάστοτε ρυθμίσεις τους, η εταιρεία καταφέρνει να έχει μία υπερπλήρη γκάμα. Και ξέρεις και λίγο πολύ τι να περιμένεις από κάθε μοντέλο, αναλόγως του αφρού που φοράει. Όλες οι εταιρείες άλλωστε έχουν πλέον έναν “συμβατικό” και έναν προηγμένο αφρό. Έλα όμως που αυτός εδώ ο “ταπεινός” EVA, κάθε άλλο παρά συμβατικός μοιάζει.
Επάνω μέρος και εφαρμογή
Τα 1080 v10/11/12 είχαν ένα χαρακτηριστικό upper, με κάποια πιο ιδιαίτερα σχεδιαστικά στοιχεία. Αυτό ναι μεν έδειχνε την διάθεση της ΝΒ για καινοτομία, η αλήθεια όμως είναι πως κατέληγε να μην ταιριάζει απόλυτα σε όλους. Για παράδειγμα, το κολάρο των ν10/11 δημιουργούσε ερεθισμό στον αχίλλειο σε κάποιους, αλλά είχε και μέτριο κράτημα. Επίσης, το κατά τ’ άλλα υπεράνετο πλεχτό ύφασμα, ήταν ζεστό και κάπως χαλαρό αν είχες πιο στενό πόδι. Με λίγα λόγια, έλειπε αυτό που λέμε universal εφαρμογή.
Στο ν13 τα πάντα έχουν σχεδιαστεί εξ αρχής. Τα πάντα. Το ελαστικό knit έχει αντικατασταθεί από engineered mesh, με εναλλαγές διάτρητης και κλειστής ύφανσης. Αν και λεπτό, είναι αρκετά δομημένο και στιβαρό αλλά με ωραία αίσθηση εσωτερικά. Ο προφυλακτήρας είναι χαμηλός και δεν βοηθάει το σχετικά ρηχό toe box.
Το μεσαίο τμήμα ενισχύεται σε κάθε πλευρά. Στην εξωτερική από το μεγάλο logo και στην εσωτερική από ένα υφασμάτινο underlay.
Το τρία προηγούμενα 1080 είχαν μία αρκετά ιδιαίτερη σχεδίαση της γλώσσας. Ξεκινούσε πολύ ψηλότερα από το συνηθισμένο, ήταν ελαστική, ενώ και η σειρά των κορδονιών ήταν μετατοπισμένη προς τα επάνω. Όλο αυτό έδινε ακόμη περισσότερο αέρα στο ήδη φαρδύ toe box.
Πλέον τα πράγματα ακολουθούν την κανονική οδό. Χωρίς να έχει υπερβολικό αφρώδες, η γλώσσα είναι πολύ μαλακή, ενώ δύο ελαστικές ταινίες την ενώνουν με την βάση.
Το κολάρο πίσω είναι σκληρό και ενισχύεται και εξωτερικά με δύο πλαστικά τμήματα. Η εσωτερική επένδυση προσφέρει περίσσεια άνεσης, παρότι έχει λιγότερο υλικό από τα περισσότερα της κατηγορίας του 1080. Εξαίρεση το τελείωμα ψηλά, όπου έχουμε ένα κανονικότατο μαξιλάρι για να αναπαύεται ο αχίλλειός σας.
Όσο ευρύχωρη και φαρδιά εφαρμογή είχαν τα προηγούμενα 1080, τόσο κλειστή και μαζεμένη έχει το καινούργιο. Αγκαλιάζει παντού σφιχτά το πόδι και αν είχε λίγο λιγότερο αφρώδες στην γλώσσα, θα την χαρακτήριζα έως και performance. Φαίνεται και από την “αεροδυναμική” γραμμή που έχει το παπούτσι. Κρύβει τις διαστάσεις του οπτικά και δεν θυμίζει τους αντίστοιχους δεινόσαυρους.
