Κατηγορία: Trainer – Ουδέτερο πάτημα – Βάρος: 314γρ. – 8mm drop (27/19mm)
Tο 1080 αποτελεί εδώ και χρόνια τη ναυαρχίδα της New Balance. Από την έκτη έκδοσή του, η εταιρεία χρησιμοποιεί τον Fresh Foam αφρό, ένα υλικό που συνδυάζει χαρακτηριστικά απορροφητικότητας αλλά και responsiveness.
Η χρήση του σε μοντέλα όπως το Zante (από τα αγαπημένα μου) και το Boracay, με τα οποία έχω κάνει πολλά χιλιόμετρα, προσωπικά με άφηνε πάντα ικανοποιημένο και το αποτέλεσμα ήταν αυτό που υποσχόταν η ΝΒ. Για πρώτη φορά δοκιμάζω και το premium μοντέλο της εταιρείας.
Επάνω μέρος
Η σχέση μου με τα υλικά και την εφαρμογή των μοντέλων της ΝΒ ήταν ανέκαθεν πολύ καλή. Πάντα ταίριαζαν σωστά στο πόδι μου και από την στιγμή που τα έδενα, απλά εξαφανιζόντουσαν. Όπως ακριβώς πρέπει να είναι το upper ενός δρομικού παπουτσιού, να μην ασχολείσαι καν μαζί του. Το ίδιο ισχύει και για το 1080, με ακόμη πιο εξευγενισμένο τρόπο.

Μαλακό και stretchy διχτυωτό, μεγάλος προφυλακτήρας και απουσία δομικών στοιχείων. Όλα αυτά συντελούν σε ένα πολύ ευρύχωρο toe box.
Το διχτυωτό αποτελείται από μαλακό, εύκαμπτο και διαπνέον engineered mesh, εντελώς ελεύθερο από δομικά στοιχεία στην περιοχή των δαχτύλων. Ο εξωτερικός προφυλακτήρας είναι από συνθετικό υλικό και κρατάει το ύφασμα ψηλά, δίνοντας ακόμη περισσότερο αέρα στο toe box. Όλο το εσωτερικό είναι επενδεδυμένο με μία πολύ απαλή φόδρα, η οποία είναι και ενωμένη με την γλώσσα (inner sleeve).
Το μεσαίο τμήμα είναι από ελαφρώς πιο άκαμπτο υλικό, ενισχυμένο με επίσης συνθετικά overlays, τα οποία ενώνονται και με το σημείο που περνούν τα κορδόνια.

Bootie construction, με την εσωτερική επένδυση να ενώνεται με την γλώσσα.
Τόσο η γλώσσα όσο και η περιοχή γύρω από τον αστράγαλο έχουν επένδυση από πολύ μαλακό αφρώδες, φιλτράροντας απόλυτα το σκληρό κολάρο. Χαρακτηριστικό είναι πως πλούσιο padding υπάρχει και στην εξωτερική πλευρά, τονίζοντας ακόμη παρισσότερο τον premium χαρακτήρα του μοντέλου.

“Πολυτελή” υλικά, όπως ορίζει η κατηγορία του 1080.
To 1080v8 έχει ακριβώς την εφαρμογή που πρέπει.
Το πίσω μέρος κρατάει 100% την φτέρνα, δίνοντας συγχρόνως και μια ωραία, μαλακή αίσθηση. Το δε σκληρό κολάρο περνάει απαρατήρητο καθώς τρέχεις. Στην περιοχή του midfoot είναι άνετα σταθερό ή σταθερά άνετο, ό,τι προτιμάτε. Ρυθμίζεις εσύ το σφίξιμο το κορδονιών και το upper ακολουθεί, χωρίς ποτέ να νοιώσεις την παραμικρή πίεση. Φροντίζει κι η παχιά γλώσσα γι’ αυτό, άλλωστε.
Ο χώρος μπροστά είναι ιδιαίτερα ευρύχωρος, ίσως ό,τι πιο άνετο έχω δοκιμάσει. Το διχτυωτό είναι πολύ μαλακό, ο προφυλακτήρας κρατάει τον όγκο του toe box και η απαλή επένδυση εξασφαλίζει την απουσία τριβών. Έχοντας ελαφρώς στενό πόδι, περπατώντας μου φάνηκε σα να φορούσα 2Ε μοντέλο. Η αίσθηση όμως αυτή εξαφανίστηκε με το που άρχισα να τρέχω. Πιστεύω ότι οποιοδήποτε σχήμα και μέγεθος ποδιού θα νοιώσει άνετα μέσα στο νέο μοντέλο της ΝΒ, εκτός αν πρόκειται για πάρα πολύ στενό πέλμα.
