Κατηγορία: Trainer
Υψη σόλας: 44/40mm
Βάρος: 306 γρ.
Η σειρά More χρειάστηκε δύο εκδόσεις για να βρει τον δρόμο της και το τι ακριβώς ήθελε να είναι. Από την τρίτη και μετά όμως, μας δίνει σταθερά ένα από τα αντιπροσωπευτικότερα δείγματα της max cushion κατηγορίας. Maximal σε όλα του το More. Cushioning, softness, σταθερότητα και συνολική άνεση.
Παρότι δεν είναι ακριβώς η κατηγορία που συνήθως μου αρέσει να χρησιμοποιώ, τα v3 και v4 ήταν από τα μοντέλα που επέλεγα πολύ συχνά για τα easy runs μου αλλά και κάποια μεγαλύτερα. Είχα ταιριάξει μαζί του και το παπούτσι έδινε περισσότερα πράγματα απ’ όσο περίμενα αρχικά από τον χαρακτήρα του.
Την πέμπτη έκδοση δεν έτυχε να την δοκιμάσω. Βάσει του γενικότερου feedback, η ρύθμιση του αφρού ήταν πιο μαλακή, κάτι που σε αυτά τα ύψη σόλας δεν αποδίδει πάντα καλύτερα. Δεν έχω εικόνα του v5 αλλά η New Balance έκανε κάποιες αλλαγές στο νέο μοντέλο.
Επάνω μέρος και εφαρμογή
Ό,τι κι αν δοκιμάζουν κατά καιρούς οι εταιρείες, το κλασικό engineered mesh παραμένει η καλύτερη επιλογή, όταν πρόκειται για trainers. Κατά την γνώμη μου, τουλάχιστον.
Μία εξωτερική στρώση μαλακού διχτυωτού για το upper του More, stretchy και διάτρητη. Από κάτω έχουμε μία δεύτερη, αρκετά λεπτή επένδυση, σε full sleeve σχεδίαση, η οποία ενώνεται με την γλώσσα.


Ανοιχτές και κλειστές ζώνες ύφανσης.
Το midfoot ενισχύεται από αρκετά στοιχεία. Το μεγάλο logo, το πιο δεμένο και “ανάγλυφο” mesh και η άκαμπτη σειρά των τρυπών.

Η γλώσσα είναι παχιά, όχι τόσο λόγω αφρώδους, αλλά του χοντρού υφάσματος.


Η εσωτερική επένδυση ενώνεται με την γλώσσα και φτάνει μέχρι πίσω.
Στο πίσω μέρος έχουμε ένα σκληρό κολάρο μέχρι το μέσο, το οποίο καταλήγει σε ένα πολύ μαλακό μαξιλαράκι. Αντίστοιχη είναι και η επένδυση εσωτερικά.

Η εφαρμογή και η αίσθηση είναι ακριβώς αυτή που θα περίμενες από την κατηγορία του More. Πλούσια, άνετη αλλά και σταθερή για να ισορροπήσει το μέγεθος της σόλας. Το toe box έχει αέρα για να φιλοξενήσει και φαρδύτερα πέλματα, χωρίς όμως να καταλήγει χαλαρό για τα πιο στενά. Στρογγυλεμένο τελείωμα και παρά την ελαστικότητά του, το ύφασμα είναι δεμένο.

Απόλυτα universal εφαρμογή μπροστά.
Στο μέσο ρυθμίζεται εύκολα από τα κορδόνια και το φέρνεις στα μέτρα σου. Οι στενές τρύπες, μαζί με το σκληρό πλαίσιό τους, κρατούν το αρχικό σφίξιμο. Βοηθάει κι η γλώσσα, η οποία έχει μεν πολύ ύφασμα αλλά το αφρώδες δεν είναι τόσο που να δυσκολεύει την εφαρμογή. Επαρκέστατο κράτημα, το οποίο ενισχύεται και από τα ψηλά τοιχώματα της σόλας.