Το toe box δεν έχει ύψος, ενώ και σαν φάρδος είναι μέτριο. Το νοιώθεις γύρω από τα μετατάρσια και τα δάχτυλα αλλά η ελαστικότητα του mesh του επιτρέπει να δουλεύει μαζί τους. Καμμία σχέση βέβαια με τις ανοχές που έδινε το πλεχτό ύφασμα πριν. Άρα, αναλόγως του όγκου του πέλματος, αυτό είναι είτε καλό είτε κακό.
Στην μέση το πόδι ασφαλίζει απόλυτα. Γλώσσα και πλαϊνά δουλεύουν σαν ένα κομμάτι και πουθενά δεν αφήνουν κενό. Τα λεπτά κορδόνια, αν και ελαστικά, κρατούν εύκολα την εφαρμογή, αφού έτσι κι αλλιώς είναι κλειστή και δεν χρειάζεται να τα σφίξεις πολύ.
Το ίδιο ισχύει και για το πίσω μέρος, με την φτέρνα να παραμένει σταθερή ακόμη και με μέτριο δέσιμο. Στιβαρό αλλά και άνετο. Από τα λίγα παπούτσια που δεν χρειάστηκε να περάσω και τις έξτρα τρύπες.
Το upper του ν13 κρατάει μακράν καλύτερα από οποιοδήποτε άλλο μοντέλο της κατηγορίας του. Και της από κάτω ίσως. Γίνεται ένα με το πόδι και ακολουθεί ακόμη και σε κλειστές στροφές ή σβέλτους ρυθμούς. Καμμία ασάφεια πουθενά. Κι αυτό έχει ακόμη μεγαλύτερη αξία, δεδομένου ότι δουλεύεις επάνω σε μία πολύ μαλακή σόλα που εκ των πραγμάτων στρεσάρει το ύφασμα.
Πέρα από το κράτημα, το 1080 έχει και ωραίο περιβάλλον εσωτερικά. Παρόλο που το αφρώδες είναι λιγότερο σε σχέση με ανάλογες κατασκευές, τα υλικά είναι απαλά και δίνουν αυτή την “πλούσια” αίσθηση που θες από ένα premium trainer.
Απ’ την άλλη, η πιο σφιχτή εφαρμογή πιθανώς να αποτελέσει πρόβλημα για κάποιους με μεγάλο όγκο πέλματος, κυρίως μπροστά. Ούτε και θεωρώ πως το να ανέβεις νούμερο θα βελτιώσει τα πράγματα. H διαφορά είναι ελάχιστη σε πλάτος, ενώ και σαν μήκος είναι απολύτως κανονικό. Θα πρότεινα αν τελικά σας στενεύει, να αλλάζατε τον εσωτερικό πάτο. Είναι αρκετά παχύς και ένας λεπτότερος θα έδινε λίγο επιπλέον αέρα. Όπως και να ‘χει, η εφαρμογή ενός παπουτσιού είναι πάντα υποκειμενική και εξαρτάται από το σχήμα και τον όγκο του κάθε ποδιού.
Τέλος, να σημειώσω ότι ίσως υστερεί λίγο σε διαπνοή τις ζεστές ημέρες, λόγω της πυκνής πλέξης και της εφαρμοστής γραμμής. Δεν είχα θέμα όσο το έτρεξα αλλά ο καιρός πλέον απέχει από αυτόν του καλοκαιριού. Ωστόσο, αναπνέει σίγουρα καλύτερα από πριν με το χοντρό Hypoknit.
Σόλα και πάτημα
Για την ιστορία, να πούμε πως όταν αρχικά λανσαρίστηκε ο Fresh Foam, βασιζόταν στην γεωμετρία των πλαϊνών του με τα γνωστά κοίλα και κυρτά εξάγωνα. Τα μεν ενίσχυαν το cushioning, τα δε την σταθερότητα. Πλέον η ύπαρξή τους είναι μάλλον διακοσμητική ή αν θέλετε, απλή “αναφορά” στις ρίζες του αφρού.