Επιπλέον, μου έκανε εντύπωση ότι κρατούσε καλά το πόδι ακόμη και σε στροφές, κάτι όχι συνηθισμένο σε παπούτσι της κατηγορίας και του όγκου αυτού.
Νομίζω ότι το 1080 έχει την σωστότερη εφαρμογή απ’ όσα premium trainers έχω δοκιμάσει, χωρίς μάλιστα να καταφεύγει σε πολύπλοκες σχεδιαστικές λύσεις. Φτιαγμένο για μεγάλα τρεξίματα, δίνει την ελευθερία αλλά και το κράτημα που απαιτείται, το δέσιμό του ρυθμίζεται εύκολα και το εσωτερικό του είναι πολύ ευχάριστο.
Όσον αφορά το νούμερο, ακολουθείτε το κανονικό σας.

Η περιοχή στην φτέρνα είναι μαλακή και πολύ σταθερή παράλληλα.
Σόλα και πάτημα
Κάνοντας μία σύντομη εισαγωγή, να πούμε ότι ο Fresh Foam της ΝΒ είναι ένας αφρός που βασίζει το tuning του στην… γεωμετρία. Τα τοιχώματα της σόλας αποτελούνται από εξάγωνα, είτε κοίλα είτε κυρτά, αναλόγως των ιδιοτήτων που θέλουν οι σχεδιαστές να προσδώσουν. Στην εξωτερική πλευρά των Fresh Foam μοντέλων, τα εξάγωνα είναι κυρίως κοίλα, έτσι ώστε να συμπιέζεται ευκολότερα ο αφρός για το απαιτούμενο cushioning. Στην εσωτερική πλευρά είναι κυρτά, δίνοντας έτσι χαρακτηριστικά στήριξης.
Η σόλα του 1080v8 λοιπόν, αποτελείται από ένα ενιαίο κομμάτι EVA αφρού και τα αντίστοιχα εξάγωνα σε κάθε πλευρά. Πάνω από την σόλα και περιμετρικά του παπουτσιού, υπάρχει ένα παχύ χείλος, μέσα στο οποίο “κάθεται” το πόδι και δίνει επιπλέον σταθερότητα.

Το εξωτερικό (δεξιά) και εσωτερικό (αριστερά) πλαινό της σόλας με τα αντίστοιχα εξάγωνα.
Η εξώσολα των Fresh Foam εκδόσεων ήταν ανέκαθεν χαρακτηριστική. Full contact, καλυμμένη όλη από λάστιχο και ένα μοτίβο επίσης με εξάγωνα. Προφανώς, μια τέτοια επιλογή εξασφαλίζει και μεγάλη ανθεκτικότητα. Εν αντιθέσει με τα άλλα μοντέλα, εδώ υπάρχουν δύο μεγάλες εγκάρσιες αυλακώσεις και κάποια μικρά ανοίγματα για να διευκολύνεται η ευλυγισία του forefoot.

Από κάτω το 1080 είναι όλο καλυμμένο με λάστιχο.
Η σόλα του 1080 είναι πολύ απορροφητική και προστατευτική, δεν τίθεται θέμα. Η αίσθηση που σου δίνει κατά το transition είναι ενιαία, από την φτέρνα μέχρι μπροστά, χωρίς “σκαλοπάτια” και κενά. Αυτό οφείλεται τόσο στο μονής πυκνότητας αφρό, όσο και την πλήρη κάλυψη με λάστιχο από κάτω. Στο 1080 δεν θα αισθανθείς ποτέ ότι βουλιάζεις μέσα στο υλικό, παρ’ όλα αυτά σου εμπνέει σιγουριά πως μπορεί να σε πάει όσο μακρυά τού ζητήσεις.
Πέραν όμως του cushioning, το οποίο είναι δεδομένο για παπούτσι της κατηγορίας αυτής, αυτό που κάνει τη μεγαλύτερη εντύπωση είναι η σταθερότητά του. Κι εδώ θα κάνω μια μικρή παρένθεση.