Το lacing system αποδίδει και διατηρεί την τάση που θα του δώσεις.
Η σχεδίαση πίσω είναι επίσης απροβλημάτιστη, παρά τα 44mm από κάτω της. Η φτέρνα κλειδώνει σωστά, με τα πλούσια υλικά περιμετρικά να φιλτράρουν το σκληρό κολάρο.

Πολύ στιβαρό πίσω μέρος αλλά και άνετο.
Ποτέ δεν είχα κανένα θέμα με το επάνω μέρος της σειράς και το ίδιο ισχύει κι εδώ. Η άνεση δεν είναι εις βάρος του κρατήματος και η αίσθηση σαν περιβάλλον είναι “χορταστική”. Και το σημαντικό είναι πως θα ταιριάξει σε όλους.
Εκεί που υστερεί συγκριτικά, είναι στο θέμα της διαπνοής. Οι επενδύσεις είναι από αρκετά χοντρό ύφασμα, με πιο “χειμωνιάτικη” υφή, και σε συνδυασμό με το διπλό mesh, μειώνουν τον αερισμό του upper.


Το ύφασμα που έρχεται σε επαφή με το πόδι έχει πολύ ωραία αίθηση, είναι όμως ζεστό.
Σαν μέγεθος είναι απολύτως κανονικό, με το παπούτσι να είναι κατάλληλο για σχεδόν όλα τα πέλματα.
Σόλα και πάτημα
Ένα πελώριο κομμάτι από Fresh Foam X, ίδιο με αυτόν που φοράει και το 1080v14. EVA σύνθεση μεν, αλλά με συμπεριφορά που δείχνει ότι οι ιδιότητες του υλικού εξελίσσονται. Μας αρέσει όποτε διαπιστώνουμε ότι ο EVA έχει ακόμη πράγματα να δώσει. Σίγουρα δεν παίρνεις την συμπεριφορά της νέας γενιάς αφρών, εν προκειμένω ωστόσο, δουλεύει πολύ καλά στις προπονητικές σειρές.

Η εικόνα μιλάει από μόνη της.
Τα ύψη του μοντέλου δεν λένε όλη την αλήθεια για το μέγεθος της σόλας. Συνυπολογίζοντας το πλάτος της, έχουμε μία από τις μεγαλύτερες σε όγκο και ποσότητα αφρού πλατφόρμες. Απαραίτητη προϋπόθεση για να κοντρολαριστούν τα 44/40mm.

Δεν έχω δει μετρήσεις και συγκρίσεις, δύσκολα όμως θα βρεις φαρδύτερη βάση.
Η εξώσολα είναι ένας συνδυασμός λαστίχου και εκτεθειμένου αφρού. Πιθανώς κάποιος να περίμενε μεγαλύτερη κάλυψη, για λόγους ανθεκτικότητας, κάτι τέτοιο όμως θα αύξανε το βάρος. Μέχρι στιγμής πάντως, ο EVA δεν δείχνει κανένα ίχνος φθοράς. Η δε πρόσφυση είναι επαρκής. Βοηθούν κι οι ρυθμοί που κινείσαι με το More, αφού ποτέ δεν θα το φτάσουν στα όριά του.

Η γεωμετρία του More στοχεύει σε έναν συνδυασμό μεταξύ ευκαμψίας και rocker. Παρά το ύψος στα μετατάρσια, ο μαλακός FF X και το μοτίβο του λαστίχου επιτρέπουν ένα ικανό flex. Το δε rocker, αν και ήπιο, ξεκινάει νωρίς και βοηθάει την μετάβαση στην απογείωση. Γενικότερα η σχεδίαση θα εξυπηρετήσει οποιονδήποτε, ασχέτως του πώς πατάει.

Αφύσικη εικόνα για 40mm αφρού στα μετατάρσια.