Όπως πάντα, η σόλα αποτελείται από ένα μεγάλο κομμάτι Fresh Foam X. O αφρός είναι στα 32/26mm, 3mm είναι η εξώσολα κι άλλα 5mm ο εσωτερικός πάτος. Άρα πάμε στα 40/34mm σύνολο. Διόλου ευκαταφρόνητο νούμερο, αν και δεν βρίσκεται εκεί η ουσία.
Η εξώσολα είναι αρκετά διαφορετική από πριν. Το μεγαλύτερο μέρος της συνεχίζει να καλύπτεται από μαλακό λάστιχο αλλά πλέον η διάταξή του σχηματίζει διαμήκεις αυλακώσεις, αντί των εγκαρσίων που είχαμε στο ν12. Θεωρητικά κάτι τέτοιο βοηθάει σε ένα ομαλότερο transition, μειώνει όμως την ευκαμψία. Η ΝΒ ενσωματώνει κι εδώ το λάστιχο σχεδόν μέσα στον αφρό, ώστε να μην φιλτράρει τις ιδιότητές του. Το συναντούμε και σε άλλα μοντέλα της εταιρείας και είναι κάτι που επιδρά θετικά στο πάτημα. Η πρόσφυση από την μαλακή σύνθεση είναι αρκετά καλή, ενώ μετά από 40 χιλιόμετρα ο εκτεθειμένος αφρός δεν έχει καμμία φθορά.
Η βάση παραμένει φαρδιά καθ’ όλο το μήκος της. Η καμάρα είναι γεμάτη, τα πομπέ τοιχώματα πίσω διατηρούνται και μπροστά η σόλα έχει ένα μεγάλο αποτύπωμα, ανοίγοντας προς τα έξω. Ανέκαθεν το μοντέλο ήταν ιδιαίτερα σταθερό άλλωστε.
Σε όλα τα μοντέλα τους με σύγχρονους super foams, οι εταιρείες ενσωματώνουν και μία πλάκα. Πέραν της αποδοτικότητας, είναι και ένας τρόπος για να ελέγξεις την μεγάλη συμπίεση που έχουν οι πολύ μαλακοί αυτοί αφροί. Κι όλοι μας εξ αρχής αναρωτιόμασταν πώς θα ήταν ένα προπονητικό παπούτσι με τέτοια σύνθεση, μεγάλα ύψη αλλά χωρίς carbon/plastic plate. Και παρότι κάποιες τέτοιες προτάσεις έχουν ήδη εμφανιστεί, όλες τελικά συνδυάζονται και με έναν πιο σφιχτό αφρό για ισορροπία και σταθερότητα. Πλην του Invincible βέβαια (το Streakfly δεν μετράει, έχει χαμηλά ύψη).
Με δεδομένο ότι ο FuelCell είναι ίσως ο πιο μαλακός αφρός της αγοράς, το να τον αφήσεις ολομόναχο σε ένα ψηλόσολο μοντέλο θα ήταν σίγουρα ριψοκίνδυνο. Πιθανώς γι’ αυτό δεν έχουμε δει κάτι τέτοιο έως τώρα από την New Balance (το Rebel επίσης δεν μετράει, για τους ίδιους λόγους με το Streakfly). Και κατ’ εμέ, δεν χρειάζεται η γκάμα της εταιρείας να εμπλουτιστεί με κάτι τέτοιο. Διότι πλέον υπάρχει το 1080 v13 και αυτός εδώ ο Fresh Foam X συμπεριφέρεται σχεδόν σαν FuelCell.
