Αρχική / Αξιολογήσεις / New Balance FuelCell Propel

Μοιραστείτε αυτό το Άρθρο

Αξιολογήσεις / Επιλεγμένα

New Balance FuelCell Propel

New Balance FuelCell Propel

Κατηγορία: Trainer – Ουδέτερο πάτημα – Βάρος: 262γρ. – 6mm drop (27/21mm)

Στην αξιολόγηση του FuelCell Rebel, είχαμε πει ότι ο νέος αφρός της New Balance δείχνει να έχει μεγάλο περιθώριο εφαρμογών, αναλόγως του πώς θα χρησιμοποιηθεί. Παίζοντας με την γεωμετρία, τα ύψη και την εξώσολα, αποτελεί μία πολύ καλή και «εύπλαστη» βάση για να ρυθμίσεις την σόλα κατά περίπτωση.

Παράλληλα με το «ειδικών καταστάσεων» 5280 και το γρήγορο Rebel, η εταιρεία λάνσαρε και το προπονητικό FuelCell Propel, ένα παπούτσι που προσανατολίζεται κυρίως στην άνεση και το cushioning. Να σημειώσουμε ότι πολλές φορές η επιτυχία ενός υλικού σε ένα μοντέλο δεν εξασφαλίζει απαραίτητα αντίστοιχη και σε κάποιο άλλο, διαφορετικής κατηγορίας. Το έχουμε δει αρκετές φορές αυτό. Μπορεί λοιπόν να βρήκα πραγματικά εξαιρετικό το Rebel στην performance κατηγορία, ας δούμε όμως πως συμπεριφέρεται ο νέος αφρός και σε μία εντελώς διαφορετική χρήση.

Επάνω μέρος και εφαρμογή

Το upper του Propel αποτελείται από ένα ενιαίο κομμάτι engineered mesh, χωρίς ραφές ή ενώσεις. Είναι αρκετά ανοιχτό και μαλακό σαν υφή, ενώ εσωτερικά έχει μία πολύ λεπτή επένδυση. Αυτό που σίγουρα ξεχωρίζει μπροστά, είναι ο πολύ μεγάλος, θερμοκολλημένος προφυλακτήρας. Παρότι φαίνεται κάπως «αναχρονιστικός» ως σχεδίαση, δεν καταλαβαίνεις καν ότι είναι εκεί.

Ανοιχτό διχτυωτό, με τον μεγάλο προφυλακτήρα να δίνει συγκεκριμένο σχήμα στο toe box.

Όπως και στο Rebel, στο μεσαίο τμήμα του παπουτσιού γίνεται χρήση του Trace Fiber Stitching, μιας σειράς νημάτων τοποθετημένων «κόντρα» στην ύφανση του διχτυωτού, για ενίσχυση του σημείου.

Οι άκαμπτες, κάθετες «κλωστές» δίνουν μια ελαφριά δομή στο midfoot.

Χαρακτηριστικός στο Propel είναι ο σχεδιασμός του μαλακού κολάρου, καθώς σηκώνεται πολύ ψηλά στο πίσω μέρος του. Το αφρώδες στην περιοχή δεν είναι πολύ, δεν χρειάζεται όμως και περισσότερο. Αντίστοιχα ελαφρύ είναι το padding και στην γλώσσα, η οποία είναι ραμμένη με τα πλαινά στο κάτω μισό της. Δεν είναι ακριβώς bootie κατασκευή, κάνει όμως την ίδια δουλειά και κατά την γνώμη μου, έχει πλεονέκτημα. Θα το δούμε παρακάτω.

Ελαφριά κατασκευή γύρω από τον αστράγαλο και στην γλώσσα.