Πολλοί δρομείς, είτε με μεγαλύτερο βάρος, είτε με προβλήματα σε κάποια άρθρωση, είτε με σχετικά αδύναμο μυοσκελετικό, θεωρούν ότι χρειάζονται οπωσδήποτε ένα πολύ μαλακό παπούτσι. Ισχύει όμως ακριβώς το αντίθετο. Ένας αφρός που το πόδι βουλιάζει μέσα του, προκαλεί αστάθεια και αναγκάζει μύες, τένοντες και συνδέσμους να δουλεύουν παραπάνω για να στηρίξουν το σώμα και να σε ωθήσουν τελικά προς τα εμπρός. Αντιθέτως, μία σταθερή πλατφόρμα, χωρίς άσκοπη συμπίεση, βοηθάει πολύ περισσότερο και κάνει το τρέξιμο πιο αποδοτικό. Ακόμη κι αν κάποιος δεν ανήκει στις παραπάνω περιπτώσεις, όταν σε ένα long run ή ένα μεγάλο αγώνα για παράδειγμα, το σώμα αρχίζει να χάνει το form του από την κόπωση, η ποδοκνημική γίνεται πιο αδύναμη ή η καμάρα “πέφτει”, η στήριξη από το παπούτσι είναι πολύ πιο σημαντική από μία απλά μαλακή αίσθηση του αφρού.
Το 1080v8 είναι ένα τέτοιο μοντέλο. Τόσο λόγω της πιο σφιχτής ρύθμισης του Fresh Foam, όσο και της αρκετά φαρδιάς βάσης του, κάνει το τρέξιμο πιο σταθερό και ξεκούραστο.
Επιπλέον, είναι και αρκετά αποδοτικό (για την κατηγορία του), αν θελήσεις να ανοίξεις ρυθμό. Η μετάβαση από την προσγείωση στην απογείωση είναι άμεση και ανέξοδη, κάτι που οφείλεται, τόσο σε αυτά που περιγράψαμε παραπάνω όσο και την επίπεδη εξώσολα αλλά και το σχετικά άκαμπτο forefoot. Ήταν αρκετές οι φορές που έπιανα τον εαυτό μου να παρασύρεται σε πιο γρήγορο από τον στοχευμένο ρυθμό. Μάλιστα, ενώ το 1080 ζυγίζει αρκετά (τα πλούσια υλικά και η πλήρης κάλυψη από λάστιχο έχουν το κόστος τους), στο δρόμο έκρυβε καλά το βάρος του. Παρ’ όλα αυτά, θεωρώ ότι υπάρχουν περιθώρια για λίγη δίαιτα.
Αν μπορούσα να βελτιώσω κάτι στο νέο μοντέλο της ΝΒ, αυτό θα ήταν η ευκαμψία στο εμπρόσθιο τμήμα. Πιθανώς μεγαλώνοντας τις αυλακώσεις ή προσθέτοντας ακόμη μία. Σε πιο αργούς ρυθμούς, θα προτιμούσα μεγαλύτερη ευλυγισία στα μετατάρσια, καθώς θα έκανε το transition πιο αβίαστο, ιδίως για όποιον προσγειώνεται στην φτέρνα.
Συμπέρασμα
To 1080 είναι ένα πολύ καλό παπούτσι. Πολύ cushioning, σωστή δόση softness, σταθερό και ανέξοδο πάτημα, όπως επίσης και ανθεκτικό. Αυτά συνδυάζονται με ένα άψογο επάνω μέρος, τόσο σε εφαρμογή όσο και υλικά. Προσαρμόζεται στο πόδι, ό,τι σχήμα ή μέγεθος κι αν αυτό έχει.
Κατά την γνώμη μου, το μεγάλο του πλεονέκτημα είναι ο τρόπος που στηρίζει το πόδι και τον διασκελισμό (μην το συγχέετε με χαρακτηριστικά stability μοντέλων) και το κάνει ικανό για οποιαδήποτε απόσταση και πολύωρη παραμονή στην άσφαλτο.
Συν τοις άλλοις, είναι και πολύ όμορφο.
Kalogeridis
Να υποθέσω ότι είναι στον ανταγωνισμό με το glide ?
Nikos Pilikas
Παρότι σαν κατηγορία είναι μία παραπάνω (Energy Boost), μοιάζει πιο πολύ με το Glide 8 παρά με τα Supernova/Energy/Ultra.