Κλείνοντας την εισαγωγή αυτή, ας δούμε τον τρόπο που πατάει το παπούτσι. Κατ’ αρχάς ξεχάστε τα 1080 που ξέρατε. Η φόρμουλα του υλικού έχει αλλάξει σε μεγάλο βαθμό και πλέον έχουμε ένα ιδιαίτερα μαλακό πάτημα. Τόσο μαλακό που αναρωτιέσαι αν όντως είναι σκέτος EVA. Θα τον παρομοίαζα σε συμπίεση με τον FuelCell του SC Trainer v1, ο οποίος ήταν πιο συμπαγής απ’ ό,τι στα υπόλοιπα FC μοντέλα. Καταλαβαίνεις αμέσως το softness του, είτε πιέζοντάς τον με το χέρι, είτε στα πρώτα βήματα. Απλά δεν έχει αυτή την “κούφια” αίσθηση του FC αλλά μία λίγο πιο γεμάτη και στιβαρή. Και πάλι όμως, νοιώθεις το πόδι σου να βυθίζεται βαθιά μέσα στον αφρό. Συγχρόνως, η διαφορά είναι ότι δεν απλώνει η σόλα και η συμπίεση είναι αρκετά πιο κάθετη. To χαμηλό drop δίνει ενιαίο cushioning σε όλο το μήκος της βάσης και παίρνεις την ίδια συμπεριφορά παντού, όπως και αν πατάς. Μπροστά είναι από τα πιο μαλακά μοντέλα που έχω δοκιμάσει.
Το πείραγμα του FF φαίνεται και από την μείωση του βάρους του παπουτσιού. 260 γραμμάρια, 30 κάτω από πριν, τα οποία είναι παραπάνω από αποδεκτά για τον όγκο της σόλας και το ότι πρόκειται για EVA. Κι είναι και από τα χαμηλότερα της κατηγορίας. Μην ξεχνάμε επίσης ότι αυτό το βάρος προκύπτει μόνο από την σόλα, αφού το επάνω μέρος σε καμμία περίπτωση δεν θα το χαρακτηρίζαμε ελαφρύ.
Το σημαντικότερο ίσως όλων όμως, είναι ότι ο νέος αφρός έχει αποκτήσει πλέον και μία εμφανή ελαστικότητα, κάτι που δεν είχε στο παρελθόν. Δεν είναι FuelCell, έχει όμως ένα bounce που μπορεί να διαχειριστεί σαφώς πιο εύκολα την συμπίεση και τον όγκο του. Έχουμε δει κι άλλους μαλακούς EVA παλαιότερα, στους οποίους το πέλμα βυθιζόταν μέσα στην σόλα αλλά έμενε εκεί. Γι’ αυτό και παρά το softness του, με το v13 δεν θα νοιώσεις ότι σου τρώει ενέργεια και σε κρατάει κάτω.
Η νέα σχεδίαση της εξώσολας κάνει το παπούτσι αισθητά πιο άκαμπτο, καθώς λείπουν οι εγκάρσιες αυλακώσεις. Το αντιλαμβάνεσαι προσπαθώντας να το λυγίσεις και με το χέρι. Παράλληλα, το rocker είναι πολύ ήπιο και πρακτικά δεν συμμετέχει στο transition. Ενώ λοιπόν θα περίμενα όλο αυτό να μην διευκολύνει στους αργούς ρυθμούς, στην πράξη η ακαμψία αυτή περνάει εντελώς απαρατήρητη. Υποθέτω ότι έχει να κάνει με το πολύ μαλακό forefoot και την δυνατότητα της άρθρωσης να τσακίζει μέσα στον αφρό.
Με το νέο 1080 μπορείς να κάνεις όλα τα αργά τρεξίματα, μεγάλα, καθημερινά ή recovery. Πάει πανεύκολα, η προστασία είναι τεράστια κι έχει και την επιστροφή που θες όταν τα πόδια είναι βαριά και δεν σηκώνονται. Εκτός αυτών όμως, το παπούτσι σου δίνει μία πολύ ωραία αίσθηση ασχέτως ρυθμού, κάνοντας αυτά τα διεκπεραιωτικά τρεξίματα να είναι και απολαυστικά.