To Propel είναι ίσως το πιο φαρδύ κι ευρύχωρο παπούτσι που έχω φορέσει.
Το toe box είναι πάρα πολύ άνετο, τόσο σε πλάτος όσο και σε ύψος, με τον μεγάλο προφυλακτήρα να κρατάει το σχήμα του σταθερό. Θα μπορούσαμε να πούμε ότι ο χώρος μπροστά αντιστοιχεί σε 2Ε (wide) έκδοση άλλων παπουτσιών. Η αλήθεια είναι πως έχοντας ελαφρώς στενό πόδι, στην αρχή φοβήθηκα ότι η εφαρμογή θα μου είναι χαλαρή. Παρ’ όλα αυτά, ποτέ δεν ένοιωσα να γλιστράω μέσα στο παπούτσι. Επιπλέον, παρότι έτρεξα με το Propel και σε πολύ ζεστές ημέρες, ιδρώνοντας αρκετά, ποτέ δεν υπήρξε ούτε καν υποψία τριβής ή ερεθισμού, όπως συμβαίνει με ένα παπούτσι που μας είναι μπόλικο.

Η άνεση αυτή διατηρείται και στο midfoot. Όπως είπαμε και παραπάνω, ναι μεν η γλώσσα ενώνεται με το επάνω μέρος, δεν έχουμε όμως την παραδοσιακή bootie σχεδίαση, όπου πάνω από την εσωτερική κάλτσα κάθονται τα πλαινά και τελικά δημιουργείται ένας «συνωστισμός» υλικών στο σημείο. Κρατάει καλά το πέλμα αλλά όσο κι αν το σφίξεις, ποτέ δεν θα αισθανθείς ότι σε πιέζει.

Η γλώσσα είναι ραμμένη κατά το ήμισυ με το διχτυωτό.

Ανάλογα είναι τα πράγματα και στο πίσω μέρος. Το πολύ εύκαμπτο κολάρο (δεν υπάρχει σκληρυντικό υλικό μέσα του) αγκαλιάζει απόλυτα την περιοχή, αφού η σχεδίαση του ακολουθεί το σχήμα της φτέρνας. Το αφρώδες μπορεί να μην είναι πλούσιο, όπως σε άλλα trainers, το εσωτερικό υλικό όμως είναι πολύ απαλό και δίνει ωραία αίσθηση. Το τελείωμα του κολάρου φτάνει πολύ ψηλά, ανοίγωντας όμως προς τα έξω. Με αυτόν τον τρόπο, αφενός κλειδώνει την εφαρμογή, αφετέρου αποτρέπει πιθανούς ερεθισμούς για όσους έχουν ευαισθησία στο σημείο του αχιλλείου τένοντα. Το μοναδικό μειονέκτημα έχει να κάνει με την απουσία των επιπλέον τρυπών, σε περίπτωση που θελήσεις να σφίξεις περισσότερο το επάνω μέρος. Προσωπικά, αν και έχω λεπτό πόδι, δεν τις χρειάστηκα, καλό θα ήταν όμως να υπάρχουν ως επιλογή. Εναλλακτικά, θα μπορούσαν να αλλαχθούν τα πολύ ελαστικά κορδόνια, αν κάποιος βρίσκει ότι επιτρέπουν κάποια «μπόσικα» στην εφαρμογή.

Το εύκαμπτο κολάρο ακολουθεί την γραμμή της φτέρνας στο πίσω μέρος του.

Η New Balance διατηρεί την εξαιρετική σχεδίαση του επάνω μέρους των μοντέλων της. Θεωρώ ότι οι περισσότεροι θα νοιώσουν ιδιαίτερα άνετα μέσα στο ευρύχωρο (αλλά όχι χαλαρό) Propel. Όσοι δε έχουν μεγαλύτερο πέλμα, σίγουρα θα ενθουσιαστούν. Ακόμη και αυτοί που το πόδι τους έχει μικρότερο όγκο, μην το φοβηθούν. Ασχέτως της αίσθησης στην πρώτη δοκιμή, γρήγορα θα διαπιστώσουν ότι το παπούτσι κρατάει και κρύβει το φάρδος του.
Το επάνω μέρος είναι φτιαγμένο για cruising, μπορείς να τρέχεις για πολλή ώρα χωρίς να ανησυχείς για τριβές κι ερεθισμούς, όταν το πόδι αρχίζει να πρήζεται. Εντελώς απροβλημάτιστο και ξεκούραστο. Από την άλλη βέβαια, ο όγκος του παπουτσιού δεν είναι σύμμαχος σε πιο γρήγορες ταχύτητες και στροφές αλλά η κατηγορία του δεν είναι για τέτοιου είδους προπονήσεις, έτσι κι αλλιώς.