Kalogeridis
Φαντάζομαι ότι λόγω υλικού σόλας (continental) υπερτερεί το glide. Αλλά λόγω κατάργησης του , θα μπει στο μικροσκόπιο μαζί με το Pegasus.
Vlod
Νικόλα τι μπορούμε να κανονίσουμε για να μου το χαρίσεις?
Nikos Pilikas
@ioannis_vlontakis Στον επόμενό σου μαραθώνιο.
Steven Tsok
Μετά από ένα πέρασμα από KINVARA8 και RIDE10, σκέφτομαι να είναι η επόμενη αγορά μου……
Ύψος: 1.83 μέτρα
Βάρος: 83 κιλά
Κλασσικός Μαραθώνιος Αθήνας 2017: 3.10.15
Ποια είναι η γνώμη σου @Echetlos;
Nikos Pilikas
@steven_tsok Δε νομίζω ότι θα σε βολέψει το συγκεκριμένο παπούτσι.
Θεωρητικά πάντα, νομίζω ότι το “επίπεδό” σου είναι για κάτι αρκετά πιο γρήγορο κι ελαφρύ.
Τι δεν σου άρεσε στα δύο μοντέλα που αναφέρεις;
Steven Tsok
Δοκίμασα το Kinvara8 στον ημιμαραθώνιο στον Ωρωπό και μετά το 12ο χλμ έσφιξαν και μούδιασαν απίστευτα οι γάμπες μου, ενώ το Ride10 με τ’ οποίο έτρεξα στο Μαραθώνιο της Αθήνας, το αισθάνομαι πολύ βαρύ και σκληρό…..
Nikos Pilikas
@steven_tsok Σχετικά με το Kinvara και τις σφιχτές γάμπες, μοιάζει να έχει να κάνει με το χαμηλό drop.
Το δε Ride, μπορεί να μην είναι ελαφρύ αλλά δεν είναι σίγουρα και βαρύ. Κι έχει κι αρκετό cushioning. Αλλά αν έτσι το νοιώθεις, τότε έτσι είναι…
Ρίξε μια ματιά στο Epic React και το Elite 9.
Steven Tsok
Πέμπτη πάω ν’ αγοράσω το επόμενο παπούτσι @echetlos….. έχω καταλήξει σε κάποια με μεγάλο drop και περιμένω την άποψή σου. Αγωνιστικός στόχος ο ημιμαραθώνιος σε 1.25.00 και η καλοκαιρινή προετοιμασία για τον Κλασσικό Μαραθώνιο της Αθήνας:
1. Nike Epic React
2. Energy Boost 4
3. Nike Vomero 13
4. Boston 6
Lachaniaris
@steven_tsok Γνώμη μου, βγάζεις από την εξίσωση το Energy και το Vomero… Με το Boston έχω 2.56’30” Κλασσική οπότε, καλή επιλογή, σε καλύπτει. Για το React, θα απαντήσει ο ριβιούερ.
Θα βάλω στο παιχνίδι και το Breakthru 4. 8mm drop και 244gr (στο 9us). Ένα τσικ κάτω το drop αλλά όχι μακρυά.
Steven Tsok
Καλημέρα @giakamozisfotis…. Σ’ ευχαριστώ πολύ για τις συμβουλές… Τελικά κατέληξα στο NIKE EPIC REACT και μπορώ να πω ότι οι πρώτες εντυπώσεις είναι φοβερές…. Επειδή πιστεύω όμως ότι σχεδόν όλα τα παπούτσια είναι ωραία στην αρχή θα περιμένω το πέρασμα του χρόνου και τα χλμ για να εξάγω πιο σίγουρα αποτελέσματα…..
Lachaniaris
@steven_tsok Εύχομαι να σου βγει η επιλογή σου στο 101%. Η πρώτη εντύπωση είναι τις περισσότερες φορές και αυτό που συνεχίζει να υπάρχει. Μια συμβουλή μόνο. Να έχεις πάντα ένα δεύτερο ζευγάρι (ή και τρίτο) και να τα εναλλάσσεις για πολλούς και διάφορους λόγους, με τους σημαντικότερους να είναι η διάρκεια των παπουτσιών και η ποικιλία των ερεθισμάτων στα πόδια. Το γιατί, είναι μεγάλη κουβέντα την οποία αν δεν αναπτύχθηκε ακόμα στο Forum, θα γίνει σίγουρα σύντομα.