Αυτό που με εξέπληξε όμως, ήταν όταν το δοκίμασα σε πιο γρήγορους ρυθμούς. Αρχικά σε κάποια strides, ανοίγοντάς μου την όρεξη και για άλλα πράγματα. Το 1080 έχει πολύ περισσότερη ζωή μέσα του απ’ όσο θα περίμενε κανείς. Έκανα ένα steady run σε ρυθμό μαραθωνίου και ακολουθούσε απροβλημάτιστα και όμορφα. Πιο παραδοσιακά σε σχέση με κάποιο plated μοντέλο, καθώς του λείπει το τελικό “πέταγμα”, έπιανε όμως γρήγορα τον ρυθμό και τον κρατούσε. Δεν θα το πας με την δύναμη αλλά αφήνεις να σε πάει αυτό με το bounce και την ευκολία του. Εκεί μάλιστα φαίνεται και η ακαμψία του, είναι όμως κάτι που το θες όταν ανεβάζεις ταχύτητα.
Σαν σταθερότητα υπολείπεται ελαφρώς των προηγουμένων εκδόσεων, κάτι αναμενόμενο λόγω της μαλακότερης πλατφόρμας. Κι έτσι όμως, παραμένει αρκούντως σταθερό και κρύβει το ύψος του ακόμη και σε στροφές.
Σε σχέση τώρα με το More v4, το 1080 έχει περίπου το ίδιο softness αλλά εκεί παίζει ρόλο και η γεωμετρία της φτέρνας με το μεγάλο κενό ανάμεσα. Και φυσικά το More είναι και ψηλότερο. Υπερτερεί σε σταθερότητα αλλά το v13 έχει πολύ πιο ζωηρό χαρακτήρα, επιστροφή ενέργειας, χαμηλότερο βάρος και όγκο. Πάντως είμαι περίεργος να δω τι μας επιφυλάσει το More v5, μετά την αναβάθμιση του 1080 στην γκάμα της εταιρείας.
Για να έχετε μία πιο πλήρη εικόνα, το 1080 στέκεται απέναντι από μοντέλα όπως τα Nimbus, Triumph, Invincible, Clifton κτλ, με τα περισσότερα από αυτά να είναι πολύ καλές επιλογές. Δεν ξέρω αν μεροληπτώ, αλλά θα έλεγα ότι συγκεντρώνει όλα τα καλά χρακτηριστικά του καθενός από αυτά.
Συμπέρασμα
Έχω δοκιμάσει τους περισσότερους super foams της αγοράς και θα ισχυριζόμουν ότι μπορώ να αντιληφθώ με ποιον τρέχω χωρίς να δω το παπούτσι. Ξέρω πλέον πώς συμπεριφέρονται, πώς χοροπηδούν, πώς πάνε στα αργά και πώς στα γρήγορα. Κι όμως, στην περίπτωση του 1080 μπερδεύτηκα. Αν δεν γνώριζα, θα έλεγα ότι έχουμε μία νέα ρύθμιση του FuelCell ή έναν άλλον, εξελιγμένο αφρό.
Δεν ξέρω αν είναι η χημεία μου με το παπούτσι, το ότι έχω πιο δυνατό πάτημα και το φορτίζω ή ότι πάντα μου ταίριαζε το εξάρι drop, αλλά όπως και να ‘χει, για εμένα το v13 είναι ίσως το ιδανικό daily trainer. Δεν θα μπω στην διαδικασία σύγκρισης με τα νέα super trainers, όπως π.χ. το SC Trainer, αλλά ούτε και η τιμή τους είναι συγκρίσιμη.
Η New Balance έγραφε για το 1080 v12 ότι “αν φτιάχναμε μόνο ένα δρομικό παπούτσι, αυτό θα ήταν το 1080”. Η αλήθεια είναι ότι καλό, χρυσό το μοντέλο αλλά δεν υποστήριζε την δήλωση αυτή. Για το v13 όμως, νομίζω ότι ισχύει.
Stelios
@echetlos
Νίκο πολύ ωραίο review και γρήγορο… Μόλις βγήκε .
Η εφαρμογή του μπροστά σε σχέση με το propel v4 πως είναι; Είναι πιο στενό, ίδια φιλοσοφία;
Nikos Pilikas
@hypnox Thanks, συντρέχτη.