Μόλις το πρωτοφορέσεις, έχεις την αίσθηση ότι είναι ελαφρώς κοντό στο μήκος και πως θα έπρεπε να ανέβεις μισό νούμερο. Παρ’ όλα αυτά, με το που ξεκινήσεις να τρέχεις, οι όποιες αμφιβολίες εξαφανίζονται. Οπότε ακολουθείτε το κανονικό σας sizing, εκτός ίσως της περίπτωσης που κάποιος είναι οριακά μεταξύ δύο νούμερων.


Σόλα και πάτημα

Με το Rebel έχω κάνει πολλά και διαφόρων ειδών χιλιόμετρα και με έχει πραγματικά εντυπωσιάσει. Δουλεύει ακριβώς όπως πρέπει, δίνοντας ένα πολύ γρήγορο και προστατευτικό πάτημα ταυτόχρονα. Γεγονός πάντως είναι ότι στην συγκεκριμένη σόλα δεν μπορείς να καταλάβεις τα χαρακτηριστικα του FuelCell αυτά καθαυτά. Δύο πυκνότητες αφρού, μεγάλη κάλυψη με σκληρό λάστιχο από κάτω και χαμηλά ύψη, όλα αυτά δεν σε αφήνουν να έχεις ξεκάθαρη αίσθηση του τι είδους σύνθεση είναι.

Στο Propel αντιθέτως, η εικόνα είναι σαφής. Αρκεί να πιέσεις με τα δάχτυλά σου την σόλα ή απλά να περπατήσεις, για να καταλάβεις ότι πρόκειται για ένα πολύ μαλακό υλικό, ίσως το μαλακότερο που είχε ποτέ η ΝΒ. Απ’ όσο θυμάμαι εγώ, τουλάχιστον. Χαρακτηριστικό είναι πως στο πίσω μέρος αρκούν μόλις 27mm αφρού για να δώσουν τόσο cushioning όσο θα παίρναμε από άλλες σόλες των 30+mm.

Η πρώτη σκέψη που θα έκανε κανείς, είναι ότι με τόσο μαλακό πάτημα το παπούτσι θα ήταν ασταθές. Για να εξισορροπήσει όλο αυτό το softness, η New Balance άνοιξε το πλάτος της σόλας στο κάτω μέρος, από εμπρός μέχρι πίσω. Το Propel έχει μία από τις φαρδύτερες πλατφόρμες που έχουμε συναντήσει. Συγχρόνως, σήκωσε ψηλότερα και τα πλαινά της σόλας, για ακόμη μεγαλύτερη στήριξη.

Η βάση του Propel είναι πάρα πολύ φαρδιά καθ’ όλο το μήκος της.

Εν αντιθέσει με τα περισσότερα μοντέλα της ΝΒ, όπου όλη η επιφάνεια από κάτω καλύπτεται με λάστιχο, στο Propel υπάρχουν πέντε (ή έξι;) ανεξάρτητα τμήματα με μεγάλα κενά ανάμεσά τους. Αυτό, σε συνδυασμό με την μαλακή σύνθεση του λαστίχου (εξαιρουμένου του τμήματος στην φτέρνα), δίνει πολύ μεγάλη ευκαμψία στην σόλα και διατηρεί το softness της. Επίσης, τα πολλά ανεξαρτητα pods, από τη μέση και μπροστά, δίνουν κι εξαιρετική πρόσφυση, ακόμη και σε βρεγμένο έδαφος.