Η γωνία είναι μακριά και συμμετέχει διακριτικά στο transition.
Δεν έχω τρέξει με την προηγουμένη έκδοση, ξέρω όμως πως ήταν η πιο μαλακή όλης της σειράς. Για αρκετούς, περισσότερο απ’ όσο θα προτιμούσαν. Όπως και να ‘χει, εδώ οι ρυθμίσεις επιστρέφουν περίπου στις εργοστασιακές.
Η σόλα είναι πολύ μαλακή. Έχει ατελείωτο βάθος και συμπίεση, υποχωρώντας εύκολα υπό το βάρος. Παρ’ όλα αυτά, η φαρδιά βάση κατανέμει και απλώνει το φορτίο, με αποτέλεσμα να μην καταλήγει πολτώδες το πάτημα. Αντιθέτως, είναι ιδιαίτερα ομοιογενές, από πίσω μέχρι εμπρός, δίνοντας χαρακτηριστική αίσθηση προστασίας. Ιδίως μπροστά με τα 40mm, έχει από τα πιο γεμάτα forefoot που μπορείς να βρεις.

Ο αφρός τοπικά δείχνει πολύ αραιός, τρέχοντας όμως έχει συνολικά πιο ελεγχόμενη συμπεριφορά.

Το ύψος μπροστά είναι όσο άλλων μοντέλων πίσω.
Ο Fresh Foam X προφανώς δεν έχει το bounce άλλων υλικών, γι’ αυτό και επιλέγεται για τα προπονητικά μοντέλα της εταιρείας. Εκεί η άνεση έχει μεγαλύτερη σημασία από το performance. Παρ’ όλα αυτά, το More δεν είναι ένας κλασικός “δεινόσαυρος”, όπως ίσως θα νόμιζε κανείς. Η σόλα έχει μία σχετική ζωντάνια και αντιδρά στην μεγάλη συμπίεση. Δεν θα σε πετάξει επάνω, ούτε όμως θα βουλιάξεις και θα μείνεις μέσα της. Δεν ξέρω αν έχει να κάνει και με το πάτημά μου, αλλά ανέκαθεν έβρισκα στα More μία κρυμμένη σπίθα.
Παρά τον όγκο του, το transition είναι πολύ εύκολο και ομαλό. Βοηθάει και η ανασηκωμένη φτέρνα, μεταφέροντας λίγο πιο μπροστά την προσγείωση και απεμπλέκοντας (όσο γίνεται) την τεράστια φτέρνα. Παρότι θα περίμενες μία πιο μονοκόμματη και αφύσικη αίσθηση από το μέγεθος του More, τελικά κρύβει τις διαστάσεις του. Θα σε ξενίσει λίγο στην αρχή το πλάτος του, όπως όμως και με τις προηγούμενες εκδόσεις, προσωπικά το συνήθισα γρήγορα.

Τεράστιο αποτύπωμα.
Πέραν του cushioning, αυτό που χαρακτηρίζει το παπούτσι είναι η σταθερότητα του. Δεν είναι εύκολο να κοντρολάρεις τέτοια ύψη και τόσο softness, η ΝΒ όμως το καταφέρνει. Το More είναι πραγματικά βράχος και άνετα θα μπορούσε να επιλεχθεί και από όσους δεν έχουν ουδέτερο πάτημα ή απαιτούν κάποια στήριξη από ένα παπούτσι. Πολλά τα χαρακτηριστικά που συντελούν σε αυτό. Εκτός του πλάτους καθ’ όλο το μήκος της σόλας και το πολύ μεγάλου αποτυπώματός της, τα πομπέ πλαϊνά ελέγχουν την συμπίεση και σε κρατούν πάντα επάνω στην πλατφόρμα. Προσθέτοντας και την ψηλή προέκταση των τοιχωμάτων που εγκλωβίζουν το πέλμα, όπως και την full contact εξώσολα, καταλήγουμε σε μία κατασκευή που μπορεί να υποστηρίξει οποιαδήποτε αδυναμία ή ανισορροπία της μηχανικής του δρομέα.