Πιο στενό το 1080. Το Propel είναι γενικά μπόλικο, διαφορετικά καλούπια.
Alkis
Νίκο όντως έγραψες ένα από τα πιο γρήγορα review που υπάρχουν!
Πολύ μου άρεσε που σε (μπέρδεψε)ο αφρός αυτό σημαίνει ότι έκαναν πολύ καλή δουλειά.
Στέκομαι στην παράγραφο,για το τι μας επιφυλάσσει το more,δεδομένου ότι εγώ έχω μια εμμονή με τις jumbo σόλες.Εαν είναι και εκεί ηαίσθηση τού αφρού όπως την περιγράφεις στο 1080 μου φαίνεται ότι θα βρω μετά από καιρό απλό προπονητικό χωρίς πλάκες κτλ…η μόνη μου επιφύλαξη είναι η διάρκεια ζωής των EVA αν και από τα γραφόμενα σου φαίνεται να έχουν εξελιχθεί πολύ
οι συνθέσεις τους.
Nikos Pilikas
@alkis73 Καλημέρα, Άλκη.
Η διάρκεια ζωής των EVA πάντα είναι ένα θέμα. Κι είναι και κάτι που σχεδόν ποτέ δεν έχω εικόνα, αφού σπάνια φτάνω σε >300 χλμ κάποιο παπούτσι.
Στο More πάντως, η baby energy arc διφοροποιεί το πάτημα σαν αίσθηση.
naftony
Σε ευχαριστούμε Νίκο για το review, απολαυστικό. Πολύ μου αρέσει το αδυνατισμένο 1080 έτσι όπως το περιγράφεις, στα υπόψη για την άνοιξη. Βέβαια έχω σαν πρώτες επιλογές για ανοιξιάτικο μαραθώνιο το SC trainer ή το puma elite V2, θα δούμε. Πιο εύκολα επιλέγεις πλέον αυτοκίνητο παρά παπούτσι. Παρεμπιπτόντως πήρα για τα easy-long το triumph 20 για να αντικαταστήσω το novablast 3 και μπορώ να πω ότι είναι πάρα πολύ καλό, προσωπικά μου αρέσει περισσότερο από το novablast γιατί ρολάρει καλύτερα, μπορώ πιο εύκολα να τσιμπήσω ρυθμό και μου φαίνεται πιο ευχάριστο στο τρέξιμο.
Nikos Pilikas
@tonykyr To Triumph είσαι ίσως το πιο άμεσα συγκρίιμο με το 1080, Αντώνη. Πιο μαλακό το δεύτερο, λίγο πιο βέλτο το πρώτο.
nikos19
Εξαιρετικό και αναλυτικό rewiew όπως πάντα Νικο σαν να το έχω φορέσει αισθάνομαι μία σύγκριση θα ήθελα αν μπορείς με το shechers max road 5 που έχω βάλει στόχο σε ευχαριστώ
Nikos Pilikas
@nikos19 Γεια σου Νικ.
Δεν το έχω δοκιμάσει το MR5 αλλά κρίνοντας από το 4 (δεν έχουν διαφορές, αν θυμάμαι καλά), ο Hyper Burst είναι πιο σφιχτός αλλά και πιο springy. Kαι πιο ελαφρύς φυσικά. Πιο άνετο και universal παπούτσι το 1080 , παρόλο που ανέκαθεν ήμουν φαν του MR.
nikos19
Το ξέρω ότι είσαι fan όπως κι εγώ από παλιά gorun ride, razor3 τρομερο εργαλείο και max road φυσικά.Στο v5 αν έχεις δει έχουν βάλει μια πλάκα σε σχήμα Η η οποία βελτιώνει πολύ την σταθερότητα σε σχέση με τοv4 τώρα κυκλοφόρησε και τοv6 αλλά είναι λίγο βαρύ και ογκώδες από ότι έχω δει στο YouTube.Εγω περίμενα το 1080ν13 αλλά είμαι σε διλλημα μεταξύ αυτού και του MR5
Nikos Pilikas
Δε νομίζω πως θα μετανοιώσεις σε όποιο κι αν καταλήξεις.
nikos19
Να είσαι καλά σε ευχαριστώ
StefanosM (papako)
Έχοντας μεγάλο κουτουπιε, αν το 13 μου είναι οριακό μπορει πάρω απ έξω το 2ε που δεν έχετε εδώ
Αλλιος μάλλον θα ξαναπάρω το v12.