Μεγάλη κάλυψη από μαλακό λάστιχο και χάραξη που δίνει ιδιαίτερη ευκαμψία.

Φορώντας το propel και κοιτώντας το από επάνω, δείχνει τεράστιο. Το πλάτος της σόλας θυμίζει motion control μοντέλα άλλων εποχών, παρ’ όλα αυτά αποδεικνύεται σωστή και απαραίτητη επιλογή. Όπως είπαμε, ο FuelCell είναι ιδιαίτερα μαλακός και αυτό θα έπρεπε με κάποιον τρόπο να αντισταθμιστεί.
Η προσγείωση, ανεξαρτήτως σημείου, είναι σα να πατάς σε βούτυρο (εκτός ψυγείου). Ο αφρός συμπιέζεται πολύ, όμως ποτέ δεν τον νοιώθεις να απλώνει και να σου αποσταθεροποιεί το πάτημα, ακόμη κι αν πηγαίνεις πολύ αργά. Είναι από τα λίγα παπούτσια με τόσο μαλακή σόλα που πηγαίνουν «ευθύβολα» κι ενώ αρχικά πίστευα πως θα μεγαλώσει τον, ήδη αρκετό, πρηνισμό μου, κάτι τέτοιο δεν συνέβη. Η φαρδιά πλατφόρμα σταθεροποιεί επαρκώς το πάτημα, ενώ τα ανασηκωμένα πλαινά στηρίζουν το πέλμα. Η μόνη περίπτωση που μπορεί κάποιος να αισθανθεί κάπως mushy την σόλα, είναι αν πατάει τέρμα πίσω. Παρ’ όλα αυτά, η ανασηκωμένη φτέρνα και τα 6mm drop, προωθούν την προσγείωση πιο μπροστά.

Η σόλα ναι μεν έχει μία rocker σχεδίαση, η ευκαμψία της όμως την «καταργεί».

Ωραία λοιπόν… προσγειώνεσαι, βουλιάζεις μέσα στον αφρό αλλά μετά τι γίνεται; Εδώ είναι που η New Balance καλείται να αποδείξει ότι ο FuelCell συγκαταλέγεται στους «super foams». Και το καταφέρνει.
Η επιστροφή ενέργειας (rebound, bounce, pop… όπως θέλετε πείτε το) του υλικού είναι μεγάλη. Ενώ σε πολλές εξίσου μαλακές σόλες παλεύεις να σηκώσεις το παπούτσι, εδώ ο αφρός έχει μεγαλη ελαστικότητα και «γκελ», σαν να σε πετάει προς τα πάνω. Ναι μεν τον αισθάνεσαι σχεδόν να τερματίζει, αποσυμπιέζεται όμως εύκολα και γρήγορα. Το ίδιο συμβαίνει κι αν προσγειώνεσαι στο μέσο ή και πιο μπροστά, αφού τα 21mm είναι αρκετά για να αναδείξουν τις ιδιότητες του FuelCell.
Το Propel ρολάρει πολύ ξεκούραστα κι αβίαστα και σε αυτό βοηθούν, τόσο το χαμηλό για την κατηγορία βάρος του όσο και η μεγάλη ευκαμψία του. Η σόλα δεν έχει συγκεκριμένα flex points και το πόδι μπορεί να «τσακίσει» όπου θέλει. Αυτό είναι μεγάλο πλεονέκτημα σε ένα προπονητικό μοντέλο.

Η σόλα του Propel είναι ίσως η πιο εύκαμπτη που έχω δοκιμάσει σε προπονητικό μοντέλο.

Το Propel σε πάει μόνο του στα ελεύθερα ή και μεγάλα τρεξίματα. Προστατευτικό, ελαφρύ, άνετο και με ωραίο ρολάρισμα, ένα «easy going» παπούτσι, που λέμε. Από την άλλη, η μαλακή κι εύκαμπτη σόλα, όπως και το ευρύχωρο πάνω μέρος, αφαιρούν από την ικανότητα του παπουτσιού να κινηθεί γρήγορα. Μπορεί το bounce του FuelCell να βοηθάει, σε υψηλότερους ρυθμούς όμως απαιτούνται κι άλλα, διαφορετικά χαρακτηριστικά. Για όποιον θέλει δυναμικό πάτημα, υπάρχει το Rebel άλλωστε.