Εδώ φαίνεται χαρακτηριστικά το ύψος των πλαϊνών.
Όσο τεμπέλικα ή άτσαλα κι αν προσγειωθείς, το More θα σε κεντράρει σχεδόν αμέσως. Μπορεί η μαλακή προστασία να είναι το highlight του μοντέλου, σε εκείνα όμως τα διαδικαστικά τρεξίματα, με τα πόδια βαριά κι ασήκωτα, η σταθερότητά του ήταν αυτό που εξετίμησα ακόμη περισσότερο.

Η φτέρνα φέρνει αμέσως σε ουδέτερη θέση το πόδι, όπως κι αν πατήσεις.
Η χρήση του μοντέλου είναι η προφανής. Αργοί ρυθμοί, ως daily trainer ή για recovery runs, όπως βέβαια και μεγάλα τρεξίματα. Καταπίνει εύκολα τα χιλιόμετρα και θα σου περιποιηθεί τα πόδια όταν σφίξουν και γίνουν πιο δυσκίνητα. Σημαντική κι η ευκαμψία μπροστά, καθώς δεν ταιριάζει σε όλους το να δουλεύεις μόνο με το rocker και καμμία κάμψη της άρθρωσης.

Ως επιλογή για μαραθώνιο, για πιο βαρείς ή αργούς δρομείς το More είναι από τις κορυφαίες προτάσεις. Με δεδομένο ότι μιλάμε για ρυθμούς που δεν επιζητάς την απόδοση αλλά την ασφάλεια, το μοντέλο έχει όλα τα χαρακτηριστικά που απαιτούνται σε μία πολύωρη και εργώδη προσπάθεια. Σίγουρα δεν είναι ελαφρύ, αφενός όμως τα 300 γραμμάρια είναι αποδεκτά για το μέγεθός του, αφετέρου τα υπόλοιπα χαρακτηριστικά του αντισταθμίζουν το βάρος.
Συμπέρασμα
Κατ’ εμέ, το More v6 είναι ίσως το χαρακτηριστικότερο δείγμα της συγκεκριμένης κατηγορίας και από τα καλύτερα εκτελεσμένα. Χωρίς φανφάρες, δουλεύει επάνω σε απλά συστατικά, τα συνδυάζει στην σωστή δοσολογία και τελικά προσφέρει ακριβώς αυτό που επιδιώκει: pure comfort.
Δεν θα μπω σε συγκρίσεις βάσει βάρους, ελαστικότητας ή όποιας άλλης ορολογίας που υιοθετήθηκε τελευταία. Το μοντέλο σχεδιάστηκε με γνώμονα την άνεση και την προστασία, δίνοντας τελικά και τα δύο στο μέγιστο. Όλοι θα το πάνε και όλους θα τους εξυπηρετήσει.
Κάνοντας το και λίγο πιο προσωπικό, να πω ότι ανήκει σε μία κατηγορία μοντέλων που γενικότερα απέχει από τις προτιμήσεις μου. Ωστόσο, και οι τρεις γενιές του More που έχω δοκιμάσει, πάντα με έκαναν να αλλάζω γνώμη.
Xarris23
Καλησπέρα σας,
Αυτά ή τα OncloudSurfer Max για long runs 3 ώρες +. Μου αρέσουν πολύ τα Hoka Clifton αλλά θα ήθελα να δοκιμάσω και κάτι άλλο.
Ευχαριστώ!
Nikos Pilikas
@xarris Τα More, Χάρη. Και σε σχέση με τα Clifton.
ΥΓ: 3h+ LR..???
Xarris23
Ευχαριστώ πολύ για την άμεση απάντηση.
χαχα ναι, ετοιμάζομαι για ultra και θέλω ένα άνετο παπούτσι για τα μεγάλα.