.
geomaz
Καταπληκτική παρουσίαση Νίκο, ευχαριστούμε.
Παρ’όλο που είναι εμφανής η βελτίωση του συγκεκριμένου μοντέλου σε σχέση με το προηγουμενο το οποίο αντικαθιστά βλέποντας την τιμή να έχει φτάσει πλεον στα 190 προσωπικά δεν βρίσκω το λόγο κάποιος να το προτιμησει τους επόμενους μήνες ( όπου θα “κρατάει τιμή “) και να μην επιλέξει το sc trainer v2 το οποίο τώρα το βρίσκει στα ίδια χρήματα ;
Το sc trainer v2 λόγω εμφάνισης, αλλά και τεχνικών προδιαγραφων μοιάζει “διαστημόπλοιο” σε σχέση με το 1080 v13.
Ποια ειναι η γνώμη σου;
Nikos Pilikas
@papako Όχι, να μην ξαναπάρεις το ν12, Στέφανε. Άλλο παπούτσι αυτό εδώ. Σχετικά με το κουντεπιέ σου, θα σου έλεγα να το δοκιμάσεις πρώτα. Γλώσσα και κορδόνια έχουν αρκετές ανοχές και δε νομίζω να μην χωρέσεις.
@geomaz Αναμενόμενη ερώτηση, Ζωρζ.
Έχει να κάνει με το αν θέλει κάποιος πλάκα ή πιο φυσικό πάτημα. Ή αν βρίσκει τον FC υπερβολικά μαλακό για τα γούστα του και θέλει κάτι super cushioned αλλά πιο “γεμάτο” σαν συμπίεση. Ανοίγοντας ρυθμό πάντως, το Trainer υπερτερεί. Σαν εφαρμογή εγώ προτιμώ το 1080 χωρίς σκέψη
apostolos
Θέλω να πάρω ένα φρέσκο ζευγάρι για τον ΑΜΑ. Είμαι βαρύς (190 cm ύψος, 105 Kg) και αργός δρομέας (6 min/Km) . Θεωρείς ότι είναι κατάλληλο το παπούτσι; Μου αρέσουν πάρα πολύ τα SuperComp Trainer v2 αλλά φοβάμαι την carbon plate καθώς δεν έχω χρησιμοποιήσει στο παρελθόν παπούτσι με πλάκα. Επίσης κοιτάω Nimbus, Triumph και Speed 3 (και αυτό το φοβάμαι λίγο). Αυτή τη στιγμή χρησιμοποιώ κυρίως τα Novablast 3 και είμαι αρκετά ευχαριστημένος αν και μετά από 450 χλμ άρχισαν να με πληγώνουν στις φτέρνες. Θα ήθελα την άποψή σου αν σου είναι εύκολο. Ευχαριστώ!
Nikos Pilikas
@akazak Γεια σου, Απόστολε.
Επειδή είσαι βαρύς (για δρομέας), ίσως το 1080 να σου είναι υπερβολικά μαλακό. Το ίδιο ισχύει και για το Trainer, λίγο πολύ. Η πλάκα δεν είναι πρόβλημα στο συγκεκριμένο.
Νομίζω πως μία επιλογή σαν το Nimbus ή το Triumph να σε βολέψει σωστότερα.
Θα μπορούσες πάντως να πας σε κάποιο κατάστημα με διάδρομο και να το δοκιμάσεις.
swimer
Η πρώτη μου επαφή με το NB 1080 v3, είναι ένα προηγμένο, σύγχρονο beacon, ένα παπούτσι για όλες τις δουλειές. Ίσως και γι αυτό σταμάτησε να το βγάζει.