Για να έχετε μια εικόνα του νέου μοντέλου της New Balance, θα έλεγα ότι η σόλα του θυμίζει αρκετά αυτή του Nike Turbo. Πολύ μαλακή κι ελαστική συγχρόνως.
Επιπλέον, το Propel θα μπορούσε να συγκριθεί και με το 1080, τη ναυαρχίδα της εταιρείας, με το οποίο εξυπηρετούν περίπου τον ίδιο σκοπό. Το πρώτο είναι σαφώς ελαφρύτερο, πιο μαλακό και «ενεργητικό, ενώ το 1080 αρκετά σταθερότερο και «συμπαγές», με πιο premium υλικά κι επίσης μεγάλη προστασία. Θα έλεγα ότι είναι καταλληλότερο για πιο βαρείς δρομείς ή όσους έχουν ευαισθησία σε κάποια άρθρωση.

Συνεχίζοντας από την πρώτη παράγραφο του κειμένου, νομίζω πως η ΝΒ θα μπορούσε να φτιάξει ένα μοντέλο της αμέσως από κάτω κατηγορίας, κρατώντας την σόλα του Propel και απλά αλλάζοντας το λάστιχο και το μοτίβο στην εξώσολα. Κάτι αντίστοιχο με του Zante, για παράδειγμα. Βέβαια, εκεί υπάρχει ήδη το Beacon (ή και το ίδιο το Zante), περισσότερο όμως το αναφέρω για να δείξω ότι μπορείς να παίξεις αρκετά με τον FuelCell και τους συνδυασμούς του.


Συμπέρασμα

Ο FuelCell δείχνει να είναι αυτό που έλειπε από το οπλοστάσιο της New Balance. Ο σφιχτή σβελτάδα του Revlite και το συμπαγές cushioning του Fresh Foam, συμπληρώνονται από το active softness της νέας σύνθεσης. Μη νομίζετε, δεν είναι εύκολο να διαχειριστείς έναν πολύ μαλακό αφρό, απαιτεί να ψαχτείς πολύ με την γεωμετρία και τα επί μέρους, ώστε να μην καταλήξει να έχει «πολτώδη» αίσθηση. Στην περίπτωση του Propel η συνταγή δούλεψε.

Μετά από ~80 χιλιόμετρα μαζί του, προσωπικά το θεωρώ από τα καλύτερα daily trainers της αγοράς. Ιδανικό για ελεύθερα τρεξίματα, long runs, recovery ή και fartlek/progressive, ενώ με δεδομένο ότι η μεγάλη πλειονότητα των δρομέων τρέχει τον μαραθώνιο με προπονητικά μοντέλα, είναι μια σίγουρη επιλογή και για εκεί.

 

 

 

Μοιραστείτε αυτό το Άρθρο

Ο Νίκος Πήλικας είναι ερασιτέχνης δρομέας. Επειδή όμως δεν είναι καλός στο τρέξιμο, ασχολείται και με τα παρελκόμενα αυτού (π.χ. παπούτσια). Απ' ό,τι λένε, είναι καλύτερος σε αυτά...

16 Σχόλια

  1. Νικο για τον Μαραθώνιο ποιο θα πρότεινες μεταξύ του zoom 3 και του propel για αργο και 90 κιλά δρομέα.

  2. @vasilis_giannaris Προσωπικά θα προτιμούσα το Propel Βασίλη, φαίνεται άλλωστε και από τα δύο reviews η γνώμη μου.
    Θεωρητικά είναι κοντά τα δύο μοντέλα, κυρίως λόγω softness αλλά βρίσκω το ΝΒ πολύ πιο ξεκούραστο και εύκολο στο ρολάρισμα. Αν έχεις και πιο φαρδύ πόδι, δεν το συζητάμε.

  3. Στο glide 8 είχα πάρει 3 ζευγάρια. Βλέπω κάτι ανάλογο μόλις αρχίσει την κατηφόρα η τιμή. Σίγουρα θα πάω άμεσα να το δοκιμάσω ώστε να κλείσω στο νούμερο. Πιστεύεις ότι σε περίπτωση αγοράς 2 ζευγαριών, το rebel θα μου ήταν αχρειαστο ώστε να πάρω ένα propel και ένα rebel?

  4. @kalogeridis Δεν είμαι βέβαιος ότι θα σε βολέψει το rebel, τουλάχιστον στην παρούσα φάση σου.
    Το Propel πάντως πρέπει να είναι ιδανικό για σένα, ιδίως σαν καλούπι.

  5. Ευχαριστώ! Δύο propel λοιπόν.

  6. @echetlos Φοροντας και τα δύο μαζί κατάλαβα ότι το propel έχει πιο πολύ cushioning από το rebel. Αν κατάλαβα σωστά, τότε η διαφορά στην τιμή από που προκυπτη???

  7. @kukoc Τι να σου πω… Πιθανώς επειδή η σόλα αποτελείται από δύο κομμάτια, συν το πιο περίπλοκο upper.

  8. @nikman το rebel είναι και 50+ γραμμάρια ελαφρύτερο

  9. Propel ή 1080 για Μαραθώνιο;

  10. Χωρίς να έχω τις γνώσεις του Νίκου, propel ακόμα και για ύπνο!!!

  11. Eυχαριστω για την απαντηση. Μου εχουν εκθιασει το 1080 αλλα το ατιμο το Propel ειναι πιο ομορφο .
    Λεει βεβαια και στο review οτι για βαρυτερους δρομεις ειναι καλυτερο το 1080 …

  12. @kostas_roussakis Νομίζω ότι τα 1080 θα σε προστατέψουν καλύτερα, Κώστα.

  13. Καλημέρα σε όλους. Είμαι μεταξύ του propel, turbo 1,2 και zf3. Το βάρος μου είναι 73 κιλά ουδέτερο πάτημα και το θέλω βασικά και για μαραθώνιο.

  14. Γειά σας κι από εμένα, τα δοκίμασα εχθές, πράγματι θυμίζει Pegasus Turbo, τα οποία και θέλω να αντικαταστήσω(θα τα έπαιρνα ξανά αλλά δε βρίσκω νούμερο!) . Έχει κανείς γνώμη για τα Pegasus Turbo 2??Τα Reviews σε ξένα sites δεν είναι ξεκάθαρα… Κυρίως με νοιάζει η σόλα,αν είναι το ίδιο αποδοτική με την προηγούμενη(θεωρητικά-οπτικά φαίνεται ίδια). Δυστυχώς δε τα είχε εκεί που πήγα ώστε να τα δοκιμάσω…

  15. Καλημέρα Νίκο! Είμαι ανάμεσα στο propel και το vomero14 για να τρέξω τον πρώτο μου μαραθώνιο. Είμαι 63 κιλά και θέλω να διαλέξω εκείνο που θα καλύπτει με μεγαλύτερη άνεση τις προπονήσεις μου.. Τι μου προτείνεις?
    Σε ευχαριστώ!

  16. @marios Καλωσήρθες, Μάριε.
    Αν με ρωτούσες μεταξύ Propel και των προηγουμένων Vomero, θα το συζητούσαμε. Το 14 όμως είναι αρκετά διαφορετικό πλέον. Υπάρχει και σχετικό review.
    Αν λοιπόν θες κάτι πολύ μαλακό και άνετο, πας ξεκάθαρα Propel.
    Αν θες κάτι που ναι μεν είναι προστατευτικό αλλά με πιο σφιχτό και σβέλτο πάτημα, τότε V14.

Αφήστε μια απάντηση