Taran
Εξαιρετικό review. Φαίνεται πώς η NB πάει να χτυπήσει μοντέλα όπως το Nimbus 25 με αυτό το λανσάρισμα. Αρκετά ενδιαφέρον πώς ενώ τα ύψη μεγάλωσαν, το βάρος έπεσε. Όντας κάτοχος του v12 θα με ενδιέφερε τι επίδραση θα έχει αυτό, αν θα έχει, στη διάρκεια ζωής του παπουτσιού.
Nikos Pilikas
@taran1 Το βάρος έπεσε από την αντικατάσταση του knit με mesh και πιθανώς λόγω και του πιο αραιού αφρού.
Ma31mus
Καλησπέρα, χρόνια πολλά σε όλους. Έχω γυρίσει όλα τα μαγαζιά και εμπορικά και τα παπούτσια είναι άφαντα. Δεν υπάρχουν νούμερα πουθενά. Πήγα και στη new balance στο Mall ούτε εκεί. Ξέρετε γιατί ?
geomaz
Ma31mus τσέκαρε εδώ μήπως έχει το νουμερο σου. Τα έχει και σε μαυρο.
Μάλιστα έχουν έκπτωση -20% .
https://extremepro.gr/el/New%20Balance/%CE%A0%CE%B1%CF%80%CE%BF%CF%8D%CF%84%CF%83%CE%B9%CE%B1/Fresh%20Foam%20X%201080v13%20Grey%20Matter/NCC/NBL-M1080I13/NCC/product
StefanosM (papako)
μόλις παρέλαβα από τον Ιταλο τα V13 στα 133 ευρώ.
Δεν έχω τρέξει ακόμα αλλά είναι πολύ πιο μαλάκα απο τα V12.
Διαβάζοντας το review, παράγγειλα το wide (2Ε) και από ότι φαίνεται έκανα πολύ καλά.
Ευχαριστώ Νικο
η τιμή ισχύει για όλα τα V13 μέχρι τις 31/1 (αν έχει απόθεμα). κάπου εκεί έχει και τα V12
https://www.misterrunning.com/en/new-balance-fresh-foam-x-1080v13-wide-mens-running-shoes-black-m1080k13.html
Blackdog
@papako μπορείς να μας εξηγήσεις πως σε βόλεψε καλύτερα το wide?
StefanosM (papako)
Εγώ έχω πιο πλατύ πόδι από το κανονικό. Για να καταλάβεις adidas δεν μπορώ να φορέσω αν δεν πάω σε μεγαλύτερο νούμερο (1 με 1,5).
Το 15~17 που η ΝΒ έφερνε μόνο 2Ε (wide) παπούτσια με είχε βολέψει αφάνταστα γιατί δεν πιεζόταν το πόδι μου.
Από το 2018 που σε running έχει μόνο τα κανονικά (D) έχω αναγκαστεί να πάρω μισό νούμερο μεγαλύτερο με αποτέλεσμα να “παίζει” λίγο.
Στο review του Νίκου , αλλά και σε άλλα, όλοι λένε ότι το V13 είναι πιο στενό από το V12. Σε κάποιο μάλιστα διάβασα ότι φέρνει δυσφορία. Οπότε παρήγγειλα το V13 2E στο ίδιο μέγεθος που έχω τα V12 D, χωρίς να το έχω δοκιμάσει. Φαίνεται λίγο πιο ογκώδες στο μάτι αλλά προσωπικά δεν με ενοχλεί.
Αν θέλεις να πάρεις μια ιδέα, μπορείς να δοκιμάσεις στα ΝΒ stores. Η ΝΒ φέρνει 2Ε σε κάποια walking και trail παπούτσια. Αν και για μένα το σημείο απόφασης είναι να δοκιμάσεις το V13 D. Αν το αισθάνεσαι υπερβολικά στενό παίρνεις το 